Τετάρτη, 20 Σεπτεμβρίου 2023 15:49

NASA: Το Parker Solar Probe πέρασε για πρώτη φορά μέσα από ηλιακή καταιγίδα

Οι «στεμματικές εκτοξεύσεις μάζας» είναι εκρήξεις στην επιφάνεια του Ήλιου που εκτινάσσουν στο Διάστημα δισεκατομμύρια τόνους σωματιδίων.

Αποστολή της NASA πέρασε για πρώτη φορά μέσα από το σύννεφο σωματιδίων που εκτοξεύτηκε στο Διάστημα από ισχυρή έκρηξη στον Ήλιο, ένα τεχνικό και επιστημονικό επίτευγμα που ίσως βοηθήσει στην κατανόηση του φαινομένου και των επιπτώσεών του στη Γη.

Στις 5 Σεπτεμβρίου 2022, το Parker Solar Probe πέρασε μέσα από μια ισχυρή «στεμματική εκτοξεύση μάζας» (CME), μια έκρηξη στην ηλιακή ατμόσφαιρα η οποία ονομάζεται στέμμα.

Σε περίπτωση που πετύχουν τη Γη, οι δισεκατομμύρια τόνοι φορτισμένων σωματιδίων που εκτοξεύουν οι CME μπορούν να προκαλέσουν βλάβες σε δορυφόρους, τηλεπικοινωνιακά μπλακάουτ και διακοπές ηλεκτροδότησης λόγω της εμφάνισης επαγωγικών ηλεκτρικών ρευμάτων.

Οι παρατηρήσεις Parker Solar Probe, οι οποίες δημοσιεύονται στο The Astrophysical Journal, δείχνουν να επιβεβαιώνουν μια θεωρία που διατυπώθηκε πριν από 20 χρόνια σχετικά με την επίδραση των CME στη διαπλανητική σκόνη που υπάρχει σε όλο το Ηλιακό Σύστημα, αναφέρει

Η ανάλυση των δεδομένων επιβεβαιώνει ότι οι CME εκτοπίζουν τη διαπλανητική σκόνη που συναντούν στην πορεία τους.

Στην έκρηξη του περυσινού Σεπτεμβρίου, μια από τις ισχυρότερες CME που έχουν καταγραφεί ποτέ, η καταιγίδα σωματιδίων εκτόπισε τη σκόνη σε απόσταση 10 εκατομμυρίων χιλιομέτρων από τον Ήλιο, περίπου το ένα έκτο της απόστασης του Ερμή από τον Ήλιο. Ο άδειος αυτός χώρος ξαναγέμισε σχεδόν αμέσως από τη διαπλανητική σκόνη του γύρω περιβάλλοντος.

Η μελέτη βασίστηκε σε μετρήσεις της φωτεινότητας σε εικόνες από την ευρυγώνια κάμερα του Parker Solar Probe. Η διαπλανητική σκόνη ανακλά το ηλιακό φως και αυξάνει έτσι τη φωτεινότητα. Η CME έδιωξε τη σκόνη και έκανε τις εικόνες πιο σκοτεινές, εξηγεί η NASA σε ανακοίνωσή της.

H CME ξεσπά στο 16ο δευτερόλεπτο του βίντεο. Η θέση του Ήλιου εμφανίζεται αριστερά.

Η αλληλεπίδραση των εκρήξεων με τη σκόνη ενδέχεται να επηρεάζει τον χρόνο που χρειάζονται τα σωματίδια των CME για να φτάσουν στη Γη.

Το Parker Solar Probe ίσως έχει την ευκαιρία να μελετήσει κι άλλες τέτοιες εκρήξεις από κοντά: η συχνότητά τους αυξάνεται αυτό το διάστημα καθώς πλησιάζουμε το ηλιακό μέγιστο, το αποκορύφωμα στον 11ετή κύκλο δραστηριότητας του Ήλιου.

Προστατευμένο από θερμική ασπίδα για να αντέξει την ακτινοβολία και τον βομβαρδισμό από ηλιακά σωματίδια, το Parker ακολουθεί μια πορεία που το φέρνει όλο και πλησιέστερα στον Ήλιο.

Το σκάφος είναι επίσης το ταχύτερο που έχει εκτοξευτεί ποτέ: το 2025, όταν πλησιάσει το άστρο στην ελάχιστη απόσταση των 6,9 εκατομμυρίων χιλιομέτρων, θα κινείται με ταχύτητα 191 χιλιομέτρων ανά δευτερόλεπτο, αρκετή για να καλύψει την απόσταση από τη Νέα Υόρκη στο Τόκιο σε περίπου ένα λεπτό.

Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 20 Σεπτεμβρίου 2023 18:23

Στο νοσοκομείο αστροναύτης μετά την επιστροφή στη Γη από τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό

Ένας Αμερικανός αστροναύτης νοσηλεύεται, μετά την επιστροφή του στη Γη έπειτα από παραμονή σχεδόν οκτώ μηνών στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS), ανακοίνωσε η NASA.

Η αμερικανική διαστημική υπηρεσία δεν αποκάλυψε την ταυτότητα του αστροναύτη, ούτε τους λόγους για τους οποίους παρέμεινε στο νοσοκομείο, επικαλούμενη το «ιατρικό απόρρητο».

Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για έναν από τους τρεις Αμερικανούς της αποστολής Crew-8 της SpaceX. Οι Μάθιου Ντόμινικ, Μάικλ Μπάρατ και Τζάνετ Επς επέστρεψαν στη Γη τη νύχτα της Πέμπτης προς την Παρασκευή με ένα διαστημόπλοιο Dragon της SpaceX, αφού πέρασαν 232 ημέρες στον ISS. Μέλος της αποστολής ήταν και ο Ρώσος κοσμοναύτης Αλεξάντρ Γκεμπένκιν.

Μετά την προσθαλάσσωση του πυραύλου στα ανοιχτά της Φλόριντα, η NASA ανέφερε ότι ένας αστροναύτης αντιμετώπισε «ιατρικό πρόβλημα». Όλοι τους μεταφέρθηκαν σε νοσοκομείο της Πενσακόλα, υποβλήθηκαν σε εξετάσεις και οι τρεις πήραν εξιτήριο και έχουν ήδη φτάσει στο Διαστημικό Κέντρο Τζόνσον, στο Χιούστον του Τέξας. Ο μοναδικός αστροναύτης που παρέμεινε για νοσηλεία είναι «σε σταθερή κατάσταση και υπό παρακολούθηση, για προληπτικούς λόγους» ανέφερε η NASA.

Η NASA κατέγραψε τον ήχο μέσα από μια μαύρη τρύπα - Ένας από τους πιο ανατριχιαστικούς θορύβους

Ανατριχιάζει ο ήχος του διαστήματος μέσα από το video που κυκλοφόρησε η NASA

ΗNASA δημιούργησε ένα ανατριχιαστικό ηχητικό κλιπ με ηχητικά κύματα που κυματίζουν από μια υπερμεγέθη μαύρη τρύπα στο διάστημα.

Η μαύρη τρύπα βρίσκεται στο κέντρο του σμήνους των γαλαξιών του Περσέα, που βρίσκεται 250 εκατομμύρια έτη φωτός μακριά. Και τα ηχητικά κύματα που προέρχονται από αυτό έχουν μετατοπιστεί κατά 57 και 58 οκτάβες για να γίνουν ακουστά στα ανθρώπινα αυτιά.

Η αμερικανική διαστημική υπηρεσία κυκλοφόρησε τον ήχο το 2022 και ο καλύτερος τρόπος για να το περιγράψει είναι ένα απόκοσμο ουρλιαχτό που ακούγεται τρομακτικό και θυμωμένο.

Αυτή είναι η πρώτη φορά που αυτά τα ηχητικά κύματα εξάγονται και γίνονται ηχητικά.

Ακούστε τον:

Διαπίστωσαν ότι τα ακουστικά κύματα ταξίδευαν μέσα από το τεράστιο αέριο που περιβάλλει την υπερμεγέθη μαύρη τρύπα, η οποία είναι πλέον διάσημη για τον ήχο της.

Στην πραγματικότητα, τα κύματα περιέχουν τη χαμηλότερη νότα που έχει εντοπιστεί ποτέ στο σύμπαν, πολύ πιο κάτω από την ανθρώπινη ακοή.

Δίας: Εκτοξεύθηκε το «Europa Clipper» της NASA – Αναζητά την πιθανή ύπαρξη εξωγήινης ζωής (video)

Οι επιστήμονες θεωρούν ότι η Ευρώπη, το φεγγάρι του Δία, το φεγγάρι έχει πιθανότατα έναν υπόγειο ωκεανό.

Ένας πύραυλος SpaceX Falcon Heavy απογειώθηκε, τη Δευτέρα (14/10), από το Ακρωτήριο Κανάβεραλ της Φλόριντα, μεταφέροντας ένα σκάφος της NASA που έχει σχεδιαστεί για να εξερευνήσει το παγωμένο φεγγάρι του Δία με την ονομασία Ευρώπη και να αναζητήσει σημάδια εξωγήινης ζωής.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρουν οι «Los Angeles Times», το «Europa Clipper» θα κάνει ταξίδι πεντέμισι ετών και περίπου 2,8 δισεκατομμυρίων χιλιομέτρων προς τον μεγαλύτερο πλανήτη του ηλιακού συστήματος μας. Το ταξίδι του «Europa Clipper» δεν θα είναι άμεσο, καθώς θα υποβοηθηθεί από τη βαρύτητα, περνώντας πρώτα από τον Άρη στις αρχές του επόμενου έτους και στη συνέχεια θα περάσει γύρω από τη Γη στα τέλη του 2026 προτού στραφεί προς τον Δία και το παγωμένο, δυναμικό φεγγάρι του.

Η αποστολή του «Europa Clipper» στον Δία

Ως εκ τούτου, το «Europa Clipper» είναι προγραμματισμένο να φτάσει στον Δία το 2030 και να συλλέξει δεδομένα για περισσότερα από τέσσερα χρόνια. Όταν τελειώσει η αποστολή, το διαστημικό σκάφος θα πετάξει σε ένα από τα βραχώδη φεγγάρια του Δία για να διασφαλίσει ότι το διαστημόπλοιο δεν θα μολύνει την Ευρώπη. Η εκτόξευση ήταν αρχικά προγραμματισμένη για τις 10 Οκτωβρίου, αλλά δεν έγινε λόγω του τυφώνα Μίλτον.

Οι επιστήμονες υποστηρίζουν εδώ και δεκαετίες μια αποστολή στην Ευρώπη, από τότε που το σκάφος «Galileo» της NASA διαπίστωσε ότι το φεγγάρι έχει πιθανότατα έναν υπόγειο ωκεανό, ο οποίος θερμαίνεται από τις βαρυτικές δυνάμεις του Δία που συμπιέζουν και τεντώνουν τον πυρήνα του φεγγαριού, καθώς η Ευρώπη περιστρέφεται γύρω από τον γιγαντιαίο πλανήτη με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Με νερό, μια πηγή ενέργειας με τη μορφή θερμότητας και ενδεχομένως οργανικές ενώσεις, οι επιστήμονες λένε ότι η Ευρώπη θα μπορούσε να είναι φιλοξενήσει εξωγήινη ζωή.

Ενώ θα βρίσκεται σε τροχιά γύρω από τον Δία, το «Europa Clipper» θα περάσει δεκάδες φορές από την Ευρώπη και θα χρησιμοποιήσει τη σειρά επιστημονικών οργάνων του για να μελετήσει τη δυναμική του υπόγειου ωκεανού του φεγγαριού και να αναζητήσει οργανικές ενώσεις, δηλαδή μια πιθανή ένδειξη ζωής. Η αποστολή του «Europa Clipper», αξίας 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από το Jet Propulsion Laboratory της NASA. Είναι ο μεγαλύτερος πλανητικός ανιχνευτής που έχει κατασκευάσει ποτέ η διαστημική υπηρεσία.

Πηγή: iEidiseis.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ CRISTOBAL HERRERA-ULASHKEVICH

Η ηλιακή καταιγίδα «έφερε» το Βόρειο Σέλας και στην Ελλάδα – Εντυπωσιακές εικόνες

Βόρειο Σέλας από τη βόρεια Ελλάδα μέχρι και την Κρήτη. Μαγικές εικόνες από το φαινόμενο που προκάλεσε ισχυρή ηλιακή καταιγίδα.

Μοναδικές εικόνες καταγράφηκαν σε πολλές περιοχές της χώρας, καθώς η ισχυρή ηλιακή καταιγίδα που έπληξε χθες Πέμπτη (10/10) τη Γη έκανε ορατό το Βόρειο Σέλας από τη βόρεια Ελλάδα μέχρι και την Κρήτη.

Όπως έγινε γνωστό, το βράδυ της Τρίτης (6/10), καταγράφηκε σημαντική εκτίναξη ύλης και μαγνητικού πεδίου από το ηλιακό στέμμα.

Το φαινόμενο αυτό επηρέασε τη Γη από χθες και αναμένεται να συνεχίσει μέχρι και σήμερα.

Ως αποτέλεσμα, το Βόρειο Σέλας εμφανίστηκε σε πολλές περιοχές της Ελλάδας, από το όρος Πάικο, τον Χορτιάτη Θεσσαλονίκης, τα Μουδανιά Χαλκιδικής, την Εύβοια, μέχρι και την Κρήτη.

Δείτε μαγικές εικόνες από το Βόρειο Σέλας:

Ισχυρή ηλιακή καταιγίδα κατευθύνεται προς τη Γη: Συναγερμός στους σταθμούς παραγωγής ενέργειας και τα διαστημικά σκάφη σε τροχιά

Μια ισχυρή ηλιακή καταιγίδα αναμένεται να πλήξει τη Γη τις επόμενες ώρες, σύμφωνα με την αμερικανική υπηρεσία παρατήρησης της ατμόσφαιρας και των ωκεανών (National Oceanic and Atmospheric Administration / NOAA).
    Το βράδυ της Τρίτης καταγράφηκε σημαντική εκτίναξη ύλης και μαγνητικού πεδίου από το ηλιακό στέμμα και το φαινόμενο αναμένεται να επηρεάσει τη Γη από σήμερα μέχρι και αύριο Παρασκευή. Μια τέτοια καταιγίδα θα μπορούσε να διακόψει προσωρινά το ρεύμα και τα ραδιοφωνικά σήματα.
    Οι ειδικοί έχουν εκδώσει προειδοποίηση για γεωμαγνητική καταιγίδα επιπέδου G4 (σ.σ. το δεύτερο υψηλότερο στην πεντάβαθμη κλίμακα), μέγιστης ταχύτητας 1.300 χιλιομέτρων/δευτερόλεπτο.
    Ακριβείς προβλέψεις δεν μπορούν να γίνουν παρά μόνο 15-30 λεπτά προτού η ηλιακή καταιγίδα φθάσει στη Γη, λαμβάνοντας στοιχεία από μετρήσεις δορυφόρων.

Η NOAA έχει ειδοποιήσει τους χειριστές των σταθμών παραγωγής ενέργειας και των διαστημικών σκαφών που βρίσκονται σε τροχιά για να λάβουν προφυλάξεις. Ειδοποίησε επίσης την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Διαχείρισης Έκτακτης Ανάγκης για πιθανές διακοπές ρεύματος, καθώς ο οργανισμός αντιμετωπίζει τις καταστροφικές συνέπειες του τυφώνα Helene και του τυφώνα Milton που χτυπάει την Φλόριντα.

Τον Οκτώβριο του 2003, σφοδρή ηλιακή καταιγίδα βύθισε περιοχές της Σουηδίας στο σκοτάδι και κατέστρεψε ενεργειακές υποδομές στη Νότια Αφρική.
    Η NASA έστειλε κούκλες στο διάστημα για να μετρήσει την ακτινοβολία - Τι έδειξε η αποστολή

Με κούκλες μετρά η NASA και η ESA την διαστημική ακτινοβολίαπου δέχονται οι αστροναύτες.

Έρευνα με τη συνεργασία επιστημόνων από ερευνητικά κέντρα και πανεπιστήμια σε όλο τον κόσμο επιχειρεί να κατανοήσει το περιβάλλον ακτινοβολίας και την επίδραση που έχει η ακτινοβολία στον άνθρωπο, με στόχο τον μετριασμό των πιθανών κινδύνων για την υγεία. Η έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι μελλοντικές αποστολές προς τη Σελήνη είναι απίθανο να εκθέσουν τους αστροναύτες σε ακτινοβολία μεγαλύτερη από τα όρια που έχει θέσει η NASA.

Οι δύο κούκλες που μέτρησαν την ακτινοβολία

Στη διάρκειας τριών εβδομάδων αποστολή «Άρτεμις Ι», που ταξίδεψε χωρίς πλήρωμα το 2022 στη Σελήνη, τέθηκε σε τροχιά γύρω της και στη συνέχεια επέστρεψε στη Γη, ενσωματώθηκαν πολλοί αισθητήρες μέτρησης της ακτινοβολίας: σε διάφορες τοποθεσίες μέσα στο διαστημόπλοιο Orion και πάνω στις δύο κούκλες που μεταφέρει, την Ζόχαρ και τη Χέλγκα.

Η Χέλγκα πέταξε χωρίς προστατευτικό γιλέκο, ενώ η Ζόχαρ φορούσε προστατευτικό γιλέκο. Οι αισθητήρες συνέλεγαν δεδομένα ακτινοβολίας διαρκώς κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μεταξύ της Γης και της Σελήνης.

Σύμφωνα με τα πρώτα αποτελέσματα της έρευνας, που δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό «Nature», η έκθεση στην ακτινοβολία διέφερε σημαντικά ανάλογα με τη θέση του αισθητήρα, με τις πιο θωρακισμένες περιοχές να παρέχουν τέσσερις φορές περισσότερη προστασία από τις λιγότερο θωρακισμένες. Η έκθεση στην ακτινοβολία από συμβάντα μεγάλων ηλιακών σωματιδίων στην πιο βαριά θωρακισμένη περιοχή της κάψουλας παρέμεινε κάτω από 150 millisieverts, που θεωρείται ένα ασφαλές επίπεδο για την αποφυγή οξείας ασθένειας ακτινοβολίας. Τα δεδομένα αυτά επικυρώνουν το σχέδιο θωράκισης του διαστημικού σκάφους.

Επίσης, ο προσανατολισμός του διαστημικού σκάφους επηρέασε την έκθεση στην ακτινοβολία. Μια στροφή 90 μοιρών κατά τη διάρκεια της πτήσης του Orion στην εσωτερική ζώνη Βαν Άλεν μείωσε την έκθεση σε ακτινοβολία κατά 50% και αυτό παρέχει στους ερευνητές πολύτιμες πληροφορίες για μελλοντικά σχέδια αποστολών.

Η NASA εξέδωσε προειδοποίηση για αστεροειδή σε μέγεθος σταδίου που θα πλησιάσει τη Γη - Υπάρχει κίνδυνος για τον πλανήτη;

Προειδοποίηση εξέδωσε η NASA για αστεροειδή στο μέγεθος σταδίου που θα περάσει πολύ κοντά από τη Γη.

Ο αστεροειδής ON έχει διάμετρο 290 μέτρα και θα βρεθεί την Τετάρτη (18/09) σε απόσταση 1 εκατομμυρίου χιλιομέτρων από τη Γη, σύμφωνα με το Εργαστήριο Αεριοπροώθησης της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας. Ο ίδιος αστεροειδής είχε περάσει ξανά από τη Γη το 2013 και θα επιστρέψει το 2035.

Ο ON δεν αποτελεί κίνδυνο για τη Γη στην τρέχουσα τροχιά του, ωστόσο ακόμη και μια μικρή απόκλιση θα μπορούσε να έχει σημαντικές επιπτώσεις στον πλανήτη μας.

Αν και είναι κατά 99% μεγαλύτερος από οποιοδήποτε άλλο αντικείμενο έχει πλησιάσει τη Γη, δεν θα γίνει ορατός με γυμνό μάτι. Την ίδια μέρα θα γίνει ορατή η πανσέληνος του Σεπτεμβρίου, ενώ θα σημειωθεί και μία μερική έκλειψη σελήνης.

Το Starliner της Boeing επέστρεψε στη Γη χωρίς αστροναύτες - Δείτε εικόνες

Το διαστημόπλοιο Starliner της Boeing, οι περιπέτειες του οποίου έγιναν αληθινό σήριαλ, επέστρεψε με επιτυχία σήμερα στη Γη, χωρίς τους αστροναύτες που το είχαν οδηγήσει στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS), καθώς η NASA έκρινε πως ο κίνδυνος ήταν υπερβολικά μεγάλος.

Η κάψουλα προσγειώθηκε στις 07:01 (ώρα Ελλάδας) στη διαστημική βάση του Γουάιτ Σαντς στο Νέο Μεξικό, στις νοτιοδυτικές ΗΠΑ. Εισήλθε στην ατμόσφαιρα με ταχύτητα 27.400 χλμ/ώρα. Περίπου 45 λεπτά αργότερα ανέπτυξε σειρά αλεξιπτώτων για να επιβραδύνει την κάθοδό της ενώ αερόσακοι φούσκωσαν δευτερόλεπτα πριν αγγίξει το έδαφος.

Σύμφωνα με τη NASA, είχε αναχωρήσει από τον ISS περίπου έξι ώρες νωρίτερα.

Η φήμη της Boeing είχε δεχθεί νέο πλήγμα τον Ιούνιο, όταν προβλήματα στον κινητήρα και διαρροές ήλιου στην κάψουλα είχαν εντοπισθεί κατά την πρώτη επανδρωμένη πτήση της.

Παραμένουν στο διάστημα οι δύο αστροναύτες

Παρά τις απόπειρες του κατασκευαστή να πείσει τη NASA για την ασφάλεια του σκάφους του, η διαστημική υπηρεσία προτίμησε να φέρει πίσω τους Μπατς Γουίλμορ και Σάνι Γουίλιαμς με την ανταγωνίστρια της Boeing, SpaceX, και το διαστημόπλοιό της Crew Dragon.

Οι δύο αστροναύτες, οι οποίοι δεν θα επιστρέψουν πριν από την επόμενη χρονιά, θα παραμείνουν περισσότερο από οκτώ μήνες στο διάστημα, ενώ αρχικά επρόκειτο να πραγματοποιήσουν μια αποστολή... οκτώ ημερών.

Δεν εμπιστεύεται η NASA την Boeing

Ο υπεύθυνος του προγράμματος επανδρωμένων εμπορικών πτήσεων της NASA Στιβ Στιτς δήλωσε αυτή την εβδομάδα στους δημοσιογράφους ότι, παρά τη βεβαιότητα που εξέφραζε η Boeing για τις προβολές της, η διαστημική υπηρεσία «δεν αισθανόταν άνετα» να προχωρήσει με το Starliner «εξαιτίας της αβεβαιότητας γύρω από το μοντέλο».

Αυτή η πτήση επιστροφής αναμενόταν ότι θα βοηθούσε την Boeing να καθησυχάσει τους πελάτες της και να επιτύχει νέες συμφωνίες για επανδρωμένες πτήσεις.

Στη διάρκεια της πτήσης επιστροφής οι ομάδες εδάφους παρακολούθησαν την απόδοση του Starliner από όλες τις πλευρές, ιδιαίτερα τους κινητήρες του που είχαν αντιμετωπίσει προβλήματα.

Μετά την επιστροφή του Starliner, «θα μπορέσουμε να έχουμε καλύτερη αντίληψη για το πότε θα μπορέσουμε να πιστοποιήσουμε το σκάφος και για το πότε θα μπορέσουμε να επαναλάβουμε τις πτήσεις», είχε δηλώσει ο Στιβ Στιτς.

Η NASA είχε παραγγείλει πριν από δέκα χρόνια στην Boeing και τη SpaceX ένα νέο σκάφος από την καθεμιά για να μεταφέρει αστροναύτες στον ISS. Με τα δύο οχήματα, επιδιώκει να μην ξαναβρεθεί χωρίς λύση σε περίπτωση που υπάρξει πρόβλημα με το ένα ή το άλλο.

Όμως η επιχείρηση του Έλον Μασκ προηγήθηκε με μεγάλη διαφορά της Boeing και εδώ και τέσσερα χρόνια καλύπτει μόνη της το ρόλο του αμερικανικού διαστημικού ταξί.