Τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων, σε παγκόσμιο επίπεδο, παρακολουθούν τουλάχιστον ένα σύντομο (διάρκειας μερικών λεπτών) βίντεο για ένα ειδησεογραφικό θέμα κάθε εβδομάδα
Όπως και πέρυσι, παρατηρείται μια διχοτόμηση μεταξύ των κοινωνικών δικτύων.
Στο Facebook και το X (πρώην Twitter), σε ένα κοινό που γερνάει, τα παραδοσιακά ΜΜΕ εξακολουθούν να είναι κυρίαρχα, αν και τα κοινωνικά δίκτυα τείνουν να δίνουν όλο και λιγότερο θέση στην είδηση.
Όμως στα TikTok, Instagram, Snapchat και YouTube, σε πιο νεαρό κοινό, η αναζήτηση της είδησης γίνεται στους δημιουργούς περιεχομένου και τους ινφλουένσερ μάλλον παρά στα κλασικά ΜΜΕ και τους (κλασικούς) δημοσιογράφους.
Η έκθεση αναδεικνύει ιδιαίτερα την περίπτωση του Γάλλου Ουγκό Ντεκρίπτ (Hugo Décrypte) (παρατσούκλι του 27χρονου Ουγκό Τραβέρ) το μέσο του οποίου απασχολεί 25 άτομα.
«Με 2,6 εκατομμύρια εγγεγραμμένους στο κανάλι του στο YouTube και 5,7 εκατ. στο TikTok έγινε μια μεγάλη πηγή ειδήσεων για τους νεαρούς Γάλλους», σημειώνει η έκθεση.
Η έκθεση παραθέτει παρόμοιες περιπτώσεις σε άλλες χώρες, όπως ο Βρετανός Τζακ Κέλι (Jack Kelly) ή ο Αμερικανός Βίτους Σπέχαρ (Vitus Spehar).
«Οι καταναλωτές υιοθετούν το βίντεο γιατί έχει εύκολη πρόσβαση και προσφέρει μεγάλη ποικιλία περιεχομένου. Όμως πολλά παραδοσιακά ΜΜΕ επιμένουν σε μια κουλτούρα κειμένου και δυσκολεύονται να προσαρμοστούν», σχολιάζει ο Νικ Νιούμαν, ο κύριος συντάκτης της έρευνας.