Τεχνολογία

Reuters: Οι νέοι αναζητούν ειδήσεις περισσότερο μέσω βίντεο και influencers παρά στα κλασικά μέσα

Reuters: Οι νέοι αναζητούν ειδήσεις περισσότερο μέσω βίντεο και influencers παρά στα κλασικά μέσα

Τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων, σε παγκόσμιο επίπεδο, παρακολουθούν τουλάχιστον ένα σύντομο (διάρκειας μερικών λεπτών) βίντεο για ένα ειδησεογραφικό θέμα κάθε εβδομάδα

Ένας YouTuber παρατίθεται περισσότερο απ' ό,τι οι παραδοσιακές εφημερίδες: Η έκδοση για το 2024 της παγκόσμιας έκθεσης αναφοράς για τα ΜΜΕ, που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, επιβεβαιώνει την έκρηξη των βίντεο ως πηγής ειδήσεων στους νέους.
«Το βίντεο γίνεται μία ακόμη πιο σημαντική πηγή ειδήσεων στο διαδίκτυο, ιδιαίτερα μεταξύ των νέων», υπογραμμίζει η έκθεση του ινστιτούτου του Reuters για τη μελέτη της δημοσιογραφίας, που συνδέεται με το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.
Η ετήσια έκθεση για την ψηφιακή αναζήτηση της είδησης στηρίζεται σε διαδικτυακές δημοσκοπήσεις που διενεργήθηκαν από την εταιρία YouGov σε 95.000 ανθρώπους σε 47 χώρες.
Σύμφωνα με τα ευρήματά της, τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων σε παγκόσμιο επίπεδο παρακολουθούν τουλάχιστον ένα σύντομο (διάρκειας μερικών λεπτών) βίντεο για ένα ειδησεογραφικό θέμα κάθε εβδομάδα.
Πρόβλημα για τα παραδοσιακά ΜΜΕ: σχεδόν τα τρία τέταρτα (72%) αυτής της κατανάλωσης βίντεο πραγματοποιείται στις πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, έναντι μόνο 22% για τους ιστοτόπους τους, κάτι που θέτει ένα ζήτημα για την ικανότητά τους να κερδίζουν χρήματα.

Όπως και πέρυσι, παρατηρείται μια διχοτόμηση μεταξύ των κοινωνικών δικτύων.

Στο Facebook και το X (πρώην Twitter), σε ένα κοινό που γερνάει, τα παραδοσιακά ΜΜΕ εξακολουθούν να είναι κυρίαρχα, αν και τα κοινωνικά δίκτυα τείνουν να δίνουν όλο και λιγότερο θέση στην είδηση.

Όμως στα TikTok, Instagram, Snapchat και YouTube, σε πιο νεαρό κοινό, η αναζήτηση της είδησης γίνεται στους δημιουργούς περιεχομένου και τους ινφλουένσερ μάλλον παρά στα κλασικά ΜΜΕ και τους (κλασικούς) δημοσιογράφους.

Η έκθεση αναδεικνύει ιδιαίτερα την περίπτωση του Γάλλου Ουγκό Ντεκρίπτ (Hugo Décrypte) (παρατσούκλι του 27χρονου Ουγκό Τραβέρ) το μέσο του οποίου απασχολεί 25 άτομα.

«Με 2,6 εκατομμύρια εγγεγραμμένους στο κανάλι του στο YouTube και 5,7 εκατ. στο TikTok έγινε μια μεγάλη πηγή ειδήσεων για τους νεαρούς Γάλλους», σημειώνει η έκθεση.

«Στην έρευνά μας, αναφερόταν πιο συχνά απ΄ό,τι οι Le Monde, Le Figaro και Libération μαζί», αναφέρει η έκθεση, υπογραμμίζοντας πως οι εγγεγραμμένοι του Ουγκό Ντεκρίπτ «είναι 27 ετών κατά μέσο όρο, δηλ. περίπου 20 χρόνια μικρότεροι από το κοινό πολλών [παραδοσιακών] ομίλων ενημέρωσης».

Η έκθεση παραθέτει παρόμοιες περιπτώσεις σε άλλες χώρες, όπως ο Βρετανός Τζακ Κέλι (Jack Kelly) ή ο Αμερικανός Βίτους Σπέχαρ (Vitus Spehar).

«Οι καταναλωτές υιοθετούν το βίντεο γιατί έχει εύκολη πρόσβαση και προσφέρει μεγάλη ποικιλία περιεχομένου. Όμως πολλά παραδοσιακά ΜΜΕ επιμένουν σε μια κουλτούρα κειμένου και δυσκολεύονται να προσαρμοστούν», σχολιάζει ο Νικ Νιούμαν, ο κύριος συντάκτης της έρευνας.
Πηγή: Protothema.gr

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Σχετικά Άρθρα

tsoukalas popup