Παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 για έκτη φορά στην καριέρα του, αναδείχθηκε ο Lewis Hamilton!
Ο Βρετανός χρειαζόταν μόνο τέσσερις βαθμούς για να σφραγίσει και τον φετινό τίτλο αλλά έπαιξε φουλ επίθεση και τελικά πανηγύρισε από το βάθρο αφού ολοκλήρωσε τον αγώνα τρίτος, πίσω από τον Max Verstappen και τον μεγάλο νικητή: Valtteri Bottas!
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το Circuit of the Americas υποδέχθηκε ομάδες και οδηγούς με καλοκαιρία, τον ήλιο να λάμπει και τις θερμοκρασίες ψηλότερα από τις προηγούμενες μέρες: στους 21 βαθμούς στον αέρα και στους 29 στο οδόστρωμα.
Ο Valtteri Bottas βρισκόταν στην pole position, με τον Sebastian Vettel να εκκινεί δίπλα του, τους Max Verstappen-Charles Leclerc στη δεύτερη σειρά του grid και τους Lewis Hamilton-Alex Albon στην τρίτη.
Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Bottas υπερασπίστηκε την pole, όμως ο Vettel έκανε κακή εκκίνηση με αποτέλεσμα να τον περάσει ο Verstappen. Ακολούθησε μάχη των δύο Ferrari, από την οποία βγήκαν αμφότεροι χαμένοι αφού τους πέρασε ο Hamilton στη στροφή 6.
Και πίσω τους, η Red Bull του Albon είχε επαφή στην πρώτη στροφή με τη McLaren του Carlos Sainz, σε συμβάν που κρίθηκε αγωνιστικό. Όμως ο Ταϊλανδός έπεσε τελευταίος.
Όμως τα χειρότερα δεν είχαν έρθει για τον Vettel που έχανε συνεχώς θέσεις: τον πέρασε η McLaren του Lando Norris και η Renault του Daniel Ricciardo, με τον Γερμανό να παραπονιέται πως η SF90 «…υποστρέφει σαν τρελή»!
Μέχρι που στον γύρο 9, η πίσω ανάρτηση του Vettel κατέρρευσε, με αποτέλεσμα την εγκατάλειψή του.
Μπροστά ο Bottas οδηγούσε την κούρσα με τον Verstappen να ακολουθεί και να είναι αυτός που στον γύρο 14 μπήκε πρώτος στα pit επιδιώκοντας το undercut. Η Mercedes αντέδρασε άμεσα, καλώντας τον Φινλανδό ένα γύρο μετά, βάζοντάς του τη σκληρή γόμα. Έχασε χρόνο αλλά όχι το πλεονέκτημα έναντι του Ολλανδού.
Αμφότεροι επέστρεψαν στην πίστα πίσω από τη Ferrari του Leclerc όμως τα ιταλικά μονοθέσια είχαν εφιαλτικό απόγευμα. Ο Μονεγάσκος είχε πολύ πιο αργό ρυθμό και παραχώρησε άμεσα δύο θέσεις.
Στον γύρο 21 μπήκε να αλλάξει ελαστικά αλλά ακόμα και το pit stop της Ferrari ήταν απογοητευτικό. Ο Leclerc έχασε χρόνο και επέστρεψε στην πίστα έκτος.
Εν τω μεταξύ ο Hamilton συνέχιζε, με τη Mercedes προφανώς να στοχεύει σε στρατηγική ενός pit stop. Ακόμα κι όταν στον γύρο 23 έλαβε οδηγία να μπει στα pit, αποφάσισε να συνεχίσει!
Ένα γύρο μετά, παρέδωσε την πρωτοπορία στον Bottas κι αμέσως μετά επισκέφτηκε το pit lane. Επέστρεψε στην πίστα τρίτος, μπροστά από τον Leclerc. Αλλά με τους δύο πρώτους να έχουν δεδομένα ένα ακόμα pit stop.
Ο Bottas είχε διαφορά 5 δευτερολέπτων από τον Verstappen, o Hamilton ήταν άλλα 15 πιο πίσω αλλά γύρο με το γύρο, άρχισε σταδιακά να μειώνει.
Στον γύρο 35 ο Verstappen έκανε τη δεύτερη αλλαγή ελαστικών βάζοντας τη μέση γόμα, ένα γύρο μετά τον μιμήθηκε ο Bottas βάζοντας φρέσκο σετ μέσης γόμας. Είχε 20 γύρους μπροστά του και 10 δευτερόλεπτα απόστασης από τον Hamilton. Ήταν δεδομένο πως αυτή η διαφορά θα μειωνόταν σταδιακά και έξι γύρους πριν το τέλος οι W10 βρέθηκαν σε σχηματισμό.
Με τον Verstappen να ακολουθεί-απειλεί, τα ασημί βέλη δεν μπορούσαν να συνεχίσουν σε σχηματισμό. Με ελαστικά 11 γύρους πιο φρέσκα, ο Φινλανδός δεν άργησε να περάσει τον teammate του και να εξασφαλίσει την πρώτη του νίκη επί αμερικανικού εδάφους.
Πίσω του ο Verstappen έφτασε τον Hamilton, τον πίεσε αλλά δεν κατάφερε να τον περάσει. Έτσι η Mercedes έκανε το 1-2, ολοκληρώνοντας ιδανικά τον αγώνα που της χάρισε έναν ακόμα τίτλο. Είναι η έκτη συνεχόμενη χρονιά που η Mercedes κάνει το νταμπλ!
Πιο πίσω, ο Leclerc ήταν… στο πουθενά αλλά και πάλι χωρίς να απειλείται από τους υπόλοιπους, με τον Ricciardo να είναι ο best of the rest στο μεγαλύτερο κομμάτι του αγώνα. Εν τω μεταξύ, ο Albon ήταν ο οδηγός με την περισσότερη δουλειά αφού από τελευταίος ανέβηκε πέμπτος, το δεύτερο pit stop τον έριξε ξανά μερικές θέσεις πιο πίσω αλλά αντεπιτέθηκε εκ νέου και τελικά κατάφερε να περάσει ξανά τον Ricciardo και να τερματίσει πέμπτος – συνεχίζοντας το εντυπωσιακό σερί του.
Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν ο Αυστραλός της Renault, οι Norris-Sainz με τις McLaren, o Nico Hulkenberg με τη Renault και ο Daniil Kvyat με την Toro Rosso.
Ωστόσο, ο Ρώσος βρέθηκε εκεί μετά από επαφή με τη Racing Point του Sergio Perez, για την οποία θεωρήθηκε υπαίτιος από τους αγωνοδίκες. Του επέβαλλαν ποινή 5 δευτερολέπτων, επαναφέροντας τον Μεξικανό στο Top10, παρότι είχε εκκινήσει από το pit lane!
Αναλυτικά η κατάταξη:
Πηγή: Newsbeast.gr