Κυριακή, 07 Φεβρουαρίου 2021 12:49

Κατάκολο: Αποκολλήθηκε το φορτηγό Sally M - Είχε προσαράξει στα αβαθή

Γράφτηκε από τον

"Με τα χίλια ζόρια" αποκολλήθηκε το μεσημέρι της Κυριακής το φορτηγό πλοίο Sally M που είχε προσαράξει στα αβαθή στην είσοδο του λιμένα Κατακόλου, κατά τον απόπλου του το μεσημέρι της περασμένης Παρασκευής.

Το πλοίο που είναι φορτωμένο με αλάτι, από κακό χειρισμό, βρέθηκε στα αβαθή μπροστά από τη μαρίνα Κατακόλου και κόλλησε στην άμμο.

Ευτυχώς δεν προκλήθηκε κάποια ζημιά όπως είδαν οι δύτες που έλεγξαν το πλοίο, ενώ προληπτικά τοποθετήθηκαν πλωτά φράγματα από το Λιμεναρχείο Κατακόλου για την αντιμετώπιση πιθανής διαρροής καυσίμων, που σύμφωνα με πληροφορίες τελικά δεν υπήρχε.

Από χθες προσπαθούσαν ρυμουλκά να αποκολλήσουν το φορτηγό πλοίο και το Sally M φαινόταν πως είχε κολλήσει για τα καλά.

Τελικά λίγο μετά τις 12 το μεσημέρι της Κυριακής το φορτηγό πλοίο φάνηκε πως επιτέλους ξεκολλά από τα αβαθή...

prosaraksi katakolo 2

prosaraksi katakolo 3

prosaraksi katakolo 4

prosaraksi katakolo 5

prosaraksi katakolo 6

prosaraksi katakolo 7

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 07 Φεβρουαρίου 2021 13:12

Σχετικά Άρθρα

  • Κατάκολο: Περιβαλλοντική δράση καθαρισμού στο λιμάνι
    Κατάκολο: Περιβαλλοντική δράση καθαρισμού στο λιμάνι

    Της Δήμητρας Βέλμαχου

    Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τρίτη το πρωί η περιβαλλοντική δράση καθαρισμού στο λιμάνι του Κατάκολου «Γιάννης Λάτσης», με πρωτοβουλία της Antipollution, μέλους του Ομίλου V Group, σε συνεργασία με το Γραφείο Εθελοντισμού του Δήμου Πύργου και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Πύργου.

    Η δράση προσέφερε ένα ισχυρό μήνυμα υπέρ της προστασίας του περιβάλλοντος και της ανάδειξης του εθελοντισμού, κινητοποιώντας δεκάδες πολίτες και μαθητές.

    Συγκεκριμένα, 70 περίπου μαθητές από το 3ο και το 4ο Γυμνάσιο Πύργου συμμετείχαν ενεργά στην πρωτοβουλία, συλλέγοντας σκουπίδια από το άλσος και την παραλία. Με τη συμβολή των καθηγητών τους, οι μαθητές ενημερώθηκαν τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο για τη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος, ενισχύοντας την περιβαλλοντική τους συνείδηση.

    Σημαντική ήταν και η επιχείρηση καθαρισμού του βυθού του λιμανιού, όπου τέσσερις δύτες καθάρισαν μεθοδικά το μέτωπο της προβλήτας, ανασύροντας διάφορα απορρίμματα που είχαν συσσωρευτεί στο πυθμένα.

    Ο υπεύθυνος της Antipollution, Γιώργος Σαρήγιαννης, εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη δράση, δηλώνοντας ότι «συνεχίζουμε την περιβαλλοντική μας δράση μετά την Ηγουμενίτσα, στο Κατάκολο. Η εταιρία μας δραστηριοποιείται σε όλα τα μεγάλα ελληνικά λιμάνια, παρέχοντας ολοκληρωμένες λύσεις προσαρμοσμένες στις ανάγκες κάθε λιμανιού. Στόχος μας είναι η προστασία του περιβάλλοντος και η ευαισθητοποίηση των πολιτών». Η Antipollution επενδύει σε προηγμένες τεχνολογίες με σκοπό τη μείωση των αποβλήτων που καταλήγουν σε χώρους υγειονομικής ταφής, εφαρμόζοντας τις οδηγίες της Ε.Ε.

    Ο δήμαρχος Πύργου, Στάθης Καννής, ευχαρίστησε την εταιρεία, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς για την εθελοντική τους προσφορά, τονίζοντας την αναγκαιότητα της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης των πολιτών. «Η εταιρεία Antipollution, την οποία και ευχαριστούμε, όπως ευχαριστούμε τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς που έλαβαν μέρος, πραγματοποίησαν σήμερα καθαρισμό στο βυθό και στην παραλία του Κατακόλου. Το μήνυμα αλλά και το αποτέλεσμα που βγαίνει από τέτοιες δράσεις είναι η επιτακτική ανάγκη της προστασίας του περιβάλλοντος απ΄ όλους μας. Πρέπει άπαντες να ευαισθητοποιηθούμε στην κατεύθυνση αυτή. Η υλοποίηση τέτοιων δράσεων όπως η σημερινή, πέρα από το θετικό αποτέλεσμα της αποκομιδής των σκουπιδιών, βοηθάει στην ανάπτυξη του εθελοντισμού, την γενικότερη περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των κατοίκων και στην καλύτερη εικόνα της περιοχής.» ανέφερε χαρακτηριστικά

    Ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πύργου, κ. Κώστας Νικολούτσος, επισήμανε τη σπουδαιότητα του καθαρού περιβάλλοντος για το λιμάνι του Κατάκολου, το οποίο είναι από τα πιο καθαρά της χώρας, και δεσμεύτηκε για τη συνέχιση ανάλογων πρωτοβουλιών.

    «Από την πλευρά μας εμείς διεκδικούμε ότι το Κατάκολο είναι από τα πιο καθαρά λιμάνια στην Ελλάδα και σήμερα προσπαθήσαμε να κάνουμε και μια συλλογή αυτών που δεν φαίνονται των υλικών. Το μεγαλύτερο κομμάτι του λιμανιού το έχουμε καλύψει και άλλη φορά θα επιδιώξουμε και μπροστά από τα μαγαζιά μαζί με άλλα που ετοιμάζουμε προς αυτή την κατεύθυνση. Είχαμε την συμβολή όλων των σχολείων που ήρθαν σήμερα. Να ευχαριστήσω των κ. Τσιπολίτη ο οποίος είναι ένας εθελοντής που μας βοηθάει σε όλες τις δράσεις οι οποίες έχουν σκοπό να έχουν διάρκεια ενώ παράλληλα τα παιδιά αντιλαμβάνονται τη σημασία του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και είναι καλό να διδάξουν και τους γονείς τους».

    Επίσης, η βουλευτής της Ν.Δ Διονυσία Αυγερινοπούλου, υπογράμμισε τη σημασία της προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος, επισημαίνοντας ότι «…η προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος είναι ευθύνη όλων μας. Η θάλασσα και οι ακτές μας είναι πολύτιμοι φυσικοί πόροι που πρέπει να διαφυλάξουμε για τις επόμενες γενιές. Μέσα από τέτοιες πρωτοβουλίες, δείχνουμε τη δέσμευσή μας να διατηρήσουμε τη φυσική ομορφιά της περιοχής και να προάγουμε τη βιωσιμότητα. Η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση της βιοποικιλότητας και των οικοσυστημάτων των θαλασσών και των ωκεανών. Πρέπει όλοι μαζί, με την καθοριστικής σημασίας συμβολή της νέας γενιάς, να εργαστούμε για την μείωση των αποβλήτων και των πλαστικών που καταλήγουν στις θάλασσες κα να διατηρήσουμε τα σημαντικά μας οικοσυστήματα. Οι υγιείς θάλασσες συνδέονται άμεσα με την υγεία του πλανήτη. Άλλωστε, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι από τις θάλασσες παίρνουμε το 90% του νερού που αποτελεί πηγή ζωής, παράγουν το 50% του οξυγόνου που αναπνέουμε αλλά και το γεγονός ότι οι θάλασσες και οι ωκεανοί απορροφούν σημαντικές ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα από την ατμόσφαιρα, σε ποσοστό 30%. Αυτή η διαδικασία είναι ζωτικής σημασίας για τη ρύθμιση του κλίματος και την καταπολέμηση της κλιματικής κρίσης».

    Στην δράση έδωσαν το παρόν και οι αντιδήμαρχοι Περιβάλλοντος και Καθαριότητας Βασίλης Φάμελος και Αγροτικής Οδοποιίας Σπύρος Κωνσταντόπουλος, ενισχύοντας το μήνυμα της συλλογικής δράσης για το καλό του περιβάλλοντος.

    Katakolo Clean 2

    Katakolo Clean 3

    Katakolo Clean 4

    Katakolo Clean 5

    Katakolo Clean 6

    Katakolo Clean 6

    Katakolo Clean 7

    Katakolo Clean 8

  • Κατάκολο: Προς ιδιωτικοποίηση το λιμάνι του Κατακόλου; - Επίσκεψη κλιμακίου ΤΑΙΠΕΔ στην περιοχή
    Κατάκολο: Προς ιδιωτικοποίηση το λιμάνι του Κατακόλου; - Επίσκεψη κλιμακίου ΤΑΙΠΕΔ στην περιοχή

    των Γιάννη Σπυρούνη - Βίκυς Γκουγκουστάμου

    Φουντώνουν οι πληροφορίες που θέλουν τον λιμένα του Κατακόλου να οδεύει προς ιδιωτικοποίηση. Η προ ημερών ….επέλαση κλιμακίου του ΤΑΙΠΕΔ στο λιμάνι αλλά και πρόσφατα δημοσιεύματα του Αθηναϊκού Τύπου θέλουν το Κατάκολο να μπαίνει σε τροχιά ιδιωτικοποίησης με στόχο να μετατραπεί σε κόμβο κρουαζιέρας, μαζί με τα λιμάνια της Πάτρας και της Καβάλας.

    Σύμφωνα με δημοσίευμα του Οικονομικού Ταχυδρόμου (ot.gr) και του Οικονομικού site, powegame.gr, το ΤΑΙΠΕΔ ξεκινά τη διαδικασία αναβάθμισης τουλάχιστον τριών λιμένων της χώρας, μέσω της δημιουργίας τερματικών σταθμών κρουαζιέρας, μεταξύ των οποίων και το λιμάνι του Κατακόλου.

    Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ, ήδη προκηρύχθηκαν τρεις διαγωνισμοί πρόσληψης νομικού, χρηματο-οικονομικού και τεχνικού συμβούλου, οι οποίοι θα συμβουλεύσουν το ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με το έργο αυτό. Οι τρεις σύμβουλοι θα παρέχουν τις υπηρεσίες τους στο Ταμείο, για τη σύνταξη των κειμένων των τριών διαγωνισμών στα παραπάνω λιμάνια, την παρακολούθηση των εργων σε όλη τη διάρκεια από την προκήρυξη των διαγωνισμών μέχρι και την ολοκλήρωση της συναλλαγής και την είσπραξη του τμήματος.

    Οι διαγωνισμοί έχουν συνολικό προϋπολογισμό 480 χιλ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), θα διεξαχθούν την 1η Νοεμβρίου 2024 και η πρόσληψη των συμβούλων θα ολοκληρωθεί άμεσα, πριν από το τέλος του έτους.

    Αμέσως μετά θα ξεκινήσει το pre-marketing της δράσης, από το οποίο θα εξαχθούν οι όροι δημιουργίας/εκμετάλλευσης των τερματικών σταθμών κρουαζιέρας στα τρία λιμάνια από ιδιώτες επενδυτές. Επίσης, από το premarketing θα εξαρτηθεί αν τα τρία λιμάνια θα αξιοποιηθούν όλα μαζί ή το καθένα ξεχωριστά ή ένας ενδιάμεσος συνδυασμός, π.χ. 2+1.

    Το τελευταίο τίθεται καθώς τα λιμάνια της Πάτρας και του Κατάκολου, που σήμερα είναι σε απόσταση δύο ωρών, αύριο, μετά και την ολοκλήρωση του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργου, η απόσταση αυτή θα μειωθεί πολύ. Έτσι, θα μπορούσε να υπάρξει μια συνδυασμένη αξιοποίηση από τον ίδιο επενδυτή.

    Όποια απόφαση και να ισχύσει, στα τρία λιμάνια θα γίνει υπο-παραχώρηση για τη δημιουργία και εκμετάλλευση του τερματικού σταθμού.

    Κώστας Νικολούτσος «Έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας»

    Σε επικοινωνία του ilialive.gr με τον πρόεδρο του ΔΛΤΠ, ο κ. Κώστας Νικολούτσος επιβεβαιώνει ότι πρόσφατα κλιμάκιο του ΤΑΙΠΕΔ επισκέφτηκε την περιοχή, σε μια από τις συχνές του επισκέψεις καθώς ο λιμένας υπάγεται στον φορέα. Διευκρίνισε δε, ότι το όλο ζήτημα είναι ακόμη σε σκέψεις, χωρίς να υπάρχει τίποτα οριστικό ενώ απαιτείται πολύς δρόμος ακόμη ώστε αν γίνει ιδιωτικοποίηση να τεθούνε οι πιο συμφέρουσες προδιαγραφές.

    «Τα περί ιδιωτικοποιήσεων είναι σκέψεις ακόμη. Παρακολουθούμε το θέμα , αλλά από εκεί και πέρα έχει πολύ δρόμο μπροστά του. Και αυτό θα καθορίσει και τις συνθήκες ιδιωτικοποίησης, αν αυτή γίνει. Δεν είναι τόσο απλό να συμβεί από τη μια στιγμή στην άλλη. Όπως μαθαίνουμε θα πάρουνε σύμβουλο, ο σύμβουλος θα πρέπει να βάλει τις προδιαγραφές και εφόσον προκύψουν αυτές θα εξεταστεί το θέμα. Το ζήτημα είναι, πως αν γίνει ιδιωτικοποίηση θα πρέπει να γίνει με όρους που θα είναι επωφελείς».

    Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ η προσέλκυση επενδυτών για το άνοιγμα της κρουαζιέρας

    Σε συνέχεια του ρεπορτάζ στο powergame.gr, βασική επιδίωξη του ΤΑΙΠΕΔ με τις υποπαραχωρήσεις αυτές είναι η προσέλκυση επενδυτών, οι οποίοι θα μπορούσαν να ανοίξουν την αγορά της κρουαζιέρας, είτε φέρνοντας πλοία και επιβάτες, είτε διαμορφώνοντας το πλαίσιο συνεργασίας με την τοπική κοινότητα, ώστε να ανοίξει η αγορά. Αυτό δηλαδή που έγινε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης κατά τη δημαρχία Μπουτάρη.

    Η κίνηση επίσης εντάσσεται στο πλαίσιο της ενίσχυσης της τουριστικής κίνησης της Δυτικής Ελλάδος και της Βορείου Ελλάδος, ενώ παράλληλα στόχο έχει να αποτρέψει και την υπερσυγκέντρωση της κρουαζιέρας στους ήδη γνωστούς προορισμούς, όπως η Σαντορίνη, η Μύκονος, το Ηράκλειο κ.λπ.

    Η Πάτρα και η Καβάλα επιλέχθηκαν γιατί διαθέτουν κοντά τους πολλά επισκέψιμα σημεία, όπως είναι οι Φίλιπποι, η Θάσος με τα λιμενάρια της, το Αρχαιολογικό Μουσείο Καβάλας, ο πύργος Achaia Claus, τα Καλάβρυτα, το Μοναστήρι Μεγ. Σπηλαίου κ.λπ. ενώ το Κατάκολο είναι σε μικρή απόσταση από την Αρχαία Ολυμπία και σε επίσης λογική απόσταση από την Πύλο.

    Για την αποσυμφόρηση της Σαντορίνης

    Όπως αναφέρει ο ot.gr , το κύριο πρόβλημα της συμφόρησης στην κρουαζιέρα αφορά το λιμάνι της Σαντορίνης. Οι διαγωνισμοί για τις παραχωρήσεις και υπο-παραχωρήσεις των τριών λιμανιών, αποσκοπούν στη δημιουργία νέων τουριστικών προορισμών που θα έχουν ως σημείο αιχμής την κρουαζιέρα. Τα τρία λιμάνια σε συνδυασμό με τον εν εξελίξει διαγωνισμό για το λιμάνι του Λαυρίου αναμένεται, να οδηγήσουν στην αποσυμφόρηση συγκεκριμένων δημοφιλών προορισμών που σηκώνουν το βάρος των κρουαζιερόπλοιων.

  • Κατάκολο: Διαμαρτυρία για τις συνθήκες στο λιμάνι - Καταγγελίες για άναρχη κατάσταση με φόντο …τους τουρίστες
    Κατάκολο: Διαμαρτυρία για τις συνθήκες στο λιμάνι – Καταγγελίες για άναρχη κατάσταση με φόντο …τους τουρίστες

    Της Δήμητρας Βέλμαχου

    Πορεία διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν χθες, οδηγοί ταξί και επαγγελματίες τουριστικών λεωφορείων στο Κατάκολο, επισημαίνοντας τις σοβαρές ελλείψεις και την άναρχη κατάσταση που επικρατεί στο λιμάνι. Οι επαγγελματίες κατήγγειλαν την αδιαφορία των αρμόδιων αρχών, την έλλειψη βασικών μέτρων ασφαλείας, και την άνιση εκμετάλλευση του λιμανιού, το οποίο – όπως τονίζουν – έχει μετατραπεί σε προνόμιο λίγων και ισχυρών.

    Όπως τονίστηκε χαρακτηριστικά, το λιμάνι, αντί να λειτουργεί ως σημαντικός πόλος οικονομικής στήριξης για τους επαγγελματίες της περιοχής, έχει παραμεληθεί και λειτουργεί χωρίς ευνομία, με τα προβλήματα ασφαλείας να είναι έντονα θέτοντας σε κίνδυνο τουρίστες και εργαζόμενους, ενώ η όλη κατάσταση δυσφημίζει την περιοχή.

    katakolo diamarturia 7

    Ο πρόεδρος του Σύλλογος Ιδιοκτητών Ταξί και Αγοραίων Ν. Ηλείας «Ο ΕΡΜΗΣ» Παναγιώτης Τσαπάρας έκανε λόγο για ανάγκη ίσης αντιμετώπισης και εφαρμογής του νόμου για όλους επισημαίνοντας πως:

    «Ο λόγος της πορείας διαμαρτυρίας είναι η κατάσταση που επικρατεί στο λιμάνι Κατακόλου, ένα λιμάνι το οποίο θα έπρεπε να είναι κόσμημα και να φυλάσσεται ως κόρη οφθαλμού και να βελτιώνεται συνεχώς έχει φτάσει αυτή τη στιγμή να είναι σε ένα τέλμα και να μην μπορεί να δουλέψει σωστά. Δεν υπάρχουν διαγραμμίσεις πουθενά, δεν υπάρχουν χώροι στάθμευσης διαγραμμισμένοι, με αποτέλεσμα να υπάρχει μια χάβρα των Ιουδαίων, να μπαίνουν ξεναγοί και εκπρόσωποι τουριστικών γραφείων από όλη την Ελλάδα, να παίρνουν κόσμο, να βάζουν τα λεωφορεία όπως θέλουν άναρχα ενώ υπάρχουν κανονιστικές που τα αναφέρουν όλα αυτά, τις οποίες εμείς σεβόμαστε και τηρούμε. Συνεχίζουμε όμως να δεχόμαστε πρόστιμα από το λιμεναρχείο για αστείους λόγους. Γι αυτό είμαστε εδώ, να διαμαρτυρηθούμε και να βελτιώσουμε την κατάσταση στο λιμάνι και να υπάρξει ισονομία έναντι όλων».

    katakolo diamarturia 3

    Στο κάλεσμα των επαγγελματιών ανταποκρίθηκε τόσο ο δήμαρχος Πύργου Στάθης Καννής όσο και ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πύργου Κώστας Νικολούτσος, οι οποίοι είχαν την δυνατότητα να συνομιλήσουν με τους διαμαρτυρόμενους και να ακούσουν τα αιτήματά τους.

    «Η παρουσία μας δηλώνει ότι ενδιαφερόμαστε σοβαρά για τα προβλήματα λειτουργίας του λιμανιού. Όλοι οι επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται εδώ έχουν δικαίωμα στη δουλειά και στην ίση μεταχείριση, ανάλογα με αυτά που προβλέπονται από τους νόμους. Εδώ στο Κατάκολο υπάρχει μια κανονιστική λειτουργίας του λιμανιού και είμαι σίγουρος ότι έχει ξεπεραστεί από τα γεγονότα και από τα χρόνια. Χρειάζεται αλλαγή…» ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Καννής, καθησυχάζοντας τους οδηγούς ότι την επόμενη τουριστική σεζόν θα βρεθεί μια κοινά αποδεκτή και πιο δίκαιη λύση για όλους.

    katakolo diamarturia 9

    Από την πλευρά του, ο Γιώργος Τσαγδής, πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών πρακτόρων Ηλείας, ανέφερε ότι το ΚΤΕΛ παραβιάζει τους κανονισμούς, κάνοντας άγρα πελατείας σε ώρες που δεν έχει δρομολόγια, ενώ παρά τις καταγγελίες προς τις αρμόδιες αρχές, όπως τον λιμενάρχη, δεν υπήρξε καμία ανταπόκριση.

    «Το ΚΤΕΛ εκμεταλλεύεται και κάνει άγρα πελατείας. Ενώ το δρομολόγιό του ήταν στις 9.00 είναι εδώ από τις 8.35, με αποτέλεσμα όταν γεμίσει να φύγει και να χάνουν την πελατεία τους και τα ταξί και τα τουριστικά και όλοι.

    Έχουμε στείλει έγγραφα στον λιμενάρχη να έρθει να βεβαιώσει την παράβαση αλλά ο λιμενάρχης είναι άφαντος. Προχθές υποβάλλαμε μήνυση μέσω του νομικού μας συμβούλου στον κ. Νικολούτσο και στον Λιμενάρχη γιατί ουδέποτε ο κ. Λιμενάρχης ενώ λέγεται ότι είναι χερσαία ζώνη δεν ασχολείται με το συγκεκριμένο θέμα. Δεν ξέρουμε για πιο λόγο...» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Τσαγδής.

    katakolo diamarturia 8

    Ακολούθως, ο Γιάννης Μαμούσης, μέλος του Συλλόγου Τουριστικών Πρακτόρων, τόνισε ότι στόχος της κινητοποίησης είναι η ενημέρωση των αρχών και η έναρξη συζητήσεων για τη βελτίωση των συνθηκών στο λιμάνι. «Πιστεύω ότι είναι μια καλή αρχή να συζητήσουμε, τους δώσαμε το χρόνο σε επόμενη αλλά άμεση συνάντηση να τεθούν επί τάπητος τα προβλήματα προκειμένου η επόμενη σεζόν να είναι για όλο τον κόσμο και να μπορέσει να ζήσει ο κόσμος του Πύργου, του Κατακόλου, της Ολυμπίας γιατί σήμερα γίνεται μια μονομερής εκμετάλλευση».

    katakolo diamarturia 2

    katakolo diamarturia 4

    katakolo diamarturia 5

  • Νικολούτσος: «Το νέο τέλος θα φέρει επανεξέταση της κρουαζιέρας» - «Φέτος είχαμε αύξηση επιβατών 11%»
    Νικολούτσος: «Το νέο τέλος θα φέρει επανεξέταση της κρουαζιέρας» - «Φέτος είχαμε αύξηση επιβατών 11%»

    Τι δηλώνει ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πύργου για το τέλος κρουαζιέρας ανά επιβάτη

    Της Βίκυς Γκουγκουστάμου

    Καθησυχαστικός όσον αφορά τις επιπτώσεις που θα έχει το νέο τέλος κρουαζιέρας στο λιμάνι του Κατακόλου-μετά και τις ανακοινώσεις της Υπουργού Τουρισμού, Όλγας Κεφαλογιάννη-εμφανίζεται ο πρόεδρος του ΔΛΤΠ Κώστας Νικολούτσος. Παράλληλα, όπως δηλώνει, υπάρχει αναμονή των απαραίτητων διευκρινήσεων από το υπουργείο και των αντιδράσεων των εταιρειών κρουαζιέρας.

    Σε προχθεσινές της δηλώσεις η Υπ. Τουρισμού ανακοίνωσε ότι το τέλος ανά επιβάτη κρουαζιέρας διαμορφώνεται στα 5 ευρώ σε όλα τα λιμάνια πλην της Σαντορίνης και της Μυκόνου που ανέρχεται στα 20 ευρώ. Επιπλέον, από το σύνολο των εσόδων, που υπολογίζεται στα 50 εκατομμύρια ευρώ, το 1/3 θα πάει στους δήμους, 1/3 στο υπουργείο Ναυτιλίας και 1/3 στο υπουργείο Τουρισμού. Ωστόσο ακόμη δεν υπάρχει καμία επίσημη ενημέρωση στα Λιμενικά Ταμεία όπως επίσημες τοποθετήσεις από τις εταιρείες κρουαζιέρας.

    Nikoloutsos 1 2

    «Εκτιμώ ότι δεν εμπνέει ανησυχία το νέο τέλος της κρουαζιέρας, γιατί είναι κάτι που δεν αφορά εμάς αποκλειστικά αλλά το σύνολο των λιμανιών της χώρας. Δεν ξέρουμε ακόμη επίσημα το ποσό για το Κατάκολο όπως δεν γνωρίζουμε το πού θα κατευθυνθεί αυτό το τέλος. Όλα είναι υπό συζήτηση καθώς όλα είναι ακόμη αδιευκρίνιστα» δηλώνει ο κ. Νικολούτσος στο ilialive.gr. « Αυτή η απόφαση λήφθηκε γιατί το Υπουργείο είδε ότι τα τέλη κρουαζιέρας στην Ελλάδα, σε σύγκριση με ευρωπαϊκά λιμάνια είναι πολύ χαμηλότερα, αλλά βεβαίως αυτό θα δημιουργήσει μια επανεξέταση των θεμάτων κρουαζιέρας. Εφόσον όμως είναι γενικό μέτρο, δεν ξέρω αν θα μας επηρεάσει ιδιαίτερα. Είμαστε εν αναμονή διευκρινήσεων από το υπουργείο αλλά και αντιδράσεων των εταιρειών κρουαζιέρας. Δεν έχουν δείξει τις αντιδράσεις τους ακόμη και δεν έχουμε καμία πληροφόρηση για το θέμα» συμπληρώνει.

    Αύξηση της επισκεψιμότητας

    Καλή, χαρακτηρίζει τη φετινή χρονιά στον τομέα της κρουαζιέρας ο πρόεδρος του ΔΛΤΠ δηλώνοντας πως παρουσιάστηκε μια σημαντική αύξηση επιβατών. «Η χρονιά εξελίσσεται πολύ θετικά. Μέχρι τώρα έχουμε αύξηση επιβατών κατά 11% και προσδοκούμε το 2025 και το 2026 να είναι καλύτερες χρονιές . Από την πλευρά μας, επιδιώκουμε να είναι όσο γίνεται πιο ελκυστική η προσέγγιση των επισκεπτών στο Κατάκολο σε επίπεδο υποδομών, καθαριότητας και παροχών».

  • Σήμα κινδύνου εξέπεμψε θαλαμηγός στη Ρόδο- Προσάραξε στα ρηχά

    Θαλαμηγός, ελληνικής σημαίας, προσάραξε, λόγω μηχανικής βλάβης, σε αμμώδη αβαθή, στη θαλάσσια περιοχή της Κρεμαστής στη Ρόδο. Στο σκάφος επέβαιναν τρεις αλλοδαποί, υπήκοοι Τουρκίας, οι οποίοι μεταφέρθηκαν με ασφάλεια στο λιμάνι της Ρόδου με περιπολικό σκάφος του Λιμενικού.

    Κατά δήλωση του ιδιοκτήτη, το σκάφος προσάραξε λόγω μηχανικής βλάβης. Απαγορεύτηκε ο απόπλους της θαλαμηγού έως την αποκατάσταση της βλάβης και την προσκόμιση βεβαιωτικού αξιοπλοΐας από αναγνωρισμένο οργανισμό.

    Από το περιστατικό δεν παρατηρήθηκε θαλάσσια ρύπανση και δεν διαπιστώθηκε εισροή υδάτων.

    Πηγή: cnn.gr

  • Ερυθρά Θάλλασσα: Νέα επιχείρηση διάσωσης του ελληνόκτητου δεξαμενόπλοιου Sounion - 27 εστίες φωτιάς
    Ερυθρά Θάλλασσα: Νέα επιχείρηση διάσωσης του ελληνόκτητου δεξαμενόπλοιου Sounion - 27 εστίες φωτιάς

    Nέα προσπάθεια διάσωσης του ελληνόκτητου δεξαμενόπλοιου Sounion στην Ερυθρά Θάλασσα που παραμένει αγκυροβολημένο 72 ν.μ. δυτικά της Χοντάιντα της Υεμένης, θα επιχειρηθεί από ναυγοσωστικό πλοίο και ένα ρυμουλκό.

    Μετά την αποτυχημένη προσπάθεια δύο ρυμουλκών που κινητοποιήθηκαν αρχικά για τη ρυμούλκηση του ελληνόκτητου τάνκερ, το Λιμενικό Σώμα ανακοίνωσε ότι ελληνικό ναυαγοσωστικό πλοίο, στο οποίο επιβαίνει ειδική ναυαγοσωστική ομάδα με εξειδικευμένο εξοπλισμό, έχει μεταβεί πολύ κοντά στο σημείο. Το ναυαγοσωστικό πλοίο και το ρυμουλκό συνοδεύονται από την ελληνική φρεγάτα Ψαρά και γαλλικό πολεμικό πλοίο, προκειμένου να επιχειρηθεί η διάσωση του Sounion και του φορτίου του.

    Η ρυμούλκηση του ελληνόκτητου τάνκερ, που μεταφέρει 150.000 τόνους ιρακινού αργού πετρελαίου με προορισμό τους Αγίους Θεοδώρους, είχε κριθεί προς το παρόν αδύνατη, λόγω της ύπαρξης μικρών εστιών φωτιάς στο κατάστρωμά του από τις 27 Αυγούστου και των υψηλών θερμοκρασιών.

    Επικεφαλής του Ανώτατου Πολιτικού Συμβουλίου των Χούθι δήλωσε ότι η απόφαση να επιτραπεί η απόσυρση του «Sounion» οφείλεται στην ανησυχία για οικολογική καταστροφή, ωστόσο η περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας εξακολουθεί να αποτελεί κίνδυνο για αρκετά πλοία που δέχονται επιθέσεις. Το πλοίο δέχτηκε την πρώτη επίθεση από τους Χούθι την Τετάρτη 21 Αυγούστου, με το 25μελές πλήρωμά του (23 Φιλιππινέζοι και δύο Ρώσοι), να μεταφέρεται την επομένη από γαλλικό αντιτορπιλικό σε ασφαλές σημείο στο Τζιμπουτί. Στη συνέχεια ακολούθησαν επιθέσεις με την τοποθέτηση εκρηκτικών μικρής ισχύος στο κατάστρωμα του δεξαμενόπλοιου.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Ελληνικών συμφερόντων το πλοίο που χτυπήθηκε από ρωσικούς πυραύλους στη Μαύρη Θάλασσα
    Ελληνικών συμφερόντων το πλοίο που χτυπήθηκε από ρωσικούς πυραύλους στη Μαύρη Θάλασσα

    Ελληνικών συμφερόντων είναι το πλοίο που χτυπήθηκε από τις ρωσικές δυνάμεις ενώ μετέφερε ουκρανικά σιτηρά στη Μαύρη Θάλασσα.

    Πηγές του ναυτιλιακού κλάδου είπαν ότι πρόκειται για το μεταφοράς χύδην φορτίου «Aya» που έφερε σημαία Αγίου Χριστόφορου και Νέβις.

    Η τελευταία αναφερθείσα θέση του πλοίου ήταν στα ανοιχτά του ρουμανικού λιμανιού της Κωνστάντζας σήμερα. Σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης ναυσιπλοΐας, το πλοίο έχει σταματήσει να πλέει.

    Το Κίεβο, δια στόματος αρχικά του Ουκρανού προέδρου Βολοντίμιρ Ζελένσκι, δήλωσε ότι το πλοίο βομβαρδίστηκε κατά τη διάρκεια της νύχτας από ρωσικό πύραυλο ενώ είχε ήδη απομακρυνθεί από τα ουκρανικά ύδατα. Ο Ζελένσκι τόνισε ότι το πλοίο είχε προορισμό την Αίγυπτο. Πρόσθεσε πως δεν υπάρχουν θύματα από την επίθεση.

    Λίγο αργότερα μια πηγή τόνισε στο Reuters ότι το πλοίο έπλεε σε ρουμανικά χωρικά ύδατα όταν επλήγη από ρωσικό πύραυλο.

    Ο εκπρόσωπος του ουκρανικού Πολεμικού Ναυτικού, Ντίμτρο Πλετεντσούκ τόνισε πως το πλοίο βρίσκονταν στη ρουμανική θαλάσσια οικονομική ζώνη τη στιγμή του πλήγματος από ρωσικό πύραυλο. Πρόσθεσε πως η Ρωσία χρησιμοποίησε βομβαρδιστικά Tu-22 για την επίθεση. Ο υπουργός Εξωτερικών της Ουκρανίας Αντρίι Σιμπίχα δήλωσε ότι το ρωσικό πλήγμα στο πλοίο ήταν μια «θρασύτατη επίθεση» στην ελευθερία της ναυσιπλοΐας και στην παγκόσμια επισιτιστική ασφάλεια.

    Η ρουμανική Ναυτική Αρχή έσπευσε να διαψεύσει αυτή την εκδοχή. Μια εκπρόσωπος της ρουμανικής αρχής δήλωσε ότι το πλοίο δεν βρισκόταν σε ρουμανικά χωρικά ύδατα όταν επλήγη.

    «Το μόνο που μπορώ να σας πω για το εν λόγω πλοίο τη στιγμή εκείνη δεν βρισκόταν στα χωρικά μας ύδατα», δήλωσε στο Reuters η εκπρόσωπος της Αρχής, Ιρίνα Πουσκάσου. «Δεν μας ζητήθηκε με κανέναν τρόπο να παράσχουμε βοήθεια», συμπλήρωσε.

    Η Ρωσία δεν έχει σχολιάσει μέχρι στιγμής.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Μεσσηνία: Κινδυνεύουν με απέλαση οι επιζώντες του ναυαγίου της Πύλου
    Μεσσηνία: Κινδυνεύουν με απέλαση οι επιζώντες του ναυαγίου της Πύλου

    Κρίσιμη ημέρα είναι η προσεχής Παρασκευή για τους επιζώντες του ναυαγίου της Πύλου, αφού εξετάζονται σε β’ βαθμό ενώπιον της 10ης Ανεξάρτητης Επιτροπής της Αρχής Προσφυγών.

    Οι προσφεύγοντες (πολίτες Αιγύπτου και Πακιστάν) αιτούνται την πλήρη και εξ υπαρχής εξέταση της αίτησής τους για χορήγηση διεθνούς προστασίας (αρ. 102 παρ. 10 Ν 4939/2022) και την αναγνώρισή τους ως πρόσφυγες. Είναι σαφές ότι η παραμονή τους στη χώρα είναι πολύ σημαντική για την περαιτέρω εξέταση της υπόθεσης, καθώς οι μαρτυρίες όσων επέζησαν από το φονικό ναυάγιο θεωρούνται, ευλόγως, υπερπολύτιμες.

    Μετά την απίστευτη περιπέτειά τους και αφού κρατήθηκαν στο λιμάνι της Καλαμάτας μεταφέρθηκαν στον ΚΥΤ Μαλακάσας. Εκεί κατέθεσαν αμέσως αιτήσεις για χορήγηση διεθνούς προστασίας και ενώ τελούσαν ακόμη υπό κατάσταση σοκ και πένθους.

    Λίγες μέρες μετά, και σύμφωνα με αξιόπιστες νομικές πηγές της ιστοσελίδας NEWS247, υπήχθησαν εντός του ΚΥΤ σε απομακρυσμένες προσωπικές συνεντεύξεις, κατ’ εφαρμογήν, μάλιστα των διατάξεων περί ασφαλούς χώρας καταγωγής και στο πλαίσιο ταχύρρυθμης διαδικασίας, χωρίς να τους έχει παρασχεθεί επαρκής χρόνος προετοιμασίας, πρόσβαση σε ενημέρωση και νομική συνδρομή, ούτε ενημέρωση για τον τρόπο επεξεργασίας των προσωπικών δεδομένων μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής, χωρίς δε να έχουν λάβει απαραίτητη ψυχολογική υποστήριξη.

    Οι ίδιες πηγές υποστηρίζουν πως η Υπηρεσία Ασύλου, πέραν του ότι δε χορήγησε εύλογο διάστημα για την προετοιμασία τους εν όψει της συνέντευξης, δεν παρείχε και τις ειδικές διαδικαστικές εγγυήσεις κατά την έννοια του αρ. 72 Ν 4939/2022. Τουτέστιν, πρόσβαση σε κατάλληλη ψυχολογική φροντίδα και υποστήριξη από εξειδικευμένους φορείς, πριν από τη διεξαγωγή της συνέντευξής τους όπως έχει επισημανθεί προς τη Διοίκηση από το Συνήγορο του Πολίτη σε ανάλογες περιπτώσεις επιζώντων ναυαγίων.

    Επίσης και είναι άγνωστο γιατί, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης σε α’ βαθμό δεν ετέθησαν ερωτήσεις σχετικά με το αν θα διέτρεχαν κίνδυνο στις χώρες καταγωγής τους σε περίπτωση επιστροφής τους και κατά την ποινική διερεύνηση της υπόθεσης, παρά την υποχρέωση της Υπηρεσίας Ασύλου να συλλέξει τα στοιχεία που απαιτούνται για την κατά το δυνατόν πλήρη τεκμηρίωση της αίτησης διεθνούς προστασίας.

    Σε κάθε περίπτωση, αν οι προσφεύγοντες επιστραφούν στις χώρες καταγωγής τους, αναμένεται να συλληφθούν αμέσως από τις Αρχές και θα υπαχθούν σε διαδικασίες ανάκρισης, υπό την πίεση να κατονομάσουν στις Αρχές τα άτομα που διευκόλυναν την παράτυπη έξοδό τους από τις χώρες τους προς τη Λιβύη, με αποτέλεσμα και πάλι να διατεθούν τα στοιχεία τους και των ατόμων που υποδείξουν ως διακινητές, οι οποίοι ήδη έχουν εξαπολύσει απειλές σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατά οποιουδήποτε προσώπου τούς κατονομάσει.

    Πρέπει, τέλος, να τονιστεί ότι η ιδιότητα των προσφευγόντων ως επιζήσαντες τραγικού ναυαγίου, βίας και απάνθρωπων συνθηκών στη Λιβύη σχετίζεται άμεσα με τις ανάγκες προστασίας τους και συγκεκριμένα θεμελιώνει λόγο προστασίας από απέλαση στη χώρα καταγωγής τους σύμφωνα με τις υπερνομοθετικής ισχύος διατάξεις των αρ. 3 ΕΣΔΑ, αρ. 4 και 19, παρ. 2 και αρ. 3 και 14 της Σύμβασης κατά των Βασανιστηρίων.

    Καταληκτικά, ακόμα και αν κάποιος προσεγγίσει το θέμα με καθαρά νομικά κριτήρια, εξάγει το συμπέρασμα ότι οι επιζώντες επιβάλλεται να παραμείνουν στη χώρα (και προφανώς να συμβάλλουν στην ανίχνευση της αλήθειας στην υπόθεση που συγκλόνισε την Ευρώπη πέρυσι τον Ιούνιο).

    Πηγή: Τharrosnews.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ