Πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 4/10/2019 η παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδος στην Πάτρα. Η ΕΛΜΕ Ηλείας αναφέρθηκε: Α) στα ειδικά θέματα των σχολείων της Ηλείας, Β) στα γενικότερα αιτήματα του κλάδου & Γ) στον αντισυνδικαλιστικό νόμο που φέρνει προς ψήφιση στην βουλή η κυβέρνηση.
Α. Ειδικά θέματα των σχολείων της Ηλείας
1)Η κατάργηση ολιγομελών τμημάτων σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και τις συνέπειες που έχει.
Ευθύνη για την κατάργηση έχουν του Υπουργείου Παιδείας και ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας. Αναφέραμε τις παιδαγωγικές συνέπειες αλλά και στην ταλαιπωρία που υφίστανται οι μαθητές των τμημάτων που καταργήθηκαν (πχ. μαθήτρια της Γ Λυκείου διανύει 54 χιλιόμετρα καθημερινά για να φτάσει στο νέο σχολείο).
2)Αναφερθήκαμε στις καταγγελίες που υπάρχουν για παράνομες μετεγγραφές και την μερική αλλοίωση της χωροταξικής κατανομής των μαθητών στα σχολεία του Δήμου Πύργου. πχ. κατάργηση τμήματος στο 3ο ΓΕΛ Πύργου με αποτέλεσμα να δημιουργούνται τμήματα των 26 μαθητών.
3)Ζητήσαμε να τηρηθούν τα προβλεπόμενα από το νόμο ελάχιστα τετραγωνικά μέτρα που απαιτούνται στις σχολικές αίθουσες, ώστε να θεωρούνται ασφαλείς (πυροσβεστική διάταξη 16/2015 ΦΕΚ 2326/Β/29-10-2015) προβλέπει 1 άτομο/2 τ.μ. καθαρού εμβαδού δαπέδου.
4)έγινε εκτενής αναφορά για τα κενά που υπάρχουν ακόμα στα σχολεία της Ηλείας και απαιτήσαμε την άμεσες προσλήψεις αναπληρωτών.
ΚΕΝΑ ΗΛΕΙΑΣ
Γυμνάσια -ΓΕΛ
24
ΕΠΑΛ
14
Ειδική αγωγή& παράλληλη στήριξη
13
Μουσικό σχολείο
150 ώρες
Β. Γενικά αιτήματα του κλάδου
1) Έγινε εκτενής αναφορά στο αίτημα για Μόνιμους και μαζικούς διορισμούς.
Η αδιοριστία των τελευταίων 10 χρόνων έχει φέρει πολλά δεινά στην εκπαίδευση.
• Πάνω από 35000 κενά (σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης)
• Χιλιάδες ώρες διδασκαλίας που χάθηκαν και χάνονται μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία πρόσληψης των αναπληρωτών.
• Την αβεβαιότητα και ταλαιπωρία των συναδέλφων μας αναπληρωτών οι οποίοι στηρίζουν το δημόσιο σχολείο όλα αυτά τα χρόνια.
• Παγιώθηκε το καθεστώς ύπαρξης εργαζομένων πολλών ταχυτήτων ενώ προσφέρουν την ίδια εργασία (μόνιμοι - αναπληρωτές - ωρομίσθιοι).
• Γήρανση του μόνιμου προσωπικού (ο μέσος όρος ηλικίας στην β/βαθμια εκπαίδευση έχει ξεπεράσει τα 50 έτη).
Απαιτήσαμε να μονιμοποιηθούν τώρα οι συνάδελφοι αναπληρωτές που δουλεύουν στα σχολεία.
Ας σταματήσει επιτέλους από τις κυβερνήσεις το εμπόριο ελπίδας για 150.000 νέους επιστήμονες που αναζητούν μία θέση εργασίας στην εκπαίδευση. Ο εμπαιγμός συνεχίστηκε διαχρονικά από τους εκάστοτε υπουργούς παιδείας που έταξαν διαδοχικά 10.000, 20.000 &15.000 διορισμούς.
2) Στη συνέχεια αναφέραμε επιγραμματικά τα πάγια αιτήματα του κλάδου.
✓ Τη μείωση του αριθμού των μαθητών στο τμήμα σύμφωνα με το πάγιο αίτημά μας.
✓ Να ακυρωθούν όλοι οι αντιεκπαιδευτικοί νόμοι, οι οποίοι τεχνητά δημιούργησαν και δημιουργούν πλεονάσματα.
✓ Άμεση εξίσωση δικαιωμάτων αναπληρωτών και μονίμων.
✓ Αναπλήρωση των απωλειών σε μισθούς και συντάξεις.
✓ Επαναφορά στο προηγούμενο διδακτικό μας ωράριο.
✓ Τη μείωση των συνταξιοδοτικών ορίων, γιατί μόνο έτσι θα υπάρξει δουλειά για τους νεότερους.
✓ Αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση.
✓ Την κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων.
Γ. Να μην περάσει ο νέος αντισυνδικαλιστικός νόμος.
Απαιτήσαμε από τον περιφερειακό διευθυντή να μεταφέρει στην κυβέρνηση την αντίθεση
αλλά και την δεδομένη έντονη αντίδρασή μας για την κατάργηση των συνδικαλιστικών ελευθεριών, τον ακρωτηριασμό στην ουσία των πρωτοβάθμιων σωματείων.
Οι απαντήσεις του ΠΔΕ Δυτικής Ελλάδος
Ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης δήλωσε – κατά τα ειωθότα – αλληλέγγυος σε πολλά από τα αιτήματα των ΕΛΜΕ, ενώ διαφωνεί και με τον αντισυνδικαλιστικό νόμο, αλλά πρόκειται για κεντρική πολιτική επιλογή. Εν τούτοις δεν απάντησε καθαρά για το ζήτημα του στοιβάγματος των μαθητών σε 26/27άρια τμήματα. Δήλωσε ότι γνωρίζει καλά τα προβλήματα της Ηλείας και είναι στα πλάνα του ο ισομοιρασμός των μαθητών και των τμημάτων, απέφυγε όμως να πάρει θέση στις συγκεκριμένες καταγγελίες εναντίον του ΔΔΕ Ηλείας για το ζήτημα των μετεγγραφών. Τέλος, για το θέμα της πυροσβεστικής διάταξης, όντας σε δύσκολη θέση δήλωνε ότι εφαρμόζει την εγκύκλιο του υπουργείου και ότι η πυροσβεστική διάταξη είναι από άλλο υπουργείο. Σε παρατήρησή μας ότι ο νόμος είναι για την ασφάλεια των μαθητών και αφορά όλα τα εκπαιδευτήρια αρκέστηκε να μας προτρέψει να το λύσουμε μόνοι μας. Προφανώς δεν μπορεί να αρνηθεί την ύπαρξη του νόμου, προσπαθεί όμως να την αποφύγει γιατί δημιουργεί πολύ περισσότερα τμήματα και μεγαλύτερες ανάγκες σε εκπαιδευτικούς.