Τρίτη, 21 Ιουνίου 2022 11:37

2ο Δημοτικό Σχολείο Αμαλιάδας: Συμμετοχή στο Erasmus για ένα Σχολείο …χωρίς σύνορα

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ ΚΑ1 με τίτλο «Πολυπολιτισμικότητα και καινοτομία για ένα σχολείο χωρίς σύνορα» και με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης πραγματοποιήθηκε η δεύτερη μαθησιακή κινητικότητα του διδακτικού προσωπικού του 2ου Δημοτικού Αμαλιάδας.

Τη δράση σχεδίασαν ως αρχηγός η Σταυρούλα Σωτηροπούλου (κλάδου ΠΕ06), η Μαρία Σταθοπούλου, επίσης κλάδου (ΠΕ06-Αγγλικής Γλώσσας) και η Αγγελική Γιαννούλη, κλάδου (ΠΕ91.01-Θεατρικής Αγωγής) οι οποίες επισκέφτηκαν την Ιταλία και συγκεκριμένα την πόλη της Φλωρεντίας από τις 11/10/21 έως τις 16/10/21. Συμμετείχαν έτσι στην υλοποίηση του προγράμματος που διοργάνωσε ο φορέας «EuropassTeacherAcademy (Europass SRL)» με θέμα «Σχεδιάζοντας Μαθησιακά Περιβάλλοντα Συμπερίληψης για την Υποστήριξη όλων των Μαθητών».

Το πρόγραμμα κινητικότητας περιελάμβανε καθημερινή παρακολούθηση μαθημάτων, είχε διάρκεια 30 ώρες και συμμετείχαν 12 εκπαιδευτικοί από 5 χώρες με επιμορφωτή τον κ. Δημήτριο Ζησιμόπουλο, Αναπληρωτή Λέκτορα στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας της Κύπρου στο πρόγραμμα Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης της Ειδικής Αγωγής και εκπαιδευτή για την Ακαδημία Εκπαιδευτικών Europass (EuropassTeacherAcademyhttps://www.teacheracademy.eu/).

amaliada dimotiko erasmus 2

Οι συμμετέχοντες μέσω της επιμορφωτικής δραστηριότητας είχαν τη δυνατότητα να βελτιώσουν τις γνώσεις, τις γλωσσικές δεξιότητες και τις ικανότητές τους, να έρθουν σε επαφή με μια νέα κουλτούρα και πολιτισμό και να αναπτύξουν το αίσθημα της ευρωπαϊκής ταυτότητας.

«Η ποικιλομορφία που χαρακτηρίζει το περιβάλλον της σχολικής τάξης αυξάνει σε μεγάλο βαθμό ενώ οι ιδιαιτερότητες των μαθητών δημιουργούν την ανάγκη μιας διαφοροποιημένης διδασκαλίας…Στόχος είναι η ένταξη, η συμπερίληψη και η ενεργός συμμετοχή όλων των παιδιών, συμπεριλαμβανομένων των μειονεκτούντων μαθητών καθώς κι εκείνων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή με μεταναστευτικό υπόβαθρο», υποστήριξε η κ. Σταυρούλα Σωτηροπούλου.

Επιπρόσθετα, σύμφωνα με δήλωση και των τριών εκπαιδευτικών του 2ου Δημοτικού, η εμπειρία που βίωσαν ήταν μοναδική με σκοπό την επαγγελματική εξέλιξη, την ενίσχυση των δεξιοτήτων όλων των μαθητών και την ενσωμάτωσή τους στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική. Συγκεκριμένα, μέσα από την ανταλλαγή απόψεων, ιδεών, καινοτόμων πρακτικών, μεθοδολογικών εργαλείων και συνεργατικού κλίματος προωθείται η διαπολιτισμική εκπαίδευση και η κοινωνική ένταξη όλων των παιδιών, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις και τις αναπτυσσόμενες τεχνολογικές εξελίξεις του 21ου αιώνα.

amaliada dimotiko erasmus 3

Η φιλοσοφία του σύγχρονου Σχολείου

Οι συμμετέχοντες παρουσίασαν τα σχολεία τους και συζητήθηκε η φιλοσοφία του εκπαιδευτικού συστήματος της κάθε χώρας. Έπειτα, επιμορφώθηκαν πάνω στα εξής:1. Κοινωνικά και ατομικά/ιατρικά μοντέλα μαθησιακών δυσκολιών. 2.Διαφορετικότητα, αναγνώριση των εμποδίων στη συμμετοχή και τη μάθηση που προκύπτουν μέσα στα σχολεία και δεξιότητες για την υποστήριξη των μαθητών. 3.Καθορισμός προτεραιοτήτων ανάπτυξης και σχεδιασμός παρεμβάσεων για την υποστήριξη της διαφορετικότητας (π.χ. προσαρμογές αναλυτικού προγράμματος, σχεδιασμός διαφοροποιημένων μαθημάτων). 4.Εναλλακτικές μαθησιακές πρακτικές, τεχνικές, υλικά και σχετικά εργαλεία αξιολόγησης για την αναθεώρηση της ανάπτυξης. 5. Χρήση των ΤΠΕ για τη στήριξη όλων των μαθητών σε περιβάλλοντα συμπερίληψης. 6. Συνεργασία εντός της σχολικής κοινότητας (εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς/κηδεμόνες) προκειμένου να καθοριστεί ένα πλαίσιο συμπεριληπτικών αξιών και να ενισχυθεί η συμμετοχή και η επιτυχία των μαθητών σε βιώσιμα σχολικά συστήματα.

Στη συνέχεια, οι συμμετέχοντες ανέπτυξαν σχέδια παρέμβασης μέσω μιας σειράς δραστηριοτήτων και σχεδίασαν συνεργατικά μάθημα διαφοροποιημένης διδασκαλίας.

Τέλος, ακολούθησε απονομή τίτλων, απογευματινή ξενάγηση στην πόλη της Φλωρεντίας και ημερήσια εκδρομή σε Πίζα, Σαν Τζιμινιάνο, Κιάντι και Σιένα.

amaliada dimotiko erasmus 4

Επιμορφωτική ενημέρωση και των άλλων εκπαιδευτικών

Επιπλέον, την Τετάρτη 11/05/2022 το σχολείο πραγματοποίησε επιμορφωτική συνάντηση όπου οι τρεις συμμετέχουσες στο πρόγραμμα εκπαιδευτικοί εισηγήθηκαν το θέμα τόσο στο διδακτικό προσωπικό της δικής τους σχολικής μονάδας όσο και στους συναδέλφους άλλων σχολείων της περιοχής. Έδειξαν σχετικά βίντεο και μοίρασαν ερωτηματολόγια με στόχο την περαιτέρω κοινοποίηση και διάχυση στη σχολική κοινότητα των γνώσεων και της εμπειρίας που απέκτησαν.

Ακολούθησε συζήτηση μεταξύ των εκπαιδευτικών, επιλύθηκαν απορίες και δόθηκαν διευκρινίσεις σχετικά με τις καινοτόμους παιδαγωγικές μεθόδους, την εφαρμογή τους στην τάξη και τα οφέλη που αναμένεται να προκύψουν για μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Όσοι ενδιαφέρονται, μπορούν να δούνε το σχετικό βίντεο, τις παρουσιάσεις και τα συνοδευτικά έντυπα-ερωτηματολόγια ή να επισκεφθούν το ιστολόγιο του σχολείου στον σύνδεσμο https://blogs.sch.gr/2dimamal/erasmus

(Δελτίο Τύπου)

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 21 Ιουνίου 2022 11:01

Σχετικά Άρθρα

  • Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτ. Ελλάδας: Erasmus Days2024 "I (AI) SING ERASMUS+, I HAIKU ERASMUS+”
    Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτ. Ελλάδας: Erasmus Days2024

    Mε ιδιαίτερα μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε και φέτος ο εορτασμός των Erasmus Days 2024 που πραγματοποιήθηκε στις 14-19 Οκτωβρίου 2024 με τη διοργάνωση 10111 εκδηλώσεων σε όλο τον κόσμο. Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών - Εθνικής Μονάδας Συντονισμού του Προγράμματος Erasmus+ και διοργάνωσε την εκδήλωση “Ι (ΑΙ) Sing Erasmus+, I Haiku Erasmus” σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης δια της Περιφερειακής Επόπτριας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας και της Προωθήτριας Εrasmus+ Π.Δ.Ε. Δυτικής Ελλάδας, την Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2024.

    Τριάντα τέσσερις (34) εξαιρετικές δημιουργίες μαθητών και εκπαιδευτικών παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής εκδήλωσης. Οι συμμετέχοντες δημιούργησαν το δικό τους τραγούδι ή Haiku ποίημα για την Erasmus+ εμπειρία τους με ή χωρίς τη χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης.

    Μέσα από την εκδήλωση αναδείχθηκαν οι εμπειρίες και οι ευκαιρίες που προσφέρει στη Σχολική Κοινότητα το Erasmus+ σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο, ΕΠΑΛ, Ειδικά Δημοτικά Σχολεία, ΕΝΕΕΓΥΛ, ΕΕΕΕΚ) με συμμετοχές και από τις 3 Περιφερειακές Ενότητες Αχαΐας, Ηλείας και Αιτωλοακαρνανίας. Παράλληλα αναδείχθηκε η αξιοποίηση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσω κυρίως της παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης δηλαδή της χρήσης της ως εργαλείο, σε ένα μέρος μίας ολοκληρωμένης μαθησιακής εμπειρίας και όχι ως υποκατάστατο της ανθρώπινης νοημοσύνης.

    Οι δημιουργίες των μαθητών υπάρχουν διαθέσιμες στον ακόλουθο ψηφιακό τοίχο:

    https://padlet.com/pdedeerasmusdays2021/erasmusdays-2024-o54oofrhma7jtht6

    Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε σε όλους τους συμμετέχοντες η δημιουργικότητα , η φαντασία αλλά και τα συναισθήματα χαράς για τις νέες εμπειρίες και γνώσεις, που καθρεφτίζονταν μέσα στις δημιουργίες των μαθητών. Τα παιδιά μίλησαν για την αξία της ειρήνης καταδικάζοντας τη φρίκη του πολέμου, τις αρχές της ισότητας και της δικαιοσύνης, τη σημασία της συνεργασίας και της αλληλεγγύης, την αξία της συμπερίληψης, την περιβαλλοντική βιωσιμότητα και αειφορία, τη σημασία της ευζωίας και την προσδοκία για ένα σχολείο ανοιχτό σε όλους. Αναφέρθηκαν στη λαχτάρα και την προσμονή που ένοιωθαν πριν την υλοποίηση του προγράμματος αλλά εξέφρασαν και την ικανοποίηση τους για όλες τις μοναδικές στιγμές που βίωσαν συμμετέχοντας στο πρόγραμμα. Αξίζει να αναφερθεί πως στην εκδήλωση συμμετείχε και το 1ο Ειδικό Νηπιαγωγείο Πάτρας, του οποίου πρόσφατα αναγνωρίσθηκε το έργο πανευρωπαϊκά αφού ήταν ένα εκ των 96 σχολείων σε όλη την Ευρώπη που απέσπασε το Ευρωπαϊκό Βραβείο Καινοτόμου Διδασκαλίας 2024, μία πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την αναγνώριση του έργου και των επιτευγμάτων εκπαιδευτικών που εφαρμόζουν εξαίρετες πρακτικές αλλά και της ταυτόχρονης προβολής της αξίας του Erasmus+.

    Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους και απηύθυναν χαιρετισμό, η Περιφερειακή Επόπτρια Ποιότητας της Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας Μπαλωμένου Αθανασία ως εκπρόσωπος της Περ/κης Δ/νσης Εκπ/σης Δυτικής Ελλάδας, ο Αντιπεριφερειάρχης Επιχειρηματικότητας, Έρευνας και Καινοτομίας ΠΔΕ Παπαδόπουλος Τάκης, η, Επικεφαλής Europe Direct Δυτικής Ελλάδας Βουτσινά Μαρία, η εκπρόσωπος του Ευρωπαϊκού Δικτύου Ελλήνων Δημοσιογράφων Ριζογιάννη Μαρίνα ενώ στήριξαν την πρωτοβουλία πλήθος Συμβούλων Εκπαίδευσης. Την εκδήλωση παρουσίασαν και συντόνισαν η Περιφερειακή Επόπτρια Ποιότητας της Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας Δρ. Μπαλωμένου Αθανασία και η Προωθήτρια Erasmus+ Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας Δρ. Σαρλή Έλενα.

    Μπορείτε να ψηφίσετε σε Online ψηφοφορία τα αγαπημένα σας τραγούδια και Haiku ανταμείβοντας την προσπάθειά εκπαιδευτικών και μαθητών έως και τις 31 Οκτωβρίου 2024 στον ακόλουθο σύνδεσμο:

    https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeEI9b5oa7p3LmJ9YH0SHY3j8uE2B_KPIjsyHbS7vvIf5xBkQ/viewform

    Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες σε όλους τους εκπαιδευτικούς και μαθητές, «συνοδοιπόρους και συνταξιδιώτες», για τη συμμετοχή και τη συνεργασία σε αυτή την μοναδική εμπειρία.

    Οργανωτική-Τεχνική Υποστήριξη: Βλασσοπούλου Ευαγγελία (Αν. Προωθήτρια Εrasmus+ Δυτικής Ελλάδας), Προδρόμου Ελευθερία, Καραγιάννης Θεόδωρος.

    perif dieyth erasmus 2

    perif dieyth erasmus 3

    perif dieyth erasmus 4

    (Δελτίο Τύπου)

  • Erasmus Days στο 6o Δημοτικό Σχολείο Πύργου
    Erasmus Days στο 6o Δημοτικό Σχολείο Πύργου

    Το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών - Εθνική Μονάδα Συντονισμού του Προγράμματος Erasmus+ κάλεσε και φέτος τους δικαιούχους του προγράμματος να συμμετέχουν στις Erasmus Days 2024, την πανευρωπαϊκή γιορτή, διοργανώνοντας εκδήλωση από τις 14 έως τις 19 Οκτωβρίου 2024.

    Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, με την εκδήλωση “Ι (ΑΙ) Sing Erasmus+, I Haiku Erasmus+", σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης δια της Περιφερειακής Επόπτριας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας και της Προωθήτριας Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Π.Δ.Ε. Δυτικής Ελλάδας προσκάλεσε όλες τις σχολικές μονάδες και φορείς που ωφελήθηκαν από το πρόγραμμα Erasmus + να ανεβάσουν τις δημιουργίες τους σε padlet- ψηφιακό τοίχο που δημιουργήθηκε για το συγκεκριμένο σκοπό.

    Οι δημιουργίες των σχολείων παρουσιάστηκαν σε διαδικτυακή εκδήλωση, την Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2024. Το 6ο δημοτικό σχολείο Πύργου συμμετείχε στην ευρωπαϊκή γιορτή με το τραγούδι: «Green cheer» το οποίο μιλάει για την κλιματική αλλαγή και την προσπάθεια του σχολείου να δημιουργήσει υπεύθυνους πολίτες. Το τραγούδι δημιουργήθηκε με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης (Gemini και Suno). Η καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, Καζάκου Μαρία εμπνεύστηκε τη χορογραφία στην οποία συμμετείχαν οι μαθήτριες της ΣΤ΄τάξης.

    Επίσης συνέβαλαν οι εκπαιδευτικοί: Τσουράς Γιώργος, Τσακριλής Λάμπρος, Ρηγούτσου Ανδριανή και Μπελελή Κατερίνα. Η δημιουργία του σχολείου καταχειροκροτήθηκε από όλους τους συμμετέχοντες στην εκδήλωση.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές από τέσσερις ευρωπαϊκές χώρες, που φιλοξενούνται στο 1ο Λύκειο Αμαλιάδας τίμησε ο Δήμος Ήλιδας
    Τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές από τέσσερις ευρωπαϊκές χώρες, που φιλοξενούνται στο 1ο Λύκειο Αμαλιάδας τίμησε ο Δήμος Ήλιδας

    Τους 13 εκπαιδευτικούς και τους 20 μαθητές από τέσσερις χώρες, που φιλοξενήθηκαν για μία εβδομάδα στην περιοχή μας στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+, τίμησε σε μία λιτή γιορτή το 1ο Γενικό Λύκειο Αμαλιάδας που είχε αναλάβει την υλοποίηση και ο Δήμος Ήλιδας.

    Πρόκειται για Ευρωπαϊκό πρόγραμμα στο οποίο το 1ο ΓΕΛ Αμαλιάδας εκπροσώπησε τη χώρα μας, ενώ συμμετείχαν σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από την Ιταλία, τη Λιθουανία, την Πολωνία και την Τουρκία.

    Ο Δήμαρχος Ήλιδας κ. Χρήστος Χριστοδουλόπουλος, ο οποίος συμμετείχε στη γιορτή του σχολείου συνοδευόμενος από τον σύμβουλό του σε θέματα Παιδείας κ. Γιάννη Ντακούλια, μίλησε για την ανάγκη υλοποίησης ανάλογων προγραμμάτων, τα οποία συμβάλλουν στην ανταλλαγή ιδεών, πολιτισμικών στοιχείων και καλών πρακτικών στον τομέα της εκπαίδευσης ανάμεσα στα σχολεία.

    Παράλληλα, ο Δήμος έδωσε δώρα με τοπικά προϊόντα σε όλους τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα, αλλά και βιβλία με την ιστορία της Αρχαίας Ήλιδας για τις βιβλιοθήκες των σχολείων τους.

    Ο διευθυντής του 1ου ΓΕΛ κ. Θεόδωρος Λαμπρόπουλος και η αρμόδια για την υλοποίηση του προγράμματος και υποδιευθύντρια του σχολείου, κα Ιωάννα Παπαδάκη, είχαν προετοιμάσει μια όμορφη γιορτή για όλους, με τους εκπροσώπους των ευρωπαϊκών σχολείων να τους ευχαριστούν για τις ξεχωριστές στιγμές που δημιούργησαν μαζί τους.

    dimos ilidas vrav erasmus 2

    dimos ilidas vrav erasmus 3

    dimos ilidas vrav erasmus 4

    dimos ilidas vrav erasmus 5

    dimos ilidas vrav erasmus 6

    dimos ilidas vrav erasmus 7

    dimos ilidas vrav erasmus 8

    dimos ilidas vrav erasmus 9

    (Δελτίο Τύπου)

  • 1ο Γυμνάσιο Πύργου: Πρόγραμμα Erasmus+ Courses and Training
    1ο Γυμνάσιο Πύργου: Πρόγραμμα Erasmus+ Courses and Training

    Στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus+ KA122 Σχέδιο 2023-1-EL01-KA122-SCH-000143964-“Think new-Act green” που υλοποιεί το σχολείο μας , το 1ο Γυμνάσιο Πύργου, πραγματοποιήθηκε κινητικότητα εκπαιδευτικών για την παρακολούθηση επιμορφωτικού σεμιναρίου σε εκπαιδευτικό οργανισμό στο εξωτερικό. Πιο συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί κ. Αργυροπούλου Μαγδαληνή, κ. Μποσμή Αικατερίνη και η κ.Σαργέντη Βασιλική συμμετείχαν σε σειρά μαθημάτων με τίτλο «Effective Pedagogies for 21st-Century Learning» (Αποτελεσματικές Παιδαγωγικές Μάθησης για τον 21ο αιώνα») που διεξήχθη στoν εκπαιδευτικό οργανισμό Société Nouvelle International House Centre de Langues, Riviera στη Νίκαια της Γαλλίας από 22 έως 27 Ιουλίου 2024 με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και με Εθνική Μονάδα Συντονισμού το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ).

    Η επιμόρφωση αυτή αφορούσε τη χρήση νέων παιδαγωγικών πρακτικών για την ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως η κριτική σκέψη, η συνεργασία, η δημιουργικότητα και η επικοινωνία στη σχολική εκπαίδευση. Οι νέες αυτές παιδαγωγικές μέθοδοι με επίκεντρο τον μαθητή κερδίζουν δυναμική σε όλο τον κόσμο: μάθηση βάσει έργου (PBL), μάθηση ενισχυμένη με τεχνολογία (TEL), συνεργατική μάθηση και σκέψη σχεδιασμού για δημιουργική επίλυση προβλημάτων. Το σεμινάριο, στο οποίο συμμετείχαν επίσης εκπαιδευτικοί από την Ουγγαρία, τη Σλοβακία, την Ισπανία και την Τουρκία, είχε κυρίως βιωματική προσέγγιση μια και οι επιμορφούμενοι συμμετείχαν σε δραστηριότητες εφαρμόζοντας τις νέες παιδαγωγικές μεθόδους. Η τελική εργασία αφορούσε τη δημιουργία σχεδίων μαθημάτων.

    Είναι βέβαιο ότι η γνώση και η εμπειρία μιας εκπαιδευτικής επιμόρφωσης αποτελεί εφαλτήριο για την περαιτέρω εξερεύνηση των νέων μεθόδων, τον πειραματισμό και την προσαρμογή τους για την πιο πρόσφορη εφαρμογή αυτών με στόχο την συμπερίληψη και την ενεργοποίηση όλων των μαθητών. Δεδομένου ότι είναι πολλές οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί σήμερα, είναι πολύ ωφέλιμο αυτές οι καινοτόμες πρακτικές που προκύπτουν από τέτοια επιμορφωτικά σεμινάρια καθώς και παραδείγματα από την υλοποίησή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία να διαχέονται στην ενδοσχολική κοινότητα, καθώς και σε ημερίδες σε επίπεδο νομού.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Η ανάδειξη της Ολυμπιακής Γης στόχος των Erasmus+
    Η ανάδειξη της Ολυμπιακής Γης στόχος των Erasmus+

    Στα πλαίσια της προσπάθειας ανάδειξης και προώθησης της ολυμπιακής γης, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη από τους φοιτητές Erasmus Ευρώπης στον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας.

    Το θέμα της επισκέψεως ήταν η δημιουργία πολιτιστικών εκδρομών Erasmus που θα διοργανώνονται στον Δήμο μας, με σκοπό την εμφύσηση των Ολυμπιακών ιδεωδών στους Ευρωπαίους φοιτητές.

    Επιπλέον, στον χώρο παρευρέθηκε ο Αντιδήμαρχος Αθλητισμού, κ. Αντώνης Χρυσανθακόπουλος, ο οποίος μίλησε στους φοιτητές για την σπουδαιότητα του Ολυμπισμού και κατέστησε την ημέρα αυτή μια μοναδική εμπειρία για τους μαθητές, μέσω της αναβίωσης ενός αγώνα τρεξίματος. Ο νικητής βραβεύθηκε με στεφάνι ελιάς.

    Ευχαριστούμε, επίσης, τον κ. Παναγιώτη Κότσαλη, φοιτητή του Οικονομικού Κολλεγίου Αθηνών και δημότη Αρχαίας Ολυμπίας, για τον συντονισμό και την συνεννόηση με τους υπεύθυνους του ευρωπαϊκού προγράμματος.

    erasmus ol gi 2

    erasmus ol gi 3

    (Δελτίο Τύπου)

  • Μαθητές και εκπαιδευτικοί του 1ου Γυμνασίου Πύργου στη Λιθουανία, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ “Think new-Act green”
    Μαθητές και εκπαιδευτικοί του 1ου Γυμνασίου Πύργου στη Λιθουανία, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ “Think new-Act green”

    Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η κινητικότητα 8 μαθητών/τριών και 3 συνοδών καθηγητών του σχολείου μας στην πόλη Σιλούτε της Λιθουανίας από 13 έως 17 Μαΐου 2024. Τους μαθητές συνόδευσαν ο Διευθυντής του σχολείου κ. Λαμπρόπουλος Άγγελος και οι εκπαιδευτικοί κ. Μπακόπουλος Διονύσιος και κ. Παπαδημητρίου Νικόλαος. Η κινητικότητα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ “Think new-Act green” με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και με Εθνική Μονάδα Συντονισμού το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ). Σχολείο υποδοχής για την υλοποίηση της κινητικότητας του σχολείου μας, ήταν το Silute Martynas Jankus Basic School στο Σιλούτε της Λιθουανίας.

    Στο πλαίσιο δράσεων του μαθησιακού προγράμματος, οι μαθητές μας συμμετείχαν σε βιωματικά εργαστήρια, παρακολούθησαν παρουσιάσεις και πραγματοποίησαν επισκέψεις. Συγκεκριμένα, κατά την πρώτη μέρα των δράσεων μας οι μαθητές μας παρουσίασαν το ρόλο που διαδραματίζει το σχολείο μας στην ευαισθητοποίηση των μαθητών απέναντι στα κρίσιμα περιβαλλοντικά προβλήματα που απειλούν τον πλανήτη καθώς και την καλλιέργεια της περιβαλλοντικής συνείδησης των μαθητών μέσα από περιβαλλοντικά προγράμματα και δράσεις. Επίσης παρουσίασαν το πρόγραμμα ανακύκλωσης του δήμου Πύργου και ανέδειξαν τη σημασία που έχει όχι μόνο στην προστασία του περιβάλλοντος αλλά και στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής μας. Στη συνέχεια συμμετείχαμε στο εργαστήριο «Ανακύκλωση» όπου δημιουργήσαμε κατασκευές από ανακυκλώσιμα υλικά, όπως σουβέρ από σελίδες παλαιών βιβλίων και περιοδικών. Ταυτόχρονα οι καθηγητές όλων των αποστολών με στόχο την ανταλλαγή καλών διδακτικών πρακτικών παρακολούθησαν διδασκαλία μαθημάτων. Στο δρόμο για το Μουσείο Silute -Hugo Šojaus Manor είχαμε την ευκαιρία, στο πλαίσιο της βιωματικής δραστηριότητας τα «Μυστικά του Σιλούτε», να γνωρίσουμε την ιστορία της πόλης και τη ζωή των κατοίκων της με πρωτότυπο τρόπο. Πρόκειται για μοναδικά «δωμάτια» καλυμμένα με γυαλί, χτισμένα στο πεζοδρόμιο, που αναπαριστούν τη ζωή των κατοίκων της πόλης στα τέλη του 19ου αιώνα. Στη συνέχεια στο μουσείο Hugo Šojaus Manor εφαρμόσαμε την νέα γνώση με βιωματικό τρόπο αλλά ταυτόχρονα είχαμε την ευκαιρία να περιηγηθούμε στην εθνογραφική έκθεση, στην έκθεση φυσικής ιστορίας και να απολαύσουμε τα μοναδικά έργα τέχνης.

    Τη 2η μέρα του προγράμματος πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στο Επαγγελματικό Κέντρο Πρακτικής Κατάρτισης Αλιείας όπου αρχικά ενημερωθήκαμε για τα διαφορετικά είδη ψαριών που εκτρέφονται στο κέντρο, τις συνθήκες που διασφαλίζουν την αποτελεσματική εκτροφή ψαριών αλλά και τη σημασία της υδατοκαλλιέργειας. Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το παράρτημα του Εργοστασίου Διαχείρισης Αποβλήτων «UAB Šilutės vandenys’, το οποίο διαχειρίζεται τη συλλογή λυμάτων καθώς και την παροχή πόσιμου νερού στην πόλη του Σιλούτε και στις γύρω περιοχές. Επίσης, επισκεφθήκαμε τον Ορνιθολογικό Σταθμό Ventė Horn κοντά στη λιμνοθάλασσα Curonian που αποτελεί χώρο διέλευσης και ξεκούρασης μεταναστευτικών πουλιών αλλά και έναν από τους πρώτους σταθμούς δακτυλίωσης πουλιών στην Ευρώπη. Ενημερωθήκαμε για τη σημασία της μεθόδου της δακτυλίωσης στη μελέτη της οικολογίας, της συμπεριφοράς, των μετακινήσεων, και της δημογραφίας των πουλιών. Στη συνέχεια, περπατήσαμε στο γνωστικό Μονοπάτι Aukštumala, μήκους 1700 μ., που βρίσκεται στο καταφύγιο Aukštumala στο χωριό Ruguliai, στο δρόμο Šilutė–Povilai. Το συγκεκριμένο καταφύγιο δημιουργήθηκε για την προστασία του ελώδους οικοσυστήματος. Περπατώντας κατά μήκος του βάλτου είχαμε την ευκαιρία να μάθουμε για τη σπάνια χλωρίδα του βάλτου, να ενημερωθούμε για το περιβαλλοντικό φαινόμενο του ευτροφισμού που απειλεί το οικοσύστημα αλλά και να θαυμάσουμε από κοντά το ξεχωριστό τοπίο του.

    Την 3η μέρα του προγράμματος, επισκεφθήκαμε το Μουσείο Ιστορίας Lithuania Minor στην Κλαϊπέντα, ένα μουσείο με αρχαιολογικά, ιστορικά, εθνογραφικά και σύγχρονα εκθέματα όπου μας δόθηκε η ευκαιρία να θαυμάσουμε τα υπέροχα εκθέματα λαϊκής τέχνης με μοτίβα αντιπροσωπευτικά της περιοχής. Επίσης συμμετείχαμε σε εργαστήριο γραφικών όπου τυπώσαμε τις δικές μας κάρτες και τσάντες και δημιουργήσαμε αντικείμενα φιλικά προς το περιβάλλον από δευτερογενείς πρώτες ύλες. Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το Μουσείο Σιδηρουργίας το οποίο βρίσκεται στο εργαστήριο του σιδηρουργού Gustav Katzke (1868–1944) στην καρδιά της παλιάς πόλης. Σε μια αυθεντική ατμόσφαιρα σιδηρουργείου φτιάξαμε τα δικά μας δαχτυλίδια διακοσμημένα με μοτίβα της βαλτικής.

    Την 4η μέρα του προγράμματος, παρακολουθήσαμε στο σχολείο εργαστήριο μελισσοκομίας όπου ενημερωθήκαμε για την ιστορία του μελιού , το σύγχρονο τρόπο παρασκευής του αλλά και το σημαντικό ρόλο των μελισσών ως επικονιαστές στη βιοποικιλότητα και την αειφορία. Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε στην πόλη Παλάγκα και απολαύσαμε τη φανταστική θέα από το ψηλότερο σημείο των λιθουανικών ακτών “The Dutchman’s Cap”,του οποίου το σχήμα μοιάζει με καπέλο Ολλανδού. Πρόκειται για έναν αμμόλοφο ύψους 24 μέτρων στις ακτές της Βαλτικής, που σχηματίστηκε μετά την υποχώρηση των παγετώνων. Αποτελεί μέρος του Παραθαλάσσιου Περιφερειακού Πάρκου και κατατάσσεται στη Λίστα Φυσικής Κληρονομιάς της Λιθουανίας. Στη συνέχεια περιηγηθήκαμε στο Μουσείο Κεχριμπαριού στην Παλάγκα και ενημερωθήκαμε για τις ιδιότητες του κεχριμπαριού.

    Την 5η και τελευταία μέρα του προγράμματος, επισκεφθήκαμε το Μουσείο Θαλάσσης στην περιοχή Smiltyne της Κλαϊπέντα με πάνω από 88.000 εκθέματα και το Ενυδρείο όπου πήραμε μία γεύση από τον εντυπωσιακό θαλάσσιο κόσμο που μας περιβάλλει και βιώσαμε τη σπουδαιότητα των ωκεανών μας. Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε στο Δελφινάριο μία μοναδική παράσταση δελφινιών. Το συγκεκριμένο Δελφινάριο εκτός από ψυχαγωγικές παραστάσεις πραγματοποιεί εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες πρόγραμμα ανάπτυξης σχέσεων φιλίας ανάμεσα σε παιδιά και δελφίνια ως ένα τρόπο θεραπείας για παιδιά με ειδικές ανάγκες .

    Αναμφίβολα ήταν μια μοναδική, μαθησιακή εμπειρία για όλους τους συμμετέχοντες που πληρούσε στο έπακρο τους στόχους και τις προδιαγραφές του προγράμματος Erasmus+.

    1o gumnasio erasm lith 2

    1o gumnasio erasm lith 3

    (Δελτίο Τύπου)

  • Μαθητές και εκπαιδευτικοί του 1ου Γυμνασίου Πύργου στην Ισπανία, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ “Think new-Act green”
    Μαθητές και εκπαιδευτικοί του 1ου Γυμνασίου Πύργου στην Ισπανία, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ “Think new-Act green”

    Στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος Erasmus+ “Think new-Act green”, έξι μαθητές/τριες και δύο εκπαιδευτικοί , η υπεύθυνη του προγράμματος κ. Πρέντζα Λαμπρινή και η κ. Νικολαβγένη Βασιλική, επισκέφθηκαν το σχολείο IES de Mos στην πόλη Μος, Ποντεβέντρα της Ισπανίας από 15 έως 19 Απριλίου 2024.

    Κατά την επίσκεψή μας, από την πρώτη ημέρα τύχαμε θερμότατης υποδοχής από τη διεύθυνση και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου υποδοχής IES de Mos. Στο πλαίσιο δράσεων του προγράμματος ,οι μαθητές μας παρουσίασαν το σχολείο μας, περιοχές του νομού μας καθώς και το βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά "Η Τελευταία Μαύρη Γάτα" ενόψει της Παγκόσμιας Ημέρας Βιβλίου. Ακολούθησε ξενάγηση στο χώρο του σχολείου από μαθητές της ισπανικής Ομάδας Erasmus, συμμετοχή των μαθητών σε δραστηριότητες "γνωριμίας" , παρακολούθηση μαθήματος Βιολογίας με τη δίγλωσση ομάδα Ισπανών μαθητών και παρουσίαση για τη βιωσιμότητα "Ωκεανοί και Κίνδυνοι".

    Η επόμενη μέρα ξεκίνησε με εθελοντική εργασία καθαρισμού της παραλίας Praia America στην περιοχή Νigran της Γαλικίας. Στη συνέχεια στο εργαστήριο φυσικών επιστημών οι μαθητές αξιολόγησαν την περιεκτικότητα σε μικροπλαστικά της άμμου που συνέλεξαν και παρακολούθησαν τη διαδικασία της κομποστοποίησης. Τις επόμενες μέρες επισκεφθήκαμε την αυτόνομη κοινότητα Tameiga όπου ενημερωθήκαμε για τις αιτίες της κλιματικής αλλαγής αλλά και τα μέτρα που λαμβάνει η συγκεκριμένη κοινότητα για την προστασία της περιοχής και τον σημαντικό ρόλο των εντόμων ως γονιμοποιητές. Στη συνέχεια οι μαθητές με υλικά που μάζεψαν από το δάσος δημιούργησαν ξύλινα' ξενοδοχεία' εντόμων. Επίσης επισκεφθήκαμε τα νησιά Cies, Εθνικό Πάρκο των Νησιών του Ατλαντικού της Γαλικίας, προστατευόμενη περιοχή του δικτύου Natura. Απολαύσαμε τις φυσικές ομορφιές του νησιού, που αποτελεί καταφύγιο της θαλάσσιας χλωρίδας και πανίδας. Στη συνέχεια οι μαθητές ως ανατροφοδότηση έπαιξαν βιωματικά παιχνίδια, απολαμβάνοντας τη φύση. Κατά την τελευταία ημέρα της παραμονής μας στο Μος παρακολουθήσαμε παρουσίαση για τη 'γρήγορη' μόδα και τις επιπτώσεις της στην οικονομία και στο περιβάλλον. Στη συνέχεια οι μαθητές στο πλαίσιο της δραστηριότητας 'Τίποτα δεν πάει χαμένο' έφτιαξαν έξυπνες κατασκευές εμπνευσμένες από τον Πικάσο, χρησιμοποιώντας υλικά που είχαν συλλέξει από τον καθαρισμό της παραλίας από προηγούμενη δράση τους. Το πρόγραμμα έκλεισε με παραδοσιακούς χορούς και με την απονομή πιστοποιητικών και δώρων από το σχολείο φιλοξενίας προς την ελληνική αποστολή του Erasmus.

    Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με επιτυχία και με την βαθιά αίσθηση μέσα στην καρδιά, της μοναδικότητας, σε βιωματική γνώση κι εμπειρία, τέτοιων προγραμμάτων. Οι μαθητές μας προσαρμόστηκαν εύκολα στις οικογένειες που τους φιλοξένησαν και ανέπτυξαν φιλίες με τα παιδιά του σχολείου γενικότερα, συμμετείχαν πρόθυμα στις ομαδικές δραστηριότητες, αντάλλαξαν απόψεις, ήρθαν σε επαφή με στοιχεία από την κουλτούρα της χώρας που τους φιλοξένησε, γνώρισαν ενδιαφέροντα μέρη και έφυγαν από τη χώρα πλουσιότεροι σε γνώσεις και εμπειρίες. Αξίζει να αναφερθεί ότι τα οφέλη των προγραμμάτων Erasmus+ είναι πολλά αφού συμβάλλουν στην ανάπτυξη των διαπροσωπικών σχέσεων και των γλωσσικών δεξιοτήτων όλων όσων παίρνουν μέρος σε αυτά. Επίσης δίνουν την ευκαιρία της ανακάλυψης νέων πολιτισμών, της γνωριμίας καινούριων εκπαιδευτικών συστημάτων και του εμπλουτισμού γνώσεων και εμπειριών. Καλλιεργούν συγχρόνως τη συνεργασία, την ανεκτικότητα, την ευελιξία και την αυτοπεποίθηση μαθητών και καθηγητών.

    1o gumnasio erasmus kin 2

    1o gumnasio erasmus kin 3

    (Δελτίο Τύπου)

  • Κέρδισε τις εντυπώσεις το Λύκειο Βαρθολομιού στο πρόγραμμα ERASMUS+ 
    Κέρδισε τις εντυπώσεις το Λύκειο Βαρθολομιού στο πρόγραμμα ERASMUS+ 

    Θ.Βασιλόπουλος: «Είναι σημαντικό οι νέοι μας να διευρύνουν τις γνώσεις τους και να αποκτούν νέες εμπειρίες»

    Με απόλυτη επιτυχία υλοποίησε το Γενικό Λύκειο Βαρθολομιού το πρόγραμμα κινητικότητας μαθητών του Ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ με κυρίαρχα θέματα την έμφυλη βία και ισότητα μέσα από ένα πλέγμα εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων .

    Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο του σχολείου ο αντιπεριφερειάρχης Εξυπηρέτησης του πολίτη & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Θεόδωρος Βασιλόπουλος συνεχάρη την Δνση , τους μαθητές - μαθήτριες και τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στο πρόγραμμα το οποίο περιελάμβανε εκπαιδευτικά ταξίδια σε Γαλλία και Πορτογαλία.

    Ο κ Βασιλόπουλος έκανε ειδική αναφορά στο επίκαιρο θέμα του προγράμματος για την έμφυλη βία ως κοινωνικό φαινόμενο, την παροχή βοήθειας σε άτομα που δέχονται ή ασκούν βία στην οικογένεια και για τις δράσεις και εφαρμογή μέτρων πολιτικής στον τομέα της ισότητας.

    Ο αντιπεριφερειάρχης ευχαρίστησε ιδιαίτερα τον Δντή του σχολείου κ Νίκο Γκαβάλο και την υπεύθυνη καθηγήτρια Γεσθημανή Σεφεριάδη για την συμβολή τους στην υλοποίηση του Ευρωπαϊκού προγράμματος και πρόσθεσε: « Είναι σημαντικό οι νέοι μας να διευρύνουν τις γνώσεις τους και να αποκτούν νέες εμπειρίες. Μέσα από όλη αυτή την εκπαιδευτική βιωματική διαδικασία μαθαίνεις πάρα πολλά.»

    vasilo erasmus barth 2

    vasilo erasmus barth 3

    (Δελτίο Τύπου)

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο