Τρίτη, 26 Οκτωβρίου 2021 09:15

Όλα τα νέα μέτρα σε σούπερ μάρκετ, κομμωτήρια, μαγαζιά και μανικιούρ

Γράφτηκε από την
Ad Slot
Αλλάζουν ξανά τα μέτρα σε λιανεμπόριο, σούπερ μάρκετ, εμπορικά κέντρα, κομμωτήρια και επιχειρήσεις μανικιούρ-πεντικιούρ. Τι ισχύει μέχρι 8 Νοεμβρίου για μάσκες, αποστάσεις και εμβολιασμένους.

Αναμενόμενα αλλά και σημαντικά νέα μέτρα ανακοινώθηκαν με τη δημοσίευση του ΦΕΚ και όσα προβλέπει για σούπερ μάρκετ, καταστήματα λιανεμπορίου, εμπορικά κέντρα, κομμωτήρια, κέντρα αισθητικής και επιχειρήσεις μανικιούρ-πεντικιούρ.

Οι αποστάσεις πλέον ορίζονται στο 1,5 μέτρο μεταξύ των πελατών, δηλαδή επιτρέπεται ένα άτομο ανά 2 τ.μ. και σε εσωτερικούς και σε εξωτερικούς χώρους, αυξάνοντας δηλαδή συνολικά τον αριθμό του επιτρεπόμενου ορίου.

Σημαντικές αλλαγές προβλέπονται για τον χώρο αναμονής, όπου επιτρέπονται μόνο εμβολιασμένοι ή νοσήσαντες, ενώ καταργείται το προαιρετικό διευρυμένο ωράριο λειτουργίας στα σούπερ μάρκετ (ήταν από τις 07:00 έως τις 21:30) και τα εμπορικά κέντρα (ήταν από τις 07:00 έως τις 21:00).

Σούπερ μάρκετ

Συγκεκριμένα στα σούπερ μάρκετ, τα νέα μέτρα είναι:

  • Τήρηση των προβλεπόμενων αποστάσεων στον κύριο χώρο του καταστήματος (εξαιρούνται βοηθητικοί χώροι, αποθήκες, γραφεία, χώροι στάθμευσης).
  • Ειδική απολύμανση σε τροχήλατα και μη καρότσια/καλάθια, όπου υφίστανται, με ανάπτυξη καθημερινού προγράμματος απολύμανσης, το οποίο επιδεικνύεται στις αρμόδιες αρχές.

Κομμωτήρια και κέντρα αισθητικής

Για τα κομμωτήρια και τις επιχειρήσεις μανικιούρ-πεντικιούρ, από σήμερα και για τις επόμενες δύο εβδομάδες τουλάχιστον, δίνεται «αέρας» για περισσότερα ραντεβού, με αύξηση του επιτρεπόμενου ορίου των πελατών. Ωστόσο, ειδικά για το πεντικιούρ, απαιτείται διαχωριστικό με πλεξιγκλάς στον χώρο όπου γίνονται οι υπηρεσίες. Αναφορά γίνεται και για τους εμβολιασμένους και νοσήσαντες, επιτρέποντας την αναμονή τους εντός του κλειστού χώρου.

Τα μέτρα σε όλες τις επιχειρήσεις

Όλα τα μέτρα που ισχύουν για όλες τις δραστηριότητες είναι:

  • Χρήση προστατευτικής μάσκας (οδηγίες χρήσης στην υπό στοιχεία Δ1α/Γ.Π.17917/22.3.2021 εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας:

α) σε όλους τους εσωτερικούς χώρους, συμπεριλαμβανομένων και των χώρων εργασίας, εξαιρουμένων όσων εργάζονται σε ατομικό χώρο χωρίς την παρουσία οποιουδήποτε άλλου προσώπου,

β) σε όλους τους εξωτερικούς χώρους όπου παρατηρείται συνωστισμός, εκτός αν αναφέρεται διαφορετικά σε συγκεκριμένα πρωτόκολλα που προβλέπονται σε ειδικές διατάξεις της παρούσας.

Από την υποχρέωση χρήσης μάσκας εξαιρούνται:

α) τα άτομα για τα οποία η χρήση μάσκας δεν ενδείκνυται για ιατρικούς λόγους που αποδεικνύονται με τα κατάλληλα έγγραφα, όπως λόγω αναπνευστικών προβλημάτων και

β) τα παιδιά ηλικίας κάτω των 4 ετών.

  • Τήρηση αποστάσεων 1,5 μέτρου μεταξύ των ατόμων [ένα άτομο ανά 2 τ.μ.] σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, είτε αμιγείς για πλήρως εμβολιασμένους και νοσήσαντες κατά το τελευταίο εξάμηνο είτε μικτούς, όπου δεν προβλέπεται μεγαλύτερο εμβαδόν ανά άτομο.
  • Τοποθέτηση/χρήση αλκοολούχου διαλύματος περιεκτικότητας άνω του 70% για την αντισηψία χεριών.
  • Υποχρέωση ανάρτησης με έγγραφο ή ψηφιακό τρόπο σε εμφανές σημείο των κανόνων λειτουργίας καταστημάτων και επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένου και του μέγιστου αριθμού ατόμων, που επιτρέπεται να βρίσκονται εντός του χώρου.
  • Εξαερισμός των χώρων με φυσικό ή τεχνητό τρόπο κατ' εφαρμογή των υπό στοιχεία Δ1(δ)/ ΓΠ.οικ.26335/23.4.2020 και Δ1/ΓΠ.οικ.81816/18.12.2020 εγκυκλίων του Υπουργείου Υγείας που έχουν αναρτηθεί.

Πηγή: iEidiseis.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 26 Οκτωβρίου 2021 09:29

Σχετικά Άρθρα

  • Ξόδεψαν λιγότερα στις διακοπές, «στραφήκαν» στα σούπερ μάρκετ οι τουρίστες
    Ξόδεψαν λιγότερα στις διακοπές, «στραφήκαν» στα σούπερ μάρκετ οι τουρίστες

    Οι ξένοι τουρίστες που επισκέφθηκαν το φετινό καλοκαίρι τη χώρα μας ξόδεψαν λιγότερα σε σχέση με πέρσι στις διακοπές τους, την ίδια στιγμή που ιδιαίτερα σημαντική αποδείχθηκε η «συνεισφορά» τους στην ενίσχυση της κατανάλωσης στα σούπερ μάρκετ.

    Η τάση, εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων, όχι μόνο των Ελλήνων αλλά και των ξένων τουριστών για μείωση των δαπανών ακόμη και στις διακοπές τους, αποτυπώθηκε στα στοιχεία της ΤτΕ, καθώς όσον αφορά στον εισερχόμενο τουρισμό, η μέση δαπάνη ανά ταξίδι στο 8μηνο του έτους ήταν μειωμένη κατά 7% σε σύγκριση με πέρσι. Τον Αύγουστο, τον μήνα δηλαδή κατά τον οποίο κορυφώνεται η τουριστική κίνηση, εμφάνισε επίσης πτώση κατά 8,8%. Έτσι, στην «καρδιά» της τουριστικής σεζόν, οι ξένοι επισκέπτες, ξόδεψαν 594 ευρώ μεσοσταθμικά στο ταξίδι τους, έναντι 652 ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2023 και 693 ευρώ το 2022.

    Οι τουρίστες που έκαναν διακοπές στην Ελλάδα φέτος, ήταν πιο συγκρατημένοι στα συνολικά έξοδα τους. Σε ό,τι αφορά όμως τις αγορές τους στα σούπερ μάρκετ, φαίνεται πως ήταν λιγότερο... φειδωλοί, συμβάλλοντας καθοριστικά στην ενίσχυση της κατανάλωσης. Βεβαίως και η «στροφή» αυτή προς τα σούπερ μάρκετ, αποδίδεται στην προσπάθεια για μείωση των συνολικών τους δαπανών κατά το ταξίδι. Κάτι που διαπίστωναν άλλωστε, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και οι επαγγελματίες της εστίασης, ακόμη και στα δημοφιλή, τουριστικά, νησιά της χώρας. Βλέποντας, μειωμένη σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια την κίνηση και την κατανάλωση στα καταστήματά τους, με τους επισκέπτες να ψωνίζουν από το σούπερ μάρκετ για τις καθημερινές τους ανάγκες και να μαγειρεύουν συχνότερα στο κατάλυμα αντί να τρώνε έξω.

    Τα στοιχεία της εταιρείας Circana για τις πωλήσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο την περίοδο Ιανουαρίου - Αυγούστου 2024 αποτυπώνουν αυτή την εικόνα. Οι πωλήσεις σε όγκο, όλους τους μήνες τους έτους – με εξαίρεση τον Φεβρουάριο κινήθηκαν ανοδικά σε σχέση με πέρσι. Τον Αύγουστο ωστόσο, καταγράφηκε η μεγαλύτερη αύξηση (+6,1%) συγκριτικά με τους υπόλοιπους μήνες. Τον Ιούνιο, αντίστοιχα, αυξήθηκαν κατά 4,7% ενώ τον Ιούλιο κατά 3,2%. Σε αξία, οι πωλήσεις επίσης ενισχύθηκαν το τρίμηνο του καλοκαιριού κατά 4,2%, 2,5% και 5,3% (Ιούνιος- Ιούλιος - Αύγουστος).

    Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, περιοχές που έχουν έντονη τουριστική κίνηση παρουσίασαν και τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης στο σύνολο της χώρας την περίοδο του 8μήνου. Έτσι, η μεγαλύτερη άνοδος παρατηρήθηκε στην Κρήτη (5,6%), ακολούθησε η Βόρεια Ελλάδα με 5,1% και η Πελοπόννησος με 3,6%. Την ίδια στιγμή, η μικρότερη άνοδος (2,3%) μεταξύ των περιοχών της χώρας, καταγράφηκε στην Αττική.

    Πηγή: cnn.gr

  • Σούπερ μάρκετ: Ποια προϊόντα συμμετέχουν στην πρωτοβουλία μείωσης τιμών
    Σούπερ μάρκετ: Ποια προϊόντα συμμετέχουν στην πρωτοβουλία μείωσης τιμών

    Συνολικά 123 προϊόντα, τα οποία εμφανίζουν μειώσεις από 6% έως 15% έχουν ενταχθεί, σύμφωνα με το υπουργείου Ανάπτυξης, στη νέα πρωτοβουλία που ξεκίνησε πριν από λίγες μέρες στα σούπερ μάρκετ, με στόχο την αποκλιμάκωση των τιμών.

    Υπενθυμίζεται πως πρόκειται για μία πρωτοβουλία στην οποία συμμετέχουν οικειωθελώς οι επιχειρήσεις μετά το κάλεσμα από πλευράς του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου σε επιχειρήσεις- προμηθευτές και λιανεμπόριο προκειμένου να συμβάλλουν στην προσπάθεια για την αντιμετώπιση της ακρίβειας.

    H πρόσκληση προς τις επιχειρήσεις για συμμετοχή στη νέα αυτή πρωτοβουλία, αφορά σε μειώσεις τιμών στα προϊόντα τουλάχιστον κατά 5%, με χρονικό ορίζοντα τουλάχιστον δύο μηνών. Για τη διαμόρφωση της τελικής τιμής, τόσο οι επιχειρήσεις - προμηθευτές που συμμετέχουν, προχωρούν σε μείωση, στο ποσοστό που επιλέγουν, στα προϊόντα τους, όσο και τα σούπερ μάρκετ από την πλευρά τους, που τα διαθέτουν στο ράφι. Ο στόχος είναι ανά 15 μέρες να αυξάνεται ο αριθμός των κωδικών, με τους καταναλωτές να ενημερώνονται σχετικά με τις νέες μειωμένες τιμές.

    Ο κ. Θεοδωρικάκος απαντώντας το πρωί της Τρίτης σχετικά με τις μειώσεις τιμών στα σούπερ μάρκετ σημείωσε μιλώντας στον ΣΚΑΙ ότι «πέρσι τέτοιον καιρό ο πληθωρισμός στα τρόφιμα ήταν 10,4%, ενώ αυτήν τη στιγμή βρίσκεται στο 3% και αν δεν είχαμε το λάδι 60% πάνω από πέρσι, θα βρισκόταν στο 1%».

    Η λίστα με τα προϊόντα

    Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης σε πρώτη φάση έχουν συμμετάσχει συνολικά 12 εταιρείες με κωδικούς που αφορούν προϊόντα από τρόφιμα, έως προϊόντα προσωπικής υγιεινής αλλά και για τη φροντίδα του σπιτιού.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Σούπερ μάρκετ: Πώς εφαρμόζεται η νέα πρωτοβουλία για μείωση των τιμών
    Σούπερ μάρκετ: Πώς εφαρμόζεται η νέα πρωτοβουλία για μείωση των τιμών

    Οι υψηλές τιμές που έχουν διαμορφωθεί σε βασικά αγαθά, λόγω των διαρκών ανατιμήσεων στη διάρκεια της τελευταίας τριετίας, παραμένουν μεγάλος «βραχνάς» για τους καταναλωτές, παρότι, σύμφωνα με τα στοιχεία των πωλήσεων των σούπερ μάρκετ, τους τελευταίους μήνες παρατηρείται αποκλιμάκωση των πληθωριστικών πιέσεων.

    Τα στοιχεία της εταιρείας Circana για το 8μηνο του έτους στα σούπερ μάρκετ, δείχνουν, στο σύνολο των ταχυκίνητων αγαθών οριακή μείωση της τιμής ανά τεμάχιο μεσοσταθμικά κατά 0,1%, σε σχέση με πέρσι. Τα τρόφιμα αποτελούν τη μοναδική κατηγορία όπου συνεχίζονται οι αυξήσεις (+0,7%), ενώ τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και τα είδη για τη φροντίδα του σπιτιού, εμφανίζουν μείωση κατά -3,5% και -2% αντίστοιχα. Οριακή αύξηση των τιμών στο οργανωμένο λιανεμπόριο, κατά μέσο όρο +0,24% στο 9μηνο του έτους και άνοδο +0,91% τον Σεπτέμβριο, δείχνουν τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ.

    Με την ακρίβεια, ωστόσο, γενικότερα σε προϊόντα και υπηρεσίες, να παραμένει το μείζον πρόβλημα για τα ελληνικά νοικοκυριά, το ζητούμενο πλέον για τους καταναλωτές είναι όχι μόνο η σταθεροποίηση των τιμών, οι οποίες έχουν φτάσει σε κάθε περίπτωση σε υψηλά επίπεδα, αλλά και οι μειώσεις τους, σε βαθμό που θα ελαφρύνουν ουσιαστικά, τον οικογενειακό προϋπολογισμό.

    Συμμετέχουν οικειοθελώς οι επιχειρήσεις

    Από την πλευρά του υπουργείου Ανάπτυξης, ο κ. Τάκης Θεοδωρικάκος με την ανάληψη των καθηκόντων του το καλοκαίρι, στην προσπάθεια να αντιμετωπιστεί το ζήτημα της ακρίβειας είχε καλέσει την αγορά να «βάλει πλάτη» ενώ κατά τη διάρκεια των συναντήσεών του, στη συνέχεια, με τη βιομηχανία – προμηθευτές και τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, τους ζήτησε να μειώσουν το μεσοσταθμικό τους κέρδος και να αποκλιμακώσουν τις τιμές.

    Στο πλαίσιο αυτό, η νέα πρωτοβουλία που έχει ξεκινήσει τις τελευταίες μέρες να εφαρμόζεται στο οργανωμένο λιανεμπόριο, δεν έχει τη μορφή υποχρεωτικού μέτρου (όπως ήταν για παράδειγμα το ''Καλάθι του Νοικοκυριού'') αλλά συμμετέχουν σε αυτή οικειοθελώς οι επιχειρήσεις, με στόχο την περαιτέρω αποκλιμάκωση του πληθωρισμού σε βασικά αγαθά.

    Όπως γνωστοποίησε η Ένωση Σούπερ-Μάρκετ Ελλάδας, σε πρώτη φάση, με βάση τους προμηθευτές και τις αλυσίδες του οργανωμένου λιανεμπορίου που έχουν ανταποκριθεί έως τώρα στην πρόσκληση του υπουργείου Ανάπτυξης, οι καταναλωτές αναμένεται μέχρι το τέλος Οκτωβρίου να δουν στα ράφια, περίπου 120 κωδικούς προϊόντων σε χαμηλότερες τιμές.

    Οι μειώσεις, σύμφωνα με την ΕΣΑ, θα κυμαίνονται από 6% έως 15% και ήδη οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν ενημερώσει τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου για τις σχετικές λίστες των προϊόντων ενώ σταδιακά περισσότεροι από 600 κωδικοί διαφόρων προμηθευτών μελών του ΣΕΒΤ, του ΕΣΒΕΠ κτλ. αναμένεται να συμμετάσχουν στην πρωτοβουλία.

    Μειώσεις τουλάχιστον 5%

    H πρόσκληση προς τις επιχειρήσεις για συμμετοχή στη νέα αυτή πρωτοβουλία, σύμφωνα με πληροφορίες του CNN Greece, αφορά σε μειώσεις τιμών στα προϊόντα τουλάχιστον κατά 5%, με χρονικό ορίζοντα τουλάχιστον δύο μηνών. Για τη διαμόρφωση της τελικής τιμής, τόσο οι επιχειρήσεις - προμηθευτές που συμμετέχουν, προχωρούν σε μείωση, στο ποσοστό που επιλέγουν, στα προϊόντα τους, όσο και τα σούπερ μάρκετ από την πλευρά τους, που τα διαθέτουν στο ράφι.

    Ο στόχος είναι ανά 15 μέρες να αυξάνεται ο αριθμός των κωδικών, με τους καταναλωτές να ενημερώνονται σχετικά με τις νέες μειωμένες τιμές. Στελέχη της αγοράς σημειώνουν, πως με τη συμμετοχή, σταδιακά, όλο και περισσότερων επιχειρήσεων, ενισχύεται ο ανταγωνισμός στην αγορά, κάτι που εκτιμούν πως θα λειτουργήσει θετικά στην προσπάθεια για την αποκλιμάκωση των τιμών.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Λάρισα: Έκρηξη από γκαζάκι σε κομμωτήριο - Με εγκαύματα στο πρόσωπο μια γυναίκα
    Λάρισα: Έκρηξη από γκαζάκι σε κομμωτήριο - Με εγκαύματα στο πρόσωπο μια γυναίκα

    Η γυναίκα έφτιαχνε καφέ στο γκαζάκι όταν αυτό κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες εξερράγη

    Έκρηξη από γκαζάκι σημειώθηκε χθες το απόγευμα της Δευτέρας σε κομμωτήριο στη Λάρισα και ειδικότερα στη συνοικία της Φιλιππούπολης.
    Η γυναίκα εκείνη τη στιγμή, κατά πληροφορίες του onlarissa.gr, προσπαθούσε να ψήσει καφέ στο γκαζάκι ωστόσο αυτό κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες εξερράγη με αποτέλεσμα τον τραυματισμό της στο πρόσωπο.
    Ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ και συγκεκριμένα μονάδα με γιατρό, που έσπευσε στο σημείο τη μετέφερε στο εφημερεύον χθες Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Λάρισας με εγκαύματα στο πρόσωπό της.

    Πηγή: onlarissa - Protothema.gr
  • Εμπορικός Σύλλογος Πύργου: Κινήσεις στρατηγικής για την διάσωση της αγοράς της πόλης – “Είμαστε αποφασισμένοι να διορθώσουμε τα κακώς κείμενα”
    Εμπορικός Σύλλογος Πύργου: Κινήσεις στρατηγικής για την διάσωση της αγοράς της πόλης – “Είμαστε αποφασισμένοι να διορθώσουμε τα κακώς κείμενα”

    Ευρεία έρευνα για τους καταναλωτές – “Θέλουμε να φτάσει η σκέψη του καταναλωτή σε μας με κάθε τρόπο” τονίζει ο Ηλίας Ξανθούλης

    Της Δήμητρας Βέλμαχου

    Με την επικείμενη ολοκλήρωση του νέου οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος, και την πρόσβαση σε άλλες μεγαλύτερες αγορές να γίνεται ταυτόχρονα ευκολότερη, ο Εμπορικός Σύλλογος Πύργου και ο πρόεδρος Ηλίας Ξανθούλης, προσπαθούν όσο ακόμα είναι καιρός όχι απλώς να διορθώσουν τα "κακώς κείμενα" της αγοράς του Πύργου, προκειμένου να κρατήσουν τους καταναλωτές εντός των ορίων τις πόλης αλλά και γιατί όχι να προσελκύσουν και νέους, από άλλες περιοχές.

    Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής, μέσα στο επόμενο δεκαήμερο, θα δημοσιευτεί ένα ερωτηματολόγιο για τους καταναλωτές, το οποίο θα διαρκέσει περίπου δύο μήνες. Στόχος της έρευνας είναι να δώσει στο αγοραστικό κοινό την ευκαιρία να εκφράσει ελεύθερα τις απόψεις του για την αγορά του Πύργου, να προτείνει βελτιώσεις αλλά και να εξηγήσει τους λόγους που το ωθούν να ψωνίζει εκτός πόλης.

    Οι καταναλωτές που το επιθυμούν, θα μπορούν μέσω ενός link να έχουν πρόσβαση σε ένα ερωτηματολόγιο με καίριες ερωτήσεις για την αγορά και τον εμπορικό κόσμο και απαντώντας, να δίνουν το δικό τους στίγμα για όλα αυτά που επιθυμούν και δεν βρίσκουν στην αγορά του Πύργου, για τους λόγους που τους οδηγούν στην αναζήτηση άλλων καταστημάτων αλλά να κάνουν επιπλέον τις δικές τους προτάσεις ή σχόλια.

    Παράλληλα, η έρευνα θα επιτρέψει στους εμπόρους. να κατανοήσουν τις ανάγκες και τις προτιμήσεις των καταναλωτών, καθώς και να λάβουν αποφάσεις για τις μελλοντικές τους δράσεις.

    Ο κ. Ξανθούλης από την πλευρά του, μιλώντας στο ilialive.gr απηύθυνε ανοιχτό κάλεσμα σε όλους τους καταναλωτές να συμμετάσχουν στην έρευνα, μόλις αυτή ανακοινωθεί, τονίζοντας τη σημασία της για την ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας.

    Xanthoulis

    Σύμφωνα με τον πρόεδρο, τα αποτελέσματα της έρευνας θα παρουσιαστούν σε μεταγενέστερη συνάντηση των επαγγελματιών, ώστε να αποφασιστούν οι επόμενες κινήσεις και να διορθωθούν τα όποια λάθη και αστοχίες. Στόχος, είναι αυτή η διαδικασία να επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο, εξασφαλίζοντας έτσι ότι η τοπική αγορά θα παραμένει ανταγωνιστική και ελκυστική.

    «… Εμείς θέλουμε να δούμε τις τάσεις της αγοράς, τι σκέφτεται ο καταναλωτής για την πόλη μας, τι θέλει, τι τον προβληματίζει και γενικότερα τι ακριβώς συμβαίνει. Καλώ όλους τους καταναλωτές να συμμετάσχουν στην έρευνα αυτή, η οποία μόνο καλό θα επιφέρει στον τόπο και την οικονομία του. Θέλουμε να φτάσει η σκέψη του καταναλωτή σε μας με κάθε τρόπο» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Ξανθούλης ο οποίος παράλληλα έκανε γνωστό ότι ήδη “τρέχει” μία ακόμα έρευνα που αφορά τους επαγγελματίες, προκειμένου να συγκεντρωθούν στοιχεία για να υπάρχει μια ολοκληρωμένη εικόνα σε ό,τι αφορά την αποτίμηση της αγοραστικής κίνησης το καλοκαίρι που μόλις τελείωσε, το αποτύπωμα της Λευκής Νύχτας αλλά και να εκφράσουν οι επαγγελματίες την σύμφωνη ή μη γνώμη τους για τις δράσεις που έλαβαν χώρα το προηγούμενο διάστημα.

    Επιπλέον στην συνάντηση αυτή θα αποφασιστεί και το πλάνο των δράσεων για τη νέα χρονιά.

  • Φουντώνει η «μάχη» της Κρήτης στα σούπερ μάρκετ
    Φουντώνει η «μάχη» της Κρήτης στα σούπερ μάρκετ

    Η Κρήτη, λόγω της διαχρονικά υψηλής τουριστικής κίνησης, βρίσκεται σταθερά στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ που στοχεύουν στην ενίσχυση της παρουσίας τους νησί, προσβλέποντας στον αυξημένο τουριστικό τζίρο.

    Τα νησιά και οι τουριστικές περιοχές της χώρας, γενικότερα, βρίσκονται στο επενδυτικό «ραντάρ» των επιχειρήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου, ειδικά τα τελευταία χρόνια, εν μέσω της συνεχούς ανοδικής πορείας του ελληνικού τουρισμού, Είτε μέσω εξαγορών τοπικών αλυσίδων, είτε με οργανική ανάπτυξη και τη δημιουργία νέων καταστημάτων, οι «μεγάλοι» παίκτες του κλάδου στρέφονται στις περιοχές όπου η παρουσία των τουριστών συμβάλλει στην ενίσχυση των πωλήσεών τους.

    Στην Κρήτη, εξαιτίας του μεγέθους του νησιού αλλά και των αυξημένων τουριστικών αφίξεων σχεδόν σε όλη τη διάρκεια του έτους, η «μάχη» του κλάδου εντείνεται ακόμη περισσότερο. Ενδεικτικό, εξάλλου, της δυναμικής που παρουσιάζει η κρητική αγορά είναι το γεγονός πως στο 7μηνο του έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana για τις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, εμφανίζει τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης μεταξύ των περιοχών της χώρας που εξετάζει η εταιρεία (δεν περιλαμβάνονται οι πωλήσεις της υπόλοιπης νησιωτικής χώρας). Αντίστοιχα και τον προηγούμενο χρόνο, με βάση τα στοιχεία της Νielsen το 2023, ενώ ο συνολικός τζίρος της αγοράς αυξήθηκε κατά 9,3%, στην Κρήτη η άνοδος ήταν της τάξεως του 12,9%.

    Παράλληλα, ανάμεσα στα «πλεονεκτήματα» του νησιού, είναι η ισχυρή παρουσία τοπικών παραγωγών και προμηθευτών, σε μεγάλο μάλιστα εύρος προϊόντων, όπως ελαιόλαδο, τυρί, παξιμάδι, κρασί, ρακή κ.α. τα οποία ταυτόχρονα είναι δημοφιλή και εκτός συνόρων. Το γεγονός αυτό, δίνει επιπλέον τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου για ανάπτυξη στρατηγικών συνεργασιών, με οφέλη και για τις δύο πλευρές.
    Η παρουσία των «μεγάλων» του κλάδου στη Κρήτη

    Σε αυτή τη δυναμική αλλά και τις νέες προοπτικές ανάπτυξης που παρουσιάζει ο κλάδος στην Κρήτη, «ποντάρουν» με τις κινήσεις που υλοποιούν τα τελευταία χρόνια ή και σχεδιάζουν για το προσεχές διάστημα, οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μαρκετ της χώρας.

    Ισχυρή θέση στην αγορά του νησιού έχει ήδη «χτίσει» μέσω της εξαγοράς του 60% της Χαλκιαδάκης πριν από μία δεκαετία, ο leader του κλάδου, η αλυσίδα Σκλαβενίτης. Από την πλευρά της η ΑΒ Βασιλόπουλος, πέραν των νέων καταστημάτων που δημιουργεί, έχει αναπτύξει, παράλληλα, συνεργασίες με 64 τοπικούς παραγωγούς, στοχεύοντας να τις αυξήσει στις 80, μέσα στο 2025. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο πιο πρόσφατο κατάστημα που άνοιξε στην Κρήτη τον Απρίλιο, στη Χερσόνησο Ηρακλείου, τα τοπικά προϊόντα αποτελούν το 10-15%, με τους καταναλωτές να βρίσκουν στα ράφια συνολικά 355 κωδικούς. Η εταιρεία μετρά 15 καταστήματα στο νησί, εκ των οποίων 12 εταιρικά, επιδιώκοντας να τα αυξήσει περαιτέρω μέσω του μοντέλου franchise. Σημαντικές συνεργασίες με τοπικούς παραγωγούς της Κρήτης για προϊόντα όπως ελαιόλαδο, παξιμάδια αλλά και αγροτικά προϊόντα αναπτύσσει και η Lidl Ελλάδας, η οποία επίσης διαθέτει αντίστοιχο δίκτυο καταστημάτων στο νησί. Δυναμική παρουσία στην αγορά της Κρήτης απέκτησε από το 2022 και η Μασούτης μετά το deal της με την αλυσίδα ΣΥΝ.ΚΑ, η οποία διέθετε ήδη μερίδιο στο νησί που υπολογιζόταν πως έφτανε το 20%.

    Τέλος, την «κάθοδο» τους στην Κρήτη δρομολογούν μέσα στο 2025 και τα Μy market, με το πρώτο κατάστημα λιανικής το οποίο θα δημιουργηθεί στο Ηράκλειο κι ενώ ο Όμιλος ΜΕΤΡΟ έχει έως τώρα παρουσία στο νησί, μόνο στον τομέα της χονδρικής με τα Metro Cash & Carry.

    Πηγή: cnn.gr

  • Σαγκάη: Επίθεση με μαχαίρι σε σούπερ μάρκετ – Τρεις οι νεκροί, σοκαριστικό βίντεο
    Σαγκάη: Επίθεση με μαχαίρι σε σούπερ μάρκετ – Τρεις οι νεκροί, σοκαριστικό βίντεο

    Άνδρας σκότωσε τρεις ανθρώπους και τραυμάτισε άλλους δεκαπέντε το βράδυ της Δευτέρας σε επίθεση με μαχαίρι μέσα σε σούπερ μάρκετ στη Σανγκάη.

    Ποιο ήταν το κίνητρο της επίθεσης

    Ο δράστης, 37 ετών, συνελήφθη μέσα στο κατάστημα λίγη ώρα αφού διέπραξε το φονικό, σύμφωνα με ανακοίνωση της αστυνομίας της κινεζικής μεγαλούπολης, που διευκρίνισε πως το κίνητρο ήταν «προσωπική οικονομική διαφορά». Σε νοσοκομείο διακομίστηκαν δεκαοκτώ τραυματίες. Οι τρεις υπέκυψαν. Δεν απειλείται η ζωή των υπολοίπων δεκαπέντε.

    Οι επιθέσεις με τη χρήση πυροβόλων όπλων είναι εξαιρετικά σπάνιες στην Κίνα, καθώς η οπλοκατοχή απαγορεύεται αυστηρά στον ασιατικό γίγαντα.Όμως, τα τελευταία χρόνια, καταγράφεται κύμα επιθέσεων με μαχαίρια.Τον Σεπτέμβριο, μαθητής από την Ιαπωνία υπέκυψε στα τραύματα που υπέστη σε επίθεση με μαχαίρι στη Σεντζέν. Η τραγωδία προκάλεσε αγανάκτηση στο Τόκιο. Τον Μάιο, άνδρας μαχαίρωσε εννιά ανθρώπους —οι οκτώ υπέκυψαν— στην πόλη Σιαογκάν, στην κεντρική επαρχία Χουμπέι.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Εμπορικός Σύλλογος Ήλιδας: Το ωράριο των καταστημάτων από Τρίτη 1/10
    Εμπορικός Σύλλογος Ήλιδας: Το ωράριο των καταστημάτων από Τρίτη 1/10

    Ο Εμπορικός Σύλλογος Ήλιδας ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό ότι από Τρίτη 1/10/2024 το ωράριο των καταστημάτων διαμορφώνεται ως εξής:

    emporikos amal xeim

    (Δελτίο Τύπου)

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο