Κυριακή, 14 Μαϊος 2023 12:20

1ο ΕΠΑΛ Λεχαινών: Διαπίστευση “Erasmus+” με την ολοκλήρωση των ευρωπαϊκών προγραμμάτων 2022

Γράφτηκε από τον
Ad Slot

Το 1ο ΕΠΑ.Λ. Λεχαινών «Ηρακλής Μοσχονάς» πραγματοποίησε και τη 2η ροή κινητικότητας με την μετακίνηση μαθητών και εκπαιδευτικών του στην Ιταλία. Ολοκλήρωσε έτσι το Ευρωπαϊκό του πρόγραμμα ERASMUS+ για το εκπαιδευτικό έτος 2022-23 που είχε εγκριθεί από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.) με θέμα «Προοπτικές ενίσχυσης του ατομικού και επαγγελματικού προφίλ των μαθητών της επαγγελματικής εκπαίδευσης» με μετακινήσεις σε Πορτογαλία και Ιταλία με στόχους την βελτίωση των επαγγελματικών δεξιοτήτων των μαθητών και την ανάπτυξη σχέσεων συνεργασίας με ευρωπαϊκούς επαγγελματικούς φορείς που δραστηριοποιούνται στους τομείς της εκπαίδευσης, της κατάρτισης, της εργασίας και της επιχειρηματικότητας.

Στην εν λόγω κινητικότητα μετακινήθηκαν 12 μαθητές από τις ειδικότητες της Αισθητικής Τέχνης και του Τεχνικού Εγκαταστάσεων Ψύξης, Αερισμού και Κλιματισμού που ταξίδεψαν στο Μιλάνο της Ιταλίας και σε συνεργασία με τον φορέα Europe For All πραγματοποίησαν πρακτική άσκηση σε επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα στο αντικείμενο της ειδικότητας τους για 16 ημέρες. Στο χρονικό αυτό διάστημα πραγματοποιήθηκαν και πολιτιστικές επισκέψεις σε αξιοθέατα της πόλης του Μιλάνου και σε άλλους προορισμούς που βρίσκονταν σε κοντινή απόσταση. Οι μαθητές που συμμετείχαν στην κινητικότητα ήταν : Αλικανιώτη Χριστίνα, Μπουκουβάλα Αθανασία, Μάστορα Γεωργία, Κοτροκόη Θεοδώρα, Σαλιαί Κατερίνα, Λικάι Μαρία, Γαλάνης Άγγελος, Μαρκόπουλος Γεώργιος, Οικονομόπουλος Ραφαήλ, Σέλφο Ματέο, Καπράλος Σταύρος, Γιαουπάι Ντάνιελ και οι εκπαιδευτικοί Σπρίντζος Νεκτάριος, Καραμπέτσου Αγγελική, Λαγογιάννης Χριστόφορος και Λαγογιάννης.

Με την υλοποίηση της κινητικότητας αυτής οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν καλές πρακτικές και να αναπτύξουν το εκπαιδευτικό και επαγγελματικό τους προφίλ Παράλληλα, το πρόγραμμα στόχευσε στην ανάπτυξη συνεργασιών με φορείς της ΕΕ ως προς την εκπαίδευση και κατάρτιση των εργαζομένων με σκοπό την ανταλλαγή εμπειριών και καλών πρακτικών

Με αφορμή την πραγματοποιηθείσα κινητικότητα, ο Σύλλογος Διδασκόντων του 1ου ΕΠΑ.Λ. Λεχαινών «Ηρακλής Μοσχονάς» και ο Διευθυντής Βατσής Παναγιώτης είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει την απόκτηση της «Διαπίστευσης ERASMUS+”, που έλαβε η σχολική μονάδα από το ‘Ιδρυμα Κρατικών Υποτροφιών για το χρονικό διάστημα 2024-2027. Η συγκεκριμένη τιμητική διάκριση εξασφαλίζει για τα επόμενα τέσσερα (4) χρόνια την χρηματοδότηση ενός σημαντικού αριθμού από κινητικότητες κατάρτισης μαθητών και επιμόρφωσης εκπαιδευτικών στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η διάκριση αυτή είναι αποτέλεσμα συμμετοχής της σχολικής μονάδας σε προγράμματα κινητικότητας ERASMUS+ τα τελευταία 10 χρόνια και της επιτυχημένης υλοποίησης τους από τους σχεδιαστές της σχολικής μονάδας, τους μαθητές και τους συνοδούς εκπαιδευτικούς.

Ιδιαίτερη μνεία για την συνεισφορά τους στην διάκριση αυτή οφείλεται στην Ομάδα Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων του σχολείου, η οποία αποτελείται από
από τον Διευθυντή κο. Βατσή Παναγιώτη και τους εκπαιδευτικούς κ. Δελημπέη Γεώργιο ΠΕ86 και κα. Τσούλου Γεωργία ΠΕ06 οι οποίοι συνεργάζονται σε όλα τα στάδια της κινητικότητας από την συγγραφή και υποβολή των αιτήσεων έως τον σχεδιασμό και την υλοποίηση τους.

Μέσα από την υλοποίηση των προγραμμάτων κινητικότητας η σχολική μονάδα επιδιώκει να καλύψει τις εκπαιδευτικές ανάγκες των συμμετεχόντων και, παράλληλα, να τους ωθήσει στην ανάπτυξη ενός σύγχρονου επαγγελματικού προφίλ και συμβατού με την αγορά εργασίας της εποχής μας. Επιπλέον, βασική επιδίωξη των προγραμμάτων είναι η απόκτηση της απαραίτητης ευρωπαϊκής εξωστρέφειας από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου και η εξειδίκευσή τους στη χρήση σύγχρονων διδακτικών εργαλείων στην καθημερινή πρακτική, ώστε να επιτευχθεί η ποιοτική αναβάθμιση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου
Με την υπογραφή της σύμβασης με το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών η σχολική μας μονάδα λαμβάνει ένα σημαντικό διαβατήριο ανάπτυξης που μπορεί να μεταβάλει ουσιαστικά την οργάνωση της, την εξέλιξη της και την εξωστρέφεια της σε τοπικό, περιφερειακό και διεθνές περιβάλλον δημιουργώντας ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό σχολείο.

Η ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΤΟΥ 1ου ΕΠΑ.Λ. ΛΕΧΑΙΝΩΝ ΓΙΑ ΕΝΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΟΡΑΜΑ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ

1o EPAL Lex Milano1

1o EPAL Lex Milano2

1o EPAL Lex pist

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 14 Μαϊος 2023 22:35

Σχετικά Άρθρα

  • Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτ. Ελλάδας: Erasmus Days2024 "I (AI) SING ERASMUS+, I HAIKU ERASMUS+”
    Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτ. Ελλάδας: Erasmus Days2024

    Mε ιδιαίτερα μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε και φέτος ο εορτασμός των Erasmus Days 2024 που πραγματοποιήθηκε στις 14-19 Οκτωβρίου 2024 με τη διοργάνωση 10111 εκδηλώσεων σε όλο τον κόσμο. Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών - Εθνικής Μονάδας Συντονισμού του Προγράμματος Erasmus+ και διοργάνωσε την εκδήλωση “Ι (ΑΙ) Sing Erasmus+, I Haiku Erasmus” σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης δια της Περιφερειακής Επόπτριας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας και της Προωθήτριας Εrasmus+ Π.Δ.Ε. Δυτικής Ελλάδας, την Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2024.

    Τριάντα τέσσερις (34) εξαιρετικές δημιουργίες μαθητών και εκπαιδευτικών παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής εκδήλωσης. Οι συμμετέχοντες δημιούργησαν το δικό τους τραγούδι ή Haiku ποίημα για την Erasmus+ εμπειρία τους με ή χωρίς τη χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης.

    Μέσα από την εκδήλωση αναδείχθηκαν οι εμπειρίες και οι ευκαιρίες που προσφέρει στη Σχολική Κοινότητα το Erasmus+ σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο, ΕΠΑΛ, Ειδικά Δημοτικά Σχολεία, ΕΝΕΕΓΥΛ, ΕΕΕΕΚ) με συμμετοχές και από τις 3 Περιφερειακές Ενότητες Αχαΐας, Ηλείας και Αιτωλοακαρνανίας. Παράλληλα αναδείχθηκε η αξιοποίηση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσω κυρίως της παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης δηλαδή της χρήσης της ως εργαλείο, σε ένα μέρος μίας ολοκληρωμένης μαθησιακής εμπειρίας και όχι ως υποκατάστατο της ανθρώπινης νοημοσύνης.

    Οι δημιουργίες των μαθητών υπάρχουν διαθέσιμες στον ακόλουθο ψηφιακό τοίχο:

    https://padlet.com/pdedeerasmusdays2021/erasmusdays-2024-o54oofrhma7jtht6

    Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε σε όλους τους συμμετέχοντες η δημιουργικότητα , η φαντασία αλλά και τα συναισθήματα χαράς για τις νέες εμπειρίες και γνώσεις, που καθρεφτίζονταν μέσα στις δημιουργίες των μαθητών. Τα παιδιά μίλησαν για την αξία της ειρήνης καταδικάζοντας τη φρίκη του πολέμου, τις αρχές της ισότητας και της δικαιοσύνης, τη σημασία της συνεργασίας και της αλληλεγγύης, την αξία της συμπερίληψης, την περιβαλλοντική βιωσιμότητα και αειφορία, τη σημασία της ευζωίας και την προσδοκία για ένα σχολείο ανοιχτό σε όλους. Αναφέρθηκαν στη λαχτάρα και την προσμονή που ένοιωθαν πριν την υλοποίηση του προγράμματος αλλά εξέφρασαν και την ικανοποίηση τους για όλες τις μοναδικές στιγμές που βίωσαν συμμετέχοντας στο πρόγραμμα. Αξίζει να αναφερθεί πως στην εκδήλωση συμμετείχε και το 1ο Ειδικό Νηπιαγωγείο Πάτρας, του οποίου πρόσφατα αναγνωρίσθηκε το έργο πανευρωπαϊκά αφού ήταν ένα εκ των 96 σχολείων σε όλη την Ευρώπη που απέσπασε το Ευρωπαϊκό Βραβείο Καινοτόμου Διδασκαλίας 2024, μία πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την αναγνώριση του έργου και των επιτευγμάτων εκπαιδευτικών που εφαρμόζουν εξαίρετες πρακτικές αλλά και της ταυτόχρονης προβολής της αξίας του Erasmus+.

    Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους και απηύθυναν χαιρετισμό, η Περιφερειακή Επόπτρια Ποιότητας της Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας Μπαλωμένου Αθανασία ως εκπρόσωπος της Περ/κης Δ/νσης Εκπ/σης Δυτικής Ελλάδας, ο Αντιπεριφερειάρχης Επιχειρηματικότητας, Έρευνας και Καινοτομίας ΠΔΕ Παπαδόπουλος Τάκης, η, Επικεφαλής Europe Direct Δυτικής Ελλάδας Βουτσινά Μαρία, η εκπρόσωπος του Ευρωπαϊκού Δικτύου Ελλήνων Δημοσιογράφων Ριζογιάννη Μαρίνα ενώ στήριξαν την πρωτοβουλία πλήθος Συμβούλων Εκπαίδευσης. Την εκδήλωση παρουσίασαν και συντόνισαν η Περιφερειακή Επόπτρια Ποιότητας της Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας Δρ. Μπαλωμένου Αθανασία και η Προωθήτρια Erasmus+ Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας Δρ. Σαρλή Έλενα.

    Μπορείτε να ψηφίσετε σε Online ψηφοφορία τα αγαπημένα σας τραγούδια και Haiku ανταμείβοντας την προσπάθειά εκπαιδευτικών και μαθητών έως και τις 31 Οκτωβρίου 2024 στον ακόλουθο σύνδεσμο:

    https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeEI9b5oa7p3LmJ9YH0SHY3j8uE2B_KPIjsyHbS7vvIf5xBkQ/viewform

    Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες σε όλους τους εκπαιδευτικούς και μαθητές, «συνοδοιπόρους και συνταξιδιώτες», για τη συμμετοχή και τη συνεργασία σε αυτή την μοναδική εμπειρία.

    Οργανωτική-Τεχνική Υποστήριξη: Βλασσοπούλου Ευαγγελία (Αν. Προωθήτρια Εrasmus+ Δυτικής Ελλάδας), Προδρόμου Ελευθερία, Καραγιάννης Θεόδωρος.

    perif dieyth erasmus 2

    perif dieyth erasmus 3

    perif dieyth erasmus 4

    (Δελτίο Τύπου)

  • Erasmus Days στο 6o Δημοτικό Σχολείο Πύργου
    Erasmus Days στο 6o Δημοτικό Σχολείο Πύργου

    Το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών - Εθνική Μονάδα Συντονισμού του Προγράμματος Erasmus+ κάλεσε και φέτος τους δικαιούχους του προγράμματος να συμμετέχουν στις Erasmus Days 2024, την πανευρωπαϊκή γιορτή, διοργανώνοντας εκδήλωση από τις 14 έως τις 19 Οκτωβρίου 2024.

    Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, με την εκδήλωση “Ι (ΑΙ) Sing Erasmus+, I Haiku Erasmus+", σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης δια της Περιφερειακής Επόπτριας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας και της Προωθήτριας Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Π.Δ.Ε. Δυτικής Ελλάδας προσκάλεσε όλες τις σχολικές μονάδες και φορείς που ωφελήθηκαν από το πρόγραμμα Erasmus + να ανεβάσουν τις δημιουργίες τους σε padlet- ψηφιακό τοίχο που δημιουργήθηκε για το συγκεκριμένο σκοπό.

    Οι δημιουργίες των σχολείων παρουσιάστηκαν σε διαδικτυακή εκδήλωση, την Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2024. Το 6ο δημοτικό σχολείο Πύργου συμμετείχε στην ευρωπαϊκή γιορτή με το τραγούδι: «Green cheer» το οποίο μιλάει για την κλιματική αλλαγή και την προσπάθεια του σχολείου να δημιουργήσει υπεύθυνους πολίτες. Το τραγούδι δημιουργήθηκε με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης (Gemini και Suno). Η καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, Καζάκου Μαρία εμπνεύστηκε τη χορογραφία στην οποία συμμετείχαν οι μαθήτριες της ΣΤ΄τάξης.

    Επίσης συνέβαλαν οι εκπαιδευτικοί: Τσουράς Γιώργος, Τσακριλής Λάμπρος, Ρηγούτσου Ανδριανή και Μπελελή Κατερίνα. Η δημιουργία του σχολείου καταχειροκροτήθηκε από όλους τους συμμετέχοντες στην εκδήλωση.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές από τέσσερις ευρωπαϊκές χώρες, που φιλοξενούνται στο 1ο Λύκειο Αμαλιάδας τίμησε ο Δήμος Ήλιδας
    Τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές από τέσσερις ευρωπαϊκές χώρες, που φιλοξενούνται στο 1ο Λύκειο Αμαλιάδας τίμησε ο Δήμος Ήλιδας

    Τους 13 εκπαιδευτικούς και τους 20 μαθητές από τέσσερις χώρες, που φιλοξενήθηκαν για μία εβδομάδα στην περιοχή μας στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+, τίμησε σε μία λιτή γιορτή το 1ο Γενικό Λύκειο Αμαλιάδας που είχε αναλάβει την υλοποίηση και ο Δήμος Ήλιδας.

    Πρόκειται για Ευρωπαϊκό πρόγραμμα στο οποίο το 1ο ΓΕΛ Αμαλιάδας εκπροσώπησε τη χώρα μας, ενώ συμμετείχαν σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από την Ιταλία, τη Λιθουανία, την Πολωνία και την Τουρκία.

    Ο Δήμαρχος Ήλιδας κ. Χρήστος Χριστοδουλόπουλος, ο οποίος συμμετείχε στη γιορτή του σχολείου συνοδευόμενος από τον σύμβουλό του σε θέματα Παιδείας κ. Γιάννη Ντακούλια, μίλησε για την ανάγκη υλοποίησης ανάλογων προγραμμάτων, τα οποία συμβάλλουν στην ανταλλαγή ιδεών, πολιτισμικών στοιχείων και καλών πρακτικών στον τομέα της εκπαίδευσης ανάμεσα στα σχολεία.

    Παράλληλα, ο Δήμος έδωσε δώρα με τοπικά προϊόντα σε όλους τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα, αλλά και βιβλία με την ιστορία της Αρχαίας Ήλιδας για τις βιβλιοθήκες των σχολείων τους.

    Ο διευθυντής του 1ου ΓΕΛ κ. Θεόδωρος Λαμπρόπουλος και η αρμόδια για την υλοποίηση του προγράμματος και υποδιευθύντρια του σχολείου, κα Ιωάννα Παπαδάκη, είχαν προετοιμάσει μια όμορφη γιορτή για όλους, με τους εκπροσώπους των ευρωπαϊκών σχολείων να τους ευχαριστούν για τις ξεχωριστές στιγμές που δημιούργησαν μαζί τους.

    dimos ilidas vrav erasmus 2

    dimos ilidas vrav erasmus 3

    dimos ilidas vrav erasmus 4

    dimos ilidas vrav erasmus 5

    dimos ilidas vrav erasmus 6

    dimos ilidas vrav erasmus 7

    dimos ilidas vrav erasmus 8

    dimos ilidas vrav erasmus 9

    (Δελτίο Τύπου)

  • 1ο Γυμνάσιο Πύργου: Πρόγραμμα Erasmus+ Courses and Training
    1ο Γυμνάσιο Πύργου: Πρόγραμμα Erasmus+ Courses and Training

    Στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus+ KA122 Σχέδιο 2023-1-EL01-KA122-SCH-000143964-“Think new-Act green” που υλοποιεί το σχολείο μας , το 1ο Γυμνάσιο Πύργου, πραγματοποιήθηκε κινητικότητα εκπαιδευτικών για την παρακολούθηση επιμορφωτικού σεμιναρίου σε εκπαιδευτικό οργανισμό στο εξωτερικό. Πιο συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί κ. Αργυροπούλου Μαγδαληνή, κ. Μποσμή Αικατερίνη και η κ.Σαργέντη Βασιλική συμμετείχαν σε σειρά μαθημάτων με τίτλο «Effective Pedagogies for 21st-Century Learning» (Αποτελεσματικές Παιδαγωγικές Μάθησης για τον 21ο αιώνα») που διεξήχθη στoν εκπαιδευτικό οργανισμό Société Nouvelle International House Centre de Langues, Riviera στη Νίκαια της Γαλλίας από 22 έως 27 Ιουλίου 2024 με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και με Εθνική Μονάδα Συντονισμού το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ).

    Η επιμόρφωση αυτή αφορούσε τη χρήση νέων παιδαγωγικών πρακτικών για την ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως η κριτική σκέψη, η συνεργασία, η δημιουργικότητα και η επικοινωνία στη σχολική εκπαίδευση. Οι νέες αυτές παιδαγωγικές μέθοδοι με επίκεντρο τον μαθητή κερδίζουν δυναμική σε όλο τον κόσμο: μάθηση βάσει έργου (PBL), μάθηση ενισχυμένη με τεχνολογία (TEL), συνεργατική μάθηση και σκέψη σχεδιασμού για δημιουργική επίλυση προβλημάτων. Το σεμινάριο, στο οποίο συμμετείχαν επίσης εκπαιδευτικοί από την Ουγγαρία, τη Σλοβακία, την Ισπανία και την Τουρκία, είχε κυρίως βιωματική προσέγγιση μια και οι επιμορφούμενοι συμμετείχαν σε δραστηριότητες εφαρμόζοντας τις νέες παιδαγωγικές μεθόδους. Η τελική εργασία αφορούσε τη δημιουργία σχεδίων μαθημάτων.

    Είναι βέβαιο ότι η γνώση και η εμπειρία μιας εκπαιδευτικής επιμόρφωσης αποτελεί εφαλτήριο για την περαιτέρω εξερεύνηση των νέων μεθόδων, τον πειραματισμό και την προσαρμογή τους για την πιο πρόσφορη εφαρμογή αυτών με στόχο την συμπερίληψη και την ενεργοποίηση όλων των μαθητών. Δεδομένου ότι είναι πολλές οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί σήμερα, είναι πολύ ωφέλιμο αυτές οι καινοτόμες πρακτικές που προκύπτουν από τέτοια επιμορφωτικά σεμινάρια καθώς και παραδείγματα από την υλοποίησή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία να διαχέονται στην ενδοσχολική κοινότητα, καθώς και σε ημερίδες σε επίπεδο νομού.

    (Δελτίο Τύπου)

  • 1ο ΕΠΑΛ Λεχαινών: Επιτυχίες Πανελληνίων
    1ο ΕΠΑΛ Λεχαινών: Επιτυχίες Πανελληνίων

    ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ

    Με την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στις πανεπιστημιακές σχολές, ολοκληρώνεται το φετινό σχολικό έτος, με μεγάλη επιτυχία για τους απόφοιτους του 1ου ΕΠΑΛ Λεχαινών. Σε ποσοστό που αγγίζει το 65% οι 18 από τους 28 μαθητές/τριες πέτυχαν την εισαγωγή τους σε σχολές της επιλογής τους καλύπτοντας με αυτό τον τρόπο ένα μεγάλο φάσμα Πανεπιστημίων (Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πανεπιστήμιο Πατρών, Πανεπιστήμιο Πειραιά, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Πανεπιστήμιο Κρήτης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας) και πανεπιστημιακών σχολών, όπως Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών, Μηχανολόγων Μηχανικών, Τ.Ε.Φ.Α.Α., Διοίκησης Επιχειρήσεων, Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής, Βιομηχανικής Διοίκησης και Τεχνολογίας, Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών.

    Συγχαρητήρια σε όλες τις μαθήτριες και σε όλους τους μαθητές που είδαν να ανταμείβονται οι κόποι και οι προσπάθειες που έκαναν, καθώς επίσης και στους εκπαιδευτικούς και στους γονείς/κηδεμόνες που υποστήριξαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο αυτήν την προσπάθεια.

    Όλοι/ες οι εκπαιδευτικοί του 1ου ΕΠΑΛ Λεχαινών αισθανόμαστε υπερήφανοι για τους/τις μαθητές/τριες μας και βρισκόμαστε δίπλα τους σε κάθε προσπάθεια που επιλέγουν να υλοποιήσουν, είτε στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, είτε στην επιλογή τους να ακολουθήσουν τον επαγγελματικό προσανατολισμό μέσα από το πτυχίο που κατέκτησαν στο σχολείο μας, ή ακόμα και στην πρόθεση τους να συμμετέχουν στο «Μεταλυκειακό Έτος Τάξης Μαθητείας» που ξεκινάει με την νέα σχολική χρονιά.

    Συγχαρητήρια & καλή σταδιοδρομία.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Η ανάδειξη της Ολυμπιακής Γης στόχος των Erasmus+
    Η ανάδειξη της Ολυμπιακής Γης στόχος των Erasmus+

    Στα πλαίσια της προσπάθειας ανάδειξης και προώθησης της ολυμπιακής γης, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη από τους φοιτητές Erasmus Ευρώπης στον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας.

    Το θέμα της επισκέψεως ήταν η δημιουργία πολιτιστικών εκδρομών Erasmus που θα διοργανώνονται στον Δήμο μας, με σκοπό την εμφύσηση των Ολυμπιακών ιδεωδών στους Ευρωπαίους φοιτητές.

    Επιπλέον, στον χώρο παρευρέθηκε ο Αντιδήμαρχος Αθλητισμού, κ. Αντώνης Χρυσανθακόπουλος, ο οποίος μίλησε στους φοιτητές για την σπουδαιότητα του Ολυμπισμού και κατέστησε την ημέρα αυτή μια μοναδική εμπειρία για τους μαθητές, μέσω της αναβίωσης ενός αγώνα τρεξίματος. Ο νικητής βραβεύθηκε με στεφάνι ελιάς.

    Ευχαριστούμε, επίσης, τον κ. Παναγιώτη Κότσαλη, φοιτητή του Οικονομικού Κολλεγίου Αθηνών και δημότη Αρχαίας Ολυμπίας, για τον συντονισμό και την συνεννόηση με τους υπεύθυνους του ευρωπαϊκού προγράμματος.

    erasmus ol gi 2

    erasmus ol gi 3

    (Δελτίο Τύπου)

  • Μαθητές και εκπαιδευτικοί του 1ου Γυμνασίου Πύργου στη Λιθουανία, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ “Think new-Act green”
    Μαθητές και εκπαιδευτικοί του 1ου Γυμνασίου Πύργου στη Λιθουανία, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ “Think new-Act green”

    Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η κινητικότητα 8 μαθητών/τριών και 3 συνοδών καθηγητών του σχολείου μας στην πόλη Σιλούτε της Λιθουανίας από 13 έως 17 Μαΐου 2024. Τους μαθητές συνόδευσαν ο Διευθυντής του σχολείου κ. Λαμπρόπουλος Άγγελος και οι εκπαιδευτικοί κ. Μπακόπουλος Διονύσιος και κ. Παπαδημητρίου Νικόλαος. Η κινητικότητα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ “Think new-Act green” με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και με Εθνική Μονάδα Συντονισμού το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ). Σχολείο υποδοχής για την υλοποίηση της κινητικότητας του σχολείου μας, ήταν το Silute Martynas Jankus Basic School στο Σιλούτε της Λιθουανίας.

    Στο πλαίσιο δράσεων του μαθησιακού προγράμματος, οι μαθητές μας συμμετείχαν σε βιωματικά εργαστήρια, παρακολούθησαν παρουσιάσεις και πραγματοποίησαν επισκέψεις. Συγκεκριμένα, κατά την πρώτη μέρα των δράσεων μας οι μαθητές μας παρουσίασαν το ρόλο που διαδραματίζει το σχολείο μας στην ευαισθητοποίηση των μαθητών απέναντι στα κρίσιμα περιβαλλοντικά προβλήματα που απειλούν τον πλανήτη καθώς και την καλλιέργεια της περιβαλλοντικής συνείδησης των μαθητών μέσα από περιβαλλοντικά προγράμματα και δράσεις. Επίσης παρουσίασαν το πρόγραμμα ανακύκλωσης του δήμου Πύργου και ανέδειξαν τη σημασία που έχει όχι μόνο στην προστασία του περιβάλλοντος αλλά και στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής μας. Στη συνέχεια συμμετείχαμε στο εργαστήριο «Ανακύκλωση» όπου δημιουργήσαμε κατασκευές από ανακυκλώσιμα υλικά, όπως σουβέρ από σελίδες παλαιών βιβλίων και περιοδικών. Ταυτόχρονα οι καθηγητές όλων των αποστολών με στόχο την ανταλλαγή καλών διδακτικών πρακτικών παρακολούθησαν διδασκαλία μαθημάτων. Στο δρόμο για το Μουσείο Silute -Hugo Šojaus Manor είχαμε την ευκαιρία, στο πλαίσιο της βιωματικής δραστηριότητας τα «Μυστικά του Σιλούτε», να γνωρίσουμε την ιστορία της πόλης και τη ζωή των κατοίκων της με πρωτότυπο τρόπο. Πρόκειται για μοναδικά «δωμάτια» καλυμμένα με γυαλί, χτισμένα στο πεζοδρόμιο, που αναπαριστούν τη ζωή των κατοίκων της πόλης στα τέλη του 19ου αιώνα. Στη συνέχεια στο μουσείο Hugo Šojaus Manor εφαρμόσαμε την νέα γνώση με βιωματικό τρόπο αλλά ταυτόχρονα είχαμε την ευκαιρία να περιηγηθούμε στην εθνογραφική έκθεση, στην έκθεση φυσικής ιστορίας και να απολαύσουμε τα μοναδικά έργα τέχνης.

    Τη 2η μέρα του προγράμματος πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στο Επαγγελματικό Κέντρο Πρακτικής Κατάρτισης Αλιείας όπου αρχικά ενημερωθήκαμε για τα διαφορετικά είδη ψαριών που εκτρέφονται στο κέντρο, τις συνθήκες που διασφαλίζουν την αποτελεσματική εκτροφή ψαριών αλλά και τη σημασία της υδατοκαλλιέργειας. Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το παράρτημα του Εργοστασίου Διαχείρισης Αποβλήτων «UAB Šilutės vandenys’, το οποίο διαχειρίζεται τη συλλογή λυμάτων καθώς και την παροχή πόσιμου νερού στην πόλη του Σιλούτε και στις γύρω περιοχές. Επίσης, επισκεφθήκαμε τον Ορνιθολογικό Σταθμό Ventė Horn κοντά στη λιμνοθάλασσα Curonian που αποτελεί χώρο διέλευσης και ξεκούρασης μεταναστευτικών πουλιών αλλά και έναν από τους πρώτους σταθμούς δακτυλίωσης πουλιών στην Ευρώπη. Ενημερωθήκαμε για τη σημασία της μεθόδου της δακτυλίωσης στη μελέτη της οικολογίας, της συμπεριφοράς, των μετακινήσεων, και της δημογραφίας των πουλιών. Στη συνέχεια, περπατήσαμε στο γνωστικό Μονοπάτι Aukštumala, μήκους 1700 μ., που βρίσκεται στο καταφύγιο Aukštumala στο χωριό Ruguliai, στο δρόμο Šilutė–Povilai. Το συγκεκριμένο καταφύγιο δημιουργήθηκε για την προστασία του ελώδους οικοσυστήματος. Περπατώντας κατά μήκος του βάλτου είχαμε την ευκαιρία να μάθουμε για τη σπάνια χλωρίδα του βάλτου, να ενημερωθούμε για το περιβαλλοντικό φαινόμενο του ευτροφισμού που απειλεί το οικοσύστημα αλλά και να θαυμάσουμε από κοντά το ξεχωριστό τοπίο του.

    Την 3η μέρα του προγράμματος, επισκεφθήκαμε το Μουσείο Ιστορίας Lithuania Minor στην Κλαϊπέντα, ένα μουσείο με αρχαιολογικά, ιστορικά, εθνογραφικά και σύγχρονα εκθέματα όπου μας δόθηκε η ευκαιρία να θαυμάσουμε τα υπέροχα εκθέματα λαϊκής τέχνης με μοτίβα αντιπροσωπευτικά της περιοχής. Επίσης συμμετείχαμε σε εργαστήριο γραφικών όπου τυπώσαμε τις δικές μας κάρτες και τσάντες και δημιουργήσαμε αντικείμενα φιλικά προς το περιβάλλον από δευτερογενείς πρώτες ύλες. Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το Μουσείο Σιδηρουργίας το οποίο βρίσκεται στο εργαστήριο του σιδηρουργού Gustav Katzke (1868–1944) στην καρδιά της παλιάς πόλης. Σε μια αυθεντική ατμόσφαιρα σιδηρουργείου φτιάξαμε τα δικά μας δαχτυλίδια διακοσμημένα με μοτίβα της βαλτικής.

    Την 4η μέρα του προγράμματος, παρακολουθήσαμε στο σχολείο εργαστήριο μελισσοκομίας όπου ενημερωθήκαμε για την ιστορία του μελιού , το σύγχρονο τρόπο παρασκευής του αλλά και το σημαντικό ρόλο των μελισσών ως επικονιαστές στη βιοποικιλότητα και την αειφορία. Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε στην πόλη Παλάγκα και απολαύσαμε τη φανταστική θέα από το ψηλότερο σημείο των λιθουανικών ακτών “The Dutchman’s Cap”,του οποίου το σχήμα μοιάζει με καπέλο Ολλανδού. Πρόκειται για έναν αμμόλοφο ύψους 24 μέτρων στις ακτές της Βαλτικής, που σχηματίστηκε μετά την υποχώρηση των παγετώνων. Αποτελεί μέρος του Παραθαλάσσιου Περιφερειακού Πάρκου και κατατάσσεται στη Λίστα Φυσικής Κληρονομιάς της Λιθουανίας. Στη συνέχεια περιηγηθήκαμε στο Μουσείο Κεχριμπαριού στην Παλάγκα και ενημερωθήκαμε για τις ιδιότητες του κεχριμπαριού.

    Την 5η και τελευταία μέρα του προγράμματος, επισκεφθήκαμε το Μουσείο Θαλάσσης στην περιοχή Smiltyne της Κλαϊπέντα με πάνω από 88.000 εκθέματα και το Ενυδρείο όπου πήραμε μία γεύση από τον εντυπωσιακό θαλάσσιο κόσμο που μας περιβάλλει και βιώσαμε τη σπουδαιότητα των ωκεανών μας. Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε στο Δελφινάριο μία μοναδική παράσταση δελφινιών. Το συγκεκριμένο Δελφινάριο εκτός από ψυχαγωγικές παραστάσεις πραγματοποιεί εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες πρόγραμμα ανάπτυξης σχέσεων φιλίας ανάμεσα σε παιδιά και δελφίνια ως ένα τρόπο θεραπείας για παιδιά με ειδικές ανάγκες .

    Αναμφίβολα ήταν μια μοναδική, μαθησιακή εμπειρία για όλους τους συμμετέχοντες που πληρούσε στο έπακρο τους στόχους και τις προδιαγραφές του προγράμματος Erasmus+.

    1o gumnasio erasm lith 2

    1o gumnasio erasm lith 3

    (Δελτίο Τύπου)

  • Μαθητές και εκπαιδευτικοί του 1ου Γυμνασίου Πύργου στην Ισπανία, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ “Think new-Act green”
    Μαθητές και εκπαιδευτικοί του 1ου Γυμνασίου Πύργου στην Ισπανία, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ “Think new-Act green”

    Στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος Erasmus+ “Think new-Act green”, έξι μαθητές/τριες και δύο εκπαιδευτικοί , η υπεύθυνη του προγράμματος κ. Πρέντζα Λαμπρινή και η κ. Νικολαβγένη Βασιλική, επισκέφθηκαν το σχολείο IES de Mos στην πόλη Μος, Ποντεβέντρα της Ισπανίας από 15 έως 19 Απριλίου 2024.

    Κατά την επίσκεψή μας, από την πρώτη ημέρα τύχαμε θερμότατης υποδοχής από τη διεύθυνση και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου υποδοχής IES de Mos. Στο πλαίσιο δράσεων του προγράμματος ,οι μαθητές μας παρουσίασαν το σχολείο μας, περιοχές του νομού μας καθώς και το βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά "Η Τελευταία Μαύρη Γάτα" ενόψει της Παγκόσμιας Ημέρας Βιβλίου. Ακολούθησε ξενάγηση στο χώρο του σχολείου από μαθητές της ισπανικής Ομάδας Erasmus, συμμετοχή των μαθητών σε δραστηριότητες "γνωριμίας" , παρακολούθηση μαθήματος Βιολογίας με τη δίγλωσση ομάδα Ισπανών μαθητών και παρουσίαση για τη βιωσιμότητα "Ωκεανοί και Κίνδυνοι".

    Η επόμενη μέρα ξεκίνησε με εθελοντική εργασία καθαρισμού της παραλίας Praia America στην περιοχή Νigran της Γαλικίας. Στη συνέχεια στο εργαστήριο φυσικών επιστημών οι μαθητές αξιολόγησαν την περιεκτικότητα σε μικροπλαστικά της άμμου που συνέλεξαν και παρακολούθησαν τη διαδικασία της κομποστοποίησης. Τις επόμενες μέρες επισκεφθήκαμε την αυτόνομη κοινότητα Tameiga όπου ενημερωθήκαμε για τις αιτίες της κλιματικής αλλαγής αλλά και τα μέτρα που λαμβάνει η συγκεκριμένη κοινότητα για την προστασία της περιοχής και τον σημαντικό ρόλο των εντόμων ως γονιμοποιητές. Στη συνέχεια οι μαθητές με υλικά που μάζεψαν από το δάσος δημιούργησαν ξύλινα' ξενοδοχεία' εντόμων. Επίσης επισκεφθήκαμε τα νησιά Cies, Εθνικό Πάρκο των Νησιών του Ατλαντικού της Γαλικίας, προστατευόμενη περιοχή του δικτύου Natura. Απολαύσαμε τις φυσικές ομορφιές του νησιού, που αποτελεί καταφύγιο της θαλάσσιας χλωρίδας και πανίδας. Στη συνέχεια οι μαθητές ως ανατροφοδότηση έπαιξαν βιωματικά παιχνίδια, απολαμβάνοντας τη φύση. Κατά την τελευταία ημέρα της παραμονής μας στο Μος παρακολουθήσαμε παρουσίαση για τη 'γρήγορη' μόδα και τις επιπτώσεις της στην οικονομία και στο περιβάλλον. Στη συνέχεια οι μαθητές στο πλαίσιο της δραστηριότητας 'Τίποτα δεν πάει χαμένο' έφτιαξαν έξυπνες κατασκευές εμπνευσμένες από τον Πικάσο, χρησιμοποιώντας υλικά που είχαν συλλέξει από τον καθαρισμό της παραλίας από προηγούμενη δράση τους. Το πρόγραμμα έκλεισε με παραδοσιακούς χορούς και με την απονομή πιστοποιητικών και δώρων από το σχολείο φιλοξενίας προς την ελληνική αποστολή του Erasmus.

    Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με επιτυχία και με την βαθιά αίσθηση μέσα στην καρδιά, της μοναδικότητας, σε βιωματική γνώση κι εμπειρία, τέτοιων προγραμμάτων. Οι μαθητές μας προσαρμόστηκαν εύκολα στις οικογένειες που τους φιλοξένησαν και ανέπτυξαν φιλίες με τα παιδιά του σχολείου γενικότερα, συμμετείχαν πρόθυμα στις ομαδικές δραστηριότητες, αντάλλαξαν απόψεις, ήρθαν σε επαφή με στοιχεία από την κουλτούρα της χώρας που τους φιλοξένησε, γνώρισαν ενδιαφέροντα μέρη και έφυγαν από τη χώρα πλουσιότεροι σε γνώσεις και εμπειρίες. Αξίζει να αναφερθεί ότι τα οφέλη των προγραμμάτων Erasmus+ είναι πολλά αφού συμβάλλουν στην ανάπτυξη των διαπροσωπικών σχέσεων και των γλωσσικών δεξιοτήτων όλων όσων παίρνουν μέρος σε αυτά. Επίσης δίνουν την ευκαιρία της ανακάλυψης νέων πολιτισμών, της γνωριμίας καινούριων εκπαιδευτικών συστημάτων και του εμπλουτισμού γνώσεων και εμπειριών. Καλλιεργούν συγχρόνως τη συνεργασία, την ανεκτικότητα, την ευελιξία και την αυτοπεποίθηση μαθητών και καθηγητών.

    1o gumnasio erasmus kin 2

    1o gumnasio erasmus kin 3

    (Δελτίο Τύπου)

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο