Συναδέλφισσες συνάδελφοι. Βρισκόμαστε ουσιαστικά τρεις μήνες πριν από τη λήξη της σχολικής χρονιάς. Οι περισσότεροι από τους 95.000 μαθητές της Β' Λυκείου έχουν αρχίσει ήδη να μπαίνουν σε φάση προετοιμασίας για τις πανελλαδικές εξετάσεις του 2020. Όμως αυτοί και οι οικογένειές τους δεν ξέρουν πώς θα δώσουν...
Η κυβέρνηση δια μέσου του υπουργείου Παιδείας έδωσε στη δημοσιότητα το νομοσχέδιο για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και τις αλλαγές στο Λύκειο. · Το Λύκειο μετατρέπεται σε ένα ακόμα πιο εξετασιοκεντρικό «σχολείο» με διπλά εξεταστικά φίλτρα στην Γ΄Λυκείου! για την κατοχή του απολυτηρίου και άρα για την εισαγωγή στις σχολές «χαμηλής ζήτησης»! και για την εισαγωγή στις σχολές «υψηλής ζήτησης»! ·
Οι ενδοσχολικές εξετάσεις παίρνουν την μορφή κεντρικών εξετάσεων με την θεσμοθέτηση εξετάσεων σε επίπεδο Ομάδας Σχολείων για την απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου. · Προσανατολισμός στην πρόωρη ειδίκευση με εξάωρα μαθήματα ! Καταργήσεις και αλλαγές στα μαθήματα χωρίς καμιά συζήτηση. Εξοβελισμός της Γενικής Παιδείας. · Δημιουργούνται μαθητές τριών τουλάχιστον ταχυτήτων μέσα στην ίδια τάξη: αυτοί που δεν θα πάρουν το απολυτήριο, αυτοί που θα πάρουν το απολυτήριο (πράσινες σχολές), αυτοί που θα δώσουν πανελλαδικές( κόκκινες σχολές). · Δημιουργούνται Πανεπιστημιακές σχολές δύο ταχυτήτων (καλές-κακές) σχολές.
Περιορίζονται δραστικά οι επιλογές των σχολών. · Και όλα αυτά δίνονται στη δημοσιότητα , χωρίς καμία αναφορά στον όγκο της ύλης των εξεταζομένων μαθημάτων. Σύμφωνα με την πρόταση του ΙΕΠ η προτεινόμενη ύλη είναι δυσανάλογα μεγάλη για τις ώρες διδασκαλίας(!), οι οποίες αυξήθηκαν (μεγαλύτερη στροφή στα φροντιστήρια). Η κυβέρνηση προωθεί πιο αποφασιστικά το «ξεσκαρτάρισμα» των μαθητών και την πρόωρη επαγγελματική επιλογή!
Την ίδια ώρα υποβαθμίζεται το επίπεδο της γενικής μόρφωσης των μαθητών, αφού αυτή σταματά ακόμα πιο νωρίς από τη μία και από την άλλη υποβαθμίζεται σταθερά το περιεχόμενο βασικών μαθημάτων (Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσικές επιστήμες κτλ.) τόσο στο γυμνάσιο όσο και στις 2 πρώτες τάξεις του Λυκείου, τα τελευταία χρόνια. Μ’ αυτό τον τρόπο ενισχύεται ακόμα παραπέρα η μονομέρεια της μόρφωσης των παιδιών. Για παράδειγμα, οι μαθητές που δε θα επιλέξουν στη Γ’ τάξη την ομάδα «ανθρωπιστικών σπουδών» δε θα κάνουν ούτε μια ώρα Ιστορία ή Κοινωνιολογία, ενώ οι μαθητές που θα επιλέξουν τις «ανθρωπιστικές σπουδές» δε θα διδάσκονται καθόλου Μαθηματικά, Φυσική κλπ.
Οι φετινοί μαθητές της Β’ Λυκείου, θα κληθούν στις αρχές της επόμενης σχολικής χρονιάς να επιλέξουν ποια σχολή προτιμούν και μάλιστα με μόλις 10 επιλογές. Αντίστοιχα, για τους μαθητές των ΕΠΑΛ, η μοναδική επιλογή να φοιτήσουν σε ΤΕΙ είναι η περιφέρεια, με το κόστος διαβίωσης να είναι απαγορευτικό για ένα πολύ μεγάλο μέρος των λαϊκών οικογενειών! Αυτή η αλλαγή περιορίζει τον αριθμό των μαθητών από τα ΕΠΑΛ για εισαγωγή, αφού το ποσοστό των θέσεων στα ΑΕΙ προβλέπεται στο 5%, ενώ το ποσοστό των θέσεων για τα ΤΕΙ ήταν 20%. Οι εξαγγελίες φυσικά δεν αφήνουν στο απυρόβλητο ούτε τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών! Η μείωση των ωρών των μαθημάτων στη Γ΄ Λυκείου θα οδηγήσει σε εργασιακή κινητικότητα και αβεβαιότητα τους συναδέλφους.
Συναδέλφισσες συνάδελφοι.
Δεν πρέπει νομιμοποιήσουμε την κατάργηση του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού ρόλου της Λυκειακής Βαθμίδας και την δημιουργία ενός σχολείου εξεταστικού κέντρου των λίγων και των εχόντων την οικονομική δυνατότητα. Να απορρίψουμε τις αντιεκπαιδευτικές προτάσεις της κυβέρνησης και να απαιτήσουμε να αποσυρθεί τώρα το σχέδιο για το Νέο Λύκειο.
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηλείας σε έκτακτη συνεδρίαση στις 19/03/2019 αποφάσισε:
α) Να πραγματοποιήσει Γενική Συνέλευση στις 28/03/2019 με θέμα: «Τις αλλαγές στην Γ΄ Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση»
β) Να διοργανώσει συναντήσεις - συζητήσεις με το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας τους συλλόγους διδασκόντων, συλλόγους γονέων και 15μελων των μαθητικών κοινοτήτων.
Ταυτόχρονα να ενημερώσει με ανακοινώσεις, συνεντεύξεις κλπ, γ) Να Καλέσει την ΟΛΜΕ να προχωρήσει άμεσα σε συνέλευση προέδρων και κινητοποιήσεις τις επόμενες μέρες με στόχο την απόσυρση του νομοσχεδίου.