Παρασκευή, 24 Σεπτεμβρίου 2021 15:10

Eυρωπαϊκή Έκθεση: Με ταχύτατους ρυθμούς αυξάνεται το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Οι υψηλότεροι ρυθμοί ανάπτυξης στον κύκλο εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου της Ευρώπης εντοπίστηκαν στην Ελλάδα (77%), πέρυσι. Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από την ευρωπαϊκή έκθεση ηλεκτρονικού εμπορίου για το 2021 που δημοσίευσαν από κοινού ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, ο E-commerce Europe και το EuroCommerce.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 2020, το συνολικό ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο αυξήθηκε σε 757 δισεκατομμύρια ευρώ, αύξηση 10%, από 690 δισεκατομμύρια ευρώ το 2019. Η περυσινή χρονιά ήταν μια ιδιαίτερη χρονιά, που σημαδεύτηκε από την πανδημία COVID-19 και τον συνακόλουθο σημαντικό ρόλο του ηλεκτρονικού εμπορίου τόσο για την κοινωνία όσο και για την οικονομία.

Αυτό αντικατοπτρίζεται επίσης στα στοιχεία για την ανάπτυξη, τα οποία παρέμειναν σημαντικά (10%), αλλά μειώθηκαν ελαφρώς σε σύγκριση με το 2019 (14%). Ο COVID-19 έδωσε σημαντική ώθηση στις πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά η απότομη πτώση των διαδικτυακών πωλήσεων στον τομέα του τουρισμού και των υπηρεσιών (εκδηλώσεις, εισιτήρια κ.λπ.) συνέβαλε στην συγκράτηση της συνολικής ανάπτυξης.

Σύμφωνα με την έρευνα, η πανδημία είχε τεράστιο αντίκτυπο στις εξελίξεις στον τομέα του λιανικού εμπορίου. Το lockdown επιτάχυνε την υπάρχουσα τάση προς την ψηφιακή και πράσινη μετάβαση των καταστημάτων. Οι επενδύσεις των επιχειρήσεων στα ψηφιακά κανάλια πωλήσεων, οι οποίες είχαν αρχικά προγραμματιστεί για αρκετά χρόνια, πραγματοποιήθηκαν μέσα σε λίγους μήνες.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο ήταν σανίδα σωτηρίας για τους καταναλωτές, καθώς περιορισμοί, όπως το αναγκαστικό κλείσιμο καταστημάτων, τους εμπόδισαν να αγοράσουν ό,τι χρειάζονταν στα καταστήματα. Ενώ το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν έχει αντισταθμίσει πλήρως τις απώλειες που υπέστησαν πολλές ΜΜΕ με φυσικά καταστήματα, έχει απορροφήσει μεγάλο μέρος του οικονομικού σοκ. Ωστόσο, απαιτούνται περαιτέρω εργασίες για να διασφαλιστεί ότι ο ευρύτερος τομέας του λιανικού εμπορίου μπορεί να επωφεληθεί βέλτιστα από τις λύσεις που προσφέρει ο ψηφιακός μετασχηματισμός.

Η έκθεση του 2021 δείχνει ότι η Δυτική Ευρώπη είναι η ισχυρότερη περιοχή όσον αφορά τον κύκλο εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου B2C, διακρατώντας το 64% του συνολικού κύκλου εργασιών για το 2020. Η Νότια Ευρώπη ακολουθεί στη δεύτερη θέση με μόλις 16% του συνολικού κύκλου εργασιών, ενώ η Κεντρική Ευρώπη (8%), η Βόρεια και η Ανατολική Ευρώπη (και οι δύο 6%)

Οι ηγέτες στον κύκλο εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου B2C παραμένουν το Ηνωμένο Βασίλειο (236 δισεκατομμύρια ευρώ), η Γαλλία (112 δισεκατομμύρια ευρώ), η Γερμανία (93,6 δισεκατομμύρια ευρώ) και η Ισπανία (68,4 δισεκατομμύρια ευρώ). Ωστόσο, οι υψηλότεροι ρυθμοί ανάπτυξης στον κύκλο εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου εντοπίστηκαν στην Ελλάδα (77%), τη Μολδαβία (49%), τη Ρωσία (41%), την Ελβετία, τη Βόρεια Μακεδονία (37%), και τη Σουηδία (36%).

'Αλλα βασικά ευρήματα δείχνουν ότι η χρήση του διαδικτύου στην Ευρώπη αυξήθηκε σε 89% το 2020, από 87% το 2019 και 85% το 2018, με τη Δυτική Ευρώπη (95%) Ο αριθμός των διαδικτυακών αγοραστών αυξήθηκε ταχύτερα κατά τη διάρκεια του 2020 σε σχέση με τα τελευταία 4 χρόνια, με το 71% του πληθυσμού να έχει αγοράσει από ηλεκτρονικό κατάστημα (από 66% το 2019 και 64% το 2018).

Η Δυτική Ευρώπη διαθέτει το υψηλότερο ποσοστό ηλεκτρονικών αγοραστών (86%), ακολουθούμενο από τους καταναλωτές της Βόρειας Ευρώπης (82%). Το Ηνωμένο Βασίλειο είχε το υψηλότερο ποσοστό διαδικτυακών αγοραστών (92%), ακολουθούμενο από τις Κάτω Χώρες (91%), τη Δανία και την Ελβετία (90%), τη Γερμανία και τη Νορβηγία (87%), και τη Σουηδία (86%). Το χαμηλότερο ποσοστό διαδικτυακών αγοραστών εντοπίστηκε, για παράδειγμα, στη Μολδαβία (34%), την Αλβανία (37%), την Ουκρανία και τη Βόρεια Μακεδονία (40%), τη Βουλγαρία (42%) και τέλος τη Ρωσία (43%).

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ

Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 24 Σεπτεμβρίου 2021 09:57

Σχετικά Άρθρα

  • Ηλεκτρονικό εμπόριο: Πάνω από τα 18 δισ. ευρώ θα φθάσουν οι online πωλήσεις
    Ηλεκτρονικό εμπόριο: Πάνω από τα 18 δισ. ευρώ θα φθάσουν οι online πωλήσεις

    Τα 18 δισ. ευρώ αναμένεται να ξεπεράσουν το 2024 οι online πωλήσεις στην Ελλάδα με τον ρυθμό ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας να συνεχίζει να επιβραδύνει σε σχέση με το παρελθόν.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στην Ευρωπαϊκή Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου για το 2024 που δημοσιοποίησε το Eurocommerce, μέλος του οποίου είναι ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA), η εκτίμηση για τη φετινή χρονιά είναι πως οι online αγορές από καταναλωτές προϊόντων και υπηρεσιών στη χώρα μας θα κινηθούν στα επίπεδα των 18,2 δισ. ευρώ παρουσιάζοντας μία αύξηση της τάξεως του 5% σε σχέση με το 2023, οπότε και είχαν «κλείσει» στα 17,3 δισ. ευρώ. Σημειώνεται ότι για το 2023 το 45% των online αγορών (σε αξία) αφορούσε προϊόντα και το 55% υπηρεσίες.

    Ο ρυθμός ανάπτυξης είναι χαμηλότερος σε σχέση με εκείνον του 2023 που είχε διαμορφωθεί στο 9% αλλά το 2022 (10%) και το 2021 (8%). Σημειωτέον πως το 2020 ήταν η χρονιά «έκρηξης» του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, όταν το ποσοστό αύξησης των online πωλήσεων είχε ανέλθει στο 77% λόγω, προφανώς, των μέτρων αντιμετώπισης της COVID-19. Πάντως, ο ρυθμός ανάπτυξης κινείται σε χαμηλότερα επίπεδα από την υπόλοιπη Νότια Ευρώπη όπου ήταν στο 14% το 2023 αλλά είναι υψηλότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο του 3%.

    Τα στοιχεία της ευρωπαϊκής έκθεσης αναφέρουν πως το ποσοστό των online πωλήσεων επί του ΑΕΠ παρέμεινε σταθερό στο 7,86% για το 2024 έναντι 7,87% το 2023 και αυξημένο σε σχέση με το 7,22% του 2022. Επίσης, σταθερό στο 58% παρέμεινε το ποσοστό των καταναλωτών ηλικίας 16-74 ετών που έκαναν κάποια online αγορά το 2024.

    Επιπλέον, είναι αξιοσημείωτο ότι οι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν να αγοράζουν από εγχώρια καταστήματα σε ποσοστό 86%, ενώ το 28% αγοράζει από e-shops από άλλες ευρωπαϊκές αγορές και το 12% εκτός ΕΕ. Σημειώνεται ότι στο σύνολο της ΕΕ τα αντίστοιχα ποσοστά είναι στο 83%, 33% και 20% αντίστοιχα.

    Επιβράδυνση στην Ευρώπη

    Η έρευνα, στην οποία περιλαμβάνονται στοιχεία από 38 χώρες, έδειξε ότι το 2023, ο τομέας του ευρωπαϊκού ηλεκτρονικού εμπορίου σημείωσε μέτρια ανάπτυξη 3%, από 2% το 2022, με τον ονομαστικό κύκλο εργασιών να αυξάνεται από 864 δισεκατομμύρια ευρώ σε 887 δισεκατομμύρια ευρώ και τον πληθωρισμό να μειώνεται από 8,5% σε 6,1%. Ωστόσο, παρά τη συνολική ονομαστική ανάπτυξη, το τοπίο του ηλεκτρονικού εμπορίου παρουσιάζει σημαντικές περιφερειακές ανισότητες, όπως επισημαίνεται στην έρευνα.

    Η Δυτική Ευρώπη, παραδοσιακά η μεγαλύτερη αγορά για το ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο, παρουσίασε μια μικρή μείωση 1%, κλείνοντας το 2023 στα 596 δισεκατομμύρια ευρώ. Αντίθετα, η Νότια Ευρώπη και η Ανατολική Ευρώπη παρουσίασαν ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης 14% και 15% αντίστοιχα, με τζίρους που έφτασαν τα 166 δισεκατομμύρια ευρώ και 17 δισεκατομμύρια ευρώ. Η Κεντρική Ευρώπη επέδειξε ανθεκτικότητα με αύξηση 8%, φτάνοντας τα 79 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ η Βόρεια Ευρώπη αντιμετώπισε πτώση 5%, κλείνοντας στα 56 δισεκατομμύρια ευρώ.

    Όσον αφορά τις επιδόσεις ανά χώρα για το 2023, η Ουκρανία παρουσίασε τη σημαντικότερη αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 145%, ακολουθούμενη από τη Βουλγαρία και την Πολωνία με 19% και 17%, αντίστοιχα. Μεταξύ των κορυφαίων μειώσεων, η Σουηδία και η Νορβηγία παρουσίασαν αξιοσημείωτες μειώσεις στον κύκλο εργασιών λόγω της υποτίμησης του νομίσματος, επηρεάζοντας πιο σημαντικά τα στοιχεία τους σε ευρώ. Το 2023, μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομιών, το Ηνωμένο Βασίλειο ηγήθηκε με κύκλο εργασιών 249 δισ. ευρώ. Ακολούθησε η Γαλλία με σημαντική αύξηση στα 160 δισ. ευρώ. Η Ισπανία παρουσίασε επίσης θετική δυναμική με 84 δισ. ευρώ. Η Γερμανία, ωστόσο, παρουσίασε κάμψη, μειώνοντας τον κύκλο εργασιών της στα 94 δισ. ευρώ, γεγονός που αντανακλά αξιοσημείωτη μείωση 9% από το προηγούμενο έτος.

    Το 2023, οι ευρωπαϊκές αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου αντιμετώπισαν υψηλό πληθωρισμό, κατά μέσο όρο 6,1%, που αντιπροσωπεύει μείωση από 8,5% το 2022. Παρά το χαμηλότερο ποσοστό, ο πληθωρισμός εξακολουθούσε να προκαλεί πραγματική μείωση του κύκλου εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου, με προσαρμογή -3% για τον πληθωρισμό, μετά από προσαρμογή -6% το προηγούμενο έτος. Η Ανατολική και Νότια Ευρώπη ήταν οι μόνες περιοχές που παρουσίασαν ανάπτυξη προσαρμοσμένη στον πληθωρισμό, με την Ανατολική Ευρώπη να σημειώνει ισχυρή ανάπτυξη 9,0% και τη Νότια Ευρώπη να σημειώνει ανάπτυξη 2,6%. Για το 2024, με προβλεπόμενο πιο τυπικό ρυθμό πληθωρισμού 2,7%, το ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο αναμένεται να αυξηθεί κατά 5% προσαρμοσμένο στον πληθωρισμό, υποδηλώνοντας θετική μεταβολή των συνθηκών της αγοράς.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Τα social media αλλάζουν το ηλεκτρονικό εμπόριο - Κυρίαρχο «κανάλι» το smart phone
    Τα social media αλλάζουν το ηλεκτρονικό εμπόριο - Κυρίαρχο «κανάλι» το smart phone

    Το 89% της επισκεψιμότητας σήμερα στα ηλεκτρονικά καταστήματα των βαλκανικών χωρών προέρχεται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως αποκαλύπτει έρευνα της Mediapost Hit Mail.

    Άλλα στοιχεία που παρουσιάζουν ενδιαφέρον είναι ότι το 44% των καταναλωτών ηλεκτρονικών αγορών στην Ευρώπη επιλέγει λύσεις παράδοσης εκτός σπιτιού, ενώ τελικά μόλις το 68% των καταναλωτών ηλεκτρονικών αγορών δίνουν προτεραιότητα στην τιμή στις αγοραστικές τους αποφάσεις.

    Πάνω από 100 δισ. ευρώ η αξία του ηλεκτρονικού εμπορίου σε Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη

    H αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου της ευρύτερης περιοχής των Βαλκανίων και της ΝΑ Ευρώπης είναι από τις πλέον αναπτυσσόμενες τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε διεθνές επίπεδο. Ειδικότερα το 2022 η αξία του ηλεκτρονικού εμπορίου των χωρών της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης προσέγγισε τα 94 δισ. ευρώ, με ετήσια αύξηση 14% στη διάρκεια της τελευταίας πενταετίας, ενώ το 2023 ξεπέρασε τα 100 δισ. ευρώ.

    Τα στοιχεία αυτά ερευνών που βλέπουν το φως της δημοσιότητας θα παρουσιαστούν στη διάρκεια του Balkan eCommerce Summit που διοργανώνεται στις 4 και 5 Απριλίου 2024 στη Σόφια της Βουλγαρίας, με την συμμετοχή 14 χωρών, μεγάλου αριθμού επιχειρήσεων και ηλεκτρονικών πλατφόρμων. Αποκλειστικός αντιπρόσωπος του συνεδρίου στην Ελλάδα είναι η εταιρία Generation Y.

    Ο ιδρυτής του συνεδρίου που διοργανώνεται για δεύτερη φορά, επισημαίνει ότι στη διάρκεια των εργασιών θα δοθεί έμφαση στη δικτύωση των επιχειρήσεων που συμμετέχουν τόσο μεταξύ τους, όσο και με τους εκπροσώπους από διεθνείς πλατφόρμες e-commerce, όπως Meta, Tik-Tok, Microsoft, BigCommerce, Geopost Francekka για τη δημιουργία συνεργειών για επέκταση των online πωλήσεων σε μια αγορά που ξεπερνά τους 80 εκατ. κατοίκους και αναπτύσσεται με ταχύτατους ρυθμούς.

    Πηγή: Cnn.gr

  • TikTok: Απέναντι από την Amazon στον ανταγωνισμό του online shopping
    TikTok: Απέναντι από την Amazon στον ανταγωνισμό του online shopping

    Στον χορό του ανταγωνισμού των ηλεκτρονικών πωλήσεων απέναντι από την Shein και την Amazon μπαίνει η μητρική του TikTok

    Στον χορό του ανταγωνισμού των ηλεκτρονικών πωλήσεων απέναντι από την Shein και την Amazon μπαίνει η μητρική του TikTok, ByteDance.

    Τις τελευταίες εβδομάδες, οι χρήστες στη Βρετανία βλέπουν μια νέα λειτουργία αγορών στην εφαρμογή TikTok που ονομάζεται «Trendy Beat», μια ενότητα που προσφέρει αντικείμενα που έχουν αποδειχθεί δημοφιλή σε βίντεο.

    Όλα τα είδη που διαφημίζονται αποστέλλονται από την Κίνα, από εταιρεία εγγεγραμμένη στη Σιγκαπούρη, η οποία ανήκει στη ByteDance, σύμφωνα με πληροφορίες των FT.

    Το μοντέλο, παρόμοιο με το αντίστοιχο της Amazon, σηματοδοτεί μια τεράστια αλλαγή από αυτό που εφαρμόζει σήμερα το TikTok. Επί του παρόντος, επιτρέπει σε άλλους πωλητές να πωλούν αντικείμενα μέσω του TikTok Shop, το οποίο στη συνέχεια εισπράττει μια μικρή προμήθεια.

    Στο εξής θα εισπράττει όλα τα έσοδα από τις πωλήσεις που πραγματοποιούνται μέσω της λειτουργίας Trendy Beat στο TikTok.

    Σύμφωνα με την εταιρεία, προς το παρόν βρίσκεται στα πρώτα στάδια πειραματισμού με νέες δυνατότητες αγορών.

    Η ByteDance αναζητά νέα έσοδα που μπορούν να δικαιολογήσουν την αποτίμησή της σε 300 δισ. δολάρια, που την καθιστά στην υψηλότερης αξίας ιδιωτική start-up στον κόσμο, πριν την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.

    Το σχέδιο που αναπτύσσει είναι εσωτερικά γνωστόή ως «Project S» και σύμφωνα με πηγές που επικαλoύνται οι FT, η ByteDance κατασκευάζει μια ηλεκτρονική μονάδα λιανικής, ανταγωνιζόμενη εταιρείες όπως η fast-fashion Shein και η εφαρμογή Temu του Pinduoduo, ένας ιστότοπος που πουλά φθηνά προϊόντα και έχει μεγάλη παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

    Το «Project S»

    Το «Project S» χρησιμοποιεί τις πληροφορίες του TikTok για αντικείμενα που γίνονται viral στην εφαρμογή, επιτρέποντας στην ByteDance να αποκτήσει ή να φτιάξει αυτά τα αντικείμενα η ίδια, αναφέρουν άτομα προσκείμενα στην εταιρεία. ίζουν το σχέδιο

    Σύμφωνα με το TikTok, χρησιμοποίησε ένα δίκτυο προμηθευτών για την παραγωγή αντικειμένων που θα πωλούνται μέσω της Trendy Beat.

    Η ByteDance θέλει να επιταχύνει τις προσφορές ηλεκτρονικού εμπορίου του TikTok για να επαναλάβει την επιτυχία με την Douyin, την κινεζική αδελφή της εφαρμογή, η οποία έχει επιτύχει πωλήσεις άνω των 10 δισεκατομμυρίων προϊόντων ετησίως. Η ByteDance πέτυχε πωλήσεις 85 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2022, η πλειονότητα των οποίων προέρχεται από τις δραστηριότητές της στην Κίνα.

    Η αγορά του TikTok, το TikTok Shop, ήταν επιτυχημένη σε αγορές της νοτιοανατολικής Ασίας, συμπεριλαμβανομένης της Ινδονησίας και του Βιετνάμ, αλλά εξακολουθεί να δίνει μάχη για να κερδίσει μερίδιο στη Βρετανία, όπου κυκλοφόρησε πριν από περισσότερα από δύο χρόνια.

    Το TikTok υποβλήθηκε σε σημαντική αναδιάρθρωση τον περασμένο μήνα σε μια προσπάθεια να επικεντρωθεί εκ νέου στο ηλεκτρονικό εμπόριο στις υπάρχουσες αγορές του, όπως η Βρετανία, αντί να ξεκινήσει μια ευρύτερη διεθνή επέκταση σε άλλες δυτικές αγορές.

    Η σελίδα αγορών του Trendy Beat το συνδέει με μια εταιρεία που ονομάζεται Seitu, εγγεγραμμένη σε μια διεύθυνση στη Σιγκαπούρη. Πηγές που γνωρίζουν το θέμα, σύμφωνα με τους FT, ανέφεραν ότι η Seitu ανήκει στην ByteDance και η TikTok το επιβεβαίωσε.

    Σύμφωνα με δημόσια αρχεία, η Seitu συνδέεται επίσης με το If Yooou, μια επιχείρηση λιανικής που ανήκει στην ByteDance. Ο Lim Wilfred Halim, επικεφαλής του τμήματος παγκόσμιου ηλεκτρονικού εμπορίου της TikTok με αντικείμενο την κυβερνοασφάλεια εμφανίζεται ως διευθυντής του Seitu.

    Πηγή: OT.gr - In.gr

  • 5+1 χαρακτηριστικά ενός επιτυχημένου ηλεκτρονικού καταστήματος
    5+1 χαρακτηριστικά ενός επιτυχημένου ηλεκτρονικού καταστήματος

    Το ηλεκτρονικό εμπόριο επεκτείνεται χρόνο με τον χρόνο και προτιμάται από όλο και περισσότερους επιχειρηματίες.

    Σήμερα, με την κατασκευή ενός οικονομικού e-shop μπορείτε να αποκτήσετε πολλές νέες ευκαιρίες και διεξόδους, οι οποίες - τις περισσότερες φορές - δεν προσφέρονται από ένα φυσικό κατάστημα. Ωστόσο, γνωρίζετε ποια χαρακτηριστικά πρέπει να έχει το e-shop σας για να είναι επιτυχημένο;

    Πάμε να δούμε μαζί κάποια από τα πιο σημαντικά!

    1. Καλός σχεδιασμός ιστοσελίδας

    Αν η περιήγηση στον ιστότοπό σας δεν αποτελεί μια ευχάριστη διαδικασία για τον επισκέπτη, τότε, πιθανότατα, αυτός να μην ολοκληρώσει τις αγορές του και να τον “χάσετε”. Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που είναι καλά σχεδιασμένο διευκολύνει τους πελάτες να αναζητήσουν και να βρουν το προϊόν που επιθυμούν.

    Είναι σημαντικό, λοιπόν, να διαθέτετε ένα οργανωμένο, σύγχρονο και υψηλής αισθητικής e-shop, προκειμένου να μπορέσετε να κρατήσετε τους χρήστες, αλλά και να προσελκύστε περισσότερους σε αυτό.

    Ακόμα, προσπαθήστε να διατηρείτε γρήγορη τη σελίδα σας, αλλά και να ελέγχετε συχνά την επισκεψιμότητα που έχει το e-shop σας, ώστε να βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπος μπορεί να ανταποκριθεί στον εκάστοτε όγκο επισκεπτών.

    1. Καλή υποστήριξη πελατών

    Κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα οφείλει να παρέχει μια καλή υποστήριξη πελατών! Πρέπει τα άτομα που αναλαμβάνουν αυτό το πόστο να έχουν τις απαραίτητες τεχνικές και επικοινωνιακές δεξιότητες.

    Επομένως, αν επιθυμείτε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα να είναι επιτυχημένο, είναι απαραίτητο να έχετε μια καλά οργανωμένη ομάδα εξυπηρέτησης πελατών, η οποία θα πρέπει να μπορεί να ανταποκρίνεται στους πελάτες και να απαντά σε κάθε ερώτημα και απορία αποτελεσματικά.

    1. Πολλαπλές επιλογές πληρωμής

    Η ύπαρξη μόνο μιας μεθόδου πληρωμής, πιθανότατα, να απωθήσει τους επισκέπτες του e-shop σας. Δεν προτιμούν όλοι οι πελάτες την αντικαταβολή, ούτε όλοι την προπληρωμή με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα.

    Ο εκάστοτε πελάτης νιώθει πιο σίγουρος να πραγματοποιεί τις αγορές του με συγκεκριμένο τρόπο και είναι ορθό να του δίνετε την επιλογή για πολλές μεθόδους πληρωμής.

    Με αυτόν τον τρόπο οι πελάτες θα νιώθουν σίγουροι και ευχαριστημένοι, αλλά και εσείς - προφανώς - δε θα ρισκάρετε να χάσετε κάποιον επισκέπτη, ο οποίος αποθαρρύνθηκε επειδή δε βρήκε τον επιθυμητό τρόπο πληρωμής στο e-shop σας.

    1. Απλή και εύκολη διαδικασία αγοράς

    Ένας πελάτης θα επισκεφτεί ξανά το ηλεκτρονικό σας κατάστημα μόνο αν έχει μείνει ικανοποιημένος από την όλη αγοραστική διαδικασία. Συνεπώς, οφείλετε να του την κάνετε όσο πιο απλή και εύκολη γίνεται, χωρίς να απαιτούνται περιττές ενέργειες που μπορεί να του δημιουργήσουν σύγχυση.

    Πάμε να δούμε όμως πιο συγκεκριμένα μερικές συμβουλές!

    Για αρχή, είναι καλό η ολοκλήρωση της αγοράς να γίνεται σε μια μόνο σελίδα (single page checkout) και να μην υπάρχει ανακατεύθυνση σε νέες σελίδες, γιατί μπορεί να μπερδέψει τον επισκέπτη.

    Εξίσου σημαντικό είναι να μπορούν να γίνουν αγορές και από κάποιον ο οποίος δεν έχει εγγραφεί με το email του και είναι απλός επισκέπτης (guest checkout). Αν υπάρχει αυτός ο περιορισμός, είναι πολύ πιθανό ο πελάτης να μην μπει σε αυτή την διαδικασία και να τον χάσετε.

    Επιπλέον, είναι απαραίτητο να αναφέρονται από την αρχή όλες οι χρεώσεις, έτσι ώστε ο πελάτης να γνωρίζει ακριβώς το ποσό που θα δώσει και να μην εκπλαγεί και αποθαρρυνθεί από επιπλέον χρεώσεις για τις οποίες δε θα είναι εξαρχής ενήμερος.

    1. Φιλικός σχεδιασμός για κινητά

    Οι περισσότεροι καταναλωτές πραγματοποιούν τις αγορές τους μέσω κινητού.

    Επομένως, είναι σημαντικό το e-shop σας να είναι με τέτοιο τρόπο διαμορφωμένο, ώστε να μπορεί να περιηγηθεί κανείς εύκολα και ανεμπόδιστα και από την κινητή του συσκευή.

    1. Καλές εικόνες και περιγραφή των προϊόντων

    Μέσω της εικόνας σχηματίζεται μια πρώτη εντύπωση για το προϊόν. Επομένως, οι εικόνες που θα βάλετε στην ιστοσελίδα σας θα πρέπει να έχουν εξαιρετική ποιότητα, προκειμένου να μπορεί να διακρίνει καθαρά ο πελάτης το προϊόν, αλλά - ταυτόχρονα - να είναι και δελεαστικές για να τον πείσουν.

    Επιπλέον, θα πρέπει να υπάρχει κάτω από κάθε προϊόν περιγραφή που να γνωστοποιεί τα χαρακτηριστικά του.

    Εσείς διαθέτετε e-shop; Και αν ναι, μπορείτε να διακρίνετε αυτά τα έξι χαρακτηριστικά στην επιχείρησή σας;

    Αν όχι, φροντίστε να εφαρμόσετε όσο περισσότερα απ’ αυτά γίνεται, ώστε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα να επιτυχημένο!

    Κεντρική φωτογραφία από ijeab στο Freepik

  • Ηλεκτρονικό εμπόριο: Ο φετινός Ιούλιος ξεπέρασε τα επίπεδα τζίρου κάθε άλλης χρονιάς
    Ηλεκτρονικό εμπόριο: Ο φετινός Ιούλιος ξεπέρασε τα επίπεδα τζίρου κάθε άλλης χρονιάς

    Μπορεί πολλές βιτρίνες καταστημάτων λιανικού εμπορίου να κατεβάζουν ρολά λόγω των θερινών διακοπών καθώς πλησιάζουμε και τον «δεκαπενταύγουστο» και να δίνουν ραντεβού για τον Σεπτέμβριο, οι εικονικές όμως βιτρίνες των ηλεκτρονικών καταστημάτων (e -shop) δεν κλείνουν ποτέ! Και δεν είναι λίγες, καθώς σύμφωνα με στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας τα ψηφιακά κανάλια πώλησης (e-shop) στην Ελλάδα έχουν ξεπεράσει τα 18.000 σε αριθμό με τζίρο που ξεπερνά τα 14 δισ. ευρώ ετησίως (2021), σύμφωνα με στοιχεία που έχει δώσει ο Γιώργος Δουκίδης, καθηγητής Ηλεκτρονικού Επιχειρείν στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο.

    Με βάση μάλιστα τα ευρωπαϊκά δεδομένα, το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας έχει μεγάλες προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης και ο τζίρος του μπορεί να φτάσει τα 20 δισ. ευρώ, ενώ οι επιχειρήσεις με οργανωμένο ψηφιακό κανάλι πώλησης να ανέλθουν σε αριθμό στις 30.000 σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα.

    Πέραν της αύξησης του αριθμού των ηλεκτρονικών καταστημάτων μάλιστα, καταγράφεται και αύξηση στον τζίρο τους, ακόμη και κατά τους θερινούς μήνες, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από στοιχεία της ελληνικής πολυεθνικής εταιρείας Generation Y, η οποία δραστηριοποιείται ακριβώς σε αυτό τον τομέα, των ολοκληρωμένων λύσεων ψηφιακού μετασχηματισμού και ηλεκτρονικού επιχειρείν.

    Ειδικότερα, στα ηλεκτρονικά φαρμακεία και στους κλάδους μόδας (fashion) και αθλητικών ειδών (sportswear), παρατηρείται άνοδος του συνολικού τζίρου σταθερά για τους μήνες Μάιο - Αύγουστο, σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα, από το 2019 έως το 2021.

    Πιο συγκεκριμένα, παραδοσιακά ο Μάιος είναι ισχυρός μήνας για τις πωλήσεις, παρατηρώντας μικρή πτώση 10-15% από τον Μάιο στον Ιούνιο. Η πτωτική πορεία όμως αντιστρέφεται τον Ιούλιο, όπου καταγράφεται αύξηση 10-25%, κάνοντας τον Ιούλιο τον «νικητή» αγοραστικά σε ό,τι αφορά την καθαρά καλοκαιρινή περίοδο.

    Το ενδιαφέρον είναι πως για εφέτος ο Ιούλιος ξεπέρασε τα επίπεδα τζίρου κάθε άλλης χρονιάς (παρά την ακρίβεια, τον πληθωρισμό και όλες τις νέες προκλήσεις), σημειώνοντας 34% αύξηση σε σχέση με τον Ιούλιο του 2021 (Year on Year - ΥοΥ) και 20% άνοδο από τον Μάιο του 2022. Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία, προμηνύεται ισχυρός Αύγουστος για τα έσοδα από ηλεκτρονικές συναλλαγές.

    Ταυτόχρονα λοιπόν με το φρεσκάρισμα που πραγματοποιούν στο φυσικό τους κατάστημα ενόσω παραμένουν κλειστά για καλοκαίρι, λαμβάνοντας γενικότερα υπόψη τα θετικά μηνύματα από την λειτουργία των e-shop, αυξάνεται ο αριθμός των επιχειρήσεων που σχεδιάζουν το επόμενο τους βήμα και συγκεκριμένα την επένδυση στο ηλεκτρονικό τους κανάλι.

    Από ποιους όμως κλάδους της οικονομίας και του εμπορίου υπάρχει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για άνοιγμα ηλεκτρονικών καταστημάτων; Σύμφωνα με στοιχεία της Generation Y το ενδιαφέρον παρατηρείται από όλους τους κλάδους λιανικής, με αυτόν της ένδυσης/υπόδησης να προηγείται. Παράλληλα, όμως παραμένει αμείωτο το ενδιαφέρον των εταιρειών χονδρικής για ψηφιακό μετασχηματισμό και εκκίνηση ηλεκτρονικού καταστήματος χονδρικής για το δίκτυο συνεργατών τους. Ωστόσο, δεν είναι αμελητέος και ο αριθμός επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη χονδρική και επιθυμούν να ενταχθούν στο λιανικό κανάλι πωλήσεων μέσα από την ψηφιακή αγορά.

    Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ιδιοκτήτης μικρομεσαίας επιχείρησης λιανικής στον τομέα της ένδυσης με περισσότερες από 4 δεκαετίες δραστηριότητας, οι νέες τεχνολογίες, τα εναλλακτικά ψηφιακά κανάλια πωλήσεων, σε συνδυασμό με τους νέους τρόπους συναλλαγών, αλλάζουν για πάντα την δομή του εμπορίου που ξέραμε μέχρι σήμερα. Η εικονική βιτρίνα αποκτά την ίδια και μεγαλύτερη αξία από την παραδοσιακή βιτρίνα που γνώρισαν πολλές γενιές ανθρώπων.

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Έρευνα: Το ηλεκτρονικό λιανεμπόριο πριν, κατά και μετά τους περιορισμούς
    Έρευνα: Το ηλεκτρονικό λιανεμπόριο πριν, κατά και μετά τους περιορισμούς

    Στην πιο ώριμη αλλά και κρίσιμή φάση του βρίσκεται το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα καθώς online αγορές πραγματοποίησε το Α΄ τρίμηνο του 2021 το 60% των καταναλωτών (στοιχεία ΕΛΣΤΑΤ) με την αύξηση να αγγίζει το 22% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Περισσότερο φως στη νέα συνήθεια αγορών που, κατά τα φαινόμενα, ήρθε για να μείνει «ρίχνει» η νέα ποσοτική έρευνα της Plushost σε συνεργασία με τη Focus Bari, η οποία μελετά τη σχέση των καταναλωτών με το e-Commerce πριν, κατά και μετά τα περιοριστικά μέτρα σε 24 διαφορετικούς κλάδους της Αγοράς.

    Πιο συγκεκριμένα, οι κατηγορίες που εκτοξεύτηκαν την περίοδο της καραντίνας είναι τα Καλλυντικά / Αρώματα (+17%), τα Ρούχα & Υποδήματα (+12%), τα Εσώρουχα / Πιτζάμες (+12%), τα Παιχνίδια (+10%), τα Φάρμακα / Συμπληρώματα (+8%), τα Είδη Δώρων (+8%), ο Αθλητικός Εξοπλισμός (+8%), τα Βιβλία (+7%) και η Αθλητική Ένδυση / Υπόδηση (+6%).

    Ποιο είδος καταστήματος προτίμησαν για online αγορές;

    Είναι προφανές ότι ανάλογα με την κατηγορία του προϊόντος, διαφοροποιείται και το είδος καταστήματος από το οποίο πραγματοποιούν οι καταναλωτές τις ηλεκτρονικές τους αγορές. Σαφέστατα καταγράφεται η σημαντικότητα της πλατφόρμας του Skroutz που από aggregator εγκαθίσταται πλέον στο ρόλο του market place, οριζόντια στο σύνολο των κατηγοριών και του καταναλωτή, ανεξάρτητα από τα δημογραφικά χαρακτηριστικά του.

    Στο σύνολο των online αγορών προηγούνται λοιπόν οι παραγγελίες από Skroutz/Best Price με ποσοστό 28% ενώ ακολουθούν κατά πόδας (27%) οι επώνυμες αλυσίδες με e-shop και φυσικά καταστήματα που προσφέρουν πολλά διαφορετικά brands.

    Η μάχη των Φύλων

    Στους Άνδρες κυριαρχούν οι αγορές από Skroutz/BestPrice καθώς το 30% δηλώνει ότι «προτιμά να αγοράζει από τις μεγάλες πλατφόρμες» ενώ στις Γυναίκες προηγούνται με 29% οι επώνυμες αλυσίδες με e-shop και φυσικά καταστήματα που προσφέρουν πολλά διαφορετικά brands. Οι κάτοικοι της Περιφέρειας, ψωνίζουν από Skroutz/BestPrice σε μεγαλύτερο βαθμό, έναντι των κατοίκων της Αττικής που δείχνουν μεγαλύτερη προτίμηση στις επώνυμες αλυσίδες.

    Κριτήρια επιλογής e-shop

    Αναμενόμενα, η τελική τιμή του προϊόντος συνιστά τον καθοριστικό παράγοντα, βάσει του οποίου οι καταναλωτές επιλέγουν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα έναντι κάποιου άλλου.
    Η διαφορά μάλιστα είναι συντριπτική έναντι όλων των υπόλοιπων κριτηρίων με 1 στους 3 καταναλωτές να τον επικαλούνται ως τον κύριό τους λόγο για e-αγορά, ενώ το 65% τον αναφέρει στα top 5 σημαντικότερα κριτήρια. Σχεδόν 1 στους 2 αγοραστές τοποθετεί μέσα στα πρώτα 5 σημαντικότερα κριτήρια επιλογής e-shop, τα δωρεάν μεταφορικά και την άμεση διαθεσιμότητα του προϊόντος.

    Με μικρή διαφορά ακολουθεί η ασφάλεια της πλατφόρμας του e-shop (2o μεγαλύτερο ποσοστό top κριτήριου μετά την τελική τιμή με 12%, 4ο κατά σειρά σημαντικότητας σε επίπεδο top-5).

    Τα θετικά σχόλια και οι αξιολογήσεις από τρίτους παίζουν και αυτά έναν ρόλο καθώς ισοψηφούν με την Εμπειρία, ενώ ο χρόνος αποστολής του προϊόντος συνιστά και αυτός αξιοσημείωτο λόγο αγοράς. Μικρότερη σημασία έχουν η δυνατότητα χρήσης κάρτας και η Μεγάλη Ποικιλία, η δυνατότητα δωρεάν επιστροφής και αντικατάστασης, η ευκολία χρήσης του e-shop, η επωνυμία του ηλεκτρονικού καταστήματος, η ταχύτητά του και η ύπαρξη και φυσικού καταστήματος. Η δυνατότητα παράδοσης αυθημερόν με επιπλέον κόστος αποτελεί κριτήριο για τον μικρότερο αριθμό των ερωτηθέντων.

    Η τιμή το σημαντικότερο κριτήριο

    Η τελική τιμή του προϊόντος παραμένει το σημαντικότερο κριτήριο ανεξαρτήτως κοινού.

    Ø Για το αντρικό κοινό η άμεση διαθεσιμότητα του προϊόντος είναι το 2ο σημαντικότερο κριτήριο, ενώ στους πιο «ανυπόμονους» κατατάσσονται και οι μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες, 55-64 και 65+ ετών

    Ø Η ασφάλεια της πλατφόρμας είναι κάτι που απασχολεί τις Γυναίκες σε σημαντικά μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση με τους Άνδρες

    Ø Οι αξιολογήσεις / θετικά σχόλια από τρίτους είναι ιδιαίτερα σημαντικό κριτήριο για τους νεαρότερους σε ηλικία 16-34 ετών

    Ø Η δυνατότητα πληρωμής χωρίς κάρτα είναι αρκετά σημαντικότερο κριτήριο για τους κατοίκους εκτός Αττικής και Θεσσαλονίκης

    Ο τρόπος πληρωμής

    Πολύ ενδιαφέρον έχουν και τα ευρήματα για τον τρόπο πληρωμής. Διερευνήθηκε το σύνολο των εναλλακτικών (χρεωστική, πιστωτική, e-wallet, αντικαταβολή, κατάθεση κλπ) και συνδέθηκαν με όλα τα βασικά δημογραφικά χαρακτηριστικά (φύλο, ηλικία, αστικότητα). To βασικό συμπέρασμα είναι ότι η «Αντικαταβολή» παραμένει ο «βασιλιάς» των μεθόδων πληρωμής (63% πριν την πανδημία, 56% στην καραντίνα, 57% στο σύστημα click in shop και 59% σήμερα). Ήδη πριν από την έναρξη της πανδημίας η πληρωμή με χρήση Χρεωστικής κάρτας ήταν διαδεδομένη, ωστόσο κατά την περίοδο της πανδημίας η πληρωμή με κάρτα φαίνεται να εντάχθηκε στο «ρεπερτόριο» και καταναλωτών που έως τότε προτιμούσε την αντικαταβολή. Συνολικά η χρήση κάρτας ενισχύθηκε σημαντικά μέσα στην περίοδο της πανδημίας.

    Το Last Mile και το κόστος των μεταφορικών

    Γενικά φαίνεται ότι το κόστος μεταφορικών είναι κάτι που δεν «κάθεται» καλά στους καταναλωτές, οι οποίοι προσπαθούν να το αποφεύγουν είτε συμπληρώνοντας το ποσό της ελάχιστης παραγγελίας (κάτι που θεωρούν δεδομένο ότι όλα τα ηλεκτρονικά καταστήματα πρέπει να προσφέρουν από ένα επίπεδο αξίας αγορών και άνω), είτε επιλέγοντας καταστήματα που προσφέρουν δωρεάν μεταφορικά ανεξαρτήτως ύψους παραγγελίας, ακόμη και αν χρειαστεί να περιμένουν μερικές ημέρες παραπάνω (ειδικότερα οι Γυναίκες και οι καταναλωτές 35-54 ετών).

    Οι Άνδρες και οι μεγαλύτερες ηλικίες 55+ είναι πιο αυστηροί με τα e-shops ως προς την τήρηση των χρόνων αποστολής της παραγγελίας τους. Το 75% θεωρούν ότι σε παραγγελίες μεγάλης αξίας, τα μεταφορικά πρέπει να είναι δωρεάν ανεξαρτήτως του όγκου/βάρους της παραγγελίας. Το 45% δεν θα επέλεγαν κατάστημα που δεν τηρεί τους χρόνους παράδοσης ενώ 1 στους 3 θα προτιμούσαν να αγοράσουν ένα προϊόν από κατάστημα με δωρεάν μεταφορικά έστω και αν περιμένουν περισσότερες ημέρες για την παραλαβή.

    E-shops Vs φυσικά καταστήματα

    Οι βασικότεροι λόγοι πραγματοποίησης online αγορών αντί της επίσκεψης στο φυσικό κατάστημα αποτελούν για περίπου 3 στους 4 e-shoppers:

    Ø Ο χρόνος

    Ø Η άνεση

    Ø Καλύτερες τιμές στα e-shops

    To Omni-channel είναι μια απαίτηση της εποχής και αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι οι καταναλωτές στην πλειονότητά τους επιθυμούν να έχουν τη δυνατότητα να κάνουν πράγματα όπως:

    · Να επιστρέφουν την online παραγγελία τους στο φυσικό κατάστημα

    · Να μπορούν να ελέγχουν ηλεκτρονικά τη διαθεσιμότητα των φυσικών καταστημάτων

    · Να εντοπίζουν ηλεκτρονικά την τοποθεσία των φυσικών καταστημάτων

    Online ads: στοιχεία που κάνουν engaged τους καταναλωτές

    Η ανάγκη για το προϊόν καθαυτό σε συνάρτηση με το αν προέρχεται από γνωστό/έμπιστο κατάστημα και από την προσφορά/έκπτωση που παρέχεται τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή είναι αυτά που καθορίζουν το αν κάποιος θα κάνει «κλικ» σε μια διαφήμιση και αν εν τέλει θα πραγματοποιήσει την αγορά άμεσα.

    Στάσεις ως προς τις online αγορές

    Οι ηλεκτρονικές αγορές δίνουν τη δυνατότητα σύγκρισης πολλών διαφορετικών καταστημάτων για το ίδιο προϊόν και αυτό είναι κάτι που σίγουρα οι καταναλωτές, ανεξαρτήτως δημογραφικού προφίλ, εκμεταλλεύονται στο έπακρο. Οι νεαρότεροι καταναλωτές 16-34 ετών, είναι πιο πιθανό να εγγραφούν και να κάνουν λογαριασμό σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα για να πραγματοποιήσουν μια αγορά. Παρά το γεγονός ότι οι online αγορές είναι πιο διαδεδομένες από ποτέ, 1 στους 2 καταναλωτές θεωρεί ότι στα φυσικά καταστήματα θα ενημερωθεί καλύτερα για το προϊόν από ότι στο online κατάστημα.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ

  • Ηλεκτρονικό εμπόριο: Στα 830 δισ. δολάρια ο τζίρος στην Ευρώπη το 2021
    Ηλεκτρονικό εμπόριο: Στα 830 δισ. δολάρια ο τζίρος στην Ευρώπη το 2021

    Περίπου 500 εκατ. Ευρωπαίοι θα κάνουν φέτος online shopping

    Έξι στους δέκα Ευρωπαίους κάνουν πλέον ηλεκτρονικές αγορές, με το online εμπόριο στην Ευρώπη να κατακτά το ένα ορόσημο μετά το άλλο. Η πανδημία ωθεί καθημερινά όλο και περισσότερους Ευρωπαίους στο online shopping: μέχρι τα τέλη του 2021, οι online αγοραστές στη Γηραιά Ήπειρο θα ξεπεράσουν τα 500 εκατ. από περίπου 480 εκατ. έναν χρόνο νωρίτερα.

    Με ορίζοντα το 2025, το ποσοστό διείσδυσης του online εμπορίου στην Ευρώπη αναμένεται να υπερβεί το 67%. Σύμφωνα με τους αναλυτές, η συνολική αξία των online συναλλαγών στην Ευρώπη αναμένεται να ανακάμψει κατά το τρέχον έτος.

    Διαβάστε περισσότερα στο imerisia.gr

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Ηλεκτρονικό εμπόριο: Όλες οι αλλαγές στο ΦΠΑ από την 1η Ιουλίου - Δείτε το νομοσχέδιο
    Ηλεκτρονικό εμπόριο: Όλες οι αλλαγές στο ΦΠΑ από την 1η Ιουλίου - Δείτε το νομοσχέδιο

    Το νομοσχέδιο τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση η οποία θα διαρκέσει μέχρι την Πέμπτη 1η Ιουλίου και ώρα 8:00 π.μ.

    Τις αλλαγές στο καθεστώς ΦΠΑ για το ηλεκτρονικό εμπόριο που ενεργοποιούνται από την 1η Ιουλίου 2021 περιλαμβάνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση.

    Το νομοσχέδιο τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση η οποία θα διαρκέσει μέχρι την Πέμπτη 1η Ιουλίου και ώρα 8:00 π.μ.

    Με τις προτεινόμενες διατάξεις ενσωματώνονται στο εσωτερικό μας δίκαιο οι διατάξεις της οδηγίας (ΕΕ) 2017/2455 του Συμβουλίου και της οδηγίας (ΕΕ) 2019/1995 του Συμβουλίου των οποίων η εφαρμογή είναι υποχρεωτική για τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την 01η.07.2021, ρυθμίζοντας τα παρακάτω, μέσω της τροποποίησης των διατάξεων του Κώδικα ΦΠΑ (ν. 2859/2000):

    -Για την αντιμετώπιση των προκλήσεων από την εκρηκτική ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου θεσπίζονται δύο νέες φορολογητέες πράξεις οι «ενδοκοινοτικές εξ αποστάσεως πωλήσεις αγαθών» και οι «εξ αποστάσεως πωλήσεις αγαθών που εισάγονται από τρίτα εδάφη ή τρίτες χώρες».
    -Θεσπίζονται ειδικές διατάξεις βάσει των οποίων, σε ορισμένες περιπτώσεις, μια επιχείρηση που διευκολύνει την παράδοση αγαθών μέσω της χρήσης ηλεκτρονικής διεπαφής, όπως αγοράς, πλατφόρμας, διαδικτυακής πύλης ή παρόμοιων μέσων, θεωρείται, για σκοπούς ΦΠΑ, ότι έχει παραλάβει και εν συνεχεία παραδώσει η ίδια τα αγαθά («θεωρούμενος προμηθευτής») προς τον πελάτη.

    -Το υφιστάμενο όριο των (35.000/100.000 ευρώ αναλόγως το κράτος – μέλος προορισμού) για τις «πωλήσεις από απόσταση» καταργείται και αντικαθίσταται από νέο ενιαίο όριο ύψους 10.000 ευρώ για ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση κάτω από το οποίο η παροχή τηλεπικοινωνιακών, ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών και ηλεκτρονικά παρεχόμενων υπηρεσιών, καθώς και οι ενδοκοινοτικές εξ αποστάσεως πωλήσεις αγαθών θα μπορούν να συνεχίσουν να υπόκεινται σε ΦΠΑ στο κράτος μέλος στο οποίο είναι εγκατεστημένος ο υποκείμενος στον φόρο πάροχος των εν λόγω τηλεπικοινωνιακών, ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών και ηλεκτρονικά παρεχόμενων υπηρεσιών ή στο κράτος μέλος οποίο βρίσκονται τα αγαθά κατά τον χρόνο αναχώρησης της αποστολής ή της μεταφοράς (κράτος – μέλος προέλευσης).

    Το μέτρο αυτό αφορά επιχειρήσεις που είναι εγκατεστημένες μόνο σε ένα κράτος – μέλος και αποσκοπεί στη μείωση των διοικητικών βαρών για τις επιχειρήσεις αυτές. Ωστόσο, οι ανωτέρω επιχειρήσεις διατηρούν το δικαίωμα να επιλέγουν τον τόπο παράδοσης των αγαθών και παροχής των υπηρεσιών τους σύμφωνα με τον τόπο άφιξης των αγαθών στον πελάτη και του τόπου εγκατάστασης ή μόνιμης κατοικίας ή συνήθους διαμονής του μη υποκείμενου στον φόρο λήπτη (αρχή του τόπου προορισμού).

    -Θεσπίζονται νέες απαιτήσεις όσον αφορά την καταχώριση στα λογιστικά βιβλία για τις επιχειρήσεις που διευκολύνουν την παράδοση αγαθών ή την παροχή υπηρεσιών μέσω της χρήσης ηλεκτρονικής διεπαφής, συμπεριλαμβανομένης της περίπτωσης κατά την οποία η ηλεκτρονική διεπαφή δεν θεωρείται ότι έχει παραλάβει από άλλον υποκείμενο στο φόρο και έχει παραδώσει η ίδια τα αγαθά προς τον πελάτη («θεωρούμενος προμηθευτής»).

    Μετά τη Μικρή Μονοαπευθυντική Θυρίδα ΦΠΑ (Mini One Stop Shop – MOSS), τα δύο ειδικά καθεστώτα που αφορούν σε τηλεπικοινωνιακές, ραδιοτηλεοπτικές και ηλεκτρονικά παρεχόμενες υπηρεσίες θα διευρυνθούν ως εξής:

    (α) το μη – ενωσιακό καθεστώς θα καλύπτει όλες τις B2C υπηρεσίες από επιχειρήσεις που δεν είναι εγκατεστημένες στην Ε.Ε. και

    (β) το ενωσιακό καθεστώς θα καλύπτει όλες τις B2C υπηρεσίες που φορολογούνται σε κ-μ στο οποίο ο ενωσιακός πάροχος δεν είναι εγκατεστημένος, τις ενδοκοινοτικές εξ αποστάσεως πωλήσεις αγαθών καθώς και ορισμένες εγχώριες παραδόσεις αγαθών μέσω ηλεκτρονικών διεπαφών δημιουργώντας μια μεγαλύτερη Μονοαπευθυντική Θυρίδα (One Stop Shop–OSS).

    -Η απαλλαγή από τον ΦΠΑ κατά την εισαγωγή των δεμάτων χαμηλής αξίας έως 22 ευρώ καταργείται και θεσπίζεται νέο ειδικό καθεστώς για τις εξ αποστάσεως πωλήσεις αγαθών που εισάγονται από τρίτα εδάφη ή τρίτες χώρες με εσωτερική αξία που δεν υπερβαίνει τα 150 ευρώ, η Μονοαπευθυντική Θυρίδα για τις εισαγωγές (καθεστώς εισαγωγής, Import OneStopShop – IOSS).

    Δείτε το νομοσχέδιο, πατώντας ΕΔΩ
    Πηγή: protothema.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο