Τρίτη, 24 Νοεμβρίου 2020 09:24

Ανδραβίδα: Το τρένο ζωντάνεψε τις μνήμες...

Γράφτηκε από τον
Ad Slot

Σα να ξεπροβάλλει από το μακρινό παρελθόν, το τρένο των αναμνήσεων, μέσα από τον τοίχο του σταθμού του ΟΣΕ στην Ανδραβίδα.

Με την τέχνη του γκράφιτι ο ιδιοκτήτης του «Tattoo Moral» Βασίλης Βαρβαρέσος με τον συνεργάτη του Δημήτρη Παπαχρήστου από το Νιοχώρι Κυλλήνης αποτύπωσαν με τον καλύτερο τρόπο την ιδέα που είχε η τοπική σύμβουλος Άγγελα Τζιούμα.

Μέσα σε δύο ημέρες ο άψυχος τοίχος του παλιού σταθμού, απέκτησε ζωή, αφού ένα τρένο σε διαστάσεις πραγματικές έκανε την εμφάνισή του ξυπνώντας μνήμες και δημιουργώντας μία γλυκιά νοσταλγία στους παλαιότερους.

Μία παλιά ασπρόμαυρη φωτογραφία αποτέλεσε την έμπνευση των δημιουργών γι’ αυτό το εκπληκτικό αποτέλεσμα, το οποίο όπως όλα δείχνουν θα κοσμεί τον τοίχο της δημοτικής βιβλιοθήκης Ανδραβίδας, αφού ο χώρος του παλιού σταθμού είναι αυτός που θα την φιλοξενήσει, ύστερα από την απόφαση του Δ.Σ Ανδραβίδας Κυλλήνης.

Φωτογραφία: Ανδρέας Μίγκος

andravida2

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 24 Νοεμβρίου 2020 20:52

Σχετικά Άρθρα

  • Ν. Δένδιας: Με τα σύγχρονα πολεμικά αεροπλάνα και τον αντιαεροπορικό και αντί-drone θόλο η Ελλάδα αποκτά άλλες δυνατότητες για να προασπίσει τον εθνικό, ευρωπαϊκό και συμμαχικό ορίζοντα
    Ν. Δένδιας: Με τα σύγχρονα πολεμικά αεροπλάνα και τον αντιαεροπορικό και αντί-drone θόλο η Ελλάδα αποκτά άλλες δυνατότητες για να προασπίσει τον εθνικό, ευρωπαϊκό και συμμαχικό ορίζοντα

    Με τις νέες μας αεροπορικές πλατφόρμες (F-16 Viper, τα Rafale), αλλά και την επικείμενη απόκτηση των F-35 αλλά και με τη δημιουργία του αντιαεροπορικού και του αnti-drone θόλου, η Ελλάδα αποκτά άλλες δυνατότητες για να προστατεύσει τα εθνικά δίκαια, τα συμμαχικά δίκαια, τα ευρωπαϊκά δίκαια, τον εθνικό, τον ευρωπαϊκό, τον συμμαχικό ορίζοντα.

    Αυτό τόνισε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας ο οποίος την Παρασκευή παρέστη στην Ημέρα Διακεκριμένων Επισκεπτών της άσκησης «Ramstein Flag 2024», στην αεροπορική βάση Ανδραβίδας.

    Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, συνοδευόμενος από τον αρχηγό ΓΕΕΘΑ στρατηγό Δημήτριο Χούπη, τον αρχηγό ΓΕΣ αντιστράτηγο Γεώργιο Κωστίδη, τον αρχηγό ΓΕΝ αντιναύαρχο Δημήτριο-Ελευθέριο Κατάρα ΠΝ και τον αρχηγό ΓΕΑ αντιπτέραρχο (Ι) Δημοσθένη Γρηγοριάδη, παρακολούθησε διελεύσεις συμμαχικών αεροσκαφών, ξεναγήθηκε στους χώρους της άσκησης και ενημερώθηκε για τα σενάριά της.

    Όπως ανακοινώθηκε, στην Ημέρα Διακεκριμένων Επισκεπτών συμμετείχαν ακόμα ο διοικητής Αεροπορικών Συμμαχικών Δυνάμεων πτέραρχος Τζέιμς Μπ. Χέκερ και οι αρχηγοί των Πολεμικών Αεροποριών του Βελγίου, της Δανίας, της Εσθονίας, της Κροατίας, της Λετονίας, της Λιθουανίας, της Ολλανδίας, της Πολωνίας, της Ρουμανίας, της Σλοβενίας, της Σουηδίας και της Φιλανδίας.

    Επίσης, παραβρέθηκαν οι πρέσβεις του Βελγίου Μαρκ Καλκόεν, της Γαλλίας Λωράνς Ωέρ, της Ουγγαρίας Ζολτ Σάντορ, της Πορτογαλίας Ρούι Ματσιέιρα, η επιτετραμμένη στην πρεσβεία των ΗΠΑ, ως εκπρόσωπος του πρέσβη των ΗΠΑ, Μαρία Όλσον, και η επιτετραμμένη της πρεσβείας της Ρουμανίας Μιοάρα Πιτούτ καθώς και ακόλουθοι Άμυνας ξένων συμμαχικών χωρών.

    Ο κ. Δένδιας χαρακτήρισε «μεγάλη τιμή για την Ελλάδα και την ιεραρχία της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, να φιλοξενεί την πολυεθνική άσκηση Ramstein Flag 24». «Μια Συμμαχική Άσκηση», όπως είπε, «που διεξάγεται για πρώτη φορά, με τη συμμετοχή 89 μαχητικών αεροσκαφών, 12 αεροσκαφών υποστήριξης, από 13 χώρες. Επιχειρούν στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ, με βάση το αεροδρόμιο της Ανδραβίδας».

    «Αυτή η άσκηση δεν αποτελεί μια απλή επιχειρησιακή εκπαίδευση. Αποτελεί μια δοκιμή διαλειτουργικότητας μεταξύ των αεροπορικών Συμμαχικών Δυνάμεων για να μπορούν να αντιμετωπίσουν σύγχρονες απειλές στον τομέα της αεροπορικής άμυνας και της ασφάλειας. Συλλογικά, όλοι μαζί, όπως επιτάσσουν οι αρχές της Βορειοατλαντικής Συμμαχίας» εξήγησε.

    «Η ενσωμάτωση καινοτόμων τακτικών στην Αεράμυνα είναι επιβεβλημένη στη γεωπολιτική συγκυρία. Και η παρουσία της Βορειοατλαντικής Συμμαχίας, του ΝΑΤΟ, στις εξελισσόμενες διεθνείς συγκρούσεις είναι πιο αναγκαία παρά ποτέ. Η επιλογή της Ελλάδας από τη Συμμαχία ως διοργανώτριας χώρας, υπογραμμίζει τη γεωστρατηγική αξία της πατρίδας μας. Επιβεβαιώνει τον στρατηγικό μας ρόλο στη συλλογική άμυνα» επισήμανε.

    Για τη νέα εποχή στην ελληνική Πολεμική Αεροπορία με την απόκτηση των Rafale και τη μελλοντική απόκτηση των F-35 αλλά και τη δημιουργία αντιαεροπορικού και αντί -drone θόλου, ο κ. Δένδιας υπογράμμισε ότι μπορεί «να υποστηρίξει τις επιχειρήσεις του ΝΑΤΟ, σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο και τον καταστατικό χάρτη των Ηνωμένων Εθνών, προβάλλοντας την πατρίδα μας ως τον αξιόπιστο και σοβαρό σύμμαχο, τον πυλώνα της σταθερότητας στην Ανατολική Μεσόγειο και πέραν από αυτή». «Πάντα υπογραμμίζω», συνέχισε αναφερόμενος στο ΝΑΤΟ, «ότι είναι μια Συμμαχία αξιών, ταγμένη στην υπεράσπιση όχι μόνο των χωρών που ανήκουν στη Συμμαχία, αλλά και του Διεθνούς Δικαίου».

    «Το ΝΑΤΟ οφείλει όχι μόνο να προασπίζει ένα συγκεκριμένο γεωγραφικό χώρο, αλλά είναι και ένα πρότυπο ελευθερίας, δημοκρατίας, διεθνούς δικαίου, τήρησης των αρχών του Καταστατικού Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών, προάσπισης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Αυτό που στα αγγλικά το περιγράφουμε ως "rules-based internationalorder"» τόνισε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - Φωτογραφίες: Γιάννης Σπυρούνης/ilialive.gr/Eurokinissi

    {gallery}new_images/ilialive/2024/10_October/Ramstein2{/gallery}

  • Ανδραβίδα: Ολοκληρώνεται η ΝΑΤΟϊκή άσκηση "Ramstein Flag 2024" - Συμμετέχουν 130 μαχητικά και άλλα αεροσκάφη
    Ανδραβίδα: Ολοκληρώνεται η ΝΑΤΟϊκή άσκηση

    Ολοκληρώνεται σήμερα η ΝΑΤΟϊκή αεροπορική άσκηση “Ramstein Flag 24”, στην αεροπορική βάση της Ανδραβίδας, με τη συμμετοχή περίπου 130 αεροσκαφών από 12 χώρες παρουσία του υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Δένδια.

    Με περισσότερα από 80 μαχητικά αεροσκάφη τέταρτης και πέμπτης γενιάς συγκεντρωμένα στην αεροπορική βάση της Ηλείας, η “Ramstein Flag 24” θέτει ως βασικό στόχο τη βελτίωση της διαλειτουργικότητας και την ανάπτυξη κοινών τακτικών μεταξύ των συμμετεχόντων. Τα αεροσκάφη εκτελούν σύνθετα σενάρια, καλύπτοντας μια ευρεία γκάμα πιθανών στρατιωτικών επιχειρήσεων που μπορούν να συναντηθούν σε πραγματικά πολεμικά πεδία.

    Στην άσκηση συμμετέχουν σύγχρονα μαχητικά αεροσκάφη, όπως τα αμερικανικά και ιταλικά F-35, τα γαλλικά Rafale, τα ελληνικά F-16 και τα σουηδικά Gripen.

    Αυτά τα αεροσκάφη συνεργάζονται για την αντιμετώπιση ρεαλιστικών σεναρίων αεροπορικής μάχης και αναχαίτισης απειλών, προσφέροντας μια πολύτιμη ευκαιρία στις χώρες-μέλη του ΝΑΤΟ να αναπτύξουν τις ικανότητες άμυνας και αντεπίθεσης.

    Δείτε video:

    Δείτε φωτογραφίες:

    {gallery}new_images/ilialive/2024/10_October/Ramstein1{/gallery}

  • Πύργος: Σβηστά φωτοσήματα, ανεβασμένα δίφρακτα και το τρένο... περνά
    Πύργος: Σβηστά φωτοσήματα, ανεβασμένα δίφρακτα και το τρένο... περνά

    Πολύς λόγος έχει γίνει μετά την τραγωδία στα Τέμπη για τις παρεμβάσεις που έχουν γίνει για τη βελτίωση της ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας, αλλά και την αναποτελεσματικότητα αυτών.

    Σχεδόν καθημερινά είναι τα προβλήματα που παρουσιάζονται από απλά ζητήματα σε ισόπεδες διαβάσεις όπου είτε οι οδηγοί, αγνοούν τα ηχοφωτεινά σήματα είτε παραβιάζουν τα δίφρακτα, είτε περιπτώσεις που δεν λειτουργούν τα παραπάνω μέτρα ασφαλείας.

    Αυτό συνέβη και το πρωί της Δευτέρας στις εννέα σε ένα από τα κεντρικότερα σημεία του Πύργου, στην οδό Κοκκίνου, όπου ούτε τα δίφρακτα “κατέβηκαν” ούτε τα ηχοφωτεινά σήματα λειτούργησαν.

    Ευτυχώς που το τρένο στο συγκεκριμένο σημείο περνά με πολύ χαμηλή ταχύτητα και οι οδηγοί πειθάρχησαν στα σήματα που έκανε ο μηχανοδηγός με κόρνα, σταματώντας ουσιαστικά το τρένο, για να περάσει στη συνέχεια με ασφάλεια για όλους…

    Και ας μην ξεχνάμε πως δεν έχει περάσει πολύς καιρός που τοποθετήθηκαν νέα συστήματα ασφάλειας στις ισόπεδες διαβάσεις με τα προβλήματα να είναι πολλά και συχνά.

    Νεότερη ενημέρωση

    Σε βλάβη λόγω της κακοκαιρίας του περασμένου Σαββάτου αποδίδεται η μη λειτουργία φωτοσημάτων και δίφρακτων στην ισόπεδη διάβαση της οδού Κοκκίνου. Η ρύθμιση της κυκλοφορίας γίνεται με υπάλληλο φύλαξης.

    treno pirgos 2

  • Ηλεία: Νέος κρότος "τράνταξε" το νομό - Σπάνε το φράγμα του ήχου τα μαχητικά;
    Ηλεία: Νέος κρότος

    Άλλη μια φορά προκαλείται ανησυχία στους κατοίκους της Ηλείας, από κρότο που τράνταξε πολλές περιοχές του νομού λίγο μετά τις τρεις το μεσημέρι της Τετάρτης.

    Και όλοι και περισσότεροι έχουν αρχίσει να ενοχλούνται από το "φαινόμενο", που από πολλούς αποδίδεται στο sonic boom δηλαδή στο σπάσιμο του φράγματος του ήχου, από υπερηχητικό αεροπλάνο.

    Και επειδή βρίσκεται σε εξέλιξη η αεροπορική στρατιωτική άσκηση του ΝΑΤΟ, Ramstein Flag 2024 με έδρα την Αεροπορική Βάση της Ανδραβίδας, τα αίτια των κρότων, αναζητούνται στα υπερσύγχρονα μαχητικά που πετούν τόσο πάνω από τον ουρανό της Ηλείας, όσο και στο Ιόνιο και οι πιλότοι τους πετούν στα όρια, λόγω και των υψηλών απαιτήσεων της άσκησης...

  • Ανδραβίδα: Έντονες αντιδράσεις κατά της αεροπορικής άσκησης «Ramstein Flag 24»
    Ανδραβίδα: Έντονες αντιδράσεις κατά της αεροπορικής άσκησης «Ramstein Flag 24»

    Της Δήμητρας Βέλμαχου

    Με την έναρξη της μεγάλης ΝΑΤΟϊκής αεροπορικής άσκησης «Ramstein Flag 24» στην Ανδραβίδα, η αντίδραση από συνδικαλιστικούς και κοινωνικούς φορείς της περιοχής ήταν έντονη.

    Η άσκηση, που πραγματοποιείται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από χθες έως τις 11 Οκτωβρίου, προκάλεσε την άμεση κινητοποίηση φορέων όπως τα Εργατικά Κέντρα Αμαλιάδας και Πάτρας, τις Επιτροπές Ειρήνης Ηλείας και Πάτρας-Δυτικής Αχαΐας, καθώς και το Σύλλογο Δημοκρατικών Γυναικών Πάτρας.

    Η κριτική των αντιδρώντων επικεντρώνεται στην εμπλοκή της Ελλάδας σε στρατιωτικές επιχειρήσεις που, όπως υποστηρίζουν, υπηρετούν τα ιμπεριαλιστικά συμφέροντα του ΝΑΤΟ και των ΗΠΑ.

    diamarturia nato 12

    Ο δήμαρχος Πάτρας, Κώστας Πελετίδης, υπογράμμισε τον διαχρονικό ρόλο των πολέμων ως μέσο εξυπηρέτησης των οικονομικών συμφερόντων των ισχυρών, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «για του αφέντη το φαί σκοτώνονται οι λαοί».

    Κάλεσε τον λαό να αντισταθεί στα σχέδια των ιμπεριαλιστών και εξέφρασε την πίστη του στη δύναμη των λαών να ανατρέψουν τις πολιτικές των κυβερνήσεων που ευνοούν τους πολέμους.

    diamarturia nato 13

    Εκπρόσωποι των φορέων όπως ο Γιώργος Μοσχονάς, ανέφερε ότι η παρουσία 40 σύγχρονων αεροσκαφών στην άσκηση συμβολίζει τη συνεχιζόμενη καταπίεση λαών όπως της Παλαιστίνης, της Συρίας και της Ουκρανίας. Υπενθύμισε, επίσης, την ιστορία των στρατιωτικών επεμβάσεων των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ σε Γιουγκοσλαβία, Ιράκ και Λιβύη, υπογραμμίζοντας ότι η ελληνική συμμετοχή βαθαίνει την εμπλοκή της χώρας στα πολεμικά σχέδια των μεγάλων δυνάμεων.

    diamarturia nato 10

    Από την πλευρά του ο βουλευτής του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος, κατήγγειλε την άσκηση ως πρόβα πολέμου που, όπως σημείωσε, επισημοποιεί την εμπλοκή της Ελλάδας στις πολεμικές συγκρούσεις της περιοχής.

    diamarturia nato 11

    Ενδεικτική ήταν και η τοποθέτηση της προέδρου του Εργατικού Κέντρου Αμαλιάδας, Νατάσσας Παναγιωτάρα, η οποία τόνισε τον ιερό χαρακτήρα της περιοχής της Αρχαίας Ήλιδας, κατακρίνοντας τη μετατροπή της γης της Ολυμπιακής Εκεχειρίας σε γέφυρα πολέμου. Η κ. Παναγιωτάρα έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην ανάγκη να σταματήσει η αποστολή στρατιωτικού υλικού στην Ουκρανία και να στραφούν οι πόροι στην υποστήριξη των δημόσιων υπηρεσιών υγείας και κοινωνικής πρόνοιας.

    Το κράτος του Ισραήλ και η επέκταση των στρατιωτικών του επιχειρήσεων αναφέρθηκαν επίσης ως απόδειξη της κλιμάκωσης των συγκρούσεων, με την Ελλάδα να θεωρείται σύμμαχος σε αυτές τις ενέργειες μέσω της συμμετοχής της στο ΝΑΤΟ.

    Οι διαμαρτυρίες επικεντρώθηκαν επίσης στο υπέρογκο κόστος των αμυντικών δαπανών σε μια περίοδο που οι πολίτες αντιμετωπίζουν έντονα οικονομικά προβλήματα, με τους φορείς να ζητούν από την κυβέρνηση να αποσύρει τη χώρα από τις στρατιωτικές ασκήσεις του ΝΑΤΟ και να επικεντρωθεί στην ενίσχυση της κοινωνικής πολιτικής και της υγειονομικής περίθαλψης, υποστηρίζοντας ότι η προστασία των συνόρων και των δικαιωμάτων των πολιτών πρέπει να αποτελεί την προτεραιότητα.

    diamarturia nato 2

    diamarturia nato 3

    diamarturia nato 4

    diamarturia nato 5

    diamarturia nato 6

    diamarturia nato 7

    diamarturia nato 8

    diamarturia nato 9

  • Ανδραβίδα: Στο ΚΕΑΤ ο Αρχηγός του ΓΕΑ ενόψει της ΝΑΤΟικής άσκησης «Ramstein Flag 24»
    Ανδραβίδα: Στο ΚΕΑΤ ο Αρχηγός του ΓΕΑ ενόψει της ΝΑΤΟικής άσκησης «Ramstein Flag 24»

    Το Κέντρο Αεροπορικής Τακτικής (ΚΕΑΤ), στην Αεροπορική Βάση Ανδραβίδας, επισκέφθηκε την περασμένη Τρίτη, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, Αντιπτέραρχος (Ι) Δημοσθένης Γρηγοριάδης, όπου τον υποδέχθηκε ο Διοικητής του, Ταξίαρχος (Ι) Ματθαίος Κανουπάκης.

    Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του, ενημερώθηκε για την προετοιμασία της άσκησης «Ramstein Flag 24» και είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με το προσωπικό που εμπλέκεται, καθώς και με τα στελέχη των αποστολών που έχουν ήδη αφιχθεί στη Μονάδα.

    Δελτίο Τύπου ΓΕΑ

    KEAT GEA 2

    KEAT GEA 3

    KEAT GEA 4

    KEAT GEA 5

    KEAT GEA 6

    KEAT GEA 7

    KEAT GEA 8

    KEAT GEA 9

  • ΕΡΓΟΣΕ: Νέα έργα ύψους 1 δισ. ευρώ στη Β. Ελλάδα - Το 2026 θα φτάσει το τρένο στο Ρίο
    ΕΡΓΟΣΕ: Νέα έργα ύψους 1 δισ. ευρώ στη Β. Ελλάδα - Το 2026 θα φτάσει το τρένο στο Ρίο

    Τρία κομβικής σημασίας σιδηροδρομικά projects που θα αλλάξουν τον χάρτη των μεταφορών στη Βόρεια Ελλάδα εισέρχονται σε τροχιά υλοποίησης από την ΕΡΓΟΣΕ, ενώ με ταχείς ρυθμούς προχωρούν και τα εν εξελίξει έργα στο δίκτυο της Ελλάδας, με τα οποία αναβαθμίζονται 370 χλμ. γραμμών.

    Το action plan της ΕΡΓΟΣΕ στη Βόρεια Ελλάδα έχει θέσει σε άμεση προτεραιότητα την υλοποίηση μιας σειράς έργων εθνικής και διεθνούς εμβέλειας, συνολικού ύψους 1 δισ. ευρώ, τα οποία σταδιακά θα αρχίσουν να μπαίνουν σε φάση κατασκευής.

    Βάσει του σχεδιασμού της ΕΡΓΟΣΕ, τα έργα αυτά θα επιτρέψουν στην Ελλάδα να εκμεταλλευθεί τους ευρωπαϊκούς σιδηροδρομικούς άξονες, οι οποίοι συνιστούν μεγάλη ευκαιρία οικονομικής ανάπτυξης για τη χώρα. Ιδιαίτερα η Βόρεια Ελλάδα, ως συνδετικός κρίκος με Ασία, Βαλκάνια και Ευρώπη, αλλά και χάρη στα λιμάνια της, έχει όλες τις δυνατότητες να καταστεί hub μεταφορών τα επόμενα χρόνια.

    Το πρώτο κομβικό έργο αφορά την κατασκευή νέας γραμμής στο τμήμα Νέα Καρβάλη - Τοξότες. Μόλις προ ημερών αποσφραγίστηκαν οι προσφορές και ο μειοδοτικός διαγωνισμός βρίσκεται ένα βήμα πριν από την ολοκλήρωση του.

    Το έργο αυτό με προϋπολογισμό 192,3 εκατ. ευρώ, έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από τον Μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη(CEF) 2021-2027». Θα κατασκευαστούν υποδομή, επιδομή, σταθμοί και στάσεις για τη νέα γραμμή Ν. Καρβάλη - Τοξότες, μήκους 32 χλμ. περίπου, καθώς και γραμμή από Ν. Καρβάλη προς τον νέο εμπορευματικό λιμένα Καβάλας, μήκους περίπου 5,3 χλμ.

    Επιτυγχάνεται δηλαδή η πολύ σημαντική σύνδεση του νέου εμπορευματικού λιμένα Καβάλας με το σιδηροδρομικό δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας, με τα στρατηγικά οφέλη που αυτό συνεπάγεται.

    Παράλληλα όμως η σιδηροδρομική αυτή σύνδεση θεωρείται καίριας σημασίας για την Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων, καθώς:

    • Συνεισφέρει στην ολοκλήρωση του ευρωπαϊκού διαδρόμου ΒΒΑ (Baltic, Black, Aegean Seas)
    • Εντάσσεται στην ευρωπαϊκή γεωγραφική ομπρέλα του project «Three Seas Initiative (Baltic-Black-Adriatic)».

    Χρειάστηκε πάντως να ξεπεραστούν αρκετά εμπόδια για να καταφέρει η ΕΡΓΟΣΕ να φτάσει στη δημοπράτηση του. Η κατασκευή της νέας αυτής γραμμής στο τμήμα Νέα Καρβάλη - Τοξότες, αρχικά περιλαμβανόταν στο ευρύτερο έργο Θεσσαλονίκη - Τοξότες που δημοπρατείται με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου. Λόγω όμως δυσκολιών που έχουν να κάνουν με την επίλυση τεχνικών θεμάτων στο τμήμα νέας χάραξης της γραμμής από Θεσσαλονίκη έως Νέα Καρβάλη, η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, υπό τον Χρήστο Παληό, επικέντρωσε τις προσπάθειες της για την ταχύτερη δυνατή υλοποίηση του έργου στο τμήμα Ν. Καρβάλη - Τοξότες.

    Το δεύτερο σιδηροδρομικό έργο αφορά την αναβάθμιση της γραμμής Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο, συνολικού προϋπολογισμού 700 εκατ. ευρώ , ένα έργο που δημοπρατεί η ΕΡΓΟΣΕ με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου.

    Εντός του 2025, προγραμματίζεται η υποβολή δεσμευτικών οικονομικών προσφορών και η ανάδειξη αναδόχου.

    Τον περασμένο Ιούλιο επετεύχθη η έγκριση χρηματοδότησης από το CEF 2021-2027, ποσού 219,6 εκατ. ευρώ, για τμήμα του έργου και σύμφωνα με πληροφορίες στην πρόσκληση που θα ανοίξει από την ΕΕ εντός των επόμενων ημερών θα εξασφαλιστεί και το υπόλοιπο ποσό.

    Η στρατηγική αξία αυτού του έργου είναι μεγάλη, καθώς με την ολοκλήρωσή του, θα βελτιωθούν οι διασυνοριακές συνδέσεις µε τη Βουλγαρία στο Ορµένιο και την Τουρκία στο Πύθιο.

    Ταυτόχρονα όμως θα ενισχύσει την εμπορευματική και επιβατική κίνηση προς την Ανατολική Ευρώπη, διασυνδέοντας τα λιμάνια της Βορείου Ελλάδας με το λιμάνι του Μπουργκάς στη Μαύρη Θάλασσα και τα λιμάνια στον Δούναβη.

    Επιπλέον, ο συγκεκριμένος σιδηρόδρομος θα μπορεί να λειτουργεί και ως γραμμή προαστιακής εξυπηρέτησης των περιοχών κατά μήκος του ποταμού Έβρου.

    Πέραν των διασυνοριακών και διαπεριφερειακών σιδηροδρομικών έργων, η ΕΡΓΟΣΕ επισπεύδει την ανάπτυξη του δικτύου του Δυτικού Προαστιακού Σιδηρόδρομου της Θεσσαλονίκης και τη σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης.

    Εντός του 2025 προγραμματίζεται η υποβολή προσφορών για το έργο. Με προϋπολογισμό 53,4 εκατ. ευρώ και χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2021-2027 (επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ), το έργο περιλαμβάνει:

    • την κατασκευή μιας μεγάλης σιδηροδρομικής γέφυρας μήκους 1 χλμ. που αντικαθιστά τη σημερινή ισόπεδη σύνδεση του λιμένα από την Πύλη 11
    • την ανάπτυξη δικτύου προαστιακού σιδηροδρόμου στη Δυτική Θεσσαλονίκη με 7 νέες σιδηροδρομικές στάσεις.

    Εκτός από τις νέες επεκτάσεις του σιδηροδρομικού δικτύου, η ΕΡΓΟΣΕ «τρέχει» μια σειρά έργων στον εθνικό σιδηροδρομικό άξονα, από την Πάτρα μέχρι τον Προμαχώνα και την Ειδομένη.

    Πρόκειται για συμβασιοποιημένα έργα ύψους 438,5 εκατ. ευρώ, με τα οποία αναβαθμίζονται 370 χλμ. γραμμών σε σύνολο 920 χλμ. σιδηροδρομικού δικτύου.

    Θεσσαλονίκη - Ειδομένη: Ανοίγει ο δρόμος για διεθνή επιβατικά δρομολόγια

    Κανονικά προχωρούν οι εργασίες εκσυγχρονισμού της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη - Ειδομένη, μια από τις πιο σημαντικές διασυνοριακές συνδέσεις προς τις βαλκανικές χώρες και την υπόλοιπη Ευρώπη.

    Με την ολοκλήρωση του σημαντικού αυτού έργου από την ΕΡΓΟΣΕ, η οποία εκτιμάται στις αρχές του 2026, αναβαθμίζεται η υφιστάμενη σήμερα ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή που οδηγεί στη Βόρεια Μακεδονία και από κει στην Κεντρική Ευρώπη, ανοίγοντας και πάλι τον δρόμο για διεθνή επιβατικά δρομολόγια.

    Ταυτόχρονα όμως, ο εκσυγχρονισμός του άξονα Θεσσαλονίκη - Ειδομένη θα βελτιώσει τις εμπορευματικές μεταφορές προς το εξωτερικό, συμβάλλοντας στην ενίσχυση της διακίνησης containers μέσω σιδηροδρόμου προς τα Δυτικά Βαλκάνια.

    Πρόκειται για μια γραμμή βαρύνουσας σημασίας για τη χώρα, καθώς ως διασυνοριακό τμήμα του βασικού δικτύου ΔΕΔ-Μ (Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών που συνδέει τις περιφέρειες εντός της Ε.Ε. και εξασφαλίζει τις πολυτροπικές επιβατικές και εμπορικές μετακινήσεις) μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στη μεταφορά μερίδιου των μεταφορών από τους οδικούς στους σιδηροδρομικούς άξονες.

    ΣΣ Αθηνών: Ολοκληρώνεται η αναμόρφωση του κεντρικού σταθμού της πρωτεύουσας

    Ομαλά εξελίσσονται τα έργα αναβάθμισης του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών. Επιλύθηκαν ζητήματα με αδειοδοτικές διαδικασίες και οι εργασίες κατασκευής του έργου προχωρούν κανονικά.

    Η Β΄ φάση ανάπτυξης του ΣΣ Αθηνών, προϋπολογισμού μελέτης 42,1 εκατ. ευρώ, προβλέπει την αναπροσαρμογή της γραμμολογίας, ανακατασκευή των λειτουργικών του στοιχείων (αποβάθρες, διαβάσεις πεζών κλπ.), εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και παράλληλη κατασκευή των απαραίτητων υποδομών (θεμελιώσεις) για τα κτιριακά έργα που θα ολοκληρωθούν μελλοντικά.

    Πρόκειται για ένα έργο που ολοκληρώνει την αναμόρφωση του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού της Αθήνας και την υπόγεια διασύνδεση με το Μετρό.

    Υπογειοποίηση στα Σεπόλια: Επιλύονται τα τεχνικά προβλήματα

    Η υπογειοποίηση του σιδηροδρομικού διαδρόμου στα Σεπόλια, είναι μία εργολαβία που ξεκίνησε το 2018. Η ΕΡΓΟΣΕ αντιμετώπισε μια σειρά σημαντικών τεχνικών ζητημάτων που σχετίζονταν με τα εδάφη της περιοχής σε συνδυασμό με τον αστικό ιστό. Τα ζητήματα αυτά επιλύονται και οι εργασίες προχωρούν. Το έργο αφορά στην κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου, συνολικού μήκους 2,36 χλμ., εκ των οποίων τα 1,5 χλμ. θα είναι πλήρως υπογειοποιημένα.

    Σιδηροδρομική σύνδεση με Πάτρα: Το 2026 θα φτάσει το τρένο στο Ρίο

    Χωρίς καθυστερήσεις προχωρά το έργο εγκατάστασης συστημάτων ηλεκτροκίνησης στην νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων, που ενώνει το Κιάτο με τη Ροδοδάφνη.

    Η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή έχει μήκος 70,6 χιλιόμετρα. Στο έργο περιλαμβάνονται τηλεπικοινωνιακά συστήματα πληροφόρησης επιβατών, σύστημα ανακοινώσεων, κλήσεων ανάγκης και ενδοεπικοινωνία.

    Το έτερο έργο Ροδοδάφνη - Ρίο προβλέπει την κατασκευή διπλής σιδηροδρομικής γραμμής και εγκατάσταση σύγχρονων σιδηροδρομικών συστημάτων ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης με ETCS. Μετά την απόφαση που έλαβε η ΕΡΓΟΣΕ για την οριστική διακοπή της εργολαβίας στο τμήμα Ψαθόπυργος - Ρίο λόγω αδυναμίας ολοκλήρωσης των έργων υποδομής, το έργο αναμένεται να επανεκκινήσει σύντομα και στο τμήμα αυτό. Σύμφωνα με τις προβλέψεις της εταιρείας έως το 2026 ο σιδηρόδρομος θα έχει φτάσει στο Ρίο.

    Χρήστος Παληός: Έργα ζωτικής σημασίας που αλλάζουν το τοπίο των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών στη χώρα μας

    Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Παληός, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, επεσήμανε ότι «με την ολοκλήρωσή των έργων αυτών, επιτυγχάνουμε τον στόχο της αναβάθμισης και επέκτασης του κύριου σιδηροδρομικού δικτύου με κύρια χαρακτηριστικά, τη βελτίωση της ασφάλειας, την αύξηση αξιοπιστίας του σιδηροδρόμου και την προσέλκυση μεγαλύτερου μεταφορικού έργου.

    Πρόκειται για έργα ζωτικής σημασίας που αλλάζουν το τοπίο των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών στη χώρα μας και προσφέρουν την απαιτούμενη αναπτυξιακή ώθηση τόσο στην οικονομία όσο και στις τοπικές κοινωνίες.

    Ο σχεδιασμός της ΕΡΓΟΣΕ εξελίσσεται βάσει προγραμματισμού για τα νέα έργα.

    Ο μειοδοτικός διαγωνισμός για το πρώτο από τα τρία έργα της Β. Ελλάδας, ολοκληρώνεται πολύ σύντομα και η διασύνδεση του εμπορευματικού λιμένα Καβάλας με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, που αποτελεί το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο της τελευταίας δεκαετίας, εισέρχεται σε φάση κατασκευής».

    Πηγή: cnn.gr

  • Θεσσαλονίκη: Καταδικάστηκε ο 64χρονος που βιντεοσκοπούσε 18χρονη μέσα στο τρένο
    Θεσσαλονίκη: Καταδικάστηκε ο 64χρονος που βιντεοσκοπούσε 18χρονη μέσα στο τρένο

    Ο άντρας κρίθηκε ένοχος για παραβίαση προσωπικών δεδομένων και καταδικάστηκε σε εξάμηνη φυλάκιση - Το περιστατικό σημειώθηκε σε δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη

    Συνολική ποινή φυλάκισης έξι μηνών επέβαλε το Αυτόφωρο Μονομελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης στον 64χρονο επιβάτη αμαξοστοιχίας που καταγγέλθηκε ότι βιντεοσκοπούσε με το κινητό του τηλέφωνο μία 18χρονη συνεπιβάτιδά του.
    Ο άντρας κρίθηκε ένοχος για παραβίαση προσωπικών δεδομένων, ενώ το δικαστήριο αποφάσισε να αναστείλει την ποινή του επί τριετία.
    Σύμφωνα με την καταγγελία, το περιστατικό σημειώθηκε κατά τη διάρκεια του δρομολογίου Αθήνα - Θεσσαλονίκη. Ο 64χρονος, υπήκοος Πακιστάν, τραβούσε βίντεο με το κινητό του τηλέφωνο την 18χρονη (ημεδαπή), ενώ την κοπέλα ενημέρωσε άλλη επιβάτιδα του τρένου που αντιλήφθηκε την βιντεοσκόπηση.

    Η κοπέλα απευθύνθηκε στον ελεγκτή της αμαξοστοιχίας, από τον οποίο ζήτησε να ελέγξει το κινητό τηλέφωνο του 64χρονου. Σύμφωνα με τη δικογραφία, εντοπίστηκαν τελικά περίπου οκτώ βίντεο, που τράβηξε ο κατηγορούμενος, τα οποία εστίαζαν στο στήθος και στο πρόσωπο της 18χρονης. Ο 64χρονος φαίνεται ότι τα είχε μεταφέρει στον «κάδο απορριμμάτων» του κινητού του, προφανώς όταν κατάλαβε ότι έγινε αντιληπτός.
    Στην απολογία του ο κατηγορούμενος ισχυρίστηκε ότι τραβούσε βίντεο τη διαδρομή και το τοπίο και όχι την καταγγέλλουσα.
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch