Τετάρτη, 15 Δεκεμβρίου 2021 12:26

Revenge porn: Τι είναι η εκδικητική πορνογραφία για την οποία κατηγορείται ο Στάθης Παναγιωτόπουλος

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Ποιες κυρώσεις προβλέπονται από τον Ποινικό Κώδικα

Σε διαδικτυακό εφιάλτη, που χρόνο με τον χρόνο αποκτά ανησυχητικές διαστάσεις, έχει μετατραπεί το φαινόμενο της εκδικητικής πορνογραφίας ή revenge porn, όπως ορίζεται η εκδίκηση πρώην εραστών (ως επί το πλείστον) μέσω δημοσίευσης γυμνών φωτογραφιών και «ροζ» βίντεο στα social media.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία μόνο για το 2020 η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος ασχολήθηκε με περισσότερες από 340 υποθέσεις διαδικτυακού σεξουαλικού εξαναγκασμού και εκφοβισμού ενηλίκων, με τον αριθμό να παρουσιάζει αυξητική τάση την περίοδο του lockdown. Την ίδια χρονιά η υπηρεσία δέχτηκε ακόμη 300 καταγγελίες από ανήλικα θύματα για σεξουαλικό εξαναγκασμού, προσβολή γενετήσιας αξιοπρέπειας και πορνογραφίας.

Τα νούμερα είναι σίγουρα ανησυχητικά, ωστόσο δεν είναι ενδεικτικά καθώς είναι περισσότερα κι αυτό γιατί πολλά από τα θύματα δεν απευθύνονται ποτέ στις Αρχές εξαιτίας της ντροπής ή του κοινωνικού στίγματος. Από την άλλη υπάρχει και μια κατηγορία θυμάτων που για μεγάλα χρονικά διαστήματα αγνοούν ότι φωτογραφίες και βίντεο από προσωπικές τους στιγμές κάνουν το γύρο του διαδικτύου χωρίς την συγκατάθεση τους.

Σύμφωνα με τους ειδικούς το revenge porn είναι μια μορφή σεξουαλικής κακοποίησης μέσω Διαδικτύου, το οποίο έχει ολέθριες συνέπειες στην ψυχική υγεία του θύματος, καθώς έχουν καταγραφεί μέχρι και αυτοκτονίες εξαιτίας του διασυρμού.

Για τους ψυχολόγος τα κίνητρα των δραστών δεν είναι πάντα σαφή, όπως και οι αιτίες. Σε αρκετές περιπτώσεις είναι πρώην ερωτικοί σύντροφοι που έχουν διακόψει τις σχέσεις τους με το θύμα και κοινοποιούν το υλικό μεταγενέστερα χωρίς ο λόγος να είναι πάντα ο ίδιος. Σκοπός τις περισσότερες φορές η ταπείνωση του θύματος ως εκδίκηση για τον τερματισμό της σχέσης.

Από την άλλη υπάρχουν κι αυτοί που παρουσιάζουν συχνά μια κακοποιητική συμπεριφορά και ελέγχου προς τα θύματα τους είτε αυτά είναι πρώην είτε νυν σύντροφοι. Με την πράξη τους αυτή σκοπός τους είναι να αιχμαλωτίσουν διαδικτυακά το θύμα τους. Ορισμένες φορές ο εκβιασμός γίνεται καθαρά για οικονομικά ανταλλάγματα, ενώ σε άλλες περιπτώσεις οι δράστες χρησιμοποιούν φωτογραφίες και βίντεο μόνο και μόνο για τον εξευτελισμό του θύματος.

Όλες αυτές οι υποθέσεις στην Ελλάδα υπάγονται μέχρι ώρας στο άρθρο 38 του Νόμου 4624/2019, ενώ γίνεται λόγος ώστε να γίνει το revenge porn αυτοτελές αδίκημα στον Ποινικό Κώδικα:

Τι προβλέπει ο Νόμος 4624/2019 αρ. 38:

1. Όποιος, χωρίς δικαίωμα: α) επεμβαίνει με οποιονδήποτε τρόπο σε σύστημα αρχειοθέτησης δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, και με την πράξη του αυτή λαμβάνει γνώση των δεδομένων αυτών· β) τα αντιγράφει, αφαιρεί, αλλοιώνει, βλάπτει, συλλέγει, καταχωρεί, οργανώνει, διαρθρώνει, αποθηκεύει, προσαρμόζει, μεταβάλλει, ανακτά, αναζητεί πληροφορίες, συσχετίζει, συνδυάζει, περιορίζει, διαγράφει, καταστρέφει, τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι ενός (1) έτους, εάν η πράξη δεν τιμωρείται βαρύτερα με άλλη διάταξη.
2. Όποιος χρησιμοποιεί, μεταδίδει, διαδίδει, κοινολογεί με διαβίβαση, διαθέτει, ανακοινώνει ή καθιστά προσιτά σε μη δικαιούμενα πρόσωπα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, τα οποία απέκτησε σύμφωνα με την περίπτωση α΄ της παραγράφου 1 ή επιτρέπει σε μη δικαιούμενα πρόσωπα να λάβουν γνώση των δεδομένων αυτών, τιμωρείται με φυλάκιση, εάν η πράξη δεν τιμωρείται βαρύτερα με άλλη διάταξη.
3. Εάν η πράξη της παραγράφου 2 αφορά ειδικών κατηγοριών δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα του άρθρου 9 παράγραφος 1 του ΓΚΠΔ ή δεδομένα που αφορούν ποινικές καταδίκες και αδικήματα ή τα σχετικά με αυτά μέτρα ασφαλείας του άρθρου 10 του ΓΚΠΔ, ο υπαίτιος τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον ενός (1) έτους και χρηματική ποινή έως εκατό χιλιάδες (100.000) ευρώ, εάν η πράξη δεν τιμωρείται βαρύτερα με άλλη διάταξη.
4. Με κάθειρξη μέχρι δέκα (10) ετών τιμωρείται ο υπαίτιος των πράξεων των προηγούμενων παραγράφων, εάν είχε σκοπό να προσπορίσει στον εαυτό του ή σε άλλον παράνομο περιουσιακό όφελος ή να προκαλέσει περιουσιακή ζημία σε άλλον ή να βλάψει άλλον και το συνολικό όφελος ή η συνολική ζημία υπερβαίνει το ποσό των εκατόν είκοσι χιλιάδων (120.000) ευρώ.
5. Εάν από τις πράξεις των παραγράφων 1 έως και 3 προκλήθηκε κίνδυνος για την ελεύθερη λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος ή για την εθνική ασφάλεια, επιβάλλεται κάθειρξη και χρηματική ποινή έως τριακόσιες χιλιάδες (300.000) ευρώ.
6. Τα κακουργήματα που προβλέπονται στο παρόν άρθρο υπάγονται στην αρμοδιότητα του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων.
Πηγή: Protothema.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 15 Δεκεμβρίου 2021 10:08

Σχετικά Άρθρα

  • ΚΑΠ: Επιβολή κυρώσεων αν δηλωθεί μεγαλύτερη έκταση ή περισσότερα ζώα
    ΚΑΠ: Επιβολή κυρώσεων αν δηλωθεί μεγαλύτερη έκταση ή περισσότερα ζώα

    Με τροποποιητική απόφαση καθορίζονται οριζόντια θέματα για την εφαρμογή των παρεμβάσεων άμεσων ενισχύσεων της ΚΑΠ

    Αλλαγές ως προς την επιβολή κυρώσεων κατά την εφαρμογή μιας παρέμβασης που σχετίζεται με το φυτικό ή το ζωικό κεφάλαιο, αλλά και ως προς τον ορισμό του νεοεισερχόμενου αγρότη, προβλέπει τροποποιητική απόφαση του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, με την οποία καθορίζονται οριζόντια θέματα για την εφαρμογή των παρεμβάσεων άμεσων ενισχύσεων, σύμφωνα με το Στρατηγικό Σχέδιο της Ελλάδας για την ΚΑΠ 2023-2027.

    Ειδικότερα, σύμφωνα με την τροποποιητική απόφαση κατά την εφαρμογή μίας παρέμβασης που σχετίζεται με το φυτικό κεφάλαιο, επιβάλλονται διοικητικές κυρώσεις σε περιπτώσεις που η έκταση που δηλώνεται είναι μεγαλύτερη από την πραγματική, ενώ στην περίπτωση παρεμβάσεων που σχετίζονται με το ζωικό κεφάλαιο, όταν μεταξύ των δηλωθέντων και των προσδιορισθέντων επιλέξιμων ζώων παρατηρούνται αποκλίσεις.]

    Δεν επιβάλλονται κυρώσεις όταν η μη συμμόρφωση οφείλεται σε ανωτέρα βία και έκτακτες ή εξαιρετικές περιστάσεις

    Να σημειωθεί ότι δεν επιβάλλονται κυρώσεις όταν η μη συμμόρφωση οφείλεται σε ανωτέρα βία και έκτακτες ή εξαιρετικές περιστάσεις και όταν η μη συμμόρφωση οφείλεται σε σφάλμα της αρμόδιας αρχής ή άλλης αρχής και εφόσον το σφάλμα δεν μπορούσε να εντοπιστεί εύλογα από το πρόσωπο το οποίο αφορά η κύρωση.

    Για το φυτικό κεφάλαιο

    Συγκεκριμένα, στην εφαρμογή παρέμβασης που αφορά το φυτικό κεφάλαιο επιβάλλονται κυρώσεις ότι υπάρχει:

    α) Δήλωση έκτασης μεγαλύτερης από την πραγματική, ως εξής:

    • Εάν η έκταση που δηλώνεται για στρεμματική ενίσχυση υπερβαίνει την προσδιορισθείσα έκταση ήτοι «η μικρότερη έκταση που προκύπτει μετά από όλους τους ελέγχους διοικητικούς, επιτόπιους και κεντρικούς μηχανογραφικούς διασταυρωτικούς» για τη συγκεκριμένη παρέμβαση, η ενίσχυση υπολογίζεται με βάση την προσδιορισθείσα έκταση, εφόσον η εν λόγω υπέρβαση κυμαίνεται σε ποσοστό από 0% έως και 10%,
    • εάν η έκταση που δηλώνεται για στρεμματική ενίσχυση υπερβαίνει την προσδιορισθείσα έκταση για τη συγκεκριμένη παρέμβαση για δεύτερη συνεχή χρονιά, η ενίσχυση υπολογίζεται με βάση την προσδιορισθείσα έκταση, μειωμένη κατά μιάμιση (1,5) φορά της διαπιστωθείσας υπέρβασης, εφόσον η εν λόγω υπέρβαση κυμαίνεται σε ποσοστό από 0% έως και 10%.

    β) Δήλωση έκτασης μεγαλύτερης από την πραγματική, ως ακολούθως:

    • Εάν η έκταση που δηλώνεται για στρεμματική ενίσχυση υπερβαίνει την προσδιορισθείσα έκταση για τη συγκεκριμένη παρέμβαση, η ενίσχυση υπολογίζεται με βάση την προσδιορισθείσα έκταση, μειωμένη κατά μιάμιση (1,5) φορά της διαπιστωθείσας υπέρβασης, εφόσον η εν λόγω υπέρβαση κυμαίνεται σε ποσοστό μεγαλύτερο του 10% και έως 30%,
    • εάν η έκταση που δηλώνεται για στρεμματική ενίσχυση υπερβαίνει την προσδιορισθείσα έκταση για τη συγκεκριμένη παρέμβαση για δεύτερη συνεχή χρονιά, η ενίσχυση υπολογίζεται με βάση την προσδιορισθείσα έκταση, μειωμένη κατά το διπλάσιο της διαπιστωθείσας υπέρβασης, εφόσον η εν λόγω υπέρβαση κυμαίνεται σε ποσοστό μεγαλύτερο του 10% και έως 30%.

    γ) Δήλωση έκτασης μεγαλύτερης από την πραγματική, ως ακολούθως:

    • Εάν η έκταση που δηλώνεται για στρεμματική ενίσχυση υπερβαίνει την προσδιορισθείσα έκταση για τη συγκεκριμένη παρέμβαση, η ενίσχυση υπολογίζεται με βάση την προσδιορισθείσα έκταση, μειωμένη κατά το διπλάσιο της διαπιστωθείσας υπέρβασης, εφόσον η εν λόγω υπέρβαση κυμαίνεται σε ποσοστό μεγαλύτερο του 30% και έως 50%,
    • εάν η έκταση που δηλώνεται για στρεμματική ενίσχυση υπερβαίνει την προσδιορισθείσα έκταση για τη συγκεκριμένη παρέμβαση για δεύτερη χρονιά, δεν χορηγείται καμία στρεμματική ενίσχυση βάση της έκτασης, εφόσον η εν λόγω υπέρβαση κυμαίνεται σε ποσοστό μεγαλύτερο του 30% και έως 50%,

    δ) εάν η έκταση που δηλώνεται για στρεμματική ενίσχυση υπερβαίνει την προσδιορισθείσα έκταση για τη συγκεκριμένη παρέμβαση, δεν χορηγείται καμία στρεμματική ενίσχυση βάση της έκτασης, εφόσον η εν λόγω υπέρβαση είναι μεγαλύτερη από το ποσοστό του 50%.

    Για το ζωικό κεφάλαιο

    Κατά την εφαρμογή μίας παρέμβασης που σχετίζεται με το ζωικό κεφάλαιο, επιβάλλονται διοικητικές κυρώσεις σε περιπτώσεις απόκλισης μεταξύ των δηλωθέντων και των προσδιορισθέντων επιλέξιμων ζώων ή μη συμμόρφωσης ως προς τα κριτήρια επιλεξιμότητας, τις δεσμεύσεις ή άλλες υποχρεώσεις που απορρέουν από την μη συμμόρφωση του γεωργού, στο πλαίσιο των συνδεδεμένων ενισχύσεων σχετικά με το ζωικό κεφάλαιο, ως ακολούθως:

    α) Εάν διαπιστωθεί διαφορά μεταξύ δηλωθέντων και προσδιορισθέντων ζώων, το συνολικό ποσό της ενίσχυσης, το οποίο δικαιούται ο κτηνοτρόφος στο πλαίσιο της συνδεδεμένης ενίσχυσης, υπολογίζεται από τα προσδιορισθέντα ζώα εφόσον οι περιπτώσεις μη συμμόρφωσης δεν αφορούν περισσότερα από τρία (3) ζώα. Εάν διαπιστωθεί ότι η διαφορά μεταξύ δηλωθέντων και προσδιορισθέντων ζώων είναι μέχρι τρία (3) ζώα, για δεύτερη συνεχή χρονιά, το ποσό το οποίο δικαιούται ο κτηνοτρόφος, μειώνεται κατά το ποσοστό που καθορίζεται σύμφωνα με την περ. β) της παρ. 4 του παρόντος άρθρου,

    β) εάν η διαφορά μεταξύ δηλωθέντων και προσδιορισθέντων ζώων είναι περισσότερα από τρία (3) ζώα, το συνολικό ποσό της ενίσχυσης το οποίο δικαιούται ο κτηνοτρόφος, μειώνεται κατά το ποσοστό που καθορίζεται σύμφωνα με την περ. β) της παρ. 4 του παρόντος άρθρου, εφόσον η υπέρβαση δεν υπερβαίνει το 10%. Εάν η διαφορά μεταξύ δηλωθέντων και προσδιορισθέντων ζώων είναι περισσότερα από τρία (3) ζώα για δεύτερη συνεχή χρονιά, η ενίσχυση μειώνεται κατά μιάμιση (1,5) φορά της διαπιστωθείσας υπέρβασης, εφόσον η υπέρβαση δεν υπερβαίνει το 10%,

    γ) εάν η υπέρβαση κυμαίνεται από 10% έως και 30%, η ενίσχυση μειώνεται κατά μιάμιση (1,5) φορά της διαπιστωθείσας υπέρβασης. Εάν η υπέρβαση κυμαίνεται από 10% έως και 30% για δεύτερη συνεχή χρονιά, η ενίσχυση μειώνεται κατά το διπλάσιο της διαπιστωθείσας υπέρβασης,

    δ) εάν η υπέρβαση κυμαίνεται από 30% έως και 50%, η ενίσχυση μειώνεται κατά το διπλάσιο της διαπιστωθείσας υπέρβασης. Εάν το ποσοστό αυτό κυμαίνεται από 30% έως και 50% για δεύτερη συνεχή χρονιά, ο κτηνοτρόφος αποκλείεται της ενίσχυσης,

    ε) εάν το ποσοστό υπερβαίνει το 50 %, ο κτηνοτρόφος αποκλείεται της χορήγησης ενίσχυσης.

    Εάν η διαφορά μεταξύ της συνολικής προσδιορισθείσας έκτασης και της συνολικής έκτασης που δηλώνεται για ενίσχυση, στο πλαίσιο των παρεμβάσεων των άμεσων ενισχύσεων βάσει της έκτασης, είναι ίση με 0,1 εκτάριο ή μικρότερη, η προσδιορισθείσα έκταση θεωρείται ίση με τη δηλωθείσα.

    Για τον καθορισμό των ποσοστών που αναφέρονται ανωτέρω, ο αριθμός των δηλωθέντων ζώων για τα οποία διαπιστώνονται περιπτώσεις μη συμμόρφωσης διαιρείται με τον αριθμό των προσδιορισθέντων ζώων [(Δηλωθέντα Ζώα – Προσδιορισθέντα Ζώα)/(Προσδιορισθέντα Ζώα)].

    Οι νεοεισερχόμενοι αγρότες

    Ειδικότερα, σε ως «νεοεισερχόμενος γεωργός» νοείται:

    α) Ο γεωργός για τον οποίο δεν συντρέχει το ηλικιακό όριο και ο οποίος:

    • Είναι για πρώτη φορά αρχηγός γεωργικής εκμετάλλευσης – Υπεύθυνος Εκμετάλλευσης,
    • διαθέτει, κατ’ ελάχιστο, επίπεδο γνώσεων 4 (επαγγελματική σχολή ή λύκειο) ή εναλλακτικά εκπαίδευση γεωτεχνικής κατεύθυνσης, κατ’ ελάχιστο 150 ωρών, που δεν αποτελεί μέρος πιστοποιητικού ή διπλώματος (μη τυπικής εκπαίδευσης – βεβαίωση από την αρμόδια αρχή) και επίπεδο γνώσεων επιπέδου 2 (απολυτήριο γυμνασίου),
    • εάν δεν διαθέτει τα ελάχιστα εκπαιδευτικά προσόντα, διαθέτει επαρκή επαγγελματικά προσόντα, όπως η άσκηση του επαγγέλματος του αγρεργάτη με πλήρη απασχόληση επί τρία (3) συναπτά έτη ή επί ισοδύναμο χρονικό διάστημα με μειωμένο ωράριο, κατά την τελευταία δεκαετία (πιστοποιητικό που έχει εκδοθεί από αρμόδια αρχή, δελτία μισθοδοσίας ή εργόσημο ή άλλα σχετικά έγγραφα, εφόσον διευκρινίζουν σαφώς τις επαγγελματικές δραστηριότητες) και επίπεδο γνώσεων επιπέδου 2 (απολυτήριο γυμνασίου).

    β) Το νομικό πρόσωπο, το οποίο ανήκει κατά κύριο λόγο σε νεοεισερχόμενο γεωργό (ο νεοεισερχόμενος γεωργός μετέχει στο κεφάλαιο του νομικού προσώπου τουλάχιστον κατά 51%). Στο πρόσωπο του νεοεισερχόμενου γεωργού συντρέχουν όλες οι προϋποθέσεις των νεοεισερχόμενων γεωργών που είναι φυσικά πρόσωπα.

    Δείτε αναλυτικά το ΦΕΚ ΕΔΩ

    Πηγή: In.gr
  • Νέο πακέτο κυρώσεων στη Ρωσία από την ΕΕ - Περιορισμοί σε πρόσωπα και απαγορεύσεις στην ενέργεια
    Νέο πακέτο κυρώσεων στη Ρωσία από την ΕΕ - Περιορισμοί σε πρόσωπα και απαγορεύσεις στην ενέργεια

    Το 14ο πακέτο κυρώσεων σε βάρος της Ρωσίας υιοθέτησε το Συμβούλιο Εξωτερικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα οποία μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν περιοριστικά μέτρα για πρόσωπα, ελέγχους στις εισαγωγές και εξαγωγές και απαγορεύσεις που αφορούν στον τομέα της ενέργειας.

    Ειδικότερα, η νέα δέσμη περιλαμβάνει περιοριστικά μέτρα για επιπλέον 116 άτομα και οντότητες που είναι υπεύθυνες για ενέργειες που απειλούν την εδαφική ακεραιότητα, την κυριαρχία και την ανεξαρτησία της Ουκρανίας, καθώς και μέτρα που αφορούν την ενέργεια.

    Απαγόρευση επαναφόρτωσης ρωσικού LNG σε εδάφη της ΕΕ

    Η ΕΕ θα απαγορεύσει τις υπηρεσίες επαναφόρτωσης ρωσικού LNG στο έδαφος της ΕΕ για σκοπούς μεταφόρτωσης σε τρίτες χώρες, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι οι εγκαταστάσεις της ΕΕ δεν χρησιμοποιούνται για τη μεταφόρτωση ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) σε τρίτες χώρες και συνεπώς να μειωθούν τα σημαντικά έσοδα που αποκομίζει η Ρωσία από την πώληση και τη μεταφορά LNG.

    Αυτό καλύπτει τόσο τις μεταφορές από πλοίο σε πλοίο όσο και τις μεταφορές από πλοίο σε ξηρά, καθώς και τις εργασίες επαναφόρτωσης και δεν επηρεάζει τις εισαγωγές αλλά μόνο την επανεξαγωγή σε τρίτες χώρες μέσω της ΕΕ. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα παρακολουθεί την εφαρμογή και την ανάπτυξη της παρούσας απόφασης και μπορεί να προτείνει μέτρα μετριασμού εάν είναι απαραίτητο.

    Επιπλέον, η ΕΕ θα απαγορεύσει τις νέες επενδύσεις, καθώς και την παροχή αγαθών, τεχνολογίας και υπηρεσιών για την ολοκλήρωση έργων LNG υπό κατασκευή, όπως το Arctic LNG 2 και το Murmansk LNG. Εισάγονται περιορισμοί στις εισαγωγές στο ρωσικό LNG μέσω τερματικών σταθμών της ΕΕ που δεν συνδέονται με το σύστημα φυσικού αερίου.

    Kαταστρατήγηση των κυρώσεων

    Η ΕΕ εξοπλίζεται με πρόσθετα εργαλεία για την πάταξη της καταστρατήγησης.

    Καταρχάς, οι μητρικές εταιρείες της ΕΕ θα κληθούν να καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να διασφαλίσουν ότι οι θυγατρικές τους τρίτων χωρών δεν συμμετέχουν σε δραστηριότητες που θα οδηγήσουν σε ένα αποτέλεσμα που οι κυρώσεις επιδιώκουν να αποτρέψουν.

    Δεύτερον, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η επανεξαγωγή αγαθών πεδίου μάχης που βρίσκονται στην Ουκρανία ή είναι κρίσιμα για την ανάπτυξη ρωσικών στρατιωτικών συστημάτων, αποφασίστηκε ότι οι φορείς εκμετάλλευσης της ΕΕ που πωλούν τέτοια αγαθά πεδίου μάχης σε τρίτες χώρες θα πρέπει να εφαρμόσουν μηχανισμούς ικανούς να τα εντοπίσουν καθώς και να αξιολογούν τους κινδύνους επανεξαγωγής στη Ρωσία και τον μετριασμό τους.

    Επιπλέον, οι φορείς εκμετάλλευσης της ΕΕ που μεταφέρουν βιομηχανική τεχνογνωσία για την παραγωγή αγαθών στο πεδίο της μάχης σε εμπορικούς ομολόγους τρίτων χωρών θα πρέπει τώρα να περιλαμβάνουν συμβατικές διατάξεις για να διασφαλίσουν ότι αυτή η τεχνογνωσία δεν θα χρησιμοποιηθεί για αγαθά που προορίζονται για τη Ρωσία.

    Χρηματοδότηση

    Το Συμβούλιο αποφάσισε να θέσει εκτός νόμου τη χρήση του «System for Transfer of Financial Messages» (SPFS), μιας εξειδικευμένης υπηρεσίας χρηματοοικονομικών μηνυμάτων που αναπτύχθηκε από την Κεντρική Τράπεζα της Ρωσίας για να εξουδετερώσει την επίδραση των περιοριστικών μέτρων. Οι οντότητες της ΕΕ που δραστηριοποιούνται εκτός Ρωσίας θα απαγορεύεται να συνδέονται με το SPFS ή αντίστοιχες εξειδικευμένες υπηρεσίες χρηματοοικονομικών μηνυμάτων.

    Επιπλέον, οι φορείς εκμετάλλευσης της ΕΕ θα απαγορεύεται να πραγματοποιούν συναλλαγές με οντότητες που είναι ειδικά εισηγμένες στο χρηματιστήριο χρησιμοποιώντας SPFS εκτός Ρωσίας.

    Επιπλέον, το Συμβούλιο εισάγει απαγόρευση συναλλαγών με στοχευμένα πιστωτικά και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και παρόχους περιουσιακών στοιχείων κρυπτογράφησης εγκατεστημένους εκτός ΕΕ, όταν αυτές οι οντότητες διευκολύνουν συναλλαγές που υποστηρίζουν την αμυντική-βιομηχανική βάση της Ρωσίας μέσω της εξαγωγής, προμήθειας, πώλησης, μεταφοράς προς τη Ρωσία αγαθών και τεχνολογίας διπλής χρήσης, ευαίσθητων αντικειμένων, αγαθών πεδίου μάχης, πυροβόλων όπλων και πυρομαχικών.

    Χρηματοδότηση πολιτικών κομμάτων και άλλων οργανώσεων

    Ενόψει των συνεχιζόμενων ρωσικών προσπαθειών για παρέμβαση στις δημοκρατικές διαδικασίες στην ΕΕ και υπονόμευση των δημοκρατικών της θεμελίων, μεταξύ άλλων μέσω εκστρατειών επιρροής και προώθησης παραπληροφόρησης, το Συμβούλιο αποφάσισε ότι τα πολιτικά κόμματα και ιδρύματα, μη κυβερνητικές οργανώσεις, συμπεριλαμβανομένων δεξαμενών σκέψης ή παρόχους υπηρεσιών πολυμέσων στην ΕΕ, δεν θα επιτρέπεται πλέον να δέχονται χρηματοδότηση που προέρχεται από το ρωσικό κράτος και τους πληρεξούσιους του.

    Σύμφωνα με τον Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων, τα μέτρα που συμφωνήθηκαν σήμερα δεν θα εμποδίσουν τους παρόχους υπηρεσιών μέσων ενημέρωσης και το προσωπικό τους να ασκούν άλλες δραστηριότητες στην ΕΕ, όπως έρευνα και συνεντεύξεις.

    Απαγόρευση πρόσβασης σε πλοία που συμβάλλουν στον πόλεμο

    Για πρώτη φορά, η ΕΕ ενέκρινε μέτρο που στοχεύει συγκεκριμένα πλοία που συμβάλλουν στον πόλεμο της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας, τα οποία υπόκεινται σε απαγόρευση πρόσβασης σε λιμάνι και απαγόρευση παροχής υπηρεσιών, αναφέρει το Συμβούλιο.

    Τα πλοία μπορούν να χαρακτηριστούν για διάφορους λόγους, όπως η μεταφορά στρατιωτικού εξοπλισμού για τη Ρωσία, η μεταφορά κλεμμένων ουκρανικών σιτηρών και υποστήριξη στην ανάπτυξη του ενεργειακού τομέα της Ρωσίας, για παράδειγμα μέσω της μεταφοράς εξαρτημάτων LNG ή μεταφορτώσεων LNG.

    Επιπλέον, για να αποφευχθούν άλλες μορφές καταστρατήγησης, το Συμβούλιο αποφάσισε τη διεύρυνση της απαγόρευσης πτήσεων της ΕΕ. Η απαγόρευση προσγείωσης, απογείωσης ή υπερπτήσεων από την επικράτεια της ΕΕ θα ισχύει επίσης για οποιοδήποτε αεροσκάφος που χρησιμοποιείται για μη τακτική πτήση και όταν ένα ρωσικό φυσικό ή νομικό πρόσωπο, οντότητα ή φορέας είναι σε θέση να καθορίσει αποτελεσματικά τον τόπο ή την ώρα για την απογείωση ή την προσγείωσή του για να φτάσει, για παράδειγμα, σε έναν προορισμό διακοπών ή σε μια επαγγελματική συνάντηση. Επιπλέον, οι αερομεταφορείς πρέπει να παρέχουν κάθε πληροφορία που ζητούν οι εθνικές αρμόδιες αρχές των κρατών μελών σχετικά με μη τακτικές πτήσεις, συμπεριλαμβανομένης της ιδιοκτησίας του αεροσκάφους και πιθανώς των επιβατών.

    Επίσης, αποφασίστηκε η διεύρυνση της απαγόρευσης της οδικής μεταφοράς εμπορευμάτων εντός του εδάφους της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της διαμετακόμισης, ώστε να καλύψει φορείς της ΕΕ που ανήκουν κατά 25% ή περισσότερο σε ρωσικό φυσικό ή νομικό πρόσωπο.

    Έλεγχοι και περιορισμοί εισαγωγών-εξαγωγών

    Το Συμβούλιο προσέθεσε 61 νέες οντότητες στον κατάλογο εκείνων που υποστηρίζουν άμεσα το στρατιωτικό και βιομηχανικό σκέλος της Ρωσίας στον επιθετικό της πόλεμο κατά της Ουκρανίας.

    Θα υπόκεινται σε αυστηρότερους περιορισμούς εξαγωγών όσον αφορά αγαθά και τεχνολογίες διπλής χρήσης, καθώς και αγαθά και τεχνολογία που ενδέχεται να συμβάλουν στην τεχνολογική βελτίωση του τομέα άμυνας και ασφάλειας της Ρωσίας.

    Ορισμένες από αυτές τις οντότητες βρίσκονται σε τρίτες χώρες (Κίνα, Καζακστάν, Κιργιστάν, Τουρκία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα) και έχουν εμπλακεί στην παράκαμψη των εμπορικών περιορισμών και ασχολούνται με την προμήθεια ευαίσθητων αντικειμένων που χρησιμοποιούνται για παράδειγμα στην παραγωγή drones, ή παροχή υλικής υποστήριξης για ρωσικές στρατιωτικές επιχειρήσεις.

    Προστασία των φορέων εκμετάλλευσης της ΕΕ

    Το πακέτο περιλαμβάνει επίσης μέτρα που θα επιτρέψουν στους φορείς της ΕΕ να διεκδικήσουν αποζημίωση από ζημιές που προκλήθηκαν από ρωσικές εταιρείες λόγω της εφαρμογής κυρώσεων και της απαλλοτρίωσης.

    Να σημειωθεί, το σημερινό πακέτο θα επιβάλει περιορισμούς στην αποδοχή αιτήσεων για καταχωρίσεις στην ΕΕ ορισμένων δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας από Ρώσους υπηκόους και εταιρείες, με στόχο να αντισταθμίσει τις ενέργειες της ρωσικής κυβέρνησης και των δικαστηρίων που στερούν παράνομα από τους κατόχους δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας της ΕΕ την προστασία τους στη Ρωσία.

    Τέλος, θα απαγορεύεται η αγορά, εισαγωγή, μεταφορά ή εξαγωγή ουκρανικών πολιτιστικών αγαθών και άλλων αγαθών αρχαιολογικής, ιστορικής, πολιτιστικής, σπάνιας επιστημονικής ή θρησκευτικής σημασίας, όταν υπάρχουν βάσιμοι λόγοι υποψίας ότι τα αγαθά έχουν απομακρυνθεί παράνομα από την Ουκρανία.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Εως και ισόβια σε οδηγούς…
    Εως και ισόβια σε οδηγούς…

    Πολύ αυστηρές ποινές για βαριά αδικήματα προβλέπει ο νέος Ποινικός Κώδικας.

    Εχουν αυστηροποιηθεί και οι ποινικές ευθύνες όλων όσοι προβαίνουν σε επικίνδυνες τροχαίες παραβάσεις, οπότε αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον το τελικό πλαίσιο του νέου Ποινικού Κώδικα και ως προς αυτή την κατέυθυνση.

    Στο δεύτερο κεφάλαιο του πολυνομοσχεδίου 5039/2023, το οποίο επιγράφεται «Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της ασφάλειας των συγκοινωνιών», περιλαμβάνεται το άρθρο 66.

    Σε αυτό, που αφορά τις ποινές για την επικίνδυνη οδήγηση και την υπέρβαση του επιτρεπόμενου ορίου ταχύτητας, τροποποιείται το άρθρο 290Α του Ποινικού Κώδικα, μέσω της προσθήκης στην πρώτη του παράγραφο μερικών ακόμη στοιχείων που μπορούν να προκαλέσουν ένα πολύ σοβαρό ατύχημα.

    Συγκεκριμένα, για τις κάτωθι επικίνδυνες τροχαίες παραβάσεις, προβλέπονται οι εξής ποινές, για τον οδηγό, ο οποίος:

    1. Να οδηγεί όχημα, μολονότι δεν είναι σε θέση να το πράξει με ασφάλεια εξαιτίας της κατανάλωσης οινοπνεύματος ή χρήσης ναρκωτικών ουσιών ή λόγω σωματικής ή πνευματικής εξάντλησης

    Ποινή: Φυλάκιση μέχρι 3 χρόνια, αν από την πράξη αυτή μπορεί να προκύψει κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα.

    2) οδηγεί όχημα σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατεύθυνσης ή σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια ή πλατείες, ή οδηγεί όχημα που είναι τεχνικά ανασφαλές ή με ανασφαλή τρόπο φορτωμένο ή προβαίνει κατά την οδήγηση σε επικίνδυνους ελιγμούς ή μετέχει σε αυτοσχέδιους αγώνες

    Ποινή: Φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους, αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο.

    3) Να οδηγεί όχημα σε αυτοκινητόδρομο ή σε οδό ταχείας κυκλοφορίας με ταχύτητα που υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας κατά τουλάχιστον εξήντα 60 χλμ. ανά ώρα και αν πρόκειται για λεωφορείο ή φορτηγό αυτοκίνητο, κατά τουλάχιστον 30 χλμ. ανά ώρα, εντός κατοικημένης περιοχής ή σε άλλο οδικό δίκτυο με ταχύτητα που υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας κατά τουλάχιστον 40 χλμ. ανά ώρα και αν πρόκειται για λεωφορείο ή φορτηγό αυτοκίνητο, κατά τουλάχιστον 20 χλμ. ανά ώρα ή οδηγεί όχημα στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α.) εκτός των περιπτώσεων αποκλειστικού προορισμού της, τιμωρείται, αν δεν προβλέπονται βαρύτερες κυρώσεις σε άλλες διατάξεις:

    Ποινή: Kάθειρξη μέχρι 10 χρόνια, αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ή προκάλεσε σημαντική βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις. Κάθειρξη τουλάχιστον δέκα 10 ετών, αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο κάποιου. Αν όμως προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.

    Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι όποιος, στις περιπτώσεις της προηγούμενης παραγράφου, οδηγεί επικίνδυνα από αμέλεια και από την πράξη του αυτή μπορεί να προκύψει κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα ή κίνδυνος για άνθρωπο, τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο έτη ή με επιβολή χρηματικής ποινής.

    Πηγή: newsauto.gr

  • H ΕΕ ετοιμάζει νέο γύρο κυρώσεων κατά της Ρωσίας – Στο στόχαστρο διαμάντια, πετρέλαιο και ο μοναχογιός του Μεντβέντεφ
    H ΕΕ ετοιμάζει νέο γύρο κυρώσεων κατά της Ρωσίας – Στο στόχαστρο διαμάντια, πετρέλαιο και ο μοναχογιός του Μεντβέντεφ

    Νέο γύρο κυρώσεων, τον 12ο κατά σειρά, εισηγείται η Κομισιόν κατά της Ρωσίας με το πακέτο να προβλέπει νέες απαγορεύσεις εισαγωγών και εξαγωγών, ενέργειες για την ενίσχυση του πλαφόν στην τιμή του πετρελαίου, να στοχοθετεί το εμπόριο διαμαντιών και δεκάδες άτομα, ανάμεσά τους και τον γιο του Ντμίτρι Μεντβέντεφ

    To νέο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας, που προανήγγειλε η Ούρσουλα φον Ντερ Λάιεν την περασμένη εβδομάδα από το Κίεβο, προτείνει να προστεθούν 47 άτομα στις υφιστάμενες λίστες των κυρώσεων, μεταξύ των οποίων η εξαδέλφη του Ρώσου προέδρου, Άννα Τσιβίλεβα, πρόεδρος του ιδρύματος «Υπερασπιστές της Πατρίδας», που υποστηρίζουν τους Ρώσους στρατιώτες που πολεμούν στην Ουκρανία, αλλά και ο Ίλια Μεντβέντεφ, το όνομα και η ημερομηνία γέννησης του οποίου ταιριάζουν με εκείνα του μοναχογιού του πρώην προέδρου της Ρωσίας .

    Ο Ίλια Μεντβέντεφ στοχοθετείται επειδή φέρεται να ενορχηστρώνει εκστρατεία παραπληροφόρησης και προπαγάνδας στην Ουκρανία.

    Στο στόχαστρο τα ρωσικά διαμάντια

    Από την έναρξη της εισβολής πλήρους κλίμακας της Ρωσίας στην Ουκρανία η ΕΕ έχει υιοθετήσει ένδεκα πακέτα κυρώσεων εις βάρος της Μόσχας, που πασχίζει με κάθε τρόπο να παρακάμψει. Τα μέτρα που έχουν υιοθετηθεί ως τώρα καλύπτουν σχεδόν τα πάντα, από την ενέργεια μέχρι τον τραπεζικό κλάδο, σε μια προσπάθεια να κόψει τις πηγές χρηματοδότησης της πολεμικής μηχανής του Πούτιν.

    Στην καρδιά του νέου προτεινόμενου πακέτου κυρώσεων, που πρέπει να εγκριθεί από τα κράτη μέλη της ΕΕ, βρίσκεται η απαγόρευση των εισαγωγών ρωσικών διαμαντιών, κάτι που έχουν ήδη κάνει οι ΗΠΑ, αλλά όχι η Ένωση, εν μέρει λόγω της προσπάθειας του Βελγίου να προστατέψει το εμπόριο διαμαντιών στην Αμβέρσα.

    Το Βέλγιο, τώρα, συνεργάζεται με την Κομισιόν και την G7 για να προχωρήσει η απαγόρευση αυτή, που θα περιλαμβάνει και μέτρα που θα αποτρέπουν την αποφυγή των κυρώσεων. Το μέτρο , εφόσον επικυρωθεί, θα ισχύσει από τον Ιανουάριο του 2024, αλλά θα υπάρξει μια σταδιακή απαγόρευση στην έμμεση εισαγωγή διαμαντιών που έχουν υποστεί επεξεργασία στη Ρωσία από χώρες εκτός ΕΕ, καθώς χρειάζεται περισσότερη τεχνική εργασία για τη δημιουργία του μηχανισμού ανιχνευσιμότητας στο επίπεδο της G7.

    Πηγή: Iefimerida.gr

  • Μέχρι και ισόβια κάθειρξη για όσους μπαίνουν στη ΛΕΑ
    Μέχρι και ισόβια κάθειρξη για όσους μπαίνουν στη ΛΕΑ

    Στο νέο ΦΕΚ αναφέρονται οι περιπτώσεις και οι ποινές για τους παραβάτες των ορίων ταχύτητας και της ΛΕΑ, οι οποίες υπό προϋποθέσεις μπορούν να επιφέρουν μέχρι και ισόβια κάθειρξη.

    Ο νέος νόμος περιλαμβάνει τροποποιήσεις στα άρθρο 66 για την επικίνδυνη οδήγηση και σε ό,τι αφορά στον ποινικό κώδικα. Έτσι, πέρα από τις ποινές για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών, υπάρχει αυστηροποίηση για την κίνηση σε αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, για την παραβίαση των ορίων ταχύτητας και της ΛΕΑ.

    Συγκεκριμένα, στο υπ’ αριθμόν 5039 ΦΕΚ με θέμα τα «Μέτρα στήριξης των συγγενών των θυμάτων και των πληγέντων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών της 28ης Φεβρουαρίου 2023, συνταξιοδοτική διάταξη, ρυθμίσεις για την ενίσχυση της ασφάλειας των συγκοινωνιών…» αναφέρονται τα κάτωθι:

    Άρθρο 66 Επικίνδυνη οδήγηση – Υπέρβαση επιτρεπόμενου ορίου ταχύτητας – Τροποποίηση άρθρου 290Α Ποινικού Κώδικα Στην παρ. 1 του άρθρου 290A του Ποινικού Κώδικα (ν. 4619/2019, Α’ 95) προστίθενται περ. γ’ και δ’ και το άρθρο 290Α διαμορφώνεται ως εξής:

    «Άρθρο 290Α: Επικίνδυνη οδήγηση 1.

    γ) οδηγεί όχημα,

    i) σε αυτοκινητόδρομο ή σε οδό ταχείας κυκλοφορίας με ταχύτητα που υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας κατά τουλάχιστον 60 χλμ./ ώρα και αν πρόκειται για λεωφορείο ή φορτηγό αυτοκίνητο, κατά τουλάχιστον 30 χλμ./ώρα,
    ii) εντός κατοικημένης περιοχής ή σε άλλο οδικό δίκτυο με ταχύτητα που υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας κατά τουλάχιστον 40 χλμ./ώρα και αν πρόκειται για λεωφορείο ή φορτηγό αυτοκίνητο, κατά τουλάχιστον 20 χλμ./ώρα, ή
    δ) οδηγεί όχημα στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α.) εκτός των περιπτώσεων αποκλειστικού προορισμού της, τιμωρείται, αν δεν προβλέπονται βαρύτερες κυρώσεις σε άλλες διατάξεις:

    • με φυλάκιση έως 3 έτη, αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα,
    • με φυλάκιση τουλάχιστον 1 έτους, αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο,
    • με κάθειρξη έως 10 έτη, αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ή προκάλεσε σημαντική βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις,
    • με κάθειρξη τουλάχιστον 10 ετών, αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο άλλου. Αν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.
    1. Όποιος στις περιπτώσεις της προηγούμενης παραγράφου οδηγεί επικίνδυνα από αμέλεια και από την πράξη του αυτή μπορεί να προκύψει κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα ή κίνδυνος για άνθρωπο, τιμωρείται με φυλάκιση έως 2 έτη ή χρηματική ποινή».

    Πηγή: newsauto.gr

  • Κούγιας για απουσία εφορευτικής επιτροπής: «Ο ποινικός κώδικας προβλέπει ποινές φυλάκισης»
    Κούγιας για απουσία εφορευτικής επιτροπής: «Ο ποινικός κώδικας προβλέπει ποινές φυλάκισης»

    Σύμφωνα με τον ποινικολόγο Αλέξη Κούγια, κάθε πολίτης που καλείται να είναι μέλος εφορευτικής επιτροπής στις εκλογές είναι υποχρεωμένος να παραστεί.

    Ο ποινικολόγος, Αλέξης Κούγιας, μίλησε στην πρωινή εκπομπή «MEGA Σαββατοκύριακο» για τα προβλήματα με την μη έλευση των ατόμων της εφορευτικής επιτροπής και την ποινική διαδικασία που ακολουθεί.

    «Είναι υποχρεωμένος να πάει κάποιος στην εφορευτική επιτροπή. Ο ποινικός κώδικας προβλέπει ποινές φυλακίσεως. Θα πρέπει να το γνωστοποιήσει είτε στέλνοντας έναν αγγελιοφόρο στο εκλογικό τμήμα είτε τις προηγούμενες ημέρες ώστε να μην υπάρχουν ποινικές συνέπειες. Ο δικαστικός αντιπρόσωπος έχει το δικαίωμα να επιτάξει αλλά μέσα σε συλλογικά πλαίσια. Εάν κάποιος ψηφοφόρος έχει κάποια εργασία ή κάποια υποχρέωση, τότε ο δικαστικός αντιπρόσωπος επιλέγει κάποιον άλλον».


    Από την πλευρά του μιλώντας για την προεκλογική περίοδο, ο δημοσιογράφος Θανάσης Φουσκίδης είπε πως ήταν ήρεμη συγκριτικά με άλλες εκλογές.

    «Θεωρώ πως επειδή αναμένονται οι δεύτερες εκλογές, ήταν ήρεμοι οι πολιτικοί αρχηγοί».

    Ο δημοσιογράφος Σωτήρης Ξενάκης είπε με τη σειρά του πως συγκριτικά με άλλες περιόδους δεν υπάρχει τόσο προεκλογικές εκστρατείες αλλά όπως είπε χαρακτηριστικά «η σκληρή μάχη γίνεται στα τηλεοπτικά πάνελ και η λασπομαχία γίνεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης».

    Ο Αλέξης Κούγιας, αναφερόμενος στην προεκλογική εκστρατεία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είπε πως μάλλον πάει καλά και γι’ αυτό ακολουθούν αυτό το μοντέλο προεκλογικής διαδικασίας.

    «Στις δημοκρατικές χώρες δεν μπορείς να αποκλείσεις κανέναν. Τους συμβούλεψαν σωστά οι ειδικοί. Εγώ δεν έχω μέσα κοινωνικής δικτύωσης και δεν μου αρέσουν».
    «Η ψήφος των νέων θα είναι με κριτήριο τον πολιτικό»

    Αναφερόμενος στους νέους που ψηφίζουν ο κ. Κούγιας, είπε πως δεν συμφωνείς πως οι νέοι ψηφίζουν ό,τι ψηφίζουν και οι γονείς τους.

    «Δεν συμφωνώ με αυτήν την άποψη. Οι νέοι είναι πολιτικοποιημένοι. Από τα παιδιά μου, η κόρη μου ψηφίζει για πρώτη φορά. Η ψήφος τους θα είναι με το κριτήριο του πολιτικού και ειδικά των αρχηγών. Συζητάμε συνήθως το βράδυ για την συμπεριφορά των πολιτικών, την επικαιρότητα. Αυτό έχει να κάνει με το οικογενειακό και το σχολικό περιβάλλον. Η κόρη μου ήταν πολιτικοποιημένη από μικρή. Στις γειτονιές που υπήρχαν πολλοί αριστεροί ψηφοφόροι, ήταν πιο πολιτικοποιημένα τα παιδιά. Πρέπει να μας ανησυχεί η αποχή».
    «Πάντοτε η επιλογή των ανωτάτων δικαστών είναι πολιτική επιλογή»

    Ο Αλέξης Κούγιας μίλησε για το τι πρέπει να αλλάξει άμεσα στη Δικαιοσύνη και είπε πως «δεν μπορεί να αλλάξει τίποτα».

    «Η εξέλιξη των δικαστών είναι πλέον, μέχρι έναν βαθμό ανεξάρτητη. Πάντοτε όμως, η επιλογή των ανωτάτων δικαστών είναι πολιτική επιλογή. Δεν μπορεί να αλλάξει γιατί υπάρχουν δύο θέσεις. Η μία είναι πως δεν μπορεί αγνοείται η ψήφος του λαού και το ποιο κόμμα θα κυβερνήσει και το δεύτερο είναι πως η Δικαιοσύνη θα πρέπει να είναι ανεξάρτητη. Αυτό δεν μπορεί να γίνει γιατί οι δικαστές πολιτικοποιούνται από πολύ μικροί. Υπάρχει και συνδικαλισμός στους δικαστές και η πολιτική αντιπαράθεση είναι έντονη και πολλές φορές είναι αυτό που καταργεί την αξιοκρατία».

    Πηγή: in.gr

  • Πόλεμος στην Ουκρανία: Νέες κυρώσεις στη Ρωσία ζητούν Μακρόν και Ζελένσκι - Το Παρίσι στέλνει τεθωρακισμένα οχήματα στο Κίεβο
    Πόλεμος στην Ουκρανία: Νέες κυρώσεις στη Ρωσία ζητούν Μακρόν και Ζελένσκι - Το Παρίσι στέλνει τεθωρακισμένα οχήματα στο Κίεβο

    Ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν και ο Ουκρανός ομόλογός του Βολοντίμιρ Ζελένσκι καλούν να αυξηθεί η «πίεση» στη Ρωσία μέσω «νέων κυρώσεων», τονίζει κοινή ανακοίνωση των υπηρεσιών που δόθηκε στη δημοσιότητα μετά τη συνάντησή τους χθες Κυριακή το βράδυ στο Παρίσι.

    «Η Ουκρανία και η Γαλλία συμφωνούν ότι είναι ανάγκη να αυξηθούν οι πιέσεις που ασκούμε συλλογικά στη Ρωσία με νέες κυρώσεις προκειμένου να εξασθενήσει η δυνατότητα της χώρας αυτής να συνεχίσει τον παράνομο επιθετικό πόλεμό της», αναφέρει το κείμενο.

    Την ίδια ώρα, οι κυβερνήσεις των δύο χωρών μετά το δείπνο που παρέθεσε ο Εμανουέλ Μακρόν στον Βολοντίμιρ Ζελένσκι στο Ελιζέ, ανακοίνωσαν ότι η Γαλλία θα εκπαιδεύσει και θα εξοπλίσει τάγματα του στρατού της Ουκρανίας με «δεκάδες» τεθωρακισμένα οχήματα και ελαφριά άρματα μάχης.

    «Τις εβδομάδες που έρχονται, η Γαλλία θα εκπαιδεύσει και θα εξοπλίσει τάγματα [του ουκρανικού στρατού] με δεκάδες τεθωρακισμένα οχήματα και ελαφριά άρματα μάχης, συμπεριλαμβανομένων AMX-10RC», διευκρινίζει κοινή ανακοίνωση. Το Παρίσι θα επικεντρώσει εξάλλου τις «προσπάθειές [του] στην υποστήριξη των δυνατοτήτων αντιαεροπορικής άμυνας της Ουκρανίας», προστίθεται.

    Πηγή: Εthnos.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ SARAH MEYSSONNIER POOL

  • Έρχονται νέες κυρώσεις κατά της Ρωσίας; Η G7 εξετάζει την πλήρη απαγόρευση εξαγωγών
    Έρχονται νέες κυρώσεις κατά της Ρωσίας; Η G7 εξετάζει την πλήρη απαγόρευση εξαγωγών

    Η Ομάδα των Επτά (G7) πιο βιομηχανικά ανεπτυγμένων χωρών του κόσμου εξετάζει το ενδεχόμενο να προχωρήσει σε σχεδόν πλήρη απαγόρευση των εξαγωγών στη Ρωσία εξαιτίας του πολέμου που εξαπέλυσε πριν από σχεδόν 14 μήνες εναντίον της Ουκρανίας. Αυτό μετέδωσε το ιαπωνικό πρακτορείο ειδήσεων Kyodo, επικαλούμενο πηγές προσκείμενες στην κυβέρνηση στο Τόκιο που δεν κατονομάζει.

    Το αμερικανικό πρακτορείο ειδήσεων Bloomberg επίσης μετέδωσε πως οι ΗΠΑ και άλλοι σύμμαχοι της Ουκρανίας εξετάζουν το ενδεχόμενο να επιβληθεί «απαγόρευση της εξαγωγής των περισσότερων ειδών στη Ρωσία». Κατά τις πληροφορίες του πρακτορείου, αξιωματούχοι διεξάγουν συνομιλίες για το ζήτημα ενόψει της συνόδου κορυφής της G7.

    Οι ηγέτες των ΗΠΑ, της Βρετανίας, της Γερμανίας, της Γαλλίας, της Ιταλίας, του Καναδά και της Ιαπωνίας –που ασκεί την εναλλασσόμενη προεδρία της G7– είναι προγραμματισμένο να συναντηθούν τον Μάιο, στη σύνοδο κορυφής της ομάδας στη Χιροσίμα.

    Ερωτηθείς για το δημοσίευμα του Bloomberg, ο Χιροκάζου Ματσούνο, ο Ιάπωνας κυβερνητικός εκπρόσωπος, είπε πως η κυβέρνηση είναι ενήμερη, αλλά απέφυγε να σχολιάσει τις συζητήσεις που διεξάγονται για τη δυνητική επιβολή περαιτέρω κυρώσεων σε βάρος της Ρωσίας.

    «Αυτό που είναι σημαντικό για να τερματιστεί η επίθεση της Ρωσίας το συντομότερο δυνατό είναι η G7 να παραμείνει ενωμένη όσον αφορά τις σκληρές κυρώσεις σε βάρος της Ρωσίας και τη σθεναρή υποστήριξη στην Ουκρανία», περιορίστηκε να πει κατά τη διάρκεια της τακτικής ενημέρωσης των διαπιστευμένων συντακτών.

    Πηγή: Ethnos.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ Stanislav Kogiku / POOL

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς