Τρίτη, 16 Ιουλίου 2024 17:24

Αποδίδονται στις Περιφέρειες τα χρήματα από τους Αναπτυξιακούς Νόμους παρελθόντων ετών

Γράφτηκε από

Αναμένεται να συνεχιστούν τα επενδυτικά έργα.

Πραγματοποιήθηκε σύσκεψη των Περιφερειαρχών της χώρας με τους Υπουργούς Ανάπτυξης Τάκη Θεοδωρικάκο και Εσωτερικών Θοδωρή Λιβάνιο για θέματα ανάπτυξης, εμπορίου, επιχειρηματικότητας και επενδύσεων

Η ατζέντα της σύσκεψης περιλάμβανε θέματα εμπορίου, το ζήτημα της ακρίβειας, αλλά και την ανάγκη υποστήριξης της πραγματικής οικονομίας και της επιχειρηματικότητας, όπως και των επενδύσεων.

Όπως τόνισε ο Πρόεδρος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας, Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, «υποδεχτήκαμε με μεγάλη χαρά την ανακοίνωση του Τάκη Θεοδωρικάκου ότι επιτέλους ξεμπλοκάρονται και αποδίδονται στις Περιφέρειες τα χρήματα από τους Αναπτυξιακούς Νόμους παρελθόντων ετών, για να μπορέσουν αυτά τα ποσά να διοχετευτούν στην πραγματική οικονομία και τη στήριξη της επιχειρηματικότητας σε όλη τη χώρα.

Επίσης, συζητήσαμε και για το πρόβλημα της ακρίβειας, όπου διαβεβαιώσαμε τον Υπουργό ότι οι Περιφέρειες της χώρας βρίσκονται και σε αυτό το ζήτημα στην πρώτη γραμμή, μαζί με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ανάπτυξης και του Κράτους συνολικά, προκειμένου να συμβάλλουμε κι εμείς με τις δυνάμεις μας στην προσπάθεια που γίνεται σε κυβερνητικό επίπεδο για τον περιορισμό και την αντιμετώπισή του.

Είναι προφανές ότι έχουν γίνει σημαντικά βήματα ήδη αυτούς τους μήνες, έχουν φανεί τα αποτελέσματα, αλλά θέλουμε ακόμα πολλή δουλειά.

Σε αυτή τη νέα περίοδο που ξεκινά, η συνεργασία των Περιφερειών της χώρας με το Υπουργείο Ανάπτυξης θα είναι ακόμα πιο ουσιαστική κι ακόμα πιο παραγωγική.

Άλλωστε η παρουσία του Υπουργού Εσωτερικών Θοδωρή Λιβάνιου στη σημερινή σύσκεψη δεν ήταν τυχαία, καθώς οι Περιφέρειες για να μπορέσουν να αποδώσουν, να δημιουργήσουν και τελικά να βάλουν πλάτη σε αυτή την προσπάθεια που κάνει η Κυβέρνηση, θα πρέπει να στελεχωθούν με περισσότερο προσωπικό, εξειδικευμένο, που θα συμβάλλει στους ελέγχους που γίνονται σε ολόκληρη τη χώρα».

«Άμεσα αποδίδονται στις Περιφέρειες 27 εκατ. Ευρώ»

Ο κ. Θεοδωρικάκος επισήμανε: «Είχαμε μια εξαιρετικά παραγωγική σύσκεψη με την Ένωση Περιφερειών Ελλάδας, τον Πρόεδρό της, Απόστολο Τζιτζικώστα και τον Υπουργό Εσωτερικών Θοδωρή Λιβάνιο. Δύο είναι τα βασικά θέματα της συνεργασίας Περιφερειών και Υπουργείου Ανάπτυξης.

Το πρώτο είναι ότι ζητήσαμε -και συμφωνήσαμε ότι αυτό θα γίνει ακόμα περισσότερο πράξη- τη συνδρομή των υπηρεσιών των Περιφερειών στη μάχη ενάντια στην ακρίβεια.

Στη μάχη για να μειωθεί το κόστος ζωής και να αποκλιμακωθούν οι τιμές των προϊόντων και των υπηρεσιών και στην από κοινού προσπάθεια για την εφαρμογή της νομοθεσίας, με την οποία αντιμετωπίζεται η αισχροκέρδεια σε μια σειρά προϊόντων και σε μια σειρά από περίπου ολιγοπωλιακές καταστάσεις. Αυτή τη μάχη πρέπει να τη δώσουμε όλοι μαζί και να πετύχουμε όλοι μαζί τη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των Ελλήνων.

Δεύτερον, μοιραζόμαστε το ίδιο όραμα για την ισόρροπη περιφερειακή ανάπτυξη της χώρας και την ανάγκη από κοινού να υπηρετήσουμε ένα νέο παραγωγικό μοντέλο πιο δυναμικό, με πράσινη και ψηφιακή μετάβαση, με καινοτομία, με πολύ περισσότερες εξαγωγές και με μεγάλη ενίσχυση του ρόλου της βιομηχανίας.

Η συνεργασία μας φυσικά θα συνεχιστεί. Ανακοινώσαμε μάλιστα ότι οι Περιφέρειες αύριο θα πάρουν τα 27 εκατομμύρια ευρώ, που είναι υπόλοιπο από την εφαρμογή παλαιότερων Αναπτυξιακών Νόμων, προκειμένου να συνεχιστούν τα επενδυτικά σχέδια αρκετών εκατοντάδων επιχειρήσεων»

Πηγή: in.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 16 Ιουλίου 2024 13:28

Σχετικά Άρθρα

  • Τουρισμός: Oι «πρωταθλήτριες» περιφέρειες το 2022 - Συνεισφέρουν το 65% των εσόδων
    Τουρισμός: Oι «πρωταθλήτριες» περιφέρειες το 2022 - Συνεισφέρουν το 65% των εσόδων

    Γκάζι και... φρένο πάτησε ο ελληνικός τουρισμός το 2022, όπως αυτό αποτυπώνεται από τα στοιχεία που δημοσίευσε το ερευνητικό εργαλείο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, το IΝΣΕΤΕ, για τη χρονιά του 2022, που ουσιαστικά ήταν αυτή η οποία επανέφερε τις ισορροπίες στην ελληνική τουριστική οικονομία, μετά το σοκ της πανδημίας στις τουριστικές αφίξεις και τα έσοδα.

    Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2022 ανέδειξε ως πρωταθλητές της τουριστικής ανάπτυξης στην Ελλάδα 3 περιφέρειες, από τις 13, που είναι αυτές που τελικά σηκώνουν "το κάρο" για τον ελληνικό τουρισμό. Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, Περιφέρεια Κρήτης και Περιφέρεια Αττικής συνεισφέρουν το 65% των τουριστικών εσόδων της χώρας και υποδέχονται τους μισούς και πλέον επισκέπτες, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ισομερή διάχυση του εισοδήματος από τη μια άκρη της Ελλάδας στην άλλη.

    Είναι χαρακτηριστικό ότι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου υποδέχθηκε το 21% επί του συνόλου των επισκέψεων το 2022, καταγράφοντας μείωση κατά 3% σε σύγκριση με το 2019, με τις αφίξεις τουριστικών να ανέρχονται από τα 6,9 εκατ. σε 6,7 εκατ. Σε ό,τι αφορά τις τουριστικές εισπράξεις της εν λόγω περιφέρειας το 2022, αυτές διαμορφώθηκαν στα 5,2 δισ. ευρώ από 4,7 δισ. ευρώ που ήσαν το 2019, ενώ η μέση δαπάνη μειώθηκε κατά 6% φτάνοντας τα 703 ευρώ.

    Η ναυαρχίδα του ελληνικού τουρισμού η Κρήτη υποδέχθηκε το 16% των επισκέψεων που καταγράφηκαν στις Περιφέρειες της Ελλάδας το 2022, σημειώνοντας μείωση κατά 3% σε σύγκριση με το 2019 (από 5,3 εκατ. σε 5,1 εκατ.). Σε ό,τι αφορά τις τουριστικές εισπράξεις της εν λόγω περιφέρειας το 2022 αυτές διαμορφώθηκαν στα από 3,6 δισ. ευρώ σε 3,7 δισ. ευρώ, μειωμένες κατά 2% σε σύγκριση με το 2019 . Μάλιστα η Μέση Δαπάνη αυξήθηκε κατά 5% από 681 ευρώ σε 716 ευρώ.

    Από την πλευρά της η Περιφέρεια Αττικής υποδέχθηκε το 18% των επισκέψεων που καταγράφηκαν στις Περιφέρειες της Ελλάδας το 2022, σημειώνοντας μείωση κατά 5% σε σύγκριση με το 2019 (από 5,9 εκατ. σε 5,6 εκατ.). Η Αττική κατέχει μερίδιο 17% στο σύνολο των τουριστικών εισπράξεων που σημειώθηκαν στη χώρα το 2022, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 10% σε σύγκριση με το 2019 (από 2,6 δισ. ευρώ σε 2,8 δισ. ευρώ). Στο μεταξύ η Μέση Δαπάνη αυξήθηκε κατά 16% από 438 ευρώ σε 507 ευρώ.

    Ιόνια Νησιά και Ήπειρος οι μοναδικές περιφέρειες που σημείωσαν άνοδο αφίξεων σε σχέση με το 2019

    Ειδική αναφορά ωστόσο θα πρέπει να γίνει στις δυο και μοναδικές περιφέρειες της χώρας που σημείωσαν άνοδο των αφίξεων τους το 2022 σε σχέση με το 2019. Συγκεκριμένα τα Ιόνια νησιά πέτυχαν αύξηση 4% των αφίξεων φτάνοντας τα 3,2 εκατ. επισκέπτες το 2022 και αύξησαν κατά 36% τις εισπράξεις τους έναντι του 2019 (από 1,9 δισ. ευρώ σε 2,6 δισ. ευρώ). Μάλιστα εντυπωσιακή είναι και η αύξηση της Μέσης Δαπάνης από 627 ευρώ σε 821 ευρώ αυξημένη κατά 31%. Σε ό,τι αφορά την Περιφέρεια Ηπείρου αυτή υποδέχθηκε το 3% των επισκέψεων που καταγράφηκαν στις Περιφέρειες της Ελλάδας το 2022, σημειώνοντας αύξηση κατά 5% σε σύγκριση με το 2019 (από 1 εκατ. σε 1,1 εκατ.). Βέβαια η εν λόγω Περιφέρεια που συνεισφέρει στο 2% επί του συνόλου των τουριστικών εισπράξεων της χώρας το 2022 πέτυχε έσοδα 260 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 0,4% σε σχέση με το 2019.

    H Ελλάδα έχει πολύ υψηλό επίπεδο ικανοποίησης των πελατών ξενοδοχείων

    Σε σχέση με τα ποιοτικά στοιχεία στον τομέα της διαμονής, συνολικά η Ελλάδα έχει πολύ υψηλό επίπεδο ικανοποίησης των πελατών ξενοδοχείων, με βαθμολογία 87% στο συνολικό δείκτη ικανοποίησης-GRI με βάση τις σχετικές κριτικές. Από τις 13 Περιφέρειες της χώρας, δύο Περιφέρειες συγκεντρώνουν βαθμολογία άνω του 90%, η Ήπειρος (90,8%) και οι Κυκλάδες (90,2%), ενώ η Αττική και τα Ιόνια Νησιά έχουν τα συγκριτικά χαμηλότερα -αν και αρκετά υψηλά- ποσοστά με 85% και 84,5% αντίστοιχα. Ο πολιτιστικός πλούτος της χώρας, με αρχαίους αλλά και σύγχρονους πόρους, καθώς και τα περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης στους ελληνικούς προορισμούς αποτυπώνονται σε όλες τις Περιφέρειες. Για παράδειγμα, στην Ελλάδα υπάρχουν 867 παραδοσιακοί οικισμοί, με τους περισσότερους να βρίσκονται στις Κυκλάδες (163), την Πελοπόννησο (149), την Κρήτη (99) και τα Ιόνια Νησιά (84).

    Με αφορμή τα παραπάνω, ο Ηλίας Κικίλιας, Γενικός Διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ υπογραμμίζει ότι "η Ελλάδα έχει ένα ισχυρό τουριστικό προϊόν με μεγάλη ποικιλία κι αναπτυξιακή δυναμική και υπενθυμίζει ότι μέσα από τις προτάσεις του ΣΕΤΕ στόχος είναι η άμβλυνση της εποχικότητας, στη χωρική διεύρυνση της τουριστικής δραστηριότητας σε περιοχές με δυνατότητες καθώς και στην αύξηση της Μέσης Δαπάνης και της διάρκειας παραμονής των επισκεπτών". Υπενθυμίζεται τέλος, ότι το 2022 τελικά οι ταξιδιωτικές εισπράξεις διαμορφώθηκαν στα 17,6 δισ. ευρώ και εμφάνισαν αύξηση 67,9% έναντι του 2021. Για το 2023 οι φορείς του ελληνικού τουρισμού εκτιμάνε ότι τα τουριστικά έσοδα θα ξεπεράσουν τα 22 δισ. ευρώ αναδεικνύοντας την περυσινή χρονιά το νέο ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • Ενισχύσεις επιχειρήσεων από το υπουργείο Ανάπτυξης - Παρατείνονται οι αιτήσεις
    Ενισχύσεις επιχειρήσεων από το υπουργείο Ανάπτυξης - Παρατείνονται οι αιτήσεις

    Έως τις 29 Δεκεμβρίου παρατείνεται η δυνατότητα κατάθεσης για τις αιτήσεις στα καθεστώτα ενίσχυσης επιχειρήσεων του Αναπτυξιακού Νόμου.

    Συγκεκριμένα, παρατείνεται έως την Παρασκευή 29 Δεκεμβρίου 2023 η προθεσμία υποβολής αιτήσεων υπαγωγής στη 2η προκήρυξη του καθεστώτος ενισχύσεων «Μεταποίηση-Εφοδιαστική Αλυσίδα» και την 2η προκήρυξη του καθεστώτος ενισχύσεων «Ενίσχυση Τουριστικών Επενδύσεων» του Αναπτυξιακού Νόμου 4887/2022.

    Υπενθυμίζεται ότι σκοπός είναι η ενίσχυση των επενδυτικών σχεδίων που ανήκουν στον τομέα της μεταποίησης, πλην της μεταποίησης των γεωργικών προϊόντων, και των επενδυτικών σχεδίων στον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας, με αντικείμενο την τεχνολογική, παραγωγική, διοικητική και οργανωτική αναβάθμιση, καθώς και την καινοτόμο και εξωστρεφή ανάπτυξη και μεγέθυνση, με στόχο την ενίσχυση της ανταγωνιστικής θέσης των επιχειρήσεων στην εγχώρια και διεθνή αγορά.

    Σημειώνεται ότι, επιτρέπεται η υποβολή επενδυτικού σχεδίου που έχει ήδη υποβληθεί στην 1η προκήρυξη των καθεστώτων, με την προϋπόθεση της προηγούμενης κατάθεσης αιτήματος απόσυρσης στην αρμόδια υπηρεσία ή την προηγούμενη έκδοση απορριπτικής απόφασης.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Αναπτυξιακός Νόμος: Ένταξη επενδυτικών σχεδίων του πρωτογενούς τομέα
    Αναπτυξιακός Νόμος: Ένταξη επενδυτικών σχεδίων του πρωτογενούς τομέα

    Mε Κοινή Υπουργική Απόφαση, που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ, καθορίζονται τα είδη των επενδυτικών σχεδίων του τομέα πρωτογενούς γεωργικής παραγωγής των πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων (ΜΜΕ), με ανώτατο ποσό ενίσχυσης έως 600.000 ευρώ ανά επενδυτικό σχέδιο και ανά επιχείρηση, που μπορούν να υπαχθούν στα καθεστώτα ενισχύσεων του ν. 4887/2022 και των προδιαγραφών, πρόσθετων όρων, περιορισμών και προϋποθέσεων, καθώς και κάθε σχετικού θέματος για την παροχή των ενισχύσεων σε επενδυτικά σχέδια του τομέα αυτού.

    Τα επενδυτικά σχέδια που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της απόφασης, μπορεί να αφορούν είτε σε ίδρυση νέας μονάδας, είτε σε επέκταση υφιστάμενης μονάδας, είτε σε εκσυγχρονισμό (θεμελιώδη αλλαγή της παραγωγικής διαδικασίας), με ή χωρίς μετεγκατάσταση, υφιστάμενης μονάδας, υπό τις προϋποθέσεις της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 4887/2022 και της απόφασης προκήρυξης του εκάστοτε καθεστώτος ενίσχυσης του εν λόγω νόμου. Στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού η μονάδα μπορεί να αυξήσει τη δυναμικότητά της, εφόσον αυτό δεν αντίκειται σε συγκεκριμένες κάθε φορά εθνικές ή κοινοτικές διατάξεις και έχει εφοδιαστεί με τις απαραίτητες προς τούτο αδειοδοτήσεις.

    Το ανώτατο ποσό ενίσχυσης δεν μπορεί να υπερβεί τις 600.000 ευρώ ανά επενδυτικό σχέδιο και ανά επιχείρηση.

    Με το επενδυτικό σχέδιο επιδιώκεται τουλάχιστον ένας από τους ακόλουθους στόχους:

    α. η βελτίωση των συνολικών επιδόσεων και της βιωσιμότητας της γεωργικής εκμετάλλευσης, ιδίως μέσω της μείωσης του κόστους παραγωγής ή της βελτίωσης και αναδιάταξης της παραγωγής,

    β. η βελτίωση του φυσικού περιβάλλοντος, των συνθηκών υγιεινής ή των προτύπων καλής διαβίωσης των ζώων,

    γ. η δημιουργία και βελτίωση υποδομής που συνδέεται με την ανάπτυξη, την προσαρμογή και τον εκσυγχρονισμό της γεωργίας.

    Στα καθεστώτα ενίσχυσης του νόμου 4887/2022, δύναται να υπαχθούν επενδυτικά σχέδια της πρωτογενούς γεωργικής παραγωγής, όπως αυτή ορίζεται στο σημείο 44 του άρθρου 2 του κανονισμού (ΕΕ) υπ’ αρ. 2022/2472 της επιτροπής, στους ακόλουθους τομείς, τα οποία αφορούν συγκεκριμένα σε:

    α. Στον τομέα φυτικής παραγωγής: Εκμεταλλεύσεις όλων των τύπων και παραγωγικών συστημάτων φυτικής παραγωγής, όπως συμβατική, πιστοποιημένη – ολοκληρωμένη, βιολογική, κ.λπ. – υπαίθρια, υπό κάλυψη (θερμοκήπια, θάλαμοι καλλιέργειας μανιταριών θερμοκηπιακού τύπου, δικτυοκήπια κ.α.),

    β. στον τομέα ζωικής παραγωγής: Κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις για ίδρυση νέων, επέκταση υφιστάμενων εγκαταστάσεων ή εκσυγχρονισμό υφιστάμενων εγκαταστάσεων όπως αυτές περιγράφονται στον ν. 4056/2012 (Α’ 52).

    Συγκεκριμένα υπάγονται επενδυτικά σχέδια όλων των παραγωγικών κατευθύνσεων καθώς και όλων των τύπων εκτροφής, και υπό τους περιορισμούς και όρους που τίθενται ακολούθως, που αφορούν σε:

    α) Βοοτροφικές μονάδες.

    β) Αιγοπροβατοτροφικές μονάδες.

    γ) Χοιροτροφικές μονάδες.

    δ) Μονάδες μονόπλων.

    ε) Μονάδες εκτροφής γουνοφόρων ζώων.

    στ) Μονάδες εκτροφής θηραμάτων και θηραματικών ειδών (με την επιφύλαξη των ισχυουσών δασικών διατάξεων για τα εν λόγω είδη σε εκτροφές).

    ζ) Μονάδες εκτροφής σαλιγκαριών.

    η) Σηροτροφικές μονάδες.

    θ) Μονάδες μελισσοκομίας, παραγωγής μελιού, κεριού μελισσών και λοιπών προϊόντων κυψέλης.

    ι) Μονάδες εκτροφής κονίκλων, μέχρι το όριο δυναμικότητας των 2.000 θηλυκών αναπαραγωγής.

    ια) Πτηνοτροφικές μονάδες για τους ακόλουθους τύπους εκτροφών και υπό τους ακόλουθους περιορισμούς και όρους:

    1. εναλλακτικοί τύποι εκτροφών, πλην στρουθοκαμήλων, για την παραγωγή κρέατος πουλερικών βιολογικής εκτροφής, ελευθέρας βοσκής, παραδοσιακά ελευθέρας βοσκής, απεριόριστης ελευθέρας βοσκής (ίδρυση νέων μονάδων, επέκταση ή εκσυγχρονισμός με ή χωρίς μετεγκατάσταση),
    2. εναλλακτικοί τύποι εκτροφών, πλην στρουθοκαμήλων, για την παραγωγή αυγών πουλερικών βιολογικής εκτροφής, ελευθέρας βοσκής, αχυρώνα (ίδρυση νέων μονάδων, επέκταση ή εκσυγχρονισμός με ή χωρίς μετεγκατάσταση),
    3. συμβατικές εκτροφές πουλερικών, πλην στρουθοκαμήλων, για παραγωγή αυγών ή κρέατος, για εκσυγχρονισμό υφιστάμενων μονάδων. Ειδικά για τις συμβατικές μονάδες εκτροφής ινδιάνων, υπάγεται επίσης η ίδρυση νέων μονάδων.
    4. πτηνοτροφεία αναπαραγωγής ή και εκκολαπτήρια αυγών, για ίδρυση νέας μονάδας, επέκταση ή εκσυγχρονισμό υφιστάμενων μονάδων. Η ίδρυση νέων μονάδων υπάγεται μόνο στο πλαίσιο καθετοποίησης υφιστάμενων πτηνοτροφικών μονάδων.

    Για συνεταιρισμούς, για επιχειρήσεις νεοσσών και πάχυνσης και για επιχειρήσεις με συνεργαζόμενους πτηνοτρόφους (για επιχειρήσεις που παρέχουν νεοσσούς προς πάχυνση σε πτηνοτροφικές μονάδες και, μετά την ολοκλήρωση της πάχυνσης, παραλαμβάνουν τα έτοιμα για σφαγή κοτόπουλα και τα διανέμουν μέσω του δικτύου τους προς πώληση), η συνολική δυναμικότητα μετά την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τη μέση παραγωγή ή/και διακίνηση της τελευταίας πενταετίας, αυξημένη κατά 20%. Αν ο φορέας της επένδυσης είναι συνεργαζόμενη επιχείρηση, θα πρέπει να διαθέτει ιδιωτικό συμφωνητικό συνεργασίας με ισχύ τουλάχιστον 5 ετών από την ολοκλήρωση της επένδυσης.

    Στον τομέα φυτικής παραγωγής υπάγονται επίσης επενδυτικά σχέδια διαλογής και τυποποίησης γεωργικών προϊόντων της περ. α, τα οποία προέρχονται αποκλειστικά από την καλλιέργεια και παραγωγή των ιδίων επιχειρήσεων που υποβάλλουν τις επενδυτικές προτάσεις.

    Στις επιλέξιμες δραστηριότητες της απόφασης αυτής περιλαμβάνεται και η καλλιέργεια του φυτού της φαρμακευτικής κάνναβης με το επενδυτικό σχέδιο που υποβάλλεται να είναι ενιαίο και να αφορά τη δημιουργία καθετοποιημένης μονάδας (παραγωγική διαδικασία της καλλιέργειας του φυτού και της μεταποίησης για την παραγωγή ελαίου).

    Επιλέξιμες δαπάνες του επενδυτικού σχεδίου είναι:

    α. Οι δαπάνες περιφερειακών ενισχύσεων της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 4887/2022, με εξαίρεση τις δαπάνες των παρ.: αβ, αε, βα

    β. οι δαπάνες εκτός περιφερειακών ενισχύσεων του άρθρου 7 της οικείας προκήρυξης.

    Μη επιλέξιμες δαπάνες είναι όσες σχετίζονται με:

    α. Την αγορά δικαιωμάτων ενίσχυσης,

    β. την αγορά και τη φύτευση μονοετών φυτών,

    γ. τις εργασίες αποστράγγισης,

    δ. την αγορά ζώων,

    ε. ενσυρμάτωση ή καλωδίωση για δίκτυα δεδομένων εκτός της ιδιωτικής ιδιοκτησίας»,

    στ. τις επενδύσεις με σκοπό τη συμμόρφωση με τα ισχύοντα ενωσιακά πρότυπα,

    ζ. το κεφάλαιο κίνησης,

    η. τις δαπάνες που πραγματοποιούνται μέσα στο πλαίσιο των υποχρεωτικών μέτρων της οδηγίας 91/676/ΕΟΚ του Συμβουλίου για την προστασία των υδάτων από τη νιτρορρύπανση γεωργικής προέλευσης, με την επιφύλαξη της παρ. 6 του άρθρου 17 του ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) υπ’ αρ. 1305/2013 για τη στήριξη της αγροτικής ανάπτυξης.

    Αναλυτικά το σχετικό ΦΕΚ ΕΔΩ.

    Πηγή: Etheas.gr

  • Έως τέλη Φεβρουαρίου η νέα προκήρυξη του Αναπτυξιακού αγροτών, απωθεί τις επενδύσεις ο περιορισμός 30% για την αγορά εξοπλισμού
    Έως τέλη Φεβρουαρίου η νέα προκήρυξη του Αναπτυξιακού αγροτών, απωθεί τις επενδύσεις ο περιορισμός 30% για την αγορά εξοπλισμού

    Σε διάστημα εντός 2 μηνών από τη νέα χρονιά προγραμματίζεται η προκήρυξη νέου καθεστώτος στον Αναπτυξιακό Νόμο για τον πρωτογενή τομέα σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, και πλέον καλούνται οι αρμόδιοι να διευθετήσουν το ζήτημα του αποκλεισμού της πλειοψηφίας των αγροτών από την 1η πρόσκληση (έως 30 Δεκεμβρίου αιτήσεις) τροποποιώντας τη σχετική διάταξη που βάζει όριο στο 30% των επιλέξιμων δαπανών για τρακτέρ και παρελκόμενα.

    Άλλωστε, ο περιορισµός του 30% επί του προϋπολογισμού του φακέλου αγροτών για τις δαπάνες σε τρακτέρ και παρελκόμενα, αλλά και το αντίστοιχο πλαφόν 45% για κατασκευή σταβλικών εγκαταστάσεων στα πλαίσια του Αναπτυξιακού Νόµου, έρχονταν σε πλήρη αντίθεση µε τις ανάγκες της παραγωγής όπως τεκµηριώνονται καθημερινά στο πεδίο. Όπως αναφέρουν οι έχοντες γνώση των πραγμάτων, οι συγκεκριμένες διατάξεις ουσιαστικά έδιωξαν από τα μελετητικά γραφεία σχεδόν στο σύνολό τους τους αγρότες που επιδίωκαν να επενδύσουν μέσω του Νόμου, και ουσιαστικά μετέτρεψαν το καθεστώς σε ένα πρόγραμμα αποκλειστικά μεταποιητικών επιχειρήσεων. Αυτό θα φανεί καλύτερα και στο τέλος της διορίας αιτήσεων που είναι η 30ή Δεκεμβρίου.

    Παράλληλα, είναι ανάγκη να υπάρξει επανεξέταση της παράβλεψης αυξημένου ποσοστού ενίσχυσης κατά 20% για τους νέους γεωργούς, και, την ίδια ώρα, δεν υπάρχει καµία πρόβλεψη για την επίλυση άλλων παγίων προβλημάτων που αντιμετωπίζονται στην πρωτογενή παραγωγή και ιδίως στη φυτική παραγωγή, όπως ο τόπος υλοποίησης (πολυτεµαχισµός των γεωργικών εκµεταλλεύσεων), η επιλεξιµότητα της φύτευσης δενδρωδών καλλιεργειών, η µακροχρόνια µίσθωση των αγροτεµαχίων κλπ.

    Υπενθυμίζεται πως στον Αναπτυξιακό είναι επιλέξιµοι, µεταξύ άλλων, αγρότες-φυσικά πρόσωπα (για επενδύσεις 100.000 έως 200.000 ευρώ), αγροτικές επιχειρήσεις και συλλογικά σχήµατα. Ποσά επένδυσης, κατ’ ελάχιστο 50.000 ευρώ για οµάδες, 100.000 ευρώ για πολύ µικρές επιχειρήσεις, 250.000 ευρώ για µικρές, 500.000 για µεσαίες και 1 εκατ. ευρώ για µεγάλες.

    Σχέδια Βελτίωσης για πολύ λίγους

    Αναφορικά με τα επερχόμενα Σχέδια Βελτίωσης στα οποία ουσιαστικά παραπέμπεται το σύνολο των ατομικών αγροτικών επιχειρήσεων για τις επενδύσεις τους εφόσον δεν μπορούν να αξιοποιήσουν ως έχει προς το παρόν τον Αναπτυξιακό, θα πρέπει ειδικά όσοι δεν είναι Νέοι Αγρότες να είναι προετοιμασμένοι για πολύ σκληρό ανταγωνισμό.

    Αυτό είναι δεδομένο, λόγω του τάιμινγκ της πρόσκλησης:

    • Πρώτον γιατί έχει μία 5ετία να βγει ένα σοβαρό πρόγραμμα εκσυγχρονισμού αγροτικών εκμεταλλεύσεων.
    • Δεύτερον, γιατί το μπάτζετ των 230 εκατ. ευρώ (ήταν 600 εκατ. στην περασμένη πρόσκληση) δεν πρόκειται να ικανοποιήσει πάνω από 4.000 δικαιούχους.
    • Τρίτον, γιατί η πρόσκληση αυτή έρχεται μετά από ένα πρόγραμμα Νέων Αγροτών των 14.000 δικαιούχων οι οποίοι σε πολλές περιπτώσεις έχουν δεσμευθεί στο φάκελό τους για επενδύσεις άνω των 15.000 ευρώ.
    • Τέταρτον, γιατί δεν γνωρίζει κανένας με ασφάλεια πότε θα προκηρυχθούν ξανά Σχέδια Βελτίωσης στη νέα προγραμματική περίοδο. Και, φυσικά, με ποιους όρους-προϋποθέσεις.
    • Πέμπτον, γιατί όπως φαίνεται θα είναι τα τελευταία Σχέδια Βελτίωσης που η ενίσχυση για τρακτέρ θα μπορεί να ξεπεράσει το 60%.

    Ως εκ τούτου, εφόσον η δεύτερη πρόσκληση του Αναπτυξιακού Νόμου για τον πρωτογενή τομέα πράγματι ενσωματώσει τις εύλογες παρατηρήσεις μελετητών και ενδιαφερόμενων, ίσως να υπάρξει και κάποια «ελάφρυνση» ως προς τα Σχέδια Βελτίωσης.

    Πηγή: Agronews.gr

  • Σύσκεψη στο Επιμελητήριο Ηλείας για το Νέο Αναπτυξιακό Νόμο με την παρουσία του Αν. Υπουργού Ανάπτυξης
    Σύσκεψη στο Επιμελητήριο Ηλείας για το Νέο Αναπτυξιακό Νόμο με την παρουσία του Αν. Υπουργού Ανάπτυξης

    Το Επιμελητήριο Ηλείας διοργανώνει ανοιχτή σύσκεψη με την παρουσία του Αν. Υπουργού Ανάπτυξης, κου Νίκου Παπαθανάση με θέμα: «Ο Νέος Αναπτυξιακός Νόμος και οι δυνατότητες αξιοποίησής του προς όφελος του επιχειρηματικού κόσμου της Ηλείας».

    Η σύσκεψη θα λάβει χώρα τη Δευτέρα 21 Νοεμβρίου 2022 και ώρα 15:00 στην Αίθουσα Συνεδριάσεων του Επιμελητηρίου Ηλείας (4ος Όροφος).

    Στόχος της νέας αυτής πρωτοβουλίας του Επιμελητηρίου Ηλείας είναι η διερεύνηση των δυνατοτήτων αξιοποίησης του Νέου Αναπτυξιακού Νόμου προς όφελος του επιχειρηματικού κόσμου του νομού, με στόχο την προσέλκυση στοχευμένων επενδυτικών σχεδίων ψηφιακού μετασχηματισμού, πράσινης μετάβασης κι επιχειρηματικής εξωστρέφειας.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Γιώργος Δεληκωνσταντής: Εκτός Αναπτυξιακού η χρηματοδότηση νέων μονάδων πτηνοτροφίας
    Γιώργος Δεληκωνσταντής: Εκτός Αναπτυξιακού η χρηματοδότηση νέων μονάδων πτηνοτροφίας

    Ξεκίνησε, από 3 Οκτωβρίου, η υποβολή των αιτήσεων υπαγωγής στο καθεστώς ενίσχυσης της αγροδιατροφής του Αναπτυξιακού Νόμου 4887/2022. Όμως με έκπληξη οι πτηνοτρόφοι κρεατοπαραγωγής ανακάλυψαν ότι στην σχετική πρόσκληση μένει εκτός η χρηματοδότηση για δημιουργία νέων μονάδων.

    Όπως δηλώνει στον ΑγροΤύπο ο κ. Γιώργος Δεληκωνσταντής, πρόεδρος της Ένωσης Πτηνοτρόφων Κεντρικής και Νότιας Ελλάδας (Ε.Π.ΚΕ.Ν.Ε.), «χωρίς να έχουμε καμιά ενημέρωση και όταν ανακοινώθηκε η σχετική πρόσκληση για επενδύσεις αγροδιατροφής του Αναπτυξιακού Νόμου, είδαμε ότι η δημιουργία νέων μονάδων μένει εκτός χρηματοδότησης. Επιλέξιμες είναι μόνο επενδύσεις για αναβάθμιση ήδη υφιστάμενων πτηνοτροφικών μονάδων (χρηματοδότηση 40%). Κανείς δεν μας είχε ενημερώσει για αυτή την απόφαση.

    Αυτή την περίοδο πολλές παλιές μονάδες αναγκάζονται να κλείσουν γιατί δεν είναι παραγωγικές. Εμείς δεν διαφωνούμε για χρηματοδότηση επένδυσης με στόχο την αναβάθμιση της μονάδας. Είναι γνωστό όμως ότι παλιές εγκαταστάσεις, που είναι από τις αρχές της δεκαετίας του 70, δεν είναι εφικτό να αναβαθμιστούν και να γίνουν ανταγωνιστικές».

    Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του ΑγροΤύπου για το τι χρειάζονται οι πτηνοτροφικές μονάδες για να γίνουν βιώσιμες, ο κ. Δεληκωνσταντής ανέφερε ότι «για να επιβιώσει μια πτηνοτροφική μονάδα κρεατοπαραγωγής στην δύσκολη αυτή περίοδο που διανύουμε θα πρέπει να διαθέτει πρώτα μεγάλο ζωικό κεφάλαιο. Για 90.000 κοτόπουλα πριν λίγα χρόνια ήθελες κεφάλαιο 1 εκατ. ευρώ, σήμερα θες πάνω από 1,4 εκατ. ευρώ. Επίσης πρέπει η μονάδα να διαθέτει σύγχρονο αυτοματοποιημένο εξοπλισμό για να μπορεί να απασχολεί λιγότερους εργάτες γης».

    Μεγάλο πρόβλημα του κλάδου είναι το υψηλό κόστος ενέργειας. Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος της Ε.Π.ΚΕ.Ν.Ε. «ζητήσαμε και έγινε αποδεκτό να χρηματοδοτηθεί η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στις εκτροφές. Όμως θα πρέπει να αυξηθεί η επιλέξιμη ισχύ γιατί με αυτό που ισχύει σήμερα το φωτοβολταϊκό δίνει ενέργεια μόλις για μια πομώνα.

    Η αύξηση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας είναι μεγάλη. Κάθε πουλί από 10 λεπτά που χρειαζόταν πέρσι έχει αυξηθεί φέτος στα 19 λεπτά. Το γκάζι (υγραέριο) από 0,88 ευρώ το λίτρο που ήταν πέρσι έχει φτάσει φέτος στα 1,02 ευρώ και μέχρι τον χειμώνα αναμένεται να ξεπεράσει τα 1,22 ευρώ. Τα πέλετ από φλοιό ηλιόσπορου, πουχρησιμοποιούμε στην πτηνοτροφία από 0,16 ευρώ το κιλό που ήταν πέρσι έχουν φτάσει στα 0,30 ευρώ.

    Χρειάζονται νέες εγκαταστάσεις που να διαθέτουν καλή μόνωση και φωτοβολταϊκά στις στέγες. Με τον συμψηφισμό του ρεύματος που θα γίνει θα καλύψουμε το κόστος ψύξης των ανεμιστήρων το καλοκαίρι. Επίσης με τα ηλεκτρικά κανόνια (αερόθερμα) που ήδη χρησιμοποιούν στην Ολλανδία, τα οποία μπορούν να λειτουργήσουν με φωτοβολταϊκά πάνελ, θα μπορούσαμε να καλύψουμε το κόστος θέρμανσης».

    Πηγή: Agrotypos.gr

  • Αναπτυξιακός αγροτών μέχρι τις 9 Σεπτεμβρίου για επιδότηση σχεδίων ως 200.000 ευρώ σε στάβλους, μηχανήματα
    Αναπτυξιακός αγροτών μέχρι τις 9 Σεπτεμβρίου για επιδότηση σχεδίων ως 200.000 ευρώ σε στάβλους, μηχανήματα

    Έως τις 9 Σεπτεµβρίου θα ανακοινωθεί η προκήρυξη για την αγροδιατροφή, του Αναπτυξιακού Νόµου, υποστήριξε µε δηλώσεις του σε τηλεοπτικό σταθµό, ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης.

    Ήδη έχει εκδοθεί το σχετικό ΦΕΚ που αναλύει το πώς θα διαµορφωθεί το ύψος των κονδυλίων (150 εκατ. ευρώ) το 50% των οποίων θα αφορούν την φορολογική απαλλαγή και τα υπόλοιπα την επιχορήγηση, τη χρηµατοδοτική µίσθωση και την επιδότηση του κόστους της δηµιουργούµενης απασχόλησης. Το ότι θα ανακοινωθεί έως τις 9 Σεπτεµβρίου δεν σηµαίνει βέβαια και ότι θα ανοίξουν και οι αιτήσεις άµεσα, καθώς αναµένεται να υπάρξει ένα χρονικό χάσµα µεταξύ της έκδοσης της προκήρυξης και της ηµεροµηνίας έναρξης υποβολής των φακέλων. Υπενθυµίζεται, πως στο παραπάνω καθεστώς θα µπορούν να κάνουν αίτηση αγρότες-φυσικά πρόσωπα για επενδυτικά σχέδια προϋπολογισµού έως 200.000 ευρώ. Το ύψος της επιδότησης (ενίσχυση επί των δαπανών), µετά και την έγκριση του νέου Χάρτη Περιφερειακών Ενισχύσεων από την ΕΕ, για αυτήν την κατηγορία επενδύσεων στις επιχειρήσεις που θεωρούνται μικρές-πολύ μικρές θα είναι:

    Αττική: 35-45%

    Νότιο Αιγαίο, Ιόνια Νησιά, Στερεά Ελλάδα, Πελοπόννησος: 60%

    Κρήτη, ∆υτική Μακεδονία, Βόρειο Αιγαίο, Ανατολική Μακεδονία-Θράκη, Κεντρική Μακεδονία, Ήπειρος, Θεσσαλία, ∆υτική Ελλάδα: 70%

    Για την ευρύτερη περιοχή ∆ήµου Μεγαλόπολης & όµορων ∆ήµων Οιχαλίας, Τρίπολης & Γορτυνίας εφαρµόζεται επιπλέον προσαύξηση 10%.

    Οι επιδοτήσεις για τις επενδύσεις στον αγροτικό τοµέα µπορούν να φτάσουν το 80% των παραπάνω ποσοστών. Εξαίρεση αποτελούν οι επενδύσεις στις ορεινές περιοχές, στα νησιά µε πληθυσµό µικρότερο των τριών χιλιάδων εκατό (3.100) κατοίκων, και τις παραµεθώριες περιοχές, που λαµβάνουν το 100% των παραπάνω ποσοστών.

    Εκτός από το µηχανολογικό εξοπλισµό, επιλέξιµες προς ενίσχυση είναι δαπάνες που αφορούν αρδευτικά συστήµατα, φωτοβολταϊκά (net metering), την κατασκευή στάβλων, θερµοκηπίων κ.λπ.

    Το είδος της επιδότησης που μπορεί να λάβει ο επενδυτής είναι

    • Επιχορήγηση
    • Φορολογική απαλλαγή
    • Επιδότηση χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing)
    • Επιδότηση του μισθολογικού κόστους των νέων θέσεων εργασίας

    Τα ποσοστά επιδότησης καθορίζονται ανά περιφέρεια της Χώρας και φτάνουν έως και 70% σε κάποιες περιοχές.

    Πιο αναλυτικά, οι τομείς που μπορεί ο επενδυτής να δραστηριοποιηθεί είναι:

    Φυτική Παραγωγή

    Εκμεταλλεύσεις όλων των τύπων και παραγωγικών συστημάτων φυτικής παραγωγής, όπως

    1. Συμβατική, πιστοποιημένη ολοκληρωμένη, βιολογική, κ.λπ.
    2. υπαίθρια, υπό κάλυψη (θερμοκήπια, θάλαμοι καλλιέργειας μανιταριών θερμοκηπιακού τύπου, δικτυοκήπια κ.α.).

    Ζωική Παραγωγή

    Κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις για ίδρυση νέων, εκσυγχρονισμό υφιστάμενων εγκαταστάσεων όπως αυτές περιγράφονται στο Ν. 4056/2012 (ΦΕΚ 52Α΄/2012) και αφορούν ενδεικτικά σε:

    1. Βοοτροφικές μονάδες,
    2. αιγοπροβατοτροφικές μονάδες,
    3. χοιροτροφικές μονάδες,
    4. μονάδες εκτροφής γουνοφόρων ζώων, μονάδες εκτροφής θηραμάτων και θηραματικών ειδών μονάδες εκτροφής σαλιγκαριών,
    5. μονάδες μελισσοκομίας, παραγωγής μελιού, κεριού μελισσών και λοιπών προϊόντων κυψέλης,
    6. πτηνοτροφικές μονάδες (με ορισμένους περιορισμούς & όρους), συμβατικές εκτροφές πουλερικών, πλην στρουθοκαμήλων, για παραγωγή αυγών ή κρέατος, για εκσυγχρονισμό υφιστάμενων μονάδων
    7. Πτηνοτροφεία αναπαραγωγής ή και εκκολαπτήρια αυγών, για εκσυγχρονισμό υφιστάμενων μονάδων.

    Επίσης υπάγεται η ίδρυση νέων μονάδων, μόνο όμως στο πλαίσιο καθετοποίησης υφιστάμενων πτηνοτροφικών μονάδων.

    Μεταποίηση Γεωργικών προϊόντων

    Μπορούν να υπαχθούν επενδυτικά σχέδια του τομέα της μεταποίησης γεωργικών προϊόντων στις οποίες η ενίσχυση του επενδυτικού σχεδίου καθορίζεται με βάση τις επιλέξιμες δαπάνες του σχεδίου, τα οποία αφορούν συγκεκριμένα σε:

    1. Κρέας – πουλερικά – κουνέλια (σφαγεία, μονάδες παραγωγής κρεατο-σκευασμάτων και προϊόντων με βάση το κρέας, αλλαντικών, μονάδες διαχείρισης ζωικών υποπροϊόντων)
    2. Γάλα (μονάδες αξιοποίησης γάλακτος και παραγωγής γαλακτοκομικών προϊόντων).
    3. Αυγά (τυποποίηση συσκευασία αυγών, παραγωγή νέων προϊόντων).Λοιπά ζωικά προϊόντα (Μέλι – Σηροτροφία – σαλιγκάρια).
    4. Ζωοτροφές
    5. Δημητριακά (παραγωγή αλεύρων, ξήρανση δημητριακών, επεξεργασία για παραγωγή βύνης, αμύλου, γλουτένης κ.λπ.).
    6. Ελαιούχα Προϊόντα (ελαιοτριβεία, ραφιναρίες ελαιολάδου, σπορελαιουργεία, μονάδες επεξεργασίας βρώσιμων ελαιών κ.λπ.).
    7. Οίνος.
    8. Οπωροκηπευτικά.
    9. Ξύδι (παραγωγή ξυδιού από οίνο, από φρούτα και άλλες γεωργικές πρώτες ύλες).
    10. Αρωματικά και φαρμακευτικά φυτά για την επεξεργασία ξηράς δρόγης.
    11. Επεξεργασία ζαχαρότευτλων και ζαχαροκάλαμου.
    12. Επεξεργασία λιναριού και βιομηχανικής κάνναβης.
    13. Επεξεργασία φυσικού ακατέργαστου φελλού και απορριμμάτων αυτού.

    Επιλέξιμοι φορείς του Νέου Αναπτυξιακού Νόμου

    Οι επιλέξιμοι φορείς που καλύπτει ο νέος αναπτυξιακός νόμος είναι οι επιχειρήσεις που είναι εγκατεστημένες ή έχουν υποκατάστημα στην Ελλάδα κατά την έναρξη εργασιών του επενδυτικού σχεδίου και έχουν μία από τις ακόλουθες μορφές:

    1. Εμπορική εταιρεία
    2. Συνεταιρισμός
    3. Κοινωνικές συνεταιριστικές επιχειρήσεις
    4. Αγροτικοί και Αστικοί συνεταιρισμοί
    5. Ομάδες και Οργανώσεις Παραγωγών
    6. Αγροτικές εταιρικές συμπράξεις του Ν. 4384/2016
    7. Δημόσιες, Δημοτικές Επιχειρήσεις και θυγατρικές τους υπό προϋποθέσεις
    8. Οι ατομικές επιχειρήσεις μόνο στο καθεστώς «Αγροδιατροφή-πρωτογενής παραγωγή και μεταποίηση γεωργικών προϊόντων-αλιεία και υδατοκαλλιέργεια» με ανώτατο επιλέξιμο κόστος τις 200.000€.
    9. Υπό ίδρυση ή υπό συγχώνευση εταιρείες, με την προϋπόθεση να έχουν ολοκληρώσει τις διαδικασίες δημοσιότητας πριν από την υποβολή της πρότασης.

    Ελάχιστο ύψος επενδύσεων

    Το ελάχιστο ύψος της επένδυσης, ορίζεται με βάση το μέγεθος του φορέα ήτοι:

    • Μεγάλες επιχειρήσεις στο ποσό των €1.000.000.
    • Μεσαίες επιχειρήσεις στο ποσό των €500.000.
    • Μικρές επιχειρήσεις, στο ποσό των €250.000.
    • Πολύ μικρές επιχειρήσεις, στο ποσό των €100.000.
    • Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις (Κοιν. Σ. Επ.), Αγροτικούς και Αστικούς Συνεταιρισμούς, Ομάδες και Οργανώσεις Παραγωγών, Αγροτικές Εταιρικές Συμπράξεις, στο ποσό των €50.000.

    Επιλέξιμες δαπάνες προς ενίσχυση

    Επιλέξιμες δαπάνες προς ενίσχυση είναι:

    • Η ανέγερση, επέκταση νέων κτιριακών εγκαταστάσεων, διαρρύθμιση υφιστάμενων κτιριακών εγκαταστάσεων.
    • Η διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου.
    • Η προμήθεια νέου εξοπλισμού παραγωγής και βοηθητικού εξοπλισμού (ράφια, συστήματα κλιματισμού, ψύξης, θέρμανσης, πυρόσβεσης, πυρανίχνευσης, υποσταθμός, αντλίες, σωληνώσεις, γερανογέφυρες κ.ά.).
    • Η απόκτηση λοιπού εξοπλισμού (έπιπλα για ξενοδοχείο, εξοπλισμός εστίασης για ξενοδοχεία, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, τηλεπικοινωνιακός εξοπλισμός κ.ά.).
    • Η προμήθεια μεταφορικών μέσων εντός της μονάδας (κλαρκ, περονοφόρα κ.ά.).
    • Η απόκτηση άυλων στοιχείων ενεργητικού (δαπάνες λογισμικού, συστημάτων ποιότητας, συστημάτων οργάνωσης της εταιρείας, δαπάνες μεταφοράς τεχνολογίας).
    • Η αγορά πάγιων στοιχείων (κτίρια και εξοπλισμό) από μονάδες που έχουν διακόψει τη λειτουργία τους.
    • Η μισθοδοσία νέου προσωπικού.
    • Δαπάνες για Συμβουλευτικές Υπηρεσίες σε Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις.
    • Δαπάνες εκκίνησης για τις νεοσύστατες και υπό ίδρυση μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις.
    • Δαπάνες για Έργα Έρευνας και Ανάπτυξης.
    • Δαπάνες Καινοτομίας για Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις.
    • Δαπάνες για Διαδικαστική και Οργανωτική Καινοτομία για Μικρομεσαίες και Μεγάλες Επιχειρήσεις.
    • Δαπάνες για την Προστασία του Περιβάλλοντος.
    • Δαπάνες για Μέτρα Ενεργειακής Απόδοσης.
    • Δαπάνες για Συμπαραγωγή Ενέργειας Υψηλής Απόδοσης από ΑΠΕ.
    • Παραγωγή Ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές.
    • Δαπάνες για Εγκατάσταση Αποδοτικών Συστημάτων Τηλεθέρμανσης και Τηλεψύξης.
    • Δαπάνες για Αποκατάσταση Μολυσμένων Χώρων.
    • Δαπάνες για Ανακύκλωση και Επαναχρησιμοποίηση Αποβλήτων.
    • Δαπάνες για Επαγγελματική Κατάρτιση.
    • Δαπάνες για Συμμετοχή Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων σε Εμπορικές Εκθέσεις.
    • Επενδυτικές Δαπάνες για Εργαζόμενους σε Μειονεκτική Θέση.

    Αξιολόγηση επενδυτικών σχεδίων του Νέου Αναπτυξιακού Νόμου

    Εισάγονται βελτιωμένες και ταχύτερες διαδικασίες αξιολόγησης επενδυτικών σχεδίων. Προβλέπεται αξιολόγηση εντός σαράντα πέντε (45) ημερών από τη λήξη του καθεστώτος για τις περιπτώσεις συγκριτικής αξιολόγησης ή εντός τριάντα (30) ημερών για τις περιπτώσεις της άμεσης αξιολόγησης. Σε περίπτωση που η διάρκεια αξιολόγησης υπερβεί τα χρονικά αυτά όρια, ο έλεγχος ανατίθεται σε ανεξάρτητο ορκωτό- ελεγκτή από το Μητρώο Ορκωτών – Λογιστών, ο οποίος οφείλει να ολοκληρώσει τον έλεγχο εντός οκτώ (8) ημερών.

    Πηγή: Agronews.gr

  • 150 εκατ. ευρώ θα έχει προϋπολογισμό η Αγροδιατροφή του Αναπτυξιακού Νόμου
    150 εκατ. ευρώ θα έχει προϋπολογισμό η Αγροδιατροφή του Αναπτυξιακού Νόμου

    Στα 150 εκατ. ευρώ ανέρχεται το καθεστώς ενισχύσεων για το 2022 που αφορούν τη δράση: «Αγροδιατροφή - πρωτογενής παραγωγή και μεταποίηση γεωργικών προϊόντων - αλιεία και υδατοκαλλιέργεια», του Αναπτυξιακού Νόμου.

    Από αυτό το ποσό τα 75 εκατ. αφορούν τη φοροαπαλλαγή και τα υπόλοιπα αφορούν τις επιχορηγήσεις επί των δαπανών, την επιδότησης χρηματοδοτικής μίσθωσης και επιδότησης του κόστους της απασχόλησης.

    Διαβάστε το ΦΕΚ (εδώ)

    Το επόμενο διάστημα αναμένεται να ξεκινήσει η κατάθεση αιτήσεων για το καθεστώς «Μεταποίηση Εφοδιαστική Αλυσίδα» όπως έγινε ήδη για τη «Μεταποίηση Εφοδιαστική Αλυσίδα».

    Τα είδη ενίσχυσης που μπορούν να ληφθούν είναι τα εξής: α. Επιχορήγηση, β. Φορολογική απαλλαγή, γ. Επιδότηση χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing), δ. Επιδότηση κόστους δημιουργούμενης απασχόλησης.

    Τα επενδυτικά σχέδια που υπάγονται στο παρόν καθεστώς ενισχύονται για τις παρακάτω κατηγορίες δαπανών:
    1. Κατασκευή, επέκταση και εκσυγχρονισμός κτιριακών εγκαταστάσεων, καθώς και διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου
    2. Εκσυγχρονισμός μηχανολογικών και λοιπών εγκαταστάσεων που δεν αφορούν σε κτίρια
    3. Αγορά του συνόλου ή μέρους των παγίων περιουσιακών στοιχείων (κτίρια, μηχανήματα και λοιπός εξοπλισμός) επιχειρηματικής εγκατάστασης που έχει κλείσει
    4. Προμήθεια και εγκατάσταση νέου σύγχρονου μηχανολογικού και λοιπού εξοπλισμού
    5. Μεταφορά τεχνολογίας (αγορά δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας, αδειών εκμετάλλευσης, ευρεσιτεχνιών, τεχνογνωσίας)
    6. Αγορά και εγκατάσταση λογισμικού, ανάπτυξη και εφαρμογή συστημάτων ποιότητας και οργάνωσης της επιχείρησης
    7. Μισθολογικό κόστος των νέων θέσεων εργασίας, οι οποίες προκύπτουν λόγω της υλοποίησης του επενδυτικού σχεδίου
    8. Δαπάνες ενισχύσεων προς ΜμΕ (δαπάνες για συμβουλευτικές υπηρεσίες, ενισχύσεις για συμμετοχή σε εμπορικές εκθέσεις)
    9. Δαπάνες για επαγγελματική κατάρτιση
    10. Ενισχύσεις για εργαζομένους σε μειονεκτική θέση
    11. Δαπάνες για την προστασία του περιβάλλοντος (δαπάνες για μέτρα ενεργειακής απόδοσης, συμπαραγωγή ενέργειας υψηλής απόδοσης από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ, αποκατάσταση μολυσμένων χώρων, εγκατάσταση αποδοτικών συστημάτων τηλεθέρμανσης και τηλεψύξης, ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση αποβλήτων).

    Το ελάχιστο επιλέξιμο κόστος επένδυσης ανά επενδυτικό σχέδιο προσδιορίζεται ανάλογα με το μέγεθος του φορέα σε:
    α. 50.000 € για τις Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις, τους Αγροτικούς/ Αστικούς Συνεταιρισμούς, τις Ομάδες Παραγωγών και τις Αγροτικές Εταιρικές Συμπράξεις
    β. 100.000 € για τις πολύ μικρές επιχειρήσεις
    γ. 250.000 € για τις μικρές επιχειρήσεις
    δ. 500.000 € για μεσαίες επιχειρήσεις
    ε. 1.000.000 € για τις μεγάλες επιχειρήσεις

    Φυτική παραγωγή

    Ενισχύονται εκµεταλλεύσεις όλων των τύπων και παραγωγικών συστηµάτων φυτικής παραγωγής, όπως:
    Συµβατική, πιστοποιηµένη ολοκληρωµένη, βιολογική, κ.λπ.
    Υπαίθρια, υπό κάλυψη (θερµοκήπια, θάλαµοι καλλιέργειας µανιταριών θερµοκηπιακού τύπου, δικτυοκήπια κ.α.).
    Κατ’ εξαίρεση, ειδικά για τις επενδύσεις σε θερµοκήπια οι δαπάνες για την κατασκευή, την επέκταση και τον εκσυγχρονισµό κτιριακών εγκαταστάσεων, καθώς και ειδικών και βοηθητικών εγκαταστάσεων των κτιρίων, οι δαπάνες µπορούν να υπερβαίνουν το σαράντα 45% του συνόλου των ενισχυόµενων δαπανών περιφερειακού χαρακτήρα και να φτάνουν έως το 60%.

    Ζωική παραγωγή

    Κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις για ίδρυση νέων, εκσυγχρονισµό υφιστάµενων εγκαταστάσεων όπως αυτές περιγράφονται στο Ν. 4056/2012 (ΦΕΚ 52Α΄/2012) και αφορούν ενδεικτικά σε:
    Βοοτροφικές µονάδες,
    Αιγοπροβατοτροφικές µονάδες,
    Χοιροτροφικές µονάδες,
    Μονάδες εκτροφής γουνοφόρων ζώων, µονάδες εκτροφής θηραµάτων και θηραµατικών ειδών µονάδες εκτροφής σαλιγκαριών,
    Μονάδες µελισσοκοµίας, παραγωγής µελιού, κεριού µελισσών και λοιπών προϊόντων κυψέλης,
    Πτηνοτροφικές µονάδες, συµβατικές εκτροφές πουλερικών, πλην στρουθοκαµήλων, για παραγωγή αυγών ή κρέατος, για εκσυγχρονισµό υφιστάµενων µονάδων
    Επίσης υπάγεται η ίδρυση νέων µονάδων, µόνο όµως στο πλαίσιο καθετοποίησης υφιστάµενων πτηνοτροφίων.

    Μεταποίηση και Εμπορία

    Επιδοτείται η ίδρυση, κατασκευή και επέκταση των µονάδων µεταποίησης του αγροτικού τοµέα στους εξής κλάδους:
    Κρέας - πουλερικά - κουνέλια (σφαγεία, µονάδες παραγωγής κρεατο-σκευασµάτων και προϊόντων µε βάση το κρέας, κ.α)
    Γάλα (µονάδες αξιοποίησης γάλακτος και παραγωγής γαλακτοκοµικών προϊόντων).
    Αυγά (τυποποίηση συσκευασία αυγών, παραγωγή νέων προϊόντων).
    Λοιπά ζωικά προϊόντα (μέλι - σηροτροφία - σαλιγκάρια).
    Ζωοτροφές
    ∆ηµητριακά (παραγωγή αλεύρων, ξήρανση δηµητριακών, επεξεργασία για παραγωγή βύνης, αµύλου, γλουτένης κ.λπ.).
    Ελαιούχα Προϊόντα (ελαιοτριβεία, ραφιναρίες ελαιολάδου, σπορελαιουργεία, µονάδες επεξεργασίας βρώσιµων ελαιών).
    Οίνος.
    Οπωροκηπευτικά.
    Ξύδι (παραγωγή ξυδιού από οίνο, από φρούτα και άλλες γεωργικές πρώτες ύλες).
    Αρωµατικά και φαρµακευτικά φυτά για την επεξεργασία ξηράς δρόγης.
    Επεξεργασία ζαχαρότευτλων.
    Επεξεργασία λιναριού και βιοµηχανικής κάνναβης.
    Επεξεργασία φυσικού ακατέργαστου φελλού και απορριµµάτων αυτού.
    Εκκοκκιστήρια βάµβακος.

    Πηγή: Agrotypos.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ