Οικονομία

«Καλάθι νοικοκυριού»: Νέες λίστες σήμερα εν αναμονή των αλλαγών

«Καλάθι νοικοκυριού»: Νέες λίστες σήμερα εν αναμονή των αλλαγών

Αναμένονται τις επόμενες μέρες οι ανακοινώσεις του υπουργείου Ανάπτυξης σχετικά με τις νέες κατηγορίες προϊόντων που θα προστεθούν αλλά και το «καλάθι της Σαρακοστής».

Στη 15η εβδομάδα μπαίνει σήμερα το «καλάθι του νοικοκυριού» κι ενώ αναμένονται τις επόμενες μέρες οι ανακοινώσεις του υπουργείου Ανάπτυξης σχετικά με τις νέες κατηγορίες προϊόντων που θα προστεθούν αλλά και το «καλάθι της Σαρακοστής».

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά από το αρμόδιο υπουργείο, οι κατηγορίες του «καλαθιού» θα αυξηθούν σε 60, από 51 που είναι σήμερα καθώς σχεδιάζεται να προστεθούν προϊόντα όπως: το μοσχαρίσιο κρέας, το γάλα μακράς διάρκειας, επιπλέον κατηγορίες τυριών, συγκριμένοι τύποι οσπρίων αλλά και ενδεχομένως νέες κατηγορίες όπως η σοκολάτα και τα αναψυκτικά.

Όσον αφορά στο «καλάθι της Σαρακοστής» που αναμένεται να εφαρμοστεί λίγο πριν από την Καθαρά Δευτέρα για να καλύψει τις διαφοροποιημένες ανάγκες στο τραπέζι των καταναλωτών, πρόκειται να ενταχθούν -για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα- τα θαλασσινά, ο ταραμάς και ο συσκευασμένος χαλβάς.

Την ίδια στιγμή, έρευνα του ΙΕΛΚΑ δείχνει ότι στο τρίμηνο της εφαρμογής του μέτρου, το ποσοστό των καταναλωτών που ψωνίζουν από το «καλάθι» σχεδόν διπλασιάστηκε σε σχέση με την πρώτη εβδομάδα που είχε διεξαχθεί αντίστοιχη έρευνα.

Συγκεκριμένα το 64% των καταναλωτών δηλώνει ότι ψωνίζει από το «καλάθι του νοικοκυριού» έναντι του 39% που είχε απαντήσει θετικά στην προηγούμενη έρευνα.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, μεσοσταθμικά το κοινό το οποίο αγοράζει από το «καλάθι του νοικοκυριού» δηλώνει ότι το 16,3% των αγορών του προέρχονται από προϊόντα του «καλαθιού», κάτι που αντιστοιχεί περίπου σε 1 ευρώ ανά 7 ευρώ αγορών. Παράλληλα, το 17% των καταναλωτών δηλώνει ότι επισκέφθηκε διαφορετικό κατάστημα σουπερμάρκετ από εκείνο που συνήθιζε να ψωνίζει, προκειμένου να βρει προϊόντα από το «καλάθι του νοικοκυριού».

Πάντως το 85% δηλώνει ότι το μέτρο δεν επαρκεί για την αντιμετώπιση της ακρίβειας με το 84% να απαντά ότι θα προτιμούσε να μειωθεί ο ΦΠΑ στα τρόφιμα και το 70% να δηλώνει ότι θα προτιμούσε περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις στα σουπερμάρκετ, παρά το «καλάθι του νοικοκυριού».

Πηγή: Cnn.gr

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

tsoukalas popup