Τρίτη, 28 Απριλίου 2020 08:43

ΕΛΜΕ Ηλείας: Το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία να μην κατατεθεί στη Βουλή, να αποσυρθεί εδώ και τώρα!

Γράφτηκε από τον

Έγκαιρα είχαμε προειδοποιήσει την Υπουργό Παιδείας Κα Κεραμέως να "μην τολμήσει" να καταθέσει νομοσχέδιο εν μέσω πανδημίας με τα σχολεία κλειστά, τους εκπαιδευτικούς και ολόκληρη την ελληνική κοινωνία σε συνθήκες κατ' οίκον περιορισμού, με δημοκρατικές και συμμετοχικές διαδικασίες σε αναστολή. Όταν ολόκληρη η κοινωνία αγωνιά και αγωνίζεται με κόστος και θυσίες να ξεπεραστεί η υγειονομική κρίση και να επανέλθει η κανονικότητα, όταν οι εκπαιδευτικοί δίνουν μαθήματα ανθρωπιάς και αλληλεγγύης για να στηρίξουν τους μαθητές τους και το δημόσιο σχολείο, η κα Υπουργός επιλέγει "να χτυπήσει" θεωρώντας ότι επικρατούν οι κατάλληλες συνθήκες μη αντίδρασης στα αντιδραστικά εκπαιδευτικά της μέτρα.

Έτσι καταθέτει ένα νομοσχέδιο, χωρίς να έχει προηγηθεί κανένας διάλογος με τους αρμόδιους εκπαιδευτικούς και άλλους φορείς και δρομολογεί μια τραγική οπισθοδρόμηση με αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις, οι οποίες ορθώνουν νέα εμπόδια στη μόρφωση της νέας γενιάς, διογκώνουν τους ταξικούς φραγμούς στην πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, χτυπούν δημοκρατικές εσωτερικές διαδικασίες του εκπαιδευτικού κόσμου και επαναφέρουν τις ιδεοληψίες για τα σχολεία των αρίστων.

Εν μέσω πανδημίας, με κλειστά τα σχολεία και σε συνθήκες που αντικειμενικά περιορίζουν τη δυνατότητα συλλογικών διαδικασιών από την πλευρά των ΣΥΛΛΟΓΩΝ και των ΕΛΜΕ, το Υπουργείο Παιδείας έδωσε στη διαβούλευση το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία, με σκοπό να ψηφιστεί άμεσα. Πρόκειται για απαράδεκτη και εχθρική ενέργεια ενάντια στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς, που δίνουν εδώ και μέρες τη μάχη για τη στήριξη των μαθητών, μέσα στις πρωτόγνωρες συνθήκες αναστολής λειτουργίας των σχολείων, χωρίς καμία ουσιαστική στήριξη από την πλευρά της κυβέρνησης. Επιδιώκουν με το νομοσχέδιο, ακολουθώντας τη γραμμή της νεοφιλελεύθερης ατζέντας ΟΟΣΑ – ΕΕ – ΣΕΒ, να κάνουν ΤΩΡΑ ένα ακόμα σοβαρό βήμα στην αλυσίδα των αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων, που οδηγούν στην καταβαράθρωση των μορφωτικών δικαιωμάτων και σε ένα πιο ταξικό σχολείο.

«Ο κορονοϊός απειλεί την υγεία μας, η κυβέρνηση τα μορφωτικά δικαιώματα»!!

Το νομοσχέδιο πρέπει να μείνει στα χαρτιά, να αποσυρθεί εδώ και τώρα γιατί:

Προωθείται η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη σε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο!! Αντί να πάρουν άμεσα μέτρα για τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, για τη δημιουργία σύγχρονων και υγιεινών σχολικών τάξεων, προωθούν το στοίβαγμα μέχρι και 26 μαθητών σε αίθουσες κλουβιά και σε κοντέινερ. Απλά αίσχος!
Η καθιέρωση του ελάχιστου αριθμού των 20 μαθητών ανά τάξη στα 7θέσια και πάνω Δημοτικά και των 16 στα 2θίεσια και πάνω Νηπιαγωγεία θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις τάξεων, σε υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών, σε απολύσεις αναπληρωτών και φυσικά θα χειροτερεύσει την εκπαιδευτική διαδικασία.

Υψώνει νέους ταξικούς φραγμούς, θέτει νέα εμπόδια στην προσπάθεια των μαθητών να μορφωθούν, να περάσουν στα Πανεπιστήμια. Διατηρεί το Λύκειο – εξεταστικό κέντρο του Γαβρόγλου, το ενισχύει και προχωράει σε ακόμα πιο βαθιές και αντιδραστικές αλλαγές. Εισάγει την Τράπεζα Θεμάτων από την Α΄ Λυκείου για τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ. Αυξάνει τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στο Λύκειο. Στην πράξη θα έχουμε μίνι πανελλαδικές για κάθε τάξη (με την Τράπεζα Θεμάτων) συν τις πανελλαδικές για την εισαγωγή στα ΑΕΙ.Η αύξηση του εξεταστικού φόρτου και η καθιέρωση της τράπεζας θεμάτων θα οδηγήσει σε αύξηση της μαθητικής διαρροής και στη μετατροπή του Λυκείου σε σχολείο όπου θα καλλιεργείται ακραίος ανταγωνισμός μεταξύ μαθητών, σχολείων και εκπαιδευτικών και θα ενισχύεται η ανάγκη προσφυγής στα φροντιστήρια, σε μια περίοδο ακραίας οικονομικής δυσκολίας για την οικογένεια. Υπενθυμίζουμε ότι κατά την πρώτη εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων, το σχολικό έτος 2013-14, το ποσοστό των μετεξεταστέων ανέβηκε στο 23%, από το 4% που κυμαινόταν τα προηγούμενα χρόνια.

Με τη ρύθμιση για ανώτερο ηλικιακό όριο εγγραφής στα ΕΠΑΛ τα 17 έτη κλείνει ο δρόμος για χιλιάδες μαθητές να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στην ειδικότητα της επιλογής τους.

Επανέρχεται η αναγραφή της «διαγωγής» στα απολυτήρια του Γυμνασίου και του Λυκείου και οι λεγόμενες πολυήμερες αποβολές στο όνομα της πειθαρχίας των μαθητών! Όμως η συνειδητή πειθαρχία, η συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία, η αλληλεγγύη, η αγάπη για τη μάθηση είναι αξίες που καλλιεργούνται μέσα από το ίδιο το περιεχόμενο του σχολείου, τους στόχους και τις αξίες που καλλιεργεί.

Η εισαγωγή των λεγόμενων «εργαστηρίων δεξιοτήτων» δεν έχει σκοπό την κάλυψη υπαρκτών αναγκών των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Αντίθετα ανοίγει ο δρόμος για νέες αντιδραστικές αλλαγές στο περιεχόμενο του σχολείου. Αντί να δοθεί προτεραιότητα στις αναγκαίες αλλαγές των Αναλυτικών Προγραμμάτων και των Σχολικών Εγχειριδίων, που προωθούν τα Μαθηματικά του «περίπου», τη διδασκαλία της Γλώσσας μέσα από συνταγές μαγειρικής, την αποσπασματικότητα στη γνώση, αντί να ενισχυθεί η σύγχρονη γενική παιδεία και μόρφωση για όλα τα παιδιά, που είναι και το υπόβαθρο για την κατάκτηση των αναγκαίων ικανοτήτων, τελικά ενισχύονται όλα εκείνα τα στοιχεία που έχουν οδηγήσει το σχολείο στα σημερινά αδιέξοδα.

Στο Νηπιαγωγείο, όπου τα νήπια και προνήπια δεν έχουν κατακτήσει ακόμα τη χρήση της μητρικής γλώσσας εισάγεται το αντικείμενο των Αγγλικών. Ανοίγει ο δρόμος για νέες επικίνδυνες αλλαγές που αλλοιώνουν τη φυσιογνωμία της Προσχολικής Αγωγής. Την ίδια στιγμή αρνούνται να πάρουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την πλήρη και ουσιαστική εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής σε όλη την Ελλάδα με σύγχρονους όρους και προϋποθέσεις, να ενισχύσουν τα Νηπιαγωγεία με όλο το απαραίτητο βοηθητικό (π.χ. τραπεζοκόμους) και επιστημονικό προσωπικό (π.χ. ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς).

Δεν παίρνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο για την ενίσχυση των απαραίτητων υποστηρικτικών δομών του σχολείου για τη στελέχωσή τους με το αντίστοιχο προσωπικό. Δεν μπορεί η ευθύνη, όχι μόνο για παιδαγωγικά αλλά και για κοινωνικά, ψυχολογικά και αλλά ζητήματα, που αφορούν και άλλες ειδικότητες, που δεν υπάρχουν σήμερα στα σχολεία, όπως π.χ. κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι κλπ., να μεταφέρεται για μια ακόμα φορά στις πλάτες των εκπαιδευτικών μέσω του θεσμού των Εκπαιδευτικών Εμπιστοσύνης.
Το νέο πλαίσιο λειτουργίας των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων οδηγεί στην ακόμα μεγαλύτερη διαφοροποίηση στην εκπαίδευση. Οδηγεί στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

Τιμωρούνται για μια ακόμα φόρα οι αναπληρωτές, που επί 20 και πλέον χρόνια έχουν πάρει στις πλάτες τους τη λειτουργία των δημόσιων σχολείων. Αντί να παρθούν ουσιαστικά μέτρα στήριξης της διαβίωσής τους εκτός του τόπου μόνιμης κατοικίας τους, τιμωρούνται με διετή ή τριετή αποκλεισμό από τους πίνακες σε περίπτωση μη ανάληψης υπηρεσίας. Η διάταξη για την «κατά προτεραιότητα κάλυψη των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων» ομολογεί με τον πιο επίσημο τρόπο πως το κράτος και το Υπουργείο Παιδείας θα αφήνει ακάλυπτα χιλιάδες κενά σε όλες τις υπόλοιπες τάξεις και τις ειδικότητες.

Οι διατάξεις για κατά προτεραιότητα κάλυψη στην Ειδική Αγωγή των κενών στα Ειδικά Σχολεία φανερώνει την πρόθεση της κυβέρνησης να αφήνει χιλιάδες κενά σε Τμήματα Ένταξης, Παράλληλης Στήριξης κ.ά. ακάλυπτα. Ιδιαίτερα στον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής χρειάζεται όλοι οι μαθητές από την πρώτη μέρα του σχολείου να έχουν τον εκπαιδευτικό δίπλα τους.

Η εισαγωγή των υποχρεωτικών εσωτερικών κανονισμών λειτουργίας των σχολείων με τη συμμετοχή του Συλλόγου Γονέων και την άμεση εμπλοκή της Τοπικής Διοίκησης έρχεται ως επιστέγασμα στη λειτουργία ενός σχολείου υποχρηματοδοτούμενου, που αναζητά «χορηγούς» και «χρηματοδότες». Ενός σχολείου κατηγοριοποιημένου και διαφοροποιημένου. Ο Σύλλογος Διδασκόντων σε συνεργασία με τους γονείς θα καλείται να διαχειριστεί τη φτώχεια από την ελλιπή κρατική υποχρηματοδότηση.

Οι διατάξεις για την αντιδραστική αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση αποτελούν και τους δείκτες ελέγχου όλων των παραπάνω αντιεκπαιδευτικών κατευθύνσεων. Η αξιολόγηση δεν αντιμετωπίζει τις σύγχρονες ανάγκες των παιδιών της λαϊκής οικογένειας για ουσιαστική μόρφωση. Δεν έχει καμία σχέση με την επίλυση των προβλημάτων των σχολείων αλλά και του ίδιου του έργου του εκπαιδευτικού. Επί της ουσίας γίνεται ακόμα πιο βαθιά η κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών με διάφορα κριτήρια και ειδικά με τα «εκπαιδευτικά αποτελέσματα». Ενοχοποιούνται οι εκπαιδευτικοί και τα σχολεία, οι ίδιοι οι μαθητές και οι οικογένειές τους, για ό,τι δεν πάει καλά στην εκπαιδευτική διαδικασία και από την άλλη στόχος είναι να αθωώνονται οι αντιλαϊκές πολιτικές των κυβερνήσεων.

Το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο να μην κατατεθεί! Τώρα είναι ώρα εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές να οργανώσουμε την πάλη ενάντια στα σχέδια της κυβέρνησης.
Απορρίπτουμε το περιεχόμενο του νομοσχεδίου ως απαράδεκτο, απαιτούμε την απόσυρσή του και καταγγέλλουμε την ίδια την πράξη της κατάθεσης ως αντιδημοκρατική με μόνο στόχο την επικοινωνιακή διαχείριση των εκπαιδευτικών ζητημάτων.

Δυναμώνουμε τον αγώνα για την ικανοποίηση των δίκαιων διεκδικήσεών μας για μόρφωση, δουλειά και ζωή με δικαιώματα. Έχουμε τη δύναμη και την πείρα να τους εμποδίσουμε, να ακυρώσουμε τους αντιεκπαιδευτικούς σχεδιασμούς, να οργανώσουμε τον αγώνα κάτω από όλες τις συνθήκες.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ
Να βγάλει ανακοίνωση η ΕΛΜΕ για το πολυνομοσχέδιο.
Ενημέρωση των συναδέλφων με όλους τους δυνατούς τρόπους και προτροπή τους να αρθρογραφήσουν κατά του αντιεκπαιδευτικού πολυνομοσχεδίου.
Να ενημερώσουμε γονείς και μαθητές με εξειδικευμένες ανακοινώσεις και αξιοποιώντας όλα τα μέσα.
Να συμμετέχουμε στις κινητοποιήσεις της Τρίτης 28-4-20 για στήριξη των Νοσοκομειακών γιατρών.
Να συμμετέχουμε στην Πανελλαδική Πανεκπαιδευτική Μέρα Δράσης στις 30/4. Παράσταση στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, παρεμβάσεις στα τοπικά και κεντρικά ΜΜΕ. Να απευθύνουμε πρόσκληση συμμετοχής στα άλλα Πρωτοβάθμια σωματεία. Να γίνει πρόταση στα σωματεία των δασκάλων για κοινή συνέντευξη Τύπου.
Συλλογή υπογραφών στην ΕΛΜΕ αλλά και σε επίπεδο Δυτ. Ελλάδας ενάντια στην κατάθεση του πολυνομοσχεδίου για την παιδεία στο κοινοβούλιο.
Να κάνουμε γνωστή την απόφαση για ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ από κάθε διαδικασία αξιολόγησης.
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να πάψει να κρύβεται και να παίζει το παιχνίδι της κυβέρνησης, να αναλάβει την ευθύνη του στην οργάνωση του αγώνα.
Κλιμακώνουμε την πάλη με νέα κινητοποίηση. Η κυβέρνηση να μην τολμήσει να φέρει στη Βουλή το νομοσχέδιο.

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 28 Απριλίου 2020 20:19

Σχετικά Άρθρα

  • Ξεκίνησε η διαδικασία αιτήσεων για την κάλυψη λειτουργικών κενών στα σχολεία
    Ξεκίνησε η διαδικασία αιτήσεων για την κάλυψη λειτουργικών κενών στα σχολεία

    Το υπουργείο Παιδείας καλεί τους υποψήφιους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των τελικών αξιολογικών πινάκων κατάταξης των προκηρύξεων του ΑΣΕΠ 1ΓΕ/2023, 2ΓΕ/2023, 3ΕΑ/2022 και 4ΕΑ/2022 να υποβάλουν αίτηση για την κάλυψη των λειτουργικών κενών στα σχολεία.

    Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί μπορούν να ενημερωθούν για τα διαθέσιμα προς κάλυψη κενά μέσω της διαδικτυακής πύλης του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Προσωπικού Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης (Ο.Π.ΣΥ.Δ.) του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (ιστοσελίδα: https://opsyd.sch.gr), για πρόσληψή τους ως αναπληρωτών, πλήρους ή/και μειωμένου ωραρίου, σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες ή/και ομάδες σχολικών μονάδων, για το σχολικό έτος 2024-2025.

    Η διαδικασία των αιτήσεων πραγματοποιείται από σήμερα και θα διαρκέσει ως τη Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2024 και ώρα 09.00.

    Για περισσότερες πληροφορίες δείτε εδώ.

    Πηγή: Cnn.gr

  • ΕΛΜΕ Ηλείας: Αποχή από τις εκλογές για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια
    ΕΛΜΕ Ηλείας: Αποχή από τις εκλογές για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια

    Στις 2 Νοεμβρίου, δεν συμμετέχουμε, απέχουμε από τις εκλογές για τα υπηρεσιακά συμβούλια

    Στις 2 Νοεμβρίου θα πραγματοποιηθούν τελικά αποκλειστικά ηλεκτρονικά οι εκλογές για την ανάδειξη αντιπροσώπων στα Υπηρεσιακά Συμβούλια (ΠΥΣΔΕ, ΑΠΥΣΔΕ, ΚΥΣΔΕ) παρά το αίτημα δεκάδων ΕΛΜΕ, ανάμεσά τους και η ΕΛΜΕ Ηλείας (με πλειοψηφική απόφαση ΑΣΕ, ΑΡΠΑ), για την πραγματοποίηση αυτών των αρχαιρεσιών αποκλειστικά δια ζώσης!!!

    Ούτε λίγο, ούτε πολύ, μένοντας στην ίδια πεπατημένη, επικαλούμενο ακόμα την εποχή του covid με την καραντίνα, το υπουργείο επιλέγει για ακόμα μια φορά να αγνοήσει, την από καιρό εκφρασμένη θέληση των συναδέλφων και των ομοσπονδιών του κλάδου, για δια ζώσης εκλογική διαδικασία. Έτσι ώστε να υπάρχει η δυνατότητα να εκφραστεί η γνήσια θέληση του κλάδου απέναντι στα σοβαρά προβλήματα που ταλανίζουν τον χώρο της εκπαίδευσης, και να αποτυπωθούν και οι διεκδικήσεις που θα πρέπει οι αιρετοί να βάζουν στα συμβούλια για λογαριασμό του κλάδου. Το ΥΠΑΙΘΑ επιλέγει μέσα από μια εντελώς έωλη και απαξιωμένη διαδικασία να φιμώσει τον κλάδο. Να παρέμβει αυταρχικά στον τρόπο που οι εκπαιδευτικοί θα επιλέγουν τους εκπροσώπους τους. Φαίνεται δεν πήραν το μήνυμα από τη μαζική αποχή των συναδέλφων από τη μορφή αυτή των εκλογών στις προηγούμενες δύο διαδικασίες. Στον Υπουργό Παιδείας Κ. Πιερρακάκη, που συνεχίζει στο δρόμο της απαξίωσης των σωματείων και των εκπαιδευτικών ακριβώς όπως η προκάτοχός του Κεραμέως, βάζουν πλάτη στήριξης (για λόγους εξυπηρέτησης προσωπικών και κομματικών σκοπιμοτήτων) οι παρατάξεις του κυβερνητικού γραφειοκρατικού συνδικαλισμού στην ΟΛΜΕ (ΔΑΚΕ, ΣΥΝΕΚ, ΠΕΚ). Αυτές σκόπιμα παραπλανούν τον κλάδο αποσιωπώντας ότι στο 21ο συνέδριο της ΟΛΜΕ, ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΣΥΖΗΤΗΘΗΚΕ ΚΑΙ ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΤΕΘΗΚΕ ΣΕ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ ΣΤΟ ΣΩΜΑ ΤΩΝ ΣΥΝΕΔΡΩΝ η συμμετοχή στην εκλογική διαδικασία για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο!

    Μπορεί να βολεύει το υπουργείο και την κυβέρνηση η κατάσταση παρακμής στην οποία έχουν περιέλθει τα υπηρεσιακά συμβούλια τα τελευταία χρόνια, όπου μέσα σε αυτά ουσιαστικά αλωνίζει χωρίς αντίλογο η διοίκηση και η κυβερνητική πολιτική εις βάρος των δικαιωμάτων μας, αλλά αυτό δεν μπορεί να συνεχίσει.

    Τα σωματεία μας δεν πρόκειται να συναινέσουν στην κυβερνητική πολιτική ούτε να διευκολύνουν την παραπέρα απαξίωση των υπηρεσιακών συμβουλίων μέσα από μια εκλογική διαδικασία διάτρητη και πλήρως ενταγμένη στα μέτρα του ΥΠΑΙΘΑ.

    Συνεχίζουμε και κλιμακώνουμε την αντιπαράθεσή μας με την αντιεκπαιδευτική και αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας, δε συμμετέχουμε στις ηλεκτρονικές εκλογές, απέχουμε μαζικά.

    Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηλείας καλεί όλους τους συναδέλφους σε μαζική αποχή από τις ηλεκτρονικές εκλογές για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια: Δεν μπαίνουμε, δεν «κλικάρουμε» στην ηλεκτρονική πλατφόρμα και στα μηνύματα που αφορούν τις ηλεκτρονικές εκλογές.

    Στις 2 Νοεμβρίου, τους γυρίζουμε την πλάτη.

    ΑΠΕΧΟΥΜΕ. Προστατεύουμε τη λειτουργία των σωματείων μας.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Πύργος: Με παλμό και δυναμική η κινητοποίηση των εκπαιδευτικών - “Διεκδικούμε αξιοπρεπή εργασία και ποιοτική εκπαίδευση”
    Πύργος: Με παλμό και δυναμική η κινητοποίηση των εκπαιδευτικών - “Διεκδικούμε αξιοπρεπή εργασία και ποιοτική εκπαίδευση”

    Της Δήμητρας Βέλμαχου

    Αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους εμφανίστηκαν χθες οι εκπαιδευτικοί στον Πύργο κατά την διάρκεια της πανεκπαιδευτικής απεργίας στην οποία συμμετείχαν.

    Οι εκπαιδευτικοί διεκδικώντας αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και καλύτερη χρηματοδότηση για τα σχολεία, μέσα από μια κινητοποίηση που χαρακτηρίζονταν από ιδιαίτερη δυναμική και παλμό, η οποία συντονίστηκε με τη στήριξη της ΔΟΕ και της ΑΔΕΔΥ, κατέστησαν σαφές ότι ο αγώνας τους θα είναι διαρκής μέχρι να ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους.

    Τα αιτήματα, περιλαμβάνουν ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς, κατάργηση της αξιολόγησης, ασφαλείς και κατάλληλες σχολικές υποδομές, καθώς και καλύτερες συνθήκες για τους αναπληρωτές και τα ολιγοθέσια σχολεία.

    Παράσταση Διαμαρτυρίας στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας

    Η κινητοποίηση ξεκίνησε από την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας, όπου τα σωματεία των εκπαιδευτικών συναντήθηκαν με τον κ. Καρατζά για να συζητήσουν τα προβλήματα του κλάδου.

    Η πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πύργου – Ολυμπίας, Μένια Παπουτσή, τόνισε την απόφαση των εκπαιδευτικών να συνεχίσουν τον αγώνα τους απέναντι στις πολιτικές που θέτουν σε κίνδυνο την ποιότητα της εκπαίδευσης και των σχολείων. Στηλίτευσε τις προσπάθειες της κυβέρνησης να κηρύξει παράνομη την απεργία και σημείωσε πως η έλλειψη εκπαιδευτικών και οι συμπτύξεις τμημάτων δημιουργούν ανυπέρβλητα εμπόδια στην εκπαιδευτική διαδικασία.

    Παράλληλα, ο πρόεδρος του νομαρχιακού τμήματος ΑΔΕΔΥ Ηλείας, Χαράλαμπος Καλαντζής, εξέφρασε την έντονη αντίθεση της ομοσπονδίας στις πειθαρχικές διώξεις εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην απεργία ενάντια στην ατομική αξιολόγηση. Κατήγγειλε τις πρακτικές τρομοκράτησης των εργαζομένων και δήλωσε τη συνεχή στήριξη της ΑΔΕΔΥ στον αγώνα των εκπαιδευτικών.

    Ο πρόεδρος των συνταξιούχων εκπαιδευτικών Ν. Ηλείας, Φώτης Κωσταράς, υπογράμμισε τη σημασία της διαφύλαξης των δικαιωμάτων που οι εκπαιδευτικοί έχουν κατακτήσει μέσα από πολυετείς αγώνες, τονίζοντας ότι η απεργία είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη και δεν μπορεί να καταπατηθεί.

    Συγκέντρωση στην πλατεία Δικαστηρίων

    Η κύρια συγκέντρωση πραγματοποιήθηκε στην πλατεία Δικαστηρίων στον Πύργο, όπου μίλησαν, ο Χρήστος Γαρύφαλλος, πρόεδρος των εργαζομένων Πύργου – Αρχ. Ολυμπίας και Ζαχάρως, ο Χαράλαμπος Καλαντζής, πρόεδρος του νομαρχιακού τμήματος ΑΔΕΔΥ Ηλείας, η Σωτηρούλα Ζαφειροπούλου γραμματέας ΣΕΠΕΕΑ Δυτ. Ελλάδας, ο Φώτης Κωσταράς, πρόεδρος της ΠΕΣΕΚ, η Στέλλα Αναστασίου, πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηλείας, η Δήμητρα Καραμεσίνη, γενική γραμματέας ΣΕΠΕ Πύργου – Ολυμπίας και ο Κώστας Αλατζάς νεοδιόριστος διωκόμενος εκπαιδευτικός, όπου όλοι οι εκπρόσωποι των σωματείων επανέλαβαν τη δέσμευσή τους για συνέχιση του αγώνα.

    Η Στέλλα Αναστασίου, πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηλείας, κατήγγειλε τις προσπάθειες της κυβέρνησης να εκφοβίσει τους εκπαιδευτικούς, δηλώνοντας ότι η απεργία είναι η μόνη επιλογή για να διεκδικηθούν τα δικαιώματα των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

    Οι εκπαιδευτικοί υπογράμμισαν ότι θα συνεχίσουν δυναμικά, με κλιμάκωση των κινητοποιήσεων, έχοντας ήδη προγραμματίσει νέα πανεργατική απεργία για τις 20 Νοεμβρίου.

    Ο αγώνας των εκπαιδευτικών όπως επεσήμαναν δεν αφορά μόνο τις συνθήκες εργασίας τους, αλλά και την ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχεται στους μαθητές. Με αποφασιστικότητα και οργάνωση, βροντοφώναξαν ότι θα συνεχίσουν να διεκδικούν ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της κοινωνίας, χωρίς εκπτώσεις στην ασφάλεια και την ποιότητα.

    Η διαμαρτυρία τους ολοκληρώθηκε με πορεία προς το Διοικητήριο της Π.Ε. Ηλείας όπου στεγάζεται η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας.

    Diamarturia ekpaideutikon 2

    Diamarturia ekpaideutikon 3

    Diamarturia ekpaideutikon 4

  • Υπουργείο Παιδείας: Προσλήψεις 1.860 αναπληρωτών στην Ειδική Αγωγή - Η λίστα με τα ονόματα
    Υπουργείο Παιδείας: Προσλήψεις 1.860 αναπληρωτών στην Ειδική Αγωγή - Η λίστα με τα ονόματα

    Την πρόσληψη 1.860 μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), ανακοίνωσε το απόγευμα της Δευτέρας (21/10), το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

    Οι νεοπροσληφθέντες θα είναι προσωρινοί αναπληρωτές με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου πλήρους ωραρίου για το διδακτικό έτος 2024-2025 ως εξής:

    Στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) → 538

    Στην Εξειδικευμένη Εκπαιδευτική Υποστήριξη (παράλληλη) → 148

    Στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) → 198

    Στα Σχολικά Δίκτυα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (ΣΔΕΥ) στα ΚΕΔΑΣΥ → 34

    Σε Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ) → 223

    Σε σχολικές μονάδες γενικής εκπαίδευσης → 681

    Στις Τάξεις Υποδοχής ΖΕΠ → 36

    Επίσης, διατίθενται για πρόσληψη στα ΥΜΕΠΑΛ της Σιβιτανιδείου Δημόσιας Σχολής Τεχνών και Επαγγελμάτων, με απόφαση του οικείου Διοικητικού Συμβουλίου, 2 αναπληρωτές κλάδου ΠΕ23.

    Οι προσλαμβανόμενοι/ες οφείλουν να παρουσιαστούν και να αναλάβουν υπηρεσία από την Τρίτη 29 έως και την Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2024.

    Στη διεύθυνση www.minedu.gov.gr/anaplirotes αναρτώνται πληροφορίες και διευκρινίσεις επί της διαδικασίας τοποθέτησης σε σχολικές μονάδες και ανάληψης υπηρεσίας.

    Οι πίνακες των ονομάτων είναι αναρτημένοι στην ιστοσελίδα του Υπουργείου www.minedu.gov.gr.

    ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ

    Πηγή: Cnn.gr

  • Πύργος: Πανεκπαιδευτική κινητοποίηση στις 23 Οκτωβρίου - Έκκληση των εκπαιδευτικών σωματείων για δυναμική δυμμετοχή
    Πύργος: Πανεκπαιδευτική κινητοποίηση στις 23 Οκτωβρίου - Έκκληση των εκπαιδευτικών σωματείων για δυναμική δυμμετοχή

    Της Δήμητρα Βέλμαχου

    Ανοιχτό κάλεσμα στους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, και τον λαό του Πύργου να συμμετάσχουν στην πανεκπαιδευτική κινητοποίηση που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου στην πλατεία Δικαστηρίων απηύθυναν τα μέλη της ΕΛΜΕ Ηλείας και της ΣΕΠΕ Πύργου και Αρχαίας Ολυμπίας κατά την διάρκεια της χθεσινής τους συνέντευξης Τύπου. Η κινητοποίηση εντάσσεται στο πλαίσιο της πανελλαδικής απεργίας εκπαιδευτικών που διεκδικούν καλύτερες συνθήκες εργασίας και διαβίωσης, καθώς και τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης.

    Αιτήματα για καλύτερες συνθήκες διαβίωσης και εκπαίδευσης

    Η Στέλλα Αναστάσιου, πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηλείας, επεσήμανε ότι η κινητοποίηση αφορά τις απαράδεκτες συνθήκες εργασίας που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί, λόγω των περικοπών στους μισθούς, της ακρίβειας και των υψηλών ενοικίων. Παράλληλα, τόνισε ότι οι εκπαιδευτικοί διεκδικούν καλύτερους όρους μόρφωσης για τους μαθητές τους, οι οποίοι πλήττονται από τις μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων, τις ελλείψεις προσωπικού και τις ελλιπείς υποδομές των σχολείων.

    Η κ. Αναστάσιου υπογράμμισε επίσης ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να κατηγοριοποιήσει τα σχολεία, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές μέσα από διαδικασίες αξιολόγησης που υπονομεύουν τη συνοχή και την ισότητα στο δημόσιο σχολείο. «Δεν θα αφήσουμε την κυβέρνηση να μας κάνει μαθήματα για τη δημοκρατία και τον πολιτισμό», ανέφερε χαρακτηριστικά, υποστηρίζοντας ότι οι εκπαιδευτικοί στέκονται στο πλευρό των λαών που αγωνίζονται για την ειρήνη και τη δικαιοσύνη, ενάντια στους πολέμους και τις ανισότητες.

    Καταγγελίες για αυταρχισμό και εκπαιδευτική υποβάθμιση

    Η Δήμητρα Καραμεσίνη, γενική γραμματέας της ΣΕΠΕ Πύργου και Αρχαίας Ολυμπίας, αναφέρθηκε στις αυταρχικές πολιτικές που, όπως υποστήριξε, στοχεύουν στη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης και στην ενίσχυση ιδιωτικών συμφερόντων. «Δεν φοβόμαστε την αξιολόγηση», δήλωσε, επισημαίνοντας ότι οι εκπαιδευτικοί αξιολογούνται καθημερινά από τους μαθητές και τους γονείς τους, αλλά καταδικάζουν τις προσπάθειες κατηγοριοποίησης και απαξίωσης των σχολείων.

    Η κ. Καραμεσίνη περιέγραψε με δραματικούς τόνους την κατάσταση στην Πύργο, όπου συγχωνεύονται τμήματα και σχολεία με αποτέλεσμα να δημιουργούνται υπερφορτωμένες τάξεις, ακόμα και με μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Η έλλειψη προσωπικού, ιδιαίτερα στην παράλληλη στήριξη, υπογράμμισε πως δημιουργεί σημαντικά προβλήματα, ενώ η κατάσταση των σχολικών κτιρίων σημείωσε πως είναι επικίνδυνη για την ασφάλεια των μαθητών.

    Καταστολή και διώξεις εκπαιδευτικών

    Η Ευρυδίκη Παυλοπούλου, μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηλείας, καταδίκασε τις διώξεις που αντιμετωπίζουν εκπαιδευτικοί σε όλη την Ελλάδα λόγω της συνδικαλιστικής τους δράσης. Υποστήριξε ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να φιμώσει τους εκπαιδευτικούς και να καταστείλει τις αντιδράσεις τους ενάντια στις μεταρρυθμίσεις, οι οποίες, σύμφωνα με την ίδια, οδηγούν στην εκπαιδευτική οπισθοδρόμηση.

    Οι εκπαιδευτικοί της Ηλείας ζητούν από την κοινωνία να σταθεί στο πλευρό τους, υπερασπίζοντας το δικαίωμα σε ένα δημόσιο, δημοκρατικό και σύγχρονο σχολείο για όλους. Όπως τονίζουν, η μάχη αυτή δεν αφορά μόνο τους εκπαιδευτικούς, αλλά όλους όσοι πιστεύουν στη δημόσια εκπαίδευση ως δικαίωμα και ως κοινό αγαθό.

  • ΕΛΜΕ Ηλείας: Ανακοίνωση για την μετατροπή του 4ου ΓΕΛ Πύργου σε Πειραματικό
    ΕΛΜΕ Ηλείας: Ανακοίνωση για την μετατροπή του 4ου ΓΕΛ Πύργου σε Πειραματικό

    Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηλείας χαιρετίζει τη στάση της συντριπτικής πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών του 4ου ΓΕΛ Πύργου που και μόνο που πληροφορήθηκαν την πρόθεση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας να μετατρέψει το σχολείο τους σε Πειραματικό εξέφρασαν την πλήρη αντίθεσή τους. Στην ουσία με τη στάση τους αυτή υπερασπίζονται τον παιδαγωγικό τους ρόλο απορρίπτοντας τα σχέδια κατηγοριοποίησης και διαφοροποίησης των σχολείων, τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, σχολείων μόνο για μαθητές “υψηλών επιδόσεων-αρίστους”.

    Οι εκπαιδευτικοί δεν είμαστε γενικά αντίθετοι στα Πειραματικά Σχολεία. Είμαστε αντίθετοι στα Πειραματικά Σχολεία όπως προβλέπονται από το ισχύον νομικό πλαίσιο που τα ταυτίζει πλήρως ως προς τη λειτουργία με τα Πρότυπα. Η έννοια του Πειραματισμού διαστρεβλώνεται διαχρονικά και ουσιαστικά. Για το λόγο αυτό η μόνη διαφορά στο νομοθετικό πλαίσιο είναι ο τρόπος εισαγωγής (κλήρωση αντί εξετάσεων).

    Πεποίθηση μας είναι ότι τα Πειραματικά σχολεία θα πρέπει να είναι συνδεδεμένα με τα Πανεπιστημιακά ιδρύματα ώστε να εφαρμόζουν τα προτεινόμενα καινοτόμα προγράμματα σε προσδιορισμένο χρονικό πλαίσιο σε τυχαίο και αντιπροσωπευτικό δείγμα μαθητών. Τυχαίο πρέπει να είναι και το δείγμα των διδασκόντων/ουσών σε αυτά. Επίσης, επιβάλλεται η περιοδική μετατροπή σχολείων της Δημόσιας εκπαίδευσης σε Πειραματικά. Με αυτή τη διαδικασία μπορούμε να εξάγουμε ασφαλή επιστημονικά συμπεράσματα τα οποία θα συμβάλουν στην ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης γνώσης σε όλη τη Δημόσια εκπαίδευση. Ωστόσο, στον ν.4692/20 καμία από τις παραπάνω προϋποθέσεις δεν τηρείται.

    Άλλωστε και η ίδια η κυβέρνηση εντάσσει τόσο τα Πρότυπα όσο και τα Πειραματικά Σχολεία στην εκπαιδευτική της ατζέντα για προώθηση της περίφημης “αριστείας”. Η ίδια αριστεία που μπορεί να πετσοκόβει το δικαίωμα στις σπουδές με φραγμούς όπως η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, η Τράπεζα Θεμάτων ή το “Εθνικό Απολυτήριο” και παράλληλα να προχωρά στην ίδρυση Ιδιωτικών Πανεπιστημίων κάνοντας το δικαίωμα στη μόρφωση ατομικό προνόμιο ανάλογα με τις δυνατότητες του πορτοφολιού της κάθε οικογένειας!!!

    Ο βασικός ρόλος της εκπαιδευτικής διαδικασίας δε θα πρέπει να υποβαθμίζεται στην «εκπαίδευση των λίγων άριστων μαθητών», αλλά να είναι η ανύψωση του μορφωτικού επιπέδου ανεξαιρέτως όλων των παιδιών ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση, τη φυλή, το χρώμα και τη θρησκεία.

    Πιο συγκεκριμένα η ίδρυση και λειτουργία Πειραματικού Σχολείου:

    1. Προϋποθέτει ότι τα πορίσματα των διδακτικών μεθόδων και της όλης λειτουργίας του γίνονται αντικείμενο μελέτης δια ζώσης από Παιδαγωγικό Τμήμα. Τέτοιο τμήμα όχι μόνο δεν υπάρχει στο νομό μας αλλά και τα πανεπιστημιακά τμήματα που υπήρχαν καταργήθηκαν με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας και της Κυβέρνησης.
    2. Δημιουργεί πρόβλημα στον οικογενειακό προγραμματισμό καθώς όσοι μένουν κοντά στο Πειραματικό Σχολείο και δεν κληρωθούν, θα υποχρεωθούν να μετακινηθούν σε άλλο σχολείο το οποίο μπορεί να βρίσκεται ακόμη και πολλά χιλιόμετρα μακριά.
    3. Διαταράσσει τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών μιας και στα Πειραματικά Σχολεία δεν υπάρχουν οργανικές θέσεις με αποτέλεσμα οι συνάδελφοι που αιφνιδιαστικά θα βρεθούν να εργάζονται σε ένα τέτοιο σχολείο είναι πολύ πιθανό να χάσουν την οργανική τους και να υποχρεωθούν να βρεθούν σε άλλα σχολεία ακόμη και πολλά χιλιόμετρα μακριά.
    4. Προωθεί τις χορηγίες από ιδιωτικούς φορείς, την απαλλαγή της χρηματοδότησης από το κράτος, τη δυνατότητα παρέμβασης από εξωσχολικούς φορείς πχ. στη λειτουργία ή το πρόγραμμα σπουδών.
    5. Εδραιώνει την κουλτούρα της αξιολόγησης. Οι εκπαιδευτικοί αυτών των σχολείων θα αξιολογούνται διαρκώς από το Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο, τον ΣΕΕ και τον Διευθυντή. Αξιολόγηση σε μια εξαντλητική διαδικασία που θα περιλαμβάνει και συνέντευξη. Αλλά και το ίδιο το σχολείο θα αξιολογείται με βάση δείκτες όπως για παράδειγμα η επίδοση των μαθητών, η εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι προγραμματιζόμενες δραστηριότητες, οι εκπαιδευτικές δράσεις κλπ.
    6. Ενισχύει την κατηγοριοποίηση-διαφοροποίηση των σχολείων και τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων.

    Τα τελευταία χρόνια η κυβέρνηση επιδίδεται σε μια προσπάθεια γενίκευσης των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων που δεν είναι ξεκομμένη από την υπόλοιπη αντιεκπαιδευτική πολιτική. Η γενίκευση των σχολείων αυτών σε κάθε περιοχή, η επιλογή και η συγκέντρωση των “καλών μαθητών” αντικειμενικά υποβαθμίζει το σύνολο των σχολείων, ανακατανέμει το μαθητικό δυναμικό, καταργεί τα γεωγραφικά όρια, ανοίγει το δρόμο για την επιλογή σχολείου από τους γονείς. Αντικειμενικά ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα. Οι στοχεύσεις της λεγόμενης “αξιολόγησης” που έχει απορρίψει μαζικά ο κλάδος υπηρετούνται και μέσα από την επέκταση τέτοιων θεσμών.

    Στην πράξη, το “πρότυπο και πειραματικό” στοιχείο που στοχεύει η κυβέρνηση να καλλιεργήσει στα σχολεία αυτά είναι να ανοίγουν το δρόμο για την καθολική εφαρμογή των πιο αντιδραστικών και αντιεκπαιδευτικών πολιτικών, την πλήρη εφαρμογή της αξιολόγησης παντού, την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων.

    Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηλείας:

    • στηρίζει τους εκπαιδευτικούς του 4ου ΓΕΛ Πύργου στην προσπάθεια τους να αποτραπεί η μετατροπή του σχολείου τους σε Πειραματικό.
    • καλεί το Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να μην προχωρήσει τα σχέδια του για ίδρυση Πειραματικού Γυμνασίου και Λυκείου στο νομό.
    • καλεί τους γονείς να σταθούν σύμμαχοι στον αγώνα των εκπαιδευτικών για δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλα τα παιδιά, χωρίς κατηγοριοποιήσεις σχολείων.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Απόφαση ΕΛΜΕ Ηλείας για Απεργία
    Απόφαση ΕΛΜΕ Ηλείας για Απεργία

    Tο Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ηλείας μετά το κάλεσμα της ΔΟΕ για κοινή απεργιακή συμπόρευση, αποφάσισε να προχωρήσει σε απεργιακή κινητοποίηση μαζί με τα σωματεία των δασκάλων και τη Δ.Ο.Ε. στις 23 Οκτωβρίου 2024.

    Βασικές αιχμές της απεργιακής μας κινητοποίησης είναι:

    • η διεκδίκηση των όρων μόρφωσης των μαθητ(ρι)ών μας, μετά και την προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει σε μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων, με τα χιλιάδες κενά που παραμένουν ακόμα στα σχολεία, τις ελλείψεις και την επικινδυνότητα των σχολικών υποδομών και κτηρίων, κλπ
    • οι όροι διαβίωσης και επιβίωσης των χιλιάδων συναδέλφων/ισσών μας που υποβαθμίζονται καθημερινά από την πολιτική της κυβέρνησης. Η πραγματική μείωση των μισθών λόγω της ακρίβειας, του πληθωρισμού, της φοροληστείας, των πολεμικών δαπανών κλπ, οι αυξήσεις κοροϊδία που υπόσχεται η κυβέρνηση, η μη καταβολή του 13ου και 14ου μισθού, του κλεμμένου ΜΚ μας οδηγούν στην εξαθλίωση.
    • να μην προχωρήσει η κατηγοριοποίηση των σχολείων με όχημα την αξιολόγηση, και ταυτόχρονα απαιτούμε να σταματήσουν όλες οι πειθαρχικές διώξεις συναδέλφων/ισσών για τη συνδικαλιστική τους δράση και να μονιμοποιηθούν όλοι/ες οι νεοδιόριστοι/ες που έχουν συμπληρώσει διετή υπηρεσία άμεσα χωρίς αξιολόγηση.

    Για όλους τους παραπάνω λόγους η ΕΛΜΕ Ηλείας κηρύσσει 3ωρη στάση εργασίας 11:00 – 14:00 και συμμετέχει μαζί με τα σωματεία της πρωτοβάθμιας και τη ΔΟΕ στις απεργιακές συγκεντρώσεις σε όλη τη χώρα.

    Καλούμε το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να κηρύξει συμπληρωματική στάση εργασίας για την ίδια ημέρα, ώστε να μετατραπεί σε 24ωρη απεργία.

    Καλούμε όλους/όλεςτους/τις συναδέλφους/ισσες να συμμετέχουν στην κοινή πανεκπαιδευτική απεργιακή δράση απέναντι στην οξυμμένη επίθεση της κυβέρνηση και του ΥΠΑΙΘΑ στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητ(ρι)ών μας και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

    Όλοι στον Αγώνα για το Δημόσιο και Δωρεάν σχολείο!

    Όλοι στην Απεργία 23/10 και στις Απεργιακές Συγκεντρώσεις!

    (Δελτίο Τύπου)

  • Συνάντηση ΔΣ ΕΛΜΕ Ηλείας με Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας
    Συνάντηση ΔΣ ΕΛΜΕ Ηλείας με Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας

    Συνάντηση πραγματοποίησε το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηλείας με το Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΠΕ Ηλείας, κ. Ζέρβα. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν τα εξής θέματα:

    1. Κενά εκπαιδευτικών.
    2. Μail που εστάλη στα σχολεία.
    3. Διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης νεοδιόριστων συναδέλφων.
    4. Πειραματικό Σχολείο.
    5. Μετεγγραφή Μαθητή στο ΓΕΛ Βάρδας.

    Συγκεκριμένα:

    1. Ο Διευθυντής μας ενημέρωσε ότι υπήρχαν 121 κενά εκπαιδευτικών Γενικής και Ειδικής Αγωγής. Με τη Β’ φάση αναπληρωτών, προσλήφθηκαν στο νομό 73 εκπαιδευτικοί. Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν ότι ακόμα και αν δεχτούν την πρόσληψη όλοι οι εκπαιδευτικοί, κάτι το οποίο ποτέ δε συμβαίνει, δεκάδες παραμένουν τα κενά στα σχολεία μας με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας και της Κυβέρνησης. Ακόμη και τώρα, ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, υπάρχουν σχολεία με δεκάδες ώρες κενό στο ωρολόγιο πρόγραμμα, κάτι το οποίο προκαλεί αναστάτωση στη σχολική κοινότητα.
    2. Η αναστάτωση αυτή έγινε ακόμη πιο έντονη μετά και το mail που έστειλε η ΔΔΕ Ηλείας στα σχολεία όπου αναφερόταν ότι: “Συμπλήρωση κενών λόγω απουσίας εκπαιδευτικού δεν προβλέπεται και οι μαθητές παραμένουν στη σχολική μονάδα με την επίβλεψη εκπαιδευτικών”. Ζητήσαμε από το Διευθυντή να μας πει σε ποιο νομικό πλαίσιο στηρίζεται αυτή η εντολή και φυσικά δε μας έδωσε καμία απάντηση αφού δεν υπάρχει νόμος που να λέει κάτι τέτοιο. Αρκέστηκε απλά να μας πει ότι θα ζητήσει διευκρινίσεις από το Υπουργείο. Κάνουμε σαφές ότι δε θα δεχτούμε καμία καταστρατήγηση του εργασιακού και διδακτικού μας ωραρίου του οποίου γίνεται σαφής διάκριση από το νόμο (1566/85). Τα καθήκοντά μας ως εργαζόμενοι προβλέπονται σαφώς από τη σχετική νομολογία. Καλούμε τους συναδέλφους να μην εφαρμόζουν καμία προφορική εντολή που αντιβαίνει τη νομοθεσία, να το ζητούν εγγράφως ώστε να μπορούν να το προσβάλλουν και να ενημερώνουν το σωματείο.
    3. Στις 05/09/2024, το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηλείας είχε καταθέσει στη ΔΔΕ Ηλείας και στο ΠΥΣΔΕ Ηλείας ομαδική αίτηση για την έκδοση των διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης των νεοδιόριστων συναδέλφων του 2020 και του 2021. Ένα μήνα μετά, δεν έχουμε λάβει καμία απάντηση και στο σχετικό ερώτημα, ο διευθυντής δεσμεύτηκε ότι θα απαντήσει μέχρι το τέλος της εβδομάδας. Η ΕΛΜΕ Ηλείας συνεχίζοντας τον αγώνα για τη μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων συναδέλφων θα χρησιμοποιήσει όλα τα μέσα (νομικά, συνδικαλιστικά κλπ) για την επίτευξη αυτού του στόχου. Παρόλα αυτά δεν τρέφουμε καμία αυταπάτη ότι η λύση πρέπει να δοθεί πολιτικά.
    4. Καταθέσαμε ψήφισμα του Συλλόγου Διδασκόντων του 4ου ΓΕΛ Πύργου σχετικά με την μετατροπή του σχολείου σε Πειραματικό. Για ακόμη μία φορά εκφράσαμε στον διευθυντή τη θέση του εκπαιδευτικού κλάδου. Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι γενικά αντίθετοι στα Πειραματικά Σχολεία. Είναι αντίθετοι στα Πειραματικά Σχολεία όπως προβλέπονται από το ισχύον νομικό πλαίσιο που τα ταυτίζει πλήρως ως προς τη λειτουργία με τα Πρότυπα. Στην ουσία δημιουργούνται Πειραματικά σχολεία που λειτουργούν ώς Πρότυπα, σχολεία για λίγους, σχολεία ελίτ κάτι με το οποίο είμαστε απόλυτα αντίθετοι. Πρόκειται για ένα θεσμό που εν ολίγοις επιταχύνει τη διαφοροποίηση και την κατηγοριοποίηση των σχολείων, δημιουργεί προβλήματα στον οικογενειακό προγραμματισμό των μαθητών και των οικογενειών τους, διαταράσσει τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών.
    5. Τέλος, συζητήθηκε το θέμα που έχει προκύψει με την μετεγγραφή μαθητή στο ΓΕΛ Βάρδας. Ο Διευθυντής αρνείται να προχωρήσει στη μεταγραφή του μαθητή ισχυριζόμενος ότι εφαρμόζει το νόμο. Στην ουσία πρόκειται για πάγια τακτική του υπουργείου που αντιμετωπίζει τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς ως αριθμούς και τα μορφωτικά δικαιώματα ως κόστος. Απαιτήσαμε να γίνει εδώ και τώρα δεκτή η μεταγραφή και να δημιουργηθούν δύο τμήματα θετικής κατεύθυνσης στη Β’ Λυκειου.

    Η ΕΛΜΕ Ηλείας είναι πάντα σε εγρήγορση και ενημερώνει άμεσα για όλες τις εξελίξεις. Βρίσκεται πάντα στο πλευρό κάθε συναδέλφου. Προασπίζεται τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών για μια Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία.

    (Δελτίο Τύπου)

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο