Μπορεί ένα αυτοκίνητο να προσφέρει στον άνθρωπο που κάθεται πίσω από το τιμόνι οδηγικές συγκινήσεις και ταυτόχρονα να μην απαιτεί συχνές επισκέψεις στα πρατήρια καυσίμου; Τα προηγούμενα χρόνια το συγκεκριμένο «πάντρεμα» ήταν σχεδόν αδύνατο.
Σήμερα, ωστόσο, η ηλεκτροκίνηση έχει αλλάξει τους «όρους»… του παιχνιδιού δείχνοντας πως οικονομία και επιδόσεις δεν είναι έννοιες αντίθετες. Το πιο ενδεικτικό, απτό παράδειγμα δεν είναι άλλο από την plug-in υβριδική εκδοχή του μικρομεσαίου SUV της Peugeot 3008.
Αυτή διατίθεται σε δύο εκδοχές. Η πρώτη με την επωνυμία 3008 Hybrid χρησιμοποιεί τον κινητήρα PureTech του 1,6 λίτρου με απόδοση 180 ίππων, τον οποίο συνδυάζει με έναν ηλεκτροκινητήρα 110 PS τοποθετημένο στον εμπρός άξονα. Η συνδυαστική απόδοση φθάνει στους 225 ίππους και η κίνηση φτάνει στους εμπρός τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου EAT8 των 8 σχέσεων.
Η δεύτερη έκδοση ονομάζεται 3008 Hybrid4 και εφοδιάζεται και αυτή με τον ίδιο βενζινοκινητήρα, με την ισχύ του ωστόσο να είναι αυξημένη στους 200 ίππους. Η διαφορά σ’ αυτή την περίπτωση είναι πως υπάρχουν δύο ηλεκτροκινητήρες , ένας στον εμπρός (110 PS) και ένας στον πίσω άξονα (113 PS), με την συνδυαστική απόδοση να φτάνει τους 300 ίππους. Η ιπποδύναμη εκτοξεύει τις επιδόσεις, με το 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε μόλις 5,9 δευτερόλεπτα, τιμή που αντιστοιχεί σε ένα καθαρόαιμο σπορ μοντέλο. Και εδώ υπάρχει αυτόματο 8τάτυχο κιβώτιο, το οποίο, όμως, μεταδίδει την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς.
Όπως, μάλιστα, προαναφέραμε ο δυναμικός χαρακτήρας του κομψού SUV δεν υπονομεύει την κατανάλωση, η οποία ξεκινά μόλις από το 1,3 λτ./100 χλμ.! Χαμόγελα στον οδηγό χαρίζει, επίσης, και ο οικολογικός χαρακτήρας του plug-in υβριδικού Peugeot. Οι χαμηλές εκπομπές CO2 (29 – 33 γρμ./χλμ) όχι μόνο ικανοποιούν τις οικολογικές ανησυχίες του κατόχου, αλλά και των απαλλάσσουν και από την πληρωμή τελών κυκλοφορίας. Ακόμα πιο… προνομιούχοι είναι όσοι το επιλέξουν για εταιρική χρήση, μιας και θα απαλλαχθούν από την καταβολή του σχετικού φόρου.
Τόσο η έκδοση Hybrid4 όσο και η Hybrid, ενσωματώνουν και μια μπαταρία ιόντων-λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 13,2 kW και εξασφαλίζει αυτονομία 56 χιλιομέτρων στην Hybrid και 59 χιλιομέτρων στην Hybrid4. Η θέση της είναι κάτω από το δάπεδο και τα πίσω καθίσματα, έτσι ώστε να περιορίζεται στο ελάχιστο η απώλεια σε χώρους, ενώ είναι και καλά προφυλαγμένη έτσι ώστε να μην υπάρχουν προβλήματα ασφάλειας σε ενδεχόμενο σύγκρουσης.
H φόρτισή της διαρκεί 2 ώρες με wallbox 7,4 kW/32A και φορτιστή OBC 7,4kW (προαιρετικός εξοπλισμός), ή 4 ώρες με πρίζα τύπου Green’up 3,7 kW/16A και φορτιστή OBC 3,7kW, ή 8 ώρες με πρίζα τύπου Schuko 1,8 kW/8Α και φορτιστή OBC 3,7kW. Θα πρέπει να σημειωθεί επίσης ότι η συγκεκριμένη μπαταρία προσφέρεται από την Peugeot με εγγύηση 8 ετών ή 160.000 km για το 70% της χωρητικότητας φόρτισης.
Πέρα από την εξωτερική παροχή, η μπαταρία τροφοδοτείται με ηλεκτρική ενέργεια και κατά την πέδηση/επιβράδυνση του οχήματος, χάρη σε ένα πολύ καινοτόμο σύστημα ανάκτησης το οποίο λειτουργεί σε δύο στάδια έντασης, με το πιο ισχυρό να παρέχει και την δυνατότητα χρήσης του αυτοκινήτου μόνο με ένα πεντάλ.
ο παρών δίνει και το πολύ έξυπνο πρόγραμμα e-Save το οποίο διατηρεί σταθερή την φόρτιση της μπαταρίας στο επίπεδο που έχει επιλέξει ο οδηγός, έτσι ώστε να μπορεί να την αξιοποιήσει σε επόμενη φάση της διαδρομής του, όταν κριθεί απαραίτητο (για παράδειγμα όταν μπει σε μία “πράσινη” περιοχή μιας πόλης, όπου επιτρέπονται μόνο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα).
Για τη βέλτιστη αξιοποίηση του συστήματος, το 3008 Hybrid εφοδιάζεται με 4 προγράμματα οδήγησης. Στο “Electric” χρησιμοποιείται μόνο ο ηλεκτροκινητήρας στο πρόγραμμα “Hybrid” αυτό που αποφασίζει για την εμπλοκή των κινητήρων είναι το σύστημα διαχείρισης, ενώ στο “Sport” έμφαση δίνεται στις επιδόσεις. Παράλληλα, η τετρακίνητη έκδοση επωφελείται και από το πρόγραμμα “4WD” ώστε να γίνεται η καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του πίσω ηλεκτροκινητήρα όταν το αυτοκίνητο χρειαστεί να κινηθεί και εκτός ασφάλτου.
Στα προσόντα του εντυπωσιακού SUV θα ήταν άδικο να μη συμπεριλάβουμε και την τολμηρή αισθητική του. Η τελευταία, μάλιστα, ενισχύθηκε περαιτέρω κατά την πρόσφατη ανανέωση του 3008. Η εξωτερική εμφάνιση έγινε ακόμα πιο ελκυστική, η καμπίνα εκπέμπει ακόμα πιο premium αύρα και η φαρέτρα τεχνολογιών εμπλουτίστηκε με ακόμα περισσότερα συστήματα.
Ειδική αναφορά πρέπει να γίνει και στο εντυπωσιακό i-Cockpit 3D και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων. O τελευταίος έχει διαγώνιο 12,3 ίντσες, και συνορεύει με μια ευκρινή και ταχύτατη οθόνη αφής 10″. Οι δύο οθόνες διαθέτουν επιπλέον ενδείξεις που σχετίζονται με την ηλεκτρική διάσταση του συστήματος κίνησης, φροντίζοντας για την πλήρη ενημέρωση του οδηγού.
Εν κατακλείδι, το plug-in υβριδικό Peugeot είναι ίσως η κορυφαία επιλογή για όποιον επιθυμεί να συστηθεί με την ηλεκτρική κινητικότητα. Είναι κομψό, ενσωματώνει κορυφαίες τεχνολογίες και πρωτίστως… παντρεύει δύο κόσμους: Είναι ισχυρό, αλλά απαιτεί… λίγα.
Πηγή: Protothema.gr