Κυριακή, 06 Νοεμβρίου 2022 11:48

Καλάθι νοικοκυριού: Αύξησε την κατανάλωση στα σούπερ μάρκετ - Ποια προϊόντα ξεπούλησαν

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Τις πρώτες ημέρες εφαρμογής της πρωτοβουλίας καλάθι του νοικοκυριού παρατηρήθηκε αύξηση της κατανάλωσης και όχι απλώς μετατόπιση των αγορών προς τα προϊόντα του καλαθιού. Υπήρξε δηλαδή αύξηση και σε τεμάχια και σε αξία - Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον εκδηλώθηκε για προϊόντα μακράς διάρκειας

Σημαντική αύξηση της ζήτησης εκδηλώθηκε για τα περισσότερα από τα προϊόντα τα οποία περιλαμβάνονται στο «καλάθι του νοικοκυριού» κάθε αλυσίδας super market κατά τις πρώτες ημέρες εφαρμογής της πρωτοβουλίας που πήρε το Υπουργείο Ανάπτυξης για την συγκράτηση των ανατιμήσεων.

Στελέχη ορισμένων εκ των κορυφαίων retailers της χώρας λένε στην «Η» πως τις πρώτες ημέρες εφαρμογής της πρωτοβουλίας σημειώθηκε γενικότερη αύξηση της κατανάλωσης και όχι απλώς μετατόπιση των αγορών προς τα προϊόντα του καλαθιού. Υπήρξε δηλαδή αύξηση και σε τεμάχια και σε αξία.

Σε δηλώσεις του ο Υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «η υποστήριξη των καταναλωτών τις πρώτες μέρες είναι εντυπωσιακή και πράγματι, οι τιμές είναι συγκριτικά -το τονίζω συγκριτικά- καλύτερες και θα είναι και καλύτερες όσο ο ανταγωνισμός λειτουργεί περισσότερο», ενώ πρόσθεσε με έμφαση: «το καλάθι έχει ξεπουλήσει. Δεν προλαβαίνουν να γεμίζουν τα ράφια από τα προϊόντα του καλαθιού, που πάει να πει ότι ο κόσμος, παρά το ότι κάποιοι ασκούν κριτική, το αγοράζει».

Σύμφωνα με στελέχη κορυφαίων retailers, μπορεί να μην... «ξεπούλησε» το καλάθι του νοικοκυριού, εντούτοις το ενδιαφέρον του κόσμου για τα συγκεκριμένα προϊόντα ήταν ιδιαίτερα υψηλό.

Θετικό το πρώτο δείγμα σε 3 αλυσίδες του Top-5

Τα στοιχεία των πρώτων ημερών από τρεις αλυσίδες που βρίσκονται στο Top-5 του κλάδου είναι ενδεικτικά.

Σε γενικές γραμμές, ο μεγάλος ντόρος που έγινε για το θέμα τις τελευταίες ημέρες, κινητοποίησε μεγάλη μερίδα των καταναλωτών, οι οποίοι ούτως ή άλλως έχουν δει την αγοραστική τους δύναμη να μειώνεται λόγω των συνεχιζόμενων εξωγενών κρίσεων.

Και οι οποίοι βρίσκονται διαρκώς σε μία διαδικασία περικοπής των περιττών εξόδων και σε αναζήτηση των φθηνότερων προϊόντων πρώτης ανάγκης.

Αυτό μεταφράστηκε τις πρώτες ημέρες εφαρμογής της πρωτοβουλίας με αύξηση της κατανάλωσης και όχι απλώς σε μετατόπιση των αγορών προς τα προϊόντα του καλαθιού. Υπήρξε δηλαδή αύξηση και σε τεμάχια και σε αξία.

Υπογραμμίζεται βέβαια από τις ίδιες πηγές ότι, θα πρέπει να περιμένουμε ορισμένες ημέρες για να δούμε αν πρόκειται για μία τακτική των καταναλωτών που θα συνεχιστεί, ή αν επρόκειτο για μία τάση υπερβολής που εκδηλώθηκε με δέλεαρ τις πολύ καλές τιμές σε branded κυρίως προϊόντα, αφού τα PL είθισται να προσφέρονται σε ελκυστικότερα επίπεδα τιμών.

Ποια προϊόντα προτίμησαν

Αναφορικά με τις προτιμήσεις του κόσμου, αυτές διαφέρουν από αλυσίδα σε αλυσίδα, ανάλογα και με τη σύνθεση του κάθε καλαθιού. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον πάντως, φαίνεται πως εκδηλώθηκε για προϊόντα μακράς διάρκειας όπως:

  • Απορρυπαντικά
  • Χαρτικά
  • Πάνες
  • Καφές
  • Ζάχαρη
  • Μακαρόνια
  • Ρύζια

Προϊόντα, τα οποία όπως εξηγούν στελέχη του κλάδου, μπορούν να αποθηκευτούν και να διατηρηθούν για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Θυμίζουν, ωστόσο, ότι κάτι τέτοιο είχε συμβεί και με το ξέσπασμα της πανδημίας και στη συνέχεια, στα συγκεκριμένα προϊόντα, άργησε να επανέλθει η...κανονικότητα στις πωλήσεις.

Επώνυμα τρόφιμα

Θετική ήταν η υποδοχή των καταναλωτών και για κάποια επώνυμα τρόφιμα, π.χ. σε γάλα, κοτόπουλο κ.ά., καθώς εμφανίστηκαν στο καλάθι με μειωμένες τιμές.

Κατά την επίσκεψη του σε super market ο κ. Γεωργιάδης ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «υπήρξαν προϊόντα, οι τιμές των οποίων έπεσαν μέσα σε δύο ημέρες. Ο χοιρινός λαιμός Ολλανδίας από 5,95 ευρώ έπεσε σε 5,55 ευρώ. Ελληνικά νωπά κοτόπουλα νωπά πωλούνταν από 3,75 ευρώ στα 2,95 ευρώ. Τα κοτόπουλα ελληνικά ολόκληρα νωπά χύμα από 3,75 ευρώ, στα 2,95 ευρώ».

Ποια προϊόντα δεν... ξεπούλησαν

Στον αντίποδα, χωρίς ιδιαίτερες συγκινήσεις ήταν η κινητικότητα που εκδηλώθηκε για προϊόντα του καλαθιού όπως π.χ., αντισηπτικά, ψωμιά, βρεφικά γάλατα, ηλιέλαιο, τυριά κλπ.
Έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των αλυσίδων

Η αλήθεια είναι ότι η πρωτοβουλία του ΥπΑΝ, προκάλεσε έναν έντονο ανταγωνισμό μεταξύ των αλυσίδων super market, κάτι που, όπως επισημαίνεται και από τα στελέχη των retailers, είναι προς όφελος του καταναλωτή, ωστόσο επισήμαναν ότι κάθε εβδομάδα υπάρχουν προσφορές αρκετών προϊόντων, σε πολύ καλές τιμές.

Παράλληλα θεωρούν ουσιαστικά ανέφικτο να εκμεταλλευθεί ένας καταναλωτής τις καλύτερες δυνατές τιμές στα προϊόντα που βρίσκονται στο καλάθι των super market, αφού δεν μπορούν να μετακινούνται από το ένα στο άλλο για τα ψώνια τους.

Η πλευρά των προμηθευτών

Στην εξίσωση θα μπουν πολύ σύντομα και οι προμηθευτές, καθώς η μεγάλη προβολή του καλαθιού του νοικοκυριού στα μέσα μαζικής επικοινωνίας λειτουργεί, τουλάχιστον στο ξεκίνημα, προς όφελος όσων συμμετέχουν στο καλάθι, κάτι που δημιουργεί... ιδιαίτερες συνθήκες ανταγωνισμού στους επιμέρους προϊοντικούς τομείς.

Παράλληλα, στον πόλεμο των...τιμών δεν μπορούν να παίξουν όλοι οι προμηθευτές επί ίσοις όροις, για λόγους που έχουν να κάνουν με την διαπραγματευτική τους ισχύ και το ύψος της ρευστότητας που έχουν προκειμένου να μπορέσουν να «χρηματοδοτήσουν» επιπλέον προωθητικές ενέργειες σε μία περίοδο κατά την οποία τα κόστη εξακολουθούν να είναι υψηλά και η κερδοφορία ήδη αρκετά πιεσμένη.

Ο υπουργός Ανάπτυξης σημείωσε ότι «θα αφήσουμε το καλάθι να λειτουργήσει ένα-δύο εβδομάδες, να δούμε πως πάει στα σούπερ μάρκετ και μετά θα πάρουμε αποφάσεις για επέκτασή του και πως θα γίνει». Παράλληλα γίνονται επαφές με τη βιομηχανία, «για να δούμε και στα επώνυμα προϊόντα πόσο μεγαλύτερες προσφορές μπορούν να γίνουν με το καλάθι του νοικοκυριού την επόμενη και τη μεθεπόμενη εβδομάδα».
Τα 12+1 καλάθια στην πλατφόρμα

Θυμίζουμε ότι στην πλατφόρμα e-katanalotis βρίσκονται αυτή τη στιγμή τα «καλάθια» που δημιούργησαν 12 μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ - Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Bazaar, Γαλαξίας, Κρητικός, Μασούτης, My Market, Market in, ΣΥΝΚΑ, Χαλκιαδάκης, Lidl, Discount Markt - καθώς και το αποκλειστικά ηλεκτρονικό κατάστημα e-fresh.gr.

Πηγή: imerisia.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 06 Νοεμβρίου 2022 10:13

Σχετικά Άρθρα

  • Ξόδεψαν λιγότερα στις διακοπές, «στραφήκαν» στα σούπερ μάρκετ οι τουρίστες
    Ξόδεψαν λιγότερα στις διακοπές, «στραφήκαν» στα σούπερ μάρκετ οι τουρίστες

    Οι ξένοι τουρίστες που επισκέφθηκαν το φετινό καλοκαίρι τη χώρα μας ξόδεψαν λιγότερα σε σχέση με πέρσι στις διακοπές τους, την ίδια στιγμή που ιδιαίτερα σημαντική αποδείχθηκε η «συνεισφορά» τους στην ενίσχυση της κατανάλωσης στα σούπερ μάρκετ.

    Η τάση, εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων, όχι μόνο των Ελλήνων αλλά και των ξένων τουριστών για μείωση των δαπανών ακόμη και στις διακοπές τους, αποτυπώθηκε στα στοιχεία της ΤτΕ, καθώς όσον αφορά στον εισερχόμενο τουρισμό, η μέση δαπάνη ανά ταξίδι στο 8μηνο του έτους ήταν μειωμένη κατά 7% σε σύγκριση με πέρσι. Τον Αύγουστο, τον μήνα δηλαδή κατά τον οποίο κορυφώνεται η τουριστική κίνηση, εμφάνισε επίσης πτώση κατά 8,8%. Έτσι, στην «καρδιά» της τουριστικής σεζόν, οι ξένοι επισκέπτες, ξόδεψαν 594 ευρώ μεσοσταθμικά στο ταξίδι τους, έναντι 652 ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2023 και 693 ευρώ το 2022.

    Οι τουρίστες που έκαναν διακοπές στην Ελλάδα φέτος, ήταν πιο συγκρατημένοι στα συνολικά έξοδα τους. Σε ό,τι αφορά όμως τις αγορές τους στα σούπερ μάρκετ, φαίνεται πως ήταν λιγότερο... φειδωλοί, συμβάλλοντας καθοριστικά στην ενίσχυση της κατανάλωσης. Βεβαίως και η «στροφή» αυτή προς τα σούπερ μάρκετ, αποδίδεται στην προσπάθεια για μείωση των συνολικών τους δαπανών κατά το ταξίδι. Κάτι που διαπίστωναν άλλωστε, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και οι επαγγελματίες της εστίασης, ακόμη και στα δημοφιλή, τουριστικά, νησιά της χώρας. Βλέποντας, μειωμένη σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια την κίνηση και την κατανάλωση στα καταστήματά τους, με τους επισκέπτες να ψωνίζουν από το σούπερ μάρκετ για τις καθημερινές τους ανάγκες και να μαγειρεύουν συχνότερα στο κατάλυμα αντί να τρώνε έξω.

    Τα στοιχεία της εταιρείας Circana για τις πωλήσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο την περίοδο Ιανουαρίου - Αυγούστου 2024 αποτυπώνουν αυτή την εικόνα. Οι πωλήσεις σε όγκο, όλους τους μήνες τους έτους – με εξαίρεση τον Φεβρουάριο κινήθηκαν ανοδικά σε σχέση με πέρσι. Τον Αύγουστο ωστόσο, καταγράφηκε η μεγαλύτερη αύξηση (+6,1%) συγκριτικά με τους υπόλοιπους μήνες. Τον Ιούνιο, αντίστοιχα, αυξήθηκαν κατά 4,7% ενώ τον Ιούλιο κατά 3,2%. Σε αξία, οι πωλήσεις επίσης ενισχύθηκαν το τρίμηνο του καλοκαιριού κατά 4,2%, 2,5% και 5,3% (Ιούνιος- Ιούλιος - Αύγουστος).

    Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, περιοχές που έχουν έντονη τουριστική κίνηση παρουσίασαν και τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης στο σύνολο της χώρας την περίοδο του 8μήνου. Έτσι, η μεγαλύτερη άνοδος παρατηρήθηκε στην Κρήτη (5,6%), ακολούθησε η Βόρεια Ελλάδα με 5,1% και η Πελοπόννησος με 3,6%. Την ίδια στιγμή, η μικρότερη άνοδος (2,3%) μεταξύ των περιοχών της χώρας, καταγράφηκε στην Αττική.

    Πηγή: cnn.gr

  • Σούπερ μάρκετ: Ποια προϊόντα συμμετέχουν στην πρωτοβουλία μείωσης τιμών
    Σούπερ μάρκετ: Ποια προϊόντα συμμετέχουν στην πρωτοβουλία μείωσης τιμών

    Συνολικά 123 προϊόντα, τα οποία εμφανίζουν μειώσεις από 6% έως 15% έχουν ενταχθεί, σύμφωνα με το υπουργείου Ανάπτυξης, στη νέα πρωτοβουλία που ξεκίνησε πριν από λίγες μέρες στα σούπερ μάρκετ, με στόχο την αποκλιμάκωση των τιμών.

    Υπενθυμίζεται πως πρόκειται για μία πρωτοβουλία στην οποία συμμετέχουν οικειωθελώς οι επιχειρήσεις μετά το κάλεσμα από πλευράς του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου σε επιχειρήσεις- προμηθευτές και λιανεμπόριο προκειμένου να συμβάλλουν στην προσπάθεια για την αντιμετώπιση της ακρίβειας.

    H πρόσκληση προς τις επιχειρήσεις για συμμετοχή στη νέα αυτή πρωτοβουλία, αφορά σε μειώσεις τιμών στα προϊόντα τουλάχιστον κατά 5%, με χρονικό ορίζοντα τουλάχιστον δύο μηνών. Για τη διαμόρφωση της τελικής τιμής, τόσο οι επιχειρήσεις - προμηθευτές που συμμετέχουν, προχωρούν σε μείωση, στο ποσοστό που επιλέγουν, στα προϊόντα τους, όσο και τα σούπερ μάρκετ από την πλευρά τους, που τα διαθέτουν στο ράφι. Ο στόχος είναι ανά 15 μέρες να αυξάνεται ο αριθμός των κωδικών, με τους καταναλωτές να ενημερώνονται σχετικά με τις νέες μειωμένες τιμές.

    Ο κ. Θεοδωρικάκος απαντώντας το πρωί της Τρίτης σχετικά με τις μειώσεις τιμών στα σούπερ μάρκετ σημείωσε μιλώντας στον ΣΚΑΙ ότι «πέρσι τέτοιον καιρό ο πληθωρισμός στα τρόφιμα ήταν 10,4%, ενώ αυτήν τη στιγμή βρίσκεται στο 3% και αν δεν είχαμε το λάδι 60% πάνω από πέρσι, θα βρισκόταν στο 1%».

    Η λίστα με τα προϊόντα

    Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης σε πρώτη φάση έχουν συμμετάσχει συνολικά 12 εταιρείες με κωδικούς που αφορούν προϊόντα από τρόφιμα, έως προϊόντα προσωπικής υγιεινής αλλά και για τη φροντίδα του σπιτιού.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Σούπερ μάρκετ: Πώς εφαρμόζεται η νέα πρωτοβουλία για μείωση των τιμών
    Σούπερ μάρκετ: Πώς εφαρμόζεται η νέα πρωτοβουλία για μείωση των τιμών

    Οι υψηλές τιμές που έχουν διαμορφωθεί σε βασικά αγαθά, λόγω των διαρκών ανατιμήσεων στη διάρκεια της τελευταίας τριετίας, παραμένουν μεγάλος «βραχνάς» για τους καταναλωτές, παρότι, σύμφωνα με τα στοιχεία των πωλήσεων των σούπερ μάρκετ, τους τελευταίους μήνες παρατηρείται αποκλιμάκωση των πληθωριστικών πιέσεων.

    Τα στοιχεία της εταιρείας Circana για το 8μηνο του έτους στα σούπερ μάρκετ, δείχνουν, στο σύνολο των ταχυκίνητων αγαθών οριακή μείωση της τιμής ανά τεμάχιο μεσοσταθμικά κατά 0,1%, σε σχέση με πέρσι. Τα τρόφιμα αποτελούν τη μοναδική κατηγορία όπου συνεχίζονται οι αυξήσεις (+0,7%), ενώ τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και τα είδη για τη φροντίδα του σπιτιού, εμφανίζουν μείωση κατά -3,5% και -2% αντίστοιχα. Οριακή αύξηση των τιμών στο οργανωμένο λιανεμπόριο, κατά μέσο όρο +0,24% στο 9μηνο του έτους και άνοδο +0,91% τον Σεπτέμβριο, δείχνουν τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ.

    Με την ακρίβεια, ωστόσο, γενικότερα σε προϊόντα και υπηρεσίες, να παραμένει το μείζον πρόβλημα για τα ελληνικά νοικοκυριά, το ζητούμενο πλέον για τους καταναλωτές είναι όχι μόνο η σταθεροποίηση των τιμών, οι οποίες έχουν φτάσει σε κάθε περίπτωση σε υψηλά επίπεδα, αλλά και οι μειώσεις τους, σε βαθμό που θα ελαφρύνουν ουσιαστικά, τον οικογενειακό προϋπολογισμό.

    Συμμετέχουν οικειοθελώς οι επιχειρήσεις

    Από την πλευρά του υπουργείου Ανάπτυξης, ο κ. Τάκης Θεοδωρικάκος με την ανάληψη των καθηκόντων του το καλοκαίρι, στην προσπάθεια να αντιμετωπιστεί το ζήτημα της ακρίβειας είχε καλέσει την αγορά να «βάλει πλάτη» ενώ κατά τη διάρκεια των συναντήσεών του, στη συνέχεια, με τη βιομηχανία – προμηθευτές και τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, τους ζήτησε να μειώσουν το μεσοσταθμικό τους κέρδος και να αποκλιμακώσουν τις τιμές.

    Στο πλαίσιο αυτό, η νέα πρωτοβουλία που έχει ξεκινήσει τις τελευταίες μέρες να εφαρμόζεται στο οργανωμένο λιανεμπόριο, δεν έχει τη μορφή υποχρεωτικού μέτρου (όπως ήταν για παράδειγμα το ''Καλάθι του Νοικοκυριού'') αλλά συμμετέχουν σε αυτή οικειοθελώς οι επιχειρήσεις, με στόχο την περαιτέρω αποκλιμάκωση του πληθωρισμού σε βασικά αγαθά.

    Όπως γνωστοποίησε η Ένωση Σούπερ-Μάρκετ Ελλάδας, σε πρώτη φάση, με βάση τους προμηθευτές και τις αλυσίδες του οργανωμένου λιανεμπορίου που έχουν ανταποκριθεί έως τώρα στην πρόσκληση του υπουργείου Ανάπτυξης, οι καταναλωτές αναμένεται μέχρι το τέλος Οκτωβρίου να δουν στα ράφια, περίπου 120 κωδικούς προϊόντων σε χαμηλότερες τιμές.

    Οι μειώσεις, σύμφωνα με την ΕΣΑ, θα κυμαίνονται από 6% έως 15% και ήδη οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν ενημερώσει τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου για τις σχετικές λίστες των προϊόντων ενώ σταδιακά περισσότεροι από 600 κωδικοί διαφόρων προμηθευτών μελών του ΣΕΒΤ, του ΕΣΒΕΠ κτλ. αναμένεται να συμμετάσχουν στην πρωτοβουλία.

    Μειώσεις τουλάχιστον 5%

    H πρόσκληση προς τις επιχειρήσεις για συμμετοχή στη νέα αυτή πρωτοβουλία, σύμφωνα με πληροφορίες του CNN Greece, αφορά σε μειώσεις τιμών στα προϊόντα τουλάχιστον κατά 5%, με χρονικό ορίζοντα τουλάχιστον δύο μηνών. Για τη διαμόρφωση της τελικής τιμής, τόσο οι επιχειρήσεις - προμηθευτές που συμμετέχουν, προχωρούν σε μείωση, στο ποσοστό που επιλέγουν, στα προϊόντα τους, όσο και τα σούπερ μάρκετ από την πλευρά τους, που τα διαθέτουν στο ράφι.

    Ο στόχος είναι ανά 15 μέρες να αυξάνεται ο αριθμός των κωδικών, με τους καταναλωτές να ενημερώνονται σχετικά με τις νέες μειωμένες τιμές. Στελέχη της αγοράς σημειώνουν, πως με τη συμμετοχή, σταδιακά, όλο και περισσότερων επιχειρήσεων, ενισχύεται ο ανταγωνισμός στην αγορά, κάτι που εκτιμούν πως θα λειτουργήσει θετικά στην προσπάθεια για την αποκλιμάκωση των τιμών.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Φουντώνει η «μάχη» της Κρήτης στα σούπερ μάρκετ
    Φουντώνει η «μάχη» της Κρήτης στα σούπερ μάρκετ

    Η Κρήτη, λόγω της διαχρονικά υψηλής τουριστικής κίνησης, βρίσκεται σταθερά στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ που στοχεύουν στην ενίσχυση της παρουσίας τους νησί, προσβλέποντας στον αυξημένο τουριστικό τζίρο.

    Τα νησιά και οι τουριστικές περιοχές της χώρας, γενικότερα, βρίσκονται στο επενδυτικό «ραντάρ» των επιχειρήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου, ειδικά τα τελευταία χρόνια, εν μέσω της συνεχούς ανοδικής πορείας του ελληνικού τουρισμού, Είτε μέσω εξαγορών τοπικών αλυσίδων, είτε με οργανική ανάπτυξη και τη δημιουργία νέων καταστημάτων, οι «μεγάλοι» παίκτες του κλάδου στρέφονται στις περιοχές όπου η παρουσία των τουριστών συμβάλλει στην ενίσχυση των πωλήσεών τους.

    Στην Κρήτη, εξαιτίας του μεγέθους του νησιού αλλά και των αυξημένων τουριστικών αφίξεων σχεδόν σε όλη τη διάρκεια του έτους, η «μάχη» του κλάδου εντείνεται ακόμη περισσότερο. Ενδεικτικό, εξάλλου, της δυναμικής που παρουσιάζει η κρητική αγορά είναι το γεγονός πως στο 7μηνο του έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana για τις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, εμφανίζει τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης μεταξύ των περιοχών της χώρας που εξετάζει η εταιρεία (δεν περιλαμβάνονται οι πωλήσεις της υπόλοιπης νησιωτικής χώρας). Αντίστοιχα και τον προηγούμενο χρόνο, με βάση τα στοιχεία της Νielsen το 2023, ενώ ο συνολικός τζίρος της αγοράς αυξήθηκε κατά 9,3%, στην Κρήτη η άνοδος ήταν της τάξεως του 12,9%.

    Παράλληλα, ανάμεσα στα «πλεονεκτήματα» του νησιού, είναι η ισχυρή παρουσία τοπικών παραγωγών και προμηθευτών, σε μεγάλο μάλιστα εύρος προϊόντων, όπως ελαιόλαδο, τυρί, παξιμάδι, κρασί, ρακή κ.α. τα οποία ταυτόχρονα είναι δημοφιλή και εκτός συνόρων. Το γεγονός αυτό, δίνει επιπλέον τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου για ανάπτυξη στρατηγικών συνεργασιών, με οφέλη και για τις δύο πλευρές.
    Η παρουσία των «μεγάλων» του κλάδου στη Κρήτη

    Σε αυτή τη δυναμική αλλά και τις νέες προοπτικές ανάπτυξης που παρουσιάζει ο κλάδος στην Κρήτη, «ποντάρουν» με τις κινήσεις που υλοποιούν τα τελευταία χρόνια ή και σχεδιάζουν για το προσεχές διάστημα, οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μαρκετ της χώρας.

    Ισχυρή θέση στην αγορά του νησιού έχει ήδη «χτίσει» μέσω της εξαγοράς του 60% της Χαλκιαδάκης πριν από μία δεκαετία, ο leader του κλάδου, η αλυσίδα Σκλαβενίτης. Από την πλευρά της η ΑΒ Βασιλόπουλος, πέραν των νέων καταστημάτων που δημιουργεί, έχει αναπτύξει, παράλληλα, συνεργασίες με 64 τοπικούς παραγωγούς, στοχεύοντας να τις αυξήσει στις 80, μέσα στο 2025. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο πιο πρόσφατο κατάστημα που άνοιξε στην Κρήτη τον Απρίλιο, στη Χερσόνησο Ηρακλείου, τα τοπικά προϊόντα αποτελούν το 10-15%, με τους καταναλωτές να βρίσκουν στα ράφια συνολικά 355 κωδικούς. Η εταιρεία μετρά 15 καταστήματα στο νησί, εκ των οποίων 12 εταιρικά, επιδιώκοντας να τα αυξήσει περαιτέρω μέσω του μοντέλου franchise. Σημαντικές συνεργασίες με τοπικούς παραγωγούς της Κρήτης για προϊόντα όπως ελαιόλαδο, παξιμάδια αλλά και αγροτικά προϊόντα αναπτύσσει και η Lidl Ελλάδας, η οποία επίσης διαθέτει αντίστοιχο δίκτυο καταστημάτων στο νησί. Δυναμική παρουσία στην αγορά της Κρήτης απέκτησε από το 2022 και η Μασούτης μετά το deal της με την αλυσίδα ΣΥΝ.ΚΑ, η οποία διέθετε ήδη μερίδιο στο νησί που υπολογιζόταν πως έφτανε το 20%.

    Τέλος, την «κάθοδο» τους στην Κρήτη δρομολογούν μέσα στο 2025 και τα Μy market, με το πρώτο κατάστημα λιανικής το οποίο θα δημιουργηθεί στο Ηράκλειο κι ενώ ο Όμιλος ΜΕΤΡΟ έχει έως τώρα παρουσία στο νησί, μόνο στον τομέα της χονδρικής με τα Metro Cash & Carry.

    Πηγή: cnn.gr

  • Σαγκάη: Επίθεση με μαχαίρι σε σούπερ μάρκετ – Τρεις οι νεκροί, σοκαριστικό βίντεο
    Σαγκάη: Επίθεση με μαχαίρι σε σούπερ μάρκετ – Τρεις οι νεκροί, σοκαριστικό βίντεο

    Άνδρας σκότωσε τρεις ανθρώπους και τραυμάτισε άλλους δεκαπέντε το βράδυ της Δευτέρας σε επίθεση με μαχαίρι μέσα σε σούπερ μάρκετ στη Σανγκάη.

    Ποιο ήταν το κίνητρο της επίθεσης

    Ο δράστης, 37 ετών, συνελήφθη μέσα στο κατάστημα λίγη ώρα αφού διέπραξε το φονικό, σύμφωνα με ανακοίνωση της αστυνομίας της κινεζικής μεγαλούπολης, που διευκρίνισε πως το κίνητρο ήταν «προσωπική οικονομική διαφορά». Σε νοσοκομείο διακομίστηκαν δεκαοκτώ τραυματίες. Οι τρεις υπέκυψαν. Δεν απειλείται η ζωή των υπολοίπων δεκαπέντε.

    Οι επιθέσεις με τη χρήση πυροβόλων όπλων είναι εξαιρετικά σπάνιες στην Κίνα, καθώς η οπλοκατοχή απαγορεύεται αυστηρά στον ασιατικό γίγαντα.Όμως, τα τελευταία χρόνια, καταγράφεται κύμα επιθέσεων με μαχαίρια.Τον Σεπτέμβριο, μαθητής από την Ιαπωνία υπέκυψε στα τραύματα που υπέστη σε επίθεση με μαχαίρι στη Σεντζέν. Η τραγωδία προκάλεσε αγανάκτηση στο Τόκιο. Τον Μάιο, άνδρας μαχαίρωσε εννιά ανθρώπους —οι οκτώ υπέκυψαν— στην πόλη Σιαογκάν, στην κεντρική επαρχία Χουμπέι.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • ΙΕΛΚΑ: Πόσο κοστίζει το καλάθι του σουπερμάρκετ στην Ελλάδα σε σύγκριση με 7 ευρωπαϊκές χώρες - Οι διαφορές στον ΦΠΑ
    ΙΕΛΚΑ: Πόσο κοστίζει το καλάθι του σουπερμάρκετ στην Ελλάδα σε σύγκριση με 7 ευρωπαϊκές χώρες - Οι διαφορές στον ΦΠΑ

    Η επαναλαμβανόμενη έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) παρουσιάζει τα αποτελέσματα οργανωμένης έρευνας σύγκρισης τιμών (που βασίζονται σε στοιχεία από πλατφόρμες σύγκρισης τιμών σε κάθε χώρα, αλλά και σε τιμοληψίες από αλυσίδες σουπερμάρκετ) σε τυπικό καλάθι προϊόντων του νοικοκυριού του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (σουπερμάρκετ) στην Ελλάδα τον Ιούλιο-Αύγουστο 2024 και αντίστοιχα στην Γαλλία, στο Ηνωμένο Βασίλειο , στην Ισπανία, στην Ιταλία, στην Πορτογαλία, στη Γερμανία και στη Ρουμανία.

    Τι δείχνει η σύγκριση χωρίς τον ΦΠΑ

    Η σύγκριση τιμών γίνεται με και χωρίς την αξία του ΦΠΑ, ο οποίος διαφέρει σε κάθε χώρα.

    Για την παρούσα ανάλυση συγκρίθηκαν οι τιμές σε συνολικά 42 κατηγορίες προϊόντων. Αυτές οι υποκατηγορίες προϊόντων εξετάζονται από ένα σημαντικό δείγμα πάνω από 6.000 τιμών προϊόντων και 44 διαφορετικές αλυσίδες σουπερμάρκετ στις οκτώ χώρες συνολικά για να υπολογισθούν οι μέσες τιμές, με δειγματοληψίες από έγκυρα site σύγκρισης τιμών σε Ελλάδα και εξωτερικό, αλλά και από αλυσίδες σουπερμάρκετ.

    Τα στοιχεία περιλαμβάνουν τελικές τιμές τόσο επώνυμών προϊόντων, όσο και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σε κάθε χώρα. Διευκρινίζεται ότι οι τιμές αφορούν μόνο αλυσίδες σουπερμάρκετ και όχι άλλα σημεία πώλησης.

    ΙΕΛΚΑ
    ΙΕΛΚΑ

    Η σύγκριση των μέσων τιμών των καλαθιών (πίνακας 1) δείχνει ότι και οι τέσσερεις χώρες έχουν σημαντικά ακριβότερο μέσο καλάθι από την Ελλάδα, 33% η Γερμανία, 25% η Γαλλία, 19% το Ηνωμένο Βασίλειο, 14% η Ιταλία, ενώ ακριβότερο κατά 3% η Πορτογαλία, 5% η Ισπανία και η Ρουμανία είναι περίπου στο ίδιο επίπεδο με την Ελλάδα.

    Η εικόνα των αποτελεσμάτων αλλάζει σημαντικά όταν αφαιρέσουμε τον αναλογούντα ΦΠΑ ανά χώρα για να γίνουν αντιληπτές οι πραγματικές τιμές των προϊόντων σουπερμάρκετ. Η σύγκριση των καλαθιών σε αυτή την περίπτωση (σχήμα 1 και πίνακας 1) δείχνει ότι οι και οι επτά χώρες έχουν πιο ακριβό μέσο καλάθι από την Ελλάδα, η Γερμανία κατά 40%, η Γαλλία κατά 33%, το Ηνωμένο Βασίλειο κατά 27%, η Ιταλία κατά 21%, η Ισπανία κατά 12% η Πορτογαλία κατά 5% και η Ρουμανία κατά 5%.

    Αυτό είναι αποτέλεσμα της διαφοράς που έχει ο χαμηλός ΦΠΑ ανά χώρα (πρόκειται για τον ΦΠΑ που αναφέρεται σε τρόφιμα και ποτά). Στην Ελλάδα αυτός ο ΦΠΑ είναι 13%. Ο ΦΠΑ είναι σημαντικά υψηλότερος από το Ηνωμένο Βασίλειο (0% ή 5%) και τη Γαλλία (10% και 5,5%), την Ισπανία (10% και 4%), την Πορτογαλία (13% και 6%), την Ιταλία (5% και 4%), την Γερμανία (7%) και την Ρουμανία (9%), αλλά και τις περισσότερες χώρες της ΕΕ.

    Οι διαφορές στον ΦΠΑ ανά χώρα

    Η βασική διαφορά είναι ότι τρόφιμα που στην Ελλάδα υπάγονται ακόμα και στον υψηλό συντελεστή ΦΠΑ με 24% στις υπόλοιπες χώρες υπάγονται στον χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ, ο οποίος είναι και χαμηλότερος του ελληνικού με 6%, 5,5%, 4% ή ακόμα και 0%. Ελάχιστα προϊόντα βρίσκονται στον χαμηλό ΦΠΑ στην Ελλάδα και στο υψηλό στις άλλες χώρες (π.χ. μωρομάντηλα).

    Σημειώνεται ότι η επίδραση ειδικών φόρων κατανάλωσης (π.χ. καφές) δεν είναι δυνατόν να συνυπολογιστεί στα παραπάνω στοιχεία.

    ΙΕΛΚΑ
    ΙΕΛΚΑ

    Το γενικό συμπέρασμα που προκύπτει από την παραπάνω ανάλυση είναι ότι το οργανωμένο ελληνικό λιανεμπόριο τροφίμων (σουπερμάρκετ) παρέχει στους Έλληνες καταναλωτές πρόσβαση σε προϊόντα για το τυπικό τους καλάθι, κατά μέσο όρο, σε χαμηλότερη τιμή που είναι αποτέλεσμα της οργανωμένης προσπάθειας των προμηθευτών και των λιανεμπόρων για συγκράτηση των τιμών τα τελευταία χρόνια.

    Η τάση αυτή με μικρές διακυμάνσεις είναι διαχρονική την τελευταία 12ετία που πραγματοποιείται η συγκεκριμένη έρευνα από το ΙΕΛΚΑ. Η διαχρονική σύγκριση τιμών με το εξωτερικό δείχνει ότι τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα συνεχώς έχει φθηνότερο το τυπικό καλάθι από τις συγκρινόμενες χώρες με κάποιες διακυμάνσεις οι οποίες δεν αλλάζουν το γενικό συμπέρασμα της ανάλυσης.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Μεσσηνία: Συμμορία γυναικών είχε «ρημάξει» σούπερ-μάρκετ
    Μεσσηνία: Συμμορία γυναικών είχε «ρημάξει» σούπερ-μάρκετ

    Οκταμελής συμμορία γυναικών είχε «ρημάξει» τα σούπερ μάρκετ της Καλαμάτας και της Μεσσήνης, έχοντας διαπράξει 19 κλοπές σε διάστημα μόλις δύο μηνών.

    Πρόκειται για γυναίκες ρομά ηλικίας από 23 έως 44 ετών οι οποίες από τον Φεβρουάριο του 2023 μέχρι και τον Απρίλιο του ίδιου έτους είχαν διαπράξει ληστείες προιόντων συνολικής αξίας 1.500 ευρώ.

    Σύμφωνα με την αστυνομία η δράση της θηλυκής συμμορίας αποκαλύφθηκε έπειτα από μεθοδική έρευνα της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Καλαμάτας.

    Για τις υποθέσεις αυτές, κατηγορούνται -8- ημεδαπές, ηλικίας από 23 έως 44 ετών, σε βάρος των οποίων σχηματίσθηκε δικογραφία για διακεκριμένες περιπτώσεις κλοπών.

    Στο πλαίσιο της εμπεριστατωμένης αστυνομικής διερεύνησης, που διεξήχθη από την Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Καλαμάτας, αξιοποιώντας κατάλληλα συνδυαστικά στοιχεία, αλλά και αποτελέσματα φυσικών και επιστημονικών μεθόδων, εξακριβώθηκε ότι κατά το χρονικό διάστημα από την 28.2.2024 έως την 27.4.2024, οι κατηγορούμενες είχαν διαπράξει -19- περιπτώσεις κλοπών σε καταστήματα σούπερ-μάρκετ, στην Καλαμάτα και τη Μεσσήνη, όπου είχαν αφαιρέσει προϊόντα, συνολικής αξίας περίπου -1.500- ευρώ.

    Η δικογραφία που σχηματίσθηκε θα υποβληθεί αρμοδίως, ενώ η αστυνομική έρευνα και το προανακριτικό έργο συνεχίζονται από την Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Καλαμάτας.

    Πηγή: Gargalianoionline.gr

  • Ανακαλείται γάλα από ελληνικά σούπερ μάρκετ – Περιέχει ρινίσματα πλαστικού
    Ανακαλείται γάλα από ελληνικά σούπερ μάρκετ – Περιέχει ρινίσματα πλαστικού

    Aνακαλείται γάλα από τα ελληνικά σούπερ μάρκετ. Με την εφαρμογή των μη αποσπώμενων πωμάτων στις φιάλες του πλήρους γάλακτος, υπάρχει πιθανότατα να πέσουν μέσα στη φιάλη ρινίσματα πλαστικού.

    Στην προληπτική ανάκληση μπουκαλιών γάλακτος προχωρά η Αμερικανική Γεωργική Σχολή, καθώς σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση διαπιστώθηκε πως «με την εφαρμογή των μη αποσπώμενων πωμάτων στις φιάλες του πλήρους γάλακτος, υπάρχει πιθανότατα να πέσουν μέσα στη φιάλη ρινίσματα πλαστικού».

    Όπως προστίθεται «ΔΕΝ υπάρχει χημικός κίνδυνος για τους καταναλωτές», ωστόσο «το Μη Κερδοσκοπικό Εκπαιδευτικό ίδρυμα, με την υπεραιωνόβια ιστορία, προχωρά άμεσα στην προληπτική ανάκληση των φιαλών πλήρους γάλακτος και στην αντικατάσταση των συγκεκριμένων μη αποσπώμενων πωμάτων».

    Η ανάκληση στο γάλα αφορά στις παρτίδες με καταληκτική ημερομηνία ανάλωσης έως και την 13η Σεπτεμβρίου.

    Αναλυτικά η ανακοίνωση αναφέρει:

    Το Εκπαιδευτικό Αγρόκτημα της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής ενημερώνει τους καταναλωτές ότι διαπιστώθηκε πως με την εφαρμογή των μη αποσπώμενων πωμάτων στις φιάλες του πλήρους γάλακτος, υπάρχει πιθανότατα να πέσουν μέσα στη φιάλη ρινίσματα πλαστικού. Το παραπάνω φαινόμενο δημιουργείται κυρίως κατά τον απότομο χειρισμό ανοίγματος της φιάλης.

    Η Αμερικανική Γεωργική Σχολή διαβεβαιώνει ότι ακόμη και αν πέσουν μικροσκοπικά ρινίσματα στο γάλα, τα οποία συνιστούν ξένα σώματα, ΔΕΝ υπάρχει χημικός κίνδυνος για τους καταναλωτές.

    Με αίσθημα ευθύνης απέναντι στον καταναλωτή, το Μη Κερδοσκοπικό Εκπαιδευτικό ίδρυμα, με την υπεραιωνόβια ιστορία, προχωρά άμεσα στην προληπτική ανάκληση των φιαλών πλήρους γάλακτος και στην αντικατάσταση των συγκεκριμένων μη αποσπώμενων πωμάτων.

    Η ανάκληση αφορά στις παρτίδες με καταληκτική ημερομηνία ανάλωσης έως και την 13η Σεπτεμβρίου.

    Πηγή: dnews.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch