Δευτέρα, 03 Φεβρουαρίου 2020 07:21

Στο υπουργείο Ναυτιλίας τα δημοτικά λιμενικά ταμεία - Ανησυχία για Κατάκολο - Κυλλήνη

Γράφτηκε από τον
Ad Slot

Στα ψιλά πέρασαν τις προηγούμενες ημέρες οι δηλωσεις του υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη πως τα 75 Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία της χώρας θα περάσουν στη διαχείριση του υπουργείου Ναυτιλίας. Αυτή η εξέλιξη πρακτικά σημαίνει απώλεια εσόδων για τους δήμους και αξιοποίηση ή μη των λιμένων ανάλογα με τις ορέξεις της εκάστοτε Κυβέρνησης.

Τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία του Κατακόλου και της Κυλλήνης θα περάσουν στο υπουργείο Ναυτιλίας, καθώς δεν αποτελούν εξαίρεση στα όσα ανακοίνωσε ο υπουργός και από εκεί και πέρα μένει να δούμε τι σχεδιασμός θα γίνει για το μέλλον τους.

Για το λιμάνι της Κυλλήνης και λόγω της πορθμιακής σύνδεσης με Ζάκυνθο και Κεφαλονιά, η κατάσταση δεν αναμένεται να αλλάξει δραματικά.

Όμως για το Κατάκολο που σήμερα αποτελεί φιλέτο στον τομέα της κρουαζιέρας, όντας στην 5η θέση της κίνησης, θα πρέπει να διατηρήσουμε αρκετές επιφυλάξεις για το μέλλον του…

Θα αξιοποιηθεί και θα γιγαντωθεί ώστε να αποτελέσει μια πύλη της κρουαζιέρας με επέκταση στο homeport ή θα έχει την τύχη των υπόλοιπων μεγάλων έργων της Ηλείας;

Αυτό είναι ένα μεγάλο ερώτημα που ζητά απάντηση.

Σύμφωνα με όσα έγραψε η ΕΦΣΥΝ, μετά την απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει με διαφορετικό τρόπο από αυτόν που είχε επιλέξει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ (υπο-παραχωρήσεις) στην αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιών της χώρας πουλώντας ακόμα και μετοχές των Οργανισμών, ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης ανακοίνωσε ακόμα μία αλλαγή που ήδη προκαλεί αντιδράσεις.

Οπως έκανε γνωστό, τα περίπου 75 Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία θα αλλάξουν χέρια και από τους δήμους και τις κοινότητες που τα διαχειρίζονται μέχρι σήμερα θα περάσουν στο κράτος και συγκεκριμένα στο υπουργείο Ναυτιλίας.

Αυτό θα γίνει στο πλαίσιο των αλλαγών που προωθεί η κυβέρνηση στο μοντέλο λιμενικής διακυβέρνησης, καθώς στη χώρα διαχρονικά υπάρχουν διάφορα επίπεδα λιμενικής διακυβέρνησης (Οργανισμοί Λιμένος, Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία, Κρατικά Λιμενικά Ταμεία κ.ά.), μοντέλο το οποίο, σύμφωνα με τον υπουργό, δεν είναι αποδεκτό. Για τον λόγο αυτό στο υπουργείο Ναυτιλίας μελετούν την αλλαγή του τρόπου λειτουργίας τους.

Ωστόσο ήδη έχουν αρχίσει να καταγράφονται οι πρώτες αντιδράσεις και οι προβληματισμοί τόσο στην τοπική αυτοδιοίκηση όσο και στις τοπικές κοινωνίες, καθώς πολλοί είναι αυτοί που εκτιμούν ότι τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία θα ακολουθήσουν τον ίδιο δρόμο με τα περιφερειακά λιμάνια, αυτόν της ιδιωτικοποίησης.

Ας σημειωθεί ότι τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία έχουν ιδιαίτερη σημασία για έναν τόπο και για έναν δήμο, αφού αποτελούν σημαντική πηγή εσόδων, ειδικά για τους νησιωτικούς δήμους. Στο πλαίσιο ενδυνάμωσης των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων, τον Φεβρουάριο του 2019, το υπουργείο Εσωτερικών χρηματοδοτούσε με 20 εκατ. ευρώ μέσω του προγράμματος «Φιλόδημος ΙΙ» τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία με στόχο τη σύνταξη ή επικαιροποίηση σχεδίων και μελετών στο πλαίσιο της κατασκευής, βελτίωσης και συντήρησης λιμενικών υποδομών.

Τα προβλήματα του Λιμενικού Συστήματος όπως και των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων είναι διαπιστωμένα και καταγεγραμμένα εδώ και χρόνια σχεδόν από όλες τις πολιτικές ηγεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας. Ποτέ όμως μέχρι σήμερα δεν επιλέχτηκε η λύση η διαχείρισή τους να φύγει από τους δήμους για τους λόγους που προαναφέραμε.

Τον Ιούνιο του 2019 η Γενική Γραμματεία Λιμένων, αναζητώντας λύσεις για τα προβλήματα αυτά, προχώρησε στην εκπόνηση μιας χρήσιμης μελέτης με στόχο την επιλογή της καλύτερης πρότασης για την αναδιοργάνωση του λιμενικού συστήματος. Η μελέτη προέκρινε ως την πλέον πρόσφορη λύση τη δημιουργία Περιφερειακών Λιμενικών Επιτελικών Δομών Υποστήριξης, οι οποίες θα μπορούν να συνδράμουν τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ilialive.gr οι εξελίξεις σε αυτό το πεδίο θα ειναι άμεσες, με το χρόνο υλοποίησης της απόφασης του υπουργού να προσδιορίζεται στο χρονικό διάστημα δύο μηνών.

Θα μπορέσουν άραγε οι δήμοι να αντιδράσουν σε αυτές τις εξελίξεις που θα αποδυναμώσουν τα ταμεία τους, αλλά και θα προκαλέσουν φουρτούνες στις τοπικές κοινωνίες; Θα καταφέρουν να ενεργοποιήσουν ως μέτρο πίεσης την ΚΕΔΕ για να “φρενάρουν” τα σχέδια της κυβέρνησης;

Το σίγουρο είναι πως ανοίγει ένα νέο μέτωπο που καλούνται να δώσουν μάχη τόσο οι δύο δήμαρχοι Πύργου και Ανδραβίδας - Κυλλήνης, όσο και συνολικά το συμβούλιο αιρετών του νομού…

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 03 Φεβρουαρίου 2020 10:19

Σχετικά Άρθρα

  • Κατάκολο: Περιβαλλοντική δράση καθαρισμού στο λιμάνι
    Κατάκολο: Περιβαλλοντική δράση καθαρισμού στο λιμάνι

    Της Δήμητρας Βέλμαχου

    Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τρίτη το πρωί η περιβαλλοντική δράση καθαρισμού στο λιμάνι του Κατάκολου «Γιάννης Λάτσης», με πρωτοβουλία της Antipollution, μέλους του Ομίλου V Group, σε συνεργασία με το Γραφείο Εθελοντισμού του Δήμου Πύργου και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Πύργου.

    Η δράση προσέφερε ένα ισχυρό μήνυμα υπέρ της προστασίας του περιβάλλοντος και της ανάδειξης του εθελοντισμού, κινητοποιώντας δεκάδες πολίτες και μαθητές.

    Συγκεκριμένα, 70 περίπου μαθητές από το 3ο και το 4ο Γυμνάσιο Πύργου συμμετείχαν ενεργά στην πρωτοβουλία, συλλέγοντας σκουπίδια από το άλσος και την παραλία. Με τη συμβολή των καθηγητών τους, οι μαθητές ενημερώθηκαν τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο για τη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος, ενισχύοντας την περιβαλλοντική τους συνείδηση.

    Σημαντική ήταν και η επιχείρηση καθαρισμού του βυθού του λιμανιού, όπου τέσσερις δύτες καθάρισαν μεθοδικά το μέτωπο της προβλήτας, ανασύροντας διάφορα απορρίμματα που είχαν συσσωρευτεί στο πυθμένα.

    Ο υπεύθυνος της Antipollution, Γιώργος Σαρήγιαννης, εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη δράση, δηλώνοντας ότι «συνεχίζουμε την περιβαλλοντική μας δράση μετά την Ηγουμενίτσα, στο Κατάκολο. Η εταιρία μας δραστηριοποιείται σε όλα τα μεγάλα ελληνικά λιμάνια, παρέχοντας ολοκληρωμένες λύσεις προσαρμοσμένες στις ανάγκες κάθε λιμανιού. Στόχος μας είναι η προστασία του περιβάλλοντος και η ευαισθητοποίηση των πολιτών». Η Antipollution επενδύει σε προηγμένες τεχνολογίες με σκοπό τη μείωση των αποβλήτων που καταλήγουν σε χώρους υγειονομικής ταφής, εφαρμόζοντας τις οδηγίες της Ε.Ε.

    Ο δήμαρχος Πύργου, Στάθης Καννής, ευχαρίστησε την εταιρεία, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς για την εθελοντική τους προσφορά, τονίζοντας την αναγκαιότητα της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης των πολιτών. «Η εταιρεία Antipollution, την οποία και ευχαριστούμε, όπως ευχαριστούμε τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς που έλαβαν μέρος, πραγματοποίησαν σήμερα καθαρισμό στο βυθό και στην παραλία του Κατακόλου. Το μήνυμα αλλά και το αποτέλεσμα που βγαίνει από τέτοιες δράσεις είναι η επιτακτική ανάγκη της προστασίας του περιβάλλοντος απ΄ όλους μας. Πρέπει άπαντες να ευαισθητοποιηθούμε στην κατεύθυνση αυτή. Η υλοποίηση τέτοιων δράσεων όπως η σημερινή, πέρα από το θετικό αποτέλεσμα της αποκομιδής των σκουπιδιών, βοηθάει στην ανάπτυξη του εθελοντισμού, την γενικότερη περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των κατοίκων και στην καλύτερη εικόνα της περιοχής.» ανέφερε χαρακτηριστικά

    Ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πύργου, κ. Κώστας Νικολούτσος, επισήμανε τη σπουδαιότητα του καθαρού περιβάλλοντος για το λιμάνι του Κατάκολου, το οποίο είναι από τα πιο καθαρά της χώρας, και δεσμεύτηκε για τη συνέχιση ανάλογων πρωτοβουλιών.

    «Από την πλευρά μας εμείς διεκδικούμε ότι το Κατάκολο είναι από τα πιο καθαρά λιμάνια στην Ελλάδα και σήμερα προσπαθήσαμε να κάνουμε και μια συλλογή αυτών που δεν φαίνονται των υλικών. Το μεγαλύτερο κομμάτι του λιμανιού το έχουμε καλύψει και άλλη φορά θα επιδιώξουμε και μπροστά από τα μαγαζιά μαζί με άλλα που ετοιμάζουμε προς αυτή την κατεύθυνση. Είχαμε την συμβολή όλων των σχολείων που ήρθαν σήμερα. Να ευχαριστήσω των κ. Τσιπολίτη ο οποίος είναι ένας εθελοντής που μας βοηθάει σε όλες τις δράσεις οι οποίες έχουν σκοπό να έχουν διάρκεια ενώ παράλληλα τα παιδιά αντιλαμβάνονται τη σημασία του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και είναι καλό να διδάξουν και τους γονείς τους».

    Επίσης, η βουλευτής της Ν.Δ Διονυσία Αυγερινοπούλου, υπογράμμισε τη σημασία της προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος, επισημαίνοντας ότι «…η προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος είναι ευθύνη όλων μας. Η θάλασσα και οι ακτές μας είναι πολύτιμοι φυσικοί πόροι που πρέπει να διαφυλάξουμε για τις επόμενες γενιές. Μέσα από τέτοιες πρωτοβουλίες, δείχνουμε τη δέσμευσή μας να διατηρήσουμε τη φυσική ομορφιά της περιοχής και να προάγουμε τη βιωσιμότητα. Η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση της βιοποικιλότητας και των οικοσυστημάτων των θαλασσών και των ωκεανών. Πρέπει όλοι μαζί, με την καθοριστικής σημασίας συμβολή της νέας γενιάς, να εργαστούμε για την μείωση των αποβλήτων και των πλαστικών που καταλήγουν στις θάλασσες κα να διατηρήσουμε τα σημαντικά μας οικοσυστήματα. Οι υγιείς θάλασσες συνδέονται άμεσα με την υγεία του πλανήτη. Άλλωστε, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι από τις θάλασσες παίρνουμε το 90% του νερού που αποτελεί πηγή ζωής, παράγουν το 50% του οξυγόνου που αναπνέουμε αλλά και το γεγονός ότι οι θάλασσες και οι ωκεανοί απορροφούν σημαντικές ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα από την ατμόσφαιρα, σε ποσοστό 30%. Αυτή η διαδικασία είναι ζωτικής σημασίας για τη ρύθμιση του κλίματος και την καταπολέμηση της κλιματικής κρίσης».

    Στην δράση έδωσαν το παρόν και οι αντιδήμαρχοι Περιβάλλοντος και Καθαριότητας Βασίλης Φάμελος και Αγροτικής Οδοποιίας Σπύρος Κωνσταντόπουλος, ενισχύοντας το μήνυμα της συλλογικής δράσης για το καλό του περιβάλλοντος.

    Katakolo Clean 2

    Katakolo Clean 3

    Katakolo Clean 4

    Katakolo Clean 5

    Katakolo Clean 6

    Katakolo Clean 6

    Katakolo Clean 7

    Katakolo Clean 8

  • Κατάκολο: Προς ιδιωτικοποίηση το λιμάνι του Κατακόλου; - Επίσκεψη κλιμακίου ΤΑΙΠΕΔ στην περιοχή
    Κατάκολο: Προς ιδιωτικοποίηση το λιμάνι του Κατακόλου; - Επίσκεψη κλιμακίου ΤΑΙΠΕΔ στην περιοχή

    των Γιάννη Σπυρούνη - Βίκυς Γκουγκουστάμου

    Φουντώνουν οι πληροφορίες που θέλουν τον λιμένα του Κατακόλου να οδεύει προς ιδιωτικοποίηση. Η προ ημερών ….επέλαση κλιμακίου του ΤΑΙΠΕΔ στο λιμάνι αλλά και πρόσφατα δημοσιεύματα του Αθηναϊκού Τύπου θέλουν το Κατάκολο να μπαίνει σε τροχιά ιδιωτικοποίησης με στόχο να μετατραπεί σε κόμβο κρουαζιέρας, μαζί με τα λιμάνια της Πάτρας και της Καβάλας.

    Σύμφωνα με δημοσίευμα του Οικονομικού Ταχυδρόμου (ot.gr) και του Οικονομικού site, powegame.gr, το ΤΑΙΠΕΔ ξεκινά τη διαδικασία αναβάθμισης τουλάχιστον τριών λιμένων της χώρας, μέσω της δημιουργίας τερματικών σταθμών κρουαζιέρας, μεταξύ των οποίων και το λιμάνι του Κατακόλου.

    Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ, ήδη προκηρύχθηκαν τρεις διαγωνισμοί πρόσληψης νομικού, χρηματο-οικονομικού και τεχνικού συμβούλου, οι οποίοι θα συμβουλεύσουν το ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με το έργο αυτό. Οι τρεις σύμβουλοι θα παρέχουν τις υπηρεσίες τους στο Ταμείο, για τη σύνταξη των κειμένων των τριών διαγωνισμών στα παραπάνω λιμάνια, την παρακολούθηση των εργων σε όλη τη διάρκεια από την προκήρυξη των διαγωνισμών μέχρι και την ολοκλήρωση της συναλλαγής και την είσπραξη του τμήματος.

    Οι διαγωνισμοί έχουν συνολικό προϋπολογισμό 480 χιλ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), θα διεξαχθούν την 1η Νοεμβρίου 2024 και η πρόσληψη των συμβούλων θα ολοκληρωθεί άμεσα, πριν από το τέλος του έτους.

    Αμέσως μετά θα ξεκινήσει το pre-marketing της δράσης, από το οποίο θα εξαχθούν οι όροι δημιουργίας/εκμετάλλευσης των τερματικών σταθμών κρουαζιέρας στα τρία λιμάνια από ιδιώτες επενδυτές. Επίσης, από το premarketing θα εξαρτηθεί αν τα τρία λιμάνια θα αξιοποιηθούν όλα μαζί ή το καθένα ξεχωριστά ή ένας ενδιάμεσος συνδυασμός, π.χ. 2+1.

    Το τελευταίο τίθεται καθώς τα λιμάνια της Πάτρας και του Κατάκολου, που σήμερα είναι σε απόσταση δύο ωρών, αύριο, μετά και την ολοκλήρωση του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργου, η απόσταση αυτή θα μειωθεί πολύ. Έτσι, θα μπορούσε να υπάρξει μια συνδυασμένη αξιοποίηση από τον ίδιο επενδυτή.

    Όποια απόφαση και να ισχύσει, στα τρία λιμάνια θα γίνει υπο-παραχώρηση για τη δημιουργία και εκμετάλλευση του τερματικού σταθμού.

    Κώστας Νικολούτσος «Έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας»

    Σε επικοινωνία του ilialive.gr με τον πρόεδρο του ΔΛΤΠ, ο κ. Κώστας Νικολούτσος επιβεβαιώνει ότι πρόσφατα κλιμάκιο του ΤΑΙΠΕΔ επισκέφτηκε την περιοχή, σε μια από τις συχνές του επισκέψεις καθώς ο λιμένας υπάγεται στον φορέα. Διευκρίνισε δε, ότι το όλο ζήτημα είναι ακόμη σε σκέψεις, χωρίς να υπάρχει τίποτα οριστικό ενώ απαιτείται πολύς δρόμος ακόμη ώστε αν γίνει ιδιωτικοποίηση να τεθούνε οι πιο συμφέρουσες προδιαγραφές.

    «Τα περί ιδιωτικοποιήσεων είναι σκέψεις ακόμη. Παρακολουθούμε το θέμα , αλλά από εκεί και πέρα έχει πολύ δρόμο μπροστά του. Και αυτό θα καθορίσει και τις συνθήκες ιδιωτικοποίησης, αν αυτή γίνει. Δεν είναι τόσο απλό να συμβεί από τη μια στιγμή στην άλλη. Όπως μαθαίνουμε θα πάρουνε σύμβουλο, ο σύμβουλος θα πρέπει να βάλει τις προδιαγραφές και εφόσον προκύψουν αυτές θα εξεταστεί το θέμα. Το ζήτημα είναι, πως αν γίνει ιδιωτικοποίηση θα πρέπει να γίνει με όρους που θα είναι επωφελείς».

    Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ η προσέλκυση επενδυτών για το άνοιγμα της κρουαζιέρας

    Σε συνέχεια του ρεπορτάζ στο powergame.gr, βασική επιδίωξη του ΤΑΙΠΕΔ με τις υποπαραχωρήσεις αυτές είναι η προσέλκυση επενδυτών, οι οποίοι θα μπορούσαν να ανοίξουν την αγορά της κρουαζιέρας, είτε φέρνοντας πλοία και επιβάτες, είτε διαμορφώνοντας το πλαίσιο συνεργασίας με την τοπική κοινότητα, ώστε να ανοίξει η αγορά. Αυτό δηλαδή που έγινε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης κατά τη δημαρχία Μπουτάρη.

    Η κίνηση επίσης εντάσσεται στο πλαίσιο της ενίσχυσης της τουριστικής κίνησης της Δυτικής Ελλάδος και της Βορείου Ελλάδος, ενώ παράλληλα στόχο έχει να αποτρέψει και την υπερσυγκέντρωση της κρουαζιέρας στους ήδη γνωστούς προορισμούς, όπως η Σαντορίνη, η Μύκονος, το Ηράκλειο κ.λπ.

    Η Πάτρα και η Καβάλα επιλέχθηκαν γιατί διαθέτουν κοντά τους πολλά επισκέψιμα σημεία, όπως είναι οι Φίλιπποι, η Θάσος με τα λιμενάρια της, το Αρχαιολογικό Μουσείο Καβάλας, ο πύργος Achaia Claus, τα Καλάβρυτα, το Μοναστήρι Μεγ. Σπηλαίου κ.λπ. ενώ το Κατάκολο είναι σε μικρή απόσταση από την Αρχαία Ολυμπία και σε επίσης λογική απόσταση από την Πύλο.

    Για την αποσυμφόρηση της Σαντορίνης

    Όπως αναφέρει ο ot.gr , το κύριο πρόβλημα της συμφόρησης στην κρουαζιέρα αφορά το λιμάνι της Σαντορίνης. Οι διαγωνισμοί για τις παραχωρήσεις και υπο-παραχωρήσεις των τριών λιμανιών, αποσκοπούν στη δημιουργία νέων τουριστικών προορισμών που θα έχουν ως σημείο αιχμής την κρουαζιέρα. Τα τρία λιμάνια σε συνδυασμό με τον εν εξελίξει διαγωνισμό για το λιμάνι του Λαυρίου αναμένεται, να οδηγήσουν στην αποσυμφόρηση συγκεκριμένων δημοφιλών προορισμών που σηκώνουν το βάρος των κρουαζιερόπλοιων.

  • Κατάκολο: Διαμαρτυρία για τις συνθήκες στο λιμάνι - Καταγγελίες για άναρχη κατάσταση με φόντο …τους τουρίστες
    Κατάκολο: Διαμαρτυρία για τις συνθήκες στο λιμάνι – Καταγγελίες για άναρχη κατάσταση με φόντο …τους τουρίστες

    Της Δήμητρας Βέλμαχου

    Πορεία διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν χθες, οδηγοί ταξί και επαγγελματίες τουριστικών λεωφορείων στο Κατάκολο, επισημαίνοντας τις σοβαρές ελλείψεις και την άναρχη κατάσταση που επικρατεί στο λιμάνι. Οι επαγγελματίες κατήγγειλαν την αδιαφορία των αρμόδιων αρχών, την έλλειψη βασικών μέτρων ασφαλείας, και την άνιση εκμετάλλευση του λιμανιού, το οποίο – όπως τονίζουν – έχει μετατραπεί σε προνόμιο λίγων και ισχυρών.

    Όπως τονίστηκε χαρακτηριστικά, το λιμάνι, αντί να λειτουργεί ως σημαντικός πόλος οικονομικής στήριξης για τους επαγγελματίες της περιοχής, έχει παραμεληθεί και λειτουργεί χωρίς ευνομία, με τα προβλήματα ασφαλείας να είναι έντονα θέτοντας σε κίνδυνο τουρίστες και εργαζόμενους, ενώ η όλη κατάσταση δυσφημίζει την περιοχή.

    katakolo diamarturia 7

    Ο πρόεδρος του Σύλλογος Ιδιοκτητών Ταξί και Αγοραίων Ν. Ηλείας «Ο ΕΡΜΗΣ» Παναγιώτης Τσαπάρας έκανε λόγο για ανάγκη ίσης αντιμετώπισης και εφαρμογής του νόμου για όλους επισημαίνοντας πως:

    «Ο λόγος της πορείας διαμαρτυρίας είναι η κατάσταση που επικρατεί στο λιμάνι Κατακόλου, ένα λιμάνι το οποίο θα έπρεπε να είναι κόσμημα και να φυλάσσεται ως κόρη οφθαλμού και να βελτιώνεται συνεχώς έχει φτάσει αυτή τη στιγμή να είναι σε ένα τέλμα και να μην μπορεί να δουλέψει σωστά. Δεν υπάρχουν διαγραμμίσεις πουθενά, δεν υπάρχουν χώροι στάθμευσης διαγραμμισμένοι, με αποτέλεσμα να υπάρχει μια χάβρα των Ιουδαίων, να μπαίνουν ξεναγοί και εκπρόσωποι τουριστικών γραφείων από όλη την Ελλάδα, να παίρνουν κόσμο, να βάζουν τα λεωφορεία όπως θέλουν άναρχα ενώ υπάρχουν κανονιστικές που τα αναφέρουν όλα αυτά, τις οποίες εμείς σεβόμαστε και τηρούμε. Συνεχίζουμε όμως να δεχόμαστε πρόστιμα από το λιμεναρχείο για αστείους λόγους. Γι αυτό είμαστε εδώ, να διαμαρτυρηθούμε και να βελτιώσουμε την κατάσταση στο λιμάνι και να υπάρξει ισονομία έναντι όλων».

    katakolo diamarturia 3

    Στο κάλεσμα των επαγγελματιών ανταποκρίθηκε τόσο ο δήμαρχος Πύργου Στάθης Καννής όσο και ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πύργου Κώστας Νικολούτσος, οι οποίοι είχαν την δυνατότητα να συνομιλήσουν με τους διαμαρτυρόμενους και να ακούσουν τα αιτήματά τους.

    «Η παρουσία μας δηλώνει ότι ενδιαφερόμαστε σοβαρά για τα προβλήματα λειτουργίας του λιμανιού. Όλοι οι επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται εδώ έχουν δικαίωμα στη δουλειά και στην ίση μεταχείριση, ανάλογα με αυτά που προβλέπονται από τους νόμους. Εδώ στο Κατάκολο υπάρχει μια κανονιστική λειτουργίας του λιμανιού και είμαι σίγουρος ότι έχει ξεπεραστεί από τα γεγονότα και από τα χρόνια. Χρειάζεται αλλαγή…» ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Καννής, καθησυχάζοντας τους οδηγούς ότι την επόμενη τουριστική σεζόν θα βρεθεί μια κοινά αποδεκτή και πιο δίκαιη λύση για όλους.

    katakolo diamarturia 9

    Από την πλευρά του, ο Γιώργος Τσαγδής, πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών πρακτόρων Ηλείας, ανέφερε ότι το ΚΤΕΛ παραβιάζει τους κανονισμούς, κάνοντας άγρα πελατείας σε ώρες που δεν έχει δρομολόγια, ενώ παρά τις καταγγελίες προς τις αρμόδιες αρχές, όπως τον λιμενάρχη, δεν υπήρξε καμία ανταπόκριση.

    «Το ΚΤΕΛ εκμεταλλεύεται και κάνει άγρα πελατείας. Ενώ το δρομολόγιό του ήταν στις 9.00 είναι εδώ από τις 8.35, με αποτέλεσμα όταν γεμίσει να φύγει και να χάνουν την πελατεία τους και τα ταξί και τα τουριστικά και όλοι.

    Έχουμε στείλει έγγραφα στον λιμενάρχη να έρθει να βεβαιώσει την παράβαση αλλά ο λιμενάρχης είναι άφαντος. Προχθές υποβάλλαμε μήνυση μέσω του νομικού μας συμβούλου στον κ. Νικολούτσο και στον Λιμενάρχη γιατί ουδέποτε ο κ. Λιμενάρχης ενώ λέγεται ότι είναι χερσαία ζώνη δεν ασχολείται με το συγκεκριμένο θέμα. Δεν ξέρουμε για πιο λόγο...» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Τσαγδής.

    katakolo diamarturia 8

    Ακολούθως, ο Γιάννης Μαμούσης, μέλος του Συλλόγου Τουριστικών Πρακτόρων, τόνισε ότι στόχος της κινητοποίησης είναι η ενημέρωση των αρχών και η έναρξη συζητήσεων για τη βελτίωση των συνθηκών στο λιμάνι. «Πιστεύω ότι είναι μια καλή αρχή να συζητήσουμε, τους δώσαμε το χρόνο σε επόμενη αλλά άμεση συνάντηση να τεθούν επί τάπητος τα προβλήματα προκειμένου η επόμενη σεζόν να είναι για όλο τον κόσμο και να μπορέσει να ζήσει ο κόσμος του Πύργου, του Κατακόλου, της Ολυμπίας γιατί σήμερα γίνεται μια μονομερής εκμετάλλευση».

    katakolo diamarturia 2

    katakolo diamarturia 4

    katakolo diamarturia 5

  • Κυλλήνη: Σε εξέλιξη η ανέλκυση του αυτοκινήτου που έπεσε στο λιμάνι (photos & video)
    Κυλλήνη: Σε εξέλιξη η ανέλκυση του αυτοκινήτου που έπεσε στο λιμάνι (photos & video)

    Ολοκληρώνεται αυτή την ώρα η ανάσυρση του αυτοκινήτου που νωρίτερα το απόγευμα έπεσε μέσα στο λιμάνι της Κυλλήνης.

    Το όχημα ήταν σταθμευμένο κοντά στο αλιευτικό καταφύγιο και "κύλησε" προς τη θάλασσα καταλήγοντας σε αυτή.

    Επειδή δεν ήταν σαφές αν υπήρχαν άτομα μέσα στο αυτοκίνητο, υπήρξε μεγάλη κινητοποίηση από τους περίοικους και το Λιμεναρχείο Κυλλήνης, αλλά και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο.

    Άμεσα έπεσε μέσα στο νερό ο δύτης Γιώργος Δραγώνας, για να εντοπίσει και να ελέγξει το όχημα.

    Όπως αποδείχθηκε σε αυτό δεν υπήρχαν επιβάτες, ενώ η ιδιοκτήτρια εμφανίστηκε σχεδόν την ίδια ώρα, λέγοντας πως το είχε σταθμεύσει κανονικά στο σημείο.

    Η ιδιοκτήτρια και μια φίλη της επέβαιναν στο αυτοκίνητο και σύμφωνα με πληροφορίες στάθμευσαν και κατέβηκαν για να αγοράσουν τα εισιτήρια τους.

    Τότε το αυτοκίνητο κινήθηκε μόνο του, πέφτοντας στη θάλασσα καταλήγοντας σε απόσταση 30 μέτρων από το ντόκο του λιμανιού σε βάθος πέντε μέτρων...

    Δείτε φωτογραφίες και video:

    Killini auto anelkisi 2

    Killini auto anelkisi 3

    Killini auto anelkisi 5

    Killini auto anelkisi 6

    Killini auto anelkisi 7

    Killini auto anelkisi 8

  • Κυλλήνη: Αυτοκίνητο "τσούλησε" στο λιμάνι και έπεσε στη θάλασσα
    Κυλλήνη: Αυτοκίνητο

    Αναστάτωση επικράτησε περίπου στις τέσσερις το απόγευμα στο λιμάνι της Κυλλήνης, όταν αυτοκίνητο κύλησε από το χώρο του αλιευτικού καταφυγίου που ήταν σταθμευμένο στην προκυμαία και έπεσε στη θάλασσα.

    Την πρώτη στιγμή οι αυτόπτες μάρτυρες δεν γνώριζαν αν υπήρχαν άνθρωποι μέσα σε αυτό και επικράτησε πανικός για να σώσουν τους πιθανούς επιβάτες.

    Άμεσα κινητοποιήθηκε το προσωπικό του Λιμεναρχείου Κυλλήνης και δύτης, για τις αναζητήσεις στο λιμάνι.

    Γρήγορα όμως όλοι ανακουφίστηκαν όταν έγινε γνωστό πως η ιδιοκτήτρια του οχήματος, βρισκόταν σε κατάστημα της περιοχής, και το όχημα είχε κινηθεί προς τη θάλασσα μόνο του.

    Αυτή την ώρα οι δύτες αναζητούν το ακριβές σημείο που έχει καταλήξει το όχημα για την ανάσυρσή του.

    Killini auto 2

    Killini auto 3

  • Κυλλήνη: Υδροπλάνα, γεφυροπλάστιγγα, φωτισμός, εξοικονόμηση χρημάτων από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο
    Κυλλήνη: Υδροπλάνα, γεφυροπλάστιγγα φωτισμός, εξοικονόμηση χρημάτων από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο

    Του Γιάννη Σπυρούνη

    Σε καλό δρόμο βρίσκεται το λιμάνι της Κυλλήνης που με σταθερά βήματα της διοίκησης του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, προχωρά στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Ήδη η λειτουργία της γεφυροπλάστιγγας, που τα τελευταία χρόνια παράμενε ανενεργή, φέρνει έσοδα στο ταμείο του φορέα, ενώ προς την κατεύθυνση της εξοικονόμησης είναι και η νέα σύμβαση για την αναβάθμιση του ηλεκτροφωτισμού στο βόρειο προβλήτα. Από την άλλη μετρά αντίστροφα ο χρόνος για την λειτουργία και της γραμμής υδροπλάνων που θα συνδέει την Κυλλήνη και την Ηλεία με την ηπειρωτική και νησιωτική χώρα, ενώ έμφαση δίνεται και σε περιβαλλοντικά ζητήματα, καθώς θα προχωρήσει ο καθαρισμός της λιμενολεκάνης.

    Περισσότερο φως στο λιμάνι της Κυλλήνης

    Xantzis fotismos

    Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Κυλλήνης, συνεχίζει τις κινήσεις αναβάθμισης των υποδομών του λιμένα. Στο πλαίσιο αυτό την Παρασκευή 4 Οκτωβρίου, υπεγράφη μεταξύ του προέδρου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Κωνσταντίνου Χατζή και του εκπροσώπου της αναδόχου εταιρίας, η σύμβαση για την συντήρηση και επισκευή του ηλεκτροφωτισμού του βόρειου προβλήτα του λιμένα Κυλλήνης.

    Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στο ποσό των 74.000 € και μεταξύ άλλων προβλέπει την αντικατάσταση των κεφαλών φωτισμού παλαιού τύπου με νέες τύπου led. Ο φωτισμός του λιμένα Κυλλήνης αναβαθμίζεται σχεδόν στο σύνολό του με φωτιστικά σώματα τύπου led.

    Από τη μια πλευρά βελτιώνεται η απόδοση του φωτισμού και από την άλλη μειώνεται σημαντικά η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, εξοικονομούνται χρήματα και περιορίζεται δραστικά το ενεργειακό αποτύπωμα του λιμένα.

    “Σε ό,τι αφορά τον φωτισμό στο λιμάνι έχει μείνει ένα πολύ μικρό κομμάτι για να τελειώσουμε έχει φωτιστεί πλέον όλο το λιμάνι, παράλληλα έχουμε βγάλει κάποια σχέδια να αναβαθμιστεί και η Κυλλήνη όπως και τα χωριά” σχολίασε ο κ. Χαντζής.

    Έρχονται τα υδροπλάνα

    Killini seaplanes 1

    Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, παραχώρησε χώρους για τη στέγαση της Hellenic Seaplanes στο πλαίσιο της λειτουργίας της αεροπορικής σύνδεσης με υδροπλάνα. Το επόμενο διάστημα αναμένεται να γίνει και η πρώτη δοκιμαστική πτήση και να τοποθετηθεί ο πλωτός προβλήτας για την προσέγγιση των υδροπλάνων και την από-επιβίβαση των ταξιδιωτών. “Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο καθώς όπως λέει και ο δήμαρχος χρειάζεται εξωστρέφεια σε όλα αυτά για να μπορούμε να πάμε παραπέρα. Μέσα σε ένα με δύο μήνες θα γίνει και η πρώτη δοκιμαστική πτήση” σχολίασε ο πρόεδρος του ΔΛΤ Κυλλήνης Κώστας Χαντζής.

    Καθαρίζει το λιμάνι

    Ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου στάθηκε και στο θέμα του καθαρισμού της λιμενολεκάνης, για πρώτη φορά, με στόχο την περιβαλλοντική βελτίωση. “Αυτή τη στιγμή έχουμε μιλήσει με δύτες προκειμένου να γίνει καθαρισμός του κυρίου λιμένα κάτι που δεν έχει γίνει ποτέ στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Κυλλήνης. Είμαστε σε επαφές, θα έρθουν πρώτα να δουν την περιοχή και θα προχωρήσουμε και σε αυτό” σημείωσε ο κ. Χαντζής.

    Βελτίωση στα οικονομικά

    Kullini 2

    Ο πρόεδρος του ΔΛΤ Κυλλήνης στάθηκε στο θέμα των οικονομικών του νομικού προσώπου, σχολιάζοντας πως ακολουθήθηκε νέα πολιτική από την αρχή της θητείας του, με αποτέλεσμα να υπάρξει βελτίωση. “Έγιναν εισπράξεις οφειλών που εκκρεμούσαν για πολλά χρόνια και συνεχίζουμε την προσπάθεια, στοχεύοντας σε μεγαλύτερη βελτίωση. Από την άλλη η λειτουργία της γεφυροπλάστιγγας αποδείχθηκε με σωστή επιλογή που κάναμε καθώς φέρνει σημαντικά έσοδα στο ταμείο μας” είπε ο κ. Χαντζής.

    Εκείνο που αποτελεί όμως “αγκάθι” για το λιμάνι είναι το κατάστημα που ανήκει στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο στο κτίριο των υπηρεσιών λιμένα. Το κατάστημα δεν λειτουργεί και οι ταξιδιώτες για Ζάκυνθο - Κεφαλονιά δικαιολογημένα εκφράζουν τα παράπονά τους καθώς είναι ο μόνος χώρος δίπλα στον προβλήτα που μπορούν να παραμείνουν απολαμβάνοντας καφέ, ποτό, φαγητό, ενώ περιμένουν για την αναχώρηση τους. Η επαναλειτουργία του καταστήματος δεν είναι μόνο θέμα εξυπηρέτησης αλλά και αισθητικής στην είσοδο του λιμένα.

    Ο κ. Χατζής επισήμανε πως δημιουργείται ένας χώρος αναμονής για τους ταξιδιώτες στο κεντρικό κτίριο διοίκησης, ενώ ένας άλλος μικρότερος λειτουργεί ήδη δίπλα στα εκδοτήρια.

  • Κυλλήνη: Απαγορεύθηκε ο απόπλους στο «Mare di Levante», λόγω βλάβης
    Κυλλήνη: Απαγορεύθηκε ο απόπλους στο «Mare di Levante», λόγω βλάβης

    Βλάβη υπέστη το πλοίο «Mare di Levante» κατά τον κατάπλου στην Κυλλήνη, νωρίς το απόγευμα της Τρίτης. Το πλοίο εκτελούσε το δρομολόγιο από τη Ζάκυνθο στην Κυλλήνη μεταφέροντας 223 επιβάτες, 50 Ι.Χ., 32 φορτηγά και τρία λεωφορεία.

    Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρίας "Levante Ferries", "... λόγω τεχνικού προβλήματος του πλοίου 'ΜARE DI LEVANTE' το δρομολόγιο 24/09/2024 από Κυλλήνη προς Ζάκυνθο 17:15 θα εκτελεστεί από το πλοίο 'ΚEFALONIA' στις 18:30. Καθώς και το δρομολόγιο από Ζάκυνθο προς Κυλλήνη 19:30 θα εκτελεστεί 20:15 με το πλοίο 'ΚEFALONIA'".

  • Νικολούτσος: «Το νέο τέλος θα φέρει επανεξέταση της κρουαζιέρας» - «Φέτος είχαμε αύξηση επιβατών 11%»
    Νικολούτσος: «Το νέο τέλος θα φέρει επανεξέταση της κρουαζιέρας» - «Φέτος είχαμε αύξηση επιβατών 11%»

    Τι δηλώνει ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πύργου για το τέλος κρουαζιέρας ανά επιβάτη

    Της Βίκυς Γκουγκουστάμου

    Καθησυχαστικός όσον αφορά τις επιπτώσεις που θα έχει το νέο τέλος κρουαζιέρας στο λιμάνι του Κατακόλου-μετά και τις ανακοινώσεις της Υπουργού Τουρισμού, Όλγας Κεφαλογιάννη-εμφανίζεται ο πρόεδρος του ΔΛΤΠ Κώστας Νικολούτσος. Παράλληλα, όπως δηλώνει, υπάρχει αναμονή των απαραίτητων διευκρινήσεων από το υπουργείο και των αντιδράσεων των εταιρειών κρουαζιέρας.

    Σε προχθεσινές της δηλώσεις η Υπ. Τουρισμού ανακοίνωσε ότι το τέλος ανά επιβάτη κρουαζιέρας διαμορφώνεται στα 5 ευρώ σε όλα τα λιμάνια πλην της Σαντορίνης και της Μυκόνου που ανέρχεται στα 20 ευρώ. Επιπλέον, από το σύνολο των εσόδων, που υπολογίζεται στα 50 εκατομμύρια ευρώ, το 1/3 θα πάει στους δήμους, 1/3 στο υπουργείο Ναυτιλίας και 1/3 στο υπουργείο Τουρισμού. Ωστόσο ακόμη δεν υπάρχει καμία επίσημη ενημέρωση στα Λιμενικά Ταμεία όπως επίσημες τοποθετήσεις από τις εταιρείες κρουαζιέρας.

    Nikoloutsos 1 2

    «Εκτιμώ ότι δεν εμπνέει ανησυχία το νέο τέλος της κρουαζιέρας, γιατί είναι κάτι που δεν αφορά εμάς αποκλειστικά αλλά το σύνολο των λιμανιών της χώρας. Δεν ξέρουμε ακόμη επίσημα το ποσό για το Κατάκολο όπως δεν γνωρίζουμε το πού θα κατευθυνθεί αυτό το τέλος. Όλα είναι υπό συζήτηση καθώς όλα είναι ακόμη αδιευκρίνιστα» δηλώνει ο κ. Νικολούτσος στο ilialive.gr. « Αυτή η απόφαση λήφθηκε γιατί το Υπουργείο είδε ότι τα τέλη κρουαζιέρας στην Ελλάδα, σε σύγκριση με ευρωπαϊκά λιμάνια είναι πολύ χαμηλότερα, αλλά βεβαίως αυτό θα δημιουργήσει μια επανεξέταση των θεμάτων κρουαζιέρας. Εφόσον όμως είναι γενικό μέτρο, δεν ξέρω αν θα μας επηρεάσει ιδιαίτερα. Είμαστε εν αναμονή διευκρινήσεων από το υπουργείο αλλά και αντιδράσεων των εταιρειών κρουαζιέρας. Δεν έχουν δείξει τις αντιδράσεις τους ακόμη και δεν έχουμε καμία πληροφόρηση για το θέμα» συμπληρώνει.

    Αύξηση της επισκεψιμότητας

    Καλή, χαρακτηρίζει τη φετινή χρονιά στον τομέα της κρουαζιέρας ο πρόεδρος του ΔΛΤΠ δηλώνοντας πως παρουσιάστηκε μια σημαντική αύξηση επιβατών. «Η χρονιά εξελίσσεται πολύ θετικά. Μέχρι τώρα έχουμε αύξηση επιβατών κατά 11% και προσδοκούμε το 2025 και το 2026 να είναι καλύτερες χρονιές . Από την πλευρά μας, επιδιώκουμε να είναι όσο γίνεται πιο ελκυστική η προσέγγιση των επισκεπτών στο Κατάκολο σε επίπεδο υποδομών, καθαριότητας και παροχών».

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς