Πέμπτη, 14 Νοεμβρίου 2019 11:25

Εμπειρίες Erasmus για το Μουσικό Σχολείο Βαρθολομιού στην Ισπανία

Γράφτηκε από τον
Ad Slot
Γεμάτες από πρωτόγνωρες εμπειρίες, αλλά και από συναισθήματα χαράς και ενθουσιασμού επέστρεψαν οι πέντε μαθήτριες του Μουσικού Σχολείου Ηλείας, με έδρα το Βαρθολομιό, ύστερα από το ταξίδι τους στην Ισπανία, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus, με τίτλο «Μουσική και Θάλασσα».
Τα κορίτσια συνοδευόμενα από την Διευθύντρια του Σχολείου Μαρία Μπίρμπα, την καθηγήτρια Πιάνου Χρυσάνθη Ιωαννίδου και την Χημικό Παναγιώτα Φραντζή, βρέθηκαν στην Μάλαγα της Ισπανίας στο διάστημα από 15 εως 21 Οκτωβρίου, μαζί με άλλα τέσσερα σχολεία από την Πορτογαλία, την Ιταλία, την Κύπρο και αυτό της Ισπανίας.
Κάθε χώρα είχε στείλει από πέντε μαθητές, ενώ την φιλοξενία τους είχαν αναλάβει είκοσι μαθητές από το ισπανικό σχολείο. «Η μετάβαση μας στην Ισπανία ήταν μία καταπληκτική εμπειρία, γιατί δόθηκε η ευκαιρία τόσο στις μαθήτριες μας όσο και σε μας, στις τρεις καθηγήτριες συνοδούς τους, να έρθουμε σε επαφή με έναν άλλο πολιτισμό, με μία άλλη χώρα, με ένα άλλο εκπαιδευτικό σύστημα. Όλα αυτά στο πλαίσιο της μη τυπικής εκπαίδευσης είναι ανυπολόγιστης αξίας.
Κινηθήκαμε όλες αυτές τις ημέρες στην περιοχή της Ανδαλουσίας. Θα ήθελα να πω ότι τα προγράμματα Erasmus είναι φοβερή διαδικασία και συστήνω σε όλους και δασκάλους και μαθητές να προσπαθούν να ακολουθούν αυτά τα προγράμματα» ανέφερε η διευθύντρια του Μουσικού Σχολείου Μαρία Μπίρμπα.
Η Αλεξάνδρα Χριστόπουλου, μια από τις μαθήτριες που πήγαν στην Ισπανία, εντυπωσιασμένη από την εμπειρία της αλλά και από τους θρύλους της περιοχής ανέφερε: «Πήγαμε σε σπηλιές τις οποίες ακολουθεί ένας θρύλος ο οποίος έλεγε ότι εκεί υπήρχε ένας κρυμμένος θησαυρός και ότι αυτός που έψαχνε τον θησαυρό πέθανε από εκρηκτικά. Ο θρύλος ακόμα αναφέρει ότι το πνεύμα μιας κοπέλας τριγυρνάει εκεί και μπορούμε να το ακούσουμε», ενώ με τη σειρά της η συμμαθήτριά της Μαρία Νικολιτσοπούλου πρόσθεσε: «Περάσαμε πάρα πολύ ωραία, ήταν φανταστικά. Ήταν πολύ ενδιαφέρον να γνωρίζουμε παιδιά από άλλους πολιτισμούς και από άλλες χώρες. Πολύ ωραίο επίσης ήταν που κάναμε κωπηλασία στη θάλασσα της Μάλαγας κάτι το οποίο δεν είχαμε ξανά ζήσει ως εμπειρία στην Ελλάδα».
Για την χημικό του σχολείου Παναγιώτα Φραντζή, το ταξίδι με το Πρόγραμμα Erasmus, δεν ήταν πρωτόγνωρη εμπειρία, καθως φέτος είχε συμμετοχή σε ένα ακόμα ταξίδι στην Κύπρο, ωστόσο όπως δήλωσε εντυπωσιάστηκε από τα αραβικά στοιχεία που έχει αφήσει το πέρασμα των Αράβων στην Γρανάδα.
Γεμάτη ενθουσιασμό αναφέρθηκε στο ταξίδι αυτό και η μαθήτρια Ασημίνα Φλίγκου που εντυπωσιάστηκε με το Φλαμένγκο, ενώ η κωπηλασία αλλά και τα αξιοθέατα, θα μείνουν για πάντα χαραγμένα στην μνήμη της μαθήτριας Νεκταρίας Πίντζου.
Ως ένα βιωματικό μάθημα χαρακτήρισε το ταξίδι στην Ισπανία με τη σειρά της η καθηγήτρια πιάνου Χρυσάνθη Ιωαννίδου, προσθέτοντας ότι «...Δεν ήταν ένα απλό ταξίδι αναψυχής, εκεί διδαχθήκαμε διάφορα αντικείμενα, το αντικείμενο της βιολογίας, της γεωγραφίας, ξένες γλώσσες, γυμναστική, και φυσικά πάνω απ’ όλα τη μουσική που αντιπροσωπεύει το σχολείο μας. Όλα αυτά με έναν βιωματικό τρόπο που θα μας μείνει αξέχαστος και πάντα χαραγμένος στις ψυχές και στις καρδιές μας. Θεωρώ ότι όλα τα του σχολεία θα έπρεπε να συμμετέχουν σε προγράμματα Erasmus γιατί οι εικόνες και οι αναμνήσεις που παίρνουν τα παιδιά από αυτό, μένουν αναλλοίωτα στο χρόνο. Είναι κάτι που θα θυμούνται για όλη τους τη ζωή. Το συστήνω ανεπιφύλακτα».
Το λιμάνι της Μάλαγα, το μουσείο του Πικάσο αλλά και το μουσείο Φυσικής Ιστορίας, εντυπωσίασαν την μαθήτρια Κατερίνα Γιαννοπούλου, η οποία όπως ανέφερε γεμάτη ενθουσιασμό οι φιλικοί δεσμοί που δημιουργήθηκαν με τα παιδιά των άλλων χωρών, είναι δυνατοί και εξακολουθούν να ισχύουν.
erasmus varth 2
erasmus varth 3
erasmus varth 4
erasmus varth 5
erasmus varth 6
erasmus varth 7
erasmus varth 8
erasmus varth 9
erasmus varth 10
erasmus varth 11
erasmus varth 12
Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου 2019 02:21

Σχετικά Άρθρα

  • Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτ. Ελλάδας: Erasmus Days2024 "I (AI) SING ERASMUS+, I HAIKU ERASMUS+”
    Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτ. Ελλάδας: Erasmus Days2024

    Mε ιδιαίτερα μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε και φέτος ο εορτασμός των Erasmus Days 2024 που πραγματοποιήθηκε στις 14-19 Οκτωβρίου 2024 με τη διοργάνωση 10111 εκδηλώσεων σε όλο τον κόσμο. Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών - Εθνικής Μονάδας Συντονισμού του Προγράμματος Erasmus+ και διοργάνωσε την εκδήλωση “Ι (ΑΙ) Sing Erasmus+, I Haiku Erasmus” σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης δια της Περιφερειακής Επόπτριας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας και της Προωθήτριας Εrasmus+ Π.Δ.Ε. Δυτικής Ελλάδας, την Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2024.

    Τριάντα τέσσερις (34) εξαιρετικές δημιουργίες μαθητών και εκπαιδευτικών παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής εκδήλωσης. Οι συμμετέχοντες δημιούργησαν το δικό τους τραγούδι ή Haiku ποίημα για την Erasmus+ εμπειρία τους με ή χωρίς τη χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης.

    Μέσα από την εκδήλωση αναδείχθηκαν οι εμπειρίες και οι ευκαιρίες που προσφέρει στη Σχολική Κοινότητα το Erasmus+ σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο, ΕΠΑΛ, Ειδικά Δημοτικά Σχολεία, ΕΝΕΕΓΥΛ, ΕΕΕΕΚ) με συμμετοχές και από τις 3 Περιφερειακές Ενότητες Αχαΐας, Ηλείας και Αιτωλοακαρνανίας. Παράλληλα αναδείχθηκε η αξιοποίηση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσω κυρίως της παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης δηλαδή της χρήσης της ως εργαλείο, σε ένα μέρος μίας ολοκληρωμένης μαθησιακής εμπειρίας και όχι ως υποκατάστατο της ανθρώπινης νοημοσύνης.

    Οι δημιουργίες των μαθητών υπάρχουν διαθέσιμες στον ακόλουθο ψηφιακό τοίχο:

    https://padlet.com/pdedeerasmusdays2021/erasmusdays-2024-o54oofrhma7jtht6

    Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε σε όλους τους συμμετέχοντες η δημιουργικότητα , η φαντασία αλλά και τα συναισθήματα χαράς για τις νέες εμπειρίες και γνώσεις, που καθρεφτίζονταν μέσα στις δημιουργίες των μαθητών. Τα παιδιά μίλησαν για την αξία της ειρήνης καταδικάζοντας τη φρίκη του πολέμου, τις αρχές της ισότητας και της δικαιοσύνης, τη σημασία της συνεργασίας και της αλληλεγγύης, την αξία της συμπερίληψης, την περιβαλλοντική βιωσιμότητα και αειφορία, τη σημασία της ευζωίας και την προσδοκία για ένα σχολείο ανοιχτό σε όλους. Αναφέρθηκαν στη λαχτάρα και την προσμονή που ένοιωθαν πριν την υλοποίηση του προγράμματος αλλά εξέφρασαν και την ικανοποίηση τους για όλες τις μοναδικές στιγμές που βίωσαν συμμετέχοντας στο πρόγραμμα. Αξίζει να αναφερθεί πως στην εκδήλωση συμμετείχε και το 1ο Ειδικό Νηπιαγωγείο Πάτρας, του οποίου πρόσφατα αναγνωρίσθηκε το έργο πανευρωπαϊκά αφού ήταν ένα εκ των 96 σχολείων σε όλη την Ευρώπη που απέσπασε το Ευρωπαϊκό Βραβείο Καινοτόμου Διδασκαλίας 2024, μία πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την αναγνώριση του έργου και των επιτευγμάτων εκπαιδευτικών που εφαρμόζουν εξαίρετες πρακτικές αλλά και της ταυτόχρονης προβολής της αξίας του Erasmus+.

    Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους και απηύθυναν χαιρετισμό, η Περιφερειακή Επόπτρια Ποιότητας της Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας Μπαλωμένου Αθανασία ως εκπρόσωπος της Περ/κης Δ/νσης Εκπ/σης Δυτικής Ελλάδας, ο Αντιπεριφερειάρχης Επιχειρηματικότητας, Έρευνας και Καινοτομίας ΠΔΕ Παπαδόπουλος Τάκης, η, Επικεφαλής Europe Direct Δυτικής Ελλάδας Βουτσινά Μαρία, η εκπρόσωπος του Ευρωπαϊκού Δικτύου Ελλήνων Δημοσιογράφων Ριζογιάννη Μαρίνα ενώ στήριξαν την πρωτοβουλία πλήθος Συμβούλων Εκπαίδευσης. Την εκδήλωση παρουσίασαν και συντόνισαν η Περιφερειακή Επόπτρια Ποιότητας της Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας Δρ. Μπαλωμένου Αθανασία και η Προωθήτρια Erasmus+ Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας Δρ. Σαρλή Έλενα.

    Μπορείτε να ψηφίσετε σε Online ψηφοφορία τα αγαπημένα σας τραγούδια και Haiku ανταμείβοντας την προσπάθειά εκπαιδευτικών και μαθητών έως και τις 31 Οκτωβρίου 2024 στον ακόλουθο σύνδεσμο:

    https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeEI9b5oa7p3LmJ9YH0SHY3j8uE2B_KPIjsyHbS7vvIf5xBkQ/viewform

    Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες σε όλους τους εκπαιδευτικούς και μαθητές, «συνοδοιπόρους και συνταξιδιώτες», για τη συμμετοχή και τη συνεργασία σε αυτή την μοναδική εμπειρία.

    Οργανωτική-Τεχνική Υποστήριξη: Βλασσοπούλου Ευαγγελία (Αν. Προωθήτρια Εrasmus+ Δυτικής Ελλάδας), Προδρόμου Ελευθερία, Καραγιάννης Θεόδωρος.

    perif dieyth erasmus 2

    perif dieyth erasmus 3

    perif dieyth erasmus 4

    (Δελτίο Τύπου)

  • Erasmus Days στο 6o Δημοτικό Σχολείο Πύργου
    Erasmus Days στο 6o Δημοτικό Σχολείο Πύργου

    Το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών - Εθνική Μονάδα Συντονισμού του Προγράμματος Erasmus+ κάλεσε και φέτος τους δικαιούχους του προγράμματος να συμμετέχουν στις Erasmus Days 2024, την πανευρωπαϊκή γιορτή, διοργανώνοντας εκδήλωση από τις 14 έως τις 19 Οκτωβρίου 2024.

    Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, με την εκδήλωση “Ι (ΑΙ) Sing Erasmus+, I Haiku Erasmus+", σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης δια της Περιφερειακής Επόπτριας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας και της Προωθήτριας Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Π.Δ.Ε. Δυτικής Ελλάδας προσκάλεσε όλες τις σχολικές μονάδες και φορείς που ωφελήθηκαν από το πρόγραμμα Erasmus + να ανεβάσουν τις δημιουργίες τους σε padlet- ψηφιακό τοίχο που δημιουργήθηκε για το συγκεκριμένο σκοπό.

    Οι δημιουργίες των σχολείων παρουσιάστηκαν σε διαδικτυακή εκδήλωση, την Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2024. Το 6ο δημοτικό σχολείο Πύργου συμμετείχε στην ευρωπαϊκή γιορτή με το τραγούδι: «Green cheer» το οποίο μιλάει για την κλιματική αλλαγή και την προσπάθεια του σχολείου να δημιουργήσει υπεύθυνους πολίτες. Το τραγούδι δημιουργήθηκε με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης (Gemini και Suno). Η καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, Καζάκου Μαρία εμπνεύστηκε τη χορογραφία στην οποία συμμετείχαν οι μαθήτριες της ΣΤ΄τάξης.

    Επίσης συνέβαλαν οι εκπαιδευτικοί: Τσουράς Γιώργος, Τσακριλής Λάμπρος, Ρηγούτσου Ανδριανή και Μπελελή Κατερίνα. Η δημιουργία του σχολείου καταχειροκροτήθηκε από όλους τους συμμετέχοντες στην εκδήλωση.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές από τέσσερις ευρωπαϊκές χώρες, που φιλοξενούνται στο 1ο Λύκειο Αμαλιάδας τίμησε ο Δήμος Ήλιδας
    Τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές από τέσσερις ευρωπαϊκές χώρες, που φιλοξενούνται στο 1ο Λύκειο Αμαλιάδας τίμησε ο Δήμος Ήλιδας

    Τους 13 εκπαιδευτικούς και τους 20 μαθητές από τέσσερις χώρες, που φιλοξενήθηκαν για μία εβδομάδα στην περιοχή μας στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+, τίμησε σε μία λιτή γιορτή το 1ο Γενικό Λύκειο Αμαλιάδας που είχε αναλάβει την υλοποίηση και ο Δήμος Ήλιδας.

    Πρόκειται για Ευρωπαϊκό πρόγραμμα στο οποίο το 1ο ΓΕΛ Αμαλιάδας εκπροσώπησε τη χώρα μας, ενώ συμμετείχαν σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από την Ιταλία, τη Λιθουανία, την Πολωνία και την Τουρκία.

    Ο Δήμαρχος Ήλιδας κ. Χρήστος Χριστοδουλόπουλος, ο οποίος συμμετείχε στη γιορτή του σχολείου συνοδευόμενος από τον σύμβουλό του σε θέματα Παιδείας κ. Γιάννη Ντακούλια, μίλησε για την ανάγκη υλοποίησης ανάλογων προγραμμάτων, τα οποία συμβάλλουν στην ανταλλαγή ιδεών, πολιτισμικών στοιχείων και καλών πρακτικών στον τομέα της εκπαίδευσης ανάμεσα στα σχολεία.

    Παράλληλα, ο Δήμος έδωσε δώρα με τοπικά προϊόντα σε όλους τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα, αλλά και βιβλία με την ιστορία της Αρχαίας Ήλιδας για τις βιβλιοθήκες των σχολείων τους.

    Ο διευθυντής του 1ου ΓΕΛ κ. Θεόδωρος Λαμπρόπουλος και η αρμόδια για την υλοποίηση του προγράμματος και υποδιευθύντρια του σχολείου, κα Ιωάννα Παπαδάκη, είχαν προετοιμάσει μια όμορφη γιορτή για όλους, με τους εκπροσώπους των ευρωπαϊκών σχολείων να τους ευχαριστούν για τις ξεχωριστές στιγμές που δημιούργησαν μαζί τους.

    dimos ilidas vrav erasmus 2

    dimos ilidas vrav erasmus 3

    dimos ilidas vrav erasmus 4

    dimos ilidas vrav erasmus 5

    dimos ilidas vrav erasmus 6

    dimos ilidas vrav erasmus 7

    dimos ilidas vrav erasmus 8

    dimos ilidas vrav erasmus 9

    (Δελτίο Τύπου)

  • Μουσικό Σχολείο Βαρθολομιού: Η αγωνία ενός μαθητή που βλέπει τα όνειρά του να γκρεμίζονται έγινε ποτάμι συμπαράστασης και διαμαρτυρίας
    Μουσικό Σχολείο Βαρθολομιού: Η αγωνία ενός μαθητή που βλέπει τα όνειρά του να γκρεμίζονται έγινε ποτάμι συμπαράστασης και διαμαρτυρίας

    Μαζική στήριξη στον Αντώνη προκειμένου να συνεχίσει τις σπουδές του στο Μουσικό Σχολείο Βαρθολομιού - Αλέξης Καστρινός: «Όταν βλέπεις ένα παιδί 17 ετών να δακρύζει, δεν μπορείς να μείνεις αδιάφορος»

    Της Δήμητρας Βέλμαχου

    Με δάκρυα στα μάτια και φωνή γεμάτη απόγνωση, ο Αντώνης Πουλής, μαθητής της Γ' Λυκείου του Μουσικού Σχολείου Βαρθολομιού, εκφράζει την ανησυχία και την αγωνία του για το μέλλον του, καθώς βλέπει το όνειρό του για ολοκλήρωση των μουσικών του σπουδών να κινδυνεύει να καταρρεύσει.

    Έπειτα από χρόνια αφοσίωσης και σκληρής δουλειάς, ο νεαρός μαθητής βρίσκεται σε αδιέξοδο, εξαιτίας της απόφασης για κατάργηση του τμήματος προσανατολισμού θετικών σπουδών στο σχολείο του. Η απόφαση αυτή δεν του επιτρέπει να συνδυάσει τις μουσικές του σπουδές με την αγάπη του για τα μαθηματικά, και τον αναγκάζει είτε να αλλάξει σχολείο εγκαταλείποντας την μουσική είτε να διανύει καθημερινά μεγάλες αποστάσεις, προκειμένου να φοιτήσει στο Μουσικό Σχολείο της Πάτρας με σημαντικό οικονομικό και ψυχολογικό κόστος.

    Ο αγώνας του Αντώνη

    «Ήθελα να φοιτήσω στο τμήμα θετικών σπουδών, αλλά τώρα, λόγω ενός λάθους, πρέπει να αλλάξω σχολείο. Έχω αφιερώσει έξι χρόνια από τη ζωή μου στο Μουσικό Σχολείο, με έναν στόχο: να πάω σε μουσικό πανεπιστήμιο. Και τώρα, ξαφνικά, όλα καταρρέουν για ένα λάθος. Δεν υπάρχουν ρεαλιστικές λύσεις», λέει ο Αντώνης, μη κατορθώνοντας να συγκρατήσει τα δάκρυά του, καθώς βλέπει τις προσπάθειές του να απειλούνται από μια απόφαση που φαντάζει άδικη και αυθαίρετη.

    Vartholomio 6

    «Προσπαθούμε να κάνουμε ό,τι μπορούμε να το αλλάξουμε αυτό αλλά πέφτουμε σε τείχους. Όλοι μας λένε ότι δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα είναι λάθος κάποιου άλλου. Στην τελική γιατί βρίσκονται σε αυτές τις θέσεις;

    Εμείς παρακαλούμε να διορθωθεί ένα λάθος, εδώ διορθώνονται αλλά και άλλα αλλά κανένας δεν ενδιαφέρεται για το μέλλον ενός παιδιού. Ξέρω ότι το πρόβλημα δεν είναι μόνο δικό μου, είναι σε όλη την Ελλάδα αλλά δεν υπάρχει έλεος από κανέναν. Το τελευταίο πράγμα που θέλαμε είναι η δημοσιότητα, δεν το θέλαμε αλλά μας ανάγκασαν.

    Φοιτώ 6 χρόνια στο Μουσικό Σχολείο με έναν στόχο να πάω σε ένα μουσικό πανεπιστήμιο. Δεν είναι ότι ήρθα φέτος. Είμαι σε αυτό το σχολείο από την πρώτη γυμνασίου με έναν στόχο. Σχολάω κάθε μέρα στις 3:30 πάω στο σπίτι μου στις 4.00 για έναν λόγο. Και όλα χάνονται ξαφνικά για ένα λάθος και γκρεμίζονται τα όνειρά μου. Το να αλλάξει περιβάλλον κάποιος στην Γ Λυκείου δεν είναι καθόλου εύκολο. Οι λύσεις που μας έχουν δώσει είναι αδύνατες. Δεν είναι εφικτές!» τονίζει με τρεμάμενη φωνή ο Αντώνης.

    Η στήριξη της κοινότητας

    Η απελπισία του Αντώνη δεν πέρασε απαρατήρητη από την τοπική κοινωνία. Με συμπαραστάτη τον Δήμο Πηνειού, οι κάτοικοι της περιοχής πραγματοποίησαν χθες το πρωί πορεία διαμαρτυρίας, απαιτώντας την άμεση αποκατάσταση της αδικίας και την επαναλειτουργία του τμήματος θετικών σπουδών στο σχολείο. «Όταν βλέπεις ένα παιδί 17 ετών να δακρύζει, δεν μπορείς να μείνεις αδιάφορος», τόνισε ο Δήμαρχος Πηνειού, Αλέξης Καστρινός εκφράζοντας παράλληλα τη δυσαρέσκειά του για την αδιαφορία των εκπαιδευτικών αρχών, οι οποίες, όπως είπε, δεν έχουν ακόμα ανταποκριθεί στα αιτήματα για διάλογο.

    Vartholomio 5

    «Δεν χρειάζεται παρά μόνο η απλή λογική ότι αυτή τη στιγμή είμαστε σε δραματική κατάσταση να βλέπουμε έναν μαθητή με την οικογένεια του σε αυτή την θέση. Αν μη τι άλλο είναι λυπηρό αυτό το φαινόμενο. Ως δημοτική αρχή είμαστε κάθετα αντίθετοι σε οποιοδήποτε κλείσιμο όπως το είπαμε και στο δημοτικό μας συμβούλιο όπως το είπαμε και στον διευθυντή της δευτεροβάθμιας. Να πω ότι ο περιφερειακός διευθυντής ενώ ζήτησα να μιλήσω μαζί του, ακόμα περιμένω να με πάρει τηλέφωνο. Ο κ. Ζέρβας μας δέχτηκε, ο κ. Δελέγκος δεν μας απάντησε καθόλου. Αυτά εννοείται ότι θα τα μεταφέρω και στο υπουργείο. Είναι απαράδεκτο, πρέπει να το δούμε με ιδιαίτερη ευαισθησία, είναι παιδιά, δεν είναι αριθμητικά δεδομένα και εδώ υπάρχει μία οικογένεια από πίσω. Όταν βλέπεις ένα παιδί 17 ετών να δακρύζει, διότι κάποιοι μπαίνουν εμπόδιο στα όνειρά του, τότε και από σίδερο να είσαι θα λυγίσεις. Αν μη τι άλλο θα πρέπει να καταλάβουμε ότι σε αυτά πρέπει να είμαστε ευαίσθητοι. Δεν μπορεί το ίδιο το κράτος να δίνει 8 εκατομμύρια για να γίνει το Μουσικό Σχολείο που θα είναι το καλύτερο και αυτή τη στιγμή να δυσκολεύεται αυτό το παιδί που πήγαινε όλα τα χρόνια στο Μουσικό να μην μπορεί να βρει τον κατάλληλο κύκλο σπουδών για να συνεχίσει. Τώρα όλα τα άλλα είναι για τριτοκοσμικές χώρες. Εμείς ξανά ήρθαμε σε επαφή με αυτούς που μπορούμε να μιλήσουμε και να επηρεάσουμε και τους έχουμε θέσει τα γεγονότα. Κάνω έκκληση έστω και την τελευταία στιγμή η πολιτεία να δώσει την δυνατότητα να έχουν όλοι θέση στα όνειρα τους».

    Οι δραματικές επιπτώσεις

    Η μητέρα του Αντώνη, Ελένη Χαλούλου, εξέφρασε την πικρία της για την αδιαφορία των αρχών, επισημαίνοντας ότι ο γιος της αφιέρωσε τη ζωή του στη μουσική από το δημοτικό και τώρα βλέπει τα όνειρά του να χάνονται. «Τώρα αναγκαστικά στέλνουν το παιδί στο Γενικό Λύκειο με αποτέλεσμα οι μουσικές του σπουδές να πάνε χαμένες. Από την Τετάρτη δημοτικού το παιδί είναι μέσα στη μουσική, δεν είχε άλλες δραστηριότητες, ήταν αυτό που πάντα ήθελε. Αυτή η απόφαση καθορίζει το μέλλον του», είπε χαρακτηριστικά, ενώ ο συνταξιούχος εκπαιδευτικός Χρήστος Αντωνόπουλος από το Μουσικό Σχολείο Βαρθολομιού υπογράμμισε ότι το σύστημα είναι υπεύθυνο για αυτή την κατάσταση, καθώς δεν δείχνει καμία διάθεση να διορθώσει το ανθρώπινο λάθος που οδήγησε στο κλείσιμο του τμήματος.

    Vartholomio 8

    «Εγώ πρώτα θέλω να απευθυνθώ στο μαθητή που είναι δίπλα μου και να του πω “Αντώνη δεν είσαι μόνος σου. Παλεύουμε όλοι μαζί”. Δεύτερον, ότι ένα πολύ μικρό ποσοστό του Α.Ε.Π. δίνεται στην παιδεία συγκριτικά με την Ευρώπη που δίνει πολλαπλάσια ποσά. Αυτό από μόνο του δείχνει γιατί φτάνουμε σε αυτό εδώ το γελοίο κατάντημα, ένας πολίτης που έχει όνειρα να ζήσει τη ζωή του, ικανότατος μαθητής, πολύ ωραίος μουσικός, να μην μπορεί να συνεχίσει τις σπουδές διότι το σύστημα, η φόρμα, δεν δέχεται Διορθώσεις. Από που ακούστηκε σε δημοκρατία να κυριαρχούν οι αυτοματισμοί και τα συστήματα που επιβάλλουν. Αυτό είναι απαράδεκτο και θέλω επ’ αυτού να τοποθετηθούν όλοι οι τοπικοί παράγοντες που υπάρχουν γύρω μου γιατί είναι τρομερό. Να μηδενίζουμε το μέλλον ενός παιδιού διότι το σύστημα δεν μπορεί να το δεχτεί. Αυτά είναι πρωτάκουστα και δεν ξέρω ακόμα τι χειρότερο μπορούμε να ακούσουμε. Αν είναι ανθρώπινο λάθος, δεν διορθώνουμε τα λάθη; Σκοτώνουμε τα παιδιά και δεν διορθώνουμε τα λάθη; Είναι απαράδεκτο…».

    Κάλεσμα για άμεση λύση

    Η αγωνία του Αντώνη αντικατοπτρίζει ένα ευρύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν πολλοί μαθητές σε όλη την Ελλάδα. Η υπόθεση του Αντώνη δεν είναι μοναδική, αλλά συμβολίζει τη μάχη νέων ανθρώπων ενάντια σε ένα σύστημα που πολλές φορές αντιμετωπίζει τους μαθητές ως αριθμούς και όχι ως άτομα με όνειρα και φιλοδοξίες.

    Στο πλευρό του Αντώνη στάθηκε και η Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηλείας Στέλλα Αναστασίου απαιτώντας να βρεθεί άμεσα λύση, ώστε να μπορέσει να συνεχίσει τις σπουδές του και να κυνηγήσει τα όνειρά του.

    Vartholomio 9

    «Για ακόμα μία φορά βρισκόμαστε αντιμέτωποι με το ποιο ανάλγητο πρόσωπο του υπουργείου Παιδείας. Βλέπουμε ότι δεν προχωράει στην έγκριση του τμήματος προσανατολισμού θετικών σπουδών για τον μαθητή του μουσικού σχολείου Βαρθολομιό διότι στην ουσία αντιμετωπίζει τον μαθητή ως αριθμό και τα μορφωτικά του δικαιώματα ως κόστος. Αν το δούμε πρακτικά μιλάμε για 12 ώρες επιπλέον. Για 6 ώρες φυσικής και 6 ώρες χημείας διότι τα υπόλοιπα μαθήματα διδάσκονται με συνδιδασκαλία με τους άλλους προσανατολισμούς. Εδώ και τώρα απαιτούμε ο διευθυντής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης και το υπουργείο να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να λειτουργήσει αυτό το τμήμα. Οι λύσεις που δίνονται δε γίνονται δεκτές και ούτε ο μαθητής μπορεί τελευταία χρονιά να πάει σε ένα ΓΕΛ και να παρατήσει τις μουσικές του σπουδές και πολύ περισσότερο να πάει στην Πάτρα στο μουσικό σχολείο, που απέχει 80 km από εδώ. Πραγματικά θέλουμε να λειτουργήσει το τμήμα, θέλουμε ο Αντώνης να συνεχίσει τις σπουδές του και να κάνει τα όνειρά του πραγματικότητα. Και ο μαθητής και η οικογένειά του βρίσκονται σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση καθώς τα τελευταία χρόνια πριν από τις πανελλαδικές που τα παιδιά έχουν ένα επιπλέον άγχος να του λένε ότι δεν μπορεί να συνεχίσει τις σπουδές.

    Καταδικάζουμε τη στάση του περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης, την Δευτέρα πήγαμε στην Περιφέρεια και οι γονείς και εγώ προσωπικά ως πρόεδρος της ΕΛΜΕ και δεν μας δέχτηκε. Δεν είχε δηλαδή ούτε 2 λεπτά να ακούσει την άποψή μας με την δικαιολογία ότι είχε τηλεδιάσκεψη. Είναι ντροπή για έναν εκπαιδευτικό που δε δέχτηκε να μιλήσει μαζί μας».

    Vartholomio 7

    Τέλος, ο Αλέξης Τσαουσάκης μέλος του ΚΚΕ και επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης του Δήμου Πηνειού από την πλευρά του ανέφερε πως: «Είναι συγκινητική η συμμετοχή των μαθητών, του λαού του Βαρθολομιού ώστε να συμπαρασταθούν στον συμμαθητή τους που αντιμετωπίζει αυτό το πρόβλημα που δείχνει την αναλγησία ενός κράτος. Όταν είναι να προσφέρει τα απολύτως απαραίτητα σε έναν μαθητή, σε έναν Έλληνα πολίτη βρίσκει 1002 δικαιολογίες, την ίδια στιγμή που βρίσκει απλόχερα χρήμα και πόρους όταν είναι να εξυπηρετήσει άλλα συμφέροντα. Μόλις προχθές ψηφίστηκε στο ευρωκοινοβούλιο εκ μέρους της κυβέρνησης να δίνεται το μισό τοις 100 του Α.Ε.Π. κάθε χρόνο για τις ανάγκες του πολέμου στην Ουκρανία. Και αυτό μεταφράζεται σε κάτι εκατομμύρια ευρώ και την ίδια στιγμή δεν μπορούν να βρουν μία λύση για ένα απλό πρόβλημα που θα έπρεπε να έχει λυθεί σε χρόνο μηδέν. Η συμμετοχή του κόσμου είναι συγκινητική πρέπει να συνεχιστεί ο αγώνας και να πάρει πίσω αυτή η απαράδεκτη απόφαση» τόνισε ο κ. Τσαουσάκης σημειώνοντας παράλληλα πως ο μαθητής πρέπει να επιστρέψει στην τάξη του και να ολοκληρώσει τις σπουδές του.

    Vartholomio 2

    Vartholomio 3

    Vartholomio 4

  • O Δήμος Πηνειού δίπλα στην εκπαιδευτική κοινότητα του Μουσικού Σχολείου Βαρθολομιού
    O Δήμος Πηνειού δίπλα στην εκπαιδευτική κοινότητα του Μουσικού Σχολείου Βαρθολομιού

    Κινητοποίηση με αίτημα τη συγκρότηση τμήματος προσανατολισμού θετικών σπουδών

    Α. Καστρινός: «οφείλουμε να στηρίζουμε τα όνειρα των παιδιών»

    Στο πλευρό της εκπαιδευτικής κοινότητας του Μουσικού Σχολείου Βαρθολομιού που διαμαρτύρεται για τη μη δημιουργία τμήματος προσανατολισμού Θετικών Επιστημών Γ΄ Λυκείου παραμένει η Δημοτική Αρχή του Δήμου Πηνειού. Ο Δήμαρχος κ. Αλέξης Καστρινός, συνοδευόμενος από δημοτικούς και τοπικούς συμβούλους, συμμετείχε στην κινητοποίηση που διοργανώθηκε από μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικό προσωπικό στην κεντρική πλατεία της πόλης και επανέλαβε σε κάθε τόνο την πλήρη αντίθεσή του σε οποιαδήποτε προσπάθεια υποβάθμισης των σχολικών μονάδων του δήμου.

    Η κινητοποίηση έλαβε χώρα στο κέντρο του Βαρθολομιού με τη συμμετοχή μαθητριών και μαθητών του Μουσικού Σχολείου, εκπαιδευτικών, γονέων και κηδεμόνων. Τα παιδιά πραγματοποίησαν πορεία και κατέληξαν στο κέντρο της πόλης, διατρανώνοντας με συνθήματα και με τραγούδια την αντίθεσή τους στην μη συγκρότηση του συγκεκριμένου τμήματος κατεύθυνσης που ουσιαστικά θα αναγκάσει έναν συμμαθητή τους να εγκαταλείψει το σχολείο τους και κατ’ επέκταση τα μαθήματα μουσικής κατά τη διάρκεια της φετινής –και τελευταίας του- σχολικής χρονιάς.

    Συγκινησιακά φορτισμένος και πλαισιωμένος από τους γονείς του καθώς και από σύσσωμη την εκπαιδευτική κοινότητα του σχολείου του, ο μαθητής Αντώνης Πουλής απηύθυνε έκκληση προς κάθε κατεύθυνση προκειμένου να μην υποχρεωθεί να αλλάξει σχολικό περιβάλλον. «Το τελευταίο διάστημα κάνουμε ό,τι μπορούμε προκειμένου να διορθωθεί αυτή η απόφαση ωστόσο πέφτουμε επάνω σε τοίχους· δεν ενδιαφέρεται κανείς για το μέλλον ενός παιδιού» επεσήμανε χαρακτηριστικά και συνέχισε «φοιτώ στο μουσικό σχολείο έξι χρόνια με στόχο να συνεχίσω σε κάποιο μουσικό πανεπιστήμιο· τώρα όλα φαίνεται να χάνονται εξαιτίας ενός λάθους. Οι λύσεις που προτείνονται είναι ανέφικτες».

    «Κάθετα αντίθετοι σε οποιαδήποτε υποβάθμιση»

    Την εκπεφρασμένη θέση της Δημοτικής Αρχής ότι είναι κάθετα αντίθετη σε οποιαδήποτε ενέργεια υποβάθμισης των σχολικών μονάδων του δήμου, επανέλαβε με τοποθέτησή του ο Δήμαρχος Πηνειού κ. Αλέξης Καστρινός. Επεσήμανε μάλιστα ότι αντίστοιχη θέση έχει λάβει και το δημοτικό συμβούλιο με ομόφωνη απόφασή του κατά τη διάρκεια πρόσφατης συνεδρίασης του σώματος. Ο κ. Καστρινός χαρακτήρισε δραματική την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί με τον μαθητή που εξαναγκάζεται να εγκαταλείψει τη φοίτησή του στο Μουσικό και να συνεχίσει σε διαφορετικού τύπου σχολείο τις σπουδές του. «Δεν γίνεται από τη μία το ίδιο το κράτος να χρηματοδοτεί με οκτώ εκατομμύρια την κατασκευή του νέου μουσικού σχολείου Βαρθολομιού, ενός κτιριακού συγκροτήματος που θα αποτελεί κόσμημα και πρότυπο για ολόκληρη την περιφέρεια, και από την άλλη να μη διασφαλίζονται οι προϋποθέσεις ώστε αυτό το παιδί να μπορεί να συνεχίσει τη φοίτησή του εδώ» σχολίασε ο κ. Καστρινός και συνέχισε «δυστυχώς οι λύσεις που προτείνονται δεν είναι μόνο ανέφικτες αλλά παραπέμπουν σε τριτοκοσμικές χώρες». Ο κ. Καστρινός σημείωσε ότι οι αρμόδιοι οφείλουν να εξετάσουν με ιδιαίτερη ευαισθησία το ζήτημα καθώς αφορά μαθητές και μαθήτριες που αποτελούν το ελπιδοφόρο μέλλον του τόπου· «τα ζητήματα της εκπαίδευσης δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται ως αριθμοί σε πίνακες. Αφορούν παιδιά και, πίσω από αυτά, οικογένειες». Ο Δήμαρχος Πηνειού στάθηκε ιδιαίτερα στη λάθος αντιμετώπιση του θέματος από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας τονίζοντας ότι «καλό θα είναι τόσο αυτοί που διοικούν όσο και αυτοί που τοποθετούν τους διοικούντες να είναι περισσότερο προσεκτικοί». Ο κ. Καστρινός απηύθυνε τέλος έκκληση προς όλους τους εμπλεκόμενους φορείς έτσι ώστε έστω και την ύστατη στιγμή να διευθετηθεί θετικά το ζήτημα συμπληρώνοντας «αποτελεί χρέος όλων μας να στηρίζουμε έμπρακτα τα όνειρα και τις φιλοδοξίες των παιδιών».

    pinios kin mousiko 2

    Τα παιδιά πραγματοποίησαν πορεία και κατέληξαν στο κέντρο της πόλης, διατρανώνοντας με συνθήματα και με τραγούδια το αίτημά τους.

    pinios kin mousiko 3

    Ο Δήμαρχος κ. Αλέξης Καστρινός, συνοδευόμενος από δημοτικούς και τοπικούς συμβούλους, επανέλαβε σε κάθε τόνο την πλήρη αντίθεσή του σε οποιαδήποτε προσπάθεια υποβάθμισης των σχολικών μονάδων του δήμου.

    pinios kin mousiko 4

    O Δήμαρχος Πηνειού κ. Καστρινός συνομίλησε για το ζήτημα που έχει προκύψει με τη μητέρα του μαθητή.

    (Δελτίο Τύπου)

  • 1ο Γυμνάσιο Πύργου: Πρόγραμμα Erasmus+ Courses and Training
    1ο Γυμνάσιο Πύργου: Πρόγραμμα Erasmus+ Courses and Training

    Στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus+ KA122 Σχέδιο 2023-1-EL01-KA122-SCH-000143964-“Think new-Act green” που υλοποιεί το σχολείο μας , το 1ο Γυμνάσιο Πύργου, πραγματοποιήθηκε κινητικότητα εκπαιδευτικών για την παρακολούθηση επιμορφωτικού σεμιναρίου σε εκπαιδευτικό οργανισμό στο εξωτερικό. Πιο συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί κ. Αργυροπούλου Μαγδαληνή, κ. Μποσμή Αικατερίνη και η κ.Σαργέντη Βασιλική συμμετείχαν σε σειρά μαθημάτων με τίτλο «Effective Pedagogies for 21st-Century Learning» (Αποτελεσματικές Παιδαγωγικές Μάθησης για τον 21ο αιώνα») που διεξήχθη στoν εκπαιδευτικό οργανισμό Société Nouvelle International House Centre de Langues, Riviera στη Νίκαια της Γαλλίας από 22 έως 27 Ιουλίου 2024 με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και με Εθνική Μονάδα Συντονισμού το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ).

    Η επιμόρφωση αυτή αφορούσε τη χρήση νέων παιδαγωγικών πρακτικών για την ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως η κριτική σκέψη, η συνεργασία, η δημιουργικότητα και η επικοινωνία στη σχολική εκπαίδευση. Οι νέες αυτές παιδαγωγικές μέθοδοι με επίκεντρο τον μαθητή κερδίζουν δυναμική σε όλο τον κόσμο: μάθηση βάσει έργου (PBL), μάθηση ενισχυμένη με τεχνολογία (TEL), συνεργατική μάθηση και σκέψη σχεδιασμού για δημιουργική επίλυση προβλημάτων. Το σεμινάριο, στο οποίο συμμετείχαν επίσης εκπαιδευτικοί από την Ουγγαρία, τη Σλοβακία, την Ισπανία και την Τουρκία, είχε κυρίως βιωματική προσέγγιση μια και οι επιμορφούμενοι συμμετείχαν σε δραστηριότητες εφαρμόζοντας τις νέες παιδαγωγικές μεθόδους. Η τελική εργασία αφορούσε τη δημιουργία σχεδίων μαθημάτων.

    Είναι βέβαιο ότι η γνώση και η εμπειρία μιας εκπαιδευτικής επιμόρφωσης αποτελεί εφαλτήριο για την περαιτέρω εξερεύνηση των νέων μεθόδων, τον πειραματισμό και την προσαρμογή τους για την πιο πρόσφορη εφαρμογή αυτών με στόχο την συμπερίληψη και την ενεργοποίηση όλων των μαθητών. Δεδομένου ότι είναι πολλές οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί σήμερα, είναι πολύ ωφέλιμο αυτές οι καινοτόμες πρακτικές που προκύπτουν από τέτοια επιμορφωτικά σεμινάρια καθώς και παραδείγματα από την υλοποίησή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία να διαχέονται στην ενδοσχολική κοινότητα, καθώς και σε ημερίδες σε επίπεδο νομού.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Η ανάδειξη της Ολυμπιακής Γης στόχος των Erasmus+
    Η ανάδειξη της Ολυμπιακής Γης στόχος των Erasmus+

    Στα πλαίσια της προσπάθειας ανάδειξης και προώθησης της ολυμπιακής γης, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη από τους φοιτητές Erasmus Ευρώπης στον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας.

    Το θέμα της επισκέψεως ήταν η δημιουργία πολιτιστικών εκδρομών Erasmus που θα διοργανώνονται στον Δήμο μας, με σκοπό την εμφύσηση των Ολυμπιακών ιδεωδών στους Ευρωπαίους φοιτητές.

    Επιπλέον, στον χώρο παρευρέθηκε ο Αντιδήμαρχος Αθλητισμού, κ. Αντώνης Χρυσανθακόπουλος, ο οποίος μίλησε στους φοιτητές για την σπουδαιότητα του Ολυμπισμού και κατέστησε την ημέρα αυτή μια μοναδική εμπειρία για τους μαθητές, μέσω της αναβίωσης ενός αγώνα τρεξίματος. Ο νικητής βραβεύθηκε με στεφάνι ελιάς.

    Ευχαριστούμε, επίσης, τον κ. Παναγιώτη Κότσαλη, φοιτητή του Οικονομικού Κολλεγίου Αθηνών και δημότη Αρχαίας Ολυμπίας, για τον συντονισμό και την συνεννόηση με τους υπεύθυνους του ευρωπαϊκού προγράμματος.

    erasmus ol gi 2

    erasmus ol gi 3

    (Δελτίο Τύπου)

  • Μαθητές και εκπαιδευτικοί του 1ου Γυμνασίου Πύργου στη Λιθουανία, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ “Think new-Act green”
    Μαθητές και εκπαιδευτικοί του 1ου Γυμνασίου Πύργου στη Λιθουανία, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ “Think new-Act green”

    Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η κινητικότητα 8 μαθητών/τριών και 3 συνοδών καθηγητών του σχολείου μας στην πόλη Σιλούτε της Λιθουανίας από 13 έως 17 Μαΐου 2024. Τους μαθητές συνόδευσαν ο Διευθυντής του σχολείου κ. Λαμπρόπουλος Άγγελος και οι εκπαιδευτικοί κ. Μπακόπουλος Διονύσιος και κ. Παπαδημητρίου Νικόλαος. Η κινητικότητα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ “Think new-Act green” με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και με Εθνική Μονάδα Συντονισμού το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ). Σχολείο υποδοχής για την υλοποίηση της κινητικότητας του σχολείου μας, ήταν το Silute Martynas Jankus Basic School στο Σιλούτε της Λιθουανίας.

    Στο πλαίσιο δράσεων του μαθησιακού προγράμματος, οι μαθητές μας συμμετείχαν σε βιωματικά εργαστήρια, παρακολούθησαν παρουσιάσεις και πραγματοποίησαν επισκέψεις. Συγκεκριμένα, κατά την πρώτη μέρα των δράσεων μας οι μαθητές μας παρουσίασαν το ρόλο που διαδραματίζει το σχολείο μας στην ευαισθητοποίηση των μαθητών απέναντι στα κρίσιμα περιβαλλοντικά προβλήματα που απειλούν τον πλανήτη καθώς και την καλλιέργεια της περιβαλλοντικής συνείδησης των μαθητών μέσα από περιβαλλοντικά προγράμματα και δράσεις. Επίσης παρουσίασαν το πρόγραμμα ανακύκλωσης του δήμου Πύργου και ανέδειξαν τη σημασία που έχει όχι μόνο στην προστασία του περιβάλλοντος αλλά και στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής μας. Στη συνέχεια συμμετείχαμε στο εργαστήριο «Ανακύκλωση» όπου δημιουργήσαμε κατασκευές από ανακυκλώσιμα υλικά, όπως σουβέρ από σελίδες παλαιών βιβλίων και περιοδικών. Ταυτόχρονα οι καθηγητές όλων των αποστολών με στόχο την ανταλλαγή καλών διδακτικών πρακτικών παρακολούθησαν διδασκαλία μαθημάτων. Στο δρόμο για το Μουσείο Silute -Hugo Šojaus Manor είχαμε την ευκαιρία, στο πλαίσιο της βιωματικής δραστηριότητας τα «Μυστικά του Σιλούτε», να γνωρίσουμε την ιστορία της πόλης και τη ζωή των κατοίκων της με πρωτότυπο τρόπο. Πρόκειται για μοναδικά «δωμάτια» καλυμμένα με γυαλί, χτισμένα στο πεζοδρόμιο, που αναπαριστούν τη ζωή των κατοίκων της πόλης στα τέλη του 19ου αιώνα. Στη συνέχεια στο μουσείο Hugo Šojaus Manor εφαρμόσαμε την νέα γνώση με βιωματικό τρόπο αλλά ταυτόχρονα είχαμε την ευκαιρία να περιηγηθούμε στην εθνογραφική έκθεση, στην έκθεση φυσικής ιστορίας και να απολαύσουμε τα μοναδικά έργα τέχνης.

    Τη 2η μέρα του προγράμματος πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στο Επαγγελματικό Κέντρο Πρακτικής Κατάρτισης Αλιείας όπου αρχικά ενημερωθήκαμε για τα διαφορετικά είδη ψαριών που εκτρέφονται στο κέντρο, τις συνθήκες που διασφαλίζουν την αποτελεσματική εκτροφή ψαριών αλλά και τη σημασία της υδατοκαλλιέργειας. Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το παράρτημα του Εργοστασίου Διαχείρισης Αποβλήτων «UAB Šilutės vandenys’, το οποίο διαχειρίζεται τη συλλογή λυμάτων καθώς και την παροχή πόσιμου νερού στην πόλη του Σιλούτε και στις γύρω περιοχές. Επίσης, επισκεφθήκαμε τον Ορνιθολογικό Σταθμό Ventė Horn κοντά στη λιμνοθάλασσα Curonian που αποτελεί χώρο διέλευσης και ξεκούρασης μεταναστευτικών πουλιών αλλά και έναν από τους πρώτους σταθμούς δακτυλίωσης πουλιών στην Ευρώπη. Ενημερωθήκαμε για τη σημασία της μεθόδου της δακτυλίωσης στη μελέτη της οικολογίας, της συμπεριφοράς, των μετακινήσεων, και της δημογραφίας των πουλιών. Στη συνέχεια, περπατήσαμε στο γνωστικό Μονοπάτι Aukštumala, μήκους 1700 μ., που βρίσκεται στο καταφύγιο Aukštumala στο χωριό Ruguliai, στο δρόμο Šilutė–Povilai. Το συγκεκριμένο καταφύγιο δημιουργήθηκε για την προστασία του ελώδους οικοσυστήματος. Περπατώντας κατά μήκος του βάλτου είχαμε την ευκαιρία να μάθουμε για τη σπάνια χλωρίδα του βάλτου, να ενημερωθούμε για το περιβαλλοντικό φαινόμενο του ευτροφισμού που απειλεί το οικοσύστημα αλλά και να θαυμάσουμε από κοντά το ξεχωριστό τοπίο του.

    Την 3η μέρα του προγράμματος, επισκεφθήκαμε το Μουσείο Ιστορίας Lithuania Minor στην Κλαϊπέντα, ένα μουσείο με αρχαιολογικά, ιστορικά, εθνογραφικά και σύγχρονα εκθέματα όπου μας δόθηκε η ευκαιρία να θαυμάσουμε τα υπέροχα εκθέματα λαϊκής τέχνης με μοτίβα αντιπροσωπευτικά της περιοχής. Επίσης συμμετείχαμε σε εργαστήριο γραφικών όπου τυπώσαμε τις δικές μας κάρτες και τσάντες και δημιουργήσαμε αντικείμενα φιλικά προς το περιβάλλον από δευτερογενείς πρώτες ύλες. Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το Μουσείο Σιδηρουργίας το οποίο βρίσκεται στο εργαστήριο του σιδηρουργού Gustav Katzke (1868–1944) στην καρδιά της παλιάς πόλης. Σε μια αυθεντική ατμόσφαιρα σιδηρουργείου φτιάξαμε τα δικά μας δαχτυλίδια διακοσμημένα με μοτίβα της βαλτικής.

    Την 4η μέρα του προγράμματος, παρακολουθήσαμε στο σχολείο εργαστήριο μελισσοκομίας όπου ενημερωθήκαμε για την ιστορία του μελιού , το σύγχρονο τρόπο παρασκευής του αλλά και το σημαντικό ρόλο των μελισσών ως επικονιαστές στη βιοποικιλότητα και την αειφορία. Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε στην πόλη Παλάγκα και απολαύσαμε τη φανταστική θέα από το ψηλότερο σημείο των λιθουανικών ακτών “The Dutchman’s Cap”,του οποίου το σχήμα μοιάζει με καπέλο Ολλανδού. Πρόκειται για έναν αμμόλοφο ύψους 24 μέτρων στις ακτές της Βαλτικής, που σχηματίστηκε μετά την υποχώρηση των παγετώνων. Αποτελεί μέρος του Παραθαλάσσιου Περιφερειακού Πάρκου και κατατάσσεται στη Λίστα Φυσικής Κληρονομιάς της Λιθουανίας. Στη συνέχεια περιηγηθήκαμε στο Μουσείο Κεχριμπαριού στην Παλάγκα και ενημερωθήκαμε για τις ιδιότητες του κεχριμπαριού.

    Την 5η και τελευταία μέρα του προγράμματος, επισκεφθήκαμε το Μουσείο Θαλάσσης στην περιοχή Smiltyne της Κλαϊπέντα με πάνω από 88.000 εκθέματα και το Ενυδρείο όπου πήραμε μία γεύση από τον εντυπωσιακό θαλάσσιο κόσμο που μας περιβάλλει και βιώσαμε τη σπουδαιότητα των ωκεανών μας. Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε στο Δελφινάριο μία μοναδική παράσταση δελφινιών. Το συγκεκριμένο Δελφινάριο εκτός από ψυχαγωγικές παραστάσεις πραγματοποιεί εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες πρόγραμμα ανάπτυξης σχέσεων φιλίας ανάμεσα σε παιδιά και δελφίνια ως ένα τρόπο θεραπείας για παιδιά με ειδικές ανάγκες .

    Αναμφίβολα ήταν μια μοναδική, μαθησιακή εμπειρία για όλους τους συμμετέχοντες που πληρούσε στο έπακρο τους στόχους και τις προδιαγραφές του προγράμματος Erasmus+.

    1o gumnasio erasm lith 2

    1o gumnasio erasm lith 3

    (Δελτίο Τύπου)

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο