Όπως και πολλοί άλλοι τομείς της οικονομίας, ο κλάδος την αυτοκινητοβιομηχανίας περνάει μια από τις χειρότερες περιόδους του ιστορικά! Η πανδημία, ο πληθωρισμός, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και φυσικά οι ελλείψεις ημιαγωγών, έχουν στοιχίσει «πολλά» στους κατασκευαστές.
Φαίνεται όμως, πως για να λυθεί τουλάχιστον το πρόβλημα της έλλειψης ημιαγωγών, οι κατασκευαστές θα πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη. Οι μεγαλύτεροι παραγωγοί ημιαγωγών παγκοσμίως, έστειλαν ένα μήνυμα προς την αυτοκινητοβιομηχανία, που δε χωρά αμφισβήτησης. Ούτε λίγο ούτε πολύ οι ισχυρότερες εταιρείες της αγοράς, τόνισαν, ότι τα πολυπόθητα «τσιπς» που χρειάζεται η αυτοκινητοβιομηχανία για να παράξει τα ηλεκτρικά της μοντέλα και όχι μόνο, θα της στοιχίσουν ακριβά.
Ο Wei, διευθύνων σύμβουλος της μεγαλύτερης εταιρίας κατασκευής ημιαγωγών στον κόσμο (Taiwan Semiconductor Manufacturing Co.) δήλωσε πρόσφατα, ότι ουδέποτε στο παρελθόν τον είχε «ενοχλήσει» κάποιο στέλεχος της αυτοκινητοβιομηχανίας και τώρα, προσπαθούν να επικοινωνήσουν μαζί του με κάθε τρόπο!
«Τα τελευταία δύο χρόνια με καλούν συνεχώς και μου συμπεριφέρονται λες και είμαι ο καλύτερός τους φίλος» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Wei, για να προσθέσει «πρόσφατα επικοινώνησε μαζί μου ένα υψηλόβαθμο στέλεχος μιας μεγάλης αυτοκινητοβιομηχανίας και μου ζήτησε να δεσμεύσω την παραγωγή μας αποκλειστικά για αυτούς. Είναι σε πανικό. Προφανώς κάτι τέτοιο δε μπορεί να συμβεί».
Οι κατασκευαστές βλέποντας τον κίνδυνο να μην μπορούν να υποστηρίξουν την παραγωγή τους, προχωρούν σε απευθείας διαπραγματεύσεις με τις εταιρίες κατασκευής ημιαγωγών προσδοκώντας να κλείσουν το καλύτερο «deal» για τις ανάγκες τους.
Μεγάλοι προμηθευτές όπως η Bosch και η Denso επενδύουν τεράστια ποσά στην παραγωγή μικροτσίπ, ενώ πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες δηλώνουν έτοιμες είτε να επενδύσουν στην κατασκευή μονάδων παραγωγής ημιαγωγών είτε να συμμετάσχουν με αγορά ποσοστού σε ήδη υπάρχουσες εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον εν λόγω κλάδο!
Ο Thomas Caulfield, διευθύνων σύμβουλος της Global Foundries Inc, δήλωσε ότι «η αυτοκινητοβιομηχανία έχει κατανοήσει πλέον ότι δεν μπορεί να εξαρτάται από τις ορέξεις των κατασκευαστών ημιαγωγών. Πρέπει να πάρει την κατάσταση στα χέρια της άμεσα».
Αυτό πρακτικά σημαίνει πως οι κατασκευαστές οχημάτων, θα πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, αυξάνοντας σημαντικά τα κόστη παραγωγής τους. Δεν έχουν όμως άλλη λύση. Για τους κατασκευαστές ημιαγωγών, η στενότερη συνεργασία με τις αυτοκινητοβιομηχανίες είναι ευπρόσδεκτη αλλά με τους δικούς τους όρους. Μη ξεχνάτε άλλωστε ότι αυτές οι εταιρίες έχουν μακροχρόνιες συνεργασίας με κολοσούς στην κατασκευή έξυπνων κινητών τηλεφώνων, υπολογιστών και κάθε είδους ηλεκτρονικών συσκευών, που σημαίνει ότι δεν «καίγονται» κιόλας για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Επειδή όμως τα λεφτά είναι πολλά και σε αυτόν τον κλάδο, θα ρίξουν νερό στο κρασί τους.
Άλλωστε, ποιος δε θα ήθελε ένα κομμάτι κι από αυτήν την πίτα; Για να καταλάβετε κάπως καλύτερα, ένα μέσο συμβατικό όχημα απαιτεί περίπου 1.000 δολάρια σε ημιαγωγούς, τη στιγμή που μια ηλεκτρική Porsche Taycan για να αρχίσει να κινείται στους δρόμους θα πρέπει να έχει στα ενδότερα της τουλάχιστον 8.000 ημιαγωγούς! Αναλογιστείτε λοιπόν πόσοι ημιαγωγοί θα χρειάζονται για κάθε ηλεκτρικό μοντέλο όταν θα διπλασιαστεί ή και θα τριπλασιαστεί η παραγωγή τους!
Η αυτοκινητοβιομηχανία, καλείται άμεσα να βρει τις λύσεις σε ένα πρόβλημα που ίδια δημιούργησε άθελα της. Η λύση είναι βέβαιο ότι θα βρεθεί με τον έναν ή τον άλλο τρόπο. Το θέμα είναι πόσο θα στοιχίσει και κυρίως, τι μέρος αυτού του κόστους θα περάσει στον καταναλωτή...
Πηγή: drive.gr - Photo by Brian Kostiuk on Unsplash