Σάββατο, 23 Μαρτίου 2019 11:49

Ηλεία: Τα νεότερα για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και τα τμήματα στο νομό

Γράφτηκε από τον
Ad Slot
Σενάριο για γερά νεύρα, φαίνεται ότι είναι τελικά η προσπάθεια συγχώνευσης του Πανεπιστημίου Πατρών και του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας, καθώς ακόμα δεν έχει γίνει γνωστή η εξέλιξη που θα έχει η προσπάθεια που έχει ξεκινήσει εδώ και μήνες ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου.
Στην συνάντηση που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Πέμπτη στην Αθήνα, μεταξύ του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, της Πρυτάνεως Β. Κυριαζοπούλου και των Κοσμητόρων του Πανεπιστημίου Πατρών, παρουσία του Γ.Γ. Ηλ. Γεωργαντά, της Νομικής Συμβούλου του υπουργού και του Συμβούλου Α. Μπόγρη, αποφασίστηκε:

1. Να πραγματοποιηθεί νέα συνάντηση για το μεθεπόμενο Σάββατο.

2. Όσον αφορά τη ΣΤΕ του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας,σύμφωνα με πληροφορίες,υπάρχει το ενδεχόμενο να απορροφηθεί από το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Αυτό αν ισχύει θα οριστικοποιηθεί στην επόμενη συνάντηση.

Το Σχέδιο του υπουργού Παιδείας, προβλέπει , την Ίδρυση Σχολής Νομικών και Πολιτικών Επιστημών με έδρα την Πάτρα -Λειτουργία κατά το Ακαδημαϊκό έτος 2020-21.

Λειτουργία 8 σχολών με 37 τμήματα. Τα 28 τμήματα στην Πάτρα, 1 στον Πύργο, 2 στο Αίγιο, 3 στο Αγρίνιο, 3 στο Μεσολόγγι, 1 στην Αμαλιάδα.

Επίσης ο Υπουργός έχει καταθέσει προτάσεις για τη δημιουργία:

Ινστιτούτο- Διαπανεπιστημιακό κέντρο Τεχνητής Νοημοσύνης
Ερευνητικό Ινστιτούτο Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών
Ινστιτούτο Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής
Ινστιτούτο Υδρογονανθράκων
Ινστιτούτο Δια τμηματικό Βιοηθικής
Πανεπιστημιακό Ερευνητικό Κέντρο Πανεπιστημίου Πατρών
Τελευταία τροποποίηση στις Σάββατο, 23 Μαρτίου 2019 20:03

Σχετικά Άρθρα

  • Έλληνες του εξωτερικού: Τη Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου ξεκινούν οι εξετάσεις για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
    Έλληνες του εξωτερικού: Τη Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου ξεκινούν οι εξετάσεις για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

    Δείτε το πρόγραμμα και τα εξεταστικά κέντρα

    Ανακοινώθηκε το Πρόγραμμα και τα Εξεταστικά κέντρα για τις εξετάσεις μαθημάτων γενικής παιδείας, ομάδων προσανατολισμού, ειδικών και μουσικών μαθημάτων, υποψηφίων της ειδικής κατηγορίας «Ελλήνων του εξωτερικού και τέκνων Ελλήνων υπαλλήλων που υπηρετούν στο εξωτερικό», για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, έτους 2024.
    Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοινώνονται συγκεντρωτικά όλες οι πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα και τα Εξεταστικά κέντρα για τις εξετάσεις μαθημάτων γενικής παιδείας, ομάδων προσανατολισμού, ειδικών και μουσικών μαθημάτων, υποψηφίων της ειδικής κατηγορίας «Ελλήνων του εξωτερικού και τέκνων Ελλήνων υπαλλήλων που υπηρετούν στο εξωτερικό», για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, έτους 2024, καθώς και η προθεσμία υγειονομικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας των υποψηφίων για εισαγωγή στα ΤΕΦΑΑ.

    Α. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΟΜΑΔΩΝ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΕΤΟΥΣ 2024
    pinakas-1
    pinakas-2

    Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται για όλα τα μαθήματα η 16.00 μ.μ. Η προσέλευση των υποψηφίων στις αίθουσες εξέτασης γίνεται 30 λεπτά τουλάχιστον πριν από την έναρξη των εξετάσεων.

    Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος ορίζεται σε τρεις (3) ώρες.

    Β. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΕΙΔΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΕΤΟΥΣ 2024
    pinakas-3
    pinakas-4
    pinakas-4

    Η προσέλευση των υποψηφίων στις αίθουσες εξέτασης γίνεται 30 λεπτά τουλάχιστον πριν από την έναρξη των εξετάσεων. Η διάρκεια εξέτασης για τα μαθήματα:

    - των ξένων γλωσσών είναι τρεις (3) ώρες,
    - των Σχεδίων ( Ελεύθερο και Γραμμικό) είναι έξι (6) ώρες,
    - για το μουσικό μάθημα «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» η εξέταση της φωνητικής ή οργανικής μουσικής
    διαρκεί 4΄ έως 6΄ λεπτά ανά υποψήφιο.
    - για το μουσικό μάθημα «Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία», η εξέταση συνολικά έχει διάρκεια
    τρεις (3) ώρες και 30΄ λεπτά.

    Γ1. ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΟΜΑΔΩΝ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ

    Οι εξετάσεις σ’ όλα τα μαθήματα, διενεργούνται στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη σύμφωνα με τη δήλωση του κάθε υποψηφίου. Οι υποψήφιοι θα παραλάβουν το Δελτίο Εξεταζομένου τους, από το εξεταστικό κέντρο, στο οποίο θα προσέλθουν για εξετάσεις, την ημέρα έναρξης των εξετάσεων.

    Τα εξεταστικά κέντρα για τη διεξαγωγή των εξετάσεων Γενικής Παιδείας και Ομάδων Προσανατολισμού θα λειτουργήσουν :

    1) Στην Αθήνα και συγκεκριμένα:
    α) 15ο ΓΕΛ Αθηνών (Κυψέλης 46 και Παξών, 11362, τηλ. 2108238552) στο οποίο θα εξεταστούν όλοι οι υποψήφιοι των οποίων τα επώνυμα αρχίζουν από Α μέχρι και Λ
    β) 26ο ΓΕΛ Αθηνών (Μαρασλή 10, Τ.Κ 10676, τηλ: 2107247387) στο οποίο θα εξεταστούν οι υποψήφιοι των οποίων τα επώνυμα αρχίζουν από Μ μέχρι και Ω
    2) Στη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα:
    α) 1ο ΓΕΛ Ευόσμου (Νεμέας & Θαλείας, Εύοσμος Θεσσαλονίκης Τ.Κ.56224, τηλ.2310768147) στο οποίο θα εξεταστούν οι υποψήφιοι των οποίων τα επώνυμα αρχίζουν από Α μέχρι και Καπ
    β) 1ο ΓΕΛ Σταυρούπολης (Πεσόντων Ηρώων 2, Θεσσαλονίκη, Τ.Κ.56430, τηλ. 2310656387) στο οποίο θα εξεταστούν οι υποψήφιοι των οποίων τα επώνυμα αρχίζουν από Καρ μέχρι και Ν
    γ) 2ο ΓΕΛ Συκεών (Σπάρτακου 24, Συκιές Θεσσαλονίκης, Τ.Κ.56626, τηλ.2310202091) στο οποίο θα εξεταστούν οι υποψήφιοι των οποίων τα επώνυμα αρχίζουν από Ξ μέχρι και Ω

    Γ2. ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ.

    α) 15ο ΓΕΛ Αθηνών (Κυψέλης 46 και Παξών, 11362, τηλ. 2108238552)
    β) 1ο ΓΕΛ Ευόσμου (Νεμέας & Θαλείας, Εύοσμος Θεσσαλονίκης Τ.Κ.56224, τηλ.2310768147)
    Γ3. ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ «ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ, ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΝΙΑ» και «ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ»
    Ειδικά για το μάθημα Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία οι εξετάσεις για όλους τους υποψηφίους (συμπεριλαμβανομένων και των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες) θα διενεργηθούν στο κτήριο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, οδός Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι.
    Εξεταστικό κέντρο για το μουσικό μάθημα «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» ορίζεται στην Αθήνα, το Μουσικό Γυμνάσιο Παλλήνης (ΘΕΣΗ ΜΑΡΙΖΑ - ΠΑΛΛΗΝΗ, Τ.Κ. 15351, Παλλήνη, τηλ.2106668547, 2106668794) της Δ/νσης Δ.Ε. Ανατολικής Αττικής στο οποίο θα εξεταστούν όλοι οι υποψήφιοι.

    Δ. ΕΞΕΤΑΣΗ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

    Οι υποψήφιοι με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες της ειδικής κατηγορίας «Ελλήνων του εξωτερικού και τέκνων Ελλήνων υπαλλήλων που υπηρετούν στο εξωτερικό», εξετάζονται (προφορικά) στα μαθήματα γενικής παιδείας, ομάδων προσανατολισμού όπως και στα ειδικά μαθήματα, εφόσον έχουν αποστείλει τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά, σύμφωνα με το πρόγραμμα που έχει ήδη ανακοινωθεί, τις ίδιες ώρες και ημέρες, στο 50ο Γυμνάσιο Αθηνών (Χατζηαποστόλου 74-76 και Δόρδου 10443, Αθήνα, τηλ. 210 5136686) από επιτροπή που θα λειτουργήσει στην Αθήνα.

    Ε. ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΦΑΑ

    Η Υγειονομική Εξέταση και Πρακτική Δοκιμασία (αγωνίσματα) των υποψηφίων της ειδικής κατηγορίας «Ελλήνων του εξωτερικού και τέκνων Ελλήνων υπαλλήλων που υπηρετούν στο εξωτερικό», για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) ακαδ. έτους 2024-25 θα διεξαχθεί το διάστημα από την Παρασκευή 13-9-2024 μέχρι και την Παρασκευή 20-9-2024 σε επιτροπές στην Αθήνα με έδρα τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α’ Αθήνας (Χίου 16-18, Τ.Κ.10438 Αθήνα, τηλ. 214-4069221) και στη Θεσσαλονίκη με έδρα τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης (Κολοκοτρώνη 22,Σταυρούπολη Θεσσαλονίκης Τ.Κ.56430 Θεσσαλονίκη, τηλ. 2310-605703). Οι υποψήφιοι θα πρέπει να προσέλθουν στην αρμόδια Επιτροπή υγειονομικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας, προκειμένου να δηλώσουν τις ημέρες συμμετοχής στις πρακτικές δοκιμασίες. Οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν μαζί τους υποχρεωτικά το δελτίο εξεταζομένου και κατά προτίμηση και την αστυνομική τους ταυτότητα ή διαβατήριο.

    ΣΤ. ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ

    1. Κατά την εξέταση στο «Γραμμικό Σχέδιο» δίνεται στους υποψηφίους χαρτί σχεδίασης, που οι εξωτερικές του διαστάσεις είναι 50 Χ 70 εκ. και οι εσωτερικές διαστάσεις, στις οποίες γίνεται η σχεδίαση, 50 Χ 58 εκ.. Για τον λόγο αυτό, ο υποψήφιος πρέπει να έχει μαζί του στις εξετάσεις πινακίδα σχεδίασης, διαστάσεων ανάλογων με το χαρτί σχεδίασης και τα απαραίτητα για τη σχεδίαση όργανα και υλικά, δηλαδή χαρτί πρόχειρο σχεδίασης (ρυζόχαρτο ή άλλο), μολύβια με διαφορετική σκληρότητα για διαφορετικά πάχη γραμμών, όργανα για σχεδίαση με μολύβι ή με σινική μελάνη, ταυ ή παραλληλογράφο, τρίγωνα σχεδίασης, κοινό υποδεκάμετρο και τα λοιπά αναγκαία μέσα σχεδίασης (διαβήτη, καμπυλόγραμμο, γομολάστιχα, ασπίδα σβησίματος, ξύστρα - καμπάνα κλπ.).

    Επίσης μπορεί να χρησιμοποιήσει μεγεθυντικό φακό. Απαγορεύεται, όμως, να χρησιμοποιεί συστήματα σχεδίασης, δηλαδή ειδικά εκτυπωτικά μηχανήματα γραφής και σχεδίασης γραμμάτων, ζελατίνες ή μεταλλικά στοιχεία τυποποιημένων γραμμάτων, αυτοκόλλητα (ράστερ, λετρασέτ κλπ.) γραμμάτων ή γραμμοσκιάσεων και κλιμακόμετρα (υποδεκάμετρα σε διάφορες κλίμακες, ένα : είκοσι, ένα : πενήντα κλπ.), μοιρογνωμόνιο, καθώς και υπολογιστικές μηχανές (κομπιούτερς).

    2. Κατά την εξέταση στο «Ελεύθερο Σχέδιο», δίνεται στους υποψηφίους χαρτί σχεδίασης, που οι εξωτερικές του διαστάσεις είναι 50 Χ 70 εκ. και οι εσωτερικές διαστάσεις, στις οποίες γίνεται η σχεδίαση, 50 Χ 50 εκ.. Για τον λόγο αυτό, ο υποψήφιος πρέπει να έχει μαζί του στις εξετάσεις πινακίδα σχεδίασης, διαστάσεων ανάλογων με το χαρτί σχεδίασης. Η σχεδίαση γίνεται με μολύβια. Ο υποψήφιος πρέπει να έχει μαζί του, εκτός από την πινακίδα, μολύβια μαλακά και σκληρά, γομολάστιχα, ξύστρα. Επίσης, επιτρέπεται η χρήση βελόνας μετρήματος κα νήματος στάθμης, ενώ δεν επιτρέπεται η χρήση οργάνων σχεδίασης και η χρήση σπρέι.

    Ζ. ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

    Για το μάθημα «Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία» διευκρινίσεις έχουν αναρτηθεί στον ιστότοπο του ΥΠΑΙΘΑ.

    Για το μάθημα «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία», οι υποψήφιοι θα πρέπει να φέρουν μαζί τους τα μουσικά όργανα στα οποία θα εξεταστούν, εκτός από τα μουσικά όργανα πιάνο και ευρωπαϊκά κρουστά, τα οποία θα υπάρχουν στο χώρο εξέτασης τους.

    Για την εξέταση των έργων των α) «Κλασική, Δυτικοευρωπαϊκή μουσική», β) «Τζάζ και Δημοφιλής μουσική» ειδών μουσικής, καθώς και των έργων Βυζαντινής Ψαλτικής του είδους «Λαϊκή – Παραδοσιακή Μουσική και Βυζαντινή Ψαλτική», οι υποψήφιοι έχουν το δικαίωμα χρήσης δικής τους παρτιτούρας, αντίγραφο της οποίας επιπλέον πρέπει υποχρεωτικά να παραδώσουν (μέσω ενός επιτηρητή) και στους εξεταστές.

    Διευκρινίσεις έχουν αναρτηθεί στον ιστότοπο του ΥΠΑΙΘΑ.

    Οι υποψήφιοι κατά την εξέτασή τους δεν θα πρέπει να φέρουν μαζί τους κινητά τηλέφωνα.

    Πηγή: Protothema.gr

  • Δήμος Ήλιδας: Η Τοπική Κοινότητα Χαβαρίου τίμησε τους επιτυχόντες της στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
    Δήμος Ήλιδας: Η Τοπική Κοινότητα Χαβαρίου τίμησε τους επιτυχόντες της στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

    Τους επιτυχόντες στην τριτοβάθμια εκπαίδευση από το Χάβαρι για τη σχολική χρονιά 2022 – 2023, βράβευσε σε μία όμορφη εκδήλωση η Τοπική Κοινότητα Χαβαρίου, σε συνεργασία με τον Δήμο Ήλιδας.

    Η βράβευση πραγματοποιήθηκε παρουσία των ίδιων των φοιτητών σήμερα, των γονέων τους και των κατοίκων της κοινότητας, στο Μπεκιάρειο Πνευματικό Κέντρο Χαβαρίου.

    Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης βραβεύτηκαν παιδιά που διέμεναν τα ίδια στο Χάβαρι, αλλά και παιδιά που έλκουν την καταγωγής τους από την κοινότητα.

    Τόσο, ο πρόεδρος της Τ.Κ. κ. Δημήτρης Γκρίλλας, όσο και ο Δήμαρχος Ήλιδας κ. Χρήστος Χριστοδουλόπουλος εξήραν τα παιδιά για την επιτυχία τους, αλλά και τους γονείς που στάθηκαν όλο το διάστημα της προετοιμασίας τους στο πλευρό τους.

    Ο κύριος Χριστοδουλόπουλος επεσήμανε ότι, η νέα τους ακαδημαϊκή ζωή αποτελεί το μεγαλύτερο εφόδια που λαμβάνουν για το μέλλον.

    Οι έπαινοι που δόθηκαν συνοδεύονταν από ένα συμβολικό ποσό για το κάθε παιδί, το οποίο συνελέγη με τη συμβολή φορέων, χορηγών και κατοίκων του χωριού.

    xavari ilida vrev 2

    xavari ilida vrev 3

    xavari ilida vrev 4

    xavari ilida vrev 5

    xavari ilida vrev 6

    xavari ilida vrev 7

    xavari ilida vrev 8

    xavari ilida vrev 9

    xavari ilida vrev 10

    (Δελτίο Τύπου)

  • Αγγίζει το όνειρο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης η Αρχ. Ολυμπία - Ιδρύεται ελληνόφωνο & αγγλόφωνο Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών 4ετούς φοίτησης
    Αγγίζει το όνειρο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης η Αρχ. Ολυμπία - Ιδρύεται ελληνόφωνο & αγγλόφωνο Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών 4ετούς φοίτησης

    Πιο κοντά από κάθε άλλη φορά βρίσκεται το όνειρο δημιουργίας Σχολής Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Αρχαία Ολυμπία, όπως διαπιστώθηκε σε διαδικτυακή συνάντηση μεταξύ Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας, Πανεπιστημίου Πατρών και Διεθνούς Ολυμπιακής Ακαδημίας.

    Στην τηλεδιάσκεψη κεντρικό θέμα συζήτησης ήταν το Μνημόνιο Συνεργασίας των τεσσάρων φορέων στην προοπτική δημιουργίας Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών τετραετούς φοίτησης, ελληνόφωνου και αγγλόφωνου, στην Αρχαία Ολυμπία, για την υπογραφή του οποίου έχουν ήδη λάβει αποφάσεις τόσο η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Πατρών όσο και η Εφορεία της Δ.Ο.Α. και ο Περιφερειάρχης, ενώ επίκειται η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αρχαίας Ολυμπίας.

    Στην τηλεδιάσκεψη πήραν μέρος ο Περιφερειάρχης κ. Νεκτάριος Φαρμάκης, ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών κ. Χρήστος Μπούρας, ο Πρόεδρος της Δ.Ο.Α. κ. Ισίδωρος Κούβελος, ο Αντιπρόεδρος κ. Διονύσιος Γάγγας, ο νυν και ο νέος Δήμαρχος Αρχαίας Ολυμπίας κ.κ. Γιώργος Γεωργιόπουλος και Αριστείδης Παναγιωτόπουλος αντίστοιχα και ο Καθηγητής του Πανεπιστημίου Πατρών κ. Γιώργος Παναγιωτόπουλος. Αποφασίστηκε η συγκρότηση επιτροπής η οποία θα τρέξει τις απαιτούμενες διαδικασίες και θα βρίσκεται σε συνεχή συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας. Ορίζοντας λειτουργίας της Σχολής έχει τεθεί ο Σεπτέμβριος του 2025.

    Τι προβλέπει το Μνημόνιο

    Όπως είναι γνωστό, το μνημόνιο προβλέπει ότι για τη στέγαση της Σχολής θα χρησιμοποιηθούν οι εγκαταστάσεις της ΔΟΑ , στον Δήμο Αρχαίας Ολυμπίας έχουν παραχωρηθεί, με ενέργειες του κ. Γεωργιόπουλου, τα παλιά ξενοδοχεία «Απόλλων» και «Ξένιος Ζευς». Το Πανεπιστήμιο Πατρών, με τη συνδρομή της ΔΟΑ, θα αναλάβει το ακαδημαϊκό μέρος της συνεργασίας, ο Δήμος Αρχαίας Ολυμπίας και η Διεθνής Ολυμπιακή Ακαδημία θα αναλάβουν την κτηριακή και υλικοτεχνική υποστήριξη για την υλοποίηση των μαθημάτων, την στέγαση του διδακτικού και διοικητικού προσωπικού και την φοιτητική μέριμνα (όσον αφορά το Δήμο Αρχαίας Ολυμπίας αναφέρονται καταρχήν το Πρώην Ξενοδοχείο “ΑΠΟΛΛΩΝ”, το Κτίριο του πρώην ΜΟΤΕΛ «ΞΕΝΙΟΣ ΖΕΥΣ» και άλλες αναγκαίες υποδομές στην Αρχαία Ολυμπία και όσον αφορά την ΔΟΑ αναφέρονται οι Εγκαταστάσεις της για διδασκαλία, διαμονή, διατροφή, άθληση, κλπ.), και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας θα λάβει μέριμνα και θα εξετάσει την ένταξη έργων και δράσεων στο Περιφερειακό Πρόγραμμα Δυτικής Ελλάδας (ΟΧΕ, ΒΑΑ κλπ) στο πλαίσιο της υλοποίησης και λειτουργίας της καταρχήν συμφωνίας των μελών για ίδρυση Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών με έδρα την Αρχαία Ολυμπία και αντικείμενο τις Ολυμπιακές Σπουδές, όπως έχει συζητηθεί με τον Υπουργό Παιδείας Θρησκευμάτων & Αθλητισμού.

    Ο απερχόμενος Δήμαρχος κ. Γεωργιόπουλος, μετά το τέλος της τηλεδιάσκεψης, ανέφερε τα εξής:

    Ημέρα δικαίωσης για την Ολυμπία

    «Σήμερα είναι μια ξεχωριστή μέρα, μια μέρα δικαίωσης για την Ολυμπία. Διότι δημιουργούνται οι προϋποθέσεις ώστε να μετατραπεί η Αρχαία Ολυμπία σε εστία Παιδείας και Πολιτισμού. Είναι μια μέρα δικαίωσης για τον σχεδιασμό μας και τις προσπάθειές μας, τις κοπιώδεις διεκδικήσεις των παλιών ξενοδοχείων «Απόλλων» και «Ξένιος Ζευς» που για δεκαετίες παρέμεναν ανεκμετάλλευτα και που τελικώς περιήλθαν στον Δήμο και θα αξιοποιηθούν με τον καλύτερο τρόπο σε μια περίοδο δύσκολη για τις δομές της Ηλείας σε συνεργασία με τον Πρύτανη ώθηση έδωσε το ενδιαφέρον του κ. Κούβελου. Θα παρακολουθώ το θέμα αυτό από οποιαδήποτε θέση, ακόμη και ως απλός ιδιώτης γιατί αγαπάμε τον τόπο μας και έχουμε προσπαθήσει πάρα πολύ για την ανάπτυξή του. Η Ολυμπία μπορεί να μετατραπεί σε μια πανεπιστημιούπολη τα επόμενα χρόνια και αυτό θα απαιτήσει τη συνδρομή όλων. Ευχαριστώ όλους όσους συνέβαλαν και εργάστηκαν για να γίνει πράξει αυτό το όνειρο δεκαετιών για τον Δήμο Αρχαίας Ολυμπίας. Τέλος, επειδή στον Δήμο πρέπει να υπάρχει συνέχεια, εύχομαι ο νέος Δήμαρχος κ. Παναγιωτόπουλος να συνεχίσει να υπηρετεί με συνέπεια αυτό το σκοπό».

    Αντίστοιχα ο νέος Δήμαρχος κ. Παναγιωτόπουλος, δήλωσε: «Νιώθω πραγματικά τυχερός που αυτή η μεγάλη μέρα για την Αρχαία Ολυμπία με βρίσκει λίγο πριν την ανάληψη των καθηκόντων μου στο “τιμόνι” του Δήμου. Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους για αυτή τη μεγάλη στιγμή που ανατέλλει για την Ολυμπία μας. Ευχαριστώ και τον Γιώργο Γεωργιόπουλο, του οποίου η συνδρομή θα είναι πολύτιμη και πιστεύω ότι θα είναι δίπλα μας να βοηθήσει με την εμπειρία και τις γνώσεις του. Από την πλευρά μου και ευρύτερα ως νέα Δημοτική Αρχή θα εργαστούμε όσο το δυνατόν καλύτερα ώστε να έχουμε άμεσα αποτελέσματα, γιατί η Αυτοδιοίκηση πρέπει να χαρακτηρίζεται από αμεσότητα και αποτελεσματικότητα».

    (Δελτίο Τύπου)

  • Μέχρι το τέλος της χρονιάς θα έχουν καθοριστεί τα κριτήρια για τα ξένα, μη-κρατικά πανεπιστήμια
    Μέχρι το τέλος της χρονιάς θα έχουν καθοριστεί τα κριτήρια για τα ξένα, μη-κρατικά πανεπιστήμια

    Μέχρι τα τέλη του 2023 αναμένεται να έχουν «κλειδώσει» τα κριτήρια της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης για την ίδρυση και λειτουργία ξένων, μη-κρατικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα, σύμφωνα με υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Παιδείας.

    Νωρίτερα, σύμφωνα με πηγές του ΑΠΕ-ΜΠΕ, θα προηγηθεί σχετική νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου, με την οποία αναμένεται να ανατεθεί και επίσημα στην ΕΘΑΑΕ η διαδικασία καθορισμού των κριτηρίων.

    Από πλευράς ΕΘΑΑΕ, πάντως, έχει αρχίσει τώρα μία σχετική προεργασία. «Θα πρέπει να δούμε ποια κριτήρια θα πρέπει να πληρούνται για το εάν μία εκπαιδευτική οντότητα μπορεί να λειτουργήσει ως πανεπιστήμιο», εξήγησε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Περικλής Μήτκας, πρόεδρος του Ανωτάτου Συμβουλίου της ΕΘΑΑΕ. Χαρακτήρισε την ίδρυση ενός ξένου, μη-κρατικού πανεπιστημίου «σύνθετη υπόθεση», καθώς θα πρέπει να ληφθούν υπ' όψιν πολλοί παράγοντες, όπως οι υποδομές (αίθουσες και εργαστήρια) και ο τρόπος επιλογής καθηγητών, αλλά και η διασφάλιση της βιωσιμότητας και της ανάπτυξής του.

    Όπως ξεκαθάρισε ο κ. Μήτκας, η ΕΘΑΑΕ θα κινηθεί στο πλαίσιο διεθνών πρακτικών για παρόμοιες διαδικασίες, κάνοντας τις απαραίτητες προσαρμογές στα δεδομένα της Ελλάδας.
    Ήδη, έχει ξεκαθαριστεί από πλευράς υπουργείου Παιδείας, ότι τα κριτήρια θα είναι πολύ αυστηρά και θα ελεγχθούν όλες οι λεπτομέρειες του πλαισίου ίδρυσης και λειτουργίας, αφού στόχος είναι το πτυχίο των πανεπιστημίων αυτών να είναι και ακαδημαϊκά και επαγγελματικά ισότιμο με εκείνο των ελληνικών, δημόσιων ΑΕΙ. Θα είναι, δηλαδή, διακριτά από τα κολέγια, που παρέχουν πτυχία με ισοδυναμία επαγγελματικών προσόντων μόνο.

    Σύμφωνα με υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Παιδείας, το ενδιαφέρον από πανεπιστήμια του εξωτερικού είναι ήδη εκπεφρασμένο για την παρουσία τους στην Ελλάδα και υπάρχουν ήδη προτάσεις. «Αυτό που μένει, είναι να "ξεκλειδώσει" η θεσμική παράμετρος», ανέφερε χαρακτηριστικά. Όπως επεσήμανε, το άρθρο 28 του Συντάγματος σε συνάρτηση με κείμενα έγκριτων συνταγματολόγων και το ενωσιακό δίκαιο και επικουρούμενο από διεθνείς συμβάσεις μπορεί να παρακάμψει την αναθεώρηση του άρθρου 16 και να επιτρέψει την παρουσία ξένων, μη-κρατικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα.

    Το άρθρο 28 αναφέρει ότι «οι γενικά παραδεδεγμένοι κανόνες του διεθνούς δικαίου, καθώς και οι διεθνείς συμβάσεις, από την επικύρωσή τους με νόμο και τη θέση τους σε ισχύ, σύμφωνα με τους όρους καθεμιάς, αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του εσωτερικού ελληνικού δικαίου και υπερισχύουν από κάθε άλλη αντίθετη διάταξη νόμου. H εφαρμογή των κανόνων του διεθνούς δικαίου και των διεθνών συμβάσεων στους αλλοδαπούς τελεί πάντοτε υπό τον όρο της αμοιβαιότητας».

    Όπως αναφέρεται σε ερμηνευτική δήλωση που προστέθηκε από την Αναθεώρηση του 2001, το άρθρο 28 αποτελεί θεμέλιο για τη συμμετοχή της Ελλάδας στις διαδικασίες της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης.

    Έτσι, η θέσπιση κριτηρίων ίδρυσης και λειτουργίας, σε συνδυασμό με τη «συνδρομή» του άρθρου 28, θα επιτρέψει -σε πρώτη φάση τουλάχιστον- την παρουσία παραρτημάτων ευρωπαϊκών πανεπιστημίων στην Ελλάδα.
    «Βγαίνουμε από μία εσωστρεφή, εθελοτυφλική προσέγγιση της Ανώτατης Εκπαίδευσης», σημείωσε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Γενικός Γραμματέας Ανώτατης Εκπαίδευσης, Οδυσσέας Ζώρας. «Τα πράγματα αλλάζουν στην Ευρώπη με ιλιγγιώδεις ρυθμούς, είναι ώρα να προσαρμοστούμε στα ευρωπαϊκά δρώμενα», πρόσθεσε, αναφερόμενος και στη διαδικασία αναθεώρησης του άρθρου 16 μελλοντικά.

    Επεσήμανε, δε, τον όρο αμοιβαιότητας που περιέχει το άρθρο 28, για να τονίσει ότι παράλληλα, εφ'όσον υπάρξουν οι απαραίτητες διακρατικές συμφωνίες, τα ελληνικά πανεπιστήμια θα έχουν κι εκείνα τη δυνατότητα να έχουν παρουσία στις ευρωπαϊκές χώρες.
    Πάντως, από πλευράς ελληνικών ΑΕΙ, σύμφωνα με πηγές που πρόσκεινται στη Σύνοδο των Πρυτάνεων, προτεραιότητα και βασικός στόχος παραμένει η ενδυνάμωση των δημόσιων πανεπιστημίων.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • Δημιουργούνται στην Αρχαία Ολυμπία εστίες παιδείας και δομές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
    Δημιουργούνται στην Αρχαία Ολυμπία εστίες παιδείας και δομές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης

    Στόχος να καταστεί διεθνής πολιτιστικός, πνευματικός, αθλητικός και εκπαιδευτικός πόλος, λέει ο δήμαρχος Γ. Γεωργιόπουλος

    Εστίες παιδείας και δομές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αναμένεται να λειτουργήσουν στην Αρχαία Ολυμπία, μετά την απόφαση του Δ.Σ του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων για την παραχώρηση στον δήμο του κτιρίου του πρώην ξενοδοχείου «Απόλλων».

    Μάλιστα, όπως τονίζει ο δήμαρχος Αρχαίας Ολυμπίας, Γιώργος Γεωργιόπουλος, σε επιστολή του προς το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, «η Δημοτική Αρχή επιχειρεί να υλοποιήσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο που θα συμβάλει στην ανάδειξη της Αρχαίας Ολυμπίας καθιστώντας την διεθνή πολιτιστικό, πνευματικό, αθλητικό και εκπαιδευτικό πόλο».

    Σύμφωνα με τον δήμο, έχει ήδη υπογραφεί μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ του Πανεπιστημίου Πατρών, του Πανεπιστημίου Λευκωσίας και του Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας, με σκοπό τη δημιουργία ξενόγλωσσου μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών, η οποία έχει εγκριθεί από τη Σύγκλητο του Πανεπιστημίου Πατρών.

    Παράλληλα, έχει συσταθεί και θα λειτουργήσει ινστιτούτο επιμόρφωσης αθλητικών στελεχών, υπό την επιστημονική εποπτεία του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, με βασικό σκοπό την διαρκή επιμόρφωση των αθλητικών στελεχών.

    Επίσης, το Πανεπιστήμιο Πατρών διερευνά τη δυνατότητα δημιουργίας ξενόγλωσσης σχολής προπτυχιακού προγράμματος σπουδών.

    Στην αναγκαιότητα ίδρυσης των εστιών παιδείας και των δομών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αναφέρεται αναλυτικά στην επιστολή που έστειλε προς το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, ο δήμαρχος Αρχαίας Ολυμπίας, Γιώργος Γεωργιόπουλος, για την παραχώρηση του κτιρίου.

    Ειδικότερα, ο δήμαρχος επισημαίνει, μεταξύ άλλων, στην επιστολή του:

    «Η Ολυμπία, εδώ και 3.000 χρόνια, αποτελεί έναν τόπο παγκόσμιας σημασίας για την ιστορία του πολιτισμού, ένα σύμβολο οικουμενικών αξιών, που θα συνεχίζει να καταυγάζει και στο μέλλον πανανθρώπινα ιδεώδη. Αυτά τα υψηλά πνευματικά, ηθικά και πολιτισμικά χαρακτηριστικά της, την καθιστούν έναν τόπο ιδιαίτερα ελκυστικό σε νέους κυρίως ανθρώπους, σε τρόπο ώστε εκπαιδευτικά ιδρύματα και πολιτιστικοί οργανισμοί απ΄ όλο τον κόσμο να αναζητούν τη διοργάνωση στην Ολυμπία συνεδρίων, συμποσίων, επιστημονικών και εκπαιδευτικών εκδηλώσεων. Δυστυχώς όμως σε αναντιστοιχία με την υψηλή πολιτισμική και ιστορική σημασία της περιοχής, δεν διαθέτουμε σχεδόν καμία υποδομή που να υποστηρίζει και να αναδεικνύει τον αξιακό χαρακτήρα και το παγκόσμιο κύρος της. Το τελευταίο διάστημα, ως Δημοτική Αρχή, βρισκόμαστε σε τακτική διαβούλευση και συνεργασία με την πολιτεία, δηλαδή τα υπουργεία Πολιτισμού και Παιδείας, καθώς και με τα Πανεπιστήμια Πατρών, Λευκωσίας και Πελοποννήσου, για την ίδρυση και λειτουργία στην Αρχαία Ολυμπία, δομών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και εστιών παιδείας».

    Επίσης, ο Γιώργος Γεωργιόπουλος τονίζει ότι «σε αυτό το πλαίσιο η Δημοτική Αρχή αντιλαμβανόμενη την πολιτική και ηθική υποχρέωση και ευθύνη της, έναντι της παγκόσμιας σημασίας αυτού του τόπου και της αξίας του εθνικού κεφαλαίου, του Brand Ολυμπία, επιχειρεί να υλοποιήσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης της περιοχής και να δημιουργήσει, μεταξύ άλλων, εκείνες τις δομές και τις υποδομές που θα συμβάλλουν στην ανάδειξη της Αρχαίας Ολυμπίας καθιστώντας την διεθνή πολιτιστικό, πνευματικό, αθλητικό και εκπαιδευτικό πόλο».

    Μάλιστα, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο δήμαρχος, «προς επίτευξη του σκοπού αυτού έχουμε συμφωνήσει με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στη χρηματοδότηση όλων των έργων υποδομών πολιτισμού, αθλητισμού και παιδείας, μέσω μιας βιώσιμης αστικής ανάπτυξης και μιας ολοκληρωμένης χωρικής επένδυσης».

    Επιπλέον, συνεχίζει ο Γιώργος Γεωργιόπουλος, «η κυβέρνηση έχει εκπονήσει και εγκρίνει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ανασυγκρότησης της περιοχής, η παρουσίαση του οποίου, έγινε επισήμως από την κυβέρνηση τον περασμένο Απρίλιο».

    Όσον αφορά στο κτίριο, το οποίο βρίσκεται στο κέντρο της Αρχαίας Ολυμπίας και έχει έκταση 1.450,00 τ.μ., σύμφωνα με την απόφαση του Δ.Σ του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, θα παραχωρηθεί άνευ ανταλλάγματος, για χρονική περίοδο 40 ετών, με δυνατότητα επέκτασης άλλων 10 ετών.

    Μετά την απόφαση αυτή, αναμένεται να υπάρξει Κοινή Υπουργική Απόφαση από τους υπουργούς Εσωτερικών και Οικονομικών, να συνταχθεί η σύμβαση παραχώρησης, να εγκριθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο Αρχαίας Ολυμπίας και να υπογραφεί από τον δήμαρχο και τον πρόεδρο του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • Έρευνα: Οι καλές σχολές στην Ελλάδα είναι μόνο για τα ανώτερα κοινωνικά στρώματα – Τεράστια τα ποσά που ξοδεύουν οι γονείς σε ιδιαίτερα
    Έρευνα: Οι καλές σχολές στην Ελλάδα είναι μόνο για τα ανώτερα κοινωνικά στρώματα – Τεράστια τα ποσά που ξοδεύουν οι γονείς σε ιδιαίτερα

    Οι σχολές υψηλής ζήτησης στην Ελλάδα καταλαμβάνονται από τα παιδιά των ανώτερων κοινωνικών στρωμάτων. Οι γονείς ξοδεύουν πάνω από 900 εκατομμύρια ευρώ (0,5% του ΑΕΠ) για ιδιαίτερα μαθήματα κάθε χρόνο.

    Οι μαθητές που προέρχονται από οικογένειες επαγγελματιών έχουν σημαντικά υψηλότερα ποσοστά συμμετοχής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση εξαρτάται από τις επιδόσεις στις πανελλαδικές εξετάσεις, ωστόσο, υπάρχουν διάφορα εμπόδια στην ισότιμη πρόσβαση. Σχολές με υψηλή ζήτηση (Ιατρική, Νομική, Πολυτεχνικές σχολές) καλύπτονται κυρίως από ανώτερα και ανώτερα-μεσαία στρώματα, ενώ σχολές με λιγότερο ελπιδοφόρες προοπτικές παρακολουθούνται κυρίως από φοιτητές που προέρχονται από κατώτερα/κατώτερα-μεσαία στρώματα.

    Ως εκ τούτου, είναι δυσκολότερο για τους μειονεκτούντες μαθητές να βελτιώσουν τη σχετική κοινωνική τους θέση εντός της γενιάς τους, παρά την απόλυτη βελτίωση σε σύγκριση με τα εκπαιδευτικά επιτεύγματα των γονιών τους. Οι παραπάνω διαπιστώσεις προέρχονται από μελέτη του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) με θέμα «Διαγενεακή Κινητικότητα στην Εκπαίδευση»: Κοινωνικο-οικονομικoί παράγοντες που καθορίζουν τις επιδόσεις και τα επαγγελματικά σχέδια των μαθητών στην Ελλάδα (συγγραφική ομάδα: Νίκος Βέττας (ΙΟΒΕ, ΟΠΑ) Svetoslav Danchev (IOBE, ACG) Γεώργιος Γατόπουλος (ΙΟΒΕ, ACG) Νίκη Καλαβρέζου (ΙΟΒΕ))

    Βασικά συμπεράσματα της έρευνας

    Η ανισότητα έχει μετατοπιστεί σε ανώτερα εκπαιδευτικά επίπεδα, όπως τα μεταπτυχιακά προγράμματα (που συχνά απαιτούν δίδακτρα) και τα διδακτορικά. Μεγάλο μέρος του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος λειτουργεί σε κατάσταση απομόνωσης από τις πραγματικές ανάγκες της οικονομίας και της αγοράς εργασίας. Στον ιδιωτικό τομέα, η διαφορά στην πιθανότητα εύρεσης εργασίας είναι περιορισμένη για επίπεδα εκπαίδευσης χαμηλότερα από το μεταπτυχιακό (η συσχέτιση είναι ισχυρότερη στον δημόσιο τομέα).

    Επίσης, η μεταδευτεροβάθμια, μη-τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν φαίνεται να βελτιώνει τις πιθανότητες απασχόλησης, σε σύγκριση με την ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (ΙΟΒΕ, 2018). Πολύ μεγάλες δαπάνες νοικοκυριών για φροντιστήρια που προετοιμάζουν τους μαθητές για τις πανελλαδικές εξετάσεις που διασφαλίζουν την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Παράλληλα, τα ιδιωτικά μαθήματα γίνονται ολοένα και πιο διαδεδομένα και στους μικρότερους σε ηλικία μαθητές. Υπολογίζεται ότι τα νοικοκυριά με παιδιά στην κατώτερη και ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση δαπανούσαν ετησίως πάνω από 900 εκατομμύρια ευρώ (0,5% του ΑΕΠ) για ιδιαίτερα μαθήματα εν μέσω κρίσης (το 2016) - εξαιρουμένων των διδάκτρων των ιδιωτικών σχολείων (ΙΟΒΕ, 2019). Το 70% των παιδιών που γεννηθήκαν τη δεκαετία του 1980 στην Ελλάδα πετύχαν υψηλότερο επίπεδο εκπαίδευσης από τους γονείς τους, ως αποτέλεσμα της σημαντικής διεύρυνσης του εκπαιδευτικού συστήματος τις τελευταίες 4 δεκαετίες στη χώρα.

    Με βάση τον συγκεκριμένο δείκτη απολυτής διαγενεακής κινητικότητας στην εκπαίδευση, η Ελλάδα κατατάσσεται υψηλά σε διεθνείς κατατάξεις (10η θέση αναμεσά σε 36 οικονομίες υψηλού εισοδήματος). Ωστόσο, η διεύρυνση του εκπαιδευτικού συστήματος δεν οδήγησε σε σημαντική μείωση των κοινωνικών ανισοτήτων.

    Η πιθανότητα ένα παιδί που γεννήθηκε από γονείς με σχετικά χαμηλό μορφωτικό επίπεδο (στο κάτω μισό της κατανομής) να λάβει πολύ υψηλό μορφωτικό επίπεδο (δηλ. να βρεθεί στο υψηλότατο τεταρτημόριο της κατανομής) περιορίζεται σε 14% στην Ελλάδα. Με βάση τη συγκεκριμένη πιθανότητα, η Ελλάδα κατατάσσεται στην 31η ανάμεσα σε 36 οικονομίες υψηλού εισοδήματος. Οι επιδόσεις των 15-χρονων μαθητών στο Πρόγραμμα PISA αλλά και τα μελλοντικά τους σχέδια συσχετίζονται με την κοινωνικοοικονομική θέση των γονέων, η οποία διοχετεύεται στα παιδιά κυρίως μεσω πολιτιστικών και εκπαιδευτικών οδών και αγαθών, του βαθμού συναισθηματικής υποστήριξης, αλλά και μέσω του τύπου των σχολείων στα οποία φοιτούν οι μαθητές (δημόσια ή ιδιωτικά).

    Πηγή: ethnos.gr

  • Δήμος Ανδραβίδας-Κυλλήνης: Βραβεύονται οι επιτυχόντες μαθητές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
    Δήμος Ανδραβίδας-Κυλλήνης: Βραβεύονται οι επιτυχόντες μαθητές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

    Τους επιτυχόντες μαθητές των Λυκείων που πέτυχαν την είσοδό τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση μέσω των πανελλαδικών εξετάσεων θα βραβεύσει ο Δήμος Ανδραβίδας-Κυλλήνης. Συγκεκριμένα, θα γίνουν τρεις τελετές βράβευσης:

    - την Τρίτη 18/04/23, και ώρα 19:00, στο Σινέ Άστρον στα Λεχαινά
    - την Τετάρτη 19/04/23, και ώρα 18:00,στηνΔημοτική Βιβλιοθήκη Ανδραβίδας
    - την Πέμπτη 20/04/23, και ώρα 19:00, στην αίθουσα του πρώην Δημαρχείου Βάρδας.
    (Δελτίο Τύπου)
  • Ο Δήμος Ήλιδας τίμησε το μέλλον του τόπου! - Εκδήλωση και βραβεύσεις για τους επιτυχόντες στις σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
    Ο Δήμος Ήλιδας τίμησε το μέλλον του τόπου! - Εκδήλωση και βραβεύσεις για τους επιτυχόντες στις σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης

    Τα νιάτα, το σήμερα και το αύριο του τόπου, τίμησε ο δήμος Ήλιδας σε μία εξαιρετική εκδήλωση για την βράβευση των επιτυχόντων μαθητών στις Σχολές Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατά το έτος 2022.

    Αν και πρόκειται για μία τιμητική- εκδήλωση θεσμό για τον δήμο Ήλιδας, κάθε βράβευση είναι ξεχωριστή, κάθε τέτοια βραδιά είναι ιδιαιτέρως συγκινητική και στο πρόσωπο των νέων φοιτητών όλοι συναντούν την ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο.

    Να επιστρέψουν και να δημιουργήσουν…

    Η φετινή, άκρως επιτυχημένη εκδήλωση, πραγματοποιήθηκε στον Πολυχώρο Πολιτισμού του δήμου Ήλιδας, με τους νέους φοιτητές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς να δίνουν το παρών, ενώ η ευχή που κυριάρχησε από όλους τους παριστάμενους ήταν τα παιδιά να επιστρέψουν και να δημιουργήσουν στον τόπο τους.

    Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ηλείας κ.κ. Αθανάσιος Β’ ευλόγησε την εκδήλωση και έδωσε τις ευχές του στους παριστάμενους για καλή χρονιά, ενώ ιδιαίτερες ήταν οι ευχές του προς τους νέους φοιτητές για καλή φοιτητική ζωή και επαγγελματική αποκατάσταση.

    Ο ‘οικοδεσπότης’ της βραδιάς, ο Δήμαρχος Ήλιδας κ. Γιάννης Λυμπέρης, στον σύντομο χαιρετισμό του υπογράμμισε την αξία της επιτυχίας των παιδιών, καθώς η προετοιμασία τους έγινε κάτω από δύσκολες συνθήκες, εν μέσω υγειονομικής και ενεργειακής κρίσης, ωστόσο έκαναν τον αγώνα τους, με συνοδοιπόρους τους γονείς τους και τους εκπαιδευτικούς και δικαιώθηκαν και αυτό αποτελεί δικαίωση για όλους στον δήμο. Τους ευχήθηκε δε καλές σπουδές και καλή σταδιοδρομία και ευχήθηκε να επιστρέψουν στον τόπο τους.

    Παρουσίες και χαιρετισμοί

    Ακολούθησαν σύντομοι χαιρετισμοί και βραβεύσεις από τους βουλευτές του νομού Διονυσία- Θεοδώρα Αυγερινοπούλοου και Ανδρέα Νικολακόπουλο, τον βουλευτή και επικεφαλής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Μιχάλη Κατρίνη, τους αντιδημάρχους Βασίλη Παπαδόπουλο και Ευγένιο Αστερή, τον επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου Χρήστο Χριστοδουλόπουλο, τους δημοτικούς συμβούλους Μισέλ Αμπουχάντμπα και Κώστα Τσεριώνη, την πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου Μαρία Μπίλια, την εκπρόσωπο του Δικηγορικού Συλλόγου Αμαλιάδας Ειρήνη Θεοδωροπούλου, την αντιπρόεδρο Β’ του Εμπορικού Συλλόγου Ήλιδας Νταϊάνα Βαρνάβα, τον πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Αβραάμ μπούρα, τον πρόεδρο του ΤΕΕ Ηλείας Χρήστο Γεωργακόπουλο, τον εκπρόσωπο του Διοικητική της Π.Υ. Αμαλιάδας Χρήστο Δούγερη, ενώ παρευρέθηκαν επίσης ο πολιτευτής Λευτέρης Βαρουξής, εκπρόσωπος του βουλευτή Διονύση Καλαματιανού και διευθυντές σχολείων.

    Στην εκδήλωση βραβεύθηκαν 150 επιτυχόντες από το 1ο και 2ο ΓΕΛ Αμαλιάδας, το 1ο και 2ο ΕΠΑΛ Αμαλιάδας και το Λύκειο Σιμόπουλου και την παρουσίασε και συντόνισε η Γενική Γραμματέας του Δήμου Ήλιδας Νίκη Κοκκαλιάρη, η οποία επεσήμανε στους νέους φοιτητές ότι τα αναμνηστικά βραβεία έχουν ασήμαντη υλική αξία αλλά συμβολίζουν την αναγνώριση της προσπάθειας και του μόχθου τους και πέρα από τις ευχές για καλές σπουδές αναφέρθηκε και στην προσπάθεια και στήριξη των γονέων και των εκπαιδευτικών.

    dimos ilidas vrav tritov 2

    dimos ilidas vrav tritov 3

    dimos ilidas vrav tritov 4

    dimos ilidas vrav tritov 5

    (Δελτίο Τύπου)

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς