Πέμπτη, 04 Μαϊος 2023 15:59

Καρίνης: Σοβαρό σχέδιο διακυβέρνησης που θα δίνει ελπίδα στον αγρότη

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Με την διοίκηση της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Λεχαινών συναντήθηκε ο υπ. Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ κ. Μιχάλης Κατρίνης, σε μία ευρεία και ανοιχτή συζήτηση για όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αγρότες και την ανάγκη να στηριχθούν και να εκσυγχρονιστούν τα συνεργατικά σχήματα και οι ομάδες παραγωγών, έτσι ώστε να γίνουν πιο ανταγωνιστικά τα υψηλής ποιότητας αγροτικά προϊόντα της Ηλείας και να αποκτήσουν υπεραξία, προς όφελος των παραγωγών.

Επισημάνθηκε ότι το καθεστώς που προβλέπει η νέα ΚΑΠ, σύμφωνα με το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο που κατέθεσε η κυβέρνηση, θέτει τις συνδεδεμένες ενισχύσεις σε κίνδυνο για βασικά αγροτικά προϊόντα της Ηλείας όπως η βιομηχανική τομάτα, η κορινθιακή σταφίδα και το καλαμπόκι, με τα δύο τελευταία προϊόντα να υφίστανται σημαντική μείωση των τιμών ενώ το κόστος λιπασμάτων, ενέργειας και εφοδίων διπλασιάστηκε, όπως αυξημένο είναι και το κόστος των εργατικών.

Παράλληλα έγινε ειδική αναφορά στην εξαιρετικά δυσχερή θέση που έχουν περιέλθει οι αγρότες με το κόστος παραγωγής να έχει αυξηθεί κατά 22,4% τον τελευταίο χρόνο και την αγροτική ακίνητη περιουσία, το μόνο μέσο που έχει ο αγρότης για να δουλέψει και να επιβιώσει, να απειλείται με πλειστηριασμούς και κατασχέσεις.

‘’ Χρειάζεται ένα σοβαρό και συγκροτημένο σχέδιο διακυβέρνησης που θα δώσει ελπίδα στον αγρότη’’ ανέφερε ο Μιχάλης Κατρίνης παρουσιάζοντας ταυτόχρονα τις βασικές προγραμματικές θέσεις του ΠΑΣΟΚ που θα αποτελέσουν και τη βασική ατζέντα μιας προγραμματικής συμφωνίας για το σχηματισμό κυβέρνησης:

-Χρηματοδοτικό πρόγραμμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των αγροτικών επιχειρήσεων και νέα φορολογικά και χρηματοδοτικά κίνητρα για τις ομάδες παραγωγών , τα συνεταιριστικά σχήματα.

--Μηδενισμός του Ειδικου Φόρου Κατανάλωσης στο αγροτικό πετρέλαιο για το χρονικό διάστημα της ενεργειακής κρίσης.

--Προστασία της αγροτικής γης από πλειστηριασμούς και κατασχέσεις και νέο πλαίσιο ρυθμίσεων για τις οφειλές των αγροτών σε δημόσιο και τράπεζες.

--Αλλαγή του Κανονισμού Ασφάλισης του ΕΛΓΑ με διεύρυνση και επέκταση της κάλυψης καταστροφών στο φυτικό, ζωικό και μελισσοκομικό κεφάλαιο που οφείλονται στην κλιματική αλλαγή.

-Σχέδια βελτίωσης και προγράμματα νέων αγροτών που θα καλύψουν όλους τους ενδιαφερόμενους, ώστε να έχουν κίνητρο οι νέοι να ασχοληθούν με τη γη και να συμβάλλουν στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας και την διατροφική αυτάρκεια της χώρας.

Αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην πληρωμή πυρόπληκτων αγροτών

Ο Μιχάλης Κατρίνης αναφέρθηκε επίσης στις αποζημιώσεις των πυρόπληκτων αγροτών της Ηλείας, που εκκρεμούν από τον Αύγουστο του 2021, καθώς υπάρχουν ακόμα εκκρεμότητες προς τους δικαιούχους, ενώ αρκετοί πυρόπληκτοι αγρότες δεν έχουν πάρει ούτε ένα ευρώ, παρά το ότι έχουν γίνει εκτιμήσεις από τον ΕΛΓΑ.

«Εδώ και μήνες παραμένουν απλήρωτοι πυρόπληκτοι παραγωγοί και επιχειρηματίες, με την κυβέρνηση και τον ΕΛΓΑ να παραπέμπουν διαρκώς σε νέες ημερομηνίες πληρωμής. Ωστόσο, υπάρχουν δικαιούχοι που δεν έχουν δει ούτε ένα ευρώ στους λογαριασμούς τους, 2 χρόνια σχεδόν μετά τις πυρκαγιές του 2021. Αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί.», ανέφερε ο κ. Κατρίνης.

Θα ενδιαφερθεί κανείς για τους αγρότες που επλήγησαν από το χαλάζι;

Τέλος, ο υπ. Βουλευτής Ηλείας αναφέρθηκε και στις ζημιές που υπέστησαν πολλοί παραγωγοί της Ηλείας από την πρόσφατη χαλαζόπτωση την Δευτέρα του Πάσχα.

«Παρά τις βαρύγδουπες κυβερνητικές δηλώσεις και τις δεσμεύσεις για άμεση κινητοποίηση του υπηρεσιών του ΕΛΓΑ και του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, οι πληγέντες αγρότες από την χαλαζόπτωση της 17ης Απριλίου 2023, ξεχάστηκαν. Δεν υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για τις πληρωμές και πολλοί αγρότες απειλούνται με ολοκληρωτική καταστροφή. Απαιτείται να αποζημιωθούν άμεσα’’ , τόνισε χαρακτηριστικά ο Μιχάλης Κατρίνης.

(Δελτίο Τύπου)

Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 04 Μαϊος 2023 18:19

Σχετικά Άρθρα

  • Νικολακόπουλος: 10.485 ανήλικοι δράστες στο εννιάμηνο του 2024 - Προστατεύτηκαν 3.656 ανήλικα θύματα
    Νικολακόπουλος: 10.485 ανήλικοι δράστες στο εννιάμηνο του 2024 - Προστατεύτηκαν 3.656 ανήλικα θύματα

    Την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου, ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Ανδρέας Νικολακόπουλος, απάντησε στη Βουλή κατά τη διάρκεια του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου και της διαδικασίας των Επικαίρων Ερωτήσεων, σε ερώτηση που κατέθεσε η Βουλευτής του Β2 Τομέα Δυτικής Αθήνας της Κ.Ο «ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ», Κωνσταντίνα (Νάντια) Γιαννακοπούλου, σχετικά με την παραβατικότητα ανηλίκων.

    Όπως υποστήριξε ο κ. Υφυπουργός, το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη αναλύει συνεχώς τα στατιστικά στοιχεία που έχει στη διάθεσή του, κάνει εγκληματολογική ανάλυση αυτών και στη συνέχεια λαμβάνει προληπτικά και κατασταλτικά μέτρα, τα οποία αναπροσαρμόζονται, επικαιροποιούνται και εντείνονται κατά περίπτωση για να είναι αποτελεσματικά, ενώ ανέφερε κάποια από τα συμπεράσματα που έχουν εξαχθεί ήδη από τις υπηρεσίες, σχετικά με τη συχνότητα αλλά και τα είδη των αδικημάτων, τα οποία διαπράττονται από ανηλίκους.

    «Έχουμε εντείνει την εμφανή αστυνόμευση και αυτό έχει αποτέλεσμα ως προς τον αριθμό των συλλήψεων, ενώ αναφέρω ότι την εβδομάδα από 14 - 20 Οκτωβρίου 2024, έχουν πραγματοποιηθεί 6.428 έλεγχοι ατόμων, 368 προσαγωγές, 194 συλλήψεις, ενώ βεβαιώθηκαν 312 παραβάσεις. Το πρώτο 9μηνο του 2024 έχουμε 10.485 ανήλικους δράστες, ενώ πέρυσι την ίδια περίοδο, ήταν 7.422, γεγονός που δείχνει ότι πολλά περιστατικά ήταν «κρυμμένα» και πλέον οι ανήλικοι μιλάνε και πολλές περιπτώσεις «βγαίνουν στο φως», ενώ προστατεύθηκαν από την ΕΛ.ΑΣ. αυτό το διάστημα, 3.656 ανήλικα θύματα εγκληματικών ενεργειών. Σε αυτό συντέλεσε η λειτουργία της 24ωρης τηλεφωνικής γραμμής, του πενταψήφιου αριθμού «10201», αλλά και η, υπό δημιουργία, εφαρμογή «Safe Youth», που θα ενημερώνει ανήλικους και γονείς και θα περιλαμβάνει εργαλεία για την υποβολή καταγγελιών, μεταξύ των οποίων το «Emergency Button» που θα καθιστά εφικτή την άμεση ενημέρωση της Άμεσης Δράσης για την παροχή βοήθειας», είπε.

    Ο κ. Υφυπουργός τόνισε, ότι πρόκειται για ένα ζήτημα πολυσύνθετο και πολυπαραγοντικό, για το οποίο χρειάζεται η σύνδεση περισσοτέρων ενεργειών, ενώ υπενθύμισε την απόφαση του Πρωθυπουργού, με την οποία συγκροτήθηκε η επιτροπή Εμπειρογνωμόνων για την πρόληψη και αντιμετώπιση των φαινομένων βίας και παραβατικότητας ανηλίκων, για τη συνολική επισκόπηση των μέτρων, δράσεων, την αποτύπωση του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου, την καταγραφή βέλτιστων πρακτικών σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο, και την υποβοήθηση των διυπουργικών ομάδων που σχετίζονται με αυτή την εθνική στρατηγική.

    «Είναι ένα πολυσύνθετο, πολυπαραγοντικό και ευαίσθητο θέμα, και σε αυτό κάθε πρόταση, κάθε συνεργασία είναι επιζητούμενη, καθώς δεν χωρά στείρα πολιτική αντιπαράθεση για ένα πρόβλημα που έρχεται από το παρελθόν, είναι διαχρονικό, και για το οποίο πράγματι έχει αναπτυχθεί πολύ σημαντική συνεργασία με άλλα Υπουργεία και επιστημονικούς φορείς, τις οποίες πρέπει να εντείνουμε και να συνεχίσουμε», είπε και στη συνέχεια ανέφερε λεπτομερώς, όλες εκείνες τις κοινές δράσεις που έχουν αναπτυχθεί από την ΕΛ.ΑΣ., με στόχο την προστασία των ανηλίκων.

    Αναφέρθηκε στις συχνές επισκέψεις στα σχολεία από εξειδικευμένα στελέχη της ΕΛ.ΑΣ., όπου πραγματοποιούνται ημερίδες και διαλέξεις σε γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές πάνω στα θέματα αυτά, στις κοινές εκδηλώσεις της ΕΛ.ΑΣ. με επιστημονικούς φορείς, στις δράσεις της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος για την πρόληψη και αντιμετώπιση εγκληματικών πράξεων κατά ανηλίκων στο Κυβερνοχώρο, στη συνεργασία της Διεύθυνσης Δημόσιας Ασφάλειας με την Εταιρεία κατά της Κακοποίησης του Παιδιού «EΛIZA», όπου εκπονήθηκε το «Πρωτόκολλο οδηγιών διαχείρισης περιστατικών κακοποίησης ανήλικου», με στόχο την υποστήριξη του αστυνομικού υπαλλήλου «πρώτης γραμμής», στη συνεργασία με το «Χαμόγελο του Παιδιού», στην επέκταση για τα έτη 2021 - 2025, του Πρωτοκόλλου Συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και του Ο.ΚΑ.ΝΑ., στη διεύρυνση της συνεργασίας μεταξύ της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και του Πανεπιστημίου Πειραιά, στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για την Προστασία των Παιδιών από τη Σεξουαλική Κακοποίηση και Εκμετάλλευση (2022 - 2027), στη συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, για την πρόληψη κατά των ναρκωτικών και την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού, στον ορισμό εκπροσώπου από τη Διεύθυνση Δημόσιας Ασφάλειας στο Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης του Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, και στις 13 σειρές εκπαιδεύσεων/επιμορφώσεων που έχουν γίνει σε συνολικά 1.550 στελέχη της ΕΛ.ΑΣ., από εξειδικευμένους εισηγητές της ακαδημαϊκής κοινότητας.

    «Η προσπάθεια αυτή συνεχίζεται, για ένα θέμα που πρέπει να μας ενώνει με κοινές προτάσεις και όχι στείρα πολιτική αντιπαράθεση, και νομίζω ότι έτσι μπορούμε να οδηγηθούμε σε μία αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση του φαινομένου», είπε ο κ. Υφυπουργός κλείνοντας την τοποθέτησή του.

  • Στο ΦΕΚ ο νέος Κώδικας ΦΠΑ – Τι αναφέρει για ειδικό και κανονικό καθεστώς αγροτών
    Στο ΦΕΚ ο νέος Κώδικας ΦΠΑ – Τι αναφέρει για ειδικό και κανονικό καθεστώς αγροτών

    Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ ο νέος νόμος 5144/2024 με τίτλο: «Κώδικας Φόρου Προστιθέμενης Αξίας», όπου επί των άρθρων 48 και 49 έχει συγκεκριμένες προβλέψεις για τους αγρότες.

    Άρθρο 48

    Ειδικό καθεστώς αγροτών

    1. Οι αγρότες, οι οποίοι κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος πραγματοποίησαν προς οποιοδήποτε πρόσωπο παραδόσεις αγροτικών προϊόντων καθώς και παροχές αγροτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με το άρθρο 49, των οποίων η αξία αθροιστικά ήταν κατώτερη των δεκαπέντε χιλιάδων (15.000) ευρώ και έλαβαν επιδοτήσεις των οποία η αξία ήταν κατώτερη των πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ, δύνανται, αντί της εφαρμογής του κανονικού καθεστώτος, να εντάσσονται στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου με την επιφύλαξη της παρ. 2.

    Για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου ως αξία για τις παραδόσεις αγροτικών προϊόντων και τις παροχές αγροτικών υπηρεσιών λαμβάνεται αυτή που προκύπτει από τα οικεία νόμιμα λογιστικά στοιχεία (παραστατικά), εφόσον η παραγωγή προϊόντων και η παροχή υπηρεσιών προέρχονται από εκμετάλλευση περιουσιακών στοιχείων που είτε ανήκουν στον αγρότη κατά κυριότητα είτε ο αγρότης έχει το δικαίωμα εκμετάλλευσης με οποιαδήποτε έννομη σχέση. Σε περίπτωση παράδοσης αγροτικών προϊόντων από τρίτους υποκείμενους στον φόρο, για λογαριασμό των παραγωγών αγροτών, η παραπάνω αξία λαμβάνεται χωρίς φόρο και προμήθεια. Για τον προσδιορισμό της αξίας λαμβάνεται υπόψη και αυτή που αναγράφεται στο ειδικό στοιχείο της παρ. 5.

    2. Δεν εντάσσονται στο καθεστώς του παρόντος άρθρου, αλλά στο κανονικό καθεστώς, οι αγρότες που:

    α) ασκούν τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις και παρέχουν τις αγροτικές υπηρεσίες του άρθρου 49, με τη μορφή εταιρείας οποιουδήποτε τύπου ή αγροτικών συνεταιρισμών,
    β) πωλούν αγροτικά προϊόντα παραγωγής τους ύστερα από επεξεργασία που μπορεί να προσδώσει σε αυτά χαρακτήρα βιομηχανικών ή βιοτεχνικών προϊόντων,
    γ) ασκούν παράλληλα και άλλη οικονομική δραστηριότητα, για την οποία έχουν υποχρέωση να τηρούν λογιστικά αρχεία (βιβλία),
    δ) παραδίδουν προϊόντα παραγωγής τους από λαϊκές αγορές ή από δικό τους κατάστημα ή πραγματοποιούν εξαγωγές ή παραδόσεις των προϊόντων τους προς άλλο κράτος μέλος, κατ’ εφαρμογή των άρθρων 29 και 33 αντίστοιχα.

    3. Οι αγρότες που εντάσσονται στο καθεστώς του παρόντος άρθρου δεν επιβαρύνουν με ΦΠΑ τις παραδόσεις των αγαθών και τις παροχές των υπηρεσιών της παρ. 1 και δικαιούνται επιστροφής του ΦΠΑ που επιβάρυνε τις αγορές αγαθών ή λήψεις υπηρεσιών, τις οποίες πραγματοποίησαν για την άσκηση της αγροτικής τους εκμετάλλευσης ή την παροχή αγροτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τις παρ. 4 και 5.

    4. Το ποσό της επιστροφής προκύπτει με την εφαρμογή κατ’ αποκοπή συντελεστή έξι τοις εκατό (6%) στην αξία των παραδιδόμενων αγαθών και των παρεχόμενων υπηρεσιών της παρ. 1 προς άλλους υποκείμενους στον φόρο. Για την επιστροφή υποβάλλεται δήλωση – αίτηση επιστροφής.

    5. Η παρ. 4 δεν εφαρμόζεται για παραδόσεις αγαθών και παροχές υπηρεσιών της παρ. 1 προς άλλους αγρότες ενταγμένους στο καθεστώς του παρόντος άρθρου, ή προς μη υποκείμενα στον φόρο πρόσωπα. Για τις πράξεις του πρώτου εδαφίου εκδίδεται ειδικό στοιχείο που περιλαμβάνει το είδος, την ποσότητα και την αξία των παραδιδόμενων αγαθών, ή το είδος και την αξία των παρεχόμενων υπηρεσιών.

    6. Οι αγρότες που επιθυμούν την ένταξή τους στο καθεστώς του παρόντος άρθρου, κατά την έναρξη αγροτικών εκμεταλλεύσεων και υπηρεσιών του άρθρου 49, υποβάλλουν δήλωση ένταξης σύμφωνα με τον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ΚΦΔ, ν. 5104/2024, Α’ 58).

    Οι αγρότες του κανονικού καθεστώτος που επιθυμούν την υπαγωγή στο καθεστώς του παρόντος άρθρου υποβάλλουν δήλωση μεταβολών σύμφωνα με τον ΚΦΔ αποκλειστικά από την έναρξη του φορολογικού έτους, με την προϋπόθεση ότι πληρούνται τα κριτήρια της παρ. 1 και δεν υφίστανται οι περιορισμοί της παρ. 2.

    Η υποχρέωση των προηγούμενων εδαφίων καταλαμβάνει και τους αγρότες που πραγματοποιούν αποκλειστικά τις πράξεις της παρ. 5.
    Η δήλωση ένταξης στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου υποβάλλεται πριν από την υποβολή της δήλωσης – αίτησης επιστροφής της παρ. 4. Προκειμένου να παρέχεται δικαίωμα επιστροφής για παραδόσεις αγαθών και παροχές υπηρεσιών της παρ. 1 που πραγματοποιήθηκαν κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος η δήλωση ένταξης στο καθεστώς υποβάλλεται με δηλούμενη ημερομηνία τουλάχιστον την 31η Δεκεμβρίου του προηγούμενου φορολογικού έτους.

    Οι αγρότες του ειδικού καθεστώτος του παρόντος άρθρου υποβάλλουν δήλωση για την απένταξή τους από αυτό, η οποία μπορεί να έχει και αναδρομική ισχύ, με την επιφύλαξη της διακοπής της αγροτικής εκμετάλλευσης κατά τον χρόνο απένταξης.

    7. Κατά τη μετάταξη από το κανονικό καθεστώς στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου οι μετατασσόμενοι έχουν υποχρέωση:

    α) Να υποβάλλουν, μέσα σε δύο (2) μήνες από τη μετάταξη, δήλωση αποθεμάτων μετάταξης, που να περιλαμβάνει:
    αα) τα αποθέματα των αγροτικών προϊόντων, στα οποία περιλαμβάνονται όσα έχουν συλλεχθεί, οι ηρτημένοι καρποί και οι καλλιέργειες που βρίσκονται σε εξέλιξη,
    αβ) τα αποθέματα των πρώτων υλών της αγροτικής παραγωγής, όπως σπόρων, λιπασμάτων, φυτοφαρμάκων, ζωοτροφών και λοιπών συναφών, κατά συντελεστή φόρου,
    αγ) τα αγαθά επένδυσης, εφόσον χρησιμοποιούνται για τους σκοπούς της επιχείρησης και δεν παρήλθε η πενταετής περίοδος του διακανονισμού του άρθρου 38.
    Τα αποθέματα της υποπερ. αα) απογράφονται σε τιμές πώλησης κατά τον χρόνο της μετάταξης και τα αποθέματα των υποπερ. αβ) και αγ) απογράφονται σε τιμές κόστους.
    β) Να καταβάλλουν τον φόρο:
    βα) που αναλογεί στα αποθέματα των αγροτικών προϊόντων, τα οποία θεωρούνται ως παραδόσεις αγαθών κατά τον χρόνο της μετάταξης, υποκείμενων στον φόρο με την εφαρμογή του κατ’ αποκοπή συντελεστή,
    ββ) που έχουν επιβαρυνθεί τα αποθέματα των πρώτων υλών της αγροτικής παραγωγής, καθώς και τα αγαθά επένδυσης κατά το μέρος του φόρου που αναλογεί στα υπόλοιπα έτη του διακανονισμού.
    γ) Να υποβάλλουν έκτακτη δήλωση ΦΠΑ για την καταβολή του φόρου που προκύπτει σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περ. β), μέχρι την τελευταία εργάσιμη για τις δημόσιες υπηρεσίες ημέρα του επόμενου μήνα από αυτόν που υποβάλλεται η δήλωση αποθεμάτων μετάταξης.

    8. Τα άρθρα 35, 36 και 37 δεν εφαρμόζονται για τους αγρότες που υπάγονται στο καθεστώς του παρόντος άρθρου. Το ίδιο ισχύει και για τα άρθρα 41 και 43, με εξαίρεση τις υποχρεώσεις που αφορούν σε ενδοκοινοτικές αποκτήσεις αγαθών ή λήψεις υπηρεσιών.

    9. Οι αγρότες που αρχίζουν για πρώτη φορά τις εργασίες τους και επιθυμούν να υπαχθούν στο κανονικό καθεστώς υποβάλλουν δήλωση έναρξης σύμφωνα με τα οριζόμενα στον ΚΦΔ. Οι αγρότες που εντάσσονται στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου μετατάσσονται στο κανονικό καθεστώς, προαιρετικά ή υποχρεωτικά, με υποβολή δήλωσης μεταβολών σύμφωνα με τον ΚΦΔ. Η μη υποβολή της δήλωσης μεταβολών δεν επηρεάζει την υποχρεωτική μετάταξη στο κανονικό καθεστώς. Η μετάταξη στο κανονικό καθεστώς πραγματοποιείται υποχρεωτικά, από την έναρξη του επόμενου φορολογικού έτους σε περίπτωση μη πλήρωσης των προϋποθέσεων που αναφέρονται στην παρ. 1 εντός του τρέχοντος φορολογικού έτους, ή από τον χρόνο που συντρέχει μία από τις προϋποθέσεις που ορίζονται στις περ. α) έως δ) της παρ. 2. Η μετάταξη στο κανονικό καθεστώς πραγματοποιείται προαιρετικά σε οποιοδήποτε χρόνο. Σε περίπτωση που η προαιρετική μετάταξη πραγματοποιείται από την έναρξη του φορολογικού έτους, η δήλωση υποβάλλεται εντός της προθεσμίας που ορίζεται στον ΚΦΔ και δεν δύναται να ανακληθεί πριν από την πάροδο τριετίας. Σε περίπτωση που η προαιρετική μετάταξη πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια του φορολογικού έτους ισχύει αποκλειστικά από την ημερομηνία υποβολής της ανωτέρω δήλωσης και δεν δύναται να ανακληθεί πριν από την πάροδο τριετίας, η οποία αρχίζει από την έναρξη του επόμενου από τη μετάταξη φορολογικού έτους.

    10. Αν η ένταξη στο κανονικό καθεστώς πραγματοποιείται εντός του φορολογικού έτους, οι αγρότες έχουν δικαίωμα επιστροφής, σύμφωνα με τις παρ. 4 και 5, για πράξεις που πραγματοποιούνται από τον χρόνο ένταξής τους στο καθεστώς του παρόντος άρθρου και έως την ένταξή τους στο κανονικό καθεστώς.

    11. Κατά τη μετάταξη από το ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου στο κανονικό καθεστώς οι μετατασσόμενοι έχουν:

    α) Υποχρέωση να υποβάλλουν, μέσα σε δύο (2) μήνες από τη μετάταξη, δήλωση αποθεμάτων μετάταξης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περ. α) της παρ. 7.
    β) Δικαίωμα έκπτωσης του φόρου:
    βα) που αναλογεί στα αποθέματα των αγροτικών προϊόντων, τα οποία θεωρούνται ως αγορές του κανονικού καθεστώτος, κατά τον χρόνο της μετάταξης, με την εφαρμογή του κατ’ αποκοπή συντελεστή,
    ββ) που έχουν επιβαρυνθεί τα αποθέματα των πρώτων υλών της αγροτικής παραγωγής, καθώς και τα αγαθά επένδυσης κατά το μέρος του φόρου που αναλογεί στα υπόλοιπα έτη του διακανονισμού. Ο φόρος αυτός εκπίπτει με τη δήλωση ΦΠΑ που αφορά στη φορολογική περίοδο εντός της οποίας υποβάλλεται η δήλωση αποθεμάτων μετάταξης.

    12. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών μπορεί να ορίζεται ότι:

    α) η επιστροφή του φόρου ενεργείται από τον αγοραστή των αγροτικών προϊόντων ή τον λήπτη των αγροτικών υπηρεσιών, και

    β) οι αγροτικοί συνεταιρισμοί συνιστούν φορείς που μεσολαβούν στην υποβολή των δηλώσεων – αιτήσεων επιστροφής και γενικά στη διαδικασία επιστροφής του φόρου.

    13. Με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ ορίζονται:

    α) Ο τρόπος και ο χρόνος υποβολής της δήλωσης – αίτησης επιστροφής, ο τύπος και το περιεχόμενο αυτής, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, καθώς και κάθε σχετικό θέμα για την εκκαθάριση και την απόδοση του επιστρεπτέου φόρου.
    β) Ο τύπος και το περιεχόμενο του ειδικού στοιχείου που προβλέπει η παρ. 5, καθώς και κάθε άλλο διαδικαστικό θέμα.
    γ) Ο τύπος και το περιεχόμενο της δήλωσης αποθεμάτων που προβλέπει το παρόν άρθρο, καθώς επίσης τα συνυποβαλλόμενα με αυτές στοιχεία.

    Άρθρο 49

    Αγρότες, αγροτικά προϊόντα, αγροτικές εκμεταλλεύσεις και υπηρεσίες

    Για την εφαρμογή του άρθρου 48 θεωρούνται:

    1. Ως αγρότες, αυτοί που ασκούν προσωπικά ή με τα μέλη της οικογένειάς τους ή με μισθωτούς ή εργάτες τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις και υπηρεσίες των παρ. 3 και 4.

    2. Ως αγροτικά προϊόντα, τα αγαθά που παράγονται από τους αγρότες στο πλαίσιο των αγροτικών τους εκμεταλλεύσεων.

    3. Ως αγροτικές εκμεταλλεύσεις:

    α) η γεωργία γενικά και ιδίως η καλλιέργεια δημητριακών, κηπευτικών, καπνού, βαμβακιού, οπωροφόρων και καρποφόρων δέντρων, αρωματικών και διακοσμητικών φυτών, η αμπελουργία, η ανθοκομία, η παραγωγή μανιταριών, μπαχαρικών, σπόρων και φυτών,
    β) η εκτροφή ζώων γενικά, στην οποία περιλαμβάνονται ιδίως η κτηνοτροφία, η πτηνοτροφία, η κονικλοτροφία, η μελισσοκομία, η σηροτροφία και η σαλιγκαροτροφία,
    γ) η δασοκομία γενικά,
    δ) η αλιεία σε γλυκά νερά, η ιχθυοτροφία, η βατραχοτροφία, η καλλιέργεια μυδιών, στρειδιών και η εκτροφή μαλακίων και μαλακοστράκων,
    ε) οι μεταποιητικές δραστηριότητες του αγρότη, που πραγματοποιούνται με συνήθη μέσα, στο πλαίσιο των αγροτικών εκμεταλλεύσεων, σε προϊόντα τα οποία προέρχονται κατά κύριο λόγο από την αγροτική του παραγωγή.

    4. Ως αγροτικές υπηρεσίες, οι παρεχόμενες από τους αγρότες με χειρωνακτική εργασία ή με το συνήθη εξοπλισμό της εκμετάλλευσής τους, οι οποίες συμβάλλουν στην παραγωγή αγροτικών προϊόντων. Στις υπηρεσίες αυτές περιλαμβάνονται κυρίως:
    α) οι εργασίες σποράς και φύτευσης, καλλιέργειας, θερισμού, αλωνίσματος, δεματοποίησης, περισυλλογής και συγκομιδής,
    β) οι εργασίες προπαρασκευής για την πώληση προϊόντων, όπως η διαλογή, η ξήρανση, ο καθαρισμός, η άλεση, η έκθλιψη, η απολύμανση, η συσκευασία και η αποθήκευση,
    γ) η φύλαξη, η πάχυνση και η εκτροφή ζώων,
    δ) η μίσθωση μηχανικών μέσων και εξοπλισμού γενικά, που χρησιμοποιούνται στις αγροτικές εκμεταλλεύσεις,
    ε) η τεχνική βοήθεια,
    στ) η καταπολέμηση επιβλαβών φυτών και ζώων, καθώς και ο ψεκασμός φυτών και εδάφους,
    ζ) η χρησιμοποίηση αρδευτικών, αποξηραντικών μέσων και εξοπλισμού,
    η) η υλοτομία, η κοπή ξύλων, καθώς και άλλες δασοκομικές υπηρεσίες.

    5. Σε κάθε περίπτωση ως αγροτικά προϊόντα και αγροτικές υπηρεσίες νοούνται τα αγαθά και οι υπηρεσίες του Παραρτήματος IV.

    Διαβάστε το ΦΕΚ εδώ

    Πηγή: Etheas.gr

  • Νικολακόπουλος: Αποκατάσταση του δρόμου στο Κάστρο με εξασφάλιση πίστωσης 1.000.000 ευρώ
    Νικολακόπουλος: Αποκατάσταση του δρόμου στο Κάστρο με εξασφάλιση πίστωσης 1.000.000 ευρώ

    Αποτελεσματική η συνεργασία Ανδρέα Νικολακόπουλου με Θ. Λιβάνιο, Χρ. Τριαντόπουλο και τον Δήμαρχο Ανδραβίδας-Κυλλήνης Γιάννη Λέντζα

    Σημαντική χρηματοδότηση για ένα από τα βασικά αιτήματα του Δήμου Ανδραβίδας – Κυλλήνης

    Ικανοποίηση από τον Ηλείο Υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη που είχε αντιληφθεί αμέσως την σπουδαιότητα του προβλήματος στην περιοχή

    Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που απασχολούν το Δήμο Ανδραβίδας – Κυλλήνης σε σχέση με τα νευραλγικά του οδικά δίκτυα, όπως είναι ο δρόμος που έχει καταστραφεί από καθιζήσεις και άλλες ζημιές στην περιοχή του Κάστρου, αναμένεται να αντιμετωπισθεί το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, καθώς εξασφαλίστηκε μεγάλη χρηματοδότηση ύψους 1.000.000 ευρώ από το Υπουργείο Εσωτερικών και ειδικότερα στο πλαίσιο του προγράμματος φυσικών καταστροφών.

    Για την συγκεκριμένη πίστωση και για την αποκατάσταση της εικόνας, μετά από αίτημα του Δήμου Ανδραβίδας – Κυλλήνης, είχε αναλάβει σχετικές πρωτοβουλίες ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Ανδρέας Νικολακόπουλος ο οποίος από την πρώτη στιγμή αντιλαμβανόμενος την σπουδαιότητα επίλυσης του προβλήματος, πίεσε και κατέβαλε κάθε δυνατή προσπάθεια, τόσο προς τον Υπουργό Εσωτερικών Θεόδωρο Λιβάνιο όσο και προς τον αρμόδιο Υφυπουργό Κλιματικής Αλλαγής και Πολιτικής Προστασίας Χρήστο Τριαντόπουλο για την ενίσχυση του Δήμου και την υλοποίηση έργου αποκατάστασης, και πάντα σε στενή συνεργασία με τον Δήμαρχο Ανδραβίδας – Κυλλήνης Γιάννη Λέντζα.

    Ο Ηλείος Υφυπουργός ιδιαίτερα ικανοποιημένος γιατί και οι δύο ανταποκρίθηκαν θετικά τους ευχαρίστησε, ενώ σημείωσε ότι και η συνεργασία με τον Δήμαρχο Γιάννη Λέντζα και τους συνεργάτες του υπήρξε διαρκής, αγαστή και αποτελεσματική, όπως αποδεικνύεται και από την δρομολόγηση του αιτήματος.

    nikolako lentzas livanios 2

    Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΤΩΝ ΖΗΜΙΩΝ

    Υπενθυμίζεται, ότι ο ίδιος ο κ. Νικολακόπουλος είχε μεταβεί στο σημείο του δρόμου και είχε δει από κοντά το μέγεθος των προβλημάτων, περπατώντας σε όλα τα τμήματα των ζημιών και ζητώντας την ανάλογη ενημέρωση.

    Η χρηματοδότηση του ενός εκατ. ευρώ εντάσσεται στο προαναφερόμενο πρόγραμμα στόχος του οποίου είναι να αντιμετωπισθούν έγκαιρα και αποτελεσματικά επείγουσες και απρόβλεπτες ανάγκες, που προκαλούν οι φυσικές καταστροφές σε υποδομές της Αυτοδιοίκησης και Νομικών της Προσώπων.

    Ο Δήμος Ανδραβίδας – Κυλλήνης πλέον οφείλει να «τρέξει» σε συνεργασία με τους υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπ. Εσωτερικών τις διαδικασίες που απαιτούνται από εδώ και στο εξής, κυρίως όσον αφορά τα τεχνικά ζητήματα εντός των υποδεικνυόμενων χρονοδιαγραμμάτων.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Κατρίνης: Θα παραταθούν οι συμβάσεις των ΙΔΟΧ που προσλήφθηκαν στα Δασαρχεία το Σεπτέμβριο και απολύονται στις 31/10;
    Κατρίνης: Θα παραταθούν οι συμβάσεις των ΙΔΟΧ που προσλήφθηκαν στα Δασαρχεία το Σεπτέμβριο και απολύονται στις 31/10;

    Σοβαρά ερωτήματα για τον σχεδιασμό και την εφαρμογή της αντιπυρικής προστασίας και της αποκατάστασης των συνεπειών από τις καταστροφικές πυρκαγιές, θέτει ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Μιχάλης Κατρίνης, με αφορμή τον τρόπο που έγιναν οι προσλήψεις ΙΔΟΧ στα Δασαρχεία της χώρας για το 2024.

    Όπως αναφέρει σε σχετική ερώτηση που κατέθεσε προς τον αρμόδιο υπουργό και την οποία συνυπογράφει ο βουλευτής Μ. Χριστοδουλάκης, τομεάρχης περιβάλλοντος της κοινοβουλευτικής ομάδας, το υπουργείο προχώρησε σε προσλήψεις προσωπικού ΙΔΟΧ στα Δασαρχεία της χώρας για την αντιμετώπιση απρόβλεπτων και επειγουσών αναγκών της αντιπυρικής περιόδου, με τους περισσότερους εργαζόμενους να υπογράφουν συμβάσεις μέσα στο Σεπτέμβριο, που όμως όλες έχουν ως ημερομηνία λήξης την 31η Οκτώβρη.

    Ο Ηλείος βουλευτής θέτει το βασικό ερώτημα αν οι προσλήψεις αυτές έγιναν τελικά για εποχικές ανάγκες της αντιπυρικής περιόδου, οπότε θα έπρεπε να ξεκινούν από την 1η Μαΐου και να διαρκούν μέχρι την 31η Οκτωβρίου ή για απρόβλεπτες και επείγουσες ανάγκες που προέκυψαν από φυσικές καταστροφές (π.χ. πυρκαγιές), οπότε, ανεξάρτητα από την έναρξή τους, δεν θα έπρεπε να έχουν ως ημερομηνία λήξης το τέλος της αντιπυρικής περιόδου, αλλά το τέλος των έκτακτων αναγκών που προέκυψαν. Επισημαίνει μάλιστα, ότι στις ανακοινώσεις των προσλήψεων αναφέρεται πως αυτές έγιναν με βάση το άρθρο 36 του ν. 4765/2021, το οποίο ρυθμίζει τα σχετικά με τις προσλήψεις για απρόβλεπτες και έκτακτες ανάγκες και ορίζει η διάρκεια αυτών των συμβάσεων μπορεί να έχει διάρκεια έως οχτώ μήνες, χωρίς αναφορά σε συγκεκριμένη εποχή και περίοδο. Θέτει επομένως το ερώτημα στον υπουργό, εάν η κυβέρνηση σκοπεύει να επεκτείνει τις συμβάσεις των εργαζομένων που προσλήφθηκαν λίγο πριν από την απόλυση τους, επεκτείνοντας τις συμβάσεις τους μέσα στο όριο των οχτώ μηνών που προβλέπει ο ν. 4765/2021, με βάση τον οποίο προσλήφθηκαν.

    Καταλήγοντας, ζητά αναλυτικά στοιχεία για τον αριθμό των προσληφθέντων, το χρόνο που εγκρίθηκαν οι σχετικές πιστώσεις, το αρχικό ποσό που εγκρίθηκε και το τελικό ποσό που δαπανήθηκε από αυτές τις πιστώσεις προκειμένου να πληρωθεί το προσωπικό ΙΔΟΧ που προσλήφθηκε στα Δασαρχεία. Επιπλέον, καλεί την κυβέρνηση να απαντήσει πώς σκοπεύει να αντιμετωπίσει τις πάγιες και διαρκείς ανάγκες σε προσωπικό των Δασαρχείων, δεδομένων των ελλείψεων σε μόνιμο προσωπικό, και γιατί αυτές οι ανάγκες δεν καλύπτονται με μόνιμες προσλήψεις.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Αυγερινοπούλου: Προωθούμε τον διάλογο για έναν ειρηνικό κόσμο, χωρίς φόβο, βία και συγκρούσεις
    Αυγερινοπούλου: Προωθούμε τον διάλογο για έναν ειρηνικό κόσμο, χωρίς φόβο, βία και συγκρούσεις

    Ομιλία της Αντιπροέδρου της Διακοινοβουλευτικής Ένωσης (IPU) στην 3η Κοινοβουλευτική Σύνοδο Κορυφής της Διεθνούς Πλατφόρμας της Κριμαίας

    Στις εργασίες της 3η Κοινοβουλευτικής Συνόδου Κορυφής της Διεθνούς Πλατφόρμας της Κριμαίας, έλαβε μέρος η Αντιπρόεδρος της Διακοινοβουλευτικής Ένωσης (IPU), Δρ. Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου. Η Σύνοδος διεξήχθη στη Ρίγα της Λετονίας, με τη συμμετοχή αποστολών από 62 εθνικά κοινοβούλια και διεθνείς οργανισμούς ενώ ο Πρόεδρος της Ουκρανίας, κ. Βολοντιμίρ Ζελένσκι απηύθυνε μήνυμα σε απευθείας σύνδεση.

    Στην ομιλία της, η Αντιπρόεδρος της Διακοινοβουλευτικής Ένωσης αναφέρθηκε στις εκτεταμένες συνέπιες του πολέμου στην Ουκρανία στην παγκόσμια ασφάλεια και σταθερότητα. Η Δρ. Αυγερινοπούλου υπογράμμισε τη σταθερή στάση της IPU κατά της στρατιωτικής επίθεσης και την υπεράσπιση της διεθνούς ειρήνης μέσω της κοινοβουλευτικής διπλωματίας. «Η Ευρώπη αντιμετωπίζει προκλήσεις ασφαλείας που δεν είχε δει από τον Ψυχρό Πόλεμο. Ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει κλονίσει τα θεμέλια της διεθνούς ειρήνης και σταθερότητας μέχρι τον πυρήνα τους» τόνισε, υπογραμμίζοντας τη σοβαρότητα του τρέχοντος γεωπολιτικού τοπίου.

    avgerin krimaia omil 2

    Η Δρ. Αυγερινοπούλου εξέφρασε την έντονη καταδίκη της IPU για τη στρατιωτική επιθετικότητα της Ρωσίας, αναφέρθηκε στα δύο ψηφίσματα με τα οποία απορρίφθηκε σθεναρά η παράνομη προσάρτηση ουκρανικών εδαφών και κάλεσε όλα τα έθνη να τηρήσουν αυστηρά τον Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών και το Διεθνές Δίκαιο. Μιλώντας για την πιθανή χρήση πυρηνικών όπλων, καταδίκασε κάθε απειλή ή χρήση όπλων μαζικής καταστροφής. «Τα μόνιμα μέλη του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών, συμπεριλαμβανομένης της Ρωσικής Ομοσπονδίας, έχουν ιδιαίτερο καθήκον να σέβονται τις αρχές της κυριαρχίας, της εδαφικής ακεραιότητας και της απαγόρευσης της χρήσης βίας, που αποτελούν το θεμέλιο του διεθνούς συστήματος», ανέφερε χαρακτηριστικά.

    Η Αντιπρόεδρος της Διακοινοβουλευτικής Ένωσης μίλησε για τον κρίσιμο ρόλο των βουλευτών στο να ενθαρρύνουν τον διάλογο και την συνεργασία. «Η διάρκεια και το εύρος του πολέμου στην Ουκρανία προκαλούν βαθιά ανησυχία. Το φάσμα αυτού του πολέμου ως προοίμιο για έναν ευρύτερο παγκόσμιο πόλεμο πρέπει να αποφευχθεί. Ως βουλευτές, έχουμε έναν μοναδικό ρόλο να διαδραματίσουμε σε αυτή τη διαδικασία», επεσήμανε.

    Παράλληλα τόνισε ότι για περισσότερα από 135 χρόνια, η IPU υπερασπίζεται την ειρήνη μέσω της κοινοβουλευτικής δέσμευσης. Αναφέρθηκε, δε, στην πρόσφατη Διακήρυξη της Γενεύης για την Κοινοβουλευτική Διπλωματία της IPU, η οποία αναγνωρίζει την κοινοβουλευτική διπλωματία ως βασικό εργαλείο για την επίλυση συγκρούσεων και τη δημιουργία γεφυρών σε περιόδους κρίσης.

    avgerin krimaia omil 3

    Μιλώντας για το έργο της Ομάδας Εργασίας της IPU για την ειρηνική επίλυση του Πολέμου στην Ουκρανία, τόνισε ότι οι προτάσεις της υπήρξαν καθοριστικές για την προώθηση του διαλόγου για κρίσιμα ζητήματα όπως η πυρηνική ασφάλεια, η επισιτιστική ασφάλεια, την μεταχείριση των αιχμαλώτων πολέμου, την προστασία του περιβάλλοντος και η προστασία των παιδιών της Ουκρανίας κατά τη διάρκεια του πολέμου.

    Ολοκληρώνοντας την ομιλία της, η Δρ. Αυγερινοπούλου ζήτησε τη συνέχιση των διπλωματικών προσπαθειών. «Ακόμη και στην ομίχλη του πολέμου, η επιλογή για διπλωματία και διάλογο πρέπει να διατηρηθεί και οι δίαυλοι επικοινωνίας πρέπει να παραμείνουν βιώσιμοι ώστε να περιοριστούν οι τρομερές ανθρωπιστικές συνέπειες του πολέμου και όταν έρθει η ώρα, οι μηχανισμοί αυτοί μπορεί να συμβάλλουν σε μια δίκαιη και διαρκής ειρήνη», υπογράμμισε, τονίζοντας ότι η διαρκής ειρήνη πρέπει να οικοδομηθεί στις αρχές της ανθρώπινης ασφάλειας και της κοινής ασφάλειας. «Η ανθρώπινη ασφάλεια περιλαμβάνει την ευημερία χωρίς φόβο και αναξιοπρέπεια, το να ζει κανείς σε μια δίκαιη, δημοκρατική και ισότιμη κοινωνία, όπου οι άνθρωποι είναι ασφαλείς και έχουν πρόσβαση σε τρόφιμα, υγειονομική περίθαλψη, εκπαίδευση και πόρους για να ευδοκιμήσουν. Η κοινή ασφάλεια, από την άλλη πλευρά, βασίζεται στην κατανόηση ότι η ασφάλεια κανενός έθνους δεν μπορεί να γίνει εις βάρος της ασφάλειας ενός άλλου, ότι η ασφάλεια μιας χώρας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ασφάλεια των γειτόνων της και της παγκόσμιας κοινότητας» κατέληξε στην ομιλία της.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Νικολακόπουλος: Μείωση του πλαφόν στρεμματικής ενίσχυσης και παράταση στην παράδοση του προϊόντος
    Νικολακόπουλος: Μείωση του πλαφόν στρεμματικής ενίσχυσης και παράταση στην παράδοση του προϊόντος

    Συνάντηση με Υφ. Αγροτικής ανάπτυξης Δίον. Σταμενίτη της Ο.Π. Αμαλιάδας παρουσία Α. Νικολακόπουλου

    Συζητήθηκαν ακόμα οι αποζημιώσεις του ΕΛΓΑ – το εργόσημο κλπ - Πραγματική και άμεση στήριξη των παραγωγών μας ζητά ο Ηλείος Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη

    Με σκοπό να συζητηθούν βασικά ζητήματα σε ότι αφορά τα αγροτικά μας προϊόντα και προβλήματα των καλλιεργητών μας, έγινε χθες η συνάντηση μεταξύ του Υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης, Διονύση Σταμενίτη με τον πρόεδρο και τον αντιπρόεδρο της Ομάδας Παραγωγών Αμαλιάδας Χρήστο Βαλιανάτο και Σωτήρη Κακαλέτρη. Στην ίδια συνάντηση ήταν παρών και ο Ηλείος Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Ανδρέας Νικολακόπουλος ο οποίος αντιλαμβανόμενος την ιδιαιτερότητα αυτών των προβλημάτων συνέβαλε ώστε να πραγματοποιηθεί έγκαιρα και με ουσιαστικό τρόπο η συγκεκριμένη συνάντηση.

    Το πρώτο θέμα που έθεσαν τα στελέχη της Ομάδας Παραγωγών ήταν το θέμα του πλαφόν της στρεμματικής ενίσχυσης της σταφίδας· που σήμερα αυτό προσδιορίζεται στα 150 κιλά και όπως αναφέρθηκε το όριο αυτό πρέπει να μειωθεί προκειμένου να έχουν τη δυνατότητα να λάβουν την στρεμματική ενίσχυση όλοι οι παραγωγοί της σταφίδας.

    Ο κ. Σταμενίτης υποσχέθηκε ότι θα αντιμετωπιστεί το συγκεκριμένο θέμα με τη μείωση του πλαφόν ενώ υποσχέθηκε σε άλλο αίτημα της Ομάδας Παραγωγών να δώσει και παράταση όσον αφορά την παράδοση των στρεμματιάτικων, η οποία σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα ισχύει μέχρι και το τέλος Νοεμβρίου. Ωστόσο ο ίδιος τόνισε ότι θα δοθεί παράταση πέραν της συγκεκριμένης ημερομηνίας ώστε να διευκολυνθούν οι παραγωγοί μας.

    Άλλο βασικό θέμα που συζητήθηκε ήταν τα επιχειρησιακά προγράμματα για τις οργανώσεις παραγωγών με τα οποία -ως γνωστόν- οι τελευταίοι διευκολύνονται όσον αφορά το πρωτογενές υλικό με το οποίο προχωρούν τις καλλιέργειές τους. Σύμφωνα με τα όσα συζήτησαν και επειδή δεν έχει προχωρήσει φέτος κανένα από αυτά τα προγράμματα, υπάρχει ο κίνδυνος να μην τύχουν των ανάλογων χρηματοδοτήσεων οι καλλιεργητές και για αυτό εκφράσθηκε ανησυχία.

    Ωστόσο έλαβαν και εδώ τη διαβεβαίωση του κ. Σταμενίτη ότι ανεξαρτήτως της πορείας αυτών των επιχειρησιακών προγραμμάτων κανένας αγρότης καλλιεργητής δεν πρόκειται να χάσει των ενισχύσεων από τα επιχειρησιακά προγράμματα έτσι ώστε απρόσκοπτα να συνεχίσει τις καλλιέργειες του.

    ΕΓΡΗΓΟΡΣΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΕΛΓΑ

    Τρίτο θέμα που συζητήθηκε ήταν και η εγρήγορση από πλευράς ΕΛΓΑ αλλά και η τροποποίηση του Ασφαλιστικού Οργανισμού έτσι ώστε να μπορεί να τα ανταποκρίνεται καλύτερα στα θέματα αποζημιώσεων των παραγωγών. Ειδικότερα ετέθη το θέμα των καθυστερήσεων καθώς εκκρεμούν αποζημιώσεις για ζημιές που έχουν γίνει από τον καύσωνα του καλοκαιριού, σε σταφίδα, βιομηχανική ντομάτα και σε διάφορες μορφές κηπευτικών. Και εδώ υπήρξε η θετική απάντηση του υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης Διονύση Σταμενίτη, αφού και ο ίδιος είπε ότι γνωρίζει το πρόβλημα και θα επισπευθεί όσο καλύτερα γίνεται η συγκεκριμένη διαδικασία.

    Τέλος τέθηκε το θέμα του εργόσημου, ένα ιδιαίτερο σοβαρό ζήτημα που επίσης απασχολεί τους αγρότες και το οποίο θα πρέπει να επιλυθεί όσον αφορά τη διαδικασία της υλοποίησης του και εν τέλη της εφαρμογής του.

    Για όλα τα παραπάνω ο Ηλείος Υφυπουργός, Ανδρέας Νικολακόπουλος, επεσήμανε την ανάγκη να στηριχθούν οι αγρότες μας πραγματικά είτε με τη μείωση του πλαφόν για την στρεμματική ενίσχυση είτε με την παράταση παράδοσης του προϊόντος ή με την περαιτέρω ενίσχυση για να μπορέσουν να καλλιεργήσουν και την ερχόμενη αγροτική περίοδο. Δήλωσε ακόμα ότι είναι πολύ σοβαρό το θέμα του εργοσήμου ενώ για τον ΕΛΓΑ επανέλαβε την άποψή του ότι θα πρέπει να αλλάξουν συγκεκριμένες λειτουργίες έτσι ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί πολύ πιο άμεσα και στη βάση μίας διευρυμένης εικόνας για τις ζημιές που έχουν υποστεί οι καλλιέργειες της περιοχής μας.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Καλαματιανός: Σύνδεση του "Πάτρα-Πύργος" με το αεροδρόμιο του Αράξου
    Καλαματιανός: Σύνδεση του

    Την ανάγκη σύγχρονης οδικής σύνδεσης της Ηλείας με το αεροδρόμιο του Αράξου, αναδεικνύει ο Τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Διονύσης Καλαματιανός. Όπως επισημαίνεται σε ερώτηση που συνυποβάλλει με Βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, η οδική σύνδεση του αεροδρομίου του Αράξου με την Ηλεία, θα συμβάλλει καθοριστικά στην τουριστική και εν γένει οικονομική πρόοδο της περιοχής μας. Είναι βέβαιο ότι θα προσδώσει περαιτέρω αναπτυξιακή δυναμική στον νομό, αυξάνοντας και διευκολύνοντας ακόμα περισσότερο την επισκεψιμότητα, σε συνδυασμό με τα λιμάνια του Κατακόλου και της Κυλλήνης.

    Σε δήλωσή του, ο Διονύσης Καλαματιανός αναφέρει τα εξής:

    «Οι παλινωδίες της κυβέρνησης μετέθεσαν τα χρονοδιαγράμματα κατασκευής του "Πάτρα-Πύργος" αρκετά προς τα πίσω. Όπως όλοι γνωρίζουμε, το έργο απεντάχθηκε το 2013 από την κατασκευή του συνολικού αυτοκινητόδρομου "Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα", με απόφαση της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ.

    Το 2018, ύστερα από μεγάλες προσπάθειες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, το έργο εγκρίθηκε και έλαβε χρηματοδότηση από την Επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

    Το 2019 ξεκίνησε να κατασκευάζεται και σύμφωνα με τις υπογεγραμμένες συμβάσεις που εκτελούνταν πριν τις ακυρώσει η κυβέρνηση της ΝΔ, θα ολοκληρωνόταν το 2023, δίχως διόδια. Δυστυχώς, οι επιλογές αυτής της κυβέρνησης φόρτωσαν το έργο με επιπλέον χρόνια καθυστέρησης και κόστος εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ. Χρήματα, δηλαδή, που θα χρεωθούν οι πολίτες για πληρωμή διοδίων και αποζημιώσεις σε εργολάβους.

    Βεβαίως, δεν πρέπει να ξεχνάμε και το "Πύργος-Τσακώνα", το οποίο παραμένει στον αέρα, δίχως να υπάρχει καμία πρόοδος και κανένα χρονοδιάγραμμα.

    Ελπίζουμε, λοιπόν, η κυβέρνηση να επιδείξει επιτέλους συνέπεια και πραγματικό ενδιαφέρον για τους πολίτες της Ηλείας, που εδώ και 5 χρόνια βλέπουν κρίσιμα έργα υποδομών όπως τα προαναφερόμενα "Πάτρα-Πύργος" και "Πύργος-Τσακώνα", η υπογειοποίηση του ΤΟΕΒ Γαστούνης και συνολικά του αρδευτικού δικτύου του νομού, η αναβάθμιση των φραγμάτων Πηνειού και Αλφειού, να βαλτώνουν και να καθυστερούν. Για το "Πάτρα-Πύργος", θα περιμένουμε τις ακριβείς ημερομηνίες παράδοσης του έργου. Παράλληλα, εκτιμούμε ότι θα πρέπει να προβλεφθεί και η άμεση σύνδεσή του με το αεροδρόμιο του Αράξου, γεγονός που θα προσφέρει στους επιβάτες γρήγορη, άνετη και ασφαλή πρόσβαση σε τουριστικούς προορισμούς της Ηλείας. Αυτό ζητάμε και με κατάθεση σχετικής ερώτησης προς τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, καλώντας τον να απαντήσει αν προτίθεται να χρηματοδοτήσει -και με βάση ποιο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης- αυτή την κρίσιμη αναπτυξιακή παρέμβαση προς όφελος του νομού μας.»

    (Δελτίο Τύπου)

  • Αυγερινοπούλου: Συνάντηση με τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης για τον πρωτογενή τομέα της Ηλείας
    Αυγερινοπούλου: Συνάντηση με τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης για τον πρωτογενή τομέα της Ηλείας

    Ζητήματα ζωτικής σημασίας που απασχολούν τον πρωτογενή τομέα της Ηλείας συζητήθηκαν στην συνάντηση που είχε η Βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Κώστα Τσιάρα. Μάλιστα, ο Υπουργός εξέφρασε το άμεσο ενδιαφέρον του να επισκεφθεί την Ηλεία το επόμενο διάστημα, ύστερα από πρόταση του Βουλευτού, ώστε να διερευνηθούν έτι περαιτέρω πολιτικές και πρωτοβουλίες στήριξης της αγροτικής παραγωγής στην Ηλεία.

    Ίδρυση Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Κορινθιακής Σταφίδας

    Όπως τονίστηκε κατά την διάρκεια της συνάντησης, η ενίσχυση του πρωτογενούς τομέα αποτελεί εθνικό στόχο για την Κυβέρνηση, με ανάπτυξη πιο ανταγωνιστικών καλλιεργειών, μέσα από την ενίσχυση της ποιότητας των προϊόντων και της διαπραγματευτικής ισχύος των παραγωγών.

    Σε αυτό το πλαίσιο, η κα. Αυγερινοπούλου αναφέρθηκε στην ανάγκη οργάνωσης των παραγωγών και όλης της εφοδιαστικής αλυσίδας ανταγωνιστικών αγροτικών προϊόντων, ενώ έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην ίδρυση της Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Κορινθιακής Σταφίδας, ώστε οι παραγωγοί να έχουν πρόσβαση σε χρηματοδοτήσεις από την ΕΕ στο πλαίσιο επιχειρησιακών προγραμμάτων για τη στήριξη συλλογικών επενδύσεων στην ποιότητα και στην ανταγωνιστικότητα του προϊόντος και να υπάρξει ένα διαφορετικό μοντέλο προώθησης και εξαγωγής του προϊόντος, το οποίο θα ανταποκρίνεται στις προκλήσεις και απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής. Ο Υπουργός έχει άλλωστε θέσει την σταφίδα ανάμεσα στα αγροτικά προϊόντα προτεραιότητας για περαιτέρω προώθηση και "rebranding". Προς αυτή την κατεύθυνση, τις επόμενες εβδομάδες αναμένεται η σύγκληση σύσκεψης, με την συμμετοχή όλων των ενδιαφερόμενων μερών, με στόχο την οργάνωση της Διεπαγγελματικής που θα ενισχύσει την προοπτική αειφορίας και της εξαγωγικής δραστηριότητας.

    Ένταξη της Ηλείας στο πρόγραμμα θερμοκηπιακών καλλιεργειών

    Εξάλλου, συζητήθηκε το πρόγραμμα που θα υλοποιηθεί το επόμενο διάστημα, ύψους 600 εκατ. ευρώ, για επενδύσεις σε θερμοκηπιακές καλλιέργειες και οι προοπτικές ανάπτυξής του και στην Ηλεία, με στόχο τη διασφάλιση της βιωσιμότητας των φυσικών πόρων και της αειφόρου παραγωγής, σε συνδυασμό με την αύξηση του αγροτικού εισοδήματος. Η ανακοίνωση έγινε από τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, στην 88η ΔΕΘ και αποτελεί ένα ουσιαστικό βήμα για να ανοίξει ένας νέος ελπιδοφόρος δρόμος για τον συγκεκριμένο κλάδο, προς όφελος των αγροτών.

    O κ. Τσιάρας, ο οποίος έχει σημαντική γνώση της αναπτυξιακής δυνατότητας του Ν. Ηλείας, τόνισε ότι η υλοποίηση του εν λόγω προγράμματος αποτελεί προτεραιότητα του Υπουργείου, θα προκηρυχθεί δε ως το τέλος του έτους, ενώ αποτελεί σημαντική ευκαιρία για την Ηλεία. Όπως τόνισε η κα. Αυγερινοπούλου, τα θερμοκήπια προσφέρουν ασφάλεια απέναντι στις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης, μείωση της κατανάλωσης υδάτινων πόρων αλλά και φυτοφαρμάκων, μείωση του κόστους καλλιέργειας και αυξημένη, ακόμα και δέκα φορές, σε ποσότητες παραγομένων προϊόντων και όλα αυτά σε συνδυασμό με την ανάπτυξη καινοτόμων αγροβολταϊκών συστημάτων μπορούν να ενισχύσουν περαιτέρω την ανταγωνιστικότητα των προϊόντων της ελληνικής γης σε μια όλο και περισσότερο απαιτητική διεθνή αγορά.

    Μέριμνα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης

    Η κα. Αυγερινοπούλου είχε την ευκαιρία να συζητήσει με τον κ. Τσιάρα και το θέμα των επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης στον πρωτογενή τομέα και ως εκ τούτου στο αγροτικό εισόδημα, ζητώντας την περαιτέρω στήριξη του πρωτογενούς τομέα προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι συνέπειες αυτές. Ο υπουργός τόνισε ότι η στήριξη του πρωτογενούς τομέα από την κυβέρνηση είναι δεδομένη, καθώς αναγνωρίζεται από μέρους της η μεγάλη συμβολή των παραγωγών μας στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, προσθέτοντας ότι προς αυτή την κατεύθυνση, το υπουργείο εξετάζει, μέσω της Ευρωπαϊκής Ένωσης, την δυνατότητα δημιουργίας νέου ταμείου που να μπορεί να καλύπτει ανάλογες ζημίες. Το θέμα τέθηκε από τον υπουργό και στο Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας και Αλιείας που διεξήχθη στο Λουξεμβούργο.

    Ο κ. Τσιάρας επισήμανε ότι η Ελλάδα υποστηρίζει την ανάγκη για μια ενωσιακή στρατηγική προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή, ειδικά στον αγροτικό τομέα, καθώς τα υπάρχοντα μέσα και εργαλεία για τη διαχείριση κρίσεων δεν είναι αρκετά ευέλικτα ή αποτελεσματικά, διότι δεν σχεδιάστηκαν για την αντιμετώπιση επιπτώσεων που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή. Οφείλουμε να προβούμε σε έναν σχεδιασμό που θα καλύπτει τόσο την πρόληψη και την προσαρμογή στις αλλαγές, όσο και την άμεση αντιμετώπιση των συνεπειών σε περιπτώσεις καταστροφών από ακραία καιρικά φαινόμενα, τόνισε προσθέτοντας ότι θα πρέπει να υπάρχει ευελιξία στη μεταφορά ενωσιακών πόρων, να βελτιωθεί η συνεργασία μεταξύ των ευρωπαϊκών ταμείων, με έμφαση στην πολιτική συνοχής και να ενισχυθεί το γεωργικό αποθεματικό ή να δημιουργηθεί νέο ειδικό Ταμείο.

    Παράλληλα, από την Ηλεία Βουλευτή τέθηκε το θέμα του πλαφόν που ισχύει για τις αποζημιώσεις των αγροτών από τον ΕΛΓΑ, για ζημιές που έχουν υποστεί στις καλλιέργειές. Το συνολικό ανώτατο όριο αποζημίωσης έχει οριστεί στις 70.000 ευρώ κατ’ έτος και ανά δικαιούχο για όλες τις καλλιέργειες, ωστόσο με τις σημερινές συνθήκες που οι ζημίες είναι εκτεταμένες, το ποσό αυτό δεν επαρκεί για να συνεχίσουν αρκετοί αγρότες να καλλιεργούν, θέμα που θα εξετασθεί από κοινού με το υπουργείο Οικονομικών.

    (Δελτίο Τύπου)

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch