Το φινετσάτο Peugeot 2008 αρνείται να παραδώσει την πρωτιά στην κατηγορία του, επωφελούμενο από ένα ανταγωνιστικό πακέτο μοναδικών χαρακτηριστικών – Ποιο είναι αυτό;
Ήταν Μάρτιος του 2021, όταν οι εκλέκτορες του ελληνικού «Car of the Year» -του θεσμού που διοργάνωσε για πρώτη φορά το newsauto, το περιοδικό Car και ο όμιλος του Πρώτου Θέματος- ανέδειξαν σε μεγάλο νικητή το Peugeot 2008. Άπαντες αναγνώρισαν τον εύστοχο συνδυασμό πρακτικότητας, ασφάλειας, δυναμικών οδικών χαρακτηριστικών και πολύ καλής σχέσης αξίας-τιμής που το χαρακτηρίζει, δίνοντας του ψήφο εμπιστοσύνης.
Σχεδόν ένα χρόνο μετά, το 2008 έχει «κλέψει» και τις καρδιές και των Ελλήνων οδηγών, όπως καταδεικνύουν και οι ταξινομήσεις βάσει των επίσημων στοιχείων του ΣΕΑΑ. Το πρώτο 9μηνο του έτους, το φινετσάτο γαλλικό μοντέλο όχι μόνο αποτελεί τον ακλόνητο κυρίαρχο της κατηγορίας του, αλλά και το δημοφιλέστερο SUV, ανεξαρτήτως segment.
Ειδικότερα, το διάστημα Ιανουάριος-Σεπτέμβριος 2021, το φινετσάτο γαλλικό SUV έφτασε τις 2.546 ταξινομήσεις, αποσπώντας μερίδιο 14,55% στην κατηγορία του. Ποιοι είναι, όμως, οι λόγοι που το έχουν κάνει… ανάρπαστο;
1. Εμφάνιση: Δύσκολα αντικρίζεις το 2008 και δεν γυρνάς πάλι το κεφάλι σου, ώστε να του ρίξεις μία ακόμα ματιά. Οι δυναμικές γραμμές του αμαξώματος και η μεγάλη απόσταση από το έδαφος συνιστούν τον «καμβά» ο οποίος έχει διανθιστεί με διάφορες εντυπωσιακές λεπτομέρειες που συνθέτουν μια σαγηνευτική εικόνα.
Στο εμπρός μέρος το βλέμμα μαγνητίζει το οριζόντιο καπό, το οποίο καταλήγει στη φαρδιά χρωμιωμένη μάσκα. H τελευταία πλαισιώνεται από τους επιβλητικούς προβολείς Peugeot Full LED με τις τρεις «νυχιές» και τα φώτα ημέρας σε σχήμα «δόντι λιονταριού», τα οποία δημιουργούν μια ξεχωριστή και ιδιαίτερα αναγνωρίσιμη φωτεινή υπογραφή. Στις πλευρές κυριαρχούν οι έντονα σμιλευμένες επιφάνειες και οι κομψές ζάντες, όταν στο πίσω μέρος μεγάλο highlight είναι η μαύρη γυαλιστερή φάσα που διατρέχει την θύρα αποσκευών και «καλύπτει» τα φωτιστικά σώματα.
2. Εσωτερικό: Πέρα από τις premium επενδύσεις και την άψογη συναρμογή, το 2008 κερδίζει τις εντυπώσεις και με το γνωστό Peugeot i-Cockpit, που απαρτίζεται από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών με 3D απεικόνιση, κεντρική οθόνη αφής 7,0” (ή 10”) με εύκολο χειρισμό και πληθώρα πληροφοριών, και τιμόνι μικρής διαμέτρου με ενσωματωμένα χειριστήρια. Πέρα από τα εντυπωσιακά τους γραφικά, κοινός παρονομαστής των δύο οθονών είναι πως όλες οι πληροφορίες εμφανίζονται ακριβώς μπροστά στο οπτικό πεδίο του οδηγού, ο οποίος δεν χρειάζεται να πάρει στιγμή τα μάτια του από τον δρόμο.
3. Πρακτικότητα: Ευρύχωρος και λειτουργικός ο χώρος αποσκευών στο Peugeot 2008 παρέχει δυνατότητες διαμόρφωσης ανάλογα με τις ανάγκες του οδηγού. Με χαμηλό κατώφλι, φαρδύ άνοιγμα και διπλό πάτωμα προσφέρει αγόγγυστα πρόσβαση σε ένα χώρο για αποσκευές από 434 έως 1.467 λίτρα (με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων).
Χαμόγελα, βέβαια, χαρίζει και το ευρύχωρο σαλόνι που προσφέρει άφθονο χώρο για το κεφάλι και τα γόνατα των επιβατών. Στα πίσω καθίσματα, μάλιστα, μπορούν να βρουν θέση έως και πέντε επιβάτες, ένα χαρακτηριστικό που κάνει το 2008 να παραπέμπει σε μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας.
4. Μεγάλη γκάμα κινητήρων: Το 2008 βρίσκεται στην κορυφή των προτιμήσεων του καταναλωτικού κοινού και χάρη στην πλούσια γκάμα αποδοτικών κινητήρων. Αυτή στελεχώνεται από μοτέρ βενζίνης PureTech 1.2000 κ.εκ. και diesel τεχνολογίας BlueHDI 1.500 κ.εκ. με λειτουργία Start/Stop. Ο πρώτος διατίθεται με ισχύ 100, 130 και 155 PS, ενώ ο diesel είτε με 110 είτε με 130 PS.
Αναλυτικά οι κινητήρες βενζίνης PureTech:
– PureTech 100 S&S με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων
– PureTech 130 S&S με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων
– PureTech 130 S&S με αυτόματο κιβώτιο 8 σχεσεων EAT8
– PureTech 155 S&S με αυτόματο κιβώτιο 8 σχεσεων EAT8
Οι κινητήρες diesel BlueHDi είναι οι εξής:
– BlueHDi 110 S&S με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων
– BlueHDi 130 S&S με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων EAT8
5. Ηλεκτροκίνηση: Το 2008 κερδίζει επιπλέον πόντους και χάρη στη διάθεσή του σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, στο πλαίσιο της ευρύτερης προσπάθειας της Peugeot να ηγηθεί των «ηλεκτρικών εξελίξεων». Πρόκειται για το e-2008 που κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα των 136 ίππων. Αυτός πλαισιώνεται από μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 50 kWh που παρέχει αυτονομία 320 χιλιομέτρων κατά WLTP.
Αυτό σημαίνει πως όσοι περιορίζονται στις μετακινήσεις εντός αστικού ιστού, δεν θα χρειαστεί να το φορτίσουν πάνω από μία φορά την εβδομάδα. Ενώ θα εκτιμήσουν το γεγονός ότι όλη η διαδικασία ολοκληρώνεται σε μικρό συγκριτικά χρονικό διάστημα που μπορεί να περιοριστεί σε μόλις 30 λεπτά για το 80% της ενεργειακή της χωρητικότητας.
Υπενθυμίζεται ότι με τιμή 36.900 ευρώ (με on board φορτιστή 7,4 kW), το e-2008 είναι από τα φθηνότερα ηλεκτρικά της αγοράς. Μάλιστα, με την κρατική επιδότηση στο πλαίσιο του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», το κόστος απόκτησης μειώνεται στα 30.600 ευρώ και μπορεί να πέσει κάτω από ψυχολογικό όριο των 30.000 ευρώ (29.600 συγκεκριμένα) εφόσον υπάρχει δυνατότητα απόσυρσης.
Πηγή: Protothema.gr