Στη δημοσιότητα δόθηκε στις 19 Αυγούστου αποκαταστημένη η πιο κοντινή φωτογραφία του Ποσειδώνα. Τη φωτογραφία τράβηξε στις 25 Αυγούστου 1989 η αποστολή Voyager 2 της NASA.
Η φωτογραφία είναι μία από τις τελευταίες που τραβήχτηκαν πριν από το τέλος του «Grand Tour» του Voyager 2 στους πλανήτες και έγινε μια από τις πιο εμβληματικές. Το χρώμα του Ποσειδώνα εμφανιζόταν ως βαθύ γαλάζιο, ωστόσο το χρώμα είχε αλλοιωθεί λόγω των φίλτρων που χρησιμοποιούσαν τότε οι αστρονόμοι. Όπως φαίνεται στη φωτογραφία που έδωσε πριν από λίγες ημέρες η NASA το πραγματικό χρώμα του πλανήτη είναι ανοιχτό γαλάζιο.
On August 25, 1989, 35 years ago, NASA’s Voyager 2 spacecraft made a close flyby of Neptune. It gave humanity its 1st close-up of our solar system’s 8th planet! Read more about this historic flyby of the planet Neptune at: https://t.co/HHBsYq0JSw
Για να αποκατασταθούν τα χρώματα χρησιμοποιήθηκαν μπλε και πράσινα φίλτρα μαζί με ένα τρίτο φίλτρο από το οποίο διέρχεται το φως σε μήκος κύματος που απορροφάται από το αέριο μεθάνιο.
Σύμφωνα με τους επιστήμονες, το υδρογόνο και το ήλιο κυριαρχούν στην ατμόσφαιρα του Ποσειδώνα, ενώ το μεθάνιο είναι αυτό που του δίνει το χαρακτηριστικό μπλε χρώμα, απορροφώντας το κόκκινο φως.
Η αμερικανική διαστημική υπηρεσία δεν αποκάλυψε την ταυτότητα του αστροναύτη, ούτε τους λόγους για τους οποίους παρέμεινε στο νοσοκομείο, επικαλούμενη το «ιατρικό απόρρητο»
Ένας Αμερικανός αστροναύτης νοσηλεύεται, μετά την επιστροφή του στη Γη έπειτα από παραμονή σχεδόν οκτώ μηνών στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS), ανακοίνωσε η NASA.
Η αμερικανική διαστημική υπηρεσία δεν αποκάλυψε την ταυτότητα του αστροναύτη, ούτε τους λόγους για τους οποίους παρέμεινε στο νοσοκομείο, επικαλούμενη το «ιατρικό απόρρητο».
Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για έναν από τους τρεις Αμερικανούς της αποστολής Crew-8 της SpaceX. Οι Μάθιου Ντόμινικ, Μάικλ Μπάρατ και Τζάνετ Επς επέστρεψαν στη Γη τη νύχτα της Πέμπτης προς την Παρασκευή με ένα διαστημόπλοιο Dragon της SpaceX, αφού πέρασαν 232 ημέρες στον ISS. Μέλος της αποστολής ήταν και ο Ρώσος κοσμοναύτης Αλεξάντρ Γκεμπένκιν.
Μετά την προσθαλάσσωση του πυραύλου στα ανοιχτά της Φλόριντα, η NASA ανέφερε ότι ένας αστροναύτης αντιμετώπισε «ιατρικό πρόβλημα». Όλοι τους μεταφέρθηκαν σε νοσοκομείο της Πενσακόλα, υποβλήθηκαν σε εξετάσεις και οι τρεις πήραν εξιτήριο και έχουν ήδη φτάσει στο Διαστημικό Κέντρο Τζόνσον, στο Χιούστον του Τέξας. Ο μοναδικός αστροναύτης που παρέμεινε για νοσηλεία είναι «σε σταθερή κατάσταση και υπό παρακολούθηση, για προληπτικούς λόγους» ανέφερε η NASA.
Ανατριχιάζει ο ήχος του διαστήματος μέσα από το video που κυκλοφόρησε η NASA
ΗNASA δημιούργησε ένα ανατριχιαστικό ηχητικό κλιπ με ηχητικά κύματα που κυματίζουν από μια υπερμεγέθη μαύρη τρύπα στο διάστημα.
Η μαύρη τρύπα βρίσκεται στο κέντρο του σμήνους των γαλαξιών του Περσέα, που βρίσκεται 250 εκατομμύρια έτη φωτός μακριά. Και τα ηχητικά κύματα που προέρχονται από αυτό έχουν μετατοπιστεί κατά 57 και 58 οκτάβες για να γίνουν ακουστά στα ανθρώπινα αυτιά.
Η αμερικανική διαστημική υπηρεσία κυκλοφόρησε τον ήχο το 2022 και ο καλύτερος τρόπος για να το περιγράψει είναι ένα απόκοσμο ουρλιαχτό που ακούγεται τρομακτικό και θυμωμένο.
Αυτή είναι η πρώτη φορά που αυτά τα ηχητικά κύματα εξάγονται και γίνονται ηχητικά.
Ακούστε τον:
Διαπίστωσαν ότι τα ακουστικά κύματα ταξίδευαν μέσα από το τεράστιο αέριο που περιβάλλει την υπερμεγέθη μαύρη τρύπα, η οποία είναι πλέον διάσημη για τον ήχο της.
Στην πραγματικότητα, τα κύματα περιέχουν τη χαμηλότερη νότα που έχει εντοπιστεί ποτέ στο σύμπαν, πολύ πιο κάτω από την ανθρώπινη ακοή.
Οι επιστήμονες θεωρούν ότι η Ευρώπη, το φεγγάρι του Δία, το φεγγάρι έχει πιθανότατα έναν υπόγειο ωκεανό.
Ένας πύραυλος SpaceX Falcon Heavy απογειώθηκε, τη Δευτέρα (14/10), από το Ακρωτήριο Κανάβεραλ της Φλόριντα, μεταφέροντας ένα σκάφος της NASA που έχει σχεδιαστεί για να εξερευνήσει το παγωμένο φεγγάρι του Δία με την ονομασία Ευρώπη και να αναζητήσει σημάδια εξωγήινης ζωής.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρουν οι «Los Angeles Times», το «Europa Clipper» θα κάνει ταξίδι πεντέμισι ετών και περίπου 2,8 δισεκατομμυρίων χιλιομέτρων προς τον μεγαλύτερο πλανήτη του ηλιακού συστήματος μας. Το ταξίδι του «Europa Clipper» δεν θα είναι άμεσο, καθώς θα υποβοηθηθεί από τη βαρύτητα, περνώντας πρώτα από τον Άρη στις αρχές του επόμενου έτους και στη συνέχεια θα περάσει γύρω από τη Γη στα τέλη του 2026 προτού στραφεί προς τον Δία και το παγωμένο, δυναμικό φεγγάρι του.
Liftoff of Europa Clipper!
The #EuropaClipper spacecraft lifted off at 12:06pm ET Oct. 14 from Launch Pad 39A aboard a SpaceX Falcon Heavy rocket.
The mission will help scientists better understand how life developed on Earth and the potential for finding life beyond our… pic.twitter.com/rzqbmqvyBh
Ως εκ τούτου, το «Europa Clipper» είναι προγραμματισμένο να φτάσει στον Δία το 2030 και να συλλέξει δεδομένα για περισσότερα από τέσσερα χρόνια. Όταν τελειώσει η αποστολή, το διαστημικό σκάφος θα πετάξει σε ένα από τα βραχώδη φεγγάρια του Δία για να διασφαλίσει ότι το διαστημόπλοιο δεν θα μολύνει την Ευρώπη. Η εκτόξευση ήταν αρχικά προγραμματισμένη για τις 10 Οκτωβρίου, αλλά δεν έγινε λόγω του τυφώνα Μίλτον.
Οι επιστήμονες υποστηρίζουν εδώ και δεκαετίες μια αποστολή στην Ευρώπη, από τότε που το σκάφος «Galileo» της NASA διαπίστωσε ότι το φεγγάρι έχει πιθανότατα έναν υπόγειο ωκεανό, ο οποίος θερμαίνεται από τις βαρυτικές δυνάμεις του Δία που συμπιέζουν και τεντώνουν τον πυρήνα του φεγγαριού, καθώς η Ευρώπη περιστρέφεται γύρω από τον γιγαντιαίο πλανήτη με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Με νερό, μια πηγή ενέργειας με τη μορφή θερμότητας και ενδεχομένως οργανικές ενώσεις, οι επιστήμονες λένε ότι η Ευρώπη θα μπορούσε να είναι φιλοξενήσει εξωγήινη ζωή.
Ενώ θα βρίσκεται σε τροχιά γύρω από τον Δία, το «Europa Clipper» θα περάσει δεκάδες φορές από την Ευρώπη και θα χρησιμοποιήσει τη σειρά επιστημονικών οργάνων του για να μελετήσει τη δυναμική του υπόγειου ωκεανού του φεγγαριού και να αναζητήσει οργανικές ενώσεις, δηλαδή μια πιθανή ένδειξη ζωής. Η αποστολή του «Europa Clipper», αξίας 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από το Jet Propulsion Laboratory της NASA. Είναι ο μεγαλύτερος πλανητικός ανιχνευτής που έχει κατασκευάσει ποτέ η διαστημική υπηρεσία.
Watch as our largest planetary spacecraft takes flight!@EuropaClipper is targeted to launch at 12:06pm ET (1606 UTC) on a Falcon Heavy rocket from @NASAKennedy, beginning its journey to Jupiter’s ocean moon, Europa. https://t.co/ajxnh7LMhQ
Με κούκλες μετρά η NASA και η ESA την διαστημική ακτινοβολίαπου δέχονται οι αστροναύτες.
Έρευνα με τη συνεργασία επιστημόνων από ερευνητικά κέντρα και πανεπιστήμια σε όλο τον κόσμο επιχειρεί να κατανοήσει το περιβάλλον ακτινοβολίας και την επίδραση που έχει η ακτινοβολία στον άνθρωπο, με στόχο τον μετριασμό των πιθανών κινδύνων για την υγεία. Η έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι μελλοντικές αποστολές προς τη Σελήνη είναι απίθανο να εκθέσουν τους αστροναύτες σε ακτινοβολία μεγαλύτερη από τα όρια που έχει θέσει η NASA.
Οι δύο κούκλες που μέτρησαν την ακτινοβολία
Στη διάρκειας τριών εβδομάδων αποστολή «ΆρτεμιςΙ», που ταξίδεψε χωρίς πλήρωμα το 2022 στη Σελήνη, τέθηκε σε τροχιά γύρω της και στη συνέχεια επέστρεψε στη Γη, ενσωματώθηκαν πολλοί αισθητήρες μέτρησης της ακτινοβολίας: σε διάφορες τοποθεσίες μέσα στο διαστημόπλοιο Orion και πάνω στις δύο κούκλες που μεταφέρει, την Ζόχαρ και τη Χέλγκα.
Η Χέλγκα πέταξε χωρίς προστατευτικό γιλέκο, ενώ η Ζόχαρ φορούσε προστατευτικό γιλέκο. Οι αισθητήρες συνέλεγαν δεδομένα ακτινοβολίας διαρκώς κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μεταξύ της Γης και της Σελήνης.
Σύμφωνα με τα πρώτα αποτελέσματα της έρευνας, που δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό «Nature», η έκθεση στην ακτινοβολία διέφερε σημαντικά ανάλογα με τη θέση του αισθητήρα, με τις πιο θωρακισμένες περιοχές να παρέχουν τέσσερις φορές περισσότερη προστασία από τις λιγότερο θωρακισμένες. Η έκθεση στην ακτινοβολία από συμβάντα μεγάλων ηλιακών σωματιδίων στην πιο βαριά θωρακισμένη περιοχή της κάψουλας παρέμεινε κάτω από 150 millisieverts, που θεωρείται ένα ασφαλές επίπεδο για την αποφυγή οξείας ασθένειας ακτινοβολίας. Τα δεδομένα αυτά επικυρώνουν το σχέδιο θωράκισης του διαστημικού σκάφους.
Επίσης, ο προσανατολισμός του διαστημικού σκάφους επηρέασε την έκθεση στην ακτινοβολία. Μια στροφή 90 μοιρών κατά τη διάρκεια της πτήσης του Orion στην εσωτερική ζώνη Βαν Άλεν μείωσε την έκθεση σε ακτινοβολία κατά 50% και αυτό παρέχει στους ερευνητές πολύτιμες πληροφορίες για μελλοντικά σχέδια αποστολών.
Προειδοποίηση εξέδωσε η NASA για αστεροειδή στο μέγεθος σταδίου που θα περάσει πολύ κοντά από τη Γη.
Ο αστεροειδής ON έχει διάμετρο 290 μέτρα και θα βρεθεί την Τετάρτη (18/09) σε απόσταση 1 εκατομμυρίου χιλιομέτρων από τη Γη, σύμφωνα με το Εργαστήριο Αεριοπροώθησης της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας. Ο ίδιος αστεροειδής είχε περάσει ξανά από τη Γη το 2013 και θα επιστρέψει το 2035.
Ο ON δεν αποτελεί κίνδυνο για τη Γη στην τρέχουσα τροχιά του, ωστόσο ακόμη και μια μικρή απόκλιση θα μπορούσε να έχει σημαντικές επιπτώσεις στον πλανήτη μας.
Earth is about to gain a temporary mini-moon—asteroid 2024 PT5. Discovered on August 7, 2024, this asteroid is roughly 10 meters (33 feet) in diameter and will be captured by Earth's gravity from September 29 to November 25, 2024.
Αν και είναι κατά 99% μεγαλύτερος από οποιοδήποτε άλλο αντικείμενο έχει πλησιάσει τη Γη, δεν θα γίνει ορατός με γυμνό μάτι. Την ίδια μέρα θα γίνει ορατή η πανσέληνος του Σεπτεμβρίου, ενώ θα σημειωθεί και μία μερική έκλειψη σελήνης.
Το διαστημόπλοιο Starliner της Boeing, οι περιπέτειες του οποίου έγιναν αληθινό σήριαλ, επέστρεψε με επιτυχία σήμερα στη Γη, χωρίς τους αστροναύτες που το είχαν οδηγήσει στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS), καθώς η NASA έκρινε πως ο κίνδυνος ήταν υπερβολικά μεγάλος.
Η κάψουλα προσγειώθηκε στις 07:01 (ώρα Ελλάδας) στη διαστημική βάση του Γουάιτ Σαντς στο Νέο Μεξικό, στις νοτιοδυτικές ΗΠΑ. Εισήλθε στην ατμόσφαιρα με ταχύτητα 27.400 χλμ/ώρα. Περίπου 45 λεπτά αργότερα ανέπτυξε σειρά αλεξιπτώτων για να επιβραδύνει την κάθοδό της ενώ αερόσακοι φούσκωσαν δευτερόλεπτα πριν αγγίξει το έδαφος.
.@NASA and @BoeingSpace safely returned the uncrewed #Starliner when it landed at 10:01pm MDT Sept. 6 in New Mexico, concluding a three-month flight test to the orbital outpost. https://t.co/f0dzgcOw4P
Σύμφωνα με τη NASA, είχε αναχωρήσει από τον ISS περίπου έξι ώρες νωρίτερα.
Η φήμη της Boeing είχε δεχθεί νέο πλήγμα τον Ιούνιο, όταν προβλήματα στον κινητήρα και διαρροές ήλιου στην κάψουλα είχαν εντοπισθεί κατά την πρώτη επανδρωμένη πτήση της.
Παραμένουν στο διάστημα οι δύο αστροναύτες
Παρά τις απόπειρες του κατασκευαστή να πείσει τη NASA για την ασφάλεια του σκάφους του, η διαστημική υπηρεσία προτίμησε να φέρει πίσω τους Μπατς Γουίλμορ και Σάνι Γουίλιαμς με την ανταγωνίστρια της Boeing, SpaceX, και το διαστημόπλοιό της Crew Dragon.
LIVE: @BoeingSpace's uncrewed #Starliner spacecraft is leaving orbit and touching down at New Mexico's White Sands Space Harbor. Landing is now targeted for 12:01am ET (0401 UTC) on Sept. 7. https://t.co/jlCEKXRhkx
Οι δύο αστροναύτες, οι οποίοι δεν θα επιστρέψουν πριν από την επόμενη χρονιά, θα παραμείνουν περισσότερο από οκτώ μήνες στο διάστημα, ενώ αρχικά επρόκειτο να πραγματοποιήσουν μια αποστολή... οκτώ ημερών.
Δεν εμπιστεύεται η NASA την Boeing
Ο υπεύθυνος του προγράμματος επανδρωμένων εμπορικών πτήσεων της NASA Στιβ Στιτς δήλωσε αυτή την εβδομάδα στους δημοσιογράφους ότι, παρά τη βεβαιότητα που εξέφραζε η Boeing για τις προβολές της, η διαστημική υπηρεσία «δεν αισθανόταν άνετα» να προχωρήσει με το Starliner «εξαιτίας της αβεβαιότητας γύρω από το μοντέλο».
Αυτή η πτήση επιστροφής αναμενόταν ότι θα βοηθούσε την Boeing να καθησυχάσει τους πελάτες της και να επιτύχει νέες συμφωνίες για επανδρωμένες πτήσεις.
Στη διάρκεια της πτήσης επιστροφής οι ομάδες εδάφους παρακολούθησαν την απόδοση του Starliner από όλες τις πλευρές, ιδιαίτερα τους κινητήρες του που είχαν αντιμετωπίσει προβλήματα.
Μετά την επιστροφή του Starliner, «θα μπορέσουμε να έχουμε καλύτερη αντίληψη για το πότε θα μπορέσουμε να πιστοποιήσουμε το σκάφος και για το πότε θα μπορέσουμε να επαναλάβουμε τις πτήσεις», είχε δηλώσει ο Στιβ Στιτς.
Η NASA είχε παραγγείλει πριν από δέκα χρόνια στην Boeing και τη SpaceX ένα νέο σκάφος από την καθεμιά για να μεταφέρει αστροναύτες στον ISS. Με τα δύο οχήματα, επιδιώκει να μην ξαναβρεθεί χωρίς λύση σε περίπτωση που υπάρξει πρόβλημα με το ένα ή το άλλο.
Όμως η επιχείρηση του Έλον Μασκ προηγήθηκε με μεγάλη διαφορά της Boeing και εδώ και τέσσερα χρόνια καλύπτει μόνη της το ρόλο του αμερικανικού διαστημικού ταξί.
Τον Φεβρουάριο θα επιστρέψουν στη Γη οι αστροναύτες Σούνι Γουίλιαμς και Μπάρι Γουίλμορ που μετά από βλάβη που παρουσίασε το σκάφος τους, Staliner, έχουν παγιδευτεί στον διαστημικό σταθμό.
Δεν θα επιστρέψουν με το διαστημόπλοιο της Boeing
Αποφασίστηκε, τελικά, ότι δεν επιστέψουν με τη νέα κάψουλα που ανέπτυξε Boeing, η οποία κρίθηκε προβληματική, αλλά με το σκάφος της SpaceX.
«Η Boeing συνεχίζει να εστιάζει, πρώτα και κύρια, στην ασφάλεια του πληρώματος και του διαστημικού σκάφους. Εκτελούμε την αποστολή όπως καθορίστηκε από τη NASA και προετοιμάζουμε το διαστημόπλοιο για μια ασφαλή και επιτυχή επιστροφή χωρίς πλήρωμα», τόνισε η εταιρεία.
Οι ομάδες της NASA και της παραγωγού εταιρείας Boeing κάνουν διάφορες δοκιμές εδώ και εβδομάδες, τόσο στο Διάστημα όσο και στη Γη
Μέχρι τα τέλη του Αυγούστου η NASA θα πρέπει να έχει καταλήξει σε ένα σχέδιο για την επιστροφή των αστροναυτών Σούνι Γουίλιαμς και Μπάρι Γουίλμορ στη Γη, οι οποίοι εδώ και περίπου 3 μήνες έχουν κολλήσει στο Διάστημα.
Η Σούνι Γουίλιαμς και ο Μπάρι Γουίλμορ θα έμεναν μόνο για μία βδομάδα στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS), αλλά εξαιτίας βλάβης που παρουσίασε το διαστημόπλοιο Staliner της Boeing στο οποίο επέβαιναν έχουν κολλήσει στο διάστημα εδώ και 3 μήνες.
Eilen julkaisemani video #Starliner-avaruusaluksen ja sen astronauttien ongelmista on kerännyt sen verran paljon yleisöä, että asia nähtävästi kiinnostaa. Tein siksi @Ursa_ry:n blogiini laajemman (ja päivitetyn) version aiheesta.https://t.co/QtLwwft1MZpic.twitter.com/QR1LxpO0i0
Οι ομάδες της NASA και της παραγωγού εταιρείας Boeing κάνουν διάφορες δοκιμές εδώ και εβδομάδες, τόσο στο Διάστημα όσο και στη Γη, με τον Κεν Μπάουερσοξ της NASA να δηλώνει πως γίνεται «σπουδαία δουλειά» - αλλά και κάποιες «οδυνηρές συζητήσεις».
Τα δύο σενάρια
Τα δύο σενάρια που εξετάζονται, σύμφωνα με την DW, είναι να γίνει: μία επικίνδυνη επιστροφή των αστροναυτών με το Starliner ή μετεπιβίβαση στο διαστημόπλοιο Crew Dragon. Στην πρώτη περίπτωση τα προβλήματα που έχουν προκύψει με το Starliner θα πρέπει πρώτα να λυθούν – κάτι που προφανώς δεν έχει γίνει μέχρι στιγμής.
Στην άλλη εναλλακτική το Starliner θα μπορούσε να επιστρέψει στη Γη χωρίς τους δύο αστροναύτες, ένα εγχείρημα για το οποίο θα απαιτούνταν εκτεταμένες αλλαγές και αναδιαμόρφωση του λογισμικού του διαστημοπλοίου. Το Crew Dragon θα μπορούσε να εκτοξευτεί στη συνέχεια με δύο αντί για τέσσερις αστροναύτες, να πάρει τη Γουίλιαμς και τον Γουίλμορ και εν τέλει το πλήρωμα να επιστρέψει στη Γη στις αρχές του 2025. Σε αυτήν την περίπτωση οι δύο αστροναύτες θα χρειαστούν και καινούριες στολές, μιας και αυτές που έχουν δεν είναι κατάλληλες και για να πετάξουν με το Crew Dragon.
«Δεν θέλουμε να πάρουμε μία απόφαση με βάση το συναίσθημα», λέει ο Μπάουερσοξ, «αλλά αποκλειστικά με βάση τα δεδομένα». Η τελική απόφαση εξαρτάται από τον επικεφαλής της NASA, τον Μπίλι Νέλσον. Σε ανάρτησή του στο X ο Νέλσον τονίζει πως ύψιστη προτεραιότητα είναι η ασφάλεια των αστροναυτών.
Σε κατάσταση αναμονής οι αστροναύτες
Η 58χρονη Γουίλιαμς και ο 61χρονος Γουίλμορθα πρέπει σε κάθε περίπτωση να περιμένουν κι άλλο στον ISS. Ακόμη και αν πετάξουν τελικά με το Starliner, αυτό θα μπορεί να γίνει το νωρίτερο τον Σεπτέμβριο – ενώ με το Crew Dragon πιθανώς τον Φεβρουάριο. Ευτυχώς οι δύο αστροναύτες είναι έμπειροι και έχουν βρεθεί και άλλες φορές στο Διάστημα.
«Σε τέτοιες δοκιμαστικές πτήσης ξέρει κανείς πάντα πως υπάρχει περίπτωση να κρατήσουν περισσότερο», αναφέρει ο Τζόελ Μονταλμπάνο από τη NASA. «Οι δύο αστροναύτες όμως είναι καλά, έχουν ενσωματωθεί με τους υπόλοιπους αστροναύτες του σταθμού». Βέβαια, «όλα αυτά είναι φυσικά δύσκολα για τα μέλη του πληρώματος και τις οικογένειές τους, το ξέρουμε αυτό. Αλλά είναι επαγγελματίες αστροναύτες και κάνουν σπουδαία δουλειά».
Η Γουίλιαμς και ο Γουίλμορ προσφέρουν σημαντική βοήθεια στον ISS, όπως επισημαίνει συνεχώς η NASA – καταναλώνουν όμως και περισσότερες προμήθειες, όπως τρόφιμα και είδη υγιεινής.
Τι μέλλει γενέσθαι όμως και με το Starliner;
Το συγκεκριμένο διαστημόπλοιο σχεδιάστηκε από την Boeing για λογαριασμό της NASA, με σκοπό να μεταφέρει αστροναύτες στον ISS για αρκετά χρόνια – ως μία δεύτερη εναλλακτική στο Crew Dragon της SpaceX, το οποίο χρησιμοποιείται εδώ και χρόνια.
Το Starliner είχε παρουσιάσει και στο παρελθόν προβλήματα. Το 2019 στην πρώτη, μη επανδρωμένη δοκιμαστική πτήση δεν έφτασε καν στον ISS και παρ' ότι η δεύτερη πτήση το 2022 ήταν επιτυχημένη, το διαστημόπλοιο εμφάνισε ξανά προβλήματα που οδήγησαν σε σειρά αναβολών στις προγραμματισμένες πτήσεις του.
Ο Μπάουερσοξ τονίζει πάντως πως η NASA θέλει να επιμείνει στη διατήρηση δύο συστημάτων μεταφοράς. Τα προβλήματα μπορούν να λυθούν και, όταν αυτό συμβεί, «το μέλλον του Starliner θα είναι λαμπρό».