Ένα από τα πιο εμβληματικά hot hatch μοντέλα όλων των εποχών, το Peugeot 205 GTI βρίσκεται ξανά στο προσκήνιο.
Έχουν περάσει σχεδόν 4 δεκαετίες από την στιγμή που η Peugeot παρουσίασε το 205 GTI, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά και σημαντικότερα μοντέλα στην ιστορία της, το οποίο άφησε έντονο το σημάδι στην κατηγορία των τρίθυρων «καυτών» οχημάτων.
Το γαλλικό μοντέλο ξεκίνησε την εμπορική του πορεία αρχικά με κινητήρα 1,6 λίτρων και κατόπιν παρουσιάστηκε η πιο δυνατή έκδοση, με τον κινητήρα των 1,9 λίτρων.
Στις ημέρες μας, όσα έχουν απομείνει αποτελούν συλλεκτικά οχήματα. Για να μπορέσουν να τους δώσουν μια «δεύτερη νεότητα», οι άνθρωποι της Tolman Engineering αποφάσισαν να προσφέρουν την τεχνογνωσία τους ώστε να τα διατηρήσουν καλύτερα και να αναβαθμίσουν την απόδοσή τους και τις επιδόσεις τους.
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2007 από τον κ. Christopher Tolman και έχει έδρα στην κομητεία του Warwickshire στην κεντροδυτική Αγγλία. Οι μηχανικοί που εργάζονται σε αυτή αναλαμβάνουν να συντηρήσουν και να αναβαθμίσουν το Peugeot 205 GTI που θα τους εμπιστευτεί ο ιδιοκτήτης τους.
Συγκεκριμένα, το αμάξωμα και το πλαίσιο του αυτοκινήτου ελέγχεται διεξοδικά για σκουριά και για γρατζουνιές. Οτιδήποτε διαπιστωθεί επισκευάζεται και όταν τελειώσει η διαδικασία περνούν τις επιφάνειες με κεραμική επίστρωση για καλύτερη προστασία.
Σε ό,τι αφορά στο εσωτερικό τού αυτοκινήτου, τοποθετούν καινούργιες ταπετσαρίες και πατάκια, βάζουν νέο τιμόνι με επένδυση από Alcantara, ηχοσύστημα της Blaupunkt με subwoofer και σύστημα Bluetooth, ενώ μπορούν να τοποθετήσουν προαιρετικά και πίνακα οργάνων ψηφιακών ενδείξεων της Motec.
Εάν το επιθυμεί ο ιδιοκτήτης, μπορεί να εφοδιάσει το Peugeot 205 GTI του με immobilizer και συναγερμό, σύστημα κλειδώματος και ξεκλειδώματος των θυρών από απόσταση, συσκευή εντοπισμού του αυτοκινήτου (για την περίπτωση κλοπής) και σύστημα ελέγχου του μέσω του smartphone.
Ωστόσο, εκτός αυτών, το σημαντικότερο είναι οι βελτιώσεις που κάνουν στον κινητήρα, στην ανάρτηση και στο κιβώτιο ταχυτήτων του Peugeot. Συγκεκριμένα, στον κινητήρα τοποθετείται αλουμινένιο μπλοκ, καινούργια 16βάλβιδη κεφαλή, νέοι εκκεντροφόροι και νέα ηλεκτρονικά ελεγχόμενη κεντρική μονάδα με σύστημα «fly-by-wire» για την «πεταλούδα».
Σύμφωνα με την Tolman Engineering, χάρη στις βελτιώσεις η απόδοση του χωρητικότητας 1.905 κ. εκ. κινητήρα αυξάνεται στους 203 ίππους και η μέγιστη ροπή του στα 217 Nm. Συγκριτικά, όταν παρουσιάστηκε το 205 GTI 1.9 απέδιδε μέγιστη ισχύ 130 ίππους και μέγιστη ροπή 160 Nm.
Η αύξηση στην απόδοσή του συνεπάγεται και τις ταχύτερες επιδόσεις. Έτσι, όπως ανακοινώνει η εταιρεία, για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται πλέον 6,5 δευτερόλεπτα (έναντι 7,8 δευτερολέπτων) και η τελική ταχύτητά του φτάνει τα 225 χλμ./ώρα (από 190 χλμ./ώρα).
Για να περνά η μεγαλύτερη ισχύς στον δρόμο χωρίς πρόβλημα, ο Βρετανός βελτιωτής τοποθετεί διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης της Quaife, ενώ επεμβαίνει και στην ανάρτηση.
Στην τελευταία, τοποθετεί ρυθμιζόμενα ψαλίδια βάσης, μεγαλύτερης διαμέτρου αντιστρεπτική ράβδο εμπρός και κατάλληλα για την περίσταση αμορτισέρ της Bilstein.Φυσικά, οι αλλαγές κοστίζουν, καθώς όπως ανακοινώνει η εταιρεία, η τιμή πώλησης του Peugeot 205 GTI ξεκινά από τις 55.000 λίρες (περίπου 68.300 ευρώ).
Πηγή: Protothema.gr