Παρασκευή, 19 Μαρτίου 2021 12:18

Ραγδαίες εξελίξεις στην κρουαζιέρα - Παραιτήθηκε το Δ.Σ. της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Αιτία, σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, είναι η κόντρα που έχει ξεσπάσει μεταξύ της ΕΕΚΦΝ και τον υπουργό Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη - Oλο το παρασκήνιο

Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις στην Ελλάδα με έντονο παρασκήνιο όσο πλησιάζει η επανεκκίνηση της κρουαζιέρας. Σύμφωνα με πληροφορίες του Νewmoney, παραιτήθηκαν τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας και θα προκηρυχθούν εκλογές για το πρώτο 10ήμερο του Απριλίου.

Αιτία, σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, είναι η κόντρα που έχει ξεσπάσει μεταξύ της ΕΕΚΦΝ και τον υπουργό Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη.

Πριν από λίγες ημέρες η Ένωση εξέδωσε σκληρή ανακοίνωση σε βάρος του υπουργείου Τουρισμού και της πολιτικής που ακολουθεί για την επανεκκίνηση.

Μεταξύ άλλων αναφέρονταν τα εξής:

“Υπενθυμίζουμε και τις άλλες πρωτοβουλίες του Υπουργείου Τουρισμού, που έκανε για την επανέναρξη, χωρίς κανένα νόημα και προοπτική της κρουαζιέρας από το Ηράκλειο της Κρήτης, αλλά και ελάχιστες προσεγγίσεις από mega cruisers με πολύ μικρό αριθμό επιβατών που το όλο επιχείρημα απέτυχε και σε λίγες εβδομάδες σταμάτησαν τα πλοία. Οι πανηγυρισμοί του για επιτυχία βρίσκονται εκτός πραγματικότητας”.

H κατά μέτωπο σύγκρουση δυσαρέστησε τον υπουργό και το κλίμα έγινε εκρηκτικό. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες την επιστολή φέρεται να μην την είχαν εγκρίνει όλα τα μέλη του ΔΣ.

Μετά από εσωτερικές διεργασίες τα μέλη του ΔΣ αποφάσισαν να παραιτηθούν. Πρόεδρος στην Ένωσης είναι ο Θεόδωρος Κόντες η θητεία του οποίου λήγει το προσεχές καλοκαίρι. Σε αυτόν χρέωσαν την όλη τακτική κριτικής, οπότε αναμένεται αλλαγή προσώπου στον προεδρικό θώκο με επικρατέστερο τον καπετάν Γιώργο Κουμπενά στέλεχος της Celestyal Cruises με τεράστια εμπειρία στην κρουαζιέρα.

Όλα άρχισαν όταν η Διεθνής Ένωση Κρουαζιέρας-CLIA μπήκε στο παιχνίδι. Με βάση στις ΗΠΑ οι οποίες είναι κυρίαρχες στην κρουαζιέρα η CLIA, με μέλη εταιρείες κολοσσούς ήρθε σε επαφή με το υπουργείο Τουρισμού για να σχεδιάσουν την επόμενη ημέρα. Αποφάσισαν από κοινού να γίνει μέσω ενός δεύτερου φορέα που θέλει να συστήσει. Πρόκειται για το Συμβούλιο Ανάπτυξης Κρουαζιέρας.

Και γράφουμε δεύτερο φορέα γιατί υπάρχει ήδη η Εθνική Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας, η οποία λειτουργεί με τα Όργανά της στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας αντέδρασε έντονα γιατί είδε ότι παραγκωνίζεται.

Και στο σημείο εκείνο άρχισε η μάχη χαρακωμάτων η οποία οδήγησε στην παραίτηση του ΔΣ της ΕΕΚΦΝ προκειμένου η νέα διοίκηση να αρχίσει συνεργασία πάνω σε άλλη βάση με το υπουργείο Τουρισμού και την CLIA.

Η αντίδραση της Διεθνούς Ένωση Κρουαζιέρας-CLIA

Αντίδραση επίσημη από την πλευρά της CLIA δεν υπάρχει. Ωστόσο κύκλοι της πλευράς αυτής επισημαίνουν ότι “υπάρχει και η άλλη άποψη όπου όλοι μαζί προσπαθούμε να δουλέψουμε για την επανεκκίνηση της κρουαζιέρας. Προφανώς, οι δραστηριότητες το 2020 ήταν περιορισμένες. Όμως δεδομένης της κατάστασης, προσπαθούμε με μικρά βήματα να χτίσουμε εμπιστοσύνη στις τοπικές κοινότητες, στον κόσμο της κρουαζιέρας και στις εθνικές αρχές εν όψει επανεκκίνησης. Όλα θα γίνουν βάσει αυστηρών υγειονομικών πρωτοκόλλων. Δεν γίνεται πουθενά προσπάθεια, εκ μέρους της CLIA, γρήγορης επανεκκίνησης. Για παράδειγμα στην Πορτογαλία, την Ισπανία, τη Γαλλία, δεν σημειώθηκε καμία επανέναρξη δραστηριοτήτων” και προσθέτουν:

“Και εν τέλει, η αποτελούμενη μόνο από λιμενικούς, τουριστικούς πράκτορες και μία εταιρεία με στόλο κρουαζιερόπλοιων Ένωση είναι ένας σεβαστός φορέας με τον οποίο είμαστε σε επικοινωνία – και με το φορέα και με τα μέλη του ξεχωριστά. Αλλά οι εταιρείες που έχουν τα πλοία και θα τα βάλουν σε δρομολόγια στην Ελλάδα – και σε οποιαδήποτε χώρα – απαρτίζουν την CLIA η οποία εκπροσωπεί το 95% του στόλου κρουαζιερόπλοιων. Η Ελλάδα είναι αφενός ένας μοναδικός προορισμός τον οποίο οι εταιρείες επιθυμούν διακαώς να εντάξουν στα σχέδιά τους αλλά και ιδιαιτέρως τυχερή να έχει Έλληνες στελέχη τόσο στις εταιρείες – σε όλο τον κόσμο και στις ΗΠΑ – αλλά και εντός της CLIA”.

Πηγή: NewMoney.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 19 Μαρτίου 2021 12:19

Σχετικά Άρθρα

  • Νικολούτσος: «Το νέο τέλος θα φέρει επανεξέταση της κρουαζιέρας» - «Φέτος είχαμε αύξηση επιβατών 11%»
    Νικολούτσος: «Το νέο τέλος θα φέρει επανεξέταση της κρουαζιέρας» - «Φέτος είχαμε αύξηση επιβατών 11%»

    Τι δηλώνει ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πύργου για το τέλος κρουαζιέρας ανά επιβάτη

    Της Βίκυς Γκουγκουστάμου

    Καθησυχαστικός όσον αφορά τις επιπτώσεις που θα έχει το νέο τέλος κρουαζιέρας στο λιμάνι του Κατακόλου-μετά και τις ανακοινώσεις της Υπουργού Τουρισμού, Όλγας Κεφαλογιάννη-εμφανίζεται ο πρόεδρος του ΔΛΤΠ Κώστας Νικολούτσος. Παράλληλα, όπως δηλώνει, υπάρχει αναμονή των απαραίτητων διευκρινήσεων από το υπουργείο και των αντιδράσεων των εταιρειών κρουαζιέρας.

    Σε προχθεσινές της δηλώσεις η Υπ. Τουρισμού ανακοίνωσε ότι το τέλος ανά επιβάτη κρουαζιέρας διαμορφώνεται στα 5 ευρώ σε όλα τα λιμάνια πλην της Σαντορίνης και της Μυκόνου που ανέρχεται στα 20 ευρώ. Επιπλέον, από το σύνολο των εσόδων, που υπολογίζεται στα 50 εκατομμύρια ευρώ, το 1/3 θα πάει στους δήμους, 1/3 στο υπουργείο Ναυτιλίας και 1/3 στο υπουργείο Τουρισμού. Ωστόσο ακόμη δεν υπάρχει καμία επίσημη ενημέρωση στα Λιμενικά Ταμεία όπως επίσημες τοποθετήσεις από τις εταιρείες κρουαζιέρας.

    Nikoloutsos 1 2

    «Εκτιμώ ότι δεν εμπνέει ανησυχία το νέο τέλος της κρουαζιέρας, γιατί είναι κάτι που δεν αφορά εμάς αποκλειστικά αλλά το σύνολο των λιμανιών της χώρας. Δεν ξέρουμε ακόμη επίσημα το ποσό για το Κατάκολο όπως δεν γνωρίζουμε το πού θα κατευθυνθεί αυτό το τέλος. Όλα είναι υπό συζήτηση καθώς όλα είναι ακόμη αδιευκρίνιστα» δηλώνει ο κ. Νικολούτσος στο ilialive.gr. « Αυτή η απόφαση λήφθηκε γιατί το Υπουργείο είδε ότι τα τέλη κρουαζιέρας στην Ελλάδα, σε σύγκριση με ευρωπαϊκά λιμάνια είναι πολύ χαμηλότερα, αλλά βεβαίως αυτό θα δημιουργήσει μια επανεξέταση των θεμάτων κρουαζιέρας. Εφόσον όμως είναι γενικό μέτρο, δεν ξέρω αν θα μας επηρεάσει ιδιαίτερα. Είμαστε εν αναμονή διευκρινήσεων από το υπουργείο αλλά και αντιδράσεων των εταιρειών κρουαζιέρας. Δεν έχουν δείξει τις αντιδράσεις τους ακόμη και δεν έχουμε καμία πληροφόρηση για το θέμα» συμπληρώνει.

    Αύξηση της επισκεψιμότητας

    Καλή, χαρακτηρίζει τη φετινή χρονιά στον τομέα της κρουαζιέρας ο πρόεδρος του ΔΛΤΠ δηλώνοντας πως παρουσιάστηκε μια σημαντική αύξηση επιβατών. «Η χρονιά εξελίσσεται πολύ θετικά. Μέχρι τώρα έχουμε αύξηση επιβατών κατά 11% και προσδοκούμε το 2025 και το 2026 να είναι καλύτερες χρονιές . Από την πλευρά μας, επιδιώκουμε να είναι όσο γίνεται πιο ελκυστική η προσέγγιση των επισκεπτών στο Κατάκολο σε επίπεδο υποδομών, καθαριότητας και παροχών».

  • Τα νέα μέτρα που ανακοινώθηκαν για την κρουαζιέρα - Πώς επηρεάζουν το Κατάκολο
    Τα νέα μέτρα που ανακοινώθηκαν για την κρουαζιέρα - Πώς επηρεάζουν το Κατάκολο

    Η παρουσίαση των νέων μέτρων για την κρουαζιέρα και τις βραχυχρόνιες μισθώσεις από την Όλ. Κεφαλογιάννη

    Τα νέα μέτρα για την κρουαζιέρα και τις βραχυχρόνιες μισθώσεις που ανταποκρίνονται στη στρατηγική για μια βιώσιμη ποιοτική ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού με μέτρο και ισορροπία, παρουσίασε η Υπουργός Τουρισμού κα Όλγα Κεφαλογιάννη στην κοινή συνέντευξη τύπου κυβερνητικού κλιμακίου (Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Κωστής Χατζηδάκης, Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Νίκος Παπαθανάσης, Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Κώστας Τσιάρας, Υπουργός Ανάπτυξης κ. Τάκης Θεοδωρικάκος και η Υπουργός Τουρισμού κα Όλγα Κεφαλογιάννη) για την εξειδίκευση των εξαγγελλιών του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη.

    Όπως τόνισε η κα Κεφαλογιάννη, τα μέτρα έχουν ως γνώμονα την ανταποδοτικότητα του οικονομικού οφέλους από την τουριστική δραστηριότητα, για τους προορισμούς και τις τοπικές κοινωνίες και παράλληλα στοχεύουν να αμβλύνουν την πίεση που ασκείται από τις αυξημένες ταξιδιωτικές ροές, σε ορισμένους προορισμούς και ιδίως κατά τους μήνες αιχμής.

    «Διότι θα πρέπει να τονιστεί ότι στην Ελλάδα έχουμε σημειακό πρόβλημα, όχι συνολικό, ως προς αυτό το ζήτημα», πρόσθεσε η Υπουργός Τουρισμού.

    Ειδικότερα για την κρουαζιέρα, η κα Όλγα Κεφαλογιάννη είπε πως επιβάλλεται ειδικό τέλος ανά επιβάτη που αποβιβάζεται από κρουαζιερόπλοιο στα λιμάνια της Μυκόνου και της Σαντορίνης ύψους 20 ευρώ και στα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας 5 ευρώ για την περίοδο από 1η Ιουνίου έως 30 Σεπτεμβρίου κάθε έτους. Τους μήνες Απρίλιο, Μάϊο και Οκτώβριο το τέλος θα είναι 40% μειωμένο (δηλαδή 12 και 3 ευρώ αντίστοιχα). Ενώ τους μήνες Νοέμβριο έως Μάρτιο θα είναι μειωμένο κατά 80% (δηλαδή 4 και 1 ευρώ αντίστοιχα).

    Το ετήσιο όφελος εκτιμάται σε 50 εκατ. ευρώ. Τα έσοδα θα κατανέμονται κατά 1/3 στους δήμους όπου αποβιβάζονται οι επιβάτες, κατά 1/3 θα εγγράφονται στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Ναυτιλίας με σκοπό την εκτέλεση των απαραίτητων λιμενικών έργων και κατά 1/3 θα εγγράφονται στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Τουρισμού με σκοπό τη βελτίωση των τουριστικών υποδομών για τη στήριξη του τουριστικού προϊόντος της χώρας.

    Η Υπουργός Τουρισμού απαντώντας σε σχετική ερώτηση, επεσήμανε ότι η αύξηση του τέλους εντάσσεται σ’ ένα ευρύτερο πλαίσιο στρατηγικής για την ανάπτυξη και διαχείριση της κρουαζιέρας, το οποίο θα ανακοινωθεί μετά από συνεννόηση και με τα συναρμόδια Υπουργεία. Ανάμεσα στα μέτρα που εξετάζονται είναι:

    - Η ανάπτυξη του homeporting

    - Η ανάπτυξη υποδομών στους λιμένες για την ορθή διαχείριση τόσο του birth allocation, όσο και για τον έλεγχο των ροών στην ξηρά.

    - Κίνητρα για την προσέλκυση μικρότερων πλοίων, με επιβάτες υψηλού εισοδηματικού επιπέδου

    - Μία ολοκληρωμένη μελέτη για τη αξιολόγηση της συμβολής της κρουαζιέρας στην οικονομία και του αποτυπώματός της στις τοπικές κοινωνίες.

    Παράλληλα, η κα Όλγα Κεφαλογιάννη, αναφερόμενη στην αναπροσαρμογή του Τέλους Ανθεκτικότητας στην Κλιματική Κρίση τόνισε πως επεκτείνεται το χρονικό διάστημα που θα είναι μειωμένο κατά ένα μήνα και περιλαμβάνει πλέον και τον Μάρτιο. Δηλαδή για πέντε (5) μήνες αντί τεσσάρων που ισχύει μέχρι σήμερα. Η αύξηση αφορά στο διάστημα από τον Απρίλιο ως τον Οκτώβριο, αναλογικά για ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια, καθώς και ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης.

    Όπως υπογράμμισε η κα Όλγα Κεφαλογιάννη, «με την προσαρμογή αυτή δίνεται ένα επιπλέον κίνητρο που εντάσσεται στο πλαίσιο της στρατηγικής του Υπουργείου για τη χρονική επέκταση της τουριστικής δραστηριότητας. Ένα κίνητρο ώστε να υπάρξει ώθηση στην προσέλκυση ταξιδιωτών κατά τους λεγόμενους «πλάγιους» αλλά και χειμερινούς μήνες».

    Η Υπουργός Τουρισμού υπογράμμισε την ανταποδοτικότητα του Τέλους, τονίζοντας ότι «το συγκεκριμένο έσοδο θα κατευθυνθεί σε δαπάνες πρόληψης και αποκατάστασης φυσικών καταστροφών, αλλά και βελτίωσης υποδομών για τη στήριξη του τουριστικού προϊόντος της χώρας».

    Πρόσθεσε μάλιστα ότι στο προσεχές διάστημα θα υπάρξει ειδική ρύθμιση για τη θέσπιση λειτουργικών προδιαγραφών και αντίστοιχων προδιαγραφών ασφαλείας στις βραχυχρόνιες μισθώσεις, με βασικό κριτήριο τη διασφάλιση της ποιότητας της φιλοξενίας και την ποιότητα της τουριστικής προσφοράς στη χώρα μας.

    Απαντώντας σε ερώτηση για το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο η Υπουργός Τουρισμού είπε ότι δόθηκε παράταση στη δημόσια διαβούλευση μέχρι τις 25 Σεπτεμβρίου, οι προτάσεις της οποίας θα ληφθούν σοβαρά υπόψη στην τελική διαμόρφωση της ρύθμισης.

    Στην εισήγησή της η κα Όλγα Κεφαλογιάννη τόνισε ότι ο ελληνικός τουρισμός αποτελεί σταθερά βασικό αιμοδότη της ελληνικής οικονομίας. Στη δύσκολη δεκαετία της οικονομικής κρίσης, πρόσθεσε η Υπουργός, ο τουρισμός διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο ώστε να σταθεί όρθια η Ελλάδα. Ενώ και τα χρόνια της πανδημίας, ο τουρισμός ήταν εκείνος που συνέβαλε καίρια στην αντιμετώπιση και αυτής της κρίσης.

    Η κα Όλγα Κεφαλογιάννη επεσήμανε ότι το 2023, καταγράφηκαν ιστορικά υψηλές επιδόσεις για τον ελληνικό τουρισμό, τονίζοντας ότι η άμεση οικονομική συμβολή του ξεπέρασε τα 20 δισ. ευρώ, όταν, το 2019, οι εισπράξεις ήταν περί τα 18,2 δισεκατομμύρια.

    Αναφερόμενη στη χρονιά που διανύουμε, επεσήμανε ότι τα έως τώρα στοιχεία, δείχνουν μία ακόμη σημαντική επιτυχία για τον ελληνικό τουρισμό, καθώς στο πρώτο εξάμηνο του έτους,

    - οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 12,2% (από 6,2 σε 6,9 δισ. ευρώ) σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023,

    - η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση για το ίδιο διάστημα αυξήθηκε επίσης κατά 15,5% σε σχέση με τα περσινά δεδομένα.

    «Οι προβλέψεις δείχνουν ότι μπορούμε να φτάσουμε σε έσοδα ακόμα και τα 22 δισεκατομμύρια», τόνισε η κα Κεφαλογιάννη και πρόσθεσε:

    «Ευθύνη, ωστόσο, της πολιτείας, είναι να σχεδιάζει το μέλλον λαμβάνοντας υπόψη τις νέες προκλήσεις…Προκλήσεις που απαιτούν αποτελεσματικές λύσεις και άμεση ενέργεια. Σε μία περίοδο εξαιρετικά υψηλών επιδόσεων του ελληνικού τουρισμού, εργαζόμαστε για την αντιμετώπιση σύγχρονων και σύνθετων προκλήσεων. Ανοίγουμε ένα νέο κεφάλαιο για τον ελληνικό τουρισμό, για μία ανάπτυξη βιώσιμη, ποιοτική, που θα διασφαλίζει ότι τα οφέλη από τον τουρισμό κατανέμονται σε ολόκληρη την κοινωνία, δίκαια και ανταποδοτικά».

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • Κρουαζιέρα: Ερχονται αυξήσεις στα τέλη ανά επιβάτη
    Κρουαζιέρα: Ερχονται αυξήσεις στα τέλη ανά επιβάτη

    Τα τέλη ανά επιβάτη στην κρουαζιέρα είναι πολύ χαμηλά σε σχέση με τον ανταγωνισμό στην Μεσόγειο – ανάγκη να εξορθολογιστούν ανάλογα με την ελκυστικότητα του προορισμού

    Αλλάζουν όλα στα τέλη που θα καταβάλλουν τα κρουαζιερόπλοια ανά επιβάτη στα λιμάνια, εκτός των 13 οργανισμών λιμένων, και τα δημοτικά λιμενικά ταμεία σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του Υπουργείου Ναυτιλίας, με στόχο την αύξηση των εσόδων από την κρουαζιέρα.

    Σήμερα, όπως αναφέρουν παράγοντες του Υπουργείου Ναυτιλίας που εξετάζουν το όλο θέμα, τα τέλη ανά επιβάτη κρουαζιέρας είναι τα ίδια για όλα τα λιμενικά ταμεία.

    Έτσι τα ίδια τέλη που ανέρχονται σε 0,35 ευρώ ανά επιβάτη μικτά (0,33 καθαρά), καταβάλει ο επιβάτης κρουαζιέρας στο λιμάνι της Σαντορίνης τα ίδια και στο λιμάνι της Πάτμου ή σε οποιοδήποτε άλλο νησί. Όπως έχει αναφέρει ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Θήρας, Γιώργος Νομικός, τα έσοδα του ταμείου από τους 1.298.968 επιβάτες κρουαζιέρας το 2023, ήταν μόλις 428.659 ευρώ!.

    Στόχος του Υπουργείου είναι να διαμορφωθεί μια πλατφόρμα που θα παρέχει μια ευελιξία στα δημοτικά λιμενικά ταμεία να ορίζουν τα τέλη ανάλογα με την ελκυστικότητα του κάθε προορισμού αλλά και την πολιτική προσέλκυσης κρουαζιερόπλοιων.

    Σε κάθε περίπτωση αναμένεται μια αύξηση καθώς σύμφωνα με εκτιμήσεις, γιατί μια ολοκληρωμένη μελέτη δεν υπάρχει, τα τέλη ανά επιβάτη κρουαζιέρας στα ελληνικά νησιά, είναι από τα χαμηλότερα στην Ανατολική Μεσόγειο. Στην ίδια εκτίμηση κατατείνουν και παράγοντες του κλάδους της κρουαζιέρας, ενώ για το θέμα αναμένεται να υλοποιήσει σχετική μελέτη το παράρτημα της Διεθνούς Ένωσης κρουαζιέρας (CLIA) στη χώρα μας.

    Το θέμα των τελών συζητήθηκε και σε πρόσφατη κυβερνητική σύσκεψη στην Προεδρία της Κυβέρνησης με τη συμμετοχή των υπουργών Τουρισμού, Όλγας Κεφαλογιάννη, Ναυτιλίας, Χρήστου Στυλιανίδη, Επικρατείας, Άκη Σκέρτσου, και του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρη Πολίτη, με αντικείμενο την αποτελεσματικότερη και πιο ορθολογική διαχείριση των λιμένων κρουαζιέρας της χώρας μας.

    Όπως τονίσθηκε είναι απαραίτητο να εξεταστούν οι πολιτικές χρεώσεων στους λιμένες κρουαζιέρας -που σήμερα βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα-, εναλλακτικά μοντέλα διοίκησης των λιμένων, όπως και ψηφιακά εργαλεία διαχείρισης στόλου που θα συμβάλλουν σε μια πιο ορθολογική και αποτελεσματική διευθέτηση της αυξανόμενης ζήτησης, πάντα προς όφελος των τοπικών κοινωνιών.

    Η Τράπεζα της Ελλάδος υπολόγισε για το 2023 ότι οι συνολικές εισπράξεις από επιβάτες κρουαζιέρας αυξήθηκαν κατά 84,1%, σε σύγκριση με το 2022

    Νωρίτερα είχε απασχολήσει και την πρόσφατη συνάντηση αντιπροσωπείας της CLIA που αποτελούνταν από τη Marie-Caroline Laurent, Γενική Διευθύντρια της CLIA στην Ευρώπη, και τη Μαρία Δεληγιάννη, Διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου της CLIA, με τον Υπουργό ναυτιλίας Χρήστο Στυλιανίδη. Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της CLIA, η ένωση τόνισε ακόμα «την ανάγκη μιας προσεκτικά μελετημένης περιόδου προσαρμογής στην αύξηση των λιμενικών τελών στα ελληνικά λιμάνια, ενώ ζήτησε την άμεση αναθεώρηση της εθνικής νομοθεσίας σχετικά με τις λεμβουχικές εργασίες».

    Το κρουαζιερόπλοιο βέβαια δεν καταβάλει μόνο τέλη κρουαζιέρας ανά επιβάτη αλλά και άλλα τέλη-δικαιώματα όπως προσόρμισης, παραβολής, λεμβουχικά και ανταποδοτικά όπως είναι τα τέλη για την ασφάλεια των επιβατών (κώδικας ISPS).

    Συνεπώς το κόστος για ένα κρουαζιερόπλοιο που προσεγγίζει σε λιμάνι δεν είναι μόνο το τέλος ανά επιβάτη. Επίσης το συνολικό κόστος θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη και τον ανταγωνισμό. Σε κάθε περίπτωση αυτό που προβληματίζει την εταιρεία κρουαζιέρας είναι ο «αιφνιδιασμός» από τις αλλαγές των τιμολογίων.

    Οι εταιρείες προγραμματίζουν τα ταξίδια τους και τις τιμές της κάθε κρουαζιέρας τουλάχιστον δυο χρόνια πριν την πραγματοποίηση. Γνωρίζοντας τα κόστη μπορεί να τα «περάσει» στον ναύλο της κρουαζιέρας που καταβάλλει ο κάθε επιβάτης.

    Έσοδα

    Εξ αυτού του λόγου εξέφρασαν και την αντίθεση τους στην πρόσφατη αύξηση των τελών ISPS στα 2,5 ευρώ ανά επιβάτη με άμεση ισχύ από ένα ευρώ που ίσχυε πριν. Μια αύξηση που κατά τους υπευθύνους των λιμανιών είναι δικαιολογημένη καθώς σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασαν στο Υπουργείο ναυτιλίας 20 λιμενικά ταμεία έχουν μέση ζημιά 90.000 ευρώ το χρόνο.

    Τα έσοδα πάντως από τον κλάδο της κρουαζιέρας για την ελληνική οικονομία δεν προέρχονται μόνο από τα κάθε είδους τέλη. Σημαντικά είναι τα ποσά που προκύπτουν από τις δαπάνες των επιβατών.

    Η Τράπεζα της Ελλάδος υπολόγισε για το 2023 ότι οι συνολικές εισπράξεις από επιβάτες κρουαζιέρας αυξήθηκαν κατά 84,1%, σε σύγκριση με το 2022, και ανήλθαν στα 908,4 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 61,0 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβάνονται στα καταγραφόμενα στοιχεία από την Έρευνα Συνόρων, καθώς αφορούν ταξιδιώτες που αναχώρησαν από την Ελλάδα (last port), ενώ 847,4 εκατ. ευρώ αντιπροσωπεύουν πρόσθετα έσοδα που καταγράφονται στη συμπληρωματική έρευνα –

    Κυριότερο λιμάνι από πλευράς εισπράξεων κρουαζιέρας είναι ο Πειραιάς, με συμμετοχή 47,8% επί του συνόλου. Ακολουθούν το λιμάνι της Κέρκυρας και το λιμάνι της Σαντορίνης με 13,3% και 8,5% των εισπράξεων, αντιστοίχως.

    Πηγή: ΟΤ

  • Κατάκολο: Με τρία κρουαζιερόπλοια χθες και άλλα τρία αύριο στο λιμάνι
    Κατάκολο: Με τρία κρουαζιερόπλοια χθες και άλλα τρία αύριο στο λιμάνι

    Μέρα με τρία κρουαζιερόπλοια ήταν η Τρίτη για το Κατάκολο, όπως και η Πέμπτη που μας έρχεται, με σημαντική κίνηση για το λιμάνι και τη γύρω περιοχή.

    Παρά την αυξημένη ζέστη που αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα για τους τουρίστες ιδιαίτερα πιο βόρειων περιοχών, αρκετοί επισκέφθηκαν την αγορά του Κατακόλου.

    Ήδη η σεζόν έχει φτάσει στη μέση της καθώς απομένει το υπόλοιπο του Ιουλίου και οι τρεις από τους πιο “γεμάτους” μήνες στην κίνηση της κρουαζιέρας από τον Αύγουστο έως τον Οκτώβριο.

    Χθες κατέπλευσαν στο Κατάκολο το “μεγάλο” Norwegian Epic, το Seabourn Encore και το μικρό αλλά εντυποσιακό ως ιστιοφόρο Star Clipper.

    Τα τρία πλοία μετέφεραν περίπου 5500 επιβάτες και 2100 μέλη πλυρώματος

    Την Πέμπτη σύμφωνα με το πρόγραμμα αναμένονται στο Κατάκολο τρία μεγάλα κρουαζιερόπλοια, το MSC Opera, το Vicking Sea και το Oosterdam, με μεγαλύτερο αριθμό επιβατών.

    Katakolo 23 2

    Katakolo 23 3

    Katakolo 23 4

    Katakolo 23 9

    Katakolo 23 5

    Katakolo 23 6

    Katakolo 23 7

    Katakolo 23 8

  • Στους 3 κορυφαίους προορισμούς κρουαζιέρας στη Μεσόγειο η Ελλάδα, σύμφωνα με την CLIA - Σημαντική αύξηση της επιβατικής κίνησης αναμένεται εφέτος
    Στους 3 κορυφαίους προορισμούς κρουαζιέρας στη Μεσόγειο η Ελλάδα, σύμφωνα με την CLIA - Σημαντική αύξηση της επιβατικής κίνησης αναμένεται εφέτος

    Η Ελλάδα συγκαταλέγεται μεταξύ των τριών κορυφαίων προορισμών τουρισμού κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), ενώ πέρυσι τα ελληνικά λιμάνια υποδέχθηκαν 7 εκατομμύρια επιβάτες και 5.230 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων.
    Παρουσιάζοντας στοιχεία του κλάδου, στο πλαίσιο της ναυτιλιακής έκθεσης των Ποσειδωνίων η Μαρία Δεληγιάννη, περιφερειακή διευθύντρια της CLIA για την Ανατολική Μεσόγειο, επιβεβαίωσε την πληροφορία, τονίζοντας παράλληλα ότι η χώρα μας είναι ένας αγαπημένος προορισμός. Ωστόσο, πρόσθεσε ότι η κρουαζιέρα δεν βρίσκεται στην πρώτη επιλογή των Ελλήνων ταξιδιωτών καθώς από τα 31,7 εκατομμύρια επιβάτες διεθνώς, οι Έλληνες αντιστοιχούσαν σε 15.000 περίπου.

    Είπε ότι η αυτή τη στιγμή η μεγαλύτερη αγορά κρουαζιέρας, με 44,2%, στον κόσμο είναι η Καραϊβική, οι Μπαχάμες και η Βερμούδα, ενώ δεύτερη η Μεσόγειος με βασικότερες χώρες κύριας δραστηριοποίησης την Ιταλία, την Ισπανία και την Ελλάδα.
    Σε εθνικότητα επιβατών, την πρώτη θέση καταλαμβάνουν οι ΗΠΑ και τη δεύτερη η Ευρώπη, με τη Γερμανία, την Αγγλία και την Ιταλία, που όπως ανέφερε η κ. Δεληγιάννη είναι στην κουλτούρα των συγκεκριμένων χωρών να κάνουν κρουαζιέρα, ενώ έχουν πολλή αγάπη για τη χώρα μας και την ιστορία της. Ακολουθούν ταξιδιώτες επίσης από την Αυστραλία και τη Νότια Αμερική.
    H περιφερειακή διευθύντρια της CLIA επεσήμανε την ανάγκη οι εθνικές κυβερνήσεις να στηρίξουν τα λιμάνια σε επίπεδο υποδομών και διαχείρισης για την ανάπτυξη του κλάδου που συνεχίζει να είναι ταχέως αναπτυσσόμενος.
    Σημειώνεται ότι μόνο το πρώτο τρίμηνο του 2024 από τους σταθμούς κρουαζιέρας του λιμανιού του Πειραιά διακινήθηκαν συνολικά 54.989 επιβάτες έναντι 36.589 το ίδιο τρίμηνο του 2023, αύξηση 50,3%.

    Το 2023 ο κλάδος της κρουαζιέρας από το λιμάνι του Πειραιά σημείωσε σημαντική άνοδο τόσο σε επίπεδο προσεγγίσεων όσο και επιβατικής κίνησης.
    Η συνολική διακίνηση επιβατών το 2023 ανήλθε σε 1.484.788 έναντι 880.416 το 2022 καταγράφοντας αύξηση 68,6%. Αυξημένοι κατά 12,3% ήταν και οι κατάπλοι κρουαζιερόπλοιων με 760 κατάπλους έναντι 677 το προηγούμενο έτος. Οι αφίξεις επιβατών από-επιβίβασης (Homeporting) κατέγραψαν αύξηση κατά 110,4% σε σχέση με το 2022 (από 378.899 σε 797.234.
    Ο Πειραιάς καλωσόρισε την περασμένη Πέμπτη το κρουαζιερόπλοιο EXPLORA I στην παρθενική επίσκεψή του στο λιμάνι της ελληνικής πρωτεύουσας, που σηματοδοτεί το ντεμπούτο του πλοίου στην Ανατολική Μεσόγειο.

    Το EXPLORA I είναι το πρώτο από έναν στόλο έξι κρουαζιερόπλοιων της εταιρείας MSC. Το πλοίο θα επισκεφτεί συνολικά 21 ελληνικά λιμάνια εφέτος, με πολλά από τα δρομολόγια να προσφέρουν άνετη επιβίβαση και αποβίβαση στο λιμάνι του Πειραιά.
    Μεταξύ των κορυφαίων προορισμών για τους επισκέπτες που θα ταξιδέψουν με το EXPLORA I στην Ελλάδα περιλαμβάνονται τα Κατάπολα (Αμοργός), η Πάρος, η Πάτμος και η Κέρκυρα.
    Σε επιτυχημένη πορεία για την ανάπτυξη του κλάδου βρίσκεται και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αφού έως το τέλος του 2024 αναμένεται να υποδεχθεί συνολικά 82 κρουαζιερόπλοια.
    Την περασμένη Πέμπτη το λιμάνι της συμπρωτεύουσας έκανε ημερήσιο ρεκόρ αφίξεων επιβατών με την άφιξη δύο μεγάλων κρουαζιερόπλοιων.
    Για πρώτη φορά στην ιστορία του έδεσε το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο, το «Norwegian Getaway», της Norwegian Cruise Line Holdings Ltd., μήκους 326 μέτρων, μαζί με το «Celebrity Infinity», της Celebrity Cruises.

    Σύμφωνα με την εταιρεία ΟΛΘ, το ρεκόρ αφίξεων επιβατών και πληρώματος τη συγκεκριμένη ημέρα έφθασε τις 10.000 άτομα.

    Αναπτυσσόμενος κλάδος

    Σύμφωνα με την Clia η κρουαζιέρα είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος κλάδος του τουρισμού παγκοσμίως αφού, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, το 2023 ταξίδεψαν με κρουαζιερόπλοια 31,7 εκατ. επιβάτες αύξηση 7% σε σχέση με το 2019.
    Το 2024 αναμένεται αύξηση 9% σε σχέση με πέρυσι, όπου οι επιβάτες θα φτάσουν τα 34,7 εκατ. επιβάτες παγκοσμίως, ενώ αναμένονται 37,1 εκατ. το 2025, 38,8 το 2026 και 39,7 το 2027, όταν το 2019 ο αριθμός αυτός έφτανε τα 30 εκατομμύρια.

    Η δημοφιλία της κρουαζιέρας έχει αυξηθεί πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια ως ιδανικός τρόπος διακοπών, κάτι που έχει επίπτωση στη χωρητικότητα των πλοίων και τις κλίνες. Από το 2024 έως το 2028 αναμένεται μία αύξηση 10% στις κλίνες.
    Το 35% των πλοίων είναι κάτω από 1.000 κλίνες και είναι η συντριπτική πλειοψηφία του στόλου σήμερα. Το 10% των κρουαζιερόπλοιων είναι από 1.000 έως 1.999 κλίνες, το 28% από 2.000 έως 2.999, το 15% από 3.000 έως 3.999 και το 12% από 4.000 κλίνες και άνω. Έως το 2028 θα έχουν υπάρξει μικρές αλλαγές με μία μικρή πτώση στα πλοία κάτω των 1.000 κλινών και μία μικρή αύξηση στα πλοία με περισσότερες από 4.000 κλίνες.

    H CLIA εκπροσωπεί σήμερα 303 κρουαζιερόπλοια που ανήκουν σε 55 εταιρείες κρουαζιέρας, που αποτελούν το 55%του κλάδου παγκοσμίως.
    Στο τομέα της ναυπηγικής δραστηριότητας το 94% των κρουαζιερόπλοιων παγκοσμίως χτίζονται στην Ευρώπη.
    Όπως έχει αναφέρει η διευθύντρια ανατολικής Μεσογείου της CLIA στην Ελλάδα Μαρία Δεληγιάννη όλοι οι φορείς θα πρέπει να καταδείξουν την προσφορά του κλάδου στην ευρωπαϊκή οικονομία και στον ναυπηγικό κλάδο.

    Είπε επίσης ότι από το 2024 έως το 2028 θα έχουμε 56 νεότευκτα κρουαζιερόπλοια που θα αντιπροσωπεύουν 40 δισ. δολ. σε αξία και που όλα θα πάνε στην ευρωπαϊκή οικονομία.
    Πρόσθεσε επίσης ότι εφέτος στο βιβλίο παραγγελιών είναι να παραδοθούν 8 νέα κρουαζιερόπλοια που χτίστηκαν σε ευρωπαϊκές γιάρδες.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • Κατάκολο: Πέντε κρουαζιερόπλοια το Σάββατο με 15.000 επιβάτες και μέλη πληρώματος (video & photos)
    Κατάκολο: Πέντε κρουαζιερόπλοια το Σάββατο με 15.000 επιβάτες και μέλη πληρώματος

    “Βούλιαξε” από κόσμο το Κατάκολο και οι γύρω περιοχές που δέχονται τον κόσμο της κρουαζιέρας, το Σάββατο, καθώς στο λιμάνι κατέπλευσαν πέντε κρουαζιερόπλοια.

    Το Costa Pacifica, το Norwegian Getaway, το Viking Jupiter, το Wind Surf και το Riviera, (τα δύο τελευταία παρέμειναν αρόδου), μετέφεραν συνολικά 15.007 επιβάτες και μέλη πληρώματος.

    Ο μεγαλύτερος αριθμός αυτών των ανθρώπων διακινήθηκε, στην αγορά του Κατακόλου και της Ολυμπίας, στους αρχαιολογικούς χώρους και σε άλλα σημεία ενδιαφέροντος της περιοχής.

    Σίγουρα οι πέντε αφίξεις έδωσαν ανάσα στην αγορά και η συνέχεια προμηνύεται θετική καθώς από τον αρχικό προγραμματισμό οι αφίξεις έχουν αυξηθεί.

    Τέσσερα και πέντε κρουαζιερόπλοια την ίδια μέρα στο Κατάκολο αναμένεται να δούμε αρκετές φορές έως τον Οκτώβριο, αλλά σημαντική κίνηση υπάρχει και το Νοέμβριο…

    Δείτε το video:

    Δείτε φωτογραφίες:

    Katakolo pente 2

    Katakolo pente 3

    Katakolo pente 4

    Katakolo pente 5

    Katakolo pente 6

    Katakolo pente 7

    Katakolo pente 8

    Katakolo pente 9

    Katakolo pente 10

    Katakolo pente 11

  • Συνάντηση εργασίας του Αντιπεριφερειάρχη Π.Σακελλαρόπουλου  με τον Γ.Γ. Τουριστικής Πολιτικής & Ανάπτυξης, Μύρων Φλουρή
    Συνάντηση εργασίας του Αντιπεριφερειάρχη Π.Σακελλαρόπουλου  με τον Γ.Γ. Τουριστικής Πολιτικής & Ανάπτυξης, Μύρων Φλουρή

    Στα πλαίσια της παρουσίας του στην Γενική Συνέλευση του ΣΕΤΕ, όπου ήταν προσκεκλημένος, ο Αντιπεριφερειάρχης Τουριστικής Ανάπτυξης, Παναγιώτης Σακελλαρόπουλος συναντήθηκε στο Υπουργείο Τουρισμού με τον Γενικό Γραμματέα Τουριστικής Πολιτικής & Ανάπτυξης, Μύρων Φλουρή.

    Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, έγινε προς τον κ. Φλουρή ενημέρωση των κύριων αναπτυξιακών προτεραιοτήτων εκ μέρους της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας αλλά και της ανάπτυξης και ισχυροποίησης του τουριστικού προορισμού μέσω του brand name “Olympian Land” και συμφωνήθηκε να υπάρξει η σύσταση Κοινής Ομάδας Εργασίας μεταξύ των δύο Φορέων ώστε να εξετάσουν συγκεκριμένα και αποτελεσματικά τα πεδία συνεργασίας που μπορούν να υπάρξουν.

    Ειδικότερα, συμφωνήθηκε η Κοινή Ομάδα Εργασίας να διερευνήσει τις πιθανότητες χρηματοδότησης μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας αναπτυξιακών έργων στους τομείς του θαλάσσιου τουρισμού (μαρίνες, καταδυτικός τουρισμός), αλλά και εναλλακτικών μορφών τουρισμού όπως είναι τα γεωπάρκα, τα ιαματικά λουτρά και ο πεζοπορικός τουρισμός.

    Όπως δήλωσε ο Αντιπεριφερειάρχης Τουριστικής Ανάπτυξης, «πραγματοποιήθηκε μία συνάντηση η οποία εξελίχθηκε εξαιρετικά αφού ο κ. Φλουρής αποδείχτηκε γνώστης των πλεονεκτημάτων και ευκαιριών της περιοχής μας και αποδέχτηκε αμέσως και με χαρά την πρόταση μας για σύσταση της Κοινής Ομάδας Εργασίας η οποία θα εξετάσει σε λεπτομέρεια όλες τις δυνατότητες συνεργασίας μεταξύ της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και του Υπουργείου Τουρισμού. Να τονίσω, επίσης, ότι είναι η πρώτη φορά που συμφωνείται μία τέτοια αναβάθμιση της συνεργασίας μεταξύ των δύο Φορέων και είμαι αισιόδοξος για τα αποτελέσματα αυτής».

    Τον κ. Σακελλαρόπουλο συνόδευσε τόσο στο Υπουργείο Τουρισμού, όσο και στη Γενική Συνέλευση του ΣΕΤΕ ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού, Τουρισμού και Απασχόλησης, Δρ. Λαυρέντιος Βασιλειάδης.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Περιοδεία στην Ηλεία του υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Χ. Θεοχάρη
    Περιοδεία στην Ηλεία του υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Χ. Θεοχάρη

    Πλήθος επαφών τόσο με απλούς πολίτες όσο και με φορείς αλλά και με επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή του Κάμπου είχε την δυνατότητα να πραγματοποιήσει ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Χάρης Θεοχάρης, κατά την διάρκεια της περιοδείας του στην Ηλεία, την Πέμπτη.

    Τον κ. Θεοχάρη συνόδευαν ο γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος καθώς και οι βουλευτές Ηλείας, Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου και Ζακύνθου, Διονύσης Ακτύπης.

    Ειδικότερα κατά την επίσκεψή του στις περιοχές του δήμου Πηνειού και του δήμου Ανδραβίδας - Κυλλήνης, ενημερώθηκε εκτενώς αναφορικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πολίτες, οι επαγγελματίες αλλά και η τοπική αυτοδιοίκηση ενώ ο ίδιος από την πλευρά του στάθηκε στην δυνατότητα ανάπτυξης της περιοχής η οποία μπορεί να βασιστεί στον πρωτογενή τομέα και τον τουρισμό.

    Σε δηλώσεις του μάλιστα κατά την επίσκεψή του στον Δήμο Ανδραβίδας Κυλλήνης και στο Λιμενικό Ταμείο ο κ. Θεοχάρης επεσήμανε πως: «Συνεχίζοντας την περιοδεία μας στην Ηλεία ήρθαμε και στο λιμενικό ταμείο, ο πρόεδρος μας περιέγραψε το νέο master plan που δίνει νέες δυνατότητες καθώς πρόκειται για ένα λιμάνι πρότυπο, ένα λιμάνι το οποίο δείχνει το δρόμο και στα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας μας αλλά και της Μεσογείου.

    Είναι μεγάλη μας χαρά να βλέπουμε τα έργα αυτά να έχουν ξεκινήσει και να υλοποιούνται με γρήγορους ρυθμούς και αυτό αποδεικνύει ότι όταν υπάρχει θέληση, είτε ο Δήμος είναι μεγάλος , είτε μικρός μπορεί να βρει τρόπους, μπορεί να βρει τα μέσα αυτά, αρκεί να υπάρχει υποστήριξη και από την κεντρική διοίκηση, την κυβέρνηση.

    Αυτή η υποστήριξη με τη συνεργασία και των τοπικών βουλευτών και των δημοτικών αρχών της τοπικής αυτοδιοίκησης και της κυβέρνησης είναι υπαρκτή σε αυτή την περιοχή και χαιρόμαστε γιατί και οι πολίτες πολύ σύντομα θα βλέπουν τα αποτελέσματά της» τόνισε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ενώ αναφερόμενος στο Υδατοδρόμιο υπογράμμισε ότι:

    «Οι αδειοδοτήσεις με το νομοσχέδιο που περάσαμε στις αρχές της προηγούμενης κυβέρνησης το 2020 έχουν μειωθεί από επτά ή οκτώ σε δύο. Άρα αυτό που έπρεπε να κάνουμε σε σχέση με το θεσμικό πλαίσιο το έχουμε κάνει. Από κει και πέρα θα είναι μόνο ζήτημα αυτών των οποίων θέλουν να υλοποιήσουν την επένδυση και να πάρουν την αδειοδότηση να έχουν κάνει εκείνες τις απαραίτητες μελέτες καθώς τα πράγματα αυτά πρέπει να γίνουν με ένα τέτοιον τρόπο έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η ασφάλεια των πολιτών» σημείωσε ο κ. θεοχάρης.

    Xatzis Theoxaris 2 2

    Xatzis Theoxaris 3 2

    Xatzis Theoxaris 4 2

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch