Τετάρτη, 15 Δεκεμβρίου 2021 17:33

Αλλαγές στα σχολεία: Τα «νέα» αναχρονιστικά προγράμματα σπουδών

Γράφτηκε από την

Πριν από ένα μήνα περίπου η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, μαζί με τον Πρόεδρο το ΙΕΠ Γιάννη Αντωνίου, παρουσίασαν τα νέα προγράμματα σπουδών που ξεκίνησαν να εφαρμόζονται πιλοτικά στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, επιδίωξη του υπουργείου είναι να εισαχθούν τον Σεπτέμβριο του 2023 καθολικά στα σχολεία, μαζί με τα νέα βιβλία των μαθημάτων.

«Εκτός παιδαγωγικού τόπου και χρόνου»

Λίγες ημέρες μετά τις σχετικές ανακοινώσεις δεν έλειψαν οι ενστάσεις επιστημονικών ενώσεων, όπως της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρίας και της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών. Οι επιστημονικές ενώσεις καταλόγισαν προχειρότητα σχετικά με την κατάρτιση των 166 προγραμμάτων σπουδών στα σχολεία σε υπουργείο και ΙΕΠ, κάνοντας μάλιστα λόγο για προγράμματα σπουδών «εκτός παιδαγωγικού τόπου και χρόνου», ενώ η ΟΛΜΕ κατηγορεί το υπουργείο Παιδείας επαναφέρει σε ισχύ τα προγράμματα σπουδών που ίσχυαν πριν από σχεδόν δύο δεκαετίες τα οποία σε μεγάλο βαθμό δεν αντιστοιχούν πλέον στις σύγχρονες εξελίξεις».

Ενδεικτικά, η Ελληνική Μαθηματική Εταιρία υποστήριξε πως οι προτάσεις του ΙΕΠ είναι εκτός τόπου και χρόνου, καθώς «αναπαράγουν το ίδιο εισαγωγικό κείμενο στόχων και σημασίας των μαθηματικών στην Εκπαίδευση, ανεξάρτητα από ηλικίες και εκπαιδευτικές βαθμίδες με μόνο ως φαίνεται γνώμονα την οργάνωση εξεταστικών διαδικασιών γύρω από μια τράπεζα θεμάτων». Επιπλέον, η ΕΜΕ είχε καταθέσει πρόταση 4 σημείων, ώστε τα νέα προγράμματα να συνδέονται, αφενός με τις εξελίξεις της μαθηματικής επιστήμης, αφετέρου με την εκπαιδευτική πραγματικότητα, και να συμβάλλουν στην ανανέωση του μαθητικού ενδιαφέροντος για τα Μαθηματικά, οι οποίες φαίνεται ότι αγνοήθηκαν από το ΙΕΠ.

Αντίστοιχα, η Ένωση Ελλήνων Φυσικών, αφού χαρακτήρισε ως «επιβεβλημένη την αλλαγή των προγραμμάτων σπουδών» τόσο ως προς το περιεχόμενο όσο και ως προς τους στόχους και τις διδακτικές μεθόδους, εκτίμησε πως το προτεινόμενο πρόγραμμα για το μάθημα της Φυσικής «κινείται εκτός της σχολικής πραγματικότητας».

«Καλά τα νέα αναλυτικά προγράμματα, αλλά δεν επαρκούν…» αναφέρει επίσης η Ομάδα Έρευνας Τεκμηρίωσης Διδασκαλίας της Φυσικής. Όπως εξηγούν οι Γρ. Δρακόπουλος, Αρ. Εμμανουηλίδης, Μιχ. Πετρόπουλος, οι εξαγγελίες μπορεί να μοιάζουν άριστες αλλά για την εφαρμογή τους θα πρέπει να ληφθούν υπόψη κι άλλοι παράγοντες, όπως ο συνυπολογισμός του πραγματικού χρόνου διδασκαλίας και κάλυψης της διδακτέας ύλης ή η αύξηση των ωρών διδασκαλίας στις περιπτώσεις που αυξήθηκε η ύλη (Φυσική Α' Λυκείου).

«Συνονθύλευμα πρόχειρων αντιγραφών από προηγούμενα προγράμματα»

Τη στιγμή βέβαια που η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως δήλωνε ότι «τα Προγράμματα Σπουδών αλλάζουν συνολικά και εκσυγχρονίζονται, για πρώτη φορά μετά από σχεδόν 20 χρόνια» και ότι «αναβαθμίζουμε το περιεχόμενο των Προγραμμάτων Σπουδών και αλλάζουμε το πώς διδάσκεται το μάθημα», ο Δημήτρης Κ. Μαυροσκούφης, (τ. καθηγητής Διδακτικής Μεθοδολογίας και Ιστορίας της Εκπαίδευσης, τ. κοσμήτορας Φιλοσοφικής Σχολής ΑΠΘ) με άρθρο του στο alfavita.gr εξηγούσε για ποιους λόγους τα προγράμματα σπουδών στην Ιστορία, όχι μόνο δεν είναι καθόλου νέα αλλά «αποτελούν ένα συνονθύλευμα πρόχειρων αντιγραφών από προηγούμενα προγράμματα, γενικών μεθοδολογικών αρχών και μεγαλόστομων διακηρύξεων».

Αναφέρει, για παράδειγμα ότι κινούνται (τουλάχιστον του Δημοτικού και του Γυμνασίου) στο πλαίσιο του ακλόνητου παπαρρηγοπούλειου σχήματος (Ιστορία Αρχαία, Βυζαντινή – Μεσαιωνική, Νεότερη – Σύγχρονη)», ότι αναφέρονται, εντελώς ψευδεπίγραφα σε «νεωτερικά» στοιχεία της Διδακτικής Μεθοδολογίας και των Θεωριών Μάθησης αλλά παρατίθεται ένας κατάλογος περιεχομένων «όπως γινόταν από το 1899 και για έναν αιώνα περίπου» κ.ο.κ.

Υπενθυμίζεται πως για το μάθημα της Ιστορίας, είχαν καταρτιστεί νέα προγράμματα σπουδών από το 2018, τα οποία όμως αποσύρθηκαν κακήν κακώς με μια πολιτική απόφαση, χωρίς να προηγηθεί η αξιολόγησή τους και χωρίς να αιτιολογηθεί.

«Τα προγράμματα σπουδών καταργήθηκαν χωρίς να υπάρξει καμία εξήγηση, καμία ενημέρωση, καμία συνάντηση με την επιστημονική επιτροπή» είχε δηλώσει στο alfavita.gr ο ιστορικός και επικεφαλής της επιστημονικής επιτροπής Πολυμέρης Βόγλης. «Με μια πολιτική απόφαση καταργήθηκε ένα επιστημονικό έργο, χωρίς να μας εξηγήσουν για ποιο λόγο τα καταργούν. Παρά τις προσπάθειες της επιτροπής, δεν υπήρξε καμία διάθεση από το υπουργείο Παιδείας να επικοινωνήσει μαζί μας. Έστω να μας πουν ότι δεν μας ενδιαφέρει το έργο που κάναμε, ότι θέλουν αλλαγές, ότι υπάρχουν διαφωνίες. Τίποτα. Πέταξαν το έργο μας στα σκουπίδια».

Σε άλλο άρθρο του είχε αναφέρει πως «τα νέα προγράμματα σπουδών χαρακτηρίζονταν από ένα πνεύμα ανανέωσης τόσο ως προς το περιεχόμενο του μαθήματος όσο και ως προς τον τρόπο διδασκαλίας. Αντιμετώπιζαν ως ενιαία την ιστορική εκπαίδευση από το Δημοτικό έως το Λύκειο? ενέτασσαν την ελληνική Ιστορία στο πλαίσιο της βαλκανικής, μεσογειακής, ευρωπαϊκής και παγκόσμιας Ιστορίας? έδιναν έμφαση στην κοινωνική, πολιτισμική, οικονομική Ιστορία (χωρίς, βέβαια, να παραλείπεται η πολιτική Ιστορία)? καθιέρωναν τους θεματικούς φακέλους, που έδιναν την ευκαιρία σε εκπαιδευτικούς και μαθητές να εμβαθύνουν σε συγκεκριμένα ιστορικά ζητήματα». (Αυγή, 5/10/2020).

ΟΛΜΕ: Επανέρχονται προγράμματα σπουδών που ίσχυαν πριν δύο δεκαετίες

Στο ζήτημα επανήλθε η Ομοσπονδία των καθηγητών, με αφορμή τη σταδιακή εφαρμογή των νέων προγραμμάτων σπουδών στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία.

Σε σχετική ανακοίνωση υπογραμμίζει πως το υπουργείο Παιδείας σε πολλές περιπτώσεις επαναφέρει σε ισχύ τα προγράμματα σπουδών που ίσχυαν πριν από σχεδόν δύο δεκαετίες, ενώ σε άλλες περιπτώσεις τα προτεινόμενα αναλυτικά προγράμματα ξεπερνούν την εκπαιδευτική λογική και ακυρώνουν την παιδαγωγική διαδικασία, οδηγώντας σε περαιτέρω ενταντικοποίηση των σπουδών.

Υπενθυμίζει μάλιστα πως η σημερινή ηγεσία του υπουργείου Παιδείας είναι υπεύθυνη για τα πλήγματα που υπέστησαν οι κοινωνικές επιστήμες και οι καλές τέχνες στο Λύκειο, με τη μείωση ή την εξαφάνιση όλων σχεδόν των αντίστοιχων μαθημάτων (όπως η Κοινωνιολογία), επικυρώνοντας κατά αυτόν τον τρόπο τα «νέα» αναχρονιστικά προγράμματα.

Είναι επίσης υπεύθυνη για την απόσυρση του προγράμματος σπουδών στο μάθημα της Ιστορίας, με την ΟΛΜΕ να υπενθυμίζει ότι το υπουργείο «ακύρωσε το σημαντικό συλλογικό έργο δεκάδων έγκυρων ειδικών επιστημόνων, τόσο πανεπιστημιακών όσο και εκπαιδευτικών της πράξης, από την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και επαναφέρει απλά σε ισχύ τα προγράμματα σπουδών που ίσχυαν πριν σχεδόν δύο δεκαετίες».

Τέλος, κατηγορεί την ηγεσία του υπουργείου και του ΙΕΠ ότι οι παρεμβάσεις αυτές έγιναν με «αδιαφανείς διαδικασίες και πλήρη περιφρόνηση της εκπαιδευτικής κοινότητας», υπενθυμίζοντας πως οι προσπάθειες των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών να συναντηθούν με τον Πρόεδρο του ΙΕΠ Γιάννη Αντωνίου έχουν πέσει στο κενό.

Πηγή: Ethnos.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 15 Δεκεμβρίου 2021 10:36

Σχετικά Άρθρα

  • Ξεκίνησε η διαδικασία αιτήσεων για την κάλυψη λειτουργικών κενών στα σχολεία
    Ξεκίνησε η διαδικασία αιτήσεων για την κάλυψη λειτουργικών κενών στα σχολεία

    Το υπουργείο Παιδείας καλεί τους υποψήφιους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των τελικών αξιολογικών πινάκων κατάταξης των προκηρύξεων του ΑΣΕΠ 1ΓΕ/2023, 2ΓΕ/2023, 3ΕΑ/2022 και 4ΕΑ/2022 να υποβάλουν αίτηση για την κάλυψη των λειτουργικών κενών στα σχολεία.

    Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί μπορούν να ενημερωθούν για τα διαθέσιμα προς κάλυψη κενά μέσω της διαδικτυακής πύλης του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Προσωπικού Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης (Ο.Π.ΣΥ.Δ.) του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (ιστοσελίδα: https://opsyd.sch.gr), για πρόσληψή τους ως αναπληρωτών, πλήρους ή/και μειωμένου ωραρίου, σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες ή/και ομάδες σχολικών μονάδων, για το σχολικό έτος 2024-2025.

    Η διαδικασία των αιτήσεων πραγματοποιείται από σήμερα και θα διαρκέσει ως τη Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2024 και ώρα 09.00.

    Για περισσότερες πληροφορίες δείτε εδώ.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Σοβαρά προβλήματα υποχρηματοδότησης σε σχολεία του Δήμου Ήλιδας – Οικονομική ασφυξία στο Πρότυπο ΕΠΑΛ Αμαλιάδας
    Σοβαρά προβλήματα υποχρηματοδότησης σε σχολεία του Δήμου Ήλιδας – Οικονομική ασφυξία στο Πρότυπο ΕΠΑΛ Αμαλιάδας

    Αντιμέτωπα με σοβαρές οικονομικές δυσκολίες βρίσκονται σχολεία στον Δήμο Ήλιδας από τις αρχές Ιουλίου, με αποτέλεσμα να καθίσταται δυσχερής η ομαλή τους λειτουργία. Η κρίσιμη κατάσταση που επικρατεί στο Πρότυπο ΕΠΑΛ Αμαλιάδας περιγράφηκε από τον διευθυντή του σχολείου, Κωνσταντίνο Κωνσταντούλα, ο οποίος κατέθεσε την ανησυχία του για την ελλιπή χρηματοδότηση και τα λειτουργικά προβλήματα που έχουν συσσωρευτεί.

    Διακοπή τηλεπικοινωνιών και δυσκολίες στην καθημερινή λειτουργία

    Όπως εξήγησε ο κ. Κωνσταντούλας, το σχολείο βρίσκεται εδώ και έναν μήνα χωρίς τηλεφωνική και διαδικτυακή σύνδεση, καθώς οι ληξιπρόθεσμες οφειλές δεν έχουν καλυφθεί από τον Δήμο Ήλιδας, παρά τις έγκαιρες ενημερώσεις που έγιναν από τις αρχές Σεπτεμβρίου. Με προσωπικές του ενέργειες κατάφερε να αποκαταστήσει προσωρινά την τηλεπικοινωνία, όμως η εταιρεία προχώρησε και πάλι σε διακοπή.

    Προβλήματα υποδομής και ελλείψεις σε είδη καθημερινής χρήσης

    Η κατάσταση στο σχολείο είναι εξαιρετικά δύσκολη, με βασικά λειτουργικά υλικά, όπως ειδή καθαριότητας και γραφική ύλη, να έχουν ήδη εξαντληθεί. Η χρηματοδότηση που διατέθηκε (μόλις 200 ευρώ) δεν επαρκεί για την κάλυψη των αναγκών ενός λυκείου 350 μαθητών, ιδιαίτερα στην αρχή της σχολικής χρονιάς. Ο κ. Κωνσταντούλας τονίζει ότι δεν υπάρχει νερό στους ψύκτες του σχολείου, ενώ οι καθαρισμοί περιορίστηκαν μόνο στο μπροστινό μέρος του προαυλίου.

    Η έλλειψη πόρων έχει παρεμποδίσει και άλλες βασικές λειτουργίες, όπως η συντήρηση των εγκαταστάσεων και ο καθαρισμός των υδρορροών και των αποστραγγιστικών τάφρων, προκαλώντας ανησυχία για ενδεχόμενες πλημμύρες και προβλήματα υγιεινής. Ενδεικτικά, οι διαβάσεις των πεζών μπροστά στο σχολείο δεν έχουν βαφτεί, σε μια περιοχή με αυξημένη κίνηση όπου έχουν σημειωθεί ατυχήματα.

    Αδυναμία εξασφάλισης θέρμανσης και άλλων απαραίτητων υλικών

    Η έλλειψη ενημέρωσης και χρηματοδότησης δεν επιτρέπει τη συντήρηση των βασικών υποδομών του σχολείου, όπως οι ηλεκτρολογικές και υδραυλικές εγκαταστάσεις, ενώ δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για την προμήθεια πετρελαίου θέρμανσης. Ως επαγγελματικό λύκειο, το Πρότυπο ΕΠΑΛ Αμαλιάδας χρειάζεται επιπλέον υλικά για την πρακτική άσκηση των μαθημάτων, τα οποία επίσης αδυνατεί να εξασφαλίσει.

    Έλλειψη επικοινωνίας με τους γονείς και εκκρεμότητες στις βασικές συναλλαγές

    Η δυσκολία στην επικοινωνία με γονείς και κηδεμόνες αποτελεί άλλο ένα σημαντικό ζήτημα, καθώς δεν μπορούν να αγοραστούν τα απαραίτητα γραμματόσημα και πακέτα SMS. Πολλές καθημερινές ανάγκες που απαιτούν οικονομικές συναλλαγές παραμένουν ανικανοποίητες, δημιουργώντας συνεχείς εκκρεμότητες και αναστάτωση στο σχολείο.

    Απαιτείται άμεση αντιμετώπιση από τους αρμόδιους φορείς

    Παρά τις επανειλημμένες επικοινωνίες του σχολείου με τους αρμόδιους φορείς του Δήμου, οι λύσεις παραμένουν ανύπαρκτες, και η αγωνία για τη συνέχεια της σχολικής χρονιάς αυξάνεται. Ο κ. Κωνσταντούλας, αντιπρόεδρος της προηγούμενης Σχολικής Επιτροπής, αναφέρει ότι είχε παραδώσει, στις 31 Δεκεμβρίου 2023, συνολικά 188.000 ευρώ με εξοφλημένες υποχρεώσεις στα ταμεία των σχολικών μονάδων σημειώνοντας χαρακτηριστικά πως "Η εκπαίδευση είναι μια διαδικασία όπου κάθε ώρα που χάνεται δεν μπορεί να αναπληρωθεί και περιμένουμε άμεσες λύσεις και απαντήσεις".

  • Έξυπνες διαβάσεις στα σχολεία - Πρόταση με 19 σημεία από τον Δήμο Πύργου
    Έξυπνες διαβάσεις στα σχολεία - Πρόταση με 19 σημεία από τον Δήμο Πύργου

    Ο Δήμος Πύργου προχωρά στην δρομολόγηση της κατασκευής έξυπνων πρότυπων διαβάσεων σε σχολεία με στόχο την δημιουργία ασφαλούς περιβάλλοντος διάβασης μαθητών και την αύξηση του επιπέδου οδικής ασφάλειας των οδών που εφάπτονται με τις σχολικές μονάδες.

    Στο πλαίσιο αυτό ο Δήμος, βάσει του πληθυσμού του που αποτελεί βασικό κριτήριο και περιλαμβάνεται στην πρόσκληση του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, κατέθεσε πρόταση με 19 σημεία κοντά σε σχολικά συγκροτήματα, σύμφωνα και με την απόφαση που πήρε η Δημοτική Επιτροπή την Τρίτη (29/10/24).

    Οι προτεινόμενες σχολικές διαβάσεις βάσει της αξιολόγησης που έχει γίνει από τις αρμόδιες υπηρεσίες, είναι:

    Α/Α

    ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ

    ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΒΑΣΗ

    1.

    6ο Δημοτικό Σχολείο

    Δημοτική οδός Αγ. Γεωργίου.

    2.

    1ο Γυμνάσιο

    Δημοτική οδός Ζαίμη.

    3.

    1ο Δημοτικό Σχολείο

    Δημοτική οδός Έλληνος Στρατιώτη.

    4.

    2ο Δημοτικό Σχολείο

    Δημοτική οδός 28η Οκτωβρίου.

    5.

    4ο Λύκειο

    Δημοτική οδός Ρήγα Φεραίου.

    6.

    1ο Λύκειο

    Δημοτική οδός Ρήγα Φεραίου.

    7.

    3ο Γυμνάσιο

    Δημοτική οδός Γιαννιτσών.

    8.

    2ο Γυμνάσιο-Λύκειο

    Δημοτική οδός Πατρών.

    9.

    4ο Δημοτικό Σχολείο

    Δημοτική οδός Ρήγα Φεραίου.

    10.

    3ο Λύκειο

    Δημοτική οδός Ολυμπίων.

    11.

    Ειδικό Νηπιαγωγείο Καταραχίου

    Δημοτική οδός Καταραχίου.

    12.

    10ο Δημοτικό Σχολείο

    Δημοτική οδός Αρχιμήδους.

    13.

    8ο Δημοτικό Σχολείο Τ.Κ. Λαμπετίου

    Δημοτική οδός Τοπικής Κοινότητας.

    14.

    Γυμνάσιο-Λύκειο Τ.Κ. Βουνάργου

    Δημοτική οδός Τοπικής Κοινότητας.

    15.

    Γυμνάσιο Τ.Κ. Επιταλίου

    Δημοτική οδός Τοπικής Κοινότητας.

    16.

    7ο Δημοτικό Σχολείο

    Δημοτική οδός Αλφειού.

    17.

    Δημοτικό Σχολείο Τ.Κ. Επιταλίου

    Δημοτική οδός Τοπικής Κοινότητας.

    18.

    2ο Επαγγελματικό Λύκειο

    Δημοτική οδός Κατακόλου

    19.

    Ειδικό Γυμνάσιο-Λύκειο Δ.Κ. Μυρτιάς

    Δημοτική Οδός Δημοτική Κοινότητας

    Το έργο περιλαμβάνει την αποδοχή της προμήθειας και εγκατάστασης των έξυπνων πρότυπων διαβάσεων, τη χρήση, λειτουργία και συντήρηση όλου του προς προμήθεια εξοπλισμού και του σχετικού λογισμικού.

    Το «Σύστημα Έξυπνης Διάβασης Πεζών» ανιχνεύει πεζούς που πρόκειται να διασχίσουν τη διάβαση, μέσα από ένα σύστημα αισθητήρων, οι οποίοι στέλνουν σήμα και ενεργοποιούν αυτόματα τα LED πάνελ που είναι ενσωματωμένα στην άσφαλτο και συνοδεύεται από κατακόρυφες πινακίδες σηματοδότησης LED. Οι πινακίδες ανάβουν ταυτόχρονα με τα LED πάνελ που είναι ενσωματωμένα στην άσφαλτο, επιτυγχάνοντας το επιθυμητό αποτέλεσμα φωτεινής σήμανσης, με αποτέλεσμα οι οδηγοί στα οχήματα να αντιλαμβάνονται καλύτερα και από μεγαλύτερη απόσταση την ύπαρξη πεζών στις διαβάσεις.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Πότε θα κλείσουν πάλι τα σχολεία - Ποιες είναι οι επόμενες αργίες
    Πότε θα κλείσουν πάλι τα σχολεία - Ποιες είναι οι επόμενες αργίες

    Τη Δευτέρα εορτάσθηκε η Εθνική Επέτειος για την 28η Οκτωβρίου, ενώ παράλληλα οι μαθητές συμμετείχαν την Παρασκευή στις σχολικές γιορτές και εκδηλώσεις.

    Ηπρώτη αργία της χρονιάς στα σχολεία αφορούσε στον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου, με τους μαθητές να κάθονται τέσσερις ημέρες.

    Μετά το τετραήμερο της 28ης Οκτωβρίου, οι μαθητές θα απολαύσουν ένα τριήμερο ανάπαυλας από τα διαβάσματα, λόγω της επετείου του Πολυτεχνείου. Φέτος, η επέτειος πέφτει Κυριακή, 17 Νοεμβρίου με αποτέλεσμα οι καθιερωμένες εκδηλώσεις για τον εορτασμό της επετείου θα γίνουν την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου.

    Πότε κλείνουν τα σχολεία για Χριστούγεννα

    Τα σχολεία αναμένεται να κλείσουν δύο μέρες πριν την παραμονή των Χριστουγέννων, δηλαδή τη Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου, καθώς τα Χριστούγεννα πέφτουν Τετάρτη 25 Δεκεμβρίου. Οι μαθητές όλων των βαθμίδων θα πάνε κανονικά στο σχολείο την Δευτέρα κι ανάλογα με τον προγραμματισμό της κάθε σχολικής μονάδας, ενδέχεται να κάνουν για λίγες ώρες μάθημα και στην συνέχεια να συμμετέχουν σε κάποιο χριστουγεννιάτικο δρώμενο εντός του σχολείου.

    Έτσι, τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά από τις 24 Δεκεμβρίου 2024 έως τις 7 Ιανουάριου 2025 για τις διακοπές των Χριστουγέννων, ενώ την επόμενη ακριβώς ημέρα (8/1, οι μαθητές αναμένεται να επιστρέψουν ξανά στις σχολικές αίθουσες.

    Τι αναφέρει η υπουργική απόφαση που ρυθμίζει το πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων

    Σύμφωνα με την σχετική υπουργική απόφαση που ορίζει τι ισχύει με τις διακοπές, τις αργίες και τις εορταστικές εκδηλώσεις, αναφέρονται τα εξής:

    • Διδασκαλία μαθημάτων δεν διεξάγεται και εξετάσεις δεν διενεργούνται κατά τις ακόλουθες χρονικές περιόδους του σχολικού́ εχτούς:
    • Διακοπές Χριστουγέννων, από την 24η Δεκεμβρίου μέχρι και την 7η Ιανουαρίου.
    • Διακοπές Πάσχα, από τη Μεγάλη Δευτέρα μέχρι την Κυριακή του Θωμά.
    • Θερινές διακοπές, από την 1η Ιουλίου μέχρι και την 31η Αυγούστου, με την επιφύλαξη της παρ. 9 του άρθρου 1.
    • Κατά τις θερινές διακοπές κάθε Γυμνάσιο, ΓΕ.Λ., ΕΠΑ.Λ, Γυμνάσιο Ε.Α.Ε., Λύκειο Ε.Α.Ε., ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ και Ε.Ε.Ε.ΕΚ. δέχεται το κοινό μία (1) ημέρα την εβδομάδα, η οποία ορίζεται από τον/την οικείο/α Διευθυντή/ντρια Εκπαίδευσης και ανακοινώνεται στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου και εξωτερικά σε εμφανές σημείο.

    Την ημέρα αυτή, ένας/μία τουλάχιστον από τους/τις διδάσκοντες/ουσες κάθε σχολείου, ο/η οποίος/α ορίζεται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών πριν από τη λήξη του διδακτικού έτους, είναι υπεύθυνος/η για τη διεκπεραίωση κάθε τρέχοντος υπηρεσιακού θέματος, ασκώντας εκτάκτως αρμοδιότητες Διευθυντή/ντριας σχολείου και υπογράφει αντ’ αυτού/ής κάθε έγγραφο ή τίτλο. Αν τα καθήκοντα ασκούν περισσότεροι από ένας/ μία διδάσκοντες/ουσες, τις αρμοδιότητες αυτές ασκεί ο/η ανώτερος/η κατά τον βαθμό και επί ισόβαθμων ο/η αρχαιότερος/η. Αν η ημέρα που έχει οριστεί συμπίπτει με ημέρα αργίας, η σχολική μονάδα δέχεται το κοινό την επόμενη εργάσιμη ημέρα.

    • Για τα Γυμνάσια, ΓΕ.Λ., ΕΠΑ.Λ, Γυμνάσια Ε.Α.Ε, Λύκεια Ε.Α.Ε., ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ και Ε.Ε.Ε.ΕΚ. ισχύουν οι διατάξεις του ν. 1157/1981 (Α’ 126) για την καθιέρωση πενθήμερης εβδομάδας εργασίας.
    • Ημέρες αργίας των ανωτέρω ορίζονται: α) όλες οι Κυριακές, β) η θρησκευτική εορτή του Αγίου Πνεύματος, γ) οι εθνικές επέτειοι της 28ης Οκτωβρίου και της 25ης Μαρτίου, δ) η Καθαρά Δευτέρα, ε) η 1η Μαΐου, στ) οι, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, ημέρες αργίας για την έδρα κάθε σχολείου λόγω τοπικής εθνικής ή θρησκευτικής εορτής.
    • Την 30η Ιανουαρίου, ημέρα εορτής των Τριών Ιεραρχών πραγματοποιούνται εορταστικές εκδηλώσεις η διάρκεια των οποίων ορίζεται με σχετική εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. και κατά τα λοιπά τηρείται απαρεγκλίτως το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων. Σε περίπτωση που η 30ή Ιανουαρίου είναι Σάββατο ή Κυριακή, οι εορταστικές εκδηλώσεις λαμβάνουν χώρα την προηγούμενη Παρασκευή.
    • Τα ιδιωτικά σχολεία επιτρέπεται, ύστερα από σχετική γνωστοποίηση στον/στην οικείο/α Διευθυντή/ντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, να αργούν έως δύο (2) επιπλέον ημέρες ανά έτος, σε ημερομηνίες που σχετίζονται με την ιστορία και τη σχολική τους παράδοση ή, στην περίπτωση των ξένων σχολείων της ημεδαπής, που αποτελούν επίσημη εθνική ή θρησκευτική εορτή στη χώρα προέλευσής τους.
    • Κατά την παραμονή των εθνικών επετείων της 28ης Οκτωβρίου και της 25ης Μαρτίου, καθώς και κατά την επέτειο της 17ης Νοεμβρίου πραγματοποιούνται στα Γυμνάσια, στα ΓΕ.Λ, στα ΕΠΑ.Λ, στα Γυμνάσια Ε.Α.Ε., στα Λύκεια Ε.Α.Ε., στα ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ και Ε.Ε.Ε.ΕΚ. εορταστικές επετειακές εκδηλώσεις και δρώμενα στον χώρο εκδηλώσεων των σχολείων ή σε άλλο κατάλληλο χώρο με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών. Αν η ημέρα αυτή συμπίπτει με Σάββατο ή αργία, οι ανωτέρω εκδηλώσεις πραγματοποιούνται την προηγουμένη του γ) Θερινές διακοπές, από την 1η Ιουλίου μέχρι και την 31η Αυγούστου, με την επιφύλαξη της παρ. 9 του άρθρου 1
    Πηγή: NewsBomb.gr
  • Δήμος Ζαχάρως: Τιμή στην εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940 από την μαθητική Κοινότητα
    Δήμος Ζαχάρως: Τιμή στην εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940 από την μαθητική Κοινότητα

    Με την κατάθεση των στεφάνων στο Μνημείο των Ηρώων από τους μαθητές των σχολείων της Ζαχάρως, της Φιγαλείας, του Κακοβάτου και του Γιαννιτσοχωρίου, ξεκίνησαν οι επετειακές εκδηλώσεις με αφορμή την επέτειο του Ηρωικού «όχι» της 28ης Οκτωβρίου 1940, στο Δήμο Ζαχάρως.

    Το πρωί της Παρασκευής 25ης Οκτωβρίου, πραγματοποιήθηκε η κατάθεση στεφάνων στο στολισμένο Μνημείο των Ηρώων.

    Το πρόγραμμα του εορτασμού της «28ης Οκτωβρίου 1940» περιλάμβανε επετειακές εκδηλώσεις σε όλες τις σχολικές μονάδες εκπαίδευσης, ενώ αργότερα έγινε η κατάθεση των στεφάνων και η προσφερόμενη τιμή στους Ήρωες του Έπους του 40, από τους μαθητές των σχολικών μονάδων της περιοχής. Η εκδηλώσεις έκλεισαν με την ανάκρουση του εθνικού ύμνου.

    Το παρόν έδωσαν, ο Δήμαρχος Ζαχάρως Κωνσταντίνος Μητρόπουλος, ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Αθλητισμού Ιωάννης Τερζής, ο Αντιδήμαρχος Παιδείας Γεώργιος Τριγάζης, ο Αντιδήμαρχος Πρασίνου Ιωάννης Μπάμης, η Δημοτική σύμβουλος Δήμητρα Σκαλτσά, ο Πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Ζαχάρως Παναγιώτης Γκόγκας, οι Διευθυντές και εκπαιδευτικοί των σχολείων, εκπρόσωποι συλλόγων γονέων και φορέων. Οι επετειακές εκδηλώσεις, σε όλο το Δήμο, θα κορυφωθούν την Δευτέρα 28η Οκτωβρίου, με τις μαθητικές Παρελάσεις.

    dimos zax 28i mathites 2

    dimos zax 28i mathites 3

    dimos zax 28i mathites 4

    dimos zax 28i mathites 5

    dimos zax 28i mathites 6

    dimos zax 28i mathites 7

    (Δελτίο Τύπου)

  • Ξεκίνησαν οι εκδηλώσεις του Δήμου Ήλιδας και της εκπαιδευτικής κοινότητας για την Εθνική Επέτειο  της 28ης Οκτωβρίου 1940
    Ξεκίνησαν οι εκδηλώσεις του Δήμου Ήλιδας και της εκπαιδευτικής κοινότητας για την Εθνική Επέτειο  της 28ης Οκτωβρίου 1940

    Με, σχολικές γιορτές, απαγγελίες ποιημάτων και κατάθεση στεφάνων από μαθητές στο Μνημείο Ηρώων, ξεκίνησαν στην πόλη της Αμαλιάδας την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2024, οι επετειακές εκδηλώσεις για το Έπος του 40’.

    Ο Δήμος Ήλιδας διοργάνωσε όπως κάθε χρόνο την κεντρική εκδήλωση των σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με τους σημαιοφόρους και τους παραστάτες να παρατάσσονται στο Μνημείο Ηρώων, όπου τη μικρή γιορτή επιμελήθηκαν από κοινού το 5ο Δημοτικό και το 1ο Γυμνάσιο Αμαλιάδας.

    Εκτός από τα ποιήματα με θέμα την 28η Οκτωβρίου 1940 και το Έπος των Ελλήνων στα Ελληνοαλβανικά σύνορα, κατατέθηκαν στεφάνια από τον εκπαιδευτικό κόσμο της περιοχής και συγκεκριμένα από το αρμόδιο αντιδήμαρχο Παιδείας, Προσχολικής Αγωγής και Δια Βίου Μάθησης κ. Γιάννη Αθανασόπουλο, τους εκπροσώπους των δύο σχολείων εκ μέρους της Α’/βάθμιας και της Β’/βάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας και τους εκπροσώπους του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Αμαλιάδας και της ΕΛΜΕ Ν. Ηλείας.

    Στην εκδήλωση παραβρέθηκε ο Δήμαρχος Ήλιδας κ. Χρήστος Χριστοδουλόπουλος και ο Δημοτικός Σύμβουλος κ. Γιώργος Καραπιπέρης.

    ilida 28i sxol sftef 2

    ilida 28i sxol sftef 3

    ΓΙΟΡΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΕΤΕΙΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΗΛΙΔΑΣ

    Νωρίτερα, ο εκπαιδευτικός κόσμος του Δήμου Ήλιδας τίμησε την εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940 στο κάθε σχολείο ξεχωριστά.

    Ο Δήμαρχος Ήλιδας, συνοδευόμενος από την πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Ήλιδας κα Θεώνη Γεωργοπούλου και τον Γενικό Γραμματέα του Δήμου κ. Άκη Χουζούρη βρέθηκαν στην γιορτή που προετοίμασαν με πολύ μεράκι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του 2ου Γενικού Λυκείου Αμαλιάδας.

    Την εκδήλωση του σχολείου τίμησε με την παρουσία του και ο σεβασμιότατος Μητροπολίτης Ηλείας και Ωλένης κ.κ. Αθανάσιος, ενώ η διευθύντρια του 2ου Λυκείου κα Άννα Γεωργακοπούλου παρέδωσε και τους επαίνους στους μαθητές και μαθήτριες που διακρίθηκαν με τις επιδόσεις τους κατά τη σχολική χρονιά 2023 – 2024.

    ilida 28i sxol sftef 4

    ilida 28i sxol sftef 5

    ilida 28i sxol sftef 6

    ilida 28i sxol sftef 7

    (Δελτίο Τύπου)

  • Πότε κλείνουν τα σχολεία - Ποιες είναι οι επόμενες αργίες
    Πότε κλείνουν τα σχολεία - Ποιες είναι οι επόμενες αργίες

    Η Εθνική Επέτειος για την 28η Οκτωβρίου είναι τη Δευτέρα και οι μαθητές θα συμμετάσχουν από την Παρασκευή στις σχολικές γιορτές και εκδηλώσεις

    Ηπρώτη αργία της χρονιάς στα σχολεία αφορά στον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου, με τους μαθητές να κάθονται τέσσερις ημέρες.

    Η Εθνική Επέτειος για την 28η Οκτωβρίου είναι τη Δευτέρα και οι μαθητές θα συμμετάσχουν από την Παρασκευή στις σχολικές γιορτές και εκδηλώσεις.

    Μετά το τετραήμερο της 28ης Οκτωβρίου, οι μαθητές θα απολαύσουν ένα τριήμερο ανάπαυλας από τα διαβάσματα, λόγω της επετείου του Πολυτεχνείου. Φέτος, η επέτειος πέφτει Κυριακή (17.11.2024) και οι καθιερωμένες εκδηλώσεις για τον εορτασμό της επετείου θα γίνουν την Παρασκευή (15.11.2024)

    Πότε κλείνουν τα σχολεία για Χριστούγεννα

    Τα σχολεία αναμένεται να κλείσουν δύο μέρες πριν την παραμονή των Χριστουγέννων, δηλαδή τη Δευτέρα (23.12.2014), αφού τα Χριστούγεννα πέφτουν Τετάρτη (25.12.24). Οι μαθητές όλων των βαθμίδων θα πάνε κανονικά στο σχολείο την Δευτέρα κι ανάλογα με τον προγραμματισμό της κάθε σχολικής μονάδας, ενδέχεται να κάνουν για λίγες ώρες μάθημα και στην συνέχεια να συμμετέχουν σε κάποιο χριστουγεννιάτικο δρώμενο εντός του σχολείου.

    Έτσι, τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά από τις 24 Δεκεμβρίου 2024 έως τις 7 Ιανουάριου 2025 για τις διακοπές των Χριστουγέννων, ενώ την επόμενη ακριβώς ημέρα (8.1.25), οι μαθητές αναμένεται να επιστρέψουν ξανά στις σχολικές αίθουσες.

    Τι αναφέρει η υπουργική απόφαση που ρυθμίζει το πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων

    Σύμφωνα με την σχετική υπουργική απόφαση που ορίζει τι ισχύει με τις διακοπές, τις αργίες και τις εορταστικές εκδηλώσεις, αναφέρονται τα εξής:

    • Διδασκαλία μαθημάτων δεν διεξάγεται και εξετάσεις δεν διενεργούνται κατά τις ακόλουθες χρονικές περιόδους του σχολικού έτους:
    • Διακοπές Χριστουγέννων, από την 24η Δεκεμβρίου μέχρι και την 7η Ιανουαρίου.
    • Διακοπές Πάσχα, από τη Μεγάλη Δευτέρα μέχρι την Κυριακή του Θωμά.
    • Θερινές διακοπές, από την 1η Ιουλίου μέχρι και την 31η Αυγούστου, με την επιφύλαξη της παρ. 9 του άρθρου 1.
    • Κατά τις θερινές διακοπές κάθε Γυμνάσιο, ΓΕ.Λ., ΕΠΑ.Λ, Γυμνάσιο Ε.Α.Ε., Λύκειο Ε.Α.Ε., ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ και Ε.Ε.Ε.ΕΚ. δέχεται το κοινό μία (1) ημέρα την εβδομάδα, η οποία ορίζεται από τον/την οικείο/α Διευθυντή/ντρια Εκπαίδευσης και ανακοινώνεται στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου και εξωτερικά σε εμφανές σημείο.

    Την ημέρα αυτή, ένας/μία τουλάχιστον από τους/τις διδάσκοντες/ουσες κάθε σχολείου, ο/η οποίος/α ορίζεται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών πριν από τη λήξη του διδακτικού έτους, είναι υπεύθυνος/η για τη διεκπεραίωση κάθε τρέχοντος υπηρεσιακού θέματος, ασκώντας εκτάκτως αρμοδιότητες Διευθυντή/ντριας σχολείου και υπογράφει αντ’ αυτού/ής κάθε έγγραφο ή τίτλο. Αν τα καθήκοντα ασκούν περισσότεροι από ένας/ μία διδάσκοντες/ουσες, τις αρμοδιότητες αυτές ασκεί ο/η ανώτερος/η κατά τον βαθμό και επί ισόβαθμων ο/η αρχαιότερος/η. Αν η ημέρα που έχει οριστεί συμπίπτει με ημέρα αργίας, η σχολική μονάδα δέχεται το κοινό την επόμενη εργάσιμη ημέρα.

    • Για τα Γυμνάσια, ΓΕ.Λ., ΕΠΑ.Λ, Γυμνάσια Ε.Α.Ε, Λύκεια Ε.Α.Ε., ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ και Ε.Ε.Ε.ΕΚ. ισχύουν οι διατάξεις του ν. 1157/1981 (Α’ 126) για την καθιέρωση πενθήμερης εβδομάδας εργασίας.
    • Ημέρες αργίας των ανωτέρω ορίζονται: α) όλες οι Κυριακές, β) η θρησκευτική εορτή του Αγίου Πνεύματος, γ) οι εθνικές επέτειοι της 28ης Οκτωβρίου και της 25ης Μαρτίου, δ) η Καθαρά Δευτέρα, ε) η 1η Μαΐου, στ) οι, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, ημέρες αργίας για την έδρα κάθε σχολείου λόγω τοπικής εθνικής ή θρησκευτικής εορτής.
    • Την 30η Ιανουαρίου, ημέρα εορτής των Τριών Ιεραρχών πραγματοποιούνται εορταστικές εκδηλώσεις η διάρκεια των οποίων ορίζεται με σχετική εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. και κατά τα λοιπά τηρείται απαρεγκλίτως το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων. Σε περίπτωση που η 30ή Ιανουαρίου είναι Σάββατο ή Κυριακή, οι εορταστικές εκδηλώσεις λαμβάνουν χώρα την προηγούμενη Παρασκευή.
    • Τα ιδιωτικά σχολεία επιτρέπεται, ύστερα από σχετική γνωστοποίηση στον/στην οικείο/α Διευθυντή/ντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, να αργούν έως δύο (2) επιπλέον ημέρες ανά έτος, σε ημερομηνίες που σχετίζονται με την ιστορία και τη σχολική τους παράδοση ή, στην περίπτωση των ξένων σχολείων της ημεδαπής, που αποτελούν επίσημη εθνική ή θρησκευτική εορτή στη χώρα προέλευσής τους.
    • Κατά την παραμονή των εθνικών επετείων της 28ης Οκτωβρίου και της 25ης Μαρτίου, καθώς και κατά την επέτειο της 17ης Νοεμβρίου πραγματοποιούνται στα Γυμνάσια, στα ΓΕ.Λ, στα ΕΠΑ.Λ, στα Γυμνάσια Ε.Α.Ε., στα Λύκεια Ε.Α.Ε., στα ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ και Ε.Ε.Ε.ΕΚ. εορταστικές επετειακές εκδηλώσεις και δρώμενα στον χώρο εκδηλώσεων των σχολείων ή σε άλλο κατάλληλο χώρο με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών. Αν η ημέρα αυτή συμπίπτει με Σάββατο ή αργία, οι ανωτέρω εκδηλώσεις πραγματοποιούνται την προηγουμένη του γ) Θερινές διακοπές, από την 1η Ιουλίου μέχρι και την 31η Αυγούστου, με την επιφύλαξη της παρ. 9 του άρθρου 1
    Πηγή: NewsBomb.gr
  • Σε πλήρη εξέλιξη ο προσεισμικός έλεγχος στον Δήμο Πύργου
    Σε πλήρη εξέλιξη ο προσεισμικός έλεγχος στον Δήμο Πύργου

    Προτεραιότητα στα σχολικά συγκροτήματα

    Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται ο προσεισμικός έλεγχος των δημοσίων κτιρίων στον Δήμο Πύργου, ο οποίος έχει ξεκινήσει μετά τον ορισμό των μηχανικών από το ΤΕΕ.

    Προτεραιότητα έχει δοθεί στα σχολικά συγκροτήματα σύμφωνα με το σχεδιασμό του Τεχνικού Επιμελητήριου

    Ήδη έχει γίνει σε πρώτο βαθμό η εκτίμηση της κατάστασης των κτιριακών υποδομών του Γυμνασίου Επιταλίου και του 10ου Δημοτικού Σχολείου από τους ελεγκτές-μηχανικούς του ΤΕΕ Παναγιώτη Ζουρντό, Βασιλική Σεφερλή και Αναστάσιο Καλαμβόκη.

    Αμέσως μετά θα πραγματοποιηθεί έλεγχος στο 2ο Γυμνάσιο-Λύκειο Πύργου και στα Δημοτικά Σχολεία 1ο Πύργου και Κουτσοχέρας για τα οποία έχουν οριστεί οι μηχανικοί Κώστας Μυλωνάς, Αθανάσιος Κουφωλιάς και Εμμανουήλ Ανδριόλας.

    Μετά το πρώτο στάδιο ελέγχων θα ακολουθήσει το δεύτερο και αν για κάποια από αυτά τα κτιριακά συγκροτήματα προκύψει η ανάγκη ενίσχυσης του φέροντα οργανισμού, θα προχωρήσει η διαδικασία εκπόνησης των σχετικών μελετών για την επισκευή τους.

    «Ο προσεισμικός έλεγχος έχει ήδη ξεκινήσει στο Δήμο Πύργου όπου δίνεται προτεραιότητα στα σχολεία. Μάλιστα οι ελεγκτές-μηχανικοί του ΤΕΕ έχουν προχωρήσει στην εκτίμηση της κατάστασης των κτιριακών υποδομών σε δύο σχολικά συγκροτήματα, το Γυμνάσιο Επιταλίου και το 10ο Δημοτικό Σχολείο Πύργου», επεσήμανε μεταξύ άλλων ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων κ. Βασίλης Παναγόπουλος.

    Στην συνέχεια ο Αντιδήμαρχος Έργων τόνισε ότι: «σύμφωνα με το σχεδιασμό και το χρονοδιάγραμμα που υπάρχει από το Τεχνικό Επιμελητήριο θα έχουμε μία γενική άποψη σε τι κατάσταση βρίσκονται όλα τα δημοτικά κτίρια το Μάρτιο του 2025».

    Μετά την ολοκλήρωση του πρώτου σταδίου του προσεισμικού ελέγχου θα ακολουθήσει αξιολόγηση του βαθμού επικινδυνότητας των κτιριακών συγκροτημάτων του Δήμου και εν συνεχεία το δεύτερο στάδιο του ελέγχου, από τον οποίο αν προκύψει η ανάγκη για κάποια από αυτά τα κτίρια να ενισχυθούν στο φέροντα οργανισμό, θα γίνουν οι απαιτούμενες εργασίες για την επισκευή τους μετά την εκπόνηση των σχετικών μελετών.

    Proseisms sxoleia dimos 2

    Proseisms sxoleia dimos 3

    Proseisms sxoleia dimos 4

    Proseisms sxoleia dimos 5

    (Δελτίο Τύπου)

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο