200 χρόνια πριν, είχαν την ευκαιρία να ταξιδέψουν με το νου, όλοι όσοι βρέθηκαν το απόγευμα της περασμένης Δευτέρας στο βιβλιοπωλείο Κορκολής στον Πύργο καθώς ο εξαιρετικός συγγραφέας Γιάννης Καλπούζος, παρουσίασε το νέο του βιβλίο με τίτλο «Ραγιάς. Μέρες και Νύχτες 1821».
Ο αναγνώστης έχει τη δυνατότητα μέσα από τον κεντρικό ήρωα του βιβλίου τον Αγγελή, να αισθανθεί το κλίμα και την ατμόσφαιρα που επικρατούσε την περίοδο εκείνη, όπως επίσης να επιβεβαιώσει αλλά και να ανατρέψει αντιλήψεις τις οποίες είχε έως τώρα.
Η ιδιοκτήτρια του βιβλιοπωλείου Δώρα Κορκολή, αφού καλωσόρισε τον συγγραφέα, εμφανίστηκε ιδιαίτερα ικανοποιημένη, καθώς ύστερα από τρία χρόνια απουσίας ανάλογων εκδηλώσεων, λόγω του κορονοϊού το βιβλιοπωλείο επανήλθε δυναμικά όπως μας έχει συνηθίσει τόσα χρόνια τώρα.
«Σας καλωσορίζουμε και σας ευχαριστούμε πάρα πολύ που σήμερα είστε εδώ, και πάλι μαζί μετά από τρία χρόνια απουσίας λόγω του κορονοϊού. Είμαστε εδώ για να μοιραστούμε τη χαρά για ένα ακόμη εξαιρετικό βιβλίο του Γιάννη Καλπούζου, τον οποίο ευχαριστούμε πάρα πολύ που μας τιμά με την παρουσία του» σημείωσε η κα Κορκολή ενώ στην συνέχεια ο Χάρης Μικελόπουλος, προλόγισε τον συγγραφέα και στάθηκε κυρίως στο γεγονός ότι στο συγκεκριμένο βιβλίο ο δημιουργός του, παντρεύει με εξαιρετικό τρόπο την ιστορία με την μυθοπλασία, γεγονός που κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον του αναγνώστη.
Από την πλευρά του ο συγγραφέας του βιβλίου Γιάννης Καλπούζος αναφερόμενος στο νέο του δημιούργημα επεσήμανε ότι: «Ο τίτλος του νέο μου βιβλίου είναι “ΡΑΓΙΑΣ” και υπότιτλος “Μέρες και Νύχτες του 1821”. Ξεκινά το 1816 μέσα από τον κεντρικό ήρωα τον Αγγελή που είναι σα να διαβάζουμε τα απομνημονεύματά του και έναν πραματευτή που γυρίζουν μαζί σχεδόν σε όλο το Μοριά και έχει την ευκαιρία ο αναγνώστης να δει την καθημερινή ζωή κατά τα πριν επαναστατικά χρόνια. Τις αντιδράσεις, τις συμπεριφορές. Πλησιάζοντας το 1821 βλέπουμε το κλίμα, την ατμόσφαιρα, την φημολογία που επικρατεί λίγο πριν τον ξεσηκωμό και στη συνέχεια όλα όσα συμβαίνουν μέχρι το 1829, συμβολικά κλείνει το βιβλίο τον Σεπτέμβριο όταν γίνεται στην Πέτρα της Βοιωτίας η τελευταία μάχη.
Είναι πάνω απ’ όλα ένα μυθιστόρημα, το ερωτικό στοιχείο υπάρχει, έχει όλα τα σκαμπανεβάσματα της ελληνικής επανάστασης, από την εποχή του Ομήρου εκείνο έλκει τον άνθρωπο είναι ο μύθος και αυτό είναι ένα μυθιστόρημα πάνω απ’ όλα. Όμως έρχεται να μιλήσει και για πάρα πολλά άλλα θέματα, όπως να αποκαλύψει πολλές καταχωνιασμένες ή διαστρεβλωμένες αλήθειες. Να δούμε τους ήρωες του 21 με την υγιή με την ανθρώπινη υπόσταση τους, κατά την δική μου άποψη γίνονται ακόμα πιο σπουδαίοι με το να φανούν οι αδυναμίες τους. Μιλάει για θέματα που αφορούν το σήμερα, όπως το να μην είμαστε ραγιάδες σε κανέναν και σε τίποτα. Ραγιάς σήμερα είναι αυτός που παίρνει 500 €, ραγιάς είναι όποιος ακολουθεί την αισθητική ευτέλειας. Γίνεται θύμα της όποιας μόδας.
Ραγιάς είναι κι αυτός που δε λέει όχι εκεί που πρέπει και ας πληρώσει το τίμημα και πάρα πολλά άλλα. Έρχεται αυτό το βιβλίο να αναδείξει το ρόλο των αφανών καθώς το μεγάλο βάρος της επανάστασης το σήκωσαν οι απλοί αγωνιστές που ήταν αγρότες, βοσκοί εργάτες, αγωγιάτες κ.ο.κ. Μένουμε συνήθως μόνο στους ήρωες, τους αναγνωρισμένους ήρωες αλλά εκείνοι σήκωσαν το μεγάλο βάρος, κανένας στρατηγός δεν μπορεί να γίνει χωρίς γενναίο στράτευμα, μιλάει για θέματα όπως για τον βιασμό των γυναικών το 1828, όταν ήταν να φύγουν τα στρατεύματα του Ιμπραήμ, είχε συσταθεί μία επιτροπή και ρωτούσε τις αιχμαλωτισμένες γυναίκες, εάν θα μείνουν στον τόπο τους ή αν θα πάνε στην Αίγυπτο.
Το 95% αυτών των γυναικών δήλωσε και πήγε στην Αίγυπτο, γιατί ήταν γυναίκες βιασμένες και ήξεραν ότι αν γυρίσουν στα μέρη τους, θα τις έδειχναν με το δάχτυλο σαν ατιμασμένες. Επέλεξαν δηλαδή το μικρότερο κακό. Και βέβαια εγώ από την πλευρά μου αναρωτιέμαι πόσοι σήμερα δεν θεωρούν στίγμα τον βιασμό για τη γυναίκα που το υφίσταται» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Καλπούζος, διευκρινίζοντας ότι αντικείμενο αυτού του βιβλίου, είναι και η ίδια η ιστορία και έτσι ένας αναγνώστης μπορεί μέσα από ένα μυθιστόρημα να σχηματίσει μία πάρα πολύ καλή εικόνα για το τι συνέβη τότε.