Τιμώντας το θρυλικό «4L», η Renault δημιουργεί το πρωτότυπο 4EVER Trophy, προϊδεάζοντας μας για την είσοδό της στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών B-SUV μοντέλων.
Έχουν περάσει κοντά στα 30 χρόνια από τη στιγμή που η γαλλική εταιρεία αποφάσισε να σταματήσει την παραγωγή ενός από τα πιο εμβληματικά μοντέλα στην ιστορία της, του «Κατρέλ» ή Renault 4. Το μοναδικής σχεδίασης, αισθητικής και πρακτικότητας όχημα κατάφερε μέσα σε έξι δεκαετίες να αποτελέσει σημείο αναφοράς, όχι μόνο για τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά σε παγκόσμιο επίπεδο.
Τα νούμερα μιλούν από μόνα τους. Πάνω από 8 εκατομμύρια πωλήσεις, σε πάνω από 100 χώρες της υφηλίου, το Renault 4 αποτέλεσε συνδετικό κρίκο ανάμεσα σε διαφορετικές κοινωνικές τάξεις και κουλτούρες. Δεν ξεχνάμε βέβαια και το πέρασμά του από τις κινηματογραφικές αίθουσες, με τις αμέτρητες εμφανίσεις στη μεγάλη οθόνη, δίπλα σε σπουδαίους ηθοποιούς.
Παρά την απουσία του από τα αυτοκινητικά δρώμενα, το 4L ποτέ δεν ξεχάστηκε. Μέχρι και σήμερα αποτελεί ένα αυθεντικό vintage μοντέλο, ενώ ο πολύπλευρος χαρακτήρας του αποτυπώνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο μέσω του θεσμού «4L Trophy». Ενός αγώνα αντοχής, με ανθρωπιστικό σκοπό, που ξεκινά από τη Γαλλία με τερματισμό στο Μαρόκο και που φέτος συμπληρώνει τα 25α του γενέθλια.
Καλεσμένοι της Renault, ταξιδέψαμε στο Παρίσι, λίγες ημέρες πριν την έναρξη της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου, για να δούμε από κοντά το νέο δημιούργημα του Γάλλου κατασκευαστή. Το πρωτότυπο 4EVER Trophy που ουσιαστικά αποτελεί τη σύγχρονη μετεξέλιξη του «4L».
Παρατηρώντας το, αυτό που κυριαρχεί είναι τα κοινά σχεδιαστικά και στιλιστικά μοτίβα με το παρελθόν, όπως τα πίσω τραπεζοειδή πλευρικά παράθυρα με τις στρογγυλεμένες γωνίες, τα οποία είναι τοποθετημένα ακριβώς πάνω από τους πίσω τροχούς και οι στρογγυλοί προβολείς που περικλείονται από μια ορθογώνια μάσκα.
Βέβαια, το 4EVER Trophy -που φτάνει σε μήκος τα 4,16 μέτρα- δίνει μια νέα πινελιά στην εμβληματική οριζόντια γρίλια του κλασσικού προκατόχου του με τα ενσωματωμένα φωτιστικά σώματα, να διαθέτουν τώρα τεχνολογία Matrix LED.
Παρόλο που τα πίσω φώτα σε σχήμα χαπιού έχουν επίσης επανασχεδιαστεί πλήρως, παραμένουν εύκολα αναγνωρίσιμα και αποτελούν (και αυτά) μια σαφή αναφορά στο εμβληματικό 4L.
Ακολουθώντας το παράδειγμα της έκδοσης που πρωταγωνιστεί στον αγώνα αντοχής «4L Trophy», το 4EVER έχει ουκ ολίγα στοιχεία που προδίδουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του. Όπως τα φαρδιά τρακτερωτά ελαστικά Continental CrossContact, τοποθετημένα σε τροχούς 19 ιντσών, τους μεγάλους προφυλακτήρες και τις προστατευτικές μάσκες.
Από το πλάι, η σιλουέτα του 4EVER Trophy ενισχύεται από τα ανανεωμένης σχεδίασης τόξα των τροχών, τις σωληνωτές ενισχύσεις χαμηλά κατά μήκος του αμαξώματος και τους μικρούς προβόλους.
Μιλώντας για τους τροχούς, αυτοί διαθέτουν σε εμφανή θέση ένα έμβολο, μέσω του οποίου ο οδηγός μπορεί να προσαρμόσει την πίεση των ελαστικών, ανάλογα με το έδαφος. Φυσικά, δε λείπει η απαραίτητη ρεζέρβα, που βρίσκεται τοποθετημένη στην κατασκευασμένη από carbon οροφή, καθώς και τα απαραίτητα εργαλεία (φτυάρι, μεταλλικές ράμπες) στην πίσω πόρτα.
Λόγω του off roaf χαρακτήρα, το 4EVER Trophy διαθέτει τα απαραίτητα προστατευτικά πάνελ κάτω από το αμάξωμα, που επιπλέον δημιουργούν και ένα κλωβό ασφαλείας για την μπαταρία που βρίσκεται τοποθετημένη χαμηλά.
Όπως και το νέο, ηλεκτρικό Renault 5, έτσι και το 4EVER Trophy θα χρησιμοποιεί την αρχιτεκτονική πλαισίου CMF-BEV. To νέο Renault 4 θα λανσαριστεί στην αγορά το 2024 και θα κατασκευάζεται από τη γαλλική μάρκα στο εργοστάσιο ElectriCity.
Πηγή: Protothema.gr