Πέμπτη, 07 Οκτωβρίου 2021 09:04

Πύργος: Διάκριση για την Μ. Δημητροπούλου στην 3η Βαλκανική Ολυμπιάδα Φυσικής

Γράφτηκε από τον

Το ΔΣ και τα μέλη του Παραρτήματος Ν. Ηλείας της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών συγχαίρουν θερμά τη Μελίνα Δημητροπούλου, μαθήτρια της Γ΄τάξης του 4ου ΓΕΛ Πύργου, για τη διάκρισή της (Εύφημος Μνεία) στην 3η Βαλκανική Ολυμπιάδα Φυσικής και της εύχονται κάθε επιτυχία στους μελλοντικούς της στόχους στον τομέα της Επιστήμης.

Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε στις 25 Σεπτεμβρίου 2021 υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Φυσικών (European Physical Society), της Βαλκανικής Ένωσης Φυσικών (Balkan Physical Union) και με την υποστήριξη του Υπουργείου Παιδείας της Βουλγαρίας και του Πανεπιστημίου της Σόφιας.

Συμμετείχαν 15 χώρες (12 από τα Βαλκάνια, και ως φιλοξενούμενες χώρες το Ιράν, το Καζακστάν και το Τουρκμενιστάν) και 57 μαθητές. Λόγω της πανδημίας ο διαγωνισμός διεξήχθη εξ αποστάσεως. Στη χώρα μας την οργανωτική ευθύνη είχε η Ένωση Ελλήνων Φυσικών.

Οι συμμετέχοντες Έλληνες μαθητές προέκυψαν από τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φυσικής που πραγματοποίησε η Ένωση Ελλήνων Φυσικών. Ο διαγωνισμός φιλοξενήθηκε για τους μαθητές μας στο 3o Γυμνάσιο Χαριλάου και στο ΠΤΔΕ Ρόδου.

Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 07 Οκτωβρίου 2021 10:31

Σχετικά Άρθρα

  • ΕΛΜΕ Ηλείας: Ανακοίνωση για την μετατροπή του 4ου ΓΕΛ Πύργου σε Πειραματικό
    ΕΛΜΕ Ηλείας: Ανακοίνωση για την μετατροπή του 4ου ΓΕΛ Πύργου σε Πειραματικό

    Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηλείας χαιρετίζει τη στάση της συντριπτικής πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών του 4ου ΓΕΛ Πύργου που και μόνο που πληροφορήθηκαν την πρόθεση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας να μετατρέψει το σχολείο τους σε Πειραματικό εξέφρασαν την πλήρη αντίθεσή τους. Στην ουσία με τη στάση τους αυτή υπερασπίζονται τον παιδαγωγικό τους ρόλο απορρίπτοντας τα σχέδια κατηγοριοποίησης και διαφοροποίησης των σχολείων, τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, σχολείων μόνο για μαθητές “υψηλών επιδόσεων-αρίστους”.

    Οι εκπαιδευτικοί δεν είμαστε γενικά αντίθετοι στα Πειραματικά Σχολεία. Είμαστε αντίθετοι στα Πειραματικά Σχολεία όπως προβλέπονται από το ισχύον νομικό πλαίσιο που τα ταυτίζει πλήρως ως προς τη λειτουργία με τα Πρότυπα. Η έννοια του Πειραματισμού διαστρεβλώνεται διαχρονικά και ουσιαστικά. Για το λόγο αυτό η μόνη διαφορά στο νομοθετικό πλαίσιο είναι ο τρόπος εισαγωγής (κλήρωση αντί εξετάσεων).

    Πεποίθηση μας είναι ότι τα Πειραματικά σχολεία θα πρέπει να είναι συνδεδεμένα με τα Πανεπιστημιακά ιδρύματα ώστε να εφαρμόζουν τα προτεινόμενα καινοτόμα προγράμματα σε προσδιορισμένο χρονικό πλαίσιο σε τυχαίο και αντιπροσωπευτικό δείγμα μαθητών. Τυχαίο πρέπει να είναι και το δείγμα των διδασκόντων/ουσών σε αυτά. Επίσης, επιβάλλεται η περιοδική μετατροπή σχολείων της Δημόσιας εκπαίδευσης σε Πειραματικά. Με αυτή τη διαδικασία μπορούμε να εξάγουμε ασφαλή επιστημονικά συμπεράσματα τα οποία θα συμβάλουν στην ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης γνώσης σε όλη τη Δημόσια εκπαίδευση. Ωστόσο, στον ν.4692/20 καμία από τις παραπάνω προϋποθέσεις δεν τηρείται.

    Άλλωστε και η ίδια η κυβέρνηση εντάσσει τόσο τα Πρότυπα όσο και τα Πειραματικά Σχολεία στην εκπαιδευτική της ατζέντα για προώθηση της περίφημης “αριστείας”. Η ίδια αριστεία που μπορεί να πετσοκόβει το δικαίωμα στις σπουδές με φραγμούς όπως η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, η Τράπεζα Θεμάτων ή το “Εθνικό Απολυτήριο” και παράλληλα να προχωρά στην ίδρυση Ιδιωτικών Πανεπιστημίων κάνοντας το δικαίωμα στη μόρφωση ατομικό προνόμιο ανάλογα με τις δυνατότητες του πορτοφολιού της κάθε οικογένειας!!!

    Ο βασικός ρόλος της εκπαιδευτικής διαδικασίας δε θα πρέπει να υποβαθμίζεται στην «εκπαίδευση των λίγων άριστων μαθητών», αλλά να είναι η ανύψωση του μορφωτικού επιπέδου ανεξαιρέτως όλων των παιδιών ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση, τη φυλή, το χρώμα και τη θρησκεία.

    Πιο συγκεκριμένα η ίδρυση και λειτουργία Πειραματικού Σχολείου:

    1. Προϋποθέτει ότι τα πορίσματα των διδακτικών μεθόδων και της όλης λειτουργίας του γίνονται αντικείμενο μελέτης δια ζώσης από Παιδαγωγικό Τμήμα. Τέτοιο τμήμα όχι μόνο δεν υπάρχει στο νομό μας αλλά και τα πανεπιστημιακά τμήματα που υπήρχαν καταργήθηκαν με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας και της Κυβέρνησης.
    2. Δημιουργεί πρόβλημα στον οικογενειακό προγραμματισμό καθώς όσοι μένουν κοντά στο Πειραματικό Σχολείο και δεν κληρωθούν, θα υποχρεωθούν να μετακινηθούν σε άλλο σχολείο το οποίο μπορεί να βρίσκεται ακόμη και πολλά χιλιόμετρα μακριά.
    3. Διαταράσσει τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών μιας και στα Πειραματικά Σχολεία δεν υπάρχουν οργανικές θέσεις με αποτέλεσμα οι συνάδελφοι που αιφνιδιαστικά θα βρεθούν να εργάζονται σε ένα τέτοιο σχολείο είναι πολύ πιθανό να χάσουν την οργανική τους και να υποχρεωθούν να βρεθούν σε άλλα σχολεία ακόμη και πολλά χιλιόμετρα μακριά.
    4. Προωθεί τις χορηγίες από ιδιωτικούς φορείς, την απαλλαγή της χρηματοδότησης από το κράτος, τη δυνατότητα παρέμβασης από εξωσχολικούς φορείς πχ. στη λειτουργία ή το πρόγραμμα σπουδών.
    5. Εδραιώνει την κουλτούρα της αξιολόγησης. Οι εκπαιδευτικοί αυτών των σχολείων θα αξιολογούνται διαρκώς από το Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο, τον ΣΕΕ και τον Διευθυντή. Αξιολόγηση σε μια εξαντλητική διαδικασία που θα περιλαμβάνει και συνέντευξη. Αλλά και το ίδιο το σχολείο θα αξιολογείται με βάση δείκτες όπως για παράδειγμα η επίδοση των μαθητών, η εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι προγραμματιζόμενες δραστηριότητες, οι εκπαιδευτικές δράσεις κλπ.
    6. Ενισχύει την κατηγοριοποίηση-διαφοροποίηση των σχολείων και τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων.

    Τα τελευταία χρόνια η κυβέρνηση επιδίδεται σε μια προσπάθεια γενίκευσης των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων που δεν είναι ξεκομμένη από την υπόλοιπη αντιεκπαιδευτική πολιτική. Η γενίκευση των σχολείων αυτών σε κάθε περιοχή, η επιλογή και η συγκέντρωση των “καλών μαθητών” αντικειμενικά υποβαθμίζει το σύνολο των σχολείων, ανακατανέμει το μαθητικό δυναμικό, καταργεί τα γεωγραφικά όρια, ανοίγει το δρόμο για την επιλογή σχολείου από τους γονείς. Αντικειμενικά ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα. Οι στοχεύσεις της λεγόμενης “αξιολόγησης” που έχει απορρίψει μαζικά ο κλάδος υπηρετούνται και μέσα από την επέκταση τέτοιων θεσμών.

    Στην πράξη, το “πρότυπο και πειραματικό” στοιχείο που στοχεύει η κυβέρνηση να καλλιεργήσει στα σχολεία αυτά είναι να ανοίγουν το δρόμο για την καθολική εφαρμογή των πιο αντιδραστικών και αντιεκπαιδευτικών πολιτικών, την πλήρη εφαρμογή της αξιολόγησης παντού, την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων.

    Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηλείας:

    • στηρίζει τους εκπαιδευτικούς του 4ου ΓΕΛ Πύργου στην προσπάθεια τους να αποτραπεί η μετατροπή του σχολείου τους σε Πειραματικό.
    • καλεί το Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να μην προχωρήσει τα σχέδια του για ίδρυση Πειραματικού Γυμνασίου και Λυκείου στο νομό.
    • καλεί τους γονείς να σταθούν σύμμαχοι στον αγώνα των εκπαιδευτικών για δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλα τα παιδιά, χωρίς κατηγοριοποιήσεις σχολείων.

    (Δελτίο Τύπου)

  • 4ο Γενικό Λύκειο Πύργου: Συγχαρητήριο μήνυμα για τη Δημητροπούλου Μυρσίνη
    4ο Γενικό Λύκειο Πύργου: Συγχαρητήριο μήνυμα για τη Δημητροπούλου Μυρσίνη

    Ο Διευθυντής και ο Σύλλογος των καθηγητών του 4ου ΓΕΛ Πύργου συγχαίρει θερμά τη μαθήτρια της Β’ Λυκείου, Δημητροπούλου Μυρσίνη, για την συμμετοχή της στην Εθνική Ομάδα που θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας στην 6η Βαλκανική Ολυμπιάδα Φυσικής που θα πραγματοποιηθεί στο Μαυροβούνιο από τις 20-24 Ιουνίου.

    Η συμμετοχή της στην Εθνική Ομάδα ήταν αποτέλεσμα της κατάκτησης του 2ου βραβείου του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Φυσικής της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών.

    Ευχόμαστε ολόψυχα οι επιτυχίες να τη συνοδεύουν και στο μέλλον σε οποιονδήποτε στόχο θέσει στη ζωή της.

    mursini 4o gel

    (Δελτίο Τύπου)

  • Δήμος Πύργου: Μαθητές και εκπαιδευτικοί από το 4ο ΓΕΛ Πύργου-Αυστρία-Πορτογαλία και Βέλγιο του προγράμματος Erasmus+ στο Λάτσειο
    Δήμος Πύργου: Μαθητές και εκπαιδευτικοί από το 4ο ΓΕΛ Πύργου-Αυστρία-Πορτογαλία και Βέλγιο του προγράμματος Erasmus+ στο Λάτσειο

    Τους μαθητές και εκπαιδευτικούς του 4ου ΓΕΛ Πύργου και τριών σχολείων του εξωτερικού που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο «Art Olympics 2020-2023», υποδέχτηκε το πρωί της Τετάρτης στο Λάτσειο Δημοτικό Μέγαρο ο Δήμαρχος Πύργου Παναγιώτης Αντωνακόπουλος.

    Συγκεκριμένα πρόκειται για μαθητές και εκπαιδευτικούς σχολείων από το Σάλτσμπουργκ της Αυστρίας, από τη Λισαβόνα της Πορτογαλίας και το Μολ του Βελγίου. Τους φιλοξενούμενους μαθητές και εκπαιδευτικούς όπως και τους μαθητές του 4ου ΓΕΛ Πύργου, συνόδευαν ο διευθυντής του σχολείου Αριστείδης Ταυλόπουλος, και οι καθηγήτριες Νίκη Καραντζά και Χριστίνα Αθανασακοπούλου.

    - Ο Δήμαρχος Πύργου Παναγιώτης Αντωνακόπουλος καλωσόρισε τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, μίλησε για τα χαρακτηριστικά της περιοχής, τον πολιτιστικό, αρχαιολογικό και μνημειακό πλούτο της, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Πιστεύω να σας μείνουν ευχάριστες αναμνήσεις και εντυπώσεις από την περιοχή μας. Εμείς πιστεύουμε στην δημιουργική συνύπαρξη των ανθρώπων, στην Ευρώπη των λαών και των πολιτισμών. Βιώνουμε δύσκολες καταστάσεις, αλλά με την αλληλεγγύη των κοινωνικών θα τις ξεπεράσουμε».

    Ως άψογος οικοδεσπότης πρόσφερε αναμνηστικά δώρα σε όλους και εδώδιμα τοπικά προϊόντα, ενώ και οι καθηγητές πρόσφεραν με τη σειρά τους αναμνηστικά δώρα από τις πόλεις τους.

    Ξεχωριστή στιγμή, εκείνη όπου η μαθήτρια του 4ου ΓΕΛ και κόρη του Δημάρχου, Μαρία, του πρόσφερε την ανθοδέσμη ως ένδειξη ευχαριστίας του σχολείου.

    • Ο Δήμος Πύργου ευχαριστεί θερμά την επιχείρηση «Ηλιόπουλος» και «Ποτοποιεία Μυλωνά» για την προσφορά των προϊόντων τους.

    mathites erasm latseio 2

    mathites erasm latseio 3

    mathites erasm latseio 4

    mathites erasm latseio 5

    mathites erasm latseio 6

    mathites erasm latseio 7

    (Δελτίο Τύπου)

  • Πύργος: Οξύνονται οι αντιδράσεις για τα πειραματικά σχολεία
    Πύργος: Οξύνονται οι αντιδράσεις για τα πειραματικά σχολεία

    Κόκκινο πανί αποτελεί για τους εκπαιδευτικούς η πρόταση μετατροπής τόσο του 1ουΓυμνασίου όσο και του 4ου Γενικού Λυκείου Πύργου σε πειραματικά σχολεία. Η πρόταση που κατατέθηκε από τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης πριν από κάποιες ημέρες προς το υπουργείο Παιδείας, έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις καθώς όπως υποστηρίζουν σύσσωμοι οι εκπαιδευτικοί όχι μόνο δεν ρωτήθηκαν γι αυτή την εξέλιξη αλλά έλαβαν γνώση από τον Τύπο.

    Χθες πραγματοποιήθηκε κοινή συνέντευξη τύπου για το θέμα αυτό, κατά την διάρκεια της οποίας ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηλείας Τρύφωνας Αθανασόπουλος επεσήμανε ότι: «Οι σύλλογοι διδασκόντων του 1ου γυμνασίου Πύργου και του 4ου Λυκείου Πύργου είμαστε εδώ με στόχο να ενημερώσουμε τους πολίτες της Ηλείας και τους γονείς αλλά και τους εκπαιδευτικούς που δεν γνωρίζουν για την πρόταση όπου κανείς δεν ρωτήθηκε και έχει να κάνει με την μετατροπή των σχολεία σε πειραματικά. Η Ευρυδίκη Παπαδοπούλου θα μιλήσει εκ μέρους της ΕΛΜΕ θα μιλήσει ως εκπρόσωπος του συλλόγου δασκάλων και νηπιαγωγών Πύργου και περιχώρων και βέβαια και συνάδελφοι από το 1ο γυμνάσιο και το 4ο λύκειο αντίστοιχα».

    Ακολούθως η Ευρυδίκη Παυλόπουλου τόνισε ότι:«Βρισκόμαστε εδώ σήμερα στηρίζοντας το αίτημα και τον αγώνα των δύο σχολείων του πύργου του 1ου γυμνασίου και του 4ου Λυκείου για τη μετατροπή τους σε πειραματικά. Όπως είναι γνωστό το υπουργείο Παιδείας εν μέσω οικονομικής κρίσης και εγκλεισμού των σχολείων και τηλεκπαίδευσης, έχοντας αφήσει τα σχολεία στην τύχη τους, όπως και τους εκπαιδευτικούς αλλά και τους μαθητές, προχωρά στην γενίκευση των πειραματικών και των πρότυπων σχολείων παρουσιάζοντας αυτή την προσπάθεια ως μία προσπάθεια αναβάθμισης του εκπαιδευτικού συστήματος. Αυτό όμως δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα και με τις κοινωνικές ανάγκες που υπάρχουν σήμερα. Ο διευθυντής δευτεροβάθμιας είναι γνωστό ότι χωρίς να έχει ενημερώσει και χωρίς να έχει τη σύμφωνη γνώμη των δύο συλλόγου διδασκόντων προχώρησε και εισηγήθηκε τη μετατροπή των σχολείων σε πειραματικά. Αυτή την ενέργεια εμείς την έχουμε χαρακτηρίσει και αντισυναδελφική και αντιδημοκρατική και την έχουμε καταγγείλει ως ΕΛΜΕ. Εάν η ενέργεια αυτή πραγματοποιηθεί, τότε πράγματι στα δύο σχολεία καταργούνται οι οργανικές θέσεις των συναδέλφων. Μία διαδικασία που είναι ιδιαίτερα άδικη για τους ίδιους τους συναδέλφους και την ευθύνη για αυτό την έχει το ίδιο το υπουργείο Παιδείας και η διοίκηση.

    Παράλληλα θίγονται και συνάδελφοι που χρόνια περιμένουν να βελτιώσουν την οργανική τους θέση και από τώρα με την μείωση των οργανικών χάνουν αυτήν την ευκαιρία. Όσον αφορά τη χωροταξική κατανομή, δημιουργείται σοβαρό πρόβλημα και κοινωνική αναστάτωση γιατί οι μαθητές που ανήκουν σε αυτή τη περιοχή και θα πήγαιναν σε αυτά τα σχολεία, τώρα δεν θα πάνε αλλά θα πάνε εκείνοι οι οποίοι θα κληρωθούν. Για εμάς για τον εκπαιδευτικό κόσμο η χωροταξική κατανομή είναι αυτή που δημιουργεί εισόδημα σχολεία στις γειτονιές για όλα τα παιδιά χωρίς εξαιρέσεις και όχι για λίγα παιδιά που μπορεί να φοιτήσουν σε ένα σχολείο λόγω τύχης. Δεν είμαστε σαν εκπαιδευτικοι κατά του πειραματισμούς και των νέων τεχνολογιών. Το αντίθετο. Με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο ταυτίζονται τα πειραματικά με τα πρότυπα και στην ουσία δεν διασφαλίζονται οι προϋποθέσεις εκείνες που τα πειραματικά σχολεία θα μπορούν πραγματικά να διασφαλίζουν μέσα από αντικειμενικά και επιστημονικά κριτήρια τις προϋποθέσεις εκείνες, που θα αναβαθμίσουν τη γνώση για όλη τη δημόσια εκπαίδευση. Για να συμβεί αυτό, θα έπρεπε τα πειραματικά να λειτουργήσουν με τυχαίο δείγμα μαθητών και εκπαιδευτικών, το οποίο να είναι και αντιπροσωπευτικό ταυτόχρονα του μέσου όρου των εκπαιδευτικών και των μαθητών της χώρας. Από τη στιγμή που δεν εξασφαλίζονται αυτά, καταλαβαίνουμε ότι ο στόχος δεν είναι η ουσιαστική αναβάθμιση της εκπαίδευσης αλλά να δημιουργηθούν άνισα κατηγοριοποιημένα ταξικά σχολεία, τα σχολεία Ελίτ αλλά και τα σχολεία για τη μάζα. Εμείς ως κλάδος είμαστε απέναντι σε μία τέτοια διαδικασία και θέλουμε μία δημόσια εκπαίδευση καθολική και δωρεάν ποιοτική για όλα τα παιδιά χωρίς εξαίρεση. Υποστηρίζουμε τα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων τα οποία σήμερα θίγονται και αντιστεκόμαστε και αντιστρατεύομαστε σε οποιονδήποτε πάει απέναντι σε αυτές τις επιλογές μας. Απαιτούμε αυτή τη στιγμή να εισακουστεί το αίτημα των σχολείων».

    Από την πλευρά της η αντιπρόεδρος του συλλόγου εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Παναγιώτα Πάτση ανέφερε πως «Είμαστε εδώ γιατί θέλουμε να συμπαρασταθούμε στους συνάδελφος του 1ου γυμνασίου και 4ου Λυκείου Πύργου που έχουν προταθεί να γίνουν πειραματικά σχολεία από τον διευθυντή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και αγωνιούν για το μέλλον τους καθώς δεν γνωρίζουν τι θα γίνει οι οργανικές τους θέσεις. Γνωρίζουμε επίσης ότι η επιλογή των μαθητών θα γίνεται με κλήρωση συνεπώς καταργούνται τα γεωγραφικά όρια των σχολικών μονάδων. Τι θα γίνει λοιπόν με τα παιδιά που έρχονται από το 5ο και το 6ο δημοτικό σχολείο και στη συνέχεια θα φοιτούσαν στο 1ο Γυμνάσιο Πύργου; Υπάρχει δυνατότητα να καλυφθούν από όμορες σχολικές μονάδες; Αυτό δεν θα επιφέρει αρνητικές συνέπειες στον οικογενειακό προγραμματισμό, καθώς θα οδηγήσει πολλά παιδιά τα οποία μπορεί να διαμένουν δίπλα σε αυτό το σχολείο να αναγκαστούν να πάνε σ’ένα που βρίσκεται πιο μακριά ή ακόμα και πιο μακριά εαν δεν υπάρχει δυνατότητα να απορροφηθούν από όμορα σχολεία; Επίσης θέλω να πω ότι στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση δεν μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ποια σχολεία έχουν προταθεί από τον διευθυντή πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κ. Κλάδη να γίνουν πειραματικά στο νομό μας. Από δημοσιεύματα έχουμε πληροφορηθεί ότι έχουν προταθεί τέσσερις σχολικές μονάδες, όμως παρά τις επίμονες προσπάθειες μας δεν έχουμε επίσημα ενημερωθεί. Γνωρίζουμε όμως με βεβαιότητα ότι από κανένα σχολείο δεν έχει κατατεθεί αίτηση ούτε υπάρχει θετική εισήγηση του συλλόγου διδασκόντων. Άρα δεν γνωρίζουμε ποιο είναι το σκεπτικό πίσω από την πρόταση αυτή. Δεν γνωρίζουμε καθώς δεν υπάρχει ενημέρωση. Είναι απαράδεκτη η τακτική να παρακάμπτεται η γνώμη του συλλόγου διδασκόντων με μία απόφαση που επιφέρει αλλαγές στη δομή και στο περιεχόμενο των σχολικών μονάδων που μετατρέπονται σε πειραματικά σχολεία. Σαν εκπαιδευτικός κλάδος είμαστε υπέρ των πειραματικών σχολείων από παιδαγωγική σκοπιά εφόσον αυτά εντάσσονται σε ένα πλαίσιο που θα έχει να κάνει με την έρευνα τον πειρασμό, τις νέες προσεγγίσεις. Το ότι δεν υπάρχει όμως νομικό πλαίσιο και ο τρόπος με τον οποίο το χειρίζονται οι διοικήσεις με μονομερείς αποφάσεις, όπως αποφασίζουμε και διατάζουμε, οδηγούν σε δυσλειτουργίες εις βάρος των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών» τόνισε η κα Παυλοπούλου.

    Στη συνέχεια η καθηγήτρια Χριστίνα Αθανασακοπούλου από το 4 ΓΕΛ Πύργου αναφερόμενη στην απώλεια της οργανικής θέσης των εκπαιδευτικών επεσήμανε πως «...πραγματικά ανατρέπει όχι μόνο τα εργασιακά μας δεδομένα αλλά την ίδια μας τη ζωή. Υπάρχουν άνθρωποι στο σχολείο μου, που στον εργασιακό τους βίο έχουν περιπλανηθεί σε όλο σε όλη την Ελλάδα έως ότου αποκτήσουν την οργανική τους θέση. Άνθρωποι οι οποίοι έχουν διανύσει το μεγαλύτερο μέρος της σταδιοδρομίας τους και σε μερικά χρόνια συνταξιοδοτούνται. Ξαφνικά βρισκόμαστε αντιμέτωποι με την απώλεια της οργανικής μας θέσης με μία μεταχείριση τελείως άδικη που είναι βασισμένη σε μία αυθαίρετη επιλογή. Κάποιοι εκατοντάδες εκπαιδευτικοί σε όλη την Ελλάδα, χάνουν την οργανική τους θέση και αναγκάζονται να αρχίσουν και πάλι τον πλανήτα βιο δεδομένο ότι οι οργανικές θέσεις έχουν μειωθεί πολύ και είναι δύσκολο έως αδύνατο να βρούμε οργανική θέση στην περιοχή την οποία ζούμε. Για όλους αυτούς τους λόγους, θεωρούμε ότι είναι παράλογος ο νόμος αυτός που από τη μία στιγμή στην άλλη καταργεί τις θέσεις μας και μας ωθεί να αρχίσουμε κοντά στο τέλος του σταδιοδρομίας μας να ψάχνουμε και πάλι για κάποια θέση. Πιστεύουμε ότι εάν δεχτούμε αυτή την καταπάτηση των εργασιακών μας δικαιωμάτων, πολύ σύντομα αυτή η καταπάτηση θα επεκταθεί και σε άλλα δικαιώματα θίγοντας και τους υπόλοιπους συναδέλφους. Δηλώνουμε ότι μέχρι το τέλος θα παλέψουμε για να μην περάσει αυτός ο νόμος για να μην χάσουμε τις οργανικές μας θέσεις».

    Από την πλευρά της η Μάγδα Αργυροπούλου εκπαιδευτικός αγγλικής από το 1ο Γυμνάσιο αναφέρθηκε στα λάθος μηνύματα τα οποία όπως χαρακτηριστικά τόνισε περνούν στην κοινωνία κάτι τέτοιες πρακτικές. «Δηλαδή δίνοντας ωραίους τίτλους στα σχολεία αναβαθμίζουμε ποιοτικά την κοινωνία; Τι κάνουμε δηλαδή; τι θέλουμε; Να κάνουμε να τους άριστους πιο άριστους μαθητές; Βλέπω και ακούω ότι περνάει στην τοπική κοινωνία να πει ότι είναι ένα θετικό μέτρο και είναι για καλό μας. Το μόνο που μας ενδιαφέρει είναι η αριστεία; Για εμάς που δίνουμε καθημερινά τον αγώνα μας μέσα στην τάξη και ακούμε και βλέπουμε την αγωνία και αισθανόμαστε αυτές τις δυσκολίες που έχουν τα παιδιά μας σημαντικό είναι να έχουν τα παιδιά όλα τη χαρά της ενεργούς συμμετοχής. Δεν είναι δυνατό να μιλάμε για ποιοτική εκπαίδευση όταν τα παιδιά δεν είναι ενθουσιασμένα. Θεωρώ ότι μας έχουν αφήσει μόνους μας. Για ποια ποιοτική αναβάθμιση μιλάμε; Μήπως το κλειδί είναι η επιμόρφωση στους καθηγητές; Μήπως ο θεσμός των σχολικών συμβούλων καταργήθηκε και μήπως τελικά θα έπρεπε να επανάλθει ο θεσμός των σχολικών συμβούλων; Να κλείσω με το ότι το 1ο Γυμνάσιο είχε ζητήσει επειδή είναι ένα μεγάλο σχολείο ΟΥΚ ολίγες φορές να έχει ένα τμήμα ένταξης. Σε αυτό που πρέπει να επικεντρωθούμε είναι οι δυσκολίες οι μαθησιακές. Αντί για ένα τμήμα ένταξης, τι πιο απλό, μας έφεραν απλά έναν ωραίο τίτλο που δεν έχει κανένα ουσιαστικό αντίκρισμα για εμάς που θέλουμε να είμαστε μάχιμοι και ουσιαστικοί εκπαιδευτικοί. Θέλω να καταλήξω στο ότι στο δημόσιο σχολείο πρέπει να παρέχει ισότιμα το μορφωτικό αγαθό σε όλα τα παιδιά. Δεν θέλουμε παιδιά πού να μην αισθάνονται την χαρά ότι συμμετέχουμε στην τάξη και ότι απολαμβάνουν τις γνώσεις και την αναγνώριση δεν θέλουμε. Κλείνοντας να πω ότι επειδή έχουμε κάνει προγράμματα erasmus και είχαμε πάει σε σχολείο της Φιλανδίας με 400 παιδιά αντίστοιχο με το 1ο Γυμνάσιο είχε τέσσερα τμήματα ένταξης αυτό τα λέει όλα. Κάτι παραπάνω ξέρουν αυτοί που σχεδιάζουν την εκπαιδευτική πολιτική στη Φιλανδία έχουμε χάσει την ουσία».

    Η Βασιλική Καράγιωργα μέλος του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του 3ο Γυμνασίου Πύργου, ακολούθως συμπλήρωσε ότι: «Ως μέλος του συλλόγου, συμφωνούμε με τους συναδέλφους των συλλόγων του 5ου και του 6ου Δημοτικού με την τοποθέτηση ότι τα πειραματικά σχολεία που διαμορφώνονται, μέσα στην πρακτική της ανανέωσης της δημόσιας Παιδείας δεν μας βρίσκει σύμφωνους στο εξής βασικό σημείο. Πρώτα από όλα δημιουργείται μία κατηγοριοποίηση των μαθητών, γεγονός που δεν εκφράζει αυτήν καθεαυτή την δημόσια εκπαίδευση. Ταυτόχρονα συμφωνούμε να υπάρχει αναβάθμισή της όχι όμως με αυτό τον τρόπο. Περισσότερο διαμορφώνεται μία λογική βιτρίνας, παρά η ουσία. Θα περιμέναμε να γίνουν ουσιαστικά έργα με ανανέωση και καινοτόμα προγράμματα στα δημόσια σχολεία. Για δημόσια σχολεία για όλα τα παιδιά που αυτό είναι το άγχος και η αγωνία όλων των γονέων. Διαφωνούμε με τη λογική που χωρίζει τα παιδιά μας σε ανώτερα και κατώτερα, σε παιδιά που με μία κλήρωση θα οδηγηθούν να είναι παιδιά ενός πειραματικού λυκείου ή γυμνασίου του νομού και ταυτόχρονα διαμορφώνεται έτσι αυτό που λέμε σχολεία δύο ταχυτήτων. Θα περιμένουμε από το υπουργείο να σκύψει πάνω στη δημόσια εκπαίδευση να δώσει ουσιαστικές λύσεις εκεί που πραγματικά πονάει η δημόσια παιδεία».

    Τέλος ο Λάζαρος Ασμής κοινωνιολόγος από το 1ο γυμνάσιο Πύργου έκανε λόγο για μισές αλήθειες σε όσα λέγονται, σημειώνοντας ότι: «Εγώ θα ήθελα να πω γι’ αυτά τα πράγματα τα οποία λέγονται και γράφονται τον τελευταίο καιρό σε αυτούς που υποστηρίζουν αυτά τα πειραματικά σχολεία. Δηλαδή αυτούς που τα προτείνουν. Γιατί λέγοντας μισές αλήθειες, σκιαγραφούν μεγάλα ψέματα όσον αφορά τις οργανικές θέσεις που χάνονται και όσον αφορά το σχολείο της γειτονιάς που χάνεται για πολλά παιδιά από την πόλη. Εμείς είπαμε ότι δεν είμαστε εναντίον των πειραματικών, περιγράψαμε πως θα θέλαμε τα πειραματικά, επίσης θέλουμε να καταγγείλουμε την τακτική να διεγείρουν τον κοινωνικό αυτοματισμό λέγοντας ότι αυτά τα σχολεία φέρνουν την ανάπτυξη. Να μας πουν όμως πως την φέρνουν την ανάπτυξή; Επίσης θέλω να πω ότι εμείς ποτέ δεν είπαμε ότι τα σχολεία μας ανήκουν. Ότι είναι ιδιοκτησία μας, όπως θέλουν να μας προσάψουν όλοι οι πρόθυμοι του κοινωνικού αυτοματισμού. Εμείς απλά είπαμε ότι δεν θα δεχτούμε κανένα σχολείο μας να μεταλλαχθεί για να κάνουν καριέρες κάποια στελέχη της εκπαίδευσης».

  • Πύργος: Στάση εργασίας από την ΕΛΜΕ Ηλείας για το 1ο γυμνάσιο και το 4ο ΓΕΛ
    Πύργος: Στάση εργασίας από την ΕΛΜΕ Ηλείας για το 1ο γυμνάσιο και το 4ο ΓΕΛ

    Η ΕΛΜΕ Ηλείας συμμετέχει στην ημέρα δράσης για τον χαρακτηρισμό σχολείων σε Πρότυπα και Πειραματικά χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των Συλλ. Διδ/ντων που έχει εξαγγείλει η ΟΛΜΕ (ύστερα από αίτημα και της ΕΛΜΕ Ηλείας) για την Πέμπτη, 22/04/2021.

    Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηλείας :

    ✓ καλεί όλους τους συναδέλφους να στηρίξουν με την παρουσία τους την κινητοποίηση των συλλόγων διδασκόντων του 1ου Γυμνασίου και 4ου ΓΕΛ Πύργου την Πέμπτη 24/04/2021 και ώρα 13:00 στη Δ. Δ. Ε. Ηλείας, τηρώντας όλα τα μέτρα ασφαλείας.

    ✓ κηρύσσει δίωρη στάση εργασίας (τις δύο τελευταίες ώρες) την Πέμπτη 22 Απριλίου 2021, προκειμένου να διευκολύνει τους συναδέλφους να συμμετέχουν στην κινητοποίηση.

  • Ψήφισμα για την μετατροπή του 1ου Γυμνασίου και 4ου ΓΕΛ σε πειραματικά σχολεία
    Ψήφισμα για την μετατροπή του 1ου Γυμνασίου και 4ου ΓΕΛ σε πειραματικά σχολεία

    Εκφράζουμε την αντίθεση μας στην προτεινόμενη μετατροπή του 1ου Γυμνασίου και του 4ου ΓΕΛ Πύργου σε πειραματικά σχολεία καθώς κάτι τέτοιο, με το υπάρχον νομικό πλαίσιο, δημιουργεί πολλαπλά προβλήματα.

    Αρχικά πρόκειται για μια πρόταση η οποία δεν λαμβάνει υπόψη της τη θέση των συλλόγων διδασκόντων. Οποιαδήποτε σημαντική αλλαγή σε ένα σχολείο δεν νοείται να γίνεται ερήμην των εκπαιδευτικών, που καλούνται σε κάθε περίπτωση να παίξουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο σε ενδεχόμενες νέες δραστηριότητες.

    Η μετατροπή των σχολείων σε πειραματικά, βάσει του ισχύοντος νόμου, οδηγεί σε άρση της οργανικότητας των εκπαιδευτικών. Εκπαιδευτικοί που τήρησαν όλες τις προβλεπόμενες προϋποθέσεις για να αποκτήσουν, μετά από χρόνια, μία σταθερή οργανική θέση θα βρεθούν στον «αέρα». Πρόκειται για μία ακραία αντεργατική συμπεριφορά χωρίς ορατή εκπαιδευτική σκοπιμότητα.

    Η ενδεχόμενη μετατροπή του 1ου Γυμνασίου και του 4ου ΓΕΛ σε πειραματικά σχολεία θα δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα στην χωροταξική κατανομή των μαθητών της πόλης μας. Η διαδικασία της κλήρωσης αλλά και η ενδεχόμενη μείωση του αριθμού των μαθητών των σχολείων αυτών θα οδηγήσει πολλά παιδιά, που θα διαμένουν δίπλα σε αυτά τα σχολεία, να μετακινούνται σε άλλα μακρινότερα σχολεία. Η λογική της χωροταξικής κατανομής στηρίζει τη δημιουργία ισότιμων σχολείων κοντά στην κατοικία κάθε μαθητή. Κάτι τέτοιο ανατρέπεται ανεπιστρεπτί από τον τρόπο που στήνονται τα πειραματικά σε αυτή τη φάση.

    Δηλώνουμε ξεκάθαρα ότι τασσόμαστε γενικά υπέρ του σκοπού και του έργου που καλούνται να διαδραματίσουν τα πειραματικά σχολεία. Το υπάρχον όμως νομικό πλαίσιο και ο τρόπος που το χειρίζονται οι διοικούντες της εκπαίδευσης οδηγούν στις προαναφερόμενες δυσλειτουργίες εις βάρος εκπαιδευτικών και μαθητών, χωρίς να τηρούνται τα διατυπωμένα επιστημονικά κριτήρια που συμβάλλουν στην ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης γνώσης σε όλη τη δημόσια εκπαίδευση.

    Για όλους του παραπάνω λόγους καλούμε την αρμόδια επιτροπή του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων να μην προχωρήσει στην μετατροπή του 1ου Γυμνασίου και του 4ου ΓΕΛ Πύργου σε Πειραματικά σχολεία.

    ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ 1ΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΙ 4ΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΥΡΓΟΥ
    ΠΥΡΓΟΣ 18/4/2021

  • Πύργος: Αναβρασμός και αντιδράσεις για τα πειραματικά σχολεία
    Πύργος: Αναβρασμός και αντιδράσεις για τα πειραματικά σχολεία

    Αναστάτωση και αναταραχή έχει προκληθεί στους κόλπους των εκπαιδευτικών αλλά και των γονέων των μαθητών που φοιτούν στο 1ο Γυμνάσιο και στο 4ο ΓΕΛ Πύργου, με την πρόταση μετατροπής των σχολείων αυτών σε Πειραματικά.

    Χθες πραγματοποιήθηκε παράσταση διαμαρτυρίας των εκπαιδευτικών μελών της ΕΛΜΕ αλλά και γονέων στη διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας σε τεταμένο κλίμα, καθώς όπως επισημαίνουν οι εκπαιδευτικοί, οι σύλλογοι διδασκόντων ουδέποτε ερωτήθηκαν για την μετατροπή των σχολικών μονάδων σε Πειραματικές.
    Όπως τονίζουν μάλιστα πολλοί εκπαιδευτικοί που βρέθηκαν έξω από την ΠΕ Ηλείας, η μετατροπή αυτή θα προκαλέσει προβλήματα στους μαθητές που φοιτούν στην συγκεκριμένη ζώνη αφού θα πρέπει να υπάρξει ανακατανομή σε άλλα σχολεία της περιοχής. Ενώ σε ότι αφορά τους ίδιους, η κατάργηση των οργανικών τους θέσεων που θα ακολουθήσει τους δημιουργεί μεγάλη ανασφάλεια.

    peiramatika 2

    Η Μάγδα Αργυροπούλου σχολιάζοντας την πρόταση αυτή και αναφερόμενη ειδικά στο 1ο Γυμνάσιο τόνισε ότι: «Ξαφνικά μάθαμε, χωρίς να έχουμε συνεδριάσει ως σύλλογος, ότι ο προϊστάμενος προτείνει την μετατροπή του σχολείου σε πειραματικό. Υπάρχει αναστάτωση και αναταραχή, καθώς εκτός από τον αντιδημοκρατικό χαρακτήρα αυτής της απόφασης, μιλάμε για ένα σχολείο για το οποίο αγωνίστηκε αυτή η γειτονιά και ο σύλλογος γονέων για να κτιστεί καθώς ήταν επτά χρόνια σε λυόμενα. Αυτή η γειτονιά, θα χάσει το σχολείο της και θα αναστατωθεί όλος ο οικογενειακός προγραμματισμός. Τα παιδιά τις Στ’ τάξης των δημοτικών που έχουν ζήσει όλη αυτή τη συναισθηματική φόρτιση και πίεση μέσα στα σπίτια τους κατά την διάρκεια της πανδημίας δεν θα επιστρέψουν στο σχολείο που τους ανήκει το Σεπτέμβρη. Το 2ο γυμνάσιο δεν έχει αρκετές θέσεις για αυτά τα παιδιά. Δεν είναι μία μετατροπή, αλλά μία μετάλλαξη του σχολείου μας. Πρόκειται για ένα σχολείο το οποίο λειτουργεί τόσα χρόνια με προγράμματα, εκδηλώσεις, ευρωπαϊκά προγράμματα και έχουμε δώσει τη ζωή μας για αυτό. Ξαφνικά μας λένε βολεμένους και ότι δεν ενδιαφερόμαστε για την ανάπτυξη της παιδείας. Οι καθηγητές θα βρεθούμε ξαφνικά χωρίς τις οργανικές μας θέσεις γεγονός που αναστατώνει και την δική μας ζωή κάτι που θεωρούμε πολύ άδικο».

    peiramatika 4

    Από την πλευρά της η Χριστίνα Αθανασακοπουλου από το 4ο ΓΕΛ Πύργου τόνισε: «Μέσα σε μία πολύ δύσκολη χρονιά που εμείς και οι μαθητές μας έχουμε τραβήξει τα πάνδεινα καθώς χωρίς καμία εκπαίδευση από το υπουργείο, διαπιστώσαμε ότι δεν υπήρξε καν η ευαισθησία από την πλευρά του διευθυντή Β’ βαθμιας να το συζητήσουμε πριν καταθέσει την πρότασή του. Απλά μας ήρθε μία απόφαση. «Αποφάσισα, έστειλα την πρόταση, μπορεί να γίνεται πειραματικό μέχρι το φθινόπωρο». Πρόκειται για μία ειλημμένη απόφαση. Πρώτη φορά στις τόσες δεκαετίες που δουλεύω βλέπω να μην λαμβάνεται καθόλου υπόψη ο σύλλογος καθώς δεν ζητήθηκε καν η γνώμη μας. Ανακοινώθηκε απλά η απόφαση. Προσωπικά πιστεύω ότι πρόκειται για μία αντιδημοκρατική απόφαση καθώς θα μπορούσε να μας ενημερώσει ότι προτίθεται να καταθέσει μία τέτοια πρόταση. Ανατρέπεται η ζωή μαθητών, οικογενειών, καθηγητών».

    peiramatika 5

    Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηλείας Τρύφωνας Αθανασόπουλος ακολούθως επεσήμανε ότι: «Μαθητές και γονείς του Πύργου έχουν αναστατωθεί. Ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας χωρίς να ρωτήσει κανέναν, με προτροπή του υπουργείου Παιδείας, πήρε μία απόφαση να ιδρύσει δύο πειραματικά σχολεία στο Πύργο. Εμείς ως ΕΛΜΕ τον είχαμε προειδοποιήσει λέγοντας ότι θα πρέπει να ερωτηθούν οι σύλλογοι διδασκόντων. Οι σύλλογοι διδασκόντων αποφάσισαν ότι δεν δέχονται να μετατραπούν τα σχολεία τους σε πειραματικά και έχουν σοβαρά επιχειρήματα. Ζητήσαμε, επειδή υπάρχει αρκετός κόσμος, να βγει ο διευθυντής να μας ενημερώσει. Κάτι τέτοιο δεν έγινε και είμαστε αναγκασμένοι να το καταγγείλουμε».

    peiramatika 3

    Στην συγκέντρωση παρευρέθηκε και η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων 6ου Δημοτικού Σχολείου Πύργου Νικολέτα Βλαχοπούλου η οποία δήλωσε: «Εμείς ως γονείς είμαστε θετικοί στην πρόοδο και την ανάπτυξη της πόλης μας,όμως σε μία τέτοια απόφαση της τελευταίας στιγμής, να μετατραπεί σε Πειραματικό ένα από τα μεγαλύτερα σχολεία της πόλης μας και έχουμε τις ενστάσεις μας. Είναι σχολείο υποδοχής, έξι δημοτικών και θα επιφέρει αναστάτωση, σε όλες αυτές τις οικογένειες. Θα θέλαμε να ξέρουμε τα θετικά και να έχουμε καλύτερη ενημέρωση όσο αφορά το πειραματικό σχολείο και να αφουγκραστούν και τις ανησυχίες μας».

    peiramatika 7

    Εξηγώντας στη συνέχεια τους λόγους αυτής της πρότασης, ο Διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σημείωσε ότι πρότεινε τα δύο αυτά σχολεία να γίνουν Πειραματικά καθώς ήδη λειτουργούν με ανάλογα προγράμματα «Έχω ενημερώσει τους διευθυντές των σχολείων ότι θα έρθω στις σχολικές μονάδες προκειμένου να ενημερώσω τους εκπαιδευτικούς. Το ίδιο ισχύει για τους γονείς, που όποτε θέλουν μπορεί να έρθει μία αντιπροσωπία και να εξηγήσω τη λειτουργία των πειραματικών. Πραγματικά δεν υπάρχουν οργανικές στα πειραματικά σχολεία αλλά δεν κινδυνεύει κανένας καθηγητής στο πειραματικό σχολείο. Τα δύο πρώτα χρόνια λειτουργίας των πειραματικών σχολείων παραμένουν στο σχολείο. Στο τέλος του πρώτου χρόνου, όποιος καθηγητής δεν θέλει να μείνει, θα τον εντάξουμε εμείς σε οργανική θέση. Στο τέλος του 2ου έτους γίνεται αξιολόγηση, η οποία είναι η ίδια ακριβώς με την αξιολόγηση που γίνεται στους εκπαιδευτικούς και των άλλων σχολείων» σημείωσε ο κ. Φωτεινόπουλος.

    peiramatika 6

    peiramatika 8

  • Απάντηση Μεσσαλά για τον καθαρισμό των γκράφιτι στο 4ο ΓΕΛ
    Απάντηση Μεσσαλά για τον καθαρισμό των γράφιτι στο 4ο ΓΕΛ

    Σε θέμα του ilialive.gr που δεν αφήνει καμία υπόνοια παρά μόνο αναφέρεται σε απόφαση της Σχολικής Επιτροπής Μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Πύργου, με την οποία καθαρίζονται οι τοίχοι του 4ου Γενικού Λυκείου Πύργου, που έχουν γεμίσει με γκράφιτι και συνθήματα. Η απόφαση ελήφθη στη συνεδρίαση της επιτροπή της 17ης Μαρτίου και για το σκοπό αυτό θα διατεθεί το ποσό των 8.618,00 ευρώ συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.

    Με τίτλο "ΑΝΑΓΚΑΙΕΣ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ για 4ο ΓΕΛ ΠΥΡΓΟΥ" ο Αντιδήμαρχος Δ.Υ. , Παιδείας & Δια Βίου Μάθησης και Πρόεδρος των Σχολικών Επιτροπών Δημήτριος Μεσσαλάς αναφέρει τα εξής:

    "Την 5.4.2020 σε ειδησεογραφικό site δημοσιεύθηκε άρθρο με τον τίτλο « Ο Δήμος Πύργου εξαφανίζει τα graffiti από το 4ο ΓΕΛ με 8.600 € » , αφήνοντας υπόνοιες για το ποσό που αναφέρεται στην τεχνική περιγραφή , δυνάμει της οποίας η αρμόδια σχολική επιτροπή έλαβε ομόφωνα την με αριθμό 36/2020 απόφαση της .

    Για την αποτύπωση της πλήρους αλήθειας και την άρση πιθανών αμφιβολιών ή πλάνης για τα πραγματικά περιστατικά , λεκτέα είναι τα εξής :

    Η Δευτεροβάθμια Σχολική Επιτροπή του Δήμου Πύργου ομόφωνα προέβη στην λήψη της ως άνω απόφασης δυνάμει της οποίας εγκρίθηκε η διενέργεια της υπηρεσίας με τίτλο « Καθαρισμός Τοίχων από graffiti στο κτηριακό συγκρότημα του 4ου Λυκείου Πύργου , στην έγκριση της δαπάνης και στην διάθεση πίστωσης μέχρι του ποσού των 8.618,00 € .

    Η συγκεκριμένη απόφαση ελήφθη κατόπιν της από 30.1.2020 Τεχνικής Περιγραφής της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Πύργου , ενδεικτικού προϋπολογισμού 6.950,00 € προ ΦΠΑ 24 % , δυνάμει του Κανονισμού Περιγραφικών Τιμολογίων Εργασιών για δημόσιες συμβάσεις , όπως διαμορφώθηκε μετά τον ν. 4412/2016.

    Η εν λόγω τεχνική περιγραφή , την οποία και ενέκρινε η Σχολική Επιτροπή , συνολικά , περιλαμβάνει :

    α) τον καθαρισμό graffiti τοίχων και κολώνων του σχολείου με υδροβολή και την χρησιμοποίηση ειδικής anti-graffiti επάλειψης μετά την αποκατάσταση των χρωματισμών του κτιρίου ,

    β) την αποκατάσταση φθορών επιχρισμάτων από την υδροβολή ,

    γ) την προετοιμασία επιχρισμάτων επιφανειών τοίχων για χρωματισμούς ,

    δ) το σπατουλάρισμα προετοιμασμένων επιφανειών και

    ε) τους υδροχρωματισμούς επιφανειών σκυροδέματος ή τσιμεντοκονιάματος με ακρυλικό υδατοδιαλυτό τσιμεντόχρωμα .

    Δηλαδή , για να γίνει απολύτως κατανοητό, η απόφαση της Σχολικής Επιτροπής δεν αφορά μόνο τον καθαρισμό των graffiti αλλά και το ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΒΑΨΙΜΟ του κτιρίου που στεγάζεται το 4ο ΓΕΛ .

    Ενός σχολείου που από τον χρόνο της κατασκευής του μέχρι και σήμερα δεν έχει ποτέ βαφθεί εξωτερικά .

    Επειδή το ποσό αφορά τον ενδεικτικό προϋπολογισμό και όχι την προσφορά του αναδόχου που θα προκύψει σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία .

    Επειδή δεν πρέπει να μένετε στους τίτλους αλλά οφείλετε να αναφέρεστε και στο πλήρες περιεχόμενο της κάθε τεχνικής περιγραφής .

    Επειδή οφείλετε πριν την δημοσίευση άρθρων να ρωτάτε τους υπευθύνους , ώστε να λαμβάνετε τις όποιες εξηγήσεις .

    Επειδή αυτοί που σχολιάζουν και αναδημοσιεύουν το συγκεκριμένο άρθρο , δεν πρέπει εκτίθενται άλλο .

    Επειδή ο χώρος των σχολείων , ο χώρος της παιδείας , δεν αποτελεί χώρο πολιτικών αντιπαραθέσεων .

    Επειδή ο Δήμος Πύργου , μέσω των σχολικών επιτροπών, θα συνεχίζει να αποκαθιστά την ασφάλεια των σχολικών κτιρίων και να βελτιώνει την εικόνα τους.

    Επειδή εγώ προσωπικά , ευρισκόμενος στην θέση του Προέδρου των Σχολικών Επιτροπών του Δήμου από το 2017 , δεσμεύομαι , με την συνδρομή των μελών των σχολικών επιτροπών , να επιδιώκω την επίλυση κάθε προβλήματος και την εξασφάλιση εκείνων των προδιαγραφών που προσφέρουν σε μαθητές και εκπαιδευτικούς περισσότερη άνεση, ασφάλεια και ποιότητα .

    Επειδή βασική μας αρχή στην λειτουργία των σχολικών μονάδων του Δήμου μας, αποτελεί η ορθή λειτουργία αυτών , η βελτίωση των δομών , η υλικοτεχνική υποστήριξή τους και η ομαλότερη λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας .

    ΤΑ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΟΧΕΣ ΜΑΣ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΟΥΝ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΜΑΣ".

    Η απάντηση του ilialive.gr

    Τελευταία η δημοτική αρχή του Πύργου βαφτίζει τις αλήθειες ψέματα και όταν συνοδεύονται και από αποδείξεις χειροπιαστές, η μπάλα πηγαίνει στην εξέδρα και οι "παίκτες" σε άλλο γήπεδο, όπως χαρακτηριστικά συνέβη και στην περίπτωση του εγγράφου της απόφασης που αφορούσε τον ορισμό επιτίμου προέδρου στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Πύργου που είχε αρνηθεί πως υπάρχει πριν μερικούς μήνες ο κ. Δήμαρχος. Μάλιστα η απάντηση που δόθηκε θύμισε τον αντιπρόεδρο γνωστής ομάδας της βορείου Ελλάδας με δήλωση της δεκαετίας του 1980 τύπου "εμείς θέλαμε, αλλά αυτοί δεν θέλανε... και τελικά το παιχνίδι δεν έγινε...", ενώ η συνέχεια δόθηκε με την μπάλα να πετιέται στην εξέδρα του Ποτοκίου σε μια προσπάθεια αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης.

    Στο εν λόγω θέμα της απόφασης για τα γκράφιτι, είναι σαφές πως μεταφέρουμε τα όσα αναφέρονται στο έγγραφο με ΑΔΑ: ΨΤ5ΓΩ17-ΩΛΣ. Αν το έγγραφο αφήνει υπόνοιες δεν φέρουμε καμία ευθύνη. Πρόκειται για απόσπασμα πρακτικού της συγκεκριμένης συνεδρίασης και δεν περιγράφει τίποτα παραπάνω. Σίγουρα σε πολλούς το ποσό των 8618 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ φαίνεται υψηλό, αλλά την περιγραφή που γράψαμε, ανέφερε και η απόφαση του έργου. Οπότε καλό είναι να αφήσει ο κατά τα άλλα εξαίρετος κ. Μεσσαλάς, τα περί υπονοιών, που δεν υπάρχουν. Αν κάποιοι σκέφτηκαν διαφορετικά δεν μας αφορά. Αν "ποινικοποιείται" όμως από τη δημοτική αρχή ακόμα και η αναφορά των αποφασεών της αυτολεξή, συγνώμη αλλά έχουν σοβαρό πρόβλημα που αγγίζει τα όρια της λογοκρισίας.

    Παρακαλούμε πολύ λοιπόν τον κ Μεσσαλά, εφόσον δεν εννοεί εμάς με την λέξη "υπόνοιες" να κοινοποιήσει στο ορθό την παραπάνω δήλωσή του.

    ΕΔΩ θα δείτε το άρθρο που αναρτήσαμε

    Δεν έχει περικοπεί το παραμικρό από την περιγραφή και τα δεδομένα που αναφέρονται στην απόφαση...

    ΕΔΩ θα δείτε την απόφαση που αναρτήθηκε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ.

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ