Τετάρτη, 29 Δεκεμβρίου 2021 22:38

ΥΠΠΟΑ: Άγαλμα γυναικός με ποδήρη χιτώνα βρέθηκε στην αρχαία Επίδαυρο

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Όπως πληροφορεί με ανακοίνωσή του το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, «την Πέμπτη, 16 Δεκεμβρίου, ήλθε στο φως, στον χώρο της αγοράς της αρχαίας Επιδαύρου, ένα σημαντικό εύρημα. Πρόκειται για ένα φυσικού μεγέθους μαρμάρινο γυναικείο άγαλμα πολύ καλής ποιότητας. Το άγαλμα βρέθηκε ακέραιο, με εξαίρεση τα χέρια, που ήταν πρόσθετα, και το κεφάλι, που πιθανότατα έσπασε κατά την πτώση του αφήνοντας στη θέση του τον ένθετο όλμο στερέωσής του». «Η εφετινή ανασκαφική περίοδος είχε λήξει», συνεχίζει η ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ, «αλλά η έντονη βροχόπτωση των προηγουμένων ημερών, εμφάνισε μικρό τμήμα της πίσω όψης του αγάλματος, στον χώρο του περιβόλου, όπου οι εργασίες δεν έχουν προχωρήσει ακόμα σε βαθύτερα στρώματα.

Σε συνεννόηση με την Προϊσταμένη της Εφορείας Άλκηστη Παπαδημητρίου και με προσωπικό της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αργολίδας ανασκάφθηκε αμέσως η περιοχή, υπό την εποπτεία του πολιτικού μηχανικού της Εφορείας Ευ. Καζολιά και του ανασκαφέα του χώρου Β. Λαμπρινουδάκη». Σύμφωνα με τις πληροφορίες που δίνει το υπουργείο, «το άγαλμα παρίστανε γυναίκα η οποία φορούσε ποδήρη χιτώνα και ιμάτιο. Το ιμάτιο στερεωνόταν αριστερά στον ώμο και το χέρι, απ' όπου κρεμόταν με πλούσιες πτυχές. Η μια του άκρη, περνούσε πίσω από την πλάτη, κάτω από τη δεξιά μασχάλη και ριχνόταν λοξά πίσω, πάνω από τον αριστερό ώμο. Στη θέση του δεξιού βραχίονα, επιφάνειες που διατηρούν τους συνδέσμους από πρόσθετα μέρη, δείχνουν ότι η μορφή έκανε τη χειρονομία της ανακάλυψης, δηλαδή, της ανάσυρσης του ιματίου με το δεξί χέρι προς τα έξω και πάνω, που ήταν χαρακτηριστική εγγάμων γυναικών, κατά την αρχαιότητα, και με την οποία συχνά απεικονιζόταν η Υγεία, σύζυγος ή κόρη του Ασκληπιού.

Μια πρώτη εκτίμηση τοποθετεί το έργο στους αυτοκρατορικούς Ρωμαϊκούς χρόνους. Το άγαλμα μεταφέρθηκε σε αποθήκη στο Ασκληπιείο για φύλαξη, καθαρισμό και συντήρηση». «Στον χώρο εκτελείται από το 2015 συστηματική ανασκαφή από ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου Αθηνών με την οικονομική υποστήριξη του Κοινωφελούς Ιδρύματος Ιωάννη Σ. Λάτση. Κοντά στο θέατρο της αρχαίας πόλης("μικρό θέατρο Επιδαύρου" σήμερα), που βρισκόταν μέσα στην αρχαία αγορά, έχει αποκαλυφθεί σημαντικό οικοδόμημα Κρήνης και συνδεόμενος με αυτό περίβολος του 4ου π.Χ. αι., που στη Ρωμαϊκή εποχή απέκτησε νέα μορφή με την προσθήκη στοάς στη δυτική και θολωτού κτηρίου στη βόρεια πλευρά τους. Έχουν προκύψει στοιχεία που ενθαρρύνουν την ταύτιση του συγκροτήματος αυτού με το αναφερόμενο από τον Παυσανία τέμενος του Ασκληπιού στην πόλη της Επιδαύρου», καταλήγει η ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 29 Δεκεμβρίου 2021 20:46

Σχετικά Άρθρα

  • Ανασκαφές στο Σαμικό: Τι βρήκαν οι αρχαιολόγοι στο "Κλειδί"
    Ανασκαφές στο Σαμικό: Τι βρήκαν οι αρχαιολόγοι στο

    Στο πλαίσιο της φετινής ανασκαφικής περιόδου του πενταετούς ερευνητικού προγράμματος στο Κλειδί Σαμικό (έτη 2022-2026) ήρθαν στο φως νέα στοιχεία για το μνημειακό οικοδόμημα που ανακαλύφθηκε το 2022. (Εικ. 1) Το ερευνητικό πρόγραμμα αποτελεί συνεργασία της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ηλείας με το Αυστριακό Αρχαιολογικό Ινστιτούτο της Αυστριακής Ακαδημίας Επιστημών, υπό την διεύθυνση των Δρ. Birgitta Eder και Δρ. Ερωφίλης-Ίριδας Κόλλια.

    Samiko 5

    Κατά τη διάρκεια της ανασκαφής αποκαλύφθηκε ναόσχημο κτιρίο καθ'όλο το μήκος του, το οποίο ανέρχεται σε 28 μ., το δε πλάτος του είναι 9,50 μ. Ο ναός αποτελείται από δύο μεγάλους εσωτερικούς χώρους, ο καθένας με δύο εσωτερικούς κίονες στο άξονά του και από δύο προδόμους με δύο κίονες εν παραστάσι στις δύο όψεις του (Εικ. 2). Σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα, πρόκειται για έναν διπλό ναό που χρονολογείται πιθανότατα στον 6ο αιώνα π.Χ. Φαίνεται ότι γύρω στο 300 π.Χ./ αρχές του 3ου αι. π.Χ. η στέγη του αφαιρείται και οι κεραμίδες διαστρώνονται στο εσωτερικό του κτιρίου καλύπτοντας το αρχικό επίπεδο χρήσης, ενώ θεωρείται πιθανό ότι το κτίριο εγκαταλείφθηκε την περίοδο αυτή.

    Samiko 2Το θραυσμένο μαρμάρινο περιρραντήριο κατά χώραν

    Στη δεύτερη αίθουσα, πάνω στο δάπεδο βρέθηκαν τα θραύσματα αρχαϊκού μαρμάρινου περιρραντηρίου διαμέτρου περίπου 1 μέτρου (Εικ. 3).

    Samiko 3Τμήμα του μαρμάρινου περιρραντηρίου. Διακρίνεται η μία λαβή του και μεταλλικός σύνδεσμος από επιδιόρθωσή του στην αρχαιότητα

    Πρόκειται για σκεύος τελετουργικού καθαρισμού που μιμείται χάλκινη λεκάνη και είχε επισκευασθεί ήδη στην αρχαιότητα, όπως φανερώνουν οι μεταλλικοί σύνδεσμοι που συγκρατούν τα θραυσμένα τμήματά του (Εικ. 4).

    Samiko 4Το χάλκινο έλασμα κατά χώραν

    Μαζί με το θραύσμα που ανακαλύφθηκε το 2022, το εντυπωσιακό σκεύος μπορεί πλέον να αποκατασταθεί σχεδόν στο σύνολό του. Σημαντικό εύρημα της φετινής ανασκαφής είναι χάλκινο έλασμα που πιθανώς ήταν ανηρτημένο σε τοίχο του ναού (Εικ. 5).

    Samiko 6Ακτινογραφία του χάλκινου ελάσματος. Διακρίνεται τμήμα της επιγραφής

    Η απεικονιστική διαγνωστική εξέταση του αντικειμένου φανέρωσε ότι η μία όψη της χάλκινης πλάκας διασώζει μεγάλη επιγραφή (Εικ. 6), η οποία αναμένεται ότι θα αποκαλυφθεί πλήρως κατά τη συντήρησή της στο εργαστήριο της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ηλείας.

    Samiko 7

    Επίσης, αποκαλύφθηκε και τεκμηριώθηκε η πορεία ισχυρού τοίχου, που είχε εντοπίσει ήδη ο Wilhelm Dörpfeld στις αρχές του 20ου αιώνα. (Εικ. 1). Ο τοίχος πιθανώς αποτελεί το βόρειο άκρο του περιβόλου του ιερού του Ποσειδώνα.

    Σημαντική υπήρξε η συμβολή της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, που ανέλαβε τον καθαρισμό της περιοχής βόρεια του ναού από την πυκνή βλάστηση. Οι αρχαιολογικές εργασίες χρηματοδοτούνται από το Ίδρυμα Gerda Henkel και το Αυστριακό Αρχαιολογικό Ινστιτούτο της Αυστριακής Ακαδημίας Επιστημών. Τα επόμενα χρόνια η επιστημονική ομάδα σκοπεύει να συνεχίσει την έρευνα, ώστε να εντοπίσει περισσότερα στοιχεία για την έκταση και τη μορφή του ιερού και την τοπογραφία της περιοχής.

  • Ιταλία: Η στιγμή που άγαλμα χτύπησε στο κεφάλι και σκότωσε 30χρονη τουρίστρια - Ερευνάται αν το έριξαν παιδιά
    Ιταλία: Η στιγμή που άγαλμα χτύπησε στο κεφάλι και σκότωσε 30χρονη τουρίστρια - Ερευνάται αν το έριξαν παιδιά

    Οι αρχές απήγγειλαν κατηγορίες ανθρωποκτονίας σε βάρος των γονιών των δύο παιδιών

    Ανατριχίλα προκαλεί το βίντεο που καταγράφει τη στιγμή που ένα άγαλμα πέφτει και χτυπάει στο κεφάλι την 30χρονη Κιάρα Τζακόνις, προκαλώντας τον θανάσιμο τραυματισμό της, ενώ περπατούσε σε σοκάκι στη Νάπολη της Ιταλίας.
    Στο βίντεο ακούγεται ο ανατριχιαστικός ήχος που έκανε το άγαλμα όταν χτύπησε στο κεφάλι την ανυποψίαστη τουρίστρια, ενώ αυτή περπατούσε μαζί με τον σύντροφό της.
    Σύμφωνα με ιταλικά μέσα ενημέρωσης, ως πιθανότερο σενάριο εξετάζεται το άγαλμα να έριξαν δύο παιδιά από το μπαλκόνι του σπιτιού τους.
    Ήδη οι ιταλικές αρχές συνέλαβαν τους γονείς των δύο παιδιών και τους απήγγειλαν κατηγορίες για ανθρωποκτονία.
    Η Τζακόνις, η οποία είχε ταξιδέψει στην Ιταλία για να γιορτάσει τα γενέθλιά της, μεταφέρθηκε τραυματισμένη στο νοσοκομείο, στο οποίο κατέληξε δύο ημέρες αργότερα λόγω των βαρύτατων κρανιοεγκεφαλικών κακώσεων, που είχε υποστεί.
    Η άτυχη 30χρονη με καταγωγή απο την Πάδοβα εργαζόταν ως μάνατζερ για την Prada και σύμφωνα με το προφίλ της στο LinkedIn διαχειριζόταν 15 καταστήματα της διάσημης φίρμας στη Γαλλία, το Μονακό και το Βέλγιο.
  • Π.Ε. Ηλείας: Επίσκεψη Ν. Κοροβέση στο Κλειδί Σαμικού και ενημέρωση για τις ανασκαφές
    Π.Ε. Ηλείας: Επίσκεψη Ν. Κοροβέση στο Κλειδί Σαμικού και ενημέρωση για τις ανασκαφές

    «Οφείλουμε να βοηθήσουμε το Αυστριακό Αρχαιολογικό Ινστιτούτο, να αναδείξουμε και να προστατεύσουμε τον χώρο», τόνισε ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Ηλείας.

    Την πορεία της ανασκαφικής έρευνας στην τοποθεσία «Κλειδί» του Σαμικού για την αποκάλυψη του αρχαίου νεόσχημου κτηρίου, που ενδεχομένως θα αποδοθεί στο περίφημο ιερό του Ποσειδώνα είχε την ευκαιρία να διαπιστώσει ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Ηλείας, Νίκος Κοροβέσης κατά την επίσκεψή του στο σημείο, την Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου.

    Ο κ. Κοροβέσης ενημερώθηκε για την εξέλιξη των εργασιών που έχει αναλάβει το Αυστριακό Αρχαιολογικό Ινστιτούτο της Αυστριακής Ακαδημίας Επιστημών σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Ηλείας και συνομίλησε με την αρχαιολόγο του Ινστιτούτου αλλά και με μέλη αυστριακού καναλιού που βρίσκονται αυτές τις ημέρες στην περιοχή για τηλεοπτικά γυρίσματα, τονίζοντας πως πρόκειται για μια σπουδαία ανακάλυψη, η οποία αναδεικνύει την ιστορικότητα της περιοχής και η οποία έρχεται να συμπληρώσει τον κατάλογο των σπουδαίων αρχαιολογικών μνημείων της Ηλείας, τα οποία χρήζουν προστασίας και αξιοποίησης.

    «Επισκέφθηκα μια αξιολόγηση αρχαιολογική ανασκαφή, κοντά μας,στο Κάτω Σαμικό του Δήμου Ανδρίτσαινας – Κρεστένων. Οφείλουμε να βοηθήσουμε με όλες μας τις δυνάμεις τους αρχαιολόγους του Αυστριακού Αρχαιολογικού Ινστιτούτου.

    Να αναδείξουμε τον χώρο αυτό Πολιτιστικά και Τουριστικά.

    koro samiko anask 2

    Να τον προστατεύσουμε από τη φθορά του χρόνου και τις καιρικές συνθήκες.

    Σε ό,τι αφορά την Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας τα μηχανήματα της Πολιτικής Προστασίας θα είναι διαθέσιμα τόσο για τον καθαρισμό του χώρου όσο και για την αποστράγγιση των καναλιών ώστε να αποφευχθούν πλημμυρικά φαινόμενα.

    Ο τόπος μας αξίζει πολλά, θα πρέπει να διεκδικήσουμε περισσότερα. Θα κάνω τα πάντα για να δικαιώσω την εμπιστοσύνη των πολιτών», τόνισε στο περιθώριο της επίσκεψής του ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Ηλείας.

    Η αρχαιολογική έρευνα χρηματοδοτείται από το Ίδρυμα Gerda Henkel και το Αυστριακό Αρχαιολογικό Ινστιτούτο της Αυστριακής Ακαδημίας Επιστημών και οι γεωφυσικές έρευνες υλοποιούνται από ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου του Kιέλου, ενώ η γεωαρχαιολογική διερεύνηση από ερευνητές του Πανεπιστημίου του Mάιντς.

    Η ερευνητική ομάδα σκοπεύει να συνεχίσει την έρευνα στη θέση, ώστε να εντοπίσει περισσότερα στοιχεία για την έκταση και τη μορφή του ιερού.

    koro samiko anask 3

    (Δελτίο Τύπου)

  • Ηλεία: Το Υπ. Πολιτισμού προχωρά σε αποκατάσταση του Ι.Ν. Τιμίου Προδρόμου Σχινών Ζαχάρως
    Ηλεία: Το Υπ. Πολιτισμού προχωρά σε αποκατάσταση του Ι.Ν. Τιμίου Προδρόμου Σχινών Ζαχάρως

    Θα αποκατασταθούν βλάβες και φθορές από τους σεισμούς

    Στην αποκατάσταση του Ι.Ν. Τιμίου Προδρόμου Σχινών του Δήμου Ζαχάρως προχωρά η Διεύθυνση Αναστήλωσης Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Μνημείων του Υπουργείου Πολιτισμού. Ήδη ο ηλεκτρονικός διαγωνισμός για την ανάδειξη αναδόχου βρίσκεται στον «αέρα», με τον προϋπολογισμό του έργου να βρίσκεται λίγο πιο πάνω από τις 550.000 ευρώ, ενταγμένο στο πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2021-2027».

    Οι αναστηλωτικές εργασίες που θα εκτελεστούν έχουν ως πρωταρχικό σκοπό την στερέωση και αποκατάσταση του μνημείου που προστατεύεται από τον Ν. 4858/2021 «Κύρωση Κώδικα νομοθεσίας για την προστασία των αρχαιοτήτων και εν γένει της πολιτιστικής κληρονομιάς» .

    Ο ναός, ξεκίνησε να χτίζεται το 1850 και ολοκληρώθηκε περίπου το 1896. Πρόκειται για μονόχωρη ξυλόστεγη βασιλική που ανατολικά απολήγει σε τρείς τρίπλευρες αψίδες. Πάνω από τη δυτική είσοδο υψώνεται λιθόκτιστο κωδωνοστάσιο, ενώ εσωτερικά στη δυτική πλευρά διαμορφώνεται γυναικωνίτης.

    Ο Ι.Ν. έχει υποστεί βλάβες από τη συνεχή σεισμική δραστηριότητα των τελευταίων ετών στην ευρύτερη περιοχή και κυρίως από τον σεισμό της 15ης Φεβρουαρίου 2016.
    Σύμφωνα με τη μελέτη προτείνονται οι εξής παρεμβάσεις:

    - Σφράγιση των ρωγμών με χρήση ενεμάτων (χρήση ενέματος με την προσθήκη κατάλληλων φυσικών προσμίξεων).
    - Αντικατάσταση λίθων μεγάλων διαστάσεων οι οποίοι έχουν αστοχήσει με νέους λίθους αντίστοιχης θλιπτικής αντοχής.
    - Αποκατάστασή ρωγμών με καθαίρεση και ανακατασκευή τμήματος της εξωτερικής στρώσης της λιθοδομής 50 cm εκατέρωθεν κάθε ρωγμής με χρήση των ίδιων λίθων που καθαιρέθηκαν ή αντικατάστασή τους εάν απαιτείται από λίθους αντίστοιχης αντοχής και κονίαμα με βάση την υδραυλική άσβεστο.
    - Ενίσχυση της θεμελίωσης, με την δημιουργία στο ανατολικό τμήμα του ναού συστοιχίας πασσάλων

    Φωτογραφία: Σχίνοι... Sxinoi... Μπισχίνι

  • Θέσεις εργασίας και χωρίς πτυχίο στο υπουργείο Πολιτισμού
    Θέσεις εργασίας και χωρίς πτυχίο στο υπουργείο Πολιτισμού

    Τις «ενεργές» προσλήψεις σε φορείς του υπουργείου Πολιτισμού, όπως Εφορείες Αρχαιοτήτων και Αρχαιολογικά Μουσεία κατέγραψε το proson.gr.

    Διαβάστε περισσότερα στο proson.gr.

  • Οσκαρ: Αποσύρονται 20 ελληνικές ταινίες μετά τις καταγγελίες Κεκάτου - «Αδιαφανείς διαδικασίες»
    Οσκαρ: Αποσύρονται 20 ελληνικές ταινίες μετά τις καταγγελίες Κεκάτου - «Αδιαφανείς διαδικασίες»

    Σάλος έχει προκληθεί τα τελευταία 24ωρα μετά τις δηλώσεις του καταξιωμένου σκηνοθέτη Βασίλη Κεκάτου για την ξαφνική πάυση της επιτροπής για την επιλογή της ταινίας που θα εκπροσωπήσει τη χώρα στην κατηγορία «Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας» για την επόμενη απονομή των Όσκαρ.

    Ο σκηνοθέτης και οι υπόλοιποι της επιτροπής, που «εκδιώχθηκαν» με ένα email χωρίς αιτιολόγηση και ενώ είχαν ήδη λάβει υλικό από τις ταινίες, ζητούν από το Υπουργείο Πολιτισμού το λόγο αυτής της απομάκρυνσης, καθώς και τα κριτίρια που γίνεται η επιλογή των μελών αυτής της επιτροπής.

    Η καθολική απόσυρση

    Ως αποτέλεσμα αυτής της κίνησης, 20 από τους 23 υποψήφιους κινηματογραφιστές, οι οποίοι είχαν καταθέσει τις δημιουργίες τους, απέσυραν την υποψηφιότητα τους από τη διαδικασία θέλοντας να διαμαρτυρηθούν για το περιστατικό.

    Η απόσυρση αυτή έγινε γνωστή με μία κοινή ενυπόγραφη επιστολή:

    ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

    Προς τους:

    1. Υπουργό Πολιτισμού, κα. Λίνα Μενδώνη
    2. Υφυπουργό Πολιτισμού, κο. Ιάσονα Φωτήλα

    Κοινοποίηση:

    • Γενική Γραμματέα Σύγχρονου Πολιτισμού, κα. Ελένη Δουνδουλάκη
    • Προϊσταμένη Τμήματος Κινηματογραφίας και Ο/Α Μέσων, κα. Ελένη Τουμπανάκη

    Τετάρτη, 21 Αυγούστου 2024

    Αξιότιμη κυρία Υπουργέ

    Αξιότιμε κύριε Υφυπουργέ,

    Οι παρακάτω υπογράφουσες και υπογράφοντες, σκηνοθέτες και παραγωγοί κινηματογραφικών ταινιών που έχουμε υποβάλει τη συμμετοχή της ταινίας μας στη διαδικασία επιλογής της ταινίας που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στα βραβεία ΟΣΚΑΡ στην κατηγορία Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους – διαδικασία που καθορίζεται από το Υπουργείο Πολιτισμού σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις – με λύπη μας διαπιστώνουμε μια σειρά από παρεμβάσεις κατά τη συγκρότηση της επιτροπής που θα γνωμοδοτήσει ποια ταινία θα επιλεχθεί. Παρεμβάσεις που δημιουργούν σοβαρές αμφιβολίες για την αξιοπιστία και την εγκυρότητα της διαδικασίας.

    Ως εκ τούτου αρνούμαστε να συμπράξουμε σε αδιαφανείς ενέργειες, που απαξιώνουν τον ελληνικό κινηματογράφο και τους επαγγελματίες του, και αναγκαζόμαστε να αποσύρουμε τις ταινίες μας από την ως άνω διαδικασία.

    Συγκεκριμένα, στις 11 Αυγούστου 2024 εστάλησαν από το ΥΠ.ΠΟ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου οι σύνδεσμοι των ταινιών μας (vimeo link κ.λ.π.) σε τουλάχιστον τέσσερις επαγγελματίες του κινηματογράφου, με τις οποίες και τους οποίους είχε προηγηθεί επικοινωνία εκ μέρους του ΥΠ.ΠΟ, για να τους προταθεί η θέση του προέδρου και των μελών της επιτροπής που θα γνωμοδοτούσε για την ταινία που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στα βραβεία ΟΣΚΑΡ, θέση που οι εν λόγω επαγγελματίες αποδέχτηκαν. Δύο μέρες μετά, στις 13 Αυγούστου 2024, τα συγκεκριμένα μέλη της επιτροπής έλαβαν νέο γραπτό μήνυμα με το οποίο το ΥΠ.ΠΟ τα ενημέρωνε πως τελικά δε θα είναι μέλη της επιτροπής, χωρίς να τους εξηγούνται οι λόγοι του μη ορισμού τους εν τέλει. Την ίδια ημέρα, λίγες ώρες μετά, στη Διαύγεια του ΥΠ.ΠΟ αναρτήθηκε η απόφαση συγκρότησης της επιτροπής, χωρίς φυσικά τη συμμετοχή καμίας και κανενός από τις/τους συγκεκριμένες/νους τέσσερις επαγγελματίες.

    Οι παραπάνω ανεύθυνοι και πρόχειροι χειρισμοί εκ μέρους του ΥΠ.ΠΟ εγείρουν ερωτήματα και εύλογες υπόνοιες για τη στόχευση τέτοιων ενεργειών. Θυμίζουν δε τις πρακτικές και τις μεθοδεύσεις των Κρατικών Βραβείων Ποιότητας, που έχουν καταργηθεί από το 2009. Πρακτικές από τις οποίες οι επαγγελματίες του ελληνικού σινεμά δώσαμε αγώνες για να απεμπλακούμε, πρακτικές που δεν ταιριάζουν σε ένα σύγχρονο κράτος που θέλει να ονομάζεται ευρωπαϊκό, και που εκθέτουν και θα εκθέσουν και στη συγκεκριμένη περίπτωση τη χώρα μας διεθνώς.

    Επιπλέον, στέλνοντας το ΥΠ.ΠΟ τους συνδέσμους των ταινιών μας σε άτομα που – για άγνωστους λόγους – δεν συμπεριέλαβε τελικά στην επιτροπή, αντί να προστατεύσει – ως όφειλε – την πνευματική μας ιδιοκτησία, την οποία όλες και όλοι εμείς του εμπιστευτήκαμε, την μεταχειρίστηκε με τρόπο παράνομο, ανεύθυνο και προσβλητικό για τους δημιουργούς υπό όποια ιδιότητα (σκηνοθέτες και παραγωγοί).

    Οι απορίες είναι εύλογες: Τι μεσολάβησε ανάμεσα στην πρόταση που έγινε στις/στους συγκεκριμένες/νους επαγγελματίες να αναλάβουν τις θέσεις του προέδρου και των μελών της επιτροπής (πρόταση που επισφραγίστηκε γραπτά με την αποστολή των συνδέσμων των ταινιών μας) και στον εν τέλει μη ορισμό τους; Τι είναι αυτό που οδήγησε στις συγκεκριμένες ανορθόδοξες και πρωτοφανείς ενέργειες; Υπάρχουν συγκεκριμένες διαδικασίες που ακολουθούνται για την συγκρότηση της επιτροπής και αν ναι, αυτές οι διαδικασίες ακολουθήθηκαν ή όχι;

    Επισημαίνουμε τέλος, πως η μεταχείριση μιας έμπειρης στη συγκεκριμένη διαδικασία υπαλλήλου ως εξιλαστήριου θύματος – όπως φαίνεται πως είναι η θέση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠ.ΠΟ για το ζήτημα – ούτε μας ικανοποιεί ούτε αποκαθιστά το κύρος και την εγκυρότητα της διαδικασίας.

    Αξίζει σε όλες και σε όλους μας – αλλά και στο ίδιο το ΥΠ.ΠΟ – κάτι καλύτερο απ’ όλα αυτά.

    Αλφαβητικά οι υπογράφουσες και υπογράφοντες, δημιουργοί των 20 ταινιών που αποσύρονται από την έως άνω διαδικασία (από τις συνολικά 23 που είχαν κατατεθεί στο ΥΠΠΟ, όπως η λίστα είχε δημοσιευθεί στον ημερήσιο τύπο):

    • Αδριανόπουλος Χρήστος (σκηνοθέτης ταινίας Στον ουρανό του τίποτα με ελάχιστα)
    • Αλαβάνος Νικόλας (παραγωγός ταινιών Ο τελευταίος ταξιτζής & Πολύδροσο)
    • Ασλανίδης Λουίζος (παραγωγός ταινίας Μέντιουμ)
    • Βενέτης Άγγελος (παραγωγός ταινίας Νυχτερινός εκφωνητής)
    • Βουγιούκαλου Ρένα (παραγωγός ταινίας Embryo Lavra Butterfly)
    • Βούλγαρης Αλέξανδρος (σκηνοθέτης ταινίας Πολύδροσο)
    • Δόριζας Άρης (σκηνοθέτης ταινίας Γιάννης Σπανός, πίσω απ? τη μαρκίζα)
    • Δρανδάκη Μαρία (παραγωγός ταινίας Animal)
    • Εξάρχου Σοφία (σκηνοθέτρια ταινίας Animal) και
    • Μαρία Κοντογιάννη (παραγωγός ταινίας Animal)
    • Ζωναράς Κάρολος (σκηνοθέτης ταινίας Tranzit)
    • Ιερόπουλος Φιλ (σκηνοθέτης ταινίας Avant–Drag!)
    • Ιωακειμίδη Χριστίνα (σκηνοθέτρια ταινίας Μέντιουμ)
    • Καλομενόπουλος Γιώργος (παραγωγός ταινίας Dolls of Dresden)
    • Μαυροειδής Ζαχαρίας (σκηνοθέτης ταινίας Το καλοκαίρι της Κάρμεν)
    • Μπολομύτη Ιωάννα (παραγωγός ταινίας Το καλοκαίρι της Κάρμεν)
    • Νούσιας Γιώργος (παραγωγός ταινίας Μέντιουμ)
    • Ντούζα Μαρία (σκηνοθέτρια ταινίας Άκουσε με)
    • Πάσχος Στέργιος (σκηνοθέτης ταινίας Ο τελευταίος ταξιτζής)
    • Πατρούμπα Βάσω (παραγωγός ταινίας Στον ουρανό του τίποτα με ελάχιστα)
    • Πετροπούλου Τζίνα (παραγωγός ταινίας Η μητέρα του σταθμού)
    • Ραΐσης Βασίλης (σκηνοθέτης ταινίας Ο τελευταίος υπνοβάτης)
    • Σαραντινός Μιχάλης (παραγωγός ταινίας Άκουσε με)
    • Σουλτάνη Ιωάννα (παραγωγός ταινίας Εξέλιξη)
    • Τσαγγάρη Αθηνά (παραγωγός ταινίας Ladies in waiting)
    • Τσάφας Αλέξης (σκηνοθέτης ταινίας Dolls of Dresden)
    • Τσικάρας Βασίλης (σκηνοθέτης ταινίας Επιχείρηση άστρο)
    • Τσιμιτσέλης Γιάννης (σκηνοθέτης ταινίας Κουραμπιέδες με χιόνι)
    • Τσουκαλά Ιωάννα (σκηνοθέτρια ταινίας Ladies in waiting)
    • Τωμαδάκη Κωστούλα (σκηνοθέτρια ταινίας Η μητέρα του σταθμού)
    • Χαραλαμπίδης Ρένος (σκηνοθέτης ταινίας Νυχτερινός εκφωνητής)
    • Χούρσογλου Περικλής (σκηνοθέτης ταινίας Εξέλιξη)
    • Ψύκου Ελίνα (σκηνοθέτρια ταινίας Αδέσποτα Κορμιά)

    Πηγή: ethnos.gr

  • Κλειδί Σαμικού: Ξεκινούν και πάλι οι ανασκαφικές εργασίες
    Κλειδί Σαμικού: Ξεκινούν και πάλι οι ανασκαφικές εργασίες

    Ξεκίνησαν εκ νέου οι ανασκαφές στο Κλειδί Σαμικού για την αποκάλυψη του αρχαίου νεόσχημου κτηρίου, που ενδεχομένως θα αποδοθεί στο περίφημο ιερό του Ποσειδώνα. Οι ανασκαφές πραγματοποιούνται στο πλαίσιο πενταετούς ερευνητικού προγράμματος, σε συνεργασία της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ηλείας με το Αυστριακό Αρχαιολογικό Ινστιτούτο της Αυστριακής Ακαδημίας Επιστημών, υπό την διεύθυνση των Δρ. Birgitta Eder και Δρ. Ερωφίλης Κόλλια.

    Κατά τη διάρκεια των προηγούμενων ανασκαφών αποκαλύφθηκε τμήμα του κτιρίου και κατέστη φανερό ότι οι διαστάσεις του είναι μεγαλύτερες από την αρχική εκτίμηση που βασιζόταν στη γεωφυσική έρευνα. Το συνολικό μήκος του οικοδομήματος εκτιμάται σε περίπου 28 μέτρα, το δε πλάτος του υπερβαίνει τα 9 μέτρα. Πρόκειται για ναό του 6ου αιώνα π.Χ. με δύο οικοδομικές φάσεις.

    Σύμφωνα και με τα νεότερα στοιχεία, φαίνεται ότι ο ναός αυτός ήταν λατρευτικό κτίριο εντός του περίφημου ιερού του Ποσειδώνα, το οποίο αποτελούσε σημαντικό θρησκευτικό κέντρο της Αμφικτυονίας των πόλεων της Τριφυλίας. Κτίστηκε στην αρχαϊκή εποχή, αλλά φαίνεται ότι ανακατασκευάστηκε κατά το β΄ μισό του 4ου - αρχές του 3ου αι. π.Χ. και αποτελείται από δύο κύριες αίθουσες, καθώς και μία μικρότερη στο βορειοδυτικό (πίσω) τμήμα. Το αρχαίο ναόσχημο κτήριο βρίσκεται στις υπώρειες της αρχαίας ακρόπολης του Σαμικού, στην περιοχή βόρεια της λιμνοθάλασσας της Καϊάφα. Φέρεται δε ότι στην εν λόγω περιοχή διοργανώνονταν τα «Ποσείδια», θεσμός ο οποίος προσέλκυε όλες τις ναυτικές δυνάμεις της εποχής.
    Πρόκειται για μια σπουδαία ανακάλυψη, η οποία αναδεικνύει την ιστορική σπουδαιότητα της περιοχής και η οποία έρχεται να συμπληρώσει τον κατάλογο των σπουδαίων αρχαιολογικών μνημείων της Ηλείας.

    Δρ. Αυγερινοπούλου: Παρακολουθεί στενά το ανασκαφικό έργο

    Το εμπεριστατωμένο γεωαρχαιολογικό και ανασκαφικό έργο παρακολουθεί στενά η Βουλευτής Ηλείας, Δρ. Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, η οποία ενημερώθηκε εκ νέου για τα ζητήματα των εργασιών σε επικοινωνία που είχε κατά τις προηγούμενες ημέρες με την Δρ. Ερωφίλη Κόλλια, και την Δρ. Birgitta Eder. Παράλληλα, η Βουλευτής Ηλείας επικοινώνησε με τον Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Ηλείας, Νίκο Κοροβέση, και τον Αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Έργων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, Βασίλη Γιαννόπουλο, στους οποίους έθεσε το θέμα της αναγκαιότητας έργων αποστράγγισης πλησίον του πεδίου των ανασκαφών, για την διευκόλυνση τους αλλά και επιπρόσθετων εργασιών, όπου απαιτούνται.

    Η Δρ. Αυγερινοπούλου βρίσκεται ήδη από την αρχή της έρευνας και των ανασκαφικών εργασιών στο πλευρό των φορέων που την έχουν αναλάβει. Αποτελεί προτεραιότητα η στήριξη του ερευνητικού προγράμματος ανασκαφής της περιοχής Κλειδί το οποίο θα βρίσκεται σε εξέλιξη έως το 2026 από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και το Αυστριακό Αρχαιολογικό Ινστιτούτο.

  • Φωτιές σε Άνω Επίδαυρο, Αιτωλοακαρνανία, Πωγώνι Ιωαννίνων και 112 – Η εικόνα από τα πύρινα μέτωπα (upd)
    Φωτιές σε Άνω Επίδαυρο, Αιτωλοακαρνανία, Πωγώνι Ιωαννίνων και 112 – Η εικόνα από τα πύρινα μέτωπα (upd)

    Μάχες με τις φλόγες σε πολλά μέτωπα δίνουν οι πυροσβέστες σήμερα, με τις μεγαλύτερες φωτιές να εντοπίζονται στην Άνω Επίδαυρο, αλλά και την Αιτωλοακαρνανία.

    Η φωτιά στην Επίδαυρο

    Όσον αφορά την Άνω Επίδαυρο, στο σημείο έχουν σπεύσει και επιχειρούν 50 πυροσβέστες, 13 οχήματα και 2 ομάδες πεζοπόρου τμήματος. Επιχειρούν από αέρος 5 αεροσκάφη και ένα ελικόπτερο, ενώ δεν απειλούνται κατοικημένες περιοχές.

    Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες που μεταδίδει η ΕΡΤ, η φωτιά ξεκίνησε από κολώνα ρεύματος και εξαπλώθηκε γρήγορα, μπαίνοντας σε χαράδρα, γεγονός που δυσχεραίνει την κατάσβεσή της.

    Διπλό μέτωπο στην Αιτωλοακαρνανία

    Φωτιά ξέσπασε και στην περιοχή Μάστρο Αιτωλοακαρνανίας, σε δασική έκταση. Στο σημείο βρίσκονται και επιχειρούν 45 πυροσβέστες, 3 ομάδες πεζοπόρων, 10 οχήματα, 3 αεροσκάφη και 3 ελικόπτερα.

    Λίγο νωρίτερα είχε ξεσπάσει φωτιά και στην Αγία Τριάδα, του δήμου Θέρμου. Στο σημείο έχουν σπεύσει και επιχειρούν 32 πυροσβέστες, με 1 ομάδα πεζοπόρου της 6ης Ε.ΜΟ.Δ.Ε., 11 οχήματα, 5 αεροσκάφη και 1 ελικόπτερο. Συνδρομή παρέχουν και υδροφόρες Ο.Τ.Α.

    Φωτιά και στο Πωγώνι Ιωαννίνων

    Φωτιά βρίσκεται σε εξέλιξη και στην Τ.Κ. Δρυμάδων στο Πωγώνι Ιωαννίνων , κινητοποιώντας 28 πυροσβέστες με μία ομάδα πεζοπόρου τμήματος, 10 οχήματα και ένα ελικόπτερο. Στην περιοχή του Πωγωνίου ήχησε και το 112 ενημερώνοντας τους κατοίκους να είναι σε ετοιμότητα

    Υπό μερικό έλεγχο η φωτιά στον Άγιο Κοσμά Καβάλας

    Υπό μερικό έλεγχο έχει τεθεί η πυρκαγιά που ξέσπασε το μεσημέρι σε ορεινή δασική έκταση στην κοινότητα του Αγίου Κοσμά του δήμου Νέστου, βορειοανατολικά της Καβάλας. Οι δυνάμεις πυρόσβεσης καταβάλουν προσπάθειες ώστε να μην επεκταθεί η πυρκαγιά λόγω των έντονων ανέμων που πνέουν στην περιοχή. Από την πρώτη στιγμή που έγινε αντιληπτή η φωτιά ξεκίνησαν οι εναέριες ρίψεις νερού.

    Συνολικά 34 φωτιές

    Σύμφωνα με ενημέρωση της Πυροσβεστικής, συνολικά εκδηλώθηκαν 34 φωτιές, οι 23 αντιμετωπίστηκαν άμεσα, στο αρχικό τους στάδιο, ενώ οι πυροσβεστικές δυνάμεις αντιμετωπίζουν ακόμη 11.

    Τα κατά τόπους ανακριτικά γραφεία, καθώς και Κλιμάκια της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού (Δ.Α.Ε.Ε.) διερευνούν τα αίτια εκδήλωσης των πυρκαγιών.

    Πηγή: Ethnos.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο