Οικονομία

Νέα μέτρα για την ακρίβεια στα σούπερ μάρκετ - Τι είναι τα καρτελάκια με «Μόνιμη μείωση τιμής»

Νέα μέτρα για την ακρίβεια στα σούπερ μάρκετ - Τι είναι τα καρτελάκια με «Μόνιμη μείωση τιμής»

Τα σούπερ μάρκετ υποχρεώνονται να παρουσιάζουν λίστες σε περίπτωση που υπάρχουν ανατιμήσεις σε 59 είδη πρώτης ανάγκης (δείτε τη λίστα) - Σκρέκας: «Θέλουμε να πετύχουμε τη μόνιμη μείωση της τιμής των προϊόντων στο ράφι»

Σε εφαρμογή μπαίνουν τρία νέα μέτρα κατά της ακρίβειας με τον υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα να υπογράφει τις υπουργικές αποφάσεις με τις οποίες τα σούπερ μάρκετ αφενός καλούνται να συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής» με ειδικά καρτελάκια στα ράφια και αφετέρου υποχρεώνονται να παρουσιάζουν λίστες σε περίπτωση που υπάρχουν ανατιμήσεις σε 59 είδη πρώτης ανάγκης. Επίσης στην Υπουργική Απόφαση καθορίζονται οι κατηγορίες των οπωροκηπευτικών προϊόντων για τις οποίες προβλέπεται ανακοίνωση λιανικών τιμών πώλησης στο Υπουργείο Ανάπτυξης. Οι ανακοινώσεις των ενδεικτικών λιανικών τιμών πώλησης των οπωροκηπευτικών προϊόντων θα αποστέλλονται κάθε Τρίτη, στις 09:00 μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας e-katanalotis.gr.

1. Πρωτοβουλία «Μόνιμη μείωση τιμής» με ειδική σήμανση

Στη σχετική Υπουργική Απόφαση περιγράφεται η διαδικασία αποστολής των εγγράφων δεσμεύσεων από τις επιχειρήσεις παραγωγής ή χονδρικής εμπορίας καταναλωτικών προϊόντων στο Υπουργείο Ανάπτυξης καθώς και η ειδική σήμανση των προϊόντων που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία.

  • - Οι επιχειρήσεις παραγωγής ή χονδρικής εμπορίας καταναλωτικών προϊόντων που θα συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής» θα πρέπει να αποστείλουν μέχρι τις 30 Νοεμβρίου 2023 την έγγραφη δέσμευση στο Υπουργείο Ανάπτυξης. Ως τιμή αναφοράς για τον υπολογισμό της μείωσης θα λαμβάνεται η τιμή ραφιού στις 19/9/23.
  • - Ορίζεται ότι τα σούπερ μάρκετ θα πρέπει να τοποθετήσουν στο ράφι με τα προϊόντα μειωμένης τιμής ειδικό σήμα που φέρει συγκεκριμένες επισημάνσεις και προδιαγραφές, όπως περιγράφονται στη νέα Υπουργική Απόφαση.
  • - Η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς (Δ.Ι.Μ.Ε.Α.) είναι η αρμόδια υπηρεσία για την επιβολή κυρώσεων, σε περίπτωση που κάποια εταιρεία δηλώσει ψευδώς ότι προχώρησε σε μείωση τιμής.

2. Υποχρέωση ανακοίνωσης από τα σούπερ μάρκετ στο Υπουργείο Ανάπτυξης των ανατιμήσεων σε προϊόντα απαραίτητα για την αξιοπρεπή διαβίωση ή προϊόντα υψηλής ζήτησης

Στην Υπουργική Απόφαση καθορίζονται οι κατηγορίες των προϊόντων για τα οποία προβλέπεται ανακοίνωση ανατιμήσεων από τα σούπερ μάρκετ που ο συνολικός ετήσιος κύκλος εργασιών υπερβαίνει τα 90.000.000 ευρώ και περιγράφεται η διαδικασία αποστολής τους στο Υπουργείο Ανάπτυξης.

  • - Οι ανακοινώσεις για οποιαδήποτε αύξηση τιμής σε προϊόντα που είναι απαραίτητα για την αξιοπρεπή διαβίωση ή προϊόντα υψηλής ζήτησης θα αποστέλλονται στο Υπουργείο Ανάπτυξης κάθε Τρίτη, έως τις 15:00.
  • - Σε περίπτωση που ο υπόχρεος αποκρύπτει, παραποιεί ή δεν προσκομίζει τα στοιχεία επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 50.000 ευρώ από τη Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς (Δ.Ι.Μ.Ε.Α.).
pinakas-1

3. Υποχρέωση ανακοίνωσης λιανικών τιμών πώλησης οπωροκηπευτικών προϊόντων

Στην Υπουργική Απόφαση καθορίζονται οι κατηγορίες των οπωροκηπευτικών προϊόντων για τις οποίες προβλέπεται ανακοίνωση λιανικών τιμών πώλησης στο Υπουργείο Ανάπτυξης

  • - Οι ανακοινώσεις των ενδεικτικών λιανικών τιμών πώλησης των οπωροκηπευτικών προϊόντων θα αποστέλλονται κάθε Τρίτη, στις 09:00 μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας e-katanalotis.gr.
  • - Το Υπουργείο Ανάπτυξης μπορεί να ανακοινώνει το εύρος των τιμών που επικρατούν στα καταστήματα είτε μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας e-katanalotis, είτε στη σελίδας της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου.
pinakas-2

Κώστας Σκρέκας: «Θέλουμε να πετύχουμε τη μόνιμη μείωση της τιμής των προϊόντων στο ράφι»

Ο υπουργός Ανάπτυξης αναφέρθηκε στις υπουργικές αποφάσεις για τα προϊόντα που θα βρίσκονται στα ράφια των σούπερ μάρκετ με νέες εκπτώσεις, τονίζοντας πως πρόκειται για ένα νέο όπλο για την καταπολέμηση της ακρίβειας.

«Σημαίνει ότι όλα τα προϊόντα για τα οποία οι προμηθευτές αποφασίσουν να μειώσουν για τουλάχιστον 6 μήνες και για τουλάχιστον 5% στην τιμή στο ράφι θα έχουν ειδική σήμανση. Θέλουμε ο καταναλωτής όταν εισέρχεται στο διάδρομο του σούπερ μάρκετ να βλέπει ποια είναι τα προϊόντα με μείωση τιμής», δήλωσε.

Όπως είπε ο κος Σκρέκας, στόχος του υπουργείου Ανάπτυξης είναι να συμπεριληφθούν τουλάχιστον 500 κωδικοί προϊόντων, τα οποία είναι αναγκαία για τα νοικοκυριά

Πηγή: Protothema.gr

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

tsoukalas popup