Πέμπτη, 12 Σεπτεμβρίου 2024 21:59

Γιατί οι νέοι της GenZ μοιάζουν μεγαλύτεροι – Η συνήθεια που τους γερνάει πρόωρα και τους γεμίζει ρυτίδες

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Ποια «εναλλακτική» συνήθεια της GenΖ, καταστρέφει τη σφριγηλότητα του προσώπου από την ηλικία των 20 ετών

Αποτελεί κοινή διαπίστωση ότι πολλοί νέοι της γενιάς Ζ (που γεννήθηκαν από το 1997 έως το 2012) μοιάζουν μεγαλύτεροι από την ηλικία τους. Οι δερματολόγοι συνδέουν την όψη του πρώιμα γερασμένου προσώπου με μια εθιστική συνήθεια. Πρόκειται για το άτμισμα που φαίνεται ότι επιταχύνει την γήρανση και τις βαθιές γραμμές του δέρματος.

Συγκεκριμένα, οι νέοι της γενιάς Z, γνωστοί ως λάτρεις του ατμίσματος, γερνούν ταχύτερα από τους millennials, ενώ στους άλλους παράγοντες που τους κλέβουν χρόνια ανήκουν ο τρόπος ζωής, η διατροφή, το περιβάλλον και το άγχος, όπως αναφέρουν Αμερικανοί ερευνητές.

Γιατί το άτμισμα σχετίζεται με πρόωρη γήρανση

Οι τοξικές χημικές ουσίες που βρίσκονται στο ηλεκτρονικό τσιγάρο, φαίνεται ότι διασπούν τον προστατευτικό φραγμό του δέρματος υποστηρίζουν οι ειδικοί. Για μια πιο αναλυτική απάντηση, η MailOnline ρωτά επιφανείς δερματολόγους σχετικά με τις ρίζες της πρόκλησης ανεπιθύμητων ρυτίδων.

Σύμφωνα με τον Δρ Bav Shergill, μέλος στη Βρετανική Ένωση Δερματολόγων, η νικοτίνη είναι ένοχη για πολλές δερματικές παθήσεις. «Η νικοτίνη είναι ένα ενεργό συστατικό που συνδέεται με όλα τα είδη δερματικών προβλημάτων. Σχετίζεται με την ακμή, την ψωρίαση και τα σπυράκια», εξηγεί ο Dr Bav Shergill.

Η νικοτίνη που υπάρχει τόσο στο τσιγάρο όσο και στο άτμισμα, καταστρέφει τις ελαστικές ίνες κολλαγόνου, οι οποίες, στην υγιή τους κατάσταση, θα το «ανύψωναν», κατά τον ερευνητή. Τα αποτελέσματα αυτά είναι πιο ευδιάκριτα σε ανθρώπους που καπνίζουν ή ατμίζουν πολύ. Ωστόσο, ο ειδικός επισημαίνει ότι η επιδείνωση της ποιότητας του δέρματος μπορεί να συμβεί και σε μικρότερες ηλικίες.

Πότε ξεκινά η γήρανση;

Οι αλλαγές στο δέρμα φαίνονται ήδη από τα 20 χρόνια, αν κάποιος είναι συχνός καπνιστής και όχι στα 40 του.

Η πρόωρη γήρανση προκαλείται από τη συνδυαστική δράση θερμότητας, χημικών ουσιών και μειωμένης ροής αίματος στο δέρμα που προκαλείται από το γεγονός ότι η νικοτίνη παρεμποδίζει την ικανότητα ανάπλαση του δέρματος, εξηγεί η Asiya Maula, γενική γιατρός .

Επίσης, η θερμότητα μπορεί να προκαλέσει και αφυδάτωση, οδηγώντας σε θαμπή και γερασμένη επιδερμίδα. Το αφυδατωμένο δέρμα μπορεί να επιταχύνει το σχηματισμών ρυτίδων, λόγω υποβάθμισης του κολλαγόνου.

Επίσης «η νικοτίνη μπορεί να ωθήσει σε καρκίνο του στόματος», όπως πληροφορεί ο καθηγητής.

Ακόμη, όταν οι τοξικές ουσίες της νικοτίνης επιφέρουν «θερμική βλάβη», το σώμα επιχειρεί να ‘αυτοεπισκευαστεί’ και αυτή η διαδικασία έχει ως συνέπεια τη φλεγμονή, η οποία με τη σειρά της, οδηγεί σε ερυθρό δέρμα με κηλίδες, σε βλάβη του κολλαγόνου, ακόμη και σε έξαρση δερματικών νόσων σύμφωνα με τον επιστήμονα.

Δεν ξεχνάμε και ότι το κάπνισμα λεκιάζει τα δόντια και τα κάνει να φαίνονται πιο κίτρινα, αποχρωματισμένα και μη υγιή.

Τέλος «δεν είναι μόνο οι επιφανειακές παρενέργειες του ατμίσματος» που ανησυχούν την Dr Asiya Maula, αλλά και «οι άγνωστοι μακροπρόθεσμοι, κίνδυνοι που δεν είναι ακόμη γνωστοί», όπως αναφέρει.

Πηγή: Ygeiamou.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 12 Σεπτεμβρίου 2024 20:03

Σχετικά Άρθρα

  • Gen Z: Πώς το TikTok άλλαξε τον τρόπο που επικοινωνούν οι νέοι
    Gen Z: Πώς το TikTok άλλαξε τον τρόπο που επικοινωνούν οι νέοι

    Μέσω των social media η Gen Z δημιουργεί τη δικιά της γλώσσα

    “Demure”, “yapping”, delulu”, είναι κάποιες από τις εκφράσεις που χρησιμοποιεί πλέον η Gen Z.

    Υπάρχουν περίπου 800.000 δημοσιεύσεις στο TikTok με την ετικέτα #demure. Οι νέοι σήμερα χρησιμοποιούν τη λέξη με έναν τόνο ειρωνείας, για να περιγράψουν τα πάντα.

    Το TikTok αλλάζει τον τρόπο που μιλούν οι νέοι. Άλλες αστείες λέξεις, όπως «κοκέτα», είναι και πάλι της μόδας. Η καθομιλουμένη σημειώνει ανοδική πορεία: η Gen Z λένε χρησιμοποιεί το “yapping” -ελληνιστί, η πάρλα- ή “delulu”.

    Οι νέες λέξεις έχουν γίνει επίσης δημοφιλείς. Για παράδειγμα το “skibidi”, έναν όρο που διαδόθηκε από ένα meme που τραγουδά σε μια τουαλέτα. Σημαίνει «cool», «κακό» ή «too much», ανάλογα με το πλαίσιο.

    Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οι λέξεις διαδίδονται πολύ γρήγορα. Τουλάχιστον 100 αγγλικές λέξεις παράγονται ή δίνονται νέο νόημα στο TikTok το χρόνο, εκτιμά ο Tony Thorne, διευθυντής του Slang and New Language Archive στο King’s College του Λονδίνου.

    Μερικοί γλωσσολόγοι πιστεύουν ότι η πλατφόρμα αλλάζει όχι μόνο αυτό που λένε οι νέοι, αλλά και πώς το λένε. Μια “προφορά TikTok”, η οποία περιλαμβάνει “uptalk”, έναν τονισμό που ανεβαίνει στο τέλος των προτάσεων, όλο και εξαπλώνεται.

    Gen Z και μετάλλαξη της γλώσσας

    Η μετάλλαξη της γλώσσας στο TikTok οφείλεται επίσης, σε μεγάλο βαθμό, στην ηλικία των χρηστών του. Οι περισσότεροι είναι 18-34 ετών. Αυτό έχει σημασία γιατί «οι νέοι είναι γλωσσικοί καινοτόμοι», λέει ο Christian Ilbury, γλωσσολόγος στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου, στον Economist.

    Για δεκαετίες οι νέοι έχουν δημιουργήσει λέξεις για να ξεχωρίζουν από τους ενήλικες. Στα social media τέτοιοι νεολογισμοί βρίσκουν μεγάλο κοινό. Ο κ. Ilbury το περιγράφει ως «εργασία γλωσσικής ταυτότητας». Οι γονείς το αποκαλούν εδώ και καιρό αναζήτηση προσοχής.

    Όλα αυτά επιταχύνουν την εξέλιξη της γλώσσας . Βέβαια αυτό δυσκολεύει τους δημιουργούς λεξικών, οι οποίοι πρέπει να κρατούν αρχείο του διαρκώς διευρυνόμενου λεξικού. Το Oxford English Dictionary ( OED ) , ο πιο διάσημος χρονικογράφος της γλώσσας της Βρετανίας, προσθέτει μόνο μια λέξη αφού έχει χρησιμοποιηθεί για περίπου πέντε χρόνια. Αυτό είναι πολύ αργό για να συμβαδίσει με τη σύγχρονη γλώσσα. Το OED μόλις τώρα προσθέτει λέξεις όπως «binge-worthy», που ήδη έχει αρχίσει να ξεχνιέται. Η «λέξη της χρονιάς» για το 2023, το «rizz, που προήλθε και διαδόθηκε στο Διαδίκτυο, φαίνεται ωστόσο να χρησιμοποιείται ακόμα.

    Πηγή: In.gr
  • Instagram: Είναι απιστία ένα «like»; Γιατί η γενιά Z υιοθετεί την ψηφιακή κατασκοπεία
    Instagram: Είναι απιστία ένα «like»; Γιατί η γενιά Z υιοθετεί την ψηφιακή κατασκοπεία

    Με τη διαδικτυακή παρουσία στα social media να δημιουργεί περισσότερες οδούς για να προδώσουμε τον σύντροφό μας, αλλά και πιο εκτεταμένες μορφές ελέγχου από μεριάς του, αναρωτιόμαστε τελικά τι μετράει ως απιστία στις μέρες μας;

    Πλέον ό,τι κάνουμε στο διαδίκτυο αφήνει ίχνη. Ίχνη που μπορούν πολύ εύκολα να εντοπιστούν και να δείξουν άμεσα πόσα ξοδέψαμε τελικά για την αγορά ενός δώρου ή την έκπληξη που θέλαμε να κάνουμε, ή σε ποιους κάναμε like ή κοιτάζαμε εξονυχιστικά τις φωτογραφίες τους. Τα δυο τελευταία, για εκείνους που βρίσκονται σε σχέση, φαίνονται να μην είναι και τόσο αθώα, καθώς ένα μπορεί να παραμείνει απλά μια εκδήλωση θαυμασμού ή να πυροδοτήσει ένα όχι και τόσο αθώο φλερτ με κάποιον άλλον, οδηγώντας στην απιστία. «Μικρο-απάτη» (Micro-Cheating), αυτός είναι λοιπόν ο όρος για αυτές τις μικρές πράξεις προδοσίας, που εντοπίζονται μέσα στην ατελείωτη ροή περιεχομένου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το TikTok και το Instagram.
    Δυστυχώς το μέγεθος των ψηφιακών αλληλεπιδράσεων που έχουμε απλόχερα στις εφαρμογές αυτές, καθιστά δύσκολο να ξεχωρίσουμε ποιες από αυτές τις διαδράσεις είναι κατάλληλες και ποιες ξεπερνούν τα όρια. Για αυτό πολλοί άνθρωποι και κυρίως εκείνοι που ανήκουν στην γενιά των μέσων κοινωνικής δικτύωσης – Gen Zeders -, παρακολουθούν επισταμένως τους λογαριασμούς των συντρόφων τους, για να εξακριβώσουν αν υπάρχει όντως λόγος ανησυχίας. Αυτό φυσικά εγείρει ένα ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα που ξεπηδάει από το ερώτημα: πόση τελικά από τη διαδικτυακή ζωή του συντρόφου μας δικαιούμαστε να γνωρίζουμε και πόση ιδιωτικότητα είναι σκόπιμο να εγκαταλείψουμε μέσα σε μια σχέση;
    Ορισμός του Micro-Cheating
    Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν αναμφίβολα αλλάξει το τοπίο των ρομαντικών σχέσεων. Παρέχουν νέους τρόπους σύνδεσης, αλλά εισάγουν και πιθανές παγίδες. Η δυνατότητα σύγκρισης της σχέσης του καθενός με τις φαινομενικά τέλειες που εμφανίζονται στο διαδίκτυο μπορεί να οδηγήσει σε μη ρεαλιστικές προσδοκίες και δυσαρέσκεια. Επιπλέον, ο δημόσιος χαρακτήρας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να ενισχύσει τα συναισθήματα ζήλιας και ανασφάλειας.
    Για τη γενιά Z, τους ψηφιακούς ιθαγενείς που μεγάλωσαν παράλληλα με τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, οι διαδικτυακές αλληλεπιδράσεις αποτελούν φυσική προέκταση της πραγματικής ζωής. Με αυτή την ενσωμάτωση έρχεται μια αυξημένη αίσθηση ευαισθητοποίησης -και μερικές φορές καχυποψίας- όσον αφορά τις διαδικτυακές δραστηριότητες των συντρόφων. Το ψηφιακό ντετέκτιβ, η πράξη της διερεύνησης της διαδικτυακής συμπεριφοράς κάποιου, έχει λοιπόν πλέον γίνει κοινή πρακτική. Η επάρκεια αυτής της γενιάς στην τεχνολογία σημαίνει ότι μπορούν εύκολα να εντοπίσουν ποιους ακολουθούν οι σύντροφοί τους, ποιων οι αναρτήσεις τους αρέσουν, ακόμα και ποιους επισημαίνουν στα σχόλιά τους, καταλαβαίνοντας τελικά αν υπάρχει το λεγόμενο «Micro-Cheating».

    Η μικρο-απάτη αυτή ουσιαστικά αναφέρεται σε ενέργειες που υπολείπονται της σωματικής απιστίας, αλλά εξακολουθούν να προδίδουν την εμπιστοσύνη του συντρόφου μας με πιο ήπιους τρόπους. Αυτές οι ενέργειες μπορεί να περιλαμβάνουν την αποστολή μηνυμάτων σε έναν πρώην, το φλερτ με κάποιον στο διαδίκτυο ή ακόμη και το να κάνουμε λαικ στην ανάρτηση κάποιου στο Instagram. Ενώ λοιπόν ένα αθώο διπλό χτύπημα μπορεί να φαίνεται ακίνδυνο σε κάποιους, άλλοι το θεωρούν ως ένδειξη βαθύτερης συναισθηματικής δέσμευσης ή έλξης.
    Για παράδειγμα, το να κάνετε συστηματικά like σε αναρτήσεις ενός συγκεκριμένου ατόμου μπορεί να εκληφθεί ως ιδιαίτερη προσοχή σε αυτό. Για ορισμένους, αυτή η συμπεριφορά υποδηλώνει ένα επίπεδο συναισθηματικής επένδυσης που μπορεί να είναι ακατάλληλο εντός των ορίων μιας δεσμευμένης σχέσης.
    Επαναπροσδιορισμός της απιστίας στην ψηφιακή εποχή

    Είναι λοιπόν ένα λαικ στο Instagram σαν μια μικρο-απιστία; Η απάντηση εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις ατομικές προοπτικές και τη συγκεκριμένη δυναμική της κάθε σχέσης. Αυτό που μετράει ως εξαπάτηση στις μέρες μας δεν περιορίζεται πλέον σε φυσικές πράξεις, αλλά επεκτείνεται στο ψηφιακό πεδίο, όπου ενέργειες που μπορεί να φαίνονται ασήμαντες μπορεί να έχουν σημαντικές συναισθηματικές επιπτώσεις.

    Καθώς η γενιά Z συνεχίζει να αγκαλιάζει την ψηφιακή έρευνα, είναι σαφές ότι οι κανόνες των σχέσεων εξελίσσονται. Για όσους περιηγούνται στις σχέσεις στην ψηφιακή εποχή, είναι λοιπόν σημαντικό να θυμούνται ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα εργαλείο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο για θετικούς, όσο και για αρνητικούς σκοπούς. Το να έχει κανείς επίγνωση του πώς οι διαδικτυακές του ενέργειες μπορεί να γίνουν αντιληπτές από τον σύντροφό του μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση της εμπιστοσύνης και της αρμονίας. Επιπλέον, η πραγματοποίηση τακτικών διαλειμμάτων από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να προσφέρει μια υγιή προοπτική και να μειώσει τις πιθανότητες
    Δεδομένης λοιπόν της υποκειμενικής φύσης του τι συνιστά μικρο-απάτη, η ανοιχτή επικοινωνία μεταξύ των εταίρων είναι ζωτικής σημασίας. Η συζήτηση και ο καθορισμός ορίων όσον αφορά τη διαδικτυακή συμπεριφορά μπορεί να βοηθήσει στην αποφυγή παρεξηγήσεων. Για παράδειγμα, ο ένας σύντροφος μπορεί να νιώθει άνετα με το να κάνει ο άλλος λαικ σε αναρτήσεις φίλων και γνωστών, ενώ ένας άλλος μπορεί να θεωρεί αυτή τη συμπεριφορά απαράδεκτη.

    Ο ρόλος της εμπιστοσύνης

    Η εμπιστοσύνη παραμένει ο ακρογωνιαίος λίθος κάθε υγιούς σχέσης. Ενώ η ψηφιακή έρευνα μπορεί να προσφέρει πληροφορίες για τις διαδικτυακές δραστηριότητες ενός συντρόφου, μπορεί επίσης να ενισχύσει την παράνοια και τη δυσπιστία. Η συνεχής παρακολούθηση μπορεί να οδηγήσει σε μια τοξική δυναμική όπου ο ένας σύντροφος αισθάνεται ότι ελέγχεται συνεχώς. Είναι σημαντικό να βρεθεί μια ισορροπία μεταξύ της ενημέρωσης και του σεβασμού της ιδιωτικής ζωής του άλλου.

    Σε αυτό το νέο τοπίο, η διατήρηση ανοιχτής επικοινωνίας, η οικοδόμηση εμπιστοσύνης και ο καθορισμός σαφών ορίων είναι πιο σημαντικά από ποτέ, καθώς τελικά, το κλειδί για μια υγιή σχέση στην ψηφιακή εποχή έγκειται στην κατανόηση και τον σεβασμό των προοπτικών του άλλου, τόσο online όσο και offline.
    Πηγή: Ρrotothema.gr
  • Η Gen Z νιώθει μεγαλύτερη ανασφάλεια χωρίς το κινητό παρά χωρίς το πορτοφόλι
    σε Plus +
    Η Gen Z νιώθει μεγαλύτερη ανασφάλεια χωρίς το κινητό παρά χωρίς το πορτοφόλι

    Περισσότερο από το 50% του παγκόσμιου πληθυσμού αντιστοιχεί στη Gen Z - Ποιες ηλικίες ανήκουν σε αυτή - Η νοσταλγία για τη δεκαετία 2000

    Είναι η γενιά, που δεν έχει γνωρίσει ζωή χωρίς διαδίκτυο, επικοινωνεί μέσω κοινωνικών δικτύων και νοσταλγεί το 2000 ως … vintage. Δυσπιστεί απέναντι στις κυβερνήσεις, είναι πρόθυμη να αγκαλιάσει τη διαφορετικότητα και προτιμά ρούχα, που δεν είναι ούτε ‘ανδρικά’, ούτε ‘γυναικεία’. Διεκδικεί καλύτερες συνθήκες εργασίας, σέβεται τον ελεύθερο χρόνο της αλλά την ίδια στιγμή, νιώθει μοναξιά και καταγράφονται προβλήματα ψυχικής υγείας. Τέλος, η δυσχερής κατάσταση της παγκόσμιας οικονομίας, τους αποτρέπει από την αποταμίευση και τις επενδύσεις.
    Πολλοί από τη GenZ έχουν ήδη ενηλικιωθεί και εργάζονται. Για το λόγο αυτό, προσελκύουν το ενδιαφέρον των ειδικών – οικονομολόγων, διαφημιστών, διαμορφωτών της κοινής γνώμης, ιατρών – οι οποίοι καταγράφουν τις νέες τάσεις, που διαμορφώνονται από τη συγκεκριμένη γενιά, ώστε να προσαρμόσουν αναλόγως τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους.
    Οι κορυφαίες τάσεις για τη Gen Z το 2024
    Ψηφιακοί γηγενείς

    Η Gen Z δεν γνώρισε τον κόσμο χωρίς το διαδίκτυο. Είναι μία γενιά ‘ψηφιακών γηγενών’ με προσλαμβάνουσες σχεδόν αποκλειστικά συνδεδεμένες με το ίντερνετ. Περισσότεροι από το 95% των νέων της Gen Z έχουν smartphone, το 83% έχουν φορητό υπολογιστή και το 78% έχουν κονσόλα ψηφιακών παιχνιδιών συνδεδεμένη με το ίντερνετ. Σχεδόν το 71% των νέων αφιερώνουν 3 έως 6 ώρες για να συνδεθούν κάθε εβδομάδα και να παίξουν ηλεκτρονικά παιχνίδια.
    Ενδεικτικό είναι το εύρημα μίας πρόσφατης έρευνας, σύμφωνα με το οποίο, περισσότεροι από τους μισούς Gen Zers αισθάνονται μεγαλύτερη ανασφάλεια όταν δεν έχουν το έξυπνο τηλέφωνό τους παρά το πορτοφόλι τους.

    Τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν τη μεγαλύτερη τάση για τη Gen Z
    Οι πιο διαδεδομένες πλατφόρμες είναι το Ιnstagram, το Snapchat και το TikTok - το ένα τέταρτο της γενιάς των Gen Z περνούν πέντε ή και περισσότερες ώρες ημερησίως στο TikTok ενώ μέσα σε μία πενταετία, η συγκεκριμένη πλατφόρμα ανέβηκε σε δημοφιλία κατά 911% !
    Εκτός από τα κοινωνικά δίκτυα, οι περισσότεροι Gen Zers χρησιμοποιούν, επίσης, τα smartphones για την αναπαραγωγή βίντεο, μουσική και podcasts. Όσο για τις αναζητήσεις στο YouTube, καταγράφεται μία σχετικά σταθερή αύξηση μέσα στα τελευταία πέντε χρόνια της τάξης του 177%. Κάθε μέρα, το 44% αυτών παρακολουθούν περισσότερες από 3 ώρες Netflix ενώ μόλις 20% της γενιάς αυτής δεν έχουν τη δική τους συνδρομή στο Netflix.

    Η Τεχνητή Νοημοσύνη έχει ήδη ενσωματωθεί στη Gen Z: περίπου το 61% όσων ανήκουν σ’αυτή τη γενιά βλέπουν θετικά το περιεχόμενο που παράγεται από την ΤΝ στα κοινωνικά δίκτυα. Θεωρούν πως πρόκειται για ένα εργαλείο που έχει έρθει για να διευκολύνει τη ζωή μας – από το να βοηθά στις μαθητικές ή φοιτητικές εργασίες έως το να βγάζει ταξιδιωτικά προγράμματα.
    Η νοσταλγία για τη δεκαετία 2000

    Σχετικά πρόσφατα, οι Gen Zers έχουν αρχίσει να επαναφέρουν τις τάσεις των αρχών της χιλιετίας με μία νέα ματιά στη βιωσιμότητα. Δημοφιλής τάση στο Instagram είναι το Y2K με τις πρόσφατες αναζητήσεις για το «y2k aesthetic» να ανεβαίνουν κατά 3.250%.

    Η νοσταλγία των Gen Zers ‘ακουμπάει’ τη μόδα του 2000. Δεν είναι τυχαίο που πρόσφατα, η εταιρεία Juicy Couture επανέφερε δυναμικά τις γνωστές ‘βελουτέ’ αθλητικές φόρμες ενώ επανεμφανίστηκαν τα χαμηλόμεσα τζην. Νέα ‘ανάγνωση’ και για τις δημοφιλείς μπότες Ugg – μόνο το δεύτερο μισό του 2021, η ζήτηση ‘χτύπησε ταβάνι’ με αύξηση 525% ενώ το αντίστοιχο hashtag έχει ξεπεράσει τις ένα εκατομμύριο αναρτήσεις στο Ιnstagram.
    Μία εξαιρετικά δημοφιλής εφαρμογή πωλήσεων για ‘παλαιά’ κομμάτια είναι η Depop – το 90% των χρηστών είναι μικρότεροι από 26 ετών. Τα vintage των αρχών 2000 έχουν κυριολεκτικά απογειώσει αυτή την εφαρμογή, η οποία κυριάρχησε το διάστημα που ακολούθησε την πανδημία και οι αναζητήσεις σε αυτή παρέμειναν σε υψηλά επίπεδα.

    Η ‘νοσταλγική’ διάθεση των Gen Zers ‘επιστρέφει’ στο χρόνο και τα προϊόντα τεχνολογίας

    Το hashtag «flip phone» (το τηλέφωνο με το ‘καπάκι’) συγκέντρωσε περισσότερα από 600 εκατομμύρια views στο TikTok! Η εταιρεία CASETiFY κυκλοφόρησε θήκες για iPhone, που μοιάζουν με τα θρυλικά Blackberries, τα τηλέφωνα με καπάκι και τα αυθεντικά iPod. Δεν λείπουν κι εκείνοι, που σπεύδουν να ‘απαλλαγούν’ από τα AirPods, αντικαθιστώντας τα με ενσύρματα ακουστικά.
    Δυσπιστία απέναντι στην κυβέρνηση και τους θεσμούς

    Οι 7 στους 10 νέοι της Gen Z πιστεύουν ότι οι κυβερνήσεις θα έπρεπε να κάνουν περισσότερα για να λύνουν τα προβλήματα. Η συγκεκριμένη τάση γιγαντώθηκε από την περίοδο της πανδημίας και μετά με τη δυσπιστία να αυξάνεται.
    Επιφυλακτικοί εμφανίζονται οι νέοι της Gen Z όχι μόνο απέναντι στην πολιτική. Από μία έρευνα της Deloitte προέκυψε, ότι το 24% της Gen Z δεν εμπιστεύονται τους υπεύθυνους των επιχειρήσεων και το 49% τους θρησκευτικούς ηγέτες.

    Η διαφορετικότητα και η κοινωνική δικαιοσύνη, ‘σημαίες’ της Gen Z.

    Όχι μόνο είναι η πιο ‘πρόθυμη’ γενιά στο να ‘αγκαλιάσει τη διαφορετικότητα αλλά, σύμφωνα με έρευνες, το 62% πιστεύει στα οφέλη της κοινωνίας συνολικά από την ενσωμάτωση της διαφορετικότητας. Θέματα συμπερίληψης και κοινωνικής δικαιοσύνης, αποτελούν υψηλή προτεραιότητα.
    Η αναδυόμενη αγοραστική δύναμη

    Μελέτες της AdAge αναφέρουν πως σήμερα, η αγοραστική δύναμη της Gen Z ανέρχεται σε 143 δις δολάρια ενώ έχουν διαφανεί διάφορες τάσεις σχετικά με τη θέση των νέων στην παγκόσμια αγορά. Ιδιαίτερα δημοφιλείς είναι οι υπηρεσίες τύπου ‘Αγόρασε τώρα, Πλήρωσε αργότερα’ (Buy now, pay later - BNPL) - περισσότερο από το 44% των ψηφιακών καταναλωτών της Gen Z άνω των 14 ετών χρησιμοποίησε αυτές τις υπηρεσίες (BNPL) τουλάχιστον μία φορά το 2022. Όσο για την αναζήτηση πλατφόρμας με αυτού του είδους τις υπηρεσίες από τους νέους, μέσα σε μία πενταετία έχει αυξηθεί κατά 725%.

    Από έρευνα των δημοφιλών περιοδικών Vogue και GQ, προέκυψε ότι η πανδημία έκανε 3 στους 5 Gen Zers πιο συνειδητοποιημένους σε σχέση με τα ρούχα, που αγοράζουν, πολλοί από αυτούς στρέφονται σε είδη υψηλότερης ποιότητας ενώ το 27% αυτών είναι πιο πρόθυμοι από τους μεγαλύτερους να αγοράσουν ρούχα από δεύτερο χέρι. Επίσης, σχεδόν ο ένας στους δύο (48%), επιλέγουν μάρκες, που δεν κατατάσσουν τα προϊόντα τους σαν ‘γυναικεία’ ή ‘ανδρικά’.
    Πώς επηρεάζουν την αγορά εργασίας οι Gen Zers

    Οι μεγαλύτερης ηλικίας εκπρόσωποι αυτής της γενιάς μπαίνουν τώρα για πρώτη φορά στον επαγγελματικό στίβο με πλήρη απασχόληση και μέχρι το 2025 θα αποτελούν το 27% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού. Σήμερα, έχουν ήδη αρχίσει να ηγούνται πολλών μεγάλων αλλαγών, με κυρίαρχη εκείνη της ισορροπίας μεταξύ του χρόνου εργασίας και ελεύθερου χρόνου. Σχεδόν το 40% των νέων αυτών, δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στην ισορροπία ανάμεσα σε δουλειά και ελεύθερο χρόνο όταν επιλέγουν το που θα εργαστούν ενώ τους ενδιαφέρει ιδιαίτερα η προοπτική εξέλιξης μέσα στην ίδια εταιρεία, που απασχολούνται. Οι Gen Zers διεκδικούν περισσότερα προνόμια – ευέλικτο ωράριο, πλήρη υγειονομική ασφάλιση, δωρεάν γεύματα και σημαντικές αυξήσεις μισθού, μεταξύ άλλων ενώ επιθυμούν να προωθεί ο εργοδότης τους ένα υγιεινό τρόπο ζωής, όπως το να τους παρέχει συνδρομή σε γυμναστήριο. Δεν είναι τυχαίο που οι αναζητήσεις για θέματα ευεξίας των ενδιαφερόμενων να εργαστούν σε εταιρείες έχει αυξηθεί κατά 317% την τελευταία πενταετία.

    Σε ό,τι αφορά τον τρόπο εργασίας, σχεδόν οι μισοί από τη γενιά Ζ (48%) θα προτιμούσαν ένα υβριδικό εργασιακό περιβάλλον ενώ μόνο το 30% θα ήθελε να εργάζεται αποκλειστικά εξ αποστάσεως. Επίσης, ο ένας στους δύο θα ήθελε να έχει τη δική του επιχείρηση. Η παράλληλη απασχόληση, ενδιαφέρει σε μεγάλο ποσοστό (46%) τους νέους άνω των 18. Άλλωστε, σχεδόν το ένα τέταρτο αυτών δεν θα μπορούσαν να ανταπεξέλθουν στους λογαριασμούς τους χωρίς αυτή – συνήθως κάνουν πωλήσεις ρούχων, που φτιάχνουν οι ίδιοι, καλλιτεχνικά αντικείμενα στην πλατφόρμα Etsy ή έχουν ανεξάρτητη συνεργασία με το Fiverr.

    Αυξημένη ανησυχία για θέματα πνευματικής υγείας

    Σχεδόν οι μισοί Gen Zers νιώθουν έντονο στρες συνεχώς, δεν χαρακτηρίζονται από αισιοδοξία ενώ είναι κατά δύο ή τρεις φορές πιο πιθανό σε σχέση με τις άλλες γενιές, να κάνουν αυτοκτονικές σκέψεις ή να έχουν ήδη αποπειραθεί να αυτοκτονήσουν την περασμένη χρονιά.
    Τα αίτια για τις ανησυχίες σχετικά με την πνευματική υγεία διαφέρουν. Μία πιθανή αιτία είναι η εκτεταμένη χρήση της τεχνολογίας, κατάσταση, στην οποία οι ειδικοί της ψυχικής υγείας αναφέρονται ως “iDisorder” (ηλεκτρονική διαταραχή). Ειδικότερα, τα κοινωνικά δίκτυα συνδέονται με την επιδείνωση της πνευματικής υγείας των νέων.

    Αξίζει να αναφερθεί πως η ‘ψηφιακή ευεξία’ των Gen Zers προκαλεί ανησυχία – οι αναζητήσεις στο διαδίκτυο για το συγκεκριμένο όρο (digital wellbeing) έχουν αυξηθεί κατά 6,300% τα τελευταία 5 χρόνια. Επιπροσθέτως, ο ΠΟΥ αναφέρει πως εξαιτίας της πανδημίας του COVID-19 «έχουν αυξηθεί σημαντικά οι δυσμενείς επιπτώσεις στην πνευματική υγεία των νέων».

    Οι ενήλικοι της Gen Z αναφέρουν πως αισθάνονται μοναξιά και δεν έχουν αρκετή συναισθηματική υποστήριξη αν και στατιστικά, είναι πιο δεκτικοί στο να αναζητήσουν βοήθεια ειδικού προκειμένου να συζητήσουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην ψυχική υγεία τους, όπως και να δεχθούν θεραπευτική αγωγή καθώς το ‘στίγμα’ των προβλημάτων ψυχικής υγείας τείνει να μειωθεί σημαντικά. Σ’αυτό έχει συμβάλλει η δημόσια παραδοχή διασημοτήτων της Gen Zers ή των Millennials πως παλεύουν με τα δικά τους θέματα ψυχικής υγείας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η Ολυμπιονίκης του 2020, Simone Biles, η οποία τοποθετήθηκε σχετικά στα κοινωνικά δίκτυα.

    Τέλος, η Gen Z βάζει ως προτεραιότητα για το 2024 να παραμείνει συνολικά υγιής, σύμφωνα με σχετική έρευνα του Instagram, μέσα από τη συστηματική σωματική άσκηση και την κατανάλωση υγιεινών γευμάτων.

    Διαφορετική η στάση της Gen Z στη διαχείριση των οικονομικών

    Αντιμετωπίζοντας δυσκολία στο να ανταποκριθούν στους λογαριασμούς και στο ενοίκιο, οι επιλογές της Gen Z σχετικά με τη διαχείριση των οικονομικών τους διαφέρουν από εκείνες των προηγουμένων γενεών.
    Τα ιδιαίτερα χαμηλά επιτόκια αποτελούν μία ‘κανονικότητα’ για τους νέους, οι οποίοι – σε συνδυασμό με τον αυξημένο πληθωρισμό – δεν προβαίνουν σε καμία επένδυση, ούτε αγοράζουν αποταμιευτικά προϊόντα από τις τράπεζες. Σε σχέση με τους μεγαλύτερους, η γενιά αυτή θα επιβαρυνθεί περισσότερο με φορολογία αλλά και φοιτητικά δάνεια. Ειδικότερα, στην Αγγλία, υπολογίζεται ότι αν ο σημερινός 30άρης ‘φορτώνεται’ με οφειλή ύψους περίπου 30.000 λιρών για όλη του τη ζωή, ο 20άρης μπορεί να φτάσει στις 100.000 λίρες. Ανεξαρτήτως φοιτητικών δανείων, ένας μεγάλος αριθμός νέων εκτιμάται ότι θα έχει περισσότερα χρέη στη ζωή του, γεγονός αποτρεπτικό για αποταμιεύσεις.

    Πηγή: Protothema.gr
  • Dating apps: Γιατί η γενιά Ζ γυρίζει την πλάτη στις εφαρμογές και τις ψηφιακές γνωριμίες
    Dating apps: Γιατί η γενιά Ζ γυρίζει την πλάτη στις εφαρμογές και τις ψηφιακές γνωριμίες

    Ένα νέο αφήγημα για το dating και τις γνωριμίες επιθυμούν οι νέοι της γενιάς Ζ, με περισσότερη ειλικρίνεια, αυθεντικότητα και πραγματικές, δια ζώσης εμπειρίες

    Επιστροφή στα παλιά ή μια νέα εποχή που να θυμίζει κάτι από τα περασμένα φαίνεται πως επιθυμεί η γενιά Ζ (Gen Z) για τις ερωτικές και συναισθηματικές της υποθέσεις, αναζητώντας μεγαλύτερη αυθεντικότητα και ευκολία στις διαπροσωπικές επαφές. Η έρευνα “Future of Dating Report 2023” του Tinder, της δημοφιλέστερης εφαρμογής γνωριμιών στον κόσμο, κατέληξε ότι οι σημερινοί νέοι 18-25 ετών είναι αποφασισμένοι να δώσουν ένα νέο, μοναδικό νόημα στον τρόπο που πραγματοποιούνται οι γνωριμίες και να γίνει η γενιά «που θα ανανεώσει τα πρότυπα των ραντεβού για το μέλλον».

    Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, ένας στους δύο της αμέσως προηγούμενης γενιάς των millennials αναγνωρίζει πως τα ραντεβού μεταξύ των νέων ενηλίκων σήμερα είναι πιο υγιή απ’ ότι συνέβαινε στη δική τους εποχή. Οι σημερινοί 30ρηδες και 40ρηδες πλήρωσαν μάλλον ακριβά την είσοδο της τεχνολογίας στις προσωπικές σχέσεις, φτάνοντας στο συναισθηματικό burnout από τα εκατοντάδες προφίλ, τα άπειρα παράθυρα διαλόγων και τα «ματσαρίσματα» (ταιριάσματα δηλαδή) που δεν απέδωσαν καρπούς παρά χάραξαν ένα ακόμη σημαδάκι στην πολύπαθη καρδιά τους. Οι νέοι όμως δεν δείχνουν διατεθειμένοι να επαναλάβουν τα λάθη όσων επιδόθηκαν πριν από αυτούς στο απαιτητικό σπορ του dating.

    Διαφυγή από την τοξικότητα των εφαρμογών

    Μια δημοσκόπηση της εταιρείας έρευνας αγοράς Sevanta για το 2021 διαπίστωσε ότι 21% των νέων singles που αναζητούσαν σύντροφο στις εφαρμογές γνωριμιών κατέληξαν εξουθενωμένοι από την προσπάθεια. Πράγματι, οι πολλές επιλογές στρεσάρουν. «Η γενική αντίληψη είναι ότι [οι εφαρμογές γνωριμιών] έχουν γκρεμίσει την ιδέα της δέσμευσης. Προσφέρουν πράγματι περισσότερες επιλογές στους ανθρώπους και όταν έχουμε περισσότερες επιλογές είναι πιο δύσκολο να δεσμευτούμε, αλλά δεν νομίζω ότι είναι οι εφαρμογές γνωριμιών που το προκάλεσαν αυτό. Αντικατοπτρίζουν απλώς αυτό το στοιχείο της κοινωνίας. Είναι ο καπιταλισμός και η κοινωνία που βασίζεται στις επιλογές» σχολιάζει η Δρ Jenny van Hooff, κοινωνιολόγος στο Μητροπολιτικό Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ.

    Ακόμη όμως και αν στόχος δεν είναι η δέσμευση -τουλάχιστον κατά τα ευρήματα της έρευνας του Tinder– οι νέοι της γενιάς Ζ ξέρουν (καλύτερα) τι ζητούν. Όχι τυχαία, είναι η εποχή τους -και οι ίδιοι- που νεολογισμοί όπως ghosting“, “love bombing καιstashing ήρθαν στο φως για να περιγράψουν όλες τις προβληματικές συμπεριφορές στο dating και τις σχέσεις.

    Οι 25άρηδες και κάτω βάζουν αυστηρότερα κριτήρια και επιθυμούν να κρατήσουν μακριά την τοξικότητα από και προς τους άλλους. Οι απαντήσεις στη δημοσκόπηση του κορυφαίου dating app έδειξε ότι τα άτομα 18-25 ετών είναι κατά 32% λιγότερο πιθανό να εξαφανιστούν και να μην απαντήσουν σε μηνύματα (ghosting) από ό,τι οι νέοι άνω των 33 ετών, κόντρα στο 73% των millennials που βρίσκει «φυσιολογικό» να δυσκολεύεις την επικοινωνία και να στέλνεις θολά και μπερδεμένα μηνύματα.

    Η γενιά Ζ αποζητά αυθεντικότητα, ειλικρίνεια, διαφάνεια, ψυχική ευεξία και ο σεβασμό και προκρίνει την αφοσίωση (79%), τον σεβασμό (78%) και τα «ανοιχτά μυαλά» (61%) έναντι της εμφάνισης (56%). Έτσι, παρότι κάποιοι θα προτιμούσαν να τρίβουν τουαλέτες από το να βγουν ένα ακόμη ραντεβού από dating app, δεν διατίθενται όλοι να γυρίσουν πλάτη στις εφαρμογές γνωριμιών αλλά να φέρουν τα ραντεβού στα μέτρα τους και να συμπεριλάβουν στο παιχνίδι της γνωριμίας περισσότερη δια ζώσης επαφή.

    Νοσταλγία για τα παλιά

    Στους zoomers, όπως αποκαλούνται αλλιώς οι άνθρωποι της γενιάς Ζ, αποδίδεται συχνά μια γλυκιά νοσταλγία για τη δεκαετία του 1990 (90’s Nostalgia). Πολλοί θεωρητικοί εντοπίζουν πράγματι στη νεολαία μια τάση θαυμασμού των περασμένων δεκαετιών μέσα από ισχυρά φίλτρα ωραιοποίησης. Χωρίς να ονειρεύονται υποχρεωτικά έναν γάμο και έμφυλους ρόλους όπως αυτός των γυναικών στα παραδοσιακά νοικοκυριά, δεν θα έλεγαν όχι στον έρωτα που γεννήθηκε από ένα τυχαίο ατύχημα, τη γνωστή σε όλους εικονοποιία με την αθώα σύγκρουση κατά την οποία πέφτουν τα βιβλία που κρατά στα χέρια της κι εκείνος σκύβει να τα σηκώσει. Μια αμερικανική δημοσκόπηση έδειξε ότι για το 43% των ατόμων 18 έως 29 ετών η σχέση προέκυψε μέσα από φιλία ή κοινή παρέα.

    Σε άρθρο τους στο Conversation, οι Omar H. Fares και Seung Hwan (Mark) Lee από τη Σχολή Διοίκησης Ted Rogers του Μητροπολιτικού Πανεπιστημίου του Τορόντο παραθέτουν ερευνητικά στοιχεία που δείχνουν ότι, μεταξύ των (πολλών) Αμερικανών που δεν διστάζουν να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για ρομαντικά δείπνα, κινηματογραφικές εξόδους και ακριβά δώρα, φτάνοντας να συσσωρεύουν χρέη συναισθηματικής αιτιολογίας, είναι και ένας περίπου στους πέντε (19%) της γενιάς Ζ, με το 21% να υπερβαίνει τα 500 δολάρια σε χρέος τον χρόνο εξαιτίας υπερκατανάλωσης (29%), προσπάθειας εντυπωσιασμού στα ραντεβού (28%) και αναζήτησης οικειότητας (19%).

    Πηγή: Ygeiamou.gr
  • Το «νέο» άγχος που κυριεύει τη γενιά Ζ
    Το «νέο» άγχος που κυριεύει τη γενιά Ζ

    Μια νέα έκθεση επισημαίνει τις κοινωνικές επιπτώσεις από το οικολογικό άγχος, μια διαταραχή της ψυχικής υγείας που δημιούργησε η κλιματική κρίση και επιβαρύνει δυσανάλογα τους νέους

    Έναν αναδυόμενο τύπο άγχους που κατατρύχει έντονα τους νέους της γενιάς Ζ (18-26 ετών) αναδεικνύει μελέτη από το ιταλικό think-tank “The European House – Ambrosetti” που παρουσιάστηκε πρόσφατα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Πρόκειται για το οικολογικό άγχος, μια διαταραχή προ-τραυματικού στρες που συνήθως δεν συνοδεύεται από κλινικές εκδηλώσεις αλλά έχει τη δυναμική να πυροδοτήσει ή επιδεινώσει προϋπάρχουσες ψυχικές νόσους, σημειώνουν οι ερευνητές.

    Η ανησυχία των εφήβων και νέων ενηλίκων για το μέλλον του πλανήτη έχει αποτυπωθεί και σε παλαιότερες έρευνες, όπως η εργασία που δημοσιεύτηκε προ ολίγων μηνών στο PLOS Global Public Health από Βρετανούς και Αυστραλούς ερευνητές και ενοχοποιεί την κλιματική αλλαγή ως επιβαρυντικό παράγοντα των αρνητικών συναισθημάτων στους νέους ηλικίας 16-24 ετών.

    Εν προκειμένω, η έκθεση με τίτλο «Headway – Δείκτης Ψυχικής Υγείας 3.0» από την πρωτοβουλία Headway 2017 εξετάζει για πρώτη φορά το οικολογικό άγχος -ο διάχυτος φόβος για την κλιματική αλλαγή και τις συνέπειές της- ως βασικό παράγοντα ψυχικής υγείας με στόχο την αντιμετώπιση διαταραχών από την ψυχική σφαίρα που κυριαρχούν στη Ευρώπη. Συγκεκριμένα, οι ερευνητές συνέκριναν την ψυχική υγεία των πολιτών στις 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) και το Ηνωμένο Βασίλειο, μέσα από 54 βασικούς δείκτες επιδόσεων σχετικά με καθοριστικούς παράγοντες της ψυχικής υγείας, την κατάσταση της ψυχικής υγείας του πληθυσμού και την ανταπόκριση των εθνικών συστημάτων υγείας στις ανάγκες των πολιτών αναφορικά με την υγειονομική περίθαλψη, το εργασιακό περιβάλλον, τις εκπαιδευτικές μονάδες και την κοινωνία εν γένει.

    Σύμφωνα με τα αποτελέσματα:

    • πάνω από το ένα τρίτο των Ευρωπαίων (37%) αισθάνονται εκτεθειμένοι σε απειλές που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή, ιδιαίτερα στα κράτη που βιώνουν έντονα τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής μέσα από ακραία καιρικά φαινόμενα (π.χ. οι μεσογειακές χώρες Ιταλία, Ισπανία και Ελλάδα)
    • πέρα από το κλίμα, για το 62% των Ευρωπαίων η ψυχική υγεία επηρεάζεται δυσμενώς από μια σειρά παράλληλων κρίσεων που περιλαμβάνουν τις γεωπολιτικές συγκρούσεις, τις κοινωνικές εντάσεις και την οικονομική κρίση ως προς το κόστος διαβίωσης

    Τα παιδιά αποτελούν την πλέον ευάλωτη ομάδα με:

    • περίπου 20% να αντιμετωπίζουν ψυχικά προβλήματα κατά τα σχολικά χρόνια
    • ένα στα πέντε να αναφέρει δυστυχία και άγχος για το μέλλον λόγω μοναξιάς, εκφοβισμού και προκλήσεων σχετιζόμενων με τις σχολικές εργασίες
    • το 45% των νέων 16 έως 25 ετών να αναφέρουν καθημερινό άγχος και αγωνία σχετιζόμενη με το οικολογικό άγχος.

    Η θέση της Ελλάδας

    Η Ελλάδα μαζί με τη Σλοβακία και την Κροατία βρέθηκαν στις χαμηλότερες θέσεις της έκθεσης, κόντρα στις χώρες του Βορρά (Δανία, Σουηδία, Φινλανδία) που κατέκτησαν την κορυφή. Όπως διευκρινίζουν οι ερευνητές, οι μικρότερες βαθμολογίες μπορεί να υποδεικνύουν ταχύτερη βελτίωση των δεικτών και όχι απαραιτήτως χειρότερες υπηρεσίες ψυχικής υγείας.

    Ο Δείκτης Ψυχικής Υγείας Headway μπορεί να αποτελέσει εργαλείο μέτρησης της ικανότητας κάθε κράτους να διαμορφώνει αποτελεσματικές και συγκρίσιμες βάσεις δεδομένων για την ψυχική υγεία, τα συστήματα υγείας και την παροχή κοινωνική φροντίδας. Ως εκ τούτου, σημειώνουν καταληκτικά, υπάρχουν σημαντικές διαφορές στον τρόπο αξιολόγησης της ψυχικής υγείας ανά χώρα που επηρεάζουν τα αποτελέσματα περί τις υψηλότερες ή χαμηλότερες βαθμολογίες.

    Πηγή: Ygeiamou.gr

  • Εργασία: Έξι στους 10 Gen Zers θέλουν να κάνουν καριέρα ως influencers
    Εργασία: Έξι στους 10 Gen Zers θέλουν να κάνουν καριέρα ως influencers

    Οι περισσότεροι θα παρατούσαν ακόμα και την δουλειά τους

    Οι περισσότεροι νέοι σήμερα βλέπουν την επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ως μια βιώσιμη καριέρα και θα ήταν πρόθυμοι να εγκαταλείψουν την τρέχουσα δουλειά τους για να έχουν την ευκαιρία να την κυνηγήσουν και να γίνουν influencers.

    Σύμφωνα με νέα έκθεση της Morning Consult, την οποία παραθέτει το CNBC, περίπου το 57% των Gen Zers δήλωσαν ότι θα ήθελαν να γίνουν influencers αν τους δοθεί η ευκαιρία. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι ένα σημαντικό ποσοστό, που ξεπερνά το 40%, των ενηλίκων γενικότερα, θα επέλεγαν την αναδυόμενη αυτή καριέρα.

    Η έκρηξη του TikTok τα κάνει όλα να φαίνονται πιο πιθανά, λέει η Ellyn Briggs, αναλύτρια εμπορικών σημάτων στο Morning Consult. Η ίδια υπογραμμίζει ότι το φτωχό σκηνικό, μία κάμερα και περιεχόμενο χαμηλής επεξεργασίας είναι αρκετά για το TikTok, πράγμα που σημαίνει ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι αισθάνονται ότι μπορούν να γίνουν influencers.

    Με άλλα λόγια, περισσότεροι από τους μισούς Gen Zers «πιστεύουν ότι οι άνθρωποι μπορούν εύκολα να κάνουν καριέρα σε αυτόν τον τομέα», προσθέτει.

    Τα δεδομένα της Morning Consult προέρχονται από μια έρευνα με τη συμμετοχή 2.204 ενηλίκων στις ΗΠΑ και μια έρευνα με Gen Zers ηλικίας 13 έως 26 ετών που χρησιμοποιούν Twitter, Facebook, Snapchat, Instagram, TikTok, Twitch ή YouTube.

    Αξιόπιστη καριέρα

    Περίπου το 53% των Gen Zers πιστεύει ότι το να γίνει κάποιος influencer είναι μια αξιόπιστη επιλογή σταδιοδρομίας και ένα παρόμοιο ποσοστό θα εγκατέλειπε τη δουλειά του αν μπορούσε να γίνει influencer κι αν θα μπορούσε να κερδίζει τα προς το ζην. Τρεις στους 10 νέους θα πλήρωναν ακόμη και για να γίνουν influencer.

    Σύμφωνα με την Briggs οι νέοι αναγνωρίζουν στη «δουλειά» αυτή την ευκολία να κερδίζουν χρήματα μόνοι τους και να κάνουν κάτι διασκεδαστικό. Το Νο. 1 πράγμα που προκαλεί το ενδιαφέρον του Gen Z να γίνει influencer είναι η ικανότητα να κερδίζει χρήματα, ακολουθούμενη από το να μπορεί να εργάζεται με ευελιξία και να κάνει διασκεδαστική δουλειά.

    Περισσότεροι νέοι λένε ότι η δουλειά των ονείρων τους είναι να γίνουν διασημότητες στο διαδίκτυο. Μια δημοσκόπηση του YouGov το 2021 έδειξε ότι οι δουλειές των ονείρων μεταξύ των εφήβων ηλικίας 13 έως 17 ετών, είναι να γίνουν vlogger, YouTuber ή επαγγελματίες streamer, πολύ πάνω από γιατρό ή νοσοκόμο, επαγγελματία αθλητή, μουσικό ή ηθοποιό.

    Οι δύο κορυφαίες πλατφόρμες στις οποίες συρρέουν οι χρήστες για περιεχόμενο επιρροής είναι το YouTube (το οποίο είναι ελαφρώς πιο δημοφιλές μεταξύ των millennials και των ανδρών) ακολουθούμενο από το TikTok (το οποίο προτιμάται κυρίως από τους Gen Z και τις γυναίκες). Όσον αφορά το περιεχόμενο, οι χρήστες ενδιαφέρονται περισσότερο για παράγοντες επιρροής που δημοσιεύουν περιεχόμενο φαγητού και μουσικής.

    Πηγή: OT - In.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο