Ελλάδα

Σαντορίνη - Γάλλοι τουρίστες: Μας πήραν 5.400 ευρώ δήθεν ως εγγύηση αλλά τελικά χρέωσαν τις πιστωτικές μας κάρτες

Σαντορίνη - Γάλλοι τουρίστες: Μας πήραν 5.400 ευρώ δήθεν ως εγγύηση αλλά τελικά χρέωσαν τις πιστωτικές μας κάρτες

«Αναγκαστήκαμε να προχωρήσουμε στις πληρωμές υπό απειλή» δηλώνουν οι Γάλλοι σε συνέντευξή τους στο protothema.gr, λέγοντας ότι ξεγελάστηκαν με τα 5.400 ευρώ - Οι υπεύθυνοι του γραφείου ενοικιάσεων αυτοκινήτων διαψεύδουν κάθε ισχυρισμό

Δυναμώνει ο άνεμος της αντιπαράθεσης στο κυκλαδίτικο νησί όπου εκτυλίχθηκε το επεισόδιο με τον «χρυσό» συμπλέκτη, με πρωταγωνιστές Γάλλους τουρίστες και γραφείο ενοικιαζόμενων ΙΧ. Οι τουρίστες που επέλεξαν τη Σαντορίνη για διακοπές έχουν εκκινήσει νομικές διαδικασίες και στη μήνυσή τους καταγγέλλουν απειλές και εκφοβισμό. «Φοβηθήκαμε πολύ, είχαμε άγχος», «αναγκαστήκαμε να προχωρήσουμε στις πληρωμές υπό απειλή» δηλώνουν οι Γάλλοι, Αναϊς Ντεσφόντ και Μπερνάρντ Μοζέρ, σε συνέντευξή τους στο protothema.gr, λέγοντας ότι ξεγελάστηκαν με τα 5.400 ευρώ, τη χρέωση δηλαδή στις πιστωτικές τους κάρτες, καθώς διατείνονται ότι κατέβαλαν το ποσό γιατί τους είπαν ότι επρόκειτο για εγγύηση.
Οι τουρίστες, που γνωστοποίησαν την καταγγελία τους στην Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού Κυκλάδων, εξηγούν ότι δεν προχώρησαν αμέσως σε μήνυση αλλά περίμεναν να φτάσουν στην Αθήνα λόγω αισθημάτων φόβου που τους κυρίευσαν. Αναφερόμενοι στο πρόβλημα που οδήγησε στην ακινητοποίηση του οχήματος μάρκας Nissan που νοίκιασαν, υποστηρίζουν ότι ο συμπλέκτης ήταν ελαττωματικός καθώς παρουσίασε βλάβη στα 10 μόλις χιλιόμετρα.
Στην αντίπερα όχθη, οι υπεύθυνοι του γραφείου ενοικιάσεων αυτοκινήτων στην απάντησή τους διαψεύδουν κάθε ισχυρισμό, απορρίπτοντας τα περί βλάβης στον συμπλέκτη. Ειδικότερα, ισχυρίζονται ότι οι τουρίστες έβαλαν το αυτοκίνητο σε πάρκινγκ με αποτέλεσμα να χτυπήσει στο κάτω μέρος και να αρχίσει να «χάνει λάδια». Δίνοντας τη δική τους εκδοχή οι Γάλλοι αναφέρουν τα εξής: «Το "αφεντικό" μάς είπε ότι οι πληρωμές που θα γίνονταν θα ήταν μόνο εγγύηση και ότι δεν θα χρεωνόμασταν, αλλά τελικά χρεωθήκαμε 5.400€. Υποτίθεται ότι θα λαμβάναμε email με μια προσφορά, αλλά ακόμα δεν έχουμε λάβει τίποτα. Έχουμε εκκινήσει ποινική διαδικασία και αυτή η ιστορία δεν πρόκειται να σταματήσει εδώ. Μην πάτε στους απατεώνες. Πιστεύουμε ότι ο συμπλέκτης ήταν ήδη ελαττωματικός και έσπασε στα 10 χλμ».
Ξεκινώντας τη διήγησή τους, οι τουρίστες θυμούνται ότι πλήρωσαν 160€ μετρητά ενοίκιο για τις δύο ημέρες χρήσης του ΙΧ και ότι υπέγραψαν ένα συμβόλαιο χωρίς καμία εγγύηση. «Όταν πήγαμε για ψώνια και βγήκαμε από το πάρκινγκ το αμάξι δεν κινείτο και τότε τηλεφωνήσαμε στους υπεύθυνους και μας είπαν απευθείας ότι ήταν ο συμπλέκτης. Όταν έφτασε εκεί ένας κύριος, μας είπε ότι φταίμε για τη ζημιά στον συμπλέκτη. Ύστερα έφτασαν άλλοι δύο οι οποίοι είπαν ότι το αυτοκίνητο ήταν καινούργιο και ότι η ζημιά στον συμπλέκτη έπρεπε να χρεωθεί. Δεν μας ανέφεραν, όμως, τιμή. Στη συνέχεια μας οδήγησαν στο λιμάνι όπου μας είπαν να πληρώσουμε 4.883€, γιατί η ασφάλεια δεν κάλυπτε το ποσό».
Η αντιπαράθεση δεν άργησε να αρχίσει και τα πνεύματα να οξυνθούν όταν οι Γάλλοι είπαν στους υπεύθυνους του πρακτορείου ότι δεν έφταιγαν για τον συμπλέκτη και ότι το αυτοκίνητο ήταν προβληματικό. Καταγγέλουν, στη συνέντευξή τους, ότι ο υπεύθυνος άρχισε να γίνεται απειλητικός όσο οι Γάλλοι αρνούνταν να καταβάλουν το ποσό. «Μας είπε ότι ήταν απλώς μια εγγύηση και ότι δεν θα χρεωνόμασταν από τις πιστωτικές κάρτες. Δεν είχαμε άλλη επιλογή καθώς δεν θα μας άφηναν να φύγουμε εάν δεν πληρώναμε. Φοβηθήκαμε πολύ, είχαμε άγχος. Είπαμε στον υπεύθυνο ότι είχαμε μια επιταγή, αλλά ήταν αντίθετος. Ήθελε να κάνουμε ανάληψη μετρητών, διαφορετικά δεν μας άφηνε να φύγουμε. Δεν μας έδωσαν αποδείξεις και δοκιμάσαμε πολλές φορές να πληρώσουμε με την κάρτα μας μέχρι να λειτουργήσει. Τελικά μπορέσαμε να φύγουμε με καινούργιο αυτοκίνητο. Από τον φόβο, αλλάξαμε ξενοδοχείο την επόμενη ημέρα και επιστρέψαμε το αυτοκίνητο στο αεροδρόμιο» συμπληρώνουν οι Γάλλοι.
Τι υποστηρίζει η πλευρά του πρακτορείου ενοικιάσεων ΙΧ
Διαψεύδουν τις κατηγορίες για υπερχρέωση λόγω συμπλέκτη οι υπεύθυνοι του γραφείου ενοικιαζόμενων ΙΧ. Ο ιδιοκτήτης του γραφείου ισχυρίζεται, ειδικότερα, ότι η ζημιά στο όχημα δεν αφορούσε τον συμπλέκτη αλλά τα κάρτερ λαδιού σε Nissan Micra του 2019 και πως το ζευγάρι των Γάλλων τουριστών «τα φούσκωσε» διότι δεν ήθελε να πληρώσει. Υποστηρίζει δε ότι οι Γάλλοι τουρίστες, πιθανόν, έβαλαν το αυτοκίνητο σε κάποιο πάρκινγκ με αποτέλεσμα «να βρει από κάτω» και να αρχίσει να χάνει λάδια. «Μπήκαν μέσα σε πάρκινγκ και εκεί πρέπει να έσπασαν τα κάρτερ λαδιού» λέει.
Ισχυρίζεται ακόμη ότι δεν κινήθηκαν προς το μέρος των τουριστών πέντε άτομα από το γραφείο, για να τους αναγκάσουν να πληρώσουν, όπως υποστηρίζουν οι Γάλλοι στη μήνυσή τους. «Πώς γίνεται να μας πλήρωσαν κανονικά για τη ζημιά που τους είπαμε και εκείνοι να μην πήγαν στο τοπικό αστυνομικό τμήμα για να καταγγείλουν ότι τους κλέψαμε αλλά να το κάνουν κατά την επιστροφή τους στην Αθήνα;» διερωτάται την ίδια στιγμή ο υπεύθυνος του γραφείου ενοικιαζόμενων ΙΧ. Στο ερώτημα αν έκοψε απόδειξή ή τιμολόγιο στους δυο Γάλλους τουρίστες για τις τρεις χρεώσεις που εμφανίζονται στις πιστωτικές τους κάρτες, ύψους 5.400 ευρώ, ο ιδιοκτήτης του γραφείου λέει στο protothema.gr πως αυτό δεν είναι απαραίτητο και ότι τα χρήματα μεταφέρθηκαν αμέσως από τον λογαριασμό της εταιρείας του στο συνεργείο για να αποκατασταθεί η ζημιά στο ενοικιαζόμενο όχημα.
Επιπλέον, υποστηρίζει ότι έχουν κοπεί τα σχετικά τιμολόγια, όμως δεν θέλει να τα δημοσιεύσει προτού γίνει το δικαστήριο. Οι τελευταίες εξελίξεις θέλουν, πάντως, την καταγγελία των Γάλλων να φτάνει στην Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού Κυκλάδων, η οποία - με τη σειρά της - ζήτησε από την επιχείρηση ενοικιαζόμενων οχημάτων γραπτές εξηγήσεις.
Στη μήνυσή τους, υπενθυμίζεται ότι, οι Γάλλοι κατηγορούν τους υπεύθυνους της εταιρείας για εκβιαστικές μεθόδους προκειμένου οι τελευταίοι να αποσπάσουν το επιδιωκόμενο υψηλό ποσό. Εγκαλούν, δε, το πρακτορείο για απάτη καθώς υποστηρίζουν ότι ξαφνικά επήλθε η ακινησία στο αυτοκίνητο κι ύστερα από τηλεφώνημα στο γραφείο ενοικιαζόμενων ΙΧ οι ξένοι έμαθαν για τη ζημιά στον συμπλέκτη.
Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο που ανακύπτει από τη μηνυτήρια αναφορά είναι ότι αφού οι τουρίστες άφησαν το παλαιό προβληματικό όχημα και παρέλαβαν ένα νέο, από την εταιρεία, μάρκας KIA, φοβισμένοι κι έχοντας μιλήσει με γονείς και δικηγόρους άφησαν νωρίτερα από την προβλεπόμενη ημερομηνία το ΙΧ με τον «χρυσό» συμπλέκτη, καθώς ετοιμάζονταν να καταγγείλουν σε αστυνομικό τμήμα της Αθήνας το περιστατικό. «Αφού φύγαμε με το νέο αυτοκίνητο, αλλάξαμε αμέσως ξενοδοχείο, χωρίς να τους ενημερώσουμε, αφήνοντας το αυτοκίνητο, στο αεροδρόμιο», αναφέρουν ειδικότερα στη μήνυσή τους οι Γάλλοι.

Οι αποδείξεις

Τα αποδεικτικά των πληρωμών στα οποία αναγκάστηκαν να προχωρήσουν οι δυο νεαροί έχει δημοσιεύσει το protothema.gr. Πρόκειται για τρεις ξεχωριστές χρεώσεις σε δυο πιστωτικές κάρτες. Η πρώτη χρέωση είναι αξίας 2.000 ευρώ, η δεύτερη 600 ευρώ και η τρίτη χρέωση είναι αξίας 2.800 ευρώ.
Η πρώτη χρέωση έγινε στις 17 Ιουνίου και οι άλλες δυο την επόμενη μέρα. Αφορούν, σύμφωνα με τις εξηγήσεις που έδωσαν οι υπεύθυνοι του γραφείου ενοικίασης ΙΧ, τη «ζημιά» στον συμπλέκτη ενός Nissan Micra, το οποίο είχε νοικιάσει το ζευγάρι των Γάλλων τουριστών για ολιγοήμερες διακοπές στη Σαντορίνη.

Το χρονικό της υπόθεσης

Το ζευγάρι Γάλλων, που εκκίνησε νομικές διαδικασίες υπέβαλε μήνυση προς τον ιδιοκτήτη και νόμιμο εκπρόσωπο της εταιρείας ενοικιαζόμενων οχημάτων στη Σαντορίνη, όπως και κατά υπαλλήλων του γραφείου. Όπως υποστηρίζουν οι Γάλλοι στη μήνυση, όλα ξεκίνησαν στις 14 Ιουνίου οπότε και μετέβησαν στη Σαντορίνη για διακοπές. Το μεσημέρι της ίδιας ημέρας αποφάσισαν να νοικιάσουν αυτοκίνητο από πρακτορείο που βρισκόταν στο λιμάνι. Για το όχημα μάρκας NISSAN κλήθηκαν αρχικά να καταβάλλουν 160 ευρώ σε μετρητά αφότου τους παραδώθηκαν τα κλειδιά.
Στη συνέχεια, κατευθύνθηκαν προς το ξενοδοχείο που απέχει 10 χλμ από το πρακτορείο, το σημείο παραλαβής δηλαδή του αυτοκινήτου. Τρεις μόλις ώρες αφότου οι Γάλλοι παρέλαβαν το όχημα, αυτό σταμάτησε να κινείται, γεγονός που διαπίστωσαν οι τουρίστες έξω από σούπερ μάρκετ. Τότε, ανήσυχοι, οι Γάλλοι έσπευσαν να καλέσουν τους αρμοδίους για να αναφέρουν το συμβάν και έλαβαν την απάντηση για το πρόβλημα στον συμπλέκτη.
«Ήρθαν στο σημείο όπου βρισκόμασταν πέντε άτομα (μαζί με το αφεντικό), όπου μας υποχρέωσαν να τους ακολουθήσουμε στο λιμάνι και ειδικότερα στο κατάστημα από το οποίο παραλάβαμε το αυτοκίνητο, λέγοντάς μας ότι πρέπει να πληρώσουμε το ποσό των 5.000€ για τη ζημιά! Εμείς σαστίσαμε τότε και το αφεντικό μας απείλησε ότι αν δεν πληρώσουμε δεν θα φύγουμε από το νησί, ότι ξέρουν το ξενοδοχείο στο οποίο διαμέναμε και ότι αν δεν τους καταβάλλουμε τα χρήματα θα ''πάθουμε μεγάλο κακό''» ισχυρίζονται οι Γάλλοι μέσα από τη μήνυσή τους στην οποία καταγγέλουν πολιτική απειλών.
Περιγράφοντας τα αισθήματα που επικράτησαν κατά τη στιχομυθία με τους υπεύθυνους, στην οποία ανακοινώθηκε το απροσδόκητα υψηλό ποσό, αναφέρουν τα εξής: «Εμείς τρομάξαμε και φοβηθήκαμε πάρα πολύ, καθώς είχαμε γύρω μας πέντε άτομα τα οποία μας είχαν περικυκλώσει και μας έλεγαν ότι έπρεπε να πληρώσουμε διότι δεν είχαμε άλλη επιλογή! Τότε τους δώσαμε δύο πιστωτικές κάρτες, μία του καθενός από εμάς και το αφεντικό έκανε διάφορες χρεώσεις μέχρι να συμπληρωθεί το ποσό και τελικά η πρώτη από εμάς χρεώθηκε το ποσό των 2.000€ και ο δεύτερος από εμάς το ποσό των 3.400€. Κατόπιν μας αντάλλαξαν το αυτοκίνητο με ένα άλλο μάρκας KIA, χρώματος άσπρου του οποίου η ημερομηνία επιστροφής ήτανε στις 16/6/2022»...
Οι Γάλλοι υποστηρίζουν, στο ίδιο κείμενο καταγγελίας, ότι αρχικά φοβήθηκαν να αναφέρουν το συμβάν στην τοπική αστυνομία. Αποφάσισαν να κινηθούν νομικά όταν επικοινώνησαν με τους γονείς τους και εκείνοι με τη σειρά τους μίλησαν με δικηγόρο και έδωσαν στους νεαρούς τη συμβουλή να καταγγείλουν το περιστατικό σε αστυνομικό τμήμα της Αθήνας. Η μήνυση κατατέθηκε τελικά το περασμένο Σαββατοκύριακο στο Α.Τ Ακροπόλεως.
Πηγή: protothema.gr

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Σχετικά Άρθρα

tsoukalas popup