Δευτέρα, 24 Οκτωβρίου 2022 14:19

2ο ΕΠΑ.Λ. Αμαλιάδας: Oλοκληρώθηκε η 5μερη συνάντηση στην Ελλάδα των χωρών που συμμετέχουν στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε την Παρασκευή 21/10/2022 η 5μερη συνάντηση στην Ελλάδα των χωρών που συμμετέχουν στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ με σκοπό την δημιουργία πνεύματος στα σχολεία για τη νεανική επιχειρηματικότητα.

Συνολικά 33 μαθητές και 11 εκπαιδευτικοί από Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία και Τουρκία επισκέφθηκαν τη χώρα μας και την πόλη μας και με τη συμμετοχή 12 μαθητών και 4 καθηγητών από το 2ο ΕΠΑ.Λ. Αμαλιάδας υλοποίησαν το πρόγραμμα και όλες τις δράσεις που περιλάμβανε.

Την 1η ημέρα έγινε η τελετή καλωσορίσματος όπου χορωδία και μουσικοί από το μουσικό Γυμνάσιο Λύκειο Βαρθολομιού με ένα εξαιρετικό πρόγραμμα καλωσόρισαν τους φιλοξενουμένους. Επίσης μαθητές/τριες του 2ου ΕΠΑ.Λ. με τραγούδια, ποίημα και ένα video που δημιούργησαν είπαν το καλώς ήλθατε. Στη συνέχεια ακολούθησαν παιχνίδια γνωριμιών μεταξύ των συμμετεχόντων ώστε να εμπεδωθεί κλίμα συνεργασίας για τις επόμενες ημέρες και τις εργασίες που ακολούθησαν.

Τις επόμενες ημέρες το πρόγραμμα περιλάμβανε εργαστήρια σε 3 διαφορετικές ομάδες (σε κάθε ομάδα συμμετείχαν μαθητές και εκπαιδευτικοί από όλες τις χώρες). Το θέμα των εργαστήριων ήταν «ο ρόλος των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνών Τ.Π.Ε στην νεανική επιχειρηματικότητα». Στα πλαίσια των εργαστηρίων οι συμμετέχοντες συνομίλησαν με τηλεδιάσκεψη με τον κ. Γλέζο Δημήτριο στην Κύπρο (Ιδρυτής της Transifex, διεθνούς φήμης εταιρεία με αντικείμενο δημιουργία λογισμικού για συντονισμό και υποστήριξη εφαρμογών μετάφρασης). Επίσης άντλησαν πληροφοριακό υλικό από ιστοσελίδες προσώπων και επιχειρήσεων με κύριο χαρακτηριστικό την νεανική επιχειρηματικότητα.

Στα πλαίσια των εργαστηρίων υλοποιήθηκαν δυο επισκέψεις σε χαρακτηριστικές επιτυχημένες επιχειρήσεις της περιοχής οι οποίες διευθύνονται από νέους επιχειρηματίας. Πιο συγκεκριμένα ξεναγήθηκαν στις εγκαταστάσεις του ξενοδοχειακού συγκροτήματος «Δεξαμενές» στην Κουρούτα από τον κ. Νίκο Καραφλό και στο «Κτήμα Μερκούρη» από τον κ. Λάμπη Κανελλακόπουλο. Αμφότεροι οι νέοι επιχειρηματίες εξήγησαν πως κατάφεραν να συνδυάσουν την παράδοση με την καινοτομία και να δώσουν πραγματικά παραδείγματα στους μαθητές για την νεανική και καινοτόμο επιχειρηματικότητα.

Στον πολυχώρο του Δήμου Ήλιδας πραγματοποιήθηκαν δυο πολύ ενδιαφέρουσες διαλέξεις σχετικά με το θέμα των εργαστηρίων. Συγκεκριμένα ο κ. Σπύρος Ζαφειρόπουλος (σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού) παρουσίασε θέμα σχετικά με διεθνούς φήμης επιτυχημένους νέους επιχειρηματίες και τις απαραίτητες δεξιότητες για τη νεανική επιχειρηματικότητα, ενώ η κα. Ελισσάβετ Καραγιάννη (εκπαιδευτικός Β/μιας εκπαίδευσης) παρουσίασε θέμα σχετικά με τις εικονικές επιχειρήσεις μέσα από το πραγματικό παράδειγμα του 2ου ΕΠΑ.Λ. Αμαλιάδας, αναλύοντας την εικονική επιχείρηση «Olympia Ilida» με πραγματικά προϊόντα (εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο με αρωματικές γεύσεις), ως αποτέλεσμα σύμπραξη των τομέων Οικονομίας Διοίκησης και Γεωπονίας του 2ου ΕΠΑ.Λ. Αμαλιάδας.

Ως αποτέλεσμα των εργαστηρίων, των επισκέψεων και των διαλέξεων, οι συμμετέχοντες δημιούργησαν ένα video, άρθρα σε ψηφιακή μορφή και ένα ψηφιακό οδηγό για νεοφυείς επιχειρήσεις.

Το πρόγραμμα περιελάβανε επισκέψεις σε αξιοθέατα και τους σημαντικούς αρχαιολογικούς τόπους του νομού μας, (Αρχαία Ολυμπία , Κάστρο Χλεμούτσι, παραλίες Κουρούτας, Παλουκίου, Κυλλήνης κ.λ.π), καθώς και ξενάγηση στο κέντρο της Αμαλιάδας.

Την τελευταία ημέρα πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση των αποτελεσμάτων της συνάντησης και ακολούθησαν δραστηριότητες κατασκευής συνθέσεων με φυτά και λουλούδια τα οποία και πήραν σαν αναμνηστικό μαζί τους . Στους συμμετέχοντες προσφέρθηκαν πήλινα αντίγραφα αμφορέων, παραστάσεων από νησιά της Ελλάδας και τοπικά προϊόντα (σταφίδες και κρασί)

Για την διατροφή των συμμετεχόντων επιλέχθηκαν στην συντριπτική πλειοψηφία παραδοσιακά ελληνικά φαγητά, ενώ στο αποχαιρετιστήριο δείπνο τους συμμετέχοντες συνόδευσε μουσικά το συγκρότημα «Roi Mat Band» με έντεχνή Ελληνική μουσική, αλλά και το παραδοσιακό συρτάκι όπου και χόρεψαν όλοι οι συμμετέχοντες.

Το πρόγραμμα συνεχίζεται με τηλεδιασκέψεις μεταξύ μαθητών και καθηγητών και θα ολοκληρωθεί με την επίσκεψη των εκπαιδευτικών (για το κλείσιμο του προγράμματος) στην Τουρκία τον Μάιο του 2023.

Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του 2ου ΕΠΑ.Λ. Αμαλιάδας αποκόμισαν σημαντικά οφέλη από την οργάνωση και τη διεξαγωγή αυτή της συνάντησης, τα οποία και θα χρησιμοποιηθούν για τις μελλοντικές Ευρωπαϊκές συνεργασίες του σχολείου. Επίσης, θα πρέπει να τονιστεί και το όφελος της τοπικής κοινωνίας από την διάδραση και την διάδοση των αποτελεσμάτων, την πολύ καλή εικόνα που αποκόμισαν οι φιλοξενούμενοι από τις άλλες χώρες, αλλά και το σημαντικό οικονομικό όφελος για την περιοχή το οποίο εκτιμάται μεταξύ 25 και 30 χιλιάδων ευρώ € .

erasmus epal amal 2

erasmus epal amal 3

erasmus epal amal 4

erasmus epal amal 5

erasmus epal amal 6

Με εκτίμηση,

Ο συντονιστής του Προγράμματος και

Διευθυντής του 2ου ΕΠΑ.Λ. Αμαλιάδας

Κωνσταντίνος Κωνσταντούλας

(Δελτίο Τύπου)

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 24 Οκτωβρίου 2022 13:08

Σχετικά Άρθρα

  • Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτ. Ελλάδας: Erasmus Days2024 "I (AI) SING ERASMUS+, I HAIKU ERASMUS+”
    Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτ. Ελλάδας: Erasmus Days2024

    Mε ιδιαίτερα μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε και φέτος ο εορτασμός των Erasmus Days 2024 που πραγματοποιήθηκε στις 14-19 Οκτωβρίου 2024 με τη διοργάνωση 10111 εκδηλώσεων σε όλο τον κόσμο. Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών - Εθνικής Μονάδας Συντονισμού του Προγράμματος Erasmus+ και διοργάνωσε την εκδήλωση “Ι (ΑΙ) Sing Erasmus+, I Haiku Erasmus” σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης δια της Περιφερειακής Επόπτριας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας και της Προωθήτριας Εrasmus+ Π.Δ.Ε. Δυτικής Ελλάδας, την Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2024.

    Τριάντα τέσσερις (34) εξαιρετικές δημιουργίες μαθητών και εκπαιδευτικών παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής εκδήλωσης. Οι συμμετέχοντες δημιούργησαν το δικό τους τραγούδι ή Haiku ποίημα για την Erasmus+ εμπειρία τους με ή χωρίς τη χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης.

    Μέσα από την εκδήλωση αναδείχθηκαν οι εμπειρίες και οι ευκαιρίες που προσφέρει στη Σχολική Κοινότητα το Erasmus+ σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο, ΕΠΑΛ, Ειδικά Δημοτικά Σχολεία, ΕΝΕΕΓΥΛ, ΕΕΕΕΚ) με συμμετοχές και από τις 3 Περιφερειακές Ενότητες Αχαΐας, Ηλείας και Αιτωλοακαρνανίας. Παράλληλα αναδείχθηκε η αξιοποίηση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσω κυρίως της παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης δηλαδή της χρήσης της ως εργαλείο, σε ένα μέρος μίας ολοκληρωμένης μαθησιακής εμπειρίας και όχι ως υποκατάστατο της ανθρώπινης νοημοσύνης.

    Οι δημιουργίες των μαθητών υπάρχουν διαθέσιμες στον ακόλουθο ψηφιακό τοίχο:

    https://padlet.com/pdedeerasmusdays2021/erasmusdays-2024-o54oofrhma7jtht6

    Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε σε όλους τους συμμετέχοντες η δημιουργικότητα , η φαντασία αλλά και τα συναισθήματα χαράς για τις νέες εμπειρίες και γνώσεις, που καθρεφτίζονταν μέσα στις δημιουργίες των μαθητών. Τα παιδιά μίλησαν για την αξία της ειρήνης καταδικάζοντας τη φρίκη του πολέμου, τις αρχές της ισότητας και της δικαιοσύνης, τη σημασία της συνεργασίας και της αλληλεγγύης, την αξία της συμπερίληψης, την περιβαλλοντική βιωσιμότητα και αειφορία, τη σημασία της ευζωίας και την προσδοκία για ένα σχολείο ανοιχτό σε όλους. Αναφέρθηκαν στη λαχτάρα και την προσμονή που ένοιωθαν πριν την υλοποίηση του προγράμματος αλλά εξέφρασαν και την ικανοποίηση τους για όλες τις μοναδικές στιγμές που βίωσαν συμμετέχοντας στο πρόγραμμα. Αξίζει να αναφερθεί πως στην εκδήλωση συμμετείχε και το 1ο Ειδικό Νηπιαγωγείο Πάτρας, του οποίου πρόσφατα αναγνωρίσθηκε το έργο πανευρωπαϊκά αφού ήταν ένα εκ των 96 σχολείων σε όλη την Ευρώπη που απέσπασε το Ευρωπαϊκό Βραβείο Καινοτόμου Διδασκαλίας 2024, μία πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την αναγνώριση του έργου και των επιτευγμάτων εκπαιδευτικών που εφαρμόζουν εξαίρετες πρακτικές αλλά και της ταυτόχρονης προβολής της αξίας του Erasmus+.

    Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους και απηύθυναν χαιρετισμό, η Περιφερειακή Επόπτρια Ποιότητας της Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας Μπαλωμένου Αθανασία ως εκπρόσωπος της Περ/κης Δ/νσης Εκπ/σης Δυτικής Ελλάδας, ο Αντιπεριφερειάρχης Επιχειρηματικότητας, Έρευνας και Καινοτομίας ΠΔΕ Παπαδόπουλος Τάκης, η, Επικεφαλής Europe Direct Δυτικής Ελλάδας Βουτσινά Μαρία, η εκπρόσωπος του Ευρωπαϊκού Δικτύου Ελλήνων Δημοσιογράφων Ριζογιάννη Μαρίνα ενώ στήριξαν την πρωτοβουλία πλήθος Συμβούλων Εκπαίδευσης. Την εκδήλωση παρουσίασαν και συντόνισαν η Περιφερειακή Επόπτρια Ποιότητας της Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας Δρ. Μπαλωμένου Αθανασία και η Προωθήτρια Erasmus+ Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας Δρ. Σαρλή Έλενα.

    Μπορείτε να ψηφίσετε σε Online ψηφοφορία τα αγαπημένα σας τραγούδια και Haiku ανταμείβοντας την προσπάθειά εκπαιδευτικών και μαθητών έως και τις 31 Οκτωβρίου 2024 στον ακόλουθο σύνδεσμο:

    https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeEI9b5oa7p3LmJ9YH0SHY3j8uE2B_KPIjsyHbS7vvIf5xBkQ/viewform

    Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες σε όλους τους εκπαιδευτικούς και μαθητές, «συνοδοιπόρους και συνταξιδιώτες», για τη συμμετοχή και τη συνεργασία σε αυτή την μοναδική εμπειρία.

    Οργανωτική-Τεχνική Υποστήριξη: Βλασσοπούλου Ευαγγελία (Αν. Προωθήτρια Εrasmus+ Δυτικής Ελλάδας), Προδρόμου Ελευθερία, Καραγιάννης Θεόδωρος.

    perif dieyth erasmus 2

    perif dieyth erasmus 3

    perif dieyth erasmus 4

    (Δελτίο Τύπου)

  • Erasmus Days στο 6o Δημοτικό Σχολείο Πύργου
    Erasmus Days στο 6o Δημοτικό Σχολείο Πύργου

    Το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών - Εθνική Μονάδα Συντονισμού του Προγράμματος Erasmus+ κάλεσε και φέτος τους δικαιούχους του προγράμματος να συμμετέχουν στις Erasmus Days 2024, την πανευρωπαϊκή γιορτή, διοργανώνοντας εκδήλωση από τις 14 έως τις 19 Οκτωβρίου 2024.

    Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, με την εκδήλωση “Ι (ΑΙ) Sing Erasmus+, I Haiku Erasmus+", σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης δια της Περιφερειακής Επόπτριας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας και της Προωθήτριας Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Π.Δ.Ε. Δυτικής Ελλάδας προσκάλεσε όλες τις σχολικές μονάδες και φορείς που ωφελήθηκαν από το πρόγραμμα Erasmus + να ανεβάσουν τις δημιουργίες τους σε padlet- ψηφιακό τοίχο που δημιουργήθηκε για το συγκεκριμένο σκοπό.

    Οι δημιουργίες των σχολείων παρουσιάστηκαν σε διαδικτυακή εκδήλωση, την Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2024. Το 6ο δημοτικό σχολείο Πύργου συμμετείχε στην ευρωπαϊκή γιορτή με το τραγούδι: «Green cheer» το οποίο μιλάει για την κλιματική αλλαγή και την προσπάθεια του σχολείου να δημιουργήσει υπεύθυνους πολίτες. Το τραγούδι δημιουργήθηκε με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης (Gemini και Suno). Η καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, Καζάκου Μαρία εμπνεύστηκε τη χορογραφία στην οποία συμμετείχαν οι μαθήτριες της ΣΤ΄τάξης.

    Επίσης συνέβαλαν οι εκπαιδευτικοί: Τσουράς Γιώργος, Τσακριλής Λάμπρος, Ρηγούτσου Ανδριανή και Μπελελή Κατερίνα. Η δημιουργία του σχολείου καταχειροκροτήθηκε από όλους τους συμμετέχοντες στην εκδήλωση.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές από τέσσερις ευρωπαϊκές χώρες, που φιλοξενούνται στο 1ο Λύκειο Αμαλιάδας τίμησε ο Δήμος Ήλιδας
    Τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές από τέσσερις ευρωπαϊκές χώρες, που φιλοξενούνται στο 1ο Λύκειο Αμαλιάδας τίμησε ο Δήμος Ήλιδας

    Τους 13 εκπαιδευτικούς και τους 20 μαθητές από τέσσερις χώρες, που φιλοξενήθηκαν για μία εβδομάδα στην περιοχή μας στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+, τίμησε σε μία λιτή γιορτή το 1ο Γενικό Λύκειο Αμαλιάδας που είχε αναλάβει την υλοποίηση και ο Δήμος Ήλιδας.

    Πρόκειται για Ευρωπαϊκό πρόγραμμα στο οποίο το 1ο ΓΕΛ Αμαλιάδας εκπροσώπησε τη χώρα μας, ενώ συμμετείχαν σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από την Ιταλία, τη Λιθουανία, την Πολωνία και την Τουρκία.

    Ο Δήμαρχος Ήλιδας κ. Χρήστος Χριστοδουλόπουλος, ο οποίος συμμετείχε στη γιορτή του σχολείου συνοδευόμενος από τον σύμβουλό του σε θέματα Παιδείας κ. Γιάννη Ντακούλια, μίλησε για την ανάγκη υλοποίησης ανάλογων προγραμμάτων, τα οποία συμβάλλουν στην ανταλλαγή ιδεών, πολιτισμικών στοιχείων και καλών πρακτικών στον τομέα της εκπαίδευσης ανάμεσα στα σχολεία.

    Παράλληλα, ο Δήμος έδωσε δώρα με τοπικά προϊόντα σε όλους τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα, αλλά και βιβλία με την ιστορία της Αρχαίας Ήλιδας για τις βιβλιοθήκες των σχολείων τους.

    Ο διευθυντής του 1ου ΓΕΛ κ. Θεόδωρος Λαμπρόπουλος και η αρμόδια για την υλοποίηση του προγράμματος και υποδιευθύντρια του σχολείου, κα Ιωάννα Παπαδάκη, είχαν προετοιμάσει μια όμορφη γιορτή για όλους, με τους εκπροσώπους των ευρωπαϊκών σχολείων να τους ευχαριστούν για τις ξεχωριστές στιγμές που δημιούργησαν μαζί τους.

    dimos ilidas vrav erasmus 2

    dimos ilidas vrav erasmus 3

    dimos ilidas vrav erasmus 4

    dimos ilidas vrav erasmus 5

    dimos ilidas vrav erasmus 6

    dimos ilidas vrav erasmus 7

    dimos ilidas vrav erasmus 8

    dimos ilidas vrav erasmus 9

    (Δελτίο Τύπου)

  • 1ο Γυμνάσιο Πύργου: Πρόγραμμα Erasmus+ Courses and Training
    1ο Γυμνάσιο Πύργου: Πρόγραμμα Erasmus+ Courses and Training

    Στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus+ KA122 Σχέδιο 2023-1-EL01-KA122-SCH-000143964-“Think new-Act green” που υλοποιεί το σχολείο μας , το 1ο Γυμνάσιο Πύργου, πραγματοποιήθηκε κινητικότητα εκπαιδευτικών για την παρακολούθηση επιμορφωτικού σεμιναρίου σε εκπαιδευτικό οργανισμό στο εξωτερικό. Πιο συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί κ. Αργυροπούλου Μαγδαληνή, κ. Μποσμή Αικατερίνη και η κ.Σαργέντη Βασιλική συμμετείχαν σε σειρά μαθημάτων με τίτλο «Effective Pedagogies for 21st-Century Learning» (Αποτελεσματικές Παιδαγωγικές Μάθησης για τον 21ο αιώνα») που διεξήχθη στoν εκπαιδευτικό οργανισμό Société Nouvelle International House Centre de Langues, Riviera στη Νίκαια της Γαλλίας από 22 έως 27 Ιουλίου 2024 με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και με Εθνική Μονάδα Συντονισμού το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ).

    Η επιμόρφωση αυτή αφορούσε τη χρήση νέων παιδαγωγικών πρακτικών για την ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως η κριτική σκέψη, η συνεργασία, η δημιουργικότητα και η επικοινωνία στη σχολική εκπαίδευση. Οι νέες αυτές παιδαγωγικές μέθοδοι με επίκεντρο τον μαθητή κερδίζουν δυναμική σε όλο τον κόσμο: μάθηση βάσει έργου (PBL), μάθηση ενισχυμένη με τεχνολογία (TEL), συνεργατική μάθηση και σκέψη σχεδιασμού για δημιουργική επίλυση προβλημάτων. Το σεμινάριο, στο οποίο συμμετείχαν επίσης εκπαιδευτικοί από την Ουγγαρία, τη Σλοβακία, την Ισπανία και την Τουρκία, είχε κυρίως βιωματική προσέγγιση μια και οι επιμορφούμενοι συμμετείχαν σε δραστηριότητες εφαρμόζοντας τις νέες παιδαγωγικές μεθόδους. Η τελική εργασία αφορούσε τη δημιουργία σχεδίων μαθημάτων.

    Είναι βέβαιο ότι η γνώση και η εμπειρία μιας εκπαιδευτικής επιμόρφωσης αποτελεί εφαλτήριο για την περαιτέρω εξερεύνηση των νέων μεθόδων, τον πειραματισμό και την προσαρμογή τους για την πιο πρόσφορη εφαρμογή αυτών με στόχο την συμπερίληψη και την ενεργοποίηση όλων των μαθητών. Δεδομένου ότι είναι πολλές οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί σήμερα, είναι πολύ ωφέλιμο αυτές οι καινοτόμες πρακτικές που προκύπτουν από τέτοια επιμορφωτικά σεμινάρια καθώς και παραδείγματα από την υλοποίησή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία να διαχέονται στην ενδοσχολική κοινότητα, καθώς και σε ημερίδες σε επίπεδο νομού.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Η ανάδειξη της Ολυμπιακής Γης στόχος των Erasmus+
    Η ανάδειξη της Ολυμπιακής Γης στόχος των Erasmus+

    Στα πλαίσια της προσπάθειας ανάδειξης και προώθησης της ολυμπιακής γης, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη από τους φοιτητές Erasmus Ευρώπης στον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας.

    Το θέμα της επισκέψεως ήταν η δημιουργία πολιτιστικών εκδρομών Erasmus που θα διοργανώνονται στον Δήμο μας, με σκοπό την εμφύσηση των Ολυμπιακών ιδεωδών στους Ευρωπαίους φοιτητές.

    Επιπλέον, στον χώρο παρευρέθηκε ο Αντιδήμαρχος Αθλητισμού, κ. Αντώνης Χρυσανθακόπουλος, ο οποίος μίλησε στους φοιτητές για την σπουδαιότητα του Ολυμπισμού και κατέστησε την ημέρα αυτή μια μοναδική εμπειρία για τους μαθητές, μέσω της αναβίωσης ενός αγώνα τρεξίματος. Ο νικητής βραβεύθηκε με στεφάνι ελιάς.

    Ευχαριστούμε, επίσης, τον κ. Παναγιώτη Κότσαλη, φοιτητή του Οικονομικού Κολλεγίου Αθηνών και δημότη Αρχαίας Ολυμπίας, για τον συντονισμό και την συνεννόηση με τους υπεύθυνους του ευρωπαϊκού προγράμματος.

    erasmus ol gi 2

    erasmus ol gi 3

    (Δελτίο Τύπου)

  • Μαθητές και εκπαιδευτικοί του 1ου Γυμνασίου Πύργου στη Λιθουανία, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ “Think new-Act green”
    Μαθητές και εκπαιδευτικοί του 1ου Γυμνασίου Πύργου στη Λιθουανία, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ “Think new-Act green”

    Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η κινητικότητα 8 μαθητών/τριών και 3 συνοδών καθηγητών του σχολείου μας στην πόλη Σιλούτε της Λιθουανίας από 13 έως 17 Μαΐου 2024. Τους μαθητές συνόδευσαν ο Διευθυντής του σχολείου κ. Λαμπρόπουλος Άγγελος και οι εκπαιδευτικοί κ. Μπακόπουλος Διονύσιος και κ. Παπαδημητρίου Νικόλαος. Η κινητικότητα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ “Think new-Act green” με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και με Εθνική Μονάδα Συντονισμού το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ). Σχολείο υποδοχής για την υλοποίηση της κινητικότητας του σχολείου μας, ήταν το Silute Martynas Jankus Basic School στο Σιλούτε της Λιθουανίας.

    Στο πλαίσιο δράσεων του μαθησιακού προγράμματος, οι μαθητές μας συμμετείχαν σε βιωματικά εργαστήρια, παρακολούθησαν παρουσιάσεις και πραγματοποίησαν επισκέψεις. Συγκεκριμένα, κατά την πρώτη μέρα των δράσεων μας οι μαθητές μας παρουσίασαν το ρόλο που διαδραματίζει το σχολείο μας στην ευαισθητοποίηση των μαθητών απέναντι στα κρίσιμα περιβαλλοντικά προβλήματα που απειλούν τον πλανήτη καθώς και την καλλιέργεια της περιβαλλοντικής συνείδησης των μαθητών μέσα από περιβαλλοντικά προγράμματα και δράσεις. Επίσης παρουσίασαν το πρόγραμμα ανακύκλωσης του δήμου Πύργου και ανέδειξαν τη σημασία που έχει όχι μόνο στην προστασία του περιβάλλοντος αλλά και στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής μας. Στη συνέχεια συμμετείχαμε στο εργαστήριο «Ανακύκλωση» όπου δημιουργήσαμε κατασκευές από ανακυκλώσιμα υλικά, όπως σουβέρ από σελίδες παλαιών βιβλίων και περιοδικών. Ταυτόχρονα οι καθηγητές όλων των αποστολών με στόχο την ανταλλαγή καλών διδακτικών πρακτικών παρακολούθησαν διδασκαλία μαθημάτων. Στο δρόμο για το Μουσείο Silute -Hugo Šojaus Manor είχαμε την ευκαιρία, στο πλαίσιο της βιωματικής δραστηριότητας τα «Μυστικά του Σιλούτε», να γνωρίσουμε την ιστορία της πόλης και τη ζωή των κατοίκων της με πρωτότυπο τρόπο. Πρόκειται για μοναδικά «δωμάτια» καλυμμένα με γυαλί, χτισμένα στο πεζοδρόμιο, που αναπαριστούν τη ζωή των κατοίκων της πόλης στα τέλη του 19ου αιώνα. Στη συνέχεια στο μουσείο Hugo Šojaus Manor εφαρμόσαμε την νέα γνώση με βιωματικό τρόπο αλλά ταυτόχρονα είχαμε την ευκαιρία να περιηγηθούμε στην εθνογραφική έκθεση, στην έκθεση φυσικής ιστορίας και να απολαύσουμε τα μοναδικά έργα τέχνης.

    Τη 2η μέρα του προγράμματος πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στο Επαγγελματικό Κέντρο Πρακτικής Κατάρτισης Αλιείας όπου αρχικά ενημερωθήκαμε για τα διαφορετικά είδη ψαριών που εκτρέφονται στο κέντρο, τις συνθήκες που διασφαλίζουν την αποτελεσματική εκτροφή ψαριών αλλά και τη σημασία της υδατοκαλλιέργειας. Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το παράρτημα του Εργοστασίου Διαχείρισης Αποβλήτων «UAB Šilutės vandenys’, το οποίο διαχειρίζεται τη συλλογή λυμάτων καθώς και την παροχή πόσιμου νερού στην πόλη του Σιλούτε και στις γύρω περιοχές. Επίσης, επισκεφθήκαμε τον Ορνιθολογικό Σταθμό Ventė Horn κοντά στη λιμνοθάλασσα Curonian που αποτελεί χώρο διέλευσης και ξεκούρασης μεταναστευτικών πουλιών αλλά και έναν από τους πρώτους σταθμούς δακτυλίωσης πουλιών στην Ευρώπη. Ενημερωθήκαμε για τη σημασία της μεθόδου της δακτυλίωσης στη μελέτη της οικολογίας, της συμπεριφοράς, των μετακινήσεων, και της δημογραφίας των πουλιών. Στη συνέχεια, περπατήσαμε στο γνωστικό Μονοπάτι Aukštumala, μήκους 1700 μ., που βρίσκεται στο καταφύγιο Aukštumala στο χωριό Ruguliai, στο δρόμο Šilutė–Povilai. Το συγκεκριμένο καταφύγιο δημιουργήθηκε για την προστασία του ελώδους οικοσυστήματος. Περπατώντας κατά μήκος του βάλτου είχαμε την ευκαιρία να μάθουμε για τη σπάνια χλωρίδα του βάλτου, να ενημερωθούμε για το περιβαλλοντικό φαινόμενο του ευτροφισμού που απειλεί το οικοσύστημα αλλά και να θαυμάσουμε από κοντά το ξεχωριστό τοπίο του.

    Την 3η μέρα του προγράμματος, επισκεφθήκαμε το Μουσείο Ιστορίας Lithuania Minor στην Κλαϊπέντα, ένα μουσείο με αρχαιολογικά, ιστορικά, εθνογραφικά και σύγχρονα εκθέματα όπου μας δόθηκε η ευκαιρία να θαυμάσουμε τα υπέροχα εκθέματα λαϊκής τέχνης με μοτίβα αντιπροσωπευτικά της περιοχής. Επίσης συμμετείχαμε σε εργαστήριο γραφικών όπου τυπώσαμε τις δικές μας κάρτες και τσάντες και δημιουργήσαμε αντικείμενα φιλικά προς το περιβάλλον από δευτερογενείς πρώτες ύλες. Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το Μουσείο Σιδηρουργίας το οποίο βρίσκεται στο εργαστήριο του σιδηρουργού Gustav Katzke (1868–1944) στην καρδιά της παλιάς πόλης. Σε μια αυθεντική ατμόσφαιρα σιδηρουργείου φτιάξαμε τα δικά μας δαχτυλίδια διακοσμημένα με μοτίβα της βαλτικής.

    Την 4η μέρα του προγράμματος, παρακολουθήσαμε στο σχολείο εργαστήριο μελισσοκομίας όπου ενημερωθήκαμε για την ιστορία του μελιού , το σύγχρονο τρόπο παρασκευής του αλλά και το σημαντικό ρόλο των μελισσών ως επικονιαστές στη βιοποικιλότητα και την αειφορία. Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε στην πόλη Παλάγκα και απολαύσαμε τη φανταστική θέα από το ψηλότερο σημείο των λιθουανικών ακτών “The Dutchman’s Cap”,του οποίου το σχήμα μοιάζει με καπέλο Ολλανδού. Πρόκειται για έναν αμμόλοφο ύψους 24 μέτρων στις ακτές της Βαλτικής, που σχηματίστηκε μετά την υποχώρηση των παγετώνων. Αποτελεί μέρος του Παραθαλάσσιου Περιφερειακού Πάρκου και κατατάσσεται στη Λίστα Φυσικής Κληρονομιάς της Λιθουανίας. Στη συνέχεια περιηγηθήκαμε στο Μουσείο Κεχριμπαριού στην Παλάγκα και ενημερωθήκαμε για τις ιδιότητες του κεχριμπαριού.

    Την 5η και τελευταία μέρα του προγράμματος, επισκεφθήκαμε το Μουσείο Θαλάσσης στην περιοχή Smiltyne της Κλαϊπέντα με πάνω από 88.000 εκθέματα και το Ενυδρείο όπου πήραμε μία γεύση από τον εντυπωσιακό θαλάσσιο κόσμο που μας περιβάλλει και βιώσαμε τη σπουδαιότητα των ωκεανών μας. Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε στο Δελφινάριο μία μοναδική παράσταση δελφινιών. Το συγκεκριμένο Δελφινάριο εκτός από ψυχαγωγικές παραστάσεις πραγματοποιεί εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες πρόγραμμα ανάπτυξης σχέσεων φιλίας ανάμεσα σε παιδιά και δελφίνια ως ένα τρόπο θεραπείας για παιδιά με ειδικές ανάγκες .

    Αναμφίβολα ήταν μια μοναδική, μαθησιακή εμπειρία για όλους τους συμμετέχοντες που πληρούσε στο έπακρο τους στόχους και τις προδιαγραφές του προγράμματος Erasmus+.

    1o gumnasio erasm lith 2

    1o gumnasio erasm lith 3

    (Δελτίο Τύπου)

  • Μαθητές και εκπαιδευτικοί του 1ου Γυμνασίου Πύργου στην Ισπανία, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ “Think new-Act green”
    Μαθητές και εκπαιδευτικοί του 1ου Γυμνασίου Πύργου στην Ισπανία, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ “Think new-Act green”

    Στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος Erasmus+ “Think new-Act green”, έξι μαθητές/τριες και δύο εκπαιδευτικοί , η υπεύθυνη του προγράμματος κ. Πρέντζα Λαμπρινή και η κ. Νικολαβγένη Βασιλική, επισκέφθηκαν το σχολείο IES de Mos στην πόλη Μος, Ποντεβέντρα της Ισπανίας από 15 έως 19 Απριλίου 2024.

    Κατά την επίσκεψή μας, από την πρώτη ημέρα τύχαμε θερμότατης υποδοχής από τη διεύθυνση και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου υποδοχής IES de Mos. Στο πλαίσιο δράσεων του προγράμματος ,οι μαθητές μας παρουσίασαν το σχολείο μας, περιοχές του νομού μας καθώς και το βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά "Η Τελευταία Μαύρη Γάτα" ενόψει της Παγκόσμιας Ημέρας Βιβλίου. Ακολούθησε ξενάγηση στο χώρο του σχολείου από μαθητές της ισπανικής Ομάδας Erasmus, συμμετοχή των μαθητών σε δραστηριότητες "γνωριμίας" , παρακολούθηση μαθήματος Βιολογίας με τη δίγλωσση ομάδα Ισπανών μαθητών και παρουσίαση για τη βιωσιμότητα "Ωκεανοί και Κίνδυνοι".

    Η επόμενη μέρα ξεκίνησε με εθελοντική εργασία καθαρισμού της παραλίας Praia America στην περιοχή Νigran της Γαλικίας. Στη συνέχεια στο εργαστήριο φυσικών επιστημών οι μαθητές αξιολόγησαν την περιεκτικότητα σε μικροπλαστικά της άμμου που συνέλεξαν και παρακολούθησαν τη διαδικασία της κομποστοποίησης. Τις επόμενες μέρες επισκεφθήκαμε την αυτόνομη κοινότητα Tameiga όπου ενημερωθήκαμε για τις αιτίες της κλιματικής αλλαγής αλλά και τα μέτρα που λαμβάνει η συγκεκριμένη κοινότητα για την προστασία της περιοχής και τον σημαντικό ρόλο των εντόμων ως γονιμοποιητές. Στη συνέχεια οι μαθητές με υλικά που μάζεψαν από το δάσος δημιούργησαν ξύλινα' ξενοδοχεία' εντόμων. Επίσης επισκεφθήκαμε τα νησιά Cies, Εθνικό Πάρκο των Νησιών του Ατλαντικού της Γαλικίας, προστατευόμενη περιοχή του δικτύου Natura. Απολαύσαμε τις φυσικές ομορφιές του νησιού, που αποτελεί καταφύγιο της θαλάσσιας χλωρίδας και πανίδας. Στη συνέχεια οι μαθητές ως ανατροφοδότηση έπαιξαν βιωματικά παιχνίδια, απολαμβάνοντας τη φύση. Κατά την τελευταία ημέρα της παραμονής μας στο Μος παρακολουθήσαμε παρουσίαση για τη 'γρήγορη' μόδα και τις επιπτώσεις της στην οικονομία και στο περιβάλλον. Στη συνέχεια οι μαθητές στο πλαίσιο της δραστηριότητας 'Τίποτα δεν πάει χαμένο' έφτιαξαν έξυπνες κατασκευές εμπνευσμένες από τον Πικάσο, χρησιμοποιώντας υλικά που είχαν συλλέξει από τον καθαρισμό της παραλίας από προηγούμενη δράση τους. Το πρόγραμμα έκλεισε με παραδοσιακούς χορούς και με την απονομή πιστοποιητικών και δώρων από το σχολείο φιλοξενίας προς την ελληνική αποστολή του Erasmus.

    Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με επιτυχία και με την βαθιά αίσθηση μέσα στην καρδιά, της μοναδικότητας, σε βιωματική γνώση κι εμπειρία, τέτοιων προγραμμάτων. Οι μαθητές μας προσαρμόστηκαν εύκολα στις οικογένειες που τους φιλοξένησαν και ανέπτυξαν φιλίες με τα παιδιά του σχολείου γενικότερα, συμμετείχαν πρόθυμα στις ομαδικές δραστηριότητες, αντάλλαξαν απόψεις, ήρθαν σε επαφή με στοιχεία από την κουλτούρα της χώρας που τους φιλοξένησε, γνώρισαν ενδιαφέροντα μέρη και έφυγαν από τη χώρα πλουσιότεροι σε γνώσεις και εμπειρίες. Αξίζει να αναφερθεί ότι τα οφέλη των προγραμμάτων Erasmus+ είναι πολλά αφού συμβάλλουν στην ανάπτυξη των διαπροσωπικών σχέσεων και των γλωσσικών δεξιοτήτων όλων όσων παίρνουν μέρος σε αυτά. Επίσης δίνουν την ευκαιρία της ανακάλυψης νέων πολιτισμών, της γνωριμίας καινούριων εκπαιδευτικών συστημάτων και του εμπλουτισμού γνώσεων και εμπειριών. Καλλιεργούν συγχρόνως τη συνεργασία, την ανεκτικότητα, την ευελιξία και την αυτοπεποίθηση μαθητών και καθηγητών.

    1o gumnasio erasmus kin 2

    1o gumnasio erasmus kin 3

    (Δελτίο Τύπου)

  • Στην είσοδο της Αμαλιάδας τοποθετήθηκε από το Δήμο Ήλιδας το παγκόσμιο σύμβολο του Ολυμπισμού
    Στην είσοδο της Αμαλιάδας τοποθετήθηκε από το Δήμο Ήλιδας το παγκόσμιο σύμβολο του Ολυμπισμού

    Κατασκευάστηκε σε συνεργασία με το 1ο ΕΠΑΛ

    Το παγκόσμιο σύμβολο των σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων -τους πέντε ολυμπιακούς κύκλους- τοποθέτησε ο Δήμος Ήλιδας στην της πόλης της Αμαλιάδας και συγκεκριμένα στη συμβολή της με τη Νέα Εθνική Οδό.

    Το σύμβολο των Ολυμπιακών Αγώνων δένει άρρηκτα με την υπεραιωνόβια ελιά που βρίσκεται στο σημείο, προάγοντας τις πανανθρώπινες αξίες και τα ιδεώδη του Ολυμπισμού και της Εκεχειρίας, αφού ο κότινος αποτελούσε στεφάνι από κλαδί ελιάς με το οποίο έστεφαν το νικητή στους Ολυμπιακούς Αγώνες της αρχαιότητας.

    Η κατασκευή αποτυπώνει το έμβλημα με τους πέντε κύκλους χρώματος μπλε, κίτρινου, μαύρου, πράσινου και κόκκινου, που αντιπροσωπεύει την ένωση των πέντε ηπείρων, καλώντας όλους τους αθλητές του κόσμου να λάβουν μέρος στους Ολυμπιακούς Αγώνες.

    Ο Σχεδιασμός και η κατασκευή έγινε σε συνεργασία του Δήμου Ήλιδας με τον Τομέα Μηχανολογίας του 1ου ΕΠΑΛ Αμαλιάδας και συγκεκριμένα από μαθητές της ειδικότητας των Τεχνικών Μηχανολογικών Εγκαταστάσεων και Κατασκευών. Για το κατασκευαστικό μέρος χρησιμοποιήθηκαν τα Εργαστήρια Μηχανολογίας, αφού εντάχθηκε το σήμα των Ολυμπιακών Αγώνων στο πλαίσια του μαθήματος.

    Στο στάδιο του σχεδιασμού εργάστηκαν όλοι οι μαθητές της Γ΄ τάξης της συγκεκριμένης ειδικότητας και για την ολοκλήρωση του έργου ανέλαβαν δράση πέντε μαθητές και συγκεκριμένα οι: Θεόδωρος Τσιόγκας, Ανδρέας – Γεώργιος Παναγιωτόπουλος, Ιωάννης Σεϊντής, Γεώργιος Σεϊντής, Νικόλαος Πετρουτσάς, υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών: Παναγιώτη Καλογερόπουλου – Τομεάρχη Μηχανολογίας και Επαμεινώνδα Αλεξόπουλου – Εκπαιδευτικού Μηχανολογίας.

    ilida ol kukloi 2

    (Δελτίο Τύπου)

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο