Παρασκευή, 20 Σεπτεμβρίου 2024 15:28

Η NASA έστειλε κούκλες στο διάστημα για να μετρήσει την ακτινοβολία - Τι έδειξε η αποστολή

Με κούκλες μετρά η NASA και η ESA την διαστημική ακτινοβολίαπου δέχονται οι αστροναύτες.

Έρευνα με τη συνεργασία επιστημόνων από ερευνητικά κέντρα και πανεπιστήμια σε όλο τον κόσμο επιχειρεί να κατανοήσει το περιβάλλον ακτινοβολίας και την επίδραση που έχει η ακτινοβολία στον άνθρωπο, με στόχο τον μετριασμό των πιθανών κινδύνων για την υγεία. Η έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι μελλοντικές αποστολές προς τη Σελήνη είναι απίθανο να εκθέσουν τους αστροναύτες σε ακτινοβολία μεγαλύτερη από τα όρια που έχει θέσει η NASA.

Οι δύο κούκλες που μέτρησαν την ακτινοβολία

Στη διάρκειας τριών εβδομάδων αποστολή «Άρτεμις Ι», που ταξίδεψε χωρίς πλήρωμα το 2022 στη Σελήνη, τέθηκε σε τροχιά γύρω της και στη συνέχεια επέστρεψε στη Γη, ενσωματώθηκαν πολλοί αισθητήρες μέτρησης της ακτινοβολίας: σε διάφορες τοποθεσίες μέσα στο διαστημόπλοιο Orion και πάνω στις δύο κούκλες που μεταφέρει, την Ζόχαρ και τη Χέλγκα.

Η Χέλγκα πέταξε χωρίς προστατευτικό γιλέκο, ενώ η Ζόχαρ φορούσε προστατευτικό γιλέκο. Οι αισθητήρες συνέλεγαν δεδομένα ακτινοβολίας διαρκώς κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μεταξύ της Γης και της Σελήνης.

Σύμφωνα με τα πρώτα αποτελέσματα της έρευνας, που δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό «Nature», η έκθεση στην ακτινοβολία διέφερε σημαντικά ανάλογα με τη θέση του αισθητήρα, με τις πιο θωρακισμένες περιοχές να παρέχουν τέσσερις φορές περισσότερη προστασία από τις λιγότερο θωρακισμένες. Η έκθεση στην ακτινοβολία από συμβάντα μεγάλων ηλιακών σωματιδίων στην πιο βαριά θωρακισμένη περιοχή της κάψουλας παρέμεινε κάτω από 150 millisieverts, που θεωρείται ένα ασφαλές επίπεδο για την αποφυγή οξείας ασθένειας ακτινοβολίας. Τα δεδομένα αυτά επικυρώνουν το σχέδιο θωράκισης του διαστημικού σκάφους.

Επίσης, ο προσανατολισμός του διαστημικού σκάφους επηρέασε την έκθεση στην ακτινοβολία. Μια στροφή 90 μοιρών κατά τη διάρκεια της πτήσης του Orion στην εσωτερική ζώνη Βαν Άλεν μείωσε την έκθεση σε ακτινοβολία κατά 50% και αυτό παρέχει στους ερευνητές πολύτιμες πληροφορίες για μελλοντικά σχέδια αποστολών.

Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 20 Σεπτεμβρίου 2024 11:43

Στο νοσοκομείο αστροναύτης μετά την επιστροφή στη Γη από τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό

Ένας Αμερικανός αστροναύτης νοσηλεύεται, μετά την επιστροφή του στη Γη έπειτα από παραμονή σχεδόν οκτώ μηνών στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS), ανακοίνωσε η NASA.

Η αμερικανική διαστημική υπηρεσία δεν αποκάλυψε την ταυτότητα του αστροναύτη, ούτε τους λόγους για τους οποίους παρέμεινε στο νοσοκομείο, επικαλούμενη το «ιατρικό απόρρητο».

Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για έναν από τους τρεις Αμερικανούς της αποστολής Crew-8 της SpaceX. Οι Μάθιου Ντόμινικ, Μάικλ Μπάρατ και Τζάνετ Επς επέστρεψαν στη Γη τη νύχτα της Πέμπτης προς την Παρασκευή με ένα διαστημόπλοιο Dragon της SpaceX, αφού πέρασαν 232 ημέρες στον ISS. Μέλος της αποστολής ήταν και ο Ρώσος κοσμοναύτης Αλεξάντρ Γκεμπένκιν.

Μετά την προσθαλάσσωση του πυραύλου στα ανοιχτά της Φλόριντα, η NASA ανέφερε ότι ένας αστροναύτης αντιμετώπισε «ιατρικό πρόβλημα». Όλοι τους μεταφέρθηκαν σε νοσοκομείο της Πενσακόλα, υποβλήθηκαν σε εξετάσεις και οι τρεις πήραν εξιτήριο και έχουν ήδη φτάσει στο Διαστημικό Κέντρο Τζόνσον, στο Χιούστον του Τέξας. Ο μοναδικός αστροναύτης που παρέμεινε για νοσηλεία είναι «σε σταθερή κατάσταση και υπό παρακολούθηση, για προληπτικούς λόγους» ανέφερε η NASA.

Boeing: Νέος πονοκέφαλος για την εταιρεία με αιφνίδια διάλυση δορυφόρου της σε τροχιά

Τηλεπικοινωνιακός δορυφόρος που είχε κατασκευάσει η Boeing για την Intelsat διαλύθηκε σε 20 κομμάτια.

Ενός κακού μύρια έπονται: το γνωμικό δείχνει να ταιριάζει απόλυτα στην Boeing μετά την ξαφνική διάλυση ενός τηλεπικοινωνιακού δορυφόρου της σε τροχιά.

Η εταιρεία δορυφορικών επικοινωνιών Intelsat, ιδιοκτήτρια του δορυφόρου, επιβεβαίωσε την «πλήρη διάλυση» του δορυφόρου iS-33e, με αποτέλεσμα να επηρεαστούν πελάτες στην Ευρώπη, την Αφρική και τμήματα της Ασίας και του Ειρηνικού.

Το περιστατικό έρχεται να προστεθεί στη μεγάλη απεργία των εργαζομένων της Boeing, την έρευνα για την αποκόλληση ενός καλύμματος πόρτας ενός Boeing 737 εν πτήσει, και την καταδίκη της εταιρείας για το σχεδιαστικό πρόβλημα που οδήγησε στη συντριβή δύο Boeing 737 MΑΧ με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 346 άνθρωποι.

Πολλαπλές βλάβες σημειώθηκαν επίσης στην παρθενική πτήση του νέου σκάφους Starliner της Boeing στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό. Το σκάφος επέστρεψε άδειο και οι δύο αστροναύτες που μετέφερε θα επιβιβαστούν σε σκάφος της ανταγωνιστικής SpaceX τον Φεβρουάριο.

Παραμένει άγνωστο τι προκάλεσε τη διάλυση του δορυφόρου iS-33e, ο οποίος εκτοξεύτηκε το 2016 και ήταν σχεδιασμένος να παραμείνει σε λειτουργία για 15 χρόνια.

Το SpaceTrack, η υπηρεσία του Πενταγώνου για την καταγραφή διαστημικών αντικειμένων, ανέφερε ότι «παρακολουθεί αυτή τη στιγμή περίπου 20 κομμάτια» του δορυφόρου.

Από τον περασμένο μήνα, οι περισσότεροι από 30.000 εργαζόμενοι στα εργοστάσια της Boeing βρίσκονται σε απεργία και επρόκειτο να ψηφίσουν την Τετάρτη αν θα αποδεχτούν την πρόταση της εταιρείας για αυξήσεις μισθών κατά 35% σε ορίζοντα τετραετίας.

Την περασμένη εβδομάδα η εταιρεία ανακοίνωσε ότι από τον Νοέμβριο θα προχωρήσει σε 17.000 απολύσεις, νούμερο που αντιστοιχεί στο 10% του δυναμικού της.

Τον Ιούλιο, η Boeing δήλωσε ένοχη για την κατηγορία της συνωμοσίας και δέχτηκε να πληρώσει τουλάχιστον 243 εκατ. δολάρια για παραβίαση προηγούμενης συμφωνίας με την εισαγγελία. Η συμφωνία αφορούσε τις συντριβές των δύο 737 ΜΑΧ λόγω σφάλματος στο σύστημα που έλεγχε τον προσανατολισμό του αεροπλάνου.

Η NASA κατέγραψε τον ήχο μέσα από μια μαύρη τρύπα - Ένας από τους πιο ανατριχιαστικούς θορύβους

Ανατριχιάζει ο ήχος του διαστήματος μέσα από το video που κυκλοφόρησε η NASA

ΗNASA δημιούργησε ένα ανατριχιαστικό ηχητικό κλιπ με ηχητικά κύματα που κυματίζουν από μια υπερμεγέθη μαύρη τρύπα στο διάστημα.

Η μαύρη τρύπα βρίσκεται στο κέντρο του σμήνους των γαλαξιών του Περσέα, που βρίσκεται 250 εκατομμύρια έτη φωτός μακριά. Και τα ηχητικά κύματα που προέρχονται από αυτό έχουν μετατοπιστεί κατά 57 και 58 οκτάβες για να γίνουν ακουστά στα ανθρώπινα αυτιά.

Η αμερικανική διαστημική υπηρεσία κυκλοφόρησε τον ήχο το 2022 και ο καλύτερος τρόπος για να το περιγράψει είναι ένα απόκοσμο ουρλιαχτό που ακούγεται τρομακτικό και θυμωμένο.

Αυτή είναι η πρώτη φορά που αυτά τα ηχητικά κύματα εξάγονται και γίνονται ηχητικά.

Ακούστε τον:

Διαπίστωσαν ότι τα ακουστικά κύματα ταξίδευαν μέσα από το τεράστιο αέριο που περιβάλλει την υπερμεγέθη μαύρη τρύπα, η οποία είναι πλέον διάσημη για τον ήχο της.

Στην πραγματικότητα, τα κύματα περιέχουν τη χαμηλότερη νότα που έχει εντοπιστεί ποτέ στο σύμπαν, πολύ πιο κάτω από την ανθρώπινη ακοή.

Διάστημα: Βρέθηκε «δίδυμος» Γαλαξίας με τον δικό μας

Ο νέος γαλαξίας αλλάζει τις θεωρίες για το πώς εξελίχθηκε το σύμπαν

Η ανακάλυψη ενός μακρινού γαλαξία παρόμοιου με τον γαλαξία στο όποιον υπάγεται το ηλιακό σύστημα, πλανήτης του οποίου είναι η Γη προκαλεί αμφισβητήσεις σχετικά με τις θεωρίες για το πώς εξελίχθηκε το σύμπαν.

Ειδικότερα, οι ερευνητές ανακάλυψαν έναν μακρινό γαλαξία σε σχήμα δίσκου που έχει πάρα πολλές ομοιότητες με τον δικό μας. Ονομάζεται REBELS-2 και είναι πολύ πιο «τακτοποιημένος» από ό,τι προτείνει η υπάρχουσα επιστήμη για την ηλικία του, σύμφωνα με έρευνα με επικεφαλής αστρονόμους στο Πανεπιστήμιο του Λέιντεν στην Ολλανδία.

Σύμφωνα με τα όσα επισημαίνουν επιστήμονες στο CNN, ο REBELS-25 είναι πολύ νεότερος από τον γαλαξία μας. Έχει παρόμοια περιστροφή και δομή, αντί να φαίνεται ογκώδης και χαοτικός, όπως άλλοι πρώιμοι γαλαξίες.

«Με βάση τα όσα γνωρίζουμε για τον σχηματισμό των γαλαξιών, αναμένουμε ότι οι περισσότεροι πρώιμοι γαλαξίες θα είναι μικροί και με άτακτη εμφάνιση», λέει η Jacqueline Hodge, αστρονόμος και μέλος της μελέτης.

Οι πρώτοι γαλαξίες τείνουν να συνενώνονται σε πιο ομαλά σχήματα, απίστευτα αργά. Η ομάδα των ερευνητών ισχυρίζεται πως το φως που φτάνει στη Γη από το REBELS-25 εκπέμπεται μόλις 700 εκατομμύρια χρόνια μετά τον σχηματισμό του Σύμπαντος, δηλαδή πριν από 13,8 δισεκατομμύρια χρόνια. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά σύντομο χρονικό διάστημα για να γίνει τόσο τακτοποιημένο.

«Η παρατήρηση ενός γαλαξία τόσο παρόμοιου με τον δικό μας, στον οποίο η περιστροφή είναι εξαιρετικά κυρίαρχη, αμφισβητεί τα όσα γνωρίζουμε για το πόσο γρήγορα οι γαλαξίες στο πρώιμο Σύμπαν εξελίσσονται στους τακτικούς γαλαξίες του σύγχρονου Κόσμου», λέει η Lucy Rowland, φοιτήτρια που κάνει το διδακτορικό της στο Πανεπιστήμιο του Λέιντεν.

Η περιστροφή και η δομή του γαλαξία παρατηρήθηκαν χρησιμοποιώντας το τηλεσκόπιο Atacama Large Millimeter/submillimeter Array (ALMA) στη βόρεια Χιλή. Η ομάδα βρήκε επίσης στοιχεία που δείχνουν ακόμη πιο προηγμένα χαρακτηριστικά, όπως σπειροειδείς βραχίονες, και σχεδιάζει να κάνει πρόσθετες παρατηρήσεις για να επιβεβαιώσει αν υπάρχουν στην πραγματικότητα.

«Η εύρεση περαιτέρω στοιχείων για πιο προηγμένες δομές θα ήταν μια συναρπαστική ανακάλυψη, καθώς αυτός θα ήταν ο πιο μακρινός γαλαξίας με τέτοιες δομές που έχουν παρατηρηθεί μέχρι σήμερα», τονίζει η Rowland.

Ο Andrew Blaine, καθηγητής αστροφυσικής στο Πανεπιστήμιο του Leicester, ο οποίος δεν συμμετείχε στην εργασία, είπε ότι το REBELS-25 είναι «λίγο ασυνήθιστο» αλλά «δεν είναι αδύνατον», ενώ εστίασε στον ρόλο του τηλεσκοπίου ALMA.

Ο Blaine σημειώνει ότι χρειάζεται εκτενέστερη έρευνα προτού οι επιστήμονες αλλάξουν την κατανόησή τους για τον σχηματισμό γαλαξιών.

Ο Ντέιβ Κλέμεντς, λέκτορας αστροφυσικής στο Imperial College του Λονδίνου που δεν συμμετείχε στην εργασία, είπε ότι ήταν «μεγάλη έκπληξη» να βρεθεί ένας γαλαξίας όπως ο REBELS-25. «Τότε, υπήρχε η θεωρία πως το Σύμπαν ήταν πολύ πιο χαοτικό και οι αλληλεπιδράσεις και οι συγχωνεύσεις γαλαξιών αναμενόταν να διαταράξουν τη σχετικά εύθραυστη δομή του δίσκου», είπε στο CNN.

*Με πληροφορίες από mk.ru

Δίας: Εκτοξεύθηκε το «Europa Clipper» της NASA – Αναζητά την πιθανή ύπαρξη εξωγήινης ζωής (video)

Οι επιστήμονες θεωρούν ότι η Ευρώπη, το φεγγάρι του Δία, το φεγγάρι έχει πιθανότατα έναν υπόγειο ωκεανό.

Ένας πύραυλος SpaceX Falcon Heavy απογειώθηκε, τη Δευτέρα (14/10), από το Ακρωτήριο Κανάβεραλ της Φλόριντα, μεταφέροντας ένα σκάφος της NASA που έχει σχεδιαστεί για να εξερευνήσει το παγωμένο φεγγάρι του Δία με την ονομασία Ευρώπη και να αναζητήσει σημάδια εξωγήινης ζωής.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρουν οι «Los Angeles Times», το «Europa Clipper» θα κάνει ταξίδι πεντέμισι ετών και περίπου 2,8 δισεκατομμυρίων χιλιομέτρων προς τον μεγαλύτερο πλανήτη του ηλιακού συστήματος μας. Το ταξίδι του «Europa Clipper» δεν θα είναι άμεσο, καθώς θα υποβοηθηθεί από τη βαρύτητα, περνώντας πρώτα από τον Άρη στις αρχές του επόμενου έτους και στη συνέχεια θα περάσει γύρω από τη Γη στα τέλη του 2026 προτού στραφεί προς τον Δία και το παγωμένο, δυναμικό φεγγάρι του.

Η αποστολή του «Europa Clipper» στον Δία

Ως εκ τούτου, το «Europa Clipper» είναι προγραμματισμένο να φτάσει στον Δία το 2030 και να συλλέξει δεδομένα για περισσότερα από τέσσερα χρόνια. Όταν τελειώσει η αποστολή, το διαστημικό σκάφος θα πετάξει σε ένα από τα βραχώδη φεγγάρια του Δία για να διασφαλίσει ότι το διαστημόπλοιο δεν θα μολύνει την Ευρώπη. Η εκτόξευση ήταν αρχικά προγραμματισμένη για τις 10 Οκτωβρίου, αλλά δεν έγινε λόγω του τυφώνα Μίλτον.

Οι επιστήμονες υποστηρίζουν εδώ και δεκαετίες μια αποστολή στην Ευρώπη, από τότε που το σκάφος «Galileo» της NASA διαπίστωσε ότι το φεγγάρι έχει πιθανότατα έναν υπόγειο ωκεανό, ο οποίος θερμαίνεται από τις βαρυτικές δυνάμεις του Δία που συμπιέζουν και τεντώνουν τον πυρήνα του φεγγαριού, καθώς η Ευρώπη περιστρέφεται γύρω από τον γιγαντιαίο πλανήτη με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Με νερό, μια πηγή ενέργειας με τη μορφή θερμότητας και ενδεχομένως οργανικές ενώσεις, οι επιστήμονες λένε ότι η Ευρώπη θα μπορούσε να είναι φιλοξενήσει εξωγήινη ζωή.

Ενώ θα βρίσκεται σε τροχιά γύρω από τον Δία, το «Europa Clipper» θα περάσει δεκάδες φορές από την Ευρώπη και θα χρησιμοποιήσει τη σειρά επιστημονικών οργάνων του για να μελετήσει τη δυναμική του υπόγειου ωκεανού του φεγγαριού και να αναζητήσει οργανικές ενώσεις, δηλαδή μια πιθανή ένδειξη ζωής. Η αποστολή του «Europa Clipper», αξίας 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από το Jet Propulsion Laboratory της NASA. Είναι ο μεγαλύτερος πλανητικός ανιχνευτής που έχει κατασκευάσει ποτέ η διαστημική υπηρεσία.

Πηγή: iEidiseis.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ CRISTOBAL HERRERA-ULASHKEVICH

Άγνωστος πλανήτης ανακαλύφθηκε γύρω από το κοντινότερο στη Γη αστέρι

Ένας πλανήτης ανακαλύφθηκε γύρω από το κοντινότερο σε εμάς αστέρι. Πρόκειται για έναν πλανήτη που περιστρέφεται γύρω από τον Αστέρα του Μπάρναρντ και του δόθηκε το όνομα Barnard b.

Ο πλανήτης, που εντοπίστηκε με τη χρήση του Πολύ Μεγάλου Τηλεσκοπίου του Ευρωπαϊκού Νότιου Παρατηρητηρίου (ESO) στη Χιλή, έχει τουλάχιστον τη μισή μάζα της Αφροδίτης και σε αυτόν ένα έτος διαρκεί λίγο περισσότερο από τρεις γήινες ημέρες.

Τα ευρήματα υποδηλώνουν επίσης ότι μπορεί να υπάρχουν τρεις ακόμη υποψήφιοι εξωπλανήτες, σε διάφορες τροχιές γύρω από το άστρο, σημειώνει ο Independent.

Ο Αστέρας του Μπάρναρντ

Ο Αστέρας του Μπάρναρντ απέχει έξι έτη φωτός από τη Γη και είναι το δεύτερο πιο κοντινό αστρικό σύστημα – μετά την ομάδα τριών αστέρων του Άλφα Κενταύρου – και το κοντινότερο μεμονωμένο αστέρι σε εμάς.

Εξαιτίας της μικρής απόστασης, αποτελεί πρωταρχικό στόχο στην αναζήτηση εξωπλανητών που μοιάζουν με τη Γη. Μέχρι τώρα, δεν είχε επιβεβαιωθεί κανένας πλανήτης σε τροχιά γύρω από τον Αστέρα του Μπάρναρντ.

Ο Jonay Gonzalez Hernandez, ερευνητής στο Ινστιτούτο Αστροφυσικής των Καναρίων Νήσων στην Ισπανία, και κύριος συγγραφέας της σχετικής μελέτης που δημοσιεύεται στο περιοδικό Astronomy and Astrophysics, δήλωσε: «Ακόμη και αν χρειάστηκε πολύς χρόνος, ήμασταν πάντα σίγουροι ότι θα μπορούσαμε να βρούμε κάτι».

Στη μελέτη, οι ερευνητές αναζητούσαν σήματα από πιθανούς εξωπλανήτες εντός της κατοικήσιμης ή εύκρατης ζώνης του Αστέρα του Μπάρναρντ – δηλαδή στο εύρος όπου μπορεί να υπάρχει νερό στην επιφάνεια του πλανήτη.

Γιατί δεν θα… μετακομίσουμε εκεί

Ο Barnard b βρίσκεται είκοσι φορές πιο κοντά στο άστρο του από ό,τι ο Ερμής στον Ήλιο. Πραγματοποιεί μια περιστροφή γύρω από αυτό σε 3,15 γήινες ημέρες και έχει επιφανειακή θερμοκρασία περίπου 125 βαθμούς Κελσίου.

«Ο Barnard b είναι ένας από τους μικρότερους σε μάζα εξωπλανήτες που γνωρίζουμε και ένας από τους λίγους γνωστούς με μάζα μικρότερη από αυτή της Γης», δήλωσε ο Jonay Gonzalez Hernandez. «Αλλά ο πλανήτης βρίσκεται πολύ κοντά στο άστρο-ξενιστή, πιο κοντά από την κατοικήσιμη ζώνη. Ακόμα και αν το άστρο είναι περίπου 2.500 βαθμούς ψυχρότερο από τον Ήλιο μας, η θερμοκρασία εκεί είναι πολύ υψηλή για να διατηρηθεί νερό στην επιφάνεια».

Η NASA εξέδωσε προειδοποίηση για αστεροειδή σε μέγεθος σταδίου που θα πλησιάσει τη Γη - Υπάρχει κίνδυνος για τον πλανήτη;

Προειδοποίηση εξέδωσε η NASA για αστεροειδή στο μέγεθος σταδίου που θα περάσει πολύ κοντά από τη Γη.

Ο αστεροειδής ON έχει διάμετρο 290 μέτρα και θα βρεθεί την Τετάρτη (18/09) σε απόσταση 1 εκατομμυρίου χιλιομέτρων από τη Γη, σύμφωνα με το Εργαστήριο Αεριοπροώθησης της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας. Ο ίδιος αστεροειδής είχε περάσει ξανά από τη Γη το 2013 και θα επιστρέψει το 2035.

Ο ON δεν αποτελεί κίνδυνο για τη Γη στην τρέχουσα τροχιά του, ωστόσο ακόμη και μια μικρή απόκλιση θα μπορούσε να έχει σημαντικές επιπτώσεις στον πλανήτη μας.

Αν και είναι κατά 99% μεγαλύτερος από οποιοδήποτε άλλο αντικείμενο έχει πλησιάσει τη Γη, δεν θα γίνει ορατός με γυμνό μάτι. Την ίδια μέρα θα γίνει ορατή η πανσέληνος του Σεπτεμβρίου, ενώ θα σημειωθεί και μία μερική έκλειψη σελήνης.

Ο πρώτος ιδιωτικός διαστημικός περίπατος είναι γεγονός - Εντυπωσιακό βίντεο της Space X

Ο πρώτος ιδιωτικός διαστημικός περίπατος της ιστορίας είναι γεγονός καθώς ο κυβερνήτης της αποστολής Polaris Dawn της SpaceX, ο Αμερικανός δισεκατομμυριούχος Τζάρεντ Άιζακμαν, καθώς και η εργαζόμενη της SpaceX Σάρα Γκίλις περιπλανήθηκαν έξω από το διαστημικό σκάφος τους.

Το εγχείρημα αναμεταδόθηκε σε απευθείας μετάδοση. Ο Άιζακμαν βγήκε πρώτος από την κάψουλα φορώντας τη λευκή και γκρίζα στολή του. Στάθηκε σε μια μεταλλική δομή που είχε προσαρμοστεί στην κάψουλα γι' αυτό το λόγο.

«Είναι υπέροχα»

«Είναι υπέροχα», δήλωσε ενώ βρισκόταν σε ύψος 700 χιλιομέτρων, δηλαδή ψηλότερα από το Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS).

Η Σάρα Γκίλις ακολούθησε στη συνέχεια και έκανε επίσης κινήσεις για να δοκιμάσει τις ολοκαίνουριες στολές της SpaceX, τις πρώτες που προορίζονται για διαστημικούς περιπάτους. Η δοκιμή των στολών αυτών ήταν ένας από τους κύριους στόχους της αποστολής.

Στη συνέχεια επέστρεψε με τη σειρά της μέσα στο σκάφος.

Έγραψε ιστορία η Space X

Δύο άλλοι επιβάτες, ο πιλότος Σκοτ Ποτίτ και η άλλη εργαζόμενη της SpaceX, η Άννα Μένον, παρέμειναν μέσα στην κάψουλα Dragon, όμως εκτέθηκαν επίσης στο διαστημικό κενό, και εφοδιάζονταν με οξυγόνο από σωλήνες στις στολές τους.

Η αποστολή Polaris Dawn, η οποία χρηματοδοτήθηκε από την SpaceX και τον Τζάρεντ Άιζακμαν, σηματοδοτεί ένα νέο σταθμό στην εμπορική εξερεύνηση του διαστήματος. Μέχρι τώρα όλοι οι διαστημικοί περίπατοι είχαν γίνει από επαγγελματίες αστροναύτες και όχι από πολίτες.