Κυριακή, 07 Αυγούστου 2022 15:37

Τι είναι η ψηφιακή αμνησία που πάσχει όλος ο πλανήτης

Γράφτηκε από την
Ad Slot

H ψηφιακή αμνησία είναι η εμπειρία του να ξεχνάμε πληροφορίες που ξέρουμε πως 'θυμάται' το τηλέφωνο μας ή το laptop μας. Ό,τι όμως, είναι βολικό έχει και το τίμημα του.

Eίναι γεγονός ότι η μνήμη είναι ένα πεδίο το οποίο δεν έχουν αποκωδικοποιήσει πλήρως οι επιστήμονες. Την ίδια ώρα, η τεχνολογία είναι η πιο φανταστική δικαιολογία που μπορούμε να επικαλεστούμε κάθε φορά που δεν θυμόμαστε κάτι.

Γιατί να φταίει το μυαλό μας ή η ηλικία μας ή η αφηρημάδα μας ή το ότι κάνουμε 32 πράγματα μαζί -και εύλογα δεν δείχνουμε παντού την ίδια προσοχή- που δεν θυμόμαστε αριθμούς τηλεφώνων, γενέθλια, επετείους ή ονόματα; Φταίει το γεγονός όλη η γνώση είναι ένα click μακριά. Ναι, είναι πολύ βολικό να μην χρειάζεται να 'σπάμε' το κεφάλι μας, για να θυμηθούμε μια πληροφορία. Αλλά όπως λένε (και) οι νευροεπιστήμονες “ό,τι είναι βολικό, έχει και το τίμημα του”.

Το Internet να είναι καλά και είμαστε και εμείς καλά. Ή δεν είμαστε;

Το μυαλό μας και τα έξυπνα τηλέφωνα μας δημιουργούν ένα περίπλοκο ιστό αλληλεπιδράσεων. Όπως αναφέρει η Guardian η σχέση μας με τα smartphones έφτασε στο πικ της εν μέσω πανδημίας, στις παρατεταμένες περιόδους του άγχους, της απομόνωσης και της εξάντλησης. Δεδομένα που είχαν συνέπειες στη μνήμη μας. Μετά ήλθε η νέα παγκόσμια κρίση και το ακόμα πιο βαθύ βύθισμα σε όσα έχει να προσφέρει μια απλή σύνδεση με το διαδίκτυο -μήπως και καταφέρουμε να ελέγξουμε κάτι από όσα αφορούν τη ζωή μας.

Τα notifications και ο άμεσος έλεγχος τους (ό,τι άλλο και αν κάνουμε) φαίνεται να επηρεάζει τι θυμόμαστε, πώς το θυμόμαστε και αν θυμόμαστε κάτι, με τους νευροεπιστήμονες να εκφράζουν την ανησυχία ότι αν συνεχίσουμε να βαδίζουμε στον ολισθηρό δρόμο της ανάθεσης της μνήμης μας στις συσκευές, κάποια στιγμή θα αλλάξει ο τρόπος που προσδιοριζόμαστε. Γιατί τελικά, είμαστε ό,τι θυμόμαστε.

Πώς το Google άλλαξε τον τρόπο που λειτουργεί το μυαλό μας

Aπό τότε που 'φτιάχτηκε' το Google εξαφανίστηκαν πολλά άγχη που είχαμε έως τότε. Όπως το να θυμόμαστε πάσης φύσεως πληροφορίες -σχετικές με την καθημερινότητα μας, τη ζωή μας και τη δουλειά μας.

Το 2011 έρευνα έκανε λόγο για την ύπαρξη του Google Effect, φαινόμενο που πρώτοι ανέφεραν η Betsy Sparrow (Columbia), η Jenny Liu (Wisconsin) και ο Daniel M. Wegner (Harvard), στην εργασία που δημοσίευσαν τον Ιούλιο εκείνου του έτους.

Όπως έγραψαν οι ερευνητές, ο εγκέφαλος μας εκπαιδεύεται στο να θυμάται από πού προέρχεται μια πληροφορία και όχι την ίδια την πληροφορία. Για αυτό και βασιζόμαστε στο διαδίκτυο και τις ψηφιακές συσκευές, για την αποθήκευση και την ανάκτηση πληροφοριών. Επιπροσθέτως, είναι και πιο εύκολο, βολικό και αποτελεσματικό από το να στηριζόμαστε στη μνήμη μας. Με αυτόν δε, τον τρόπο αφήνουμε στην ησυχία τους τις γνωστικές μας ικανότητες. Ή μήπως τις ακυρώνουμε;

Tη σήμερον ημέρα, οι επιστήμονες χαρακτηρίζουν το Google Effect ως ψυχολογικό φαινόμενο. Θα τα δούμε όλα στη συνέχεια. Πρώτα θα δούμε τη μεθοδολογία της εργασίας που αποκάλυψε το φαινόμενο.

Η έρευνα έγινε σε τέσσερα μέρη.

  • Στο πρώτο οι μελετητές κάλεσαν τους μετέχοντες να απαντήσουν σε σειρά από εύκολες και δύσκολες ερωτήσεις. Στη συνέχεια εκτέλεσαν τροποποιημένο Stroop task (ελέγχει την καθυστέρηση του χρόνου αντίδρασης μεταξύ συνεπών και ασυμβίβαστων ερεθισμάτων, με τη χρήση χρωμάτων και λέξεων). Περιλάμβανε καθημερινές λέξεις και άλλες που σχετίζονται με την τεχνολογία -πχ οθόνη.
  • Στο δεύτερο πείραμα, οι ερωτηθέντες διάβασαν μια σειρά από δηλώσεις για επουσιώδη θέματα. Οι μισοί από αυτούς οδηγήθηκαν στο να πιστέψουν πως μπορούσαν να τις αποθηκεύσουν και να τις χρησιμοποιήσουν όταν τις χρειάζονταν. Στους άλλους μισούς δόθηκε ρητή εντολή να προσπαθήσουν να τις θυμηθούν. Στη συνέχεια εξετάστηκαν και οι δύο ομάδες κατά την ανάκληση των δηλώσεων.
  • Στο τρίτο μέρος, το δείγμα διάβασε και δακτυλογραφούσε ασήμαντες δηλώσεις, πριν ενημερωθεί ότι η καταχώρισή τους διαγράφηκε, αποθηκεύτηκε ή αποθηκεύτηκε σε μια συγκεκριμένη τοποθεσία. Στη συνέχεια, δόθηκε στους εθελοντές εργασία αναγνώρισης. Ρωτήθηκαν αν είχαν δει την ακριβή δήλωση, αν είχε αποθηκευτεί και εφόσον είχε αποθηκευτεί, πού είχε αποθηκευτεί.
  • Στο τελευταίο μέρος, τα υποκείμενα πληκτρολόγησαν ξανά δηλώσεις trivia. Είχαν ενημερωθεί ότι η κάθε δήλωση είχε αποθηκευτεί σε έναν φάκελο με γενική ονομασία (π.χ. στοιχεία, γεγονότα). Στη συνέχεια δόθηκαν δύο διαφορετικές εργασίες ανάκλησης: μία για τις δηλώσεις και μία για τον συγκεκριμένο φάκελο στον οποίο αποθηκεύτηκε κάθε πρόταση.

Oι μελετητές ενημέρωσαν τον πλανήτη ότι

  1. οι άνθρωποι αρχίζουν να σκέφτονται τους υπολογιστές, όταν τους τίθενται ερωτήσεις γενικής γνώσης, ακόμη και όταν γνωρίζουν τη σωστή απάντηση. Το αποτέλεσμα αυτό ήταν ιδιαίτερα έντονο, όταν η ερώτηση ήταν δύσκολη και η απάντηση άγνωστη,
  2. οι άνθρωποι δεν τείνουν να θυμούνται πληροφορίες εάν πιστεύουν ότι θα είναι διαθέσιμες για αναζήτηση αργότερα,
  3. εάν οι πληροφορίες αποθηκευτούν, οι άνθρωποι είναι πολύ πιο πιθανό να θυμούνται πού βρίσκονται από το να τις ανακαλέσουν και
  4. οι άνθρωποι τείνουν να θυμούνται είτε το γεγονός, είτε την τοποθεσία, αλλά όχι και τα δύο. Κάτι που ισχύει ακόμα και όταν οι πληροφορίες είναι πιο αξιομνημόνευτες από το όνομα της τοποθεσίας.

Τα ευρήματα επιβεβαιώθηκαν από μελέτη του ΜΙΤ που αφορούσε διδακτορικές διατριβές και συγκεκριμένα, το πώς άλλαζε διαρκώς ο τρόπος με τον οποίον οι φοιτητές ανέφεραν τις πηγές.

Διαπιστώθηκε ότι οι μηχανές αναζήτησης και η ψηφιακή αποθήκευση έγιναν πιο συνηθισμένα φαινόμενα και ότι οι μαθητές άρχισαν να βασίζονται περισσότερο στην ικανότητά τους να θυμούνται πού εμφανίζονται σχετικές πληροφορίες στην επιστημονική βιβλιογραφία -και στην ικανότητά τους να ανακτούν αυτές τις πληροφορίες-, παρά στην ικανότητά τους να θυμούνται τις ίδιες τις πληροφορίες.

Αυτό βέβαια, αποδείχτηκε πιο αποτελεσματικός τρόπος εργασίας, καθώς βοήθησε τους μαθητές να έχουν περισσότερες αναφορές στην εργασία τους και έγγραφα αναφοράς που εκδόθηκαν σε ένα ευρύτερο φάσμα ετών, από αυτό που ήταν εφικτό πριν την εμφάνιση των μηχανών αναζήτησης.

Από το Google Effect στη ψηφιακή αμνησία

Το 2015 έγινε γνωστό πως το Google effect είχε βγει από τα όρια του Google και είχε περάσει σε όλο το διαδίκτυο και σε πληροφορίες που αφορούσαν σημαντικές προσωπικές πληροφορίες.

Ανακαλύφθηκε πως το 91% των ανθρώπων αντί να προσπαθήσει να θυμηθεί λεπτομέρειες, τις αναζητούσε στο Internet -με το 44% να χρησιμοποιεί προς αυτήν την κατεύθυνση το κινητό του τηλέφωνο.

Σε μελέτη που έγινε σε 1000 καταναλωτές, ηλικίας από 16 έως 55+ χρόνων στις ΗΠΑ, οι περισσότεροι δεν μπορούσαν να θυμηθούν σημαντικές πληροφορίες -όπως το τηλέφωνο ενός δικού τους ανθρώπου. Οι μελετητές του Kaspersky Lab οδηγήθηκαν στο συμπέρασμα πως οι εθελοντές είχαν ξεχάσει σημαντικά πράγματα, λόγω της ευκολίας που υπήρχε πια στο να βρίσκουν ό,τι θέλουν μέσω των συσκευών. Και κάπως έτσι το Google Effect μετονομάστηκε σε “ψηφιακή αμνησία”.

Η αλήθεια ωστόσο, είναι πως πρόκειται για δυο διαφορετικά ψυχολογικά φαινόμενα: το Google Effect έχει να κάνει με την τάση που έχουμε να ξεχνάμε πληροφορίες που είναι διαθέσιμες στις μηχανές αναζήτησης και ως ψηφιακή αμνησία αναφέρεται στην τάση μας να ξεχνάμε πληροφορίες που είναι αποθηκευμένες με ψηφιακό τρόπο.

Υπάρχει βέβαια, κοινή συνιστώσα: εναποθέτουμε όλο και περισσότερο το μυαλό μας (μνημονικό και γνώσεις), στην τεχνολογία.

Πώς αλλάζουμε το μυαλό μας και τελικά το ποιοι είμαστε

Πάντα βάσει όσων έχουν μελετήσει το φαινόμενο, η τάση που εμφανίζουμε -όλο και σε εντονότερο βαθμό- οι άνθρωποι με τη χρήση της τεχνολογίας -σε επίπεδο πληροφοριών-, μπορεί να είναι κάτι το ωφέλιμο στις περιπτώσεις που το κάνουμε σκόπιμα και στρατηγικά.

Δηλαδή, είναι προτιμότερο να βασιζόμαστε το τηλέφωνο μας για να θυμάται αριθμούς άλλων, από το να απομνημονεύουμε όλους τους αριθμούς.

Η σχέση αυτή μπορεί να γίνει προβληματική, σε περίπτωση που εναποθέσουμε πλήρως τον εγκέφαλο μας στην τεχνολογία -και σταματήσουμε να επεξεργαζόμαστε και να αποστηθίζουμε πληροφορίες. Παράδειγμα; Όταν ψάχνεις ξανά και ξανά (και ξανά) το ίδιο πράγμα στο διαδίκτυο. Κάτι που το λες και εκνευριστικό. Ομολογώ αισθάνομαι μια ταπείνωση, κάθε φορά που συμβαίνει.

Ένα άλλο γεγονός είναι πως όταν είμαστε συνέχεια με το βλέμμα στο κινητό -ή την οθόνη-, χάνουμε όσα γίνονται γύρω μας -και άρα τυχόν νέες εμπειρίες. Όταν δεν δίνουμε σημασία σε μια εμπειρία, είναι λιγότερο πιθανό να την ανακαλέσουμε σωστά.

Οι λιγότερες εμπειρίες μπορούν να περιορίσουν την ικανότητα μας να σκεφτόμαστε νέες ιδέες και να είμαστε δημιουργικοί. Να σημειώσουμε εδώ πως δεν μπορούν να προκύψουν συγκεκριμένα σχετικά στοιχεία, καθώς ουδείς μέτρησε το επίπεδο της διανοητικής μας δημιουργικότητας, πριν προκύψουν στη ζωή μας τα κινητά τηλέφωνα.

Το δεδομένο ωστόσο, είναι πως για να είμαστε διορατικοί πρέπει να 'συνδέσουμε' δυο διαφορετικά πράγματα στο μυαλό μας” λέει η Catherine Price, συγγραφέας του How to Break Up With Your Phone, “για να το κάνουμε και να είμαστε δημιουργικοί, πρέπει να έχουμε πολλή πρώτη (ακατέργαστη) ύλη στον εγκέφαλο μας. Δεν μπορείς να μαγειρέψεις, αν δεν έχεις υλικά. Με την ίδια έννοια, δεν μπορείς να είσαι διορατικός αν δεν έχεις υλικό στο μυαλό σου και αυτό το παρέχουν οι αναμνήσεις που 'αποθηκεύονται' στη μνήμη μακράς διάρκειας.

Να σου μεταφέρω τι είχε να πει η Wendy Suzuki, καθηγήτρια Νευροεπιστήμης και Ψυχολογίας, η οποία αναμένεται να γίνει Κοσμήτορας του New York University.

Όταν δεν θυμόμαστε τι κάναμε, τις πληροφορίες που μάθαμε και τα γεγονότα της ζωής μας, αλλάζει το σημείο του εγκεφάλου που υπάρχει για να 'θυμάται' και αυτό προσδιορίζει τις προσωπικές μας ιστορίες. Στο τέλος της ημέρας, προσδιορίζει το ποιοι είμαστε.

Το φαινόμενο της 'συνεχούς μερικής προσοχής'

Το μυαλό μας δεν μπορεί να κάνει multitasking. Όπως λέει η κυρία Price στην Guardian “πιστεύουμε πως μπορεί, αλλά δεν είναι αυτή η πραγματικότητα. Σε κάθε δεδομένη στιγμή που κάνουμε multitasking και πιστεύουμε πως το κάνουμε με επιτυχία, μια από τις 'εργασίες' που διαχειριζόμαστε δεν είναι απαιτητική, σε γνωστικό επίπεδο. Όταν προσέχουμε το τηλέφωνο μας, δεν προσέχουμε τίποτα άλλο. Και πάντα θυμόμαστε ό,τι προσέχουμε”.

Η νευροεπιστήμονας του Cambridge, Barbara Sahakian είχε να αναφέρει ένα πείραμα του 2010 “όταν τρεις διαφορετικές ομάδες έπρεπε να ολοκληρώσουν μια εργασία ανάγνωσης. Η μια ομάδα έλαβε άμεσο μήνυμα (instant message) πριν αρχίσει, η δεύτερη το έλαβε κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης και η τρίτη δεν έλαβε τίποτα. Μετά όλες έκαναν τεστ κατανόησης. Αυτοί που έλαβαν τα μηνύματα, δεν μπορούσαν να θυμηθούν τι είχαν διαβάσει μόλις”.

Ναι, η τεχνολογία μας προσφέρει τη δυνατότητα να 'επισκεφτούμε' όλον τον κόσμο και να ενημερωθούμε για ό,τι μπορεί να μας ενδιαφέρει, αλλά όταν διακόπτουμε διαρκώς ό,τι κάνουμε μέσα στην ημέρα, εξαιτίας ενός notification, γινόμαστε θύματα του φαινομένου της συνεχούς μερικής προσοχής (ο όρος ανήκει στην εξπέρ τεχνογνωσίας Linda Stone).

Οι επιστήμονες έχουν ήδη εκφράσει την ανησυχία τους για το τι μπορεί να κάνει αυτό στις αναμνήσεις μας.

Υπάρχει ο φόβος πως οι συνεχείς περισπασμοί που προκαλούνται από τις συσκευές ενδέχεται να επηρεάσουν την ικανότητα μας να 'αποθηκεύουμε' αναμνήσεις και μοιραία να τις μεταφέρουμε στο 'χώρο' της μακροπρόθεσμης αποθήκευσης (έχει αποδειχθεί πως η απόσπαση προσοχής εμποδίζει αυτήν τη μεταφορά). Αυτό μπορεί να εμποδίσει την ικανότητα μας να σκεφτόμαστε πιο βαθιά και να κάνουμε ενδιαφέρουσες σκέψεις.

Οι ασκήσεις που μπορούν να βοηθήσουν

Tα λεπτά μακριά από οθόνες με μια ενασχόληση που μπορεί να κάνει το μυαλό μας να 'δουλέψει', μας κάνει πάντα καλό.
Tα λεπτά μακριά από οθόνες με μια ενασχόληση που μπορεί να κάνει το μυαλό μας να 'δουλέψει', μας κάνει πάντα καλό. ASSOCIATED PRESS

Τι προτείνουν οι ειδικοί ως λύση, προκειμένου να προστατεύσουμε τη μνήμη μας και να μειώσουμε το ρίσκο να πάθουμε άνοια -υποψία που έχουν οι επιστήμονες και έως τώρα δεν στηρίζεται από ευρήματα ερευνών που προφανώς είναι σε εξέλιξη;

Να αποχωριζόμαστε το κινητό μας (και κάθε σύνδεση με το διαδίκτυο για λόγους αναζήτησης πληροφοριών) για λίγη ώρα -που θα αυξάνεται με τον καιρό-, κάθε ημέρα. Αν νιώθουμε πιο ήρεμοι και θυμόμαστε περισσότερα, τότε έχουμε τη απάντηση μας, όπως είπε η Price.

Ο Larry Rosen, μελετητής των social media, της τεχνολογίας και του εγκεφάλου πρότεινε μια πιο συγκεκριμένη τακτική. “Τα διαλείμματα από την τεχνολογία. Ξεκινάς με το να κάνεις οτιδήποτε στις συσκευές σου για ένα λεπτό και βάζεις ξυπνητήρι για να ενεργοποιηθεί σε 15 λεπτά.

Σε αυτό το διάστημα, το κινητό σου είναι στην αθόρυβη λειτουργία, με την οθόνη να 'κοιτάει' το τραπέζι, αλλά να είναι στο πεδίο ορατότητας -για να 'λέει' στο μυαλό σου πως μετά το 15λεπτο θα έχεις πάλι ένα λεπτό διάλειμμα. Όταν προσαρμοστείς στο 15λεπτο πλήρους συγκέντρωσης, το κάνεις 20λεπτο. Αν φτάσεις στη μια ώρα συνεχούς προσήλωσης -με ένα λεπτό διάλειμμα πριν και μετά- τα έχεις καταφέρει”.

Πάντα βοηθούν τα παζλ, το sudoku τα παιχνίδια που έχουν χαρτιά και το σκάκι -ή ό,τι άλλο μπορεί να 'ακονίσει' τη μνήμη μας, όπως και το να προσπαθούμε να θυμηθούμε κάτι που έχουμε διαβάσει, οι κοινωνικές επαφές (με το κινητό στην τσάντα) και η φυσική άσκηση. Είναι χρήσιμο να κοιτάμε γύρω μας και να προσπαθούμε να 'αποθηκεύουμε' εικόνες και ήχους.

Mήπως τελικά έχουμε να κάνουμε με νέα μορφή διαδραστικής μνήμης;

Να δούμε λίγο και αυτό που έχουν να πουν όσοι δεν υποστηρίζουν πως η έντονη σχέση μας με τις συσκευές μας είναι κακό πράγμα. Κάνουν λόγο για νέα μορφή διαδραστικής μνήμης. Η αυθεντική προσδιορίστηκε ως ψυχολογική υπόθεση που προέκυψε ως απάντηση αυτού που νωρίτερα είχε αναφερθεί ως 'ομαδικό μυαλό'. Είναι τύπος συλλογικής μνήμης, ένας μηχανισμός μέσω του οποίου οι ομάδες ανθρώπων συνεργάζονται επί της κωδικοποίησης, της αποθήκευσης και της ανάκτησης πληροφοριών.

Χρησιμοποιείται συχνά σε διάφορους τύπους κοινωνικών ομάδων, συμπεριλαμβανομένων των μελών της οικογένειας, των φίλων και των συναδέλφων. Θεωρείται ευεργετικός τύπος μνήμης, καθώς δίνει σε κάθε άτομο της ομάδας πρόσβαση σε περισσότερες πληροφορίες από όσες θα μπορούσε να θυμηθεί μόνο του.

To ομαδικό μυαλό δεν είναι νέο φαινόμενο. Σε εκείνο βέβαια, όλα τα μέλη της ομάδας έδιναν κάτι σε γνώσεις και πληροφορίες.
To ομαδικό μυαλό δεν είναι νέο φαινόμενο. Σε εκείνο βέβαια, όλα τα μέλη της ομάδας έδιναν κάτι σε γνώσεις και πληροφορίες. BUSINESS WIRE

Επίσης, επιτρέπει σε κάθε άτομο να αφιερώνει λιγότερους 'γνωστικούς πόρους' (ικανότητες), για να θυμάται αυτές τις πληροφορίες -από ό,τι θα χρειαζόταν να αφιερώσει αν λειτουργούσε μόνο του-, καθώς ξέρει ότι κάποιος άλλος στην ομάδα θα έχει 'αποθηκεύσει' τις πληροφορίες που χρειάζεται.

Οι επιστήμονες διευκρινίζουν πως η ψηφιακή αποθήκευση πληροφοριών μπορεί να θεωρηθεί μέρος του συστήματος της διαδραστικής μας μνήμης.

Αυτή η θεωρία αναφέρει ότι το ανθρώπινο μυαλό μπορεί να θεωρηθεί ως μέρος ενός μεγάλου δικτύου συνεργατών διαδραστικής μνήμης (στην προκειμένη περίπτωση, αποτελείται από διάφορες ψηφιακές πηγές που μας παρέχουν έναν τρόπο αποθήκευσης και πρόσβασης σε πληροφορίες που δεν θέλουμε να θυμόμαστε οι ίδιοι). Αυτό σημαίνει ότι βασιζόμαστε στην ψηφιακή αποθήκευση, για να αποθηκεύσουμε πληροφορίες -όπως θα βασιζόμασταν σε άλλο άτομο της ομάδας με την οποία μοιραζόμαστε ένα σύστημα διαδραστικής μνήμης.

Είναι ωστόσο, αυτή η αλήθεια; Γινόμαστε καλύτεροι από τη σχέση μας με τον ψηφιακό κόσμο;

Πηγή: news247

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 07 Αυγούστου 2022 14:04

Σχετικά Άρθρα

  • Βρίσκεται σε κάθε σπίτι και αποτελεί απειλή για την ταχύτητα του internet
    Βρίσκεται σε κάθε σπίτι και αποτελεί απειλή για την ταχύτητα του internet

    Σέρνεται η ταχύτητα του διαδικτύου στο σπίτι σας; Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα το ρούτερ σας να είναι τοποθετημένο δίπλα στο πιο ακατάλληλο αντικείμενο

    Υπάρχουν τόνοι οικιακών αντικειμένων και συσκευών που θα μπορούσαν να καταστρέψουν τη σύνδεσή σας στο διαδίκτυο.

    Αλλά το συγκεκριμένο, δεν θα το σκεφτόσασταν ποτέ πως αποτελεί απειλή για την υποτονική ταχύτητα του internet μέσα στο σπίτι σας.

    Ποιο είναι; Ο καθρέφτης σας. Ναι, καλά διαβάσατε… ορισμένοι μεγάλοι καθρέφτες τοίχου μπορούν να επηρεάσουν τη συνδεσιμότητα, καθώς ο καθρέφτης αποτελείται από ένα λεπτό στρώμα μετάλλου που μπορεί να προκαλέσει παρεμβολές στη θύρα των καλωδίων, αποκάλυψε η Virgin Media O2, έπειτα από δημοσκόπηση σε 2.000 άτομα που έδειξε ότι αν και πολλοί ξέρουμε πού πρέπει και πού δεν πρέπει να τοποθετούμε το ρούτερ μας, ωστόσο εξακολουθούμε να το βάζουμε στο λάθος σημείο.

    Bεβαιωθείτε ότι μπορείτε να βλέπετε το ρούτερ σας εκεί που το χρειάζεστε περισσότερο

    Οι δύο στους πέντε (41%) είπαν ότι το βάζουν πίσω ή δίπλα από την τηλεόραση, ένα 12% είπε ότι το αφήνει στο πάτωμα και το 6% το βάζει κάτω από το κρεβάτι.

    Το τεστ οπτικής επαφής

    Μια άλλη χρήσιμη συμβουλή για να βελτιώσετε τη σύνδεσή σας είναι το τεστ οπτικής επαφής, σύμφωνα με τη Sun.

    Αν μπορείτε, βεβαιωθείτε ότι μπορείτε να βλέπετε το ρούτερ σας εκεί που το χρειάζεστε περισσότερο. Έτσι, εάν περνάτε τον περισσότερο χρόνο στο γραφείο σας, είναι καλύτερο να βρίσκεται εκεί.

    Ο Gareth Lister, Διευθυντής Συνδεσιμότητας της Virgin Media O2, δήλωσε: «Η ευρυζωνικότητα αποτελεί βασικό μέρος της καθημερινής ζωής. Είτε εργάζεστε από το σπίτι, είτε κάνετε μια ηλεκτρονική αγορά, είτε παρακολουθείτε εκείνη τη σειρά που πρέπει να δείτε, η συνδεσιμότητα βρίσκεται στο επίκεντρο όλων αυτών. Ωστόσο, η συνειδητή τοποθέτηση του ρούτερ σας είναι κάτι που συχνά παραβλέπεται».

    Πηγή: in.gr

  • Παναγιώτης Σωτηρόπουλος: Ο Πυργιώτης φοιτητής Ιατρικής που βρήκε “καταφύγιο” στην Κρητική Εστία για να καταφέρει να σπουδάσει (video)
    Παναγιώτης Σωτηρόπουλος: Ο Πυργιώτης φοιτητής Ιατρικής που βρήκε “καταφύγιο” στην Κρητική Εστία για να καταφέρει να σπουδάσει

    Τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένας φοιτητής στην προσπάθειά του να σπουδάσει στην Αθήνα ανέφερε σε συνέντευξή του στο Open και την εκπομπή “Επί Τόπου” ο Πυργιώτης φοιτητής της Ιατρικής Αθηνών Παναγιώτης Σωτηρόπουλος και τις δυνατότητες που του δίνει η φιλοξενία στην “Κρητική Εστία” που είναι ένα πραγματικό σπίτι που προσφέρει πέρα από την διαμονή και την διατροφή, πολλά περισσότερα.

    Οι παρουσιαστές εκφράστηκαν θετικά για την επιδοσή του στις πανελλαδικές και τον αγώνα που κάνει ο Παναγιώτης να σπουδάσει.

    Στα πρώτα χρόνια των σπουδών του παρέμεινε σε σπίτι, όμως η αύξηση του κόστους τον οδήγησε να αναζητήσει μια επιλογή όπως η “Κρητική Εστία” που προσφέρει δυνατότητες και επιλογές και φυσικά βρίσκεται μαζί με άλλους φοιτητές, ακολουθώντας ένα συγκροτημένο πρόγραμμα που βοηθά τους ίδιους.

    Όπως είπε ο Παναγιώτης μπορεί να χάνεται ένα μέρος της ιδιωτικότητας αλλά η συγκατοίκηση και η εξωστρέφεια που προσφέρει η “Κρητική Εστία” σε ένα πιο οικογενειακό κλίμα.

    Δείτε το video με τις δηλώσεις του:

  • Πώς να ενισχύσετε το σήμα του Wi-Fi σας δωρεάν με 10 κινήσεις - Ειδικός εξηγεί
    Πώς να ενισχύσετε το σήμα του Wi-Fi σας δωρεάν με 10 κινήσεις - Ειδικός εξηγεί

    Οι ενισχυτές σήματος είναι εξαιρετικοί για την επέκταση της εμβέλειας του Wi-Fi σας, αλλά δεν παρέχονται δωρεάν. Αυτό όμως που μπορείτε να κάνετε, σύμφωνα με τη Sun, είναι να αρχίσετε να ψάχνετε στα συρτάρια σας για ένα παλιό, ξεχασμένο γκάτζετ: το παλιό σας ρούτερ, που θα μπορούσε να έχει μια πολύ χρήσιμη δεύτερη ζωή ως ενισχυτής Wi-Fi.

    Ο Tom Morgan, ειδικός τεχνικής υποστήριξης στην ιστοσελίδα τεχνολογίας Which?, υποστηρίζει ότι με μερικές μικρές αλλαγές στη ρύθμισή του, ο παλιός σας εξοπλισμός θα μπορούσε να γίνει πολύ χρήσιμος.

    «Συνδέοντας το παλιό ρούτερ που έχετε κάπου πεταμένο και κάνοντας μικροαλλαγές στις ρυθμίσεις του, μπορείτε να επαναχρησιμοποιήσετε τη συσκευή ως ενισχυτή σήματος Wi-Fi», λέει.

    Τα περισσότερα ρούτερ διαθέτουν μια ενσωματωμένη λειτουργία «wireless repeater» ή «wireless bridging» που σας επιτρέπει να ρυθμίσετε τις παραμέτρους τους.

    Με αυτόν τον τρόπο το ρούτερ όχι μόνο θα επιτρέψει την επέκταση του σήματος Wi-Fi, αλλά οι θύρες LAN (ethernet) της συσκευής μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για τη φυσική σύνδεση άλλων συσκευών στο δίκτυό σας.

    Για να ξεκινήσετε, απλώς ακολουθήστε τα παρακάτω 10 βήματα:

    1. Κάντε επαναφορά εργοστασιακών ρυθμίσεων του παλιού σας ρούτερ. Η ακριβής μέθοδος ποικίλλει, αλλά συνήθως αυτό γίνεται πατώντας το κουμπί reset στο πίσω μέρος του ρούτερ για 30 δευτερόλεπτα.
    2. Σημειώστε τις διευθύνσεις IP του τρέχοντος ρούτερ σας και του παλιού – αυτές βρίσκονται στο πίσω μέρος ή σε μια μικρή κάρτα από τον πάροχο Ίντερνετ.
    3. Συνδέστε ένα καλώδιο ethernet σε μία από τις θύρες LAN του παλιού ρούτερ και συνδέστε το άλλο άκρο του στον υπολογιστή σας.
    4. Ανοίξτε ένα πρόγραμμα περιήγησης στο διαδίκτυο στον υπολογιστή σας και πληκτρολογήστε τη διεύθυνση IP του παλιού ρούτερ στη γραμμή διευθύνσεων.
    5. Θα σας ζητηθεί να εισαγάγετε το όνομα χρήστη και τον κωδικό πρόσβασης του ρούτερ.
    6. Αφού συνδεθείτε, μεταβείτε στα LAN settings και αναζητήστε τα DHCP settings. Απενεργοποιήστε τον DHCP server στο παλιό ρούτερ. Αυτό σημαίνει ότι το κύριο ρούτερ σας θα χειρίζεται την ανάθεση διευθύνσεων IP.
    7. Παραμένοντας στα LAN settings, θα δείτε ένα IP address setting. Εδώ, μπορείτε να ορίσετε μια στατική διεύθυνση IP στην ίδια περιοχή με το τρέχον, εν λειτουργία ρούτερ σας. Για παράδειγμα, εάν η διεύθυνση IP του κύριου ρούτερ σας είναι 192.168.1.1, μπορείτε να αναθέσετε 192.168.1.2 στο παλιό ρούτερ.
    8. Πηγαίνετε στα wireless settings του παλιόύ ρούτερ και βρείτε μια επιλογή για SSID ή Wireless network name. Ενημερώστε το, μαζί με τον κωδικό πρόσβασης SSID, ώστε να ταιριάζει με το τρέχον ρούτερ σας. Με αυτόν τον τρόπο θα επιτρέψετε στις συσκευές σας να συνδέονται αυτόματα και να εναλλάσσονται απρόσκοπτα μεταξύ των δύο ρούτερ.
    9. Αποθηκεύστε τις αλλαγές που κάνατε και, στη συνέχεια, αποσυνδέστε το καλώδιο ethernet από τον υπολογιστή σας.
    10. Συνδέστε το ένα άκρο σε μια θύρα LAN του παλιού ρούτερ και το άλλο άκρο σε μια θύρα LAN του τρέχοντος ρούτερ.

    Αφού τελειώσετε με τα παραπάνω τεχνικά βήματα, θα πρέπει να τοποθετήσετε το παλιό ρούτερ σας σε σημείο όπου έχετε αδύναμο σήμα.

    Ο Morgan συνιστά τη χρήση ενός καλωδίου ethernet για τη σύνδεση του παλιού ρούτερ με το τρέχον, ώστε να είναι ακόμη πιο αξιόπιστη. Αν όμως κάτι τέτοιο είναι ανέφικτο (ή δεν αντέχετε να το βλέπετε), θα πρέπει να αναζητήσετε έναν Powerline adapter.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Πώς η ψηφιακή ανάγνωση πλήττει τις δεξιότητες κατανόησης των παιδιών
    Πώς η ψηφιακή ανάγνωση πλήττει τις δεξιότητες κατανόησης των παιδιών

    Oι αναγνωστικές συνήθειες των παιδιών έχουν αλλάξει δραστικά τις τελευταίες δεκαετίες, με τα ψηφιακά κείμενα να κατακλύζουν την καθημερινότητά τους και να επηρεάζουν αρνητικά τις δεξιότητες κατανόησης τους. Σε έναν κόσμο που ψηφιοποιείται καθημερινώς όλο και περισσότερο, υπάρχει τελικά ελπίδα για την νέα γενιά;

    Θα υπάρξει άραγε ποτέ άλλος Χάρι Πότερ; Από το 1997 έως το 2007, όλα τα παιδιά -ακόμα και οι γονείς τους - διάβαζαν τα διαχρονικά μυθιστορήματα φαντασίας της J.K. Rowling, για τις περιπέτειες ενός αδύνατου εφήβου με τα γυαλιά στο Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry. Ωστόσο, από την αυγή του 21ου αιώνα αυτό άλλαξε.

    Σταδιακά η ψηφιακή ανάγνωση άρθρων σε ιστότοπους, ιστολόγια, μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και συζητήσεις, άρχισε να αντικαθιστά την ανάγνωση σε έντυπη μορφή, ενώ το ποσοστό των παιδιών που διαβάζουν για διασκέδαση άρχισε να πέφτει κατακόρυφα. Και κάπως έτσι μπορεί να μην ξαναδούμε ποτέ μια άλλη σειρά βιβλίων, να μαγνητίζει την προσοχή των παιδιών όπως έκανε ο Χάρι Πότερ, ή ο Άρχοντας των δαχτυλιδιών.

    Και ενώ το ψηφιακό πεδίο προσφέρει ένα διαδραστικό και δυναμικό μαθησιακό περιβάλλον, αυτή η μεταστροφή μας λοιπόν στο ψηφιακό αναγνωστικό περιβάλλον έρχεται κουβαλώντας μαζί της και κάποιες επιπτώσεις. Βασικότερη είναι η επιρροή στις δεξιότητες κατανόησης της ανάγνωσης των παιδιών, παρόλο που είτε ψηφιακή, είτε αναλογική, η ανάγνωση βελτιώνει τις δεξιότητες κατανόησης. Ωστόσο, η ευεργετική επίδραση των ψηφιακών πηγών είναι έξι έως επτά φορές μικρότερη από εκείνη της έντυπης ανάγνωσης.

    Ψηφιοποιημένα μυαλά

    Η γοητεία των ψηφιακών κειμένων δεν έγκειται μόνο στην προσβασιμότητά τους, αλλά και στα διαδραστικά στοιχεία που εισάγουν στην εμπειρία της ανάγνωσης. Καθώς τα παιδιά περιηγούνται στο ψηφιακό τοπίο, συναντούν ενσωματωμένα πολυμέσα, υπερσυνδέσμους και διαδραστικά γραφικά που προσθέτουν ένα επίπεδο εμπλοκής στην παραδοσιακή πράξη της ανάγνωσης. Αυτή η μετάβαση από το στατικό, στο διαδραστικό περιεχόμενο, έχει για πολλούς τη δυνατότητα να ενισχύσει την κατανόηση προσφέροντας ένα πιο καθηλωτικό περιβάλλον μάθησης.

    Ωστόσο, η εισροή αυτών των πολυμεσικών στοιχείων εγείρει ανησυχίες σχετικά με τους πιθανούς περισπασμούς και τις επιπτώσεις τους στη συνεχή προσοχή και κατανόηση. Η γοητεία των συνδέσμων με δυνατότητα κλικ και των κινούμενων γραφικών μπορεί να αποσπάσει ακούσια τους νεαρούς αναγνώστες από το πρωτογενές κείμενο, οδηγώντας σε μια αποσπασματική εμπειρία ανάγνωσης. Επιπλέον, η ικανότητα εστίασης σε ένα ενιαίο αφηγηματικό νήμα, μια κρίσιμη πτυχή της κατανόησης, μπορεί να τεθεί σε κίνδυνο, καθώς τα παιδιά περιηγούνται στα διάφορα, διαδραστικά χαρακτηριστικά. Η επίτευξη της σωστής ισορροπίας μεταξύ εμπλοκής και εστίασης κρίνεται έτσι απαραίτητη, για την αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων της ψηφιακής διαδραστικότητας, χωρίς να θυσιάζεται η βασική δεξιότητα της κατανόησης.

    Έντυπο vs ψηφιοποιημένο

    Το 2011, οι επιστήμονες εξέτασαν 99 μελέτες που διερευνούσαν την επίδραση της ανάγνωσης σε έντυπη μορφή στις δεξιότητες κατανόησης των παιδιών. Όπως θα περίμενε κανείς, διαπίστωσαν μια σημαντική. Όσο περισσότερο εκτίθεντο τα παιδιά στην έντυπη ανάγνωση, τόσο καλύτερα μπορούσαν να κατανοήσουν και να ανακαλέσουν αυτά που διάβαζαν. Επιπλέον, η έντυπη ανάγνωση φάνηκε να προωθεί έναν ευεργετικό – και όχι φαύλο - κύκλο: Καθώς οι νεαροί αναγνώστες κατανάλωναν μεγαλύτερα και πιο σύνθετα κείμενα, οι αναγνωστικές τους δεξιότητες βελτιώνονταν, γεγονός που τους ωθούσε να ασχοληθούν με ακόμη πιο σύνθετα γραπτά έργα, ενισχύοντας περαιτέρω τις ικανότητές τους.

    Σε μια νέα μετα-ανάλυση, οι επιστήμονες του Πανεπιστημίου της Βαλένθια στην Ισπανία συγκέντρωσαν 26 μελέτες με σχεδόν 470.000 συμμετέχοντες. Κάθε μελέτη διερεύνησε την επίδραση της ψηφιακής ανάγνωσης στον ελεύθερο χρόνο, στην κατανόηση. Διαπίστωσαν ότι αν και η ψηφιακή ανάγνωση βελτιώνει τις δεξιότητες κατανόησης, η ευεργετική της επίδραση είναι έξι έως επτά φορές μικρότερη από την έντυπη ανάγνωση, ποσό ακόμα μικρότερο για τα παιδιά. Λόγος είναι, σύμφωνα με τους ερευνητές, ότι η γλωσσική ποιότητα του ψηφιακού κειμένου τείνει να είναι πολύ χαμηλότερης ποιότητας. Το περιεχόμενο είναι επίσης συνήθως πολύ πιο σύντομο, δεν απαιτεί την εστίαση και τη συγκράτηση για την κατανόηση και την πλήρη απόλαυση μεγαλύτερων έργων με περίπλοκες αφηγήσεις και πολυάριθμους χαρακτήρες.

    Αντιθέτως, σύμφωνα με τη Naomi S. Baron, ομότιμη καθηγήτρια παγκόσμιων γλωσσών και πολιτισμών στο Αμερικανικό Πανεπιστήμιο, οι φυσικές ιδιότητες ενός βιβλίου μπορούν επίσης να ενισχύσουν μοναδικά τη συγκράτηση πληροφοριών. Επίσης, η μυρωδιά, η εμφάνιση και η αίσθηση του εντύπου, μπορούν να κάνουν την ανάγνωση πιο ευχάριστη. Παράλληλα, το έντυπο δεν επιδεινώνει τις εξωτερικές περισπάσεις, όπως συμβαίνει στο ψηφιακό περιβάλλον, εκεί όπου οι περισπασμοί από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το YouTube και τα βιντεοπαιχνίδια είναι συχνά μόνο ένα κλικ μακριά, παρεμποδίζοντας την πλήρη κατανόηση των κειμένων. Μάλιστα, σε μια πρόσφατη μελέτη προπτυχιακών φοιτητών στο Πανεπιστήμιο της Δυτικής Βιρτζίνια, τα δύο τρίτα παραδέχτηκαν ότι ελέγχουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης "συχνά" ή "πολύ συχνά" κατά την ανάγνωση. Λίγο περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες δήλωσαν ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επηρεάζουν αρνητικά τις αναγνωστικές τους συνήθειες, ενώ το 45% δήλωσε ότι έχουν ουδέτερη επίδραση και το 2,5% ότι έχουν θετική επίδραση.

    Πώς να επιμείνουμε στο έντυπο

    Για τους προαναφερθέντες λόγους, οι συγγραφείς συνιστούν στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς, να περιορίσουν τον χρόνο των παιδιών με το ψηφιακό περιεχόμενο ή τουλάχιστον να δώσουν έμφαση στα έντυπα έργα. Η ενθάρρυνση των παιδιών να διαβάζουν περισσότερο έντυπο υλικό είναι μια πολύτιμη προσπάθεια που μπορεί να συμβάλει στη συνολική ανάπτυξη του γραμματισμού τους.

    Ακολουθούν ορισμένες στρατηγικές για την καλλιέργεια της αγάπης για το παραδοσιακό έντυπο υλικό στους μικρούς αναγνώστες:

    1. Δημιουργήστε ένα περιβάλλον πλούσιο σε έντυπα:
    Περιβάλλετε τα παιδιά με έντυπο υλικό στο σπίτι και στους χώρους μάθησής τους. Βεβαιωθείτε ότι υπάρχουν εύκολα διαθέσιμα βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες και άλλο αναγνωστικό υλικό κατάλληλο για την ηλικία τους. Η ύπαρξη μιας ποικιλίας έντυπων πηγών σε απόσταση αναπνοής καθιστά την ανάγνωση ένα φυσικό και προσιτό μέρος του καθημερινού τους περιβάλλοντος.

    2. Καθιερώστε μια οικογενειακή ρουτίνα ανάγνωσης:

    Αφιερώστε ειδικό χρόνο για οικογενειακές συνεδρίες ανάγνωσης. Είτε είναι πριν από τον ύπνο, κατά τη διάρκεια του πρωινού, είτε σε άλλη κατάλληλη στιγμή, κάντε την ανάγνωση μαζί μια σταθερή και ευχάριστη ιεροτελεστία. Αυτό όχι μόνο ενισχύει τη σημασία της ανάγνωσης, αλλά παρέχει επίσης την ευκαιρία για θετικό δέσιμο γύρω από το έντυπο υλικό.

    3. Δώστε το παράδειγμα:

    Τα παιδιά συχνά μιμούνται τις συμπεριφορές των ενηλίκων γύρω τους. Αν βλέπουν τους γονείς, τους φροντιστές και τα μεγαλύτερα αδέλφια να απολαμβάνουν έντυπο υλικό, είναι πιο πιθανό να αναπτύξουν ενδιαφέρον για την ανάγνωση. Μοιραστείτε τις δικές σας αναγνωστικές εμπειρίες και συζητήστε τη χαρά που βρίσκετε στα βιβλία, τις εφημερίδες ή τα περιοδικά.

    4. Επισκεφθείτε τη βιβλιοθήκη:

    Κάντε τις τακτικές επισκέψεις στην τοπική βιβλιοθήκη οικογενειακή εκδρομή. Επιτρέψτε στα παιδιά να εξερευνήσουν τα ράφια, να επιλέξουν βιβλία που τους κεντρίζουν το ενδιαφέρον και να συμμετάσχουν σε προγράμματα της βιβλιοθήκης ή σε εκδηλώσεις ανάγνωσης. Οι βιβλιοθήκες παρέχουν ένα ευρύ φάσμα έντυπου υλικού και συχνά φιλοξενούν δραστηριότητες που προάγουν την αγάπη για την ανάγνωση.

    5. Δημιουργήστε μια προσωπική βιβλιοθήκη:
    Δημιουργήστε μια μικρή προσωπική βιβλιοθήκη για κάθε παιδί. Επιτρέψτε τους να επιλέγουν βιβλία με βάση τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις τους. Η ύπαρξη μιας συλλογής βιβλίων την οποία νιώθουν ότι τους ανήκει, μπορεί να τους εμπνεύσει την αγάπη για το διάβασμα. Εξετάστε το ενδεχόμενο να κάνετε δώρο βιβλία για ειδικές περιστάσεις, ώστε να χτίσουν την προσωπική τους βιβλιοθήκη με την πάροδο του χρόνου.

    6. Θέστε στόχους ανάγνωσης:

    Θέστε εφικτούς στόχους ανάγνωσης για τα παιδιά. Αυτό θα μπορούσε να είναι ένας συγκεκριμένος αριθμός βιβλίων ανά μήνα, η εξερεύνηση διαφορετικών ειδών ή η ολοκλήρωση μιας σειράς. Γιορτάστε τα επιτεύγματά τους με θετική ενίσχυση, όπως έπαινο, μικρές ανταμοιβές ή αναγνώριση των επιτευγμάτων τους.

    7. Κάντε το διάβασμα διασκεδαστικό:
    Ενσωματώστε διασκεδαστικές και διαδραστικές δραστηριότητες στις συνεδρίες ανάγνωσης. Για τα μικρότερα παιδιά, χρησιμοποιήστε πολύχρωμα βιβλία με εικόνες με ελκυστική εικονογράφηση. Για μεγαλύτερα παιδιά, δοκιμάστε να διαβάσετε δυνατά μαζί ή να υποδυθείτε σκηνές από μια ιστορία. Το να κάνετε την ανάγνωση μια ευχάριστη και διασκεδαστική δραστηριότητα μπορεί να ενισχύσει τη σύνδεσή τους με το έντυπο υλικό.

    8. Περιορίστε τον χρόνο οθόνης:
    Αν και οι ψηφιακές συσκευές έχουν τα πλεονεκτήματά τους, ο περιορισμός του χρόνου οθόνης μπορεί να βοηθήσει στον επαναπροσανατολισμό της προσοχής προς το έντυπο υλικό. Δημιουργήστε καθορισμένες ζώνες ή ώρες χωρίς οθόνη κατά τη διάρκεια της ημέρας, επιτρέποντας στα παιδιά να ασχοληθούν περισσότερο με παραδοσιακά βιβλία, περιοδικά ή εφημερίδες.

    Πηγή: Protothema.gr - Φωτογραφία από StockSnap από το Pixabay

  • Ξέμεινε από καθηγητές η Ιατρική Πάτρας: Στα όρια τους το Γενικό Νοσοκομείο και η σχολή
    Ξέμεινε από καθηγητές η Ιατρική Πάτρας: Στα όρια τους το Γενικό Νοσοκομείο και η σχολή

    Έκκληση για αύξηση των μελών ΔΕΠ Ιατρικής κάνει το πανεπιστήμιο της Πάτρας καθώς ξέμεινε από διδακτικό προσωπικό για το ιατρικό του τμήμα λόγω των μεγάλων αποχωρήσεων αλλά και της αύξησης των φοιτητών. Η Σύγκλητος ζητά τώρα από την Πολιτεία να εξασφαλίσει στο ίδρυμα, επιπλέον προσωπικό ώστε να εξασφαλισθεί το κλινικό, εκπαιδευτικό και ερευνητικό έργο τους.

    Ξέμεινε από καθηγητές η Ιατρική Πάτρας

    Επίσης τονίζει ότι η κατάσταση αυτή θα προκαλέσει σοβαρά προβλήματα δυσλειτουργίας τόσο στο Ιατρικό Τμήμα όσο και στο Περιφερειακό Γενικό Νοσοκομείο Πατρών.

    Για το θέμα αυτό η Σύγκλητος προχώρησε σε έκτακτη συνεδρίαση καθώς ενημερώθηκε ότι με Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου δόθηκαν στα 7 Πανεπιστήμια της χώρας που έχουν Ιατρικά Τμήματα 270 θέσεις μελών ΔΕΠ με την εξής κατανομή: ΕΚΠΑ 101, ΑΠΘ 68, ΔΠΘ 21, Παν/μιο Θεσσαλίας 30 ,Παν/μιο Ιωαννίνων 15, Παν/μιο Πατρών 15 ,Παν/μιο Κρήτης 20.

    Η κατανομή αυτή προβλημάτισε το ίδρυμα καθώς όπως αναφέρει η Σύγκλητος « διαπιστώνει ότι το Ιατρικό Τμήμα με πολλές αποχωρήσεις και πλήθος φοιτητών πήρε τις λιγότερες θέσεις ΔΕΠ και ταυτόχρονα το μεγαλύτερο περιφερειακό Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο πήρε τις λιγότερες θέσεις.

    Αυτή η ανισοκατανομή θέσεων ΔΕΠ θα δημιουργήσει σειρά προβλημάτων στο Ιατρικό Τμήμα και στο Περιφερειακό Γενικό Νοσοκομείο Πατρών. Το Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Πατρών και το Ιατρικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Πατρών είναι ήδη στα όρια της λειτουργίας τους και η κατάσταση θα επιδεινωθεί περαιτέρω μετά την κατανομή των 270 θέσεων ΕΣΥ που μετετράπησαν σε θέσεις ΔΕΠ.

    Όπως τονίζει η Σύγκλητος οι 15 θέσεις μόνο είναι μια προφανής ανισοκατανομή που μόνο με ανθρώπινο λάθος δικαιολογείται. Επιπλέον των ανωτέρω η Σύγκλητος υπενθυμίζει ότι την περίοδο αναστολής των προσλήψεων, λόγω μεσοπρόθεσμου προγράμματος και μνημονικών δεσμεύσεων, το Τμήμα Ιατρικής του Πανεπιστημίου Πατρών αποστελεχώθηκε, καθώς το έτος 2010 υπηρετούσαν εκατό πενήντα έξι (156) μέλη ΔΕΠ, ενώ σήμερα υπηρετούν εκατό δεκατρία (113) μέλη ΔΕΠ.

    Επίσης η Σύγκλητος ζητά να ληφθεί υπόψιν ο μεγάλος αριθμός εισακτέων στο Ιατρικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Πατρών καθώς και το γεγονός ότι τα μέλη ΔΕΠ της Ιατρικής, προσφέρουν και σημαντικό κλινικό έργο στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Πατρών το οποίο καλύπτει τις ανάγκες όλης της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και Ιονίων Νήσων με αποτέλεσμα η ανάγκη στελέχωσης και υποστήριξης των Πανεπιστημιακών Κλινικών να είναι επιτακτική.

    Η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Πατρών πιστεύει ότι πρέπει να δοθούν τουλάχιστον άλλες 15 θέσεις μελών ΔΕΠ για να εξασφαλισθεί το κλινικό, εκπαιδευτικό και ερευνητικό έργο πριν είναι πολύ αργά για τα δημόσια αγαθά της Παιδείας και Υγείας και εξουσιοδοτεί τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Πατρών ,Χρήστο Μπούρα, να συναντηθεί με τους αρμόδιους Υπουργούς για να τους παρουσιάσει και να τους τεκμηριώσει πιο αναλυτικά τα παραπάνω.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Μια νέα μέθοδος που χρησιμοποιεί λέιζερ προβλέπει τις εκρήξεις των ηφαιστείων
    Μια νέα μέθοδος που χρησιμοποιεί λέιζερ προβλέπει τις εκρήξεις των ηφαιστείων

    Όταν ακούτε ειδήσεις για ηφαίστεια που εκτοξεύουν λάβα και στάχτη, μπορεί να ανησυχείτε για τους ανθρώπους που βρίσκονται κοντά. Στην πραγματικότητα, σχεδόν ένας στους δέκα ανθρώπους σε όλο τον κόσμο ζει σε απόσταση 100 χιλιομέτρων από ένα ενεργό ηφαίστειο. Για όσους ζουν κοντά σε ηφαίστεια, καλλιεργούν τα εύφορα εδάφη τους ή επισκέπτονται τα εντυπωσιακά τοπία τους, είναι σημαντικό να κατανοήσουν και τις εκρήξεις τους.

    Γιατί εκρήγνυται το ηφαίστειο; Πώς θα εξελιχθεί η έκρηξη; Πότε θα τελειώσει;

    Η νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Science Advances κι εφαρμόζει τεχνολογία λέιζερ για την ανάγνωση της χημικής σύνθεσης του μάγματος που εκρήγνυται με την πάροδο του χρόνου.

    Επειδή η χημεία των μάγματος επηρεάζει τη ρευστότητα, την εκρηκτικότητα και το δυναμικό κινδύνου τους, η εργασία θα μπορούσε να βοηθήσει στη μελλοντική παρακολούθηση και πρόβλεψη της εξέλιξης των ηφαιστειακών εκρήξεων.

    Όταν το μάγμα εκραγεί για να γίνει ροή λάβας, απελευθερώνει το αέριο (το οποίο περιέχει υδρατμούς, διοξείδιο του άνθρακα, διοξείδιο του θείου και άλλες ενώσεις) και θα μεταμορφωθεί σε ένα ηφαιστειακό πέτρωμα. Αυτός ο βράχος περιέχει κρυστάλλους που ψύχονται αργά μέσα στο ηφαίστειο, ενσωματωμένοι σε μια λεπτότερη μήτρα βράχου που ψύχεται γρήγορα στην επιφάνεια.

    Το μάγμα αποτελείται από βράχους, αέρια και κρυστάλλους, με τη θερμοκρασία του μάγματος να μειώνεται κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του προς την επιφάνεια. Όταν εκρήγνυται και δημιουργεί μία ροή λάβας, απελευθερώνει τα αέρια που περιέχει και σκληραίνει σε ηφαιστειακό βράχο. Οι κρύσταλλοι αυτοί είναι εξαιρετικά αρχεία για το τι προηγήθηκε της έκρηξης.

    Για να απομονώσουν το σήμα τήξης, χρησιμοποιήσαν ένα υπεριώδες λέιζερ, παρόμοιο με αυτά που χρησιμοποιούνται για χειρουργική επέμβαση στα μάτια, για να ανατινάξουν τη μήτρα βράχου μεταξύ των μεγαλύτερων κρυστάλλων.

    Στη συνέχεια αναλύθηκαν τα σωματίδια που δημιουργούνται από λέιζερ με φασματομετρία μάζας για να προσδιορίσουν τη χημική σύνθεση της ηφαιστειακής μήτρας. Η μέθοδος επιτρέπει μια ταχεία χημική ανάλυση.

    Αυτό παρέχει μια ταχύτερη και πιο λεπτομερή μέτρηση της χημείας του τήγματος και της εξέλιξής του με την πάροδο του χρόνου, σε σύγκριση με την παραδοσιακή ανάλυση ολόκληρου του πετρώματος ή με τον επίπονο διαχωρισμό μήτρας και θραυσμάτων κρυστάλλου από δείγματα θρυμματισμένων πετρωμάτων. Ακόμα κι αν λέμε τους κρυστάλλους «μεγάλους», είναι συχνά τόσο μικροί όσο ένας κόκκος αλατιού (ή μέχρι ένα ρεβίθι σε μέγεθος αν είστε τυχεροί!) και δύσκολο να αφαιρεθούν.

    Δεν μπορούμε να αποτρέψουμε την έκρηξη των ηφαιστείων και δεν μπορούμε ακόμη να ταξιδέψουμε μέσα σε αυτά όπως οραματίστηκε κάποτε ο Γάλλος συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας Ιούλιος Βερν. Αλλά η παρακολούθηση των ηφαιστείων έχει βελτιωθεί πάρα πολύ τις τελευταίες δεκαετίες για να μας επιτρέψει να «κοιτάξουμε» έμμεσα τα ηφαίστεια και να προβλέψουμε καλύτερα τη δραστηριότητά τους.

    Η εργασία στοχεύει στην παροχή ενός εργαστηριακού εργαλείου για τη δοκιμή ηφαιστειακών δειγμάτων που συλλέγονται κατά τη διάρκεια μελλοντικών εκρήξεων. Ο στόχος είναι να διαβάσουμε την εξέλιξη των εκρήξεων, να καταλάβουμε γιατί ξεκινούν και πότε θα τελειώσουν.

    Με περίπου 50 ηφαίστεια να εκρήγνυνται ανά πάσα στιγμή σε όλο τον κόσμο, σύντομα θα δείτε ένα άλλο ηφαίστειο να εκρήγνυται στις ειδήσεις. Αυτή τη φορά, μπορείτε να σκεφτείτε τη σημασία της επιστήμης των ηφαιστείων για να βελτιώσουμε την κατανόησή μας για το πώς λειτουργούν τα ηφαίστεια και τι τα ωθεί να εκραγούν, για να προστατεύσουμε τους ανθρώπους γύρω τους.

    Πηγή: cnn.gr

  • Πώς να έχεις πρόσβαση στο Internet στις διακοπές σου
    σε Plus +
    Πώς να έχεις πρόσβαση στο Internet στις διακοπές σου

    H εποχή που αναρωτιόσουν αν στο ξενοδοχείο που θα πας για τις διακοπές σου υπάρχει WiFi προκειμένου να συνδεθείς στο Internet έχει περάσει ανεπιστρεπτί καθώς κανένα κατάλυμα δεν νοείται να μην προσφέρει ασύρματη πρόσβαση στο Διαδίκτυο.

    Το θέμα είναι ότι πλέον δεν είναι λίγοι εκείνοι που είτε θέλουν να έχουν γρήγορη και απεριόριστη πρόσβαση όπου και αν βρίσκονται. Και σε πολλές περιπτώσεις το ζήτημα είναι πως θα έχεις πρόσβαση ακόμη και όταν βρίσκεσαι στο εξοχικό σου.

    Προκειμένου να έχεις Internet οπουδήποτε και αν είσαι, η μία λύση είναι να χρησιμοποιείς το smartphone σου προκειμένου να έχεις πρόσβαση και από τις υπόλοιπες συσκευές σου, ήτοι το tablet, το laptop ή ακόμη και την τηλεόραση του εξοχικού σου ή της παραθεριστικής κατοικίας που είσαι. Σε αυτό το «σενάριο» το smartphone γίνεται mobile wifi hotspot, ενεργοποιώντας την επιλογή «Σημείο Πρόσβασης» που έχουν όλες οι συσκευές. Πρόκειται για μία εύκολη και γρήγορη λύση που πολλοί την προτιμούν και για να έχουν πρόσβαση από το laptοp τους όταν βρίσκονται εκτός σπιτιού ή γραφείου και θέλουν κάτι πιο αξιόπιστο από το WiFi ενός καφέ ή ενός ξενοδοχείου.

    Στην περίπτωση αυτή, οι τρεις πάροχοι (Cosmote, Vodafone, Nova) έχουν ανακοινώσει κάποιες αρκετά καλές προσφορές που θα καλύψουν τις ανάγκες των χρηστών κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.

    Συγκεκριμένα, η Cosmote προσφέρει απεριόριστα δεδομένα για διάστημα 30 ημερών με το κόστος να φθάνει στα 10,90 ευρώ. Την ίδια προσφορά κάνει και η Nova, ήτοι απεριόριστα δεδομένα για 30 ημέρες έναντι 10,90 ευρώ. Όσον αφορά στη Vodafone, ακολουθεί μία διαφορετική πρακτική καθώς προσφέρει απεριόριστα δεδομένα για διάστημα 15 ημερών έναντι 5,90 ευρώ.

    Ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα αυτής της πρότασης είναι ότι ο χρήστης μπορεί να εκμεταλλευτεί τις ταχύτητες των 5G δικτύων του, εφόσον η συσκευή το υποστηρίζει και υπάρχει κάλυψη 5G από τον πάροχο του στην περιοχή που βρίσκεται.

    Το μειονέκτημα είναι πως αφενός η μετατροπή του smartphone σε hotspot έχει ως αποτέλεσμα την ταχύτερα κατανάλωση της μπαταρίας, ενώ, φυσικά, αν υπάρχουν και άλλοι χρήστες που θέλει να «καλύψει» δεν μπορεί να φύγει τo smartphone από το σπίτι.

    Internet μέσω εξειδικευμένης συσκευής

    Σε περίπτωση λοιπόν που η σύνδεση θα πρέπει να καλύψει τις ανάγκες μίας οικογένειας ή μίας πολυπληθούς παρέας ή λύση είναι η χρήση μίας εξειδικευμένης συσκευής. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται η αγορά είτε ενός 4G/4G+ WiFi router, το οποίο μοιάζει με ένα κλασικό router αλλά η σύνδεση γίνεται μέσω του δικτύου κινητής τηλεφωνίας, είτε μίας μικρής MiFi (mobile WiFi) συσκευής. Στην πρώτη περίπτωση το κόστος ενός τέτοιου router κυμαίνεται μεταξύ 100 και 150 ευρώ, ενώ σε εκείνη ενός MiFi είναι μεταξύ 40 και 80 ευρώ.

    Το πρόβλημα και στις δύο περιπτώσεις είναι πως ακόμη δεν υπάρχουν -τουλάχιστον όσον αφορά τους οικιακούς καταναλωτές- 5G προτάσεις. Από την άλλη πλευρά, πρόκειται για μία ιδανική λύση για όσους έχουν εξοχικά ή νοικιάζουν το σπίτι τους μέσω πλατφορμών και δεν θέλουν να έχουν μόνιμη σύνδεση με το Internet αλλά να μπορούν να την ενεργοποιούν όποτε το επιθυμούν.

    Όσον αφορά το κόστος χρήσης, οι πάροχοι ακολουθούν διαφορετικά μοντέλα. Στην περίπτωση της Cosmote ο χρήστης αγοράσει είτε ένα 4G WiFi router είτε ένα pocket WiFi και μαζί παίρνει μία SIM κάρτα. Μετά αγοράζει πακέτα με data, οι τιμές των οποίων είναι αρκετά προσιτές, ενώ υπάρχουν και προσφορές για το καλοκαίρι, όπως αυτή των απεριόριστων δεδομένων για 2 μήνες έναντι 25 ευρώ. Η έτερη επιλογή είναι 10 GB έναντι 10 ευρώ για 30 ημέρες, ενώ υπάρχει και το πακέτο που προσφέρει απεριόριστα δεδομένα για 3 μήνες συν 200GB για 9 μήνες έναντι 80 ευρώ.

    Στην περίπτωση της Vodafone, ο χρήστης μπορεί να αποκτήσει μία σύνδεση συμβολαίου με μηδενικό πάγιο και ενεργοποιεί πακέτα. Σε αυτή την περίπτωση χρησιμοποιεί μία MiFi συσκευή, την οποία η Vodafone πωλεί σε ιδιαίτερα προσιτή τιμή, και μετά τα πακέτα στο πακέτο Giga Wifi on the spot, όπως ονομάζεται η συγκεκριμένη πρόταση, είναι στα 4,95 ευρώ τα 10 GB ή στα 9,95 ευρώ τα 40 GB ή στα 19,95 ευρώ για 200 GB για 30 ημέρες στην κάθε περίπτωση. Η Vodafone πάντως έχει και την πρόταση Giga Wifi on home που δίνει δωρεάν ένα 4G+ router αλλά υπάρχει μηνιαίο πάγιο 19,90 ευρώ για 300 GB.

    Τέλος, η πρόταση της Nova είναι το Mobile Internet on the Go με Κάρτα που ο χρήστης παίρνει μία κάρτα SIM και έχει 20 GB για 60 ημέρες έχοντας πληρώσει 18 ευρώ. Η κάρτα μπαίνει σε όποια συσκευή έχει ο χρήστης, ενώ στη συνέχεια τα προσφερόμενα πακέτα παρέχουν 10 GB έναντι 10 ευρώ για 30 ημέρες είτε 15 GB έναντι 15 ευρώ για 60 ημέρες είτε 30 GB έναντι 25 ευρώ για 60 ημέρες.

    Πηγή: cnn.gr

  • Τα σύγχρονα αυτοκίνητα κατασκοπεύουν τους οδηγούς τους
    Τα σύγχρονα αυτοκίνητα κατασκοπεύουν τους οδηγούς τους

    Μέχρι πριν από κάποια χρόνια το αυτοκίνητο ήταν και ένα σημείο απομόνωσης, όπου αν δεν ήθελες δεν μπορούσε να σε βρει -με μια δόση υπερβολής- κανείς.

    Σήμερα αυτό είναι ανέφικτο, λόγω της διάδοσης καταρχήν της κινητής τηλεφωνίας και στη συνέχεια του internet, ενώ το ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι πως υπάρχει περίπτωση να καταγράφονται όλες οι ενέργειες και οι κινήσεις του οδηγού.

    Τουλάχιστον αυτό αναφέρεται σε δημοσίευμα του αμερικανικού περιοδικού Wired, σύμφωνα με το οποίο ένα σύγχρονο μοντέλο συγκεντρώνει, χωρίς αυτό να γίνεται αντιληπτό, πολύ μεγάλο όγκο δεδομένων για τον οδηγό του. Από σαρώσεις προσώπου και ιστορικό διαδρομών μέχρι και τη χρήση των πεντάλ.

    Για παράδειγμα στο Ford F-150, το πιο δημοφιλές μοντέλο στις ΗΠΑ τις τελευταίες δεκαετίες, η εταιρεία μπορεί να καταγράφει δεδομένα σχετικά με την ταχύτητα κίνησης, τη χρήση των πεντάλ αλλά και την τοποθεσία.

    Η Toyota από την άλλη καταγράφει σε κάποια της μοντέλα στοιχεία για την ταχύτητα του αυτοκινήτου και την επιτάχυνση, ενώ σκανάρει ακόμα και το πρόσωπο κατά την επιβίβαση.

    Για το τελευταίο αναφέρεται πως τα δεδομένα παραμένουν αποκλειστικά εντός αυτοκινήτου και δεν διαβιβάζονται στην εταιρεία, ενώ όλοι οι κατασκευαστές γνωστοποιούν το ότι συλλέγουν δεδομένα στις πολιτικές απορρήτου τους.

    Το ερώτημα βέβαια είναι το τι γίνονται αυτά τα δεδομένα. Σίγουρο είναι πως αξιοποιούνται από τους κατασκευαστές προκειμένου να βελτιώσουν τα μοντέλα τους και να εξελίξουν τα καινούργια λαμβάνοντας υπόψη τις συνήθειες των αγοραστών τους.

    Από την άλλη πρέπει επίσης να θεωρείται βέβαιο πως κάποια δεδομένα καταλήγουν σε μεσίτες που τα μεταπωλούν αλλά και σε ασφαλιστικές εταιρείες και κυβερνητικούς φορείς.

    Το βέβαιο είναι πως τελικά δεν μπορείς πουθενά να κρυφτείς.

    Πηγή: cnn.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς