Πώς η διαφήμιση μπορεί να επηρεάσει τη συμπεριφορά του καταναλωτή;

Πώς η διαφήμιση μπορεί να επηρεάσει τη συμπεριφορά του καταναλωτή;

Ένας από τους μεγαλύτερους προβληματισμούς των marketers αφορά τον αριθμό των διαφημίσεων που βλέπουν οι χρήστες τόσο στα ψηφιακά, όσο και στα παραδοσιακά κανάλια. Έπειτα από ποιο βαθμό θεωρείται η διαφήμιση υπερβολική; Πώς αντιδρούν οι χρήστες όταν επισκέπτονται ένα site και βλέπουν πολλές διαφημίσεις; Την απάντηση μας δίνει η εταιρεία Digital Marketing GIM Agency γνωστή και ως Greek internet marketing.

Σύμφωνα με έρευνα, το 53% των χρηστών υποστηρίζει πως ο μεγάλος αριθμός διαφημίσεων μπορεί να επηρεάσει ένα brand. Παράλληλα όμως, θεωρεί ότι η διαφήμιση είναι ένα πολύ βασικό εργαλείο για να γίνει γνωστό ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Άλλωστε, υπάρχουν έρευνες σύμφωνα με τις οποίες η προσθήκη μιας δεύτερης διαφήμισης μπορεί να αυξήσει το CTR της πρώτης. Ποιος είναι όμως ο σωστός αριθμός διαφημίσεων;

Πώς επηρεάζει ο μεγάλος αριθμός διαφημίσεων;

Χάρη στη διαφήμιση, μια σελίδα μπορεί να αποκτήσει leads, conversions, κίνηση στο site, αναγνωρισιμότητα και πολλά άλλα. Οι εκδότες και οι παραγωγοί περιεχομένου έχουν έσοδα από τη διαφήμιση. Όμως, πολλοί είναι οι χρήστες που θεωρούν ότι η διαφήμιση είναι επεμβατική. Έτσι, επηρεάζεται η απόδοση του site. Κι όλα αυτά συμβαίνουν ενώ έχουν αποδεχτεί την ύπαρξη διαφημίσεων, ιδιαίτερα αν έχουν πρόσβαση σε δωρεάν περιεχόμενο. Όμως, αυτό λειτουργεί όταν το περιεχόμενο αυτό του site είναι ποιοτικό, χρήσιμο και ελκυστικό.

Διαφημίσεις που προτιμούν οι χρήστες

Το ερώτημα όμως που παραμένει έχει να κάνει με το είδος των διαφημίσεων που προτιμούν οι χρήστες. Σε τι βαθμό οι διαφημίσεις σχετίζονται με την online συμπεριφορά τους; Ποια είναι η κατάλληλη ισορροπία περιεχομένου και διαφημίσεων ώστε να εξασφαλιστεί η καλή εμπειρία χρήστη, αλλά και να υπάρχουν έσοδα από τη διαφήμιση; Ας δούμε την απάντηση παρακάτω με βάση μερικά πειράματα και έρευνες που έχουν διεξαχθεί:

Διαφημίσεις που προτιμούν οι χρήστες

Σε μια έρευνα που πραγματοποίησε το Search Engine Journal, διαπιστώθηκε πως οι χρήστες αφιερώνουν περισσότερο χρόνο σε site που εμφανίζονται διαφορετικοί τύποι διαφημίσεων (συνδυασμός programmatic και branded).

Αριθμό διαφημίσεων που προτιμούν

Στην ίδια έρευνα διαπιστώθηκε εξίσου ότι σε ένα site που έχει λιγότερες διαφημίσεις, ο χρόνος παραμονής βελτιώθηκε, όμως ο αριθμός των σελίδων που επισκέφθηκαν οι χρήστες μειώθηκε.

Λόγοι που οι χρήστες περνούν περισσότερο χρόνο σε ένα site που έχει διαφημίσεις

Υπάρχουν αρκετοί λόγοι που οι χρήστες περνούν περισσότερο χρόνο σε ένα site που έχει διαφημίσεις. Ανάμεσα σε αυτούς ανήκουν:

  • Ανταγωνισμός διαφημίσεων: Όσο πιο πολλές είναι οι διαφημίσεις σε ένα περιβάλλον, τόσο πιο καλό είναι το περιβάλλον αυτό. Μάλιστα, αν οι διαφημίσεις είναι καλά στοχευμένες και αρέσουν στους χρήστες, τότε το site αποκτά μια καλή εικόνα για αυτούς.
  • Αίσθηση του “ανήκειν”: Την αίσθηση του ανήκειν την έχουμε όλοι ανάγκη. Πώς αντανακλάται αυτό στον κόσμο των διαφημίσεων; Μα φυσικά μέσω της αλληλεπίδρασης, δηλαδή του engagement, αλλά και της μάθησης και υποστήριξης. Σε περίπτωση λοιπόν που οι διαφημίσεις του site ταιριάζουν με τις παραπάνω online συμπεριφορές, τότε τα συναισθήματα μπορούν να γίνουν ορατά σε ένα προϊόν ή ένα brand.
  • Άνεση: Ένας ακόμη λόγος που επηρεάζεται η σχέση των χρηστών με τις διαφημίσεις είναι ο βαθμός άνεσης που αισθάνονται. Όταν ένας χρήστης παρατηρεί κάτι “ανοίκειο” σε μια σελίδα, το προσέχει ακόμη περισσότερο.
  • Σκοπός του χρήστη: Ο σκοπός του χρήστη επηρεάζει τον τρόπο που αλληλεπιδρά με τις διαφημίσεις. Είναι πιο πιθανό να κάνει κανείς κλικ στις διαφημίσεις ενώ κάνει scroll down στα social media, από ότι αν έχει κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό του.

Παρατηρούμε λοιπόν πως είναι πολλοί οι παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν τη σχέση των χρηστών με τις διαφημίσεις. Ο αριθμός των διαφημίσεων μπορεί να επηρεάσει το πώς αντιλαμβάνονται οι χρήστες μια σελίδα, και τον χρόνο που περνάνε σε αυτή.

Κεντρική φωτογραφία: vectorjuice on Freepik

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις