Το νέο PEUGEOT 3008 ενσαρκώνει ιδανικά την έννοια της «δύναμης της επιλογής», καθώς προσφέρεται με πληθώρα εξαιρετικών επιλογών σε ότι αφορά στα κινητήρια σύνολα.
Συγκεκριμένα, υπάρχει η δυνατότητα επιλογής plug-in υβριδικών κινητήρων με κίνηση στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς, καθώς και κινητήρων εσωτερικής καύσεως βενζίνης Puretech ή Diesel BlueHDi, που εξασφαλίζουν οδηγική ευχαρίστηση και οικονομία.
Ας δούμε πρώτα τους δύο υβριδικούς επαναφορτιζόμενους κινητήρες με τους οποίους εφοδιάζεται το νέο PEUGEOT 3008:
HYBRID4 300 e-EAT8 / κίνηση και στους 4 τροχούς / εκπομπές C02 από 29 g/km και αυτονομία ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο, έως 59 χιλιόμετρα (βάσει πρωτοκόλλου δοκιμών WLTP)
HYBRID 225 e-EAT8 / κίνηση στους 2 τροχούς / εκπομπές C02 από 30 g/km και αυτονομία ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο, έως 56 χιλιόμετρα (βάσει πρωτοκόλλου δοκιμών WLTP)
Εξαιρετικά αποτελεσματική και δυνατή, η έκδοση HYBRID 4 300 e-EAT8 είναι αποτέλεσμα του συνδυασμού ενός κινητήρα PureTech 200hp (ή 147kW) και δύο ηλεκτροκινητήρων: ο ένας στο μπροστινό μέρος σε συνδυασμό με το κιβώτιο ταχυτήτων e-EAT8 που αποδίδει 110hp (ή 81kW), και ο δεύτερος τοποθετημένος στον πίσω άξονα, με απόδοση 112hp (ή 83kW).
Η λειτουργία 4WD, επίσης διαθέσιμη με πρόγραμμα Electric, επιτρέπει βελτιωμένη πρόσφυση στην άσφαλτο ή σε δύσβατα εδάφη. Το αποτέλεσμα είναι η άψογη πρόσφυση: είτε σε βρεγμένους, λασπωμένους, χιονισμένους δρόμους, είτε σε στροφές, η δύναμη κατανέμεται ηλεκτρονικά και στους 4 τροχούς του αυτοκινήτου.
Η έκδοση HYBRID του PEUGEOT 3008 με την κίνηση στους δύο τροχούς με 225hp (ή 165kW) συνδυάζει έναν κινητήρα PureTech απόδοσης 180hp (ή 132 kW) με έναν ηλεκτροκινητήρα 110hp (ή 80kW) με αυτόματο κιβώτιο e-EAT8.
Με βάση την αποτελεσματική πλατφόρμα EMP2 (Efficient Modular Platform), και οι δύο εκδόσεις διαθέτουν πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων, επιτρέποντας την τέλεια ισορροπία μεταξύ άνεσης και οδηγικής ευχαρίστησης. Και αυτά χωρίς να επηρεάζεται η ευρυχωρία και οι διαστάσεις του χώρου αποσκευών πάνω από το δάπεδο.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 13,2 kWh και διατίθενται δύο τύποι ενσωματωμένων φορτιστών, ικανοποιώντας όλες τις χρήσεις και όλες τις λύσεις φόρτισης των πελατών. Στον στάνταρ εξοπλισμό ένας μονοφασικός φορτιστή 3,7 kW και προαιρετικά ένας μονοφασικός φορτιστής 7,4 kW.
Οι εκτιμώμενοι χρόνοι φόρτισης ανάλογα με τις συνθήκες, είναι οι παρακάτω:
2 ώρες με Wallbox 7,4 kW/32A και ενσωματωμένο μονοφασικό φορτιστή OBC 7,4kW
4 ώρες με Πρίζα τύπου Green’up 3,7 kW/16A και ενσωματωμένο μονοφασικό φορτιστή OBC 3,7kW
8 ώρες με Πρίζα τύπου Schuko 1,8 kW/8Α και ενσωματωμένο μονοφασικό φορτιστή OBC 3,7kW
Αναφορικά με το TCO (Total Cost of ownership ή αλλιώς συνολικό κόστος ιδιοκτησίας) ενός Υβριδικού επαναφορτιζόμενου οχήματος πρέπει να ληφθούν οι εξής παράμετροι :
Οι πολλές φορο-ελαφρύνσεις (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, μηδενικός εταιρικός φόρος),
Κόστος συντήρησης,
Χαμηλότερο κόστος ενέργειας.
Ο στόχος είναι η επίτευξη ενός TCO ή κόστος χρήσης, ισοδύναμο με ενός θερμικού και ενός ηλεκτρικού οχήματος.
Το νέο SUV PEUGEOT 3008 διατίθεται με κινητήρες εσωτερικής καύσεως που επιτυγχάνουν χαμηλές εκπομπές CO2, από 129 g/km. Οι κινητήρες αυτοί πληρούν τις προδιαγραφές των πιο πρόσφατων οδηγιών EURO 6 και λαμβάνουν έγκριση τύπου βάσει του πρωτοκόλλου WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures).
Κινητήρες Βενζίνης
3κύλινδροι με κυβισμό 1.2 lt:
PureTech 130 S&S BVM6
PureTech 130 S&S EAT8
4κύλινδρος με κυβισμό 1.6 lt: PureTech 180 EAT8
Κινητήρες Diesel
4κύλινδροι με κυβισμό 1.5 lt:
BlueHdi 130 S&S BVM6
BlueHDi 130 S&S EAT8
Πηγή: Protothema.gr