«Οργανώνουμε την πάλη μας για ένα σχολείο που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες μας»
Της Βίκυς Γκουγκουστάμου
Σε συνέχεια των δυναμικών κινητοποιήσεων και διαμαρτυριών που έχουν ξεκινήσει με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές ανταποκρίθηκαν στο χθεσινό κάλεσμα της ΕΛΜΕ Ηλείας και του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΕΠΕ) Πύργου-Αρχ. Ολυμπίας στην συγκέντρωση και πορεία διαμαρτυρίας, για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία.
Μέλη του ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηλείας και του ΣΕΠΕ Πύργου Αρχαίας Ολυμπίας, εκπαιδευτικοί, εκπρόσωποι συλλόγων γονέων και κηδεμόνων καθώς και μαθητές συγκεντρώθηκαν το πρωί της Πέμπτης στην κεντρική πλατεία του Πύργου. Παίρνοντας το λόγο η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηλείας Στέλλα Αναστασίου, χαρακτήρισε την κατάσταση στα σχολεία εκρηκτική, επέρριψε ευθύνες στις κυβερνητικές πολιτικές των τελευταίων ετών και τόνισε ότι οι αγώνες θα συνεχιστούν με περισσότερη δυναμική. «Τα προβλήματα που έχουμε σήμερα στα σχολεία έχουν κάνει την κατάσταση να είναι εκρηκτική. Πραγματικά, δεν πάει άλλο! .Πρέπει να πάρουμε τον αγώνα στα χέρια μας, να αναλάβουμε δράση από κοινού, μαζί με τους μαθητές μας, γονείς και εκπαιδευτικοί για να μπορέσουμε να δώσουμε μια διέξοδο στα πραγματικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε σήμερα στα σχολεία μας. Πρέπει να βροντοφωνάξουμε ότι η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο.
Με ευθύνη της σημερινής και των προηγούμενων κυβερνήσεων, και μια σειρά αντιεκπαιδευτικών και αντιλαϊκών νόμων που έχουν ψηφίσει προσπαθούν να απαξιώσουν, να διαλύσουν στην ουσία το δημόσιο σχολείο. Θέλουν να κατηγοριοποιήσουν τα σχολεία, μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Θέλουν ένα σχολείο εμπορευματοποιημένο που να λειτουργεί με ιδιωτικο-οινομικά κριτήρια, με διευθυντές manager και εκπαιδευτικούς που θα ψάχνουν χορηγούς, με τσακισμένα τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και με γονείς που θα βάζουν ακόμη πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για να καλύπτονται οι ανάγκες. Αυτή την κατάσταση ως εκπαιδευτικοί και ως γονείς δεν πρέπει και δεν μπορούμε να την ανεχτούμε. Αναλαμβάνουμε δράσεις εδώ και τώρα, συνεχίζουμε όσο πιο δυναμικά μπορούμε, παίρνουμε την κατάσταση στα χέρια μας. Οργανώνουμε την πάλη μας για ένα σχολείο που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες μας» κατέληξε.
Αμέσως μετά διαβάστηκε το κείμενο διαμαρτυρίας που παραδόθηκε αρχικά στον Δήμαρχο Πύργου, και ακολούθησε πορεία διαμαρτυρίας στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Δευτεροβάθμια ς Εκπαίδευσης όπου παραδόθηκε αντίστοιχα στους Διευθυντές.
Το κείμενο διαμαρτυρίας
«Η Σχολική χρονιά ξεκίνησε με τις επικοινωνιακές προσπάθειες της κυβέρνησης να παρουσιάσει μια κανονικότητα και μια πραγματικότητα ονειρικά και “ψηφιακά” πλασμένη με τους 10000 διορισμούς, τους διαδραστικούς πίνακες, το «ψηφιακό φροντιστήριο», τις πλατφόρμες για το bullying και άλλα τέτοια εύηχα!. Έρχεται όμως η πραγματικότητα να την διαψεύσει γιατί η κατάσταση στα σχολεία είναι πραγματικά εκρηκτική.
Δεν μπορεί να αποτελούν κανονικότητα:
*Τα χιλιάδες κενά, που, για να αντιμετωπιστούν, επιχειρούνται εκατοντάδες συγχωνεύσεις τμημάτων. Πάει πολύ η κυβέρνηση να πανηγυρίζει για το ύψος των διορισμών, όταν αυτοί είναι λιγότεροι από το 50% των συνταξιοδοτήσεων των τελευταίων χρόνων, όταν το 1/3 των εκπαιδευτικών στα σχολεία είναι αναπληρωτές.
*Οι απαράδεκτες και επικίνδυνες σχολικές υποδομές, με τις οποίες βρίσκονται αντιμέτωποι μαθητές και εκπαιδευτικοί. Σχολεία και περιοχές που πλημμυρίζουν με τις πρώτες βροχές, επειδή με βάση τις κατευθύνσεις της Ε.Ε. δεν θεωρούνται επιλέξιμα τα αντιπλημμυρικά έργα σε φτωχές-λαϊκές περιοχές. Σχολεία ερείπια, χωρίς αντισεισμική θωράκιση και με υποδομές λειψές, αίθουσες σε κοντέινερ με στοιβαγμένους τάξεις των 25 μαθητών
*Η υποχρηματοδότηση των σχολείων που μετά και την κατάργηση των σχολικών επιτροπών έχει οδηγήσει τα σχολεία σε οικονομική ασφυξία
Η πολιτική της κυβέρνησης έχει μια κατεύθυνση: την ακόμα μεγαλύτερη εμπορευματοποίηση της παιδείας και τη μετακύλιση του κόστους της λειτουργίας του δημόσιου σχολείου όλο και περισσότερο στις πλάτες των γονιών, λόγω της υποχρηματοδότησης από το κράτος.
Μέσω του εργαλείου της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης επιχειρεί να επιταχύνει αυτή τη διαδικασία.
Τα βαρύγδουπα λόγια για την «αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου» και την «βελτίωση των σχολείων», ο «ψηφιακός μετασχηματισμός», δεν είναι τίποτε άλλο παρά κούφιες εκφράσεις, που μόνο σκοπό έχουν να κρύψουν την πραγματική κατάσταση που επικρατεί αλλά και τις βαθύτερες στοχεύσεις. Θέλουν ένα σχολείο κατηγοριοποιημένο, που θα αναζητά πόρους σε χορηγούς και γονείς, που δεν θα προσφέρει ολοκληρωμένη γνώση, αλλά αποσπασματικές εφήμερες δεξιότητες με βάση τις ανάγκες της αγοράς.
Καμιά ανοχή απέναντι στην πολιτική που τσακίζει τις ζωές μας και τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας!
Παίρνουμε την κατάσταση στα χέρια μας! Γονείς και Εκπαιδευτικοί οργανώνουμε την πάλη για ένα σχολείο που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες.
Παλεύουμε για:
-Να καλυφθούν άμεσα με μόνιμες προσλήψεις όλα τα κενά.
-Να σταματήσουν τώρα οι συγχωνεύσεις.
-Μείωση των μαθητών ανά τμήμα.
-Γενναία κρατική χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων, ώστε να καλύπτονται όλες οι ανάγκες των σχολείων. Διαγραφή χρεών σε ρεύμα και ΔΕΚΟ. Εξασφάλιση αφορολόγητου πετρελαίου και Φυσικού αερίου. Καμιά οικονομική επιβάρυνση των γονιών για τη λειτουργία των σχολείων.
-Σύγχρονα και ασφαλή σχολεία. Άμεσος ουσιαστικός και ενδελεχής προσεισμικός έλεγχος όλων των σχολικών κτηρίων. Επισκευή και συντήρηση των σχολείων, αφού οι μαθητές κινδυνεύουν όχι μόνο από σεισμό στην ώρα λειτουργίας του σχολείου αλλά και καθημερινά από τα κακοσυντηρημένα υλικά (σοβάδες, φωτιστικά υλικά, πόρτες, τζάμια κ.λπ.). Άμεση έκδοση πιστοποιητικών καταλληλότητας, πυρασφάλειας και έλεγχοι του ηλεκρομηχανολογικού εξοπλισμού.
-Να καταργηθεί η ΕΒΕ και η Τράπεζα Θεμάτων.
Καμιά κατηγοριοποίηση σχολείων μέσω της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης. Όχι στο σχολείο των ταξικών διαχωρισμών και των εφήμερων δεξιοτήτων.
-Λεφτά για την Παιδεία και όχι για τις πολεμικές συγκρούσεις. Καμία εμπλοκή της Ελλάδας στο πόλεμο.
-Κλιμακώνουμε τον αγώνα μας για την υπεράσπιση του Δημόσιου και δωρεάν Σχολείου».