Πρωτογενής Τομέας

Το κλείσιμο μπαρ και εστιατορίων φέρνει 35% πτώση στις πωλήσεις κρασιού στην Ευρώπη

Το κλείσιμο μπαρ και εστιατορίων φέρνει 35% πτώση στις πωλήσεις κρασιού στην Ευρώπη

"Προς το παρόν παρατηρούμε μια τεράστια αλλαγή λόγω της τρέχουσας πανδημίας, η οποία θα έχει σημαντικό αντίκτυπο σε πολλές πτυχές της ζωής των αγροκτημάτων και των αμπελώνων, καθώς και στην παραγωγή και στο εμπόριο σταφυλιών και κρασιού" ανέφερε ο Pau Roca διευθυντής του OIV στις 23 Απριλίου.

Ο Διεθνής Οργανισμός Αμπέλου και Οίνου περιγράφει τις πρώτες τάσεις των επιπτώσεων του κορονοϊού στις παγκόσμιες αγορές κρασιού. Ειδικότερα, η καθίζηση των πωλήσεων των δομών φιλοξενίας, η οποία δεν θα αντισταθμιστεί από τη μεγάλη διανομή. Οι εξαγωγές επίσης παραμένουν εξαιρετικά αβέβαιες.

Αντιμέτωποι με την επιδημία του κορονοϊού και τον παγκόσμιο περιορισμό που επέφερε "βρισκόμαστε σε πρώιμο στάδιο και δεν έχουμε αρκετά στατιστικά στοιχεία για να δώσουμε ακριβείς εκτιμήσεις και να προβλέψουμε το μελλοντικό σενάριο παγκόσμια για το κρασί" προειδοποιεί ο Pau Roca, διευθυντής του Διεθνούς Οργανισμού Αμπέλου και Οίνου (OIV), κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης στις 23 Απριλίου. Κατά την παρουσίαση των στατιστικών του 2019 για τον παγκόσμιο τομέα του οίνου η covid-19 συγκεντρώνει λογικά όλη την προσοχή του OIV.

Σκιαγραφώντας την αξιολόγηση των τάσεων, μέχρι σήμερα, ο Pau Roca τονίζει ότι η κύρια αλλαγή αφορά τα κανάλια διανομής κρασιού. Αρχικά με «το κλείσιμο στις περισσότερες χώρες του καναλιού πώλησης σε Καφετέριες, Ξενοδοχεία και Εστιατόρια (CHR). Εκτιμάται ότι στην Ευρώπη το κλείσιμο αυτού του καναλιού διανομής θα οδηγήσει σε μείωση του όγκου κατά 35% και πάνω από 50% στην αξία των πωλήσεων "υποστηρίζει ο διευθυντής του OIV, ο οποίος διευκρινίζει ότι ο αντίκτυπος θα είναι διαφορετικός ανάλογα με την περιοχή και την τουριστική της δραστηριότητα, "η οποία θα είναι πολύ περιορισμένη ακόμη και μετά την άρση του περιορισμό".

Αναφέροντας ότι οι πωλήσεις κρασιού σε μεγάλους λιανοπωλητές αυξάνονται κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου περιορισμού, η Pau Roca διευκρινίζει ότι "αυτά τα καλά νέα δεν αντισταθμίζουν ωστόσο όλες τις απώλειες που προκαλούνται από τη μείωση των πωλήσεων στο CHR. Τα εγγενή χαρακτηριστικά του καναλιού λιανικών πωλήσεων περιορίζουν την προσφορά, που είναι προσανατολισμένη σε χαμηλές και ομοιογενείς τιμές, σε αντίθεση με την CHR (σκεφτείτε μια λίστα κρασιών ενός εστιατορίου στη στρατηγική διαφοροποίησης)". Με βάση την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, ο διευθυντής του OIV υπογραμμίζει ότι η υλικοτεχνική υπερφόρτωση εξακολουθεί να είναι ένα πρόβλημα που πρέπει να επιλυθεί έτσι ώστε "οι οικιακές πωλήσεις να συνεχίσουν να αναπτύσσονται." Το πλεονέκτημα του διαδικτύου είναι ότι δεν περιορίζει την επιλογή όσον αφορά την τιμή ή τον αριθμό των προϊόντων. "

Παρά την αναδιοργάνωση των καναλιών μάρκετινγκ, "το συνολικό αναμενόμενο ισοζύγιο επιφέρει η απώλεια κατανάλωσης, μείωση των μέσων τιμών και συνεπώς μια συνολική μείωση του κύκλου εργασιών και των περιθωρίων της κερδοφορίας των επιχειρήσεων.

Συγκεκριμένα, οι ΜΜΕ συνδέονται με παραδοσιακά κανάλια διανομής που βρίσκονται έξω από τα σουπερμάρκετ", τόνισε ο Pau Roca. Όσον αφορά τις εξαγωγές, ο διευθυντής του OIV δεν προβλέπει λαμπρό μέλλον: "οι εμπορικές ροές επηρεάζονται και θα συνεχίσουν να επηρεάζονται σοβαρά. Καθώς ορισμένες χώρες αρχίζουν να ανοίγουν ξανά τα λιμάνια τους, όπως η Κίνα, στο εγγύς μέλλον αυτή η εικόνα αφήνει λίγο χώρο για αισιοδοξία. Σε αυτό το πλαίσιο, φαίνεται πιθανό ότι «θα υπάρξει αύξηση των αποθεμάτων και πιθανώς υπερπαραγωγή στην επόμενη συγκομιδή εάν λάβουμε υπόψη την πτώση της κατανάλωσης» παραδέχεται ο Pau Roca, ο οποίος διευκρινίζει ότι ο OIV δεν έχει το ρόλο να συμβουλεύει τα μέλη του να αποσύρουν όγκους (είτε με απόσταξη, ή με ιδιωτική αποθήκευση ή με πράσινη συγκομιδή).

"Μείωση των αμερικανικών και ευρωπαϊκών εισαγωγών"

Τονίζοντας ότι «οι οικονομίες σε ύφεση δεν υπόσχονται την ανάπτυξη των αγορών» και η νομισματική αστάθεια θα επηρεάσει αρνητικά αυτή την περίοδο ύφεσης, ο Pau Roca προειδοποιεί ότι «κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι μεγαλύτερες χώρες κατανάλωσης έχουν επηρεαστεί. Οι εμπορικές ροές μπορεί να ανακάμψουν μαζί με την οικονομία, αλλά ενδέχεται να προκύψουν ορισμένες μόνιμες αλλαγές. Σκέφτομαι, για παράδειγμα, την πιθανότητα οι δύο μεγαλύτερες αγορές στον κόσμο, όπως η Ευρώπη και οι Ηνωμένες Πολιτείες, να μειώσουν τις εισαγωγές τους. Ορισμένες χώρες, ωστόσο, άρχισαν να ανακάμπτουν από την πανδημία, ιδίως στην Ασία και ο διευθυντής του OIV ελπίζει ότι οι αγορές θα είναι σε θέση να ανακουφίσουν τις βραχυπρόθεσμες εμπορικές μειώσεις που αναμένεται να είναι άνευ προηγουμένου καθώς ο παγκόσμιος τομέας οίνου σταθεροποιήθηκε το 2019.

Βασικά στοιχεία του 2019

Στον κόσμο πριν από την επιδημία, πέρυσι, ο παγκόσμιος αμπελώνας σταθεροποιήθηκε ως προς την παγκόσμια παραγωγική ικανότητα, με τις αμπελουργικές εκτάσεις να φτάνουν τα 7,4 εκατομμύρια εκτάρια. Τα στατιστικά στοιχεία του OIV αναφέρουν κυρίως χαμηλότερη μεταβλητότητα στον όγκο του κρασιού, με 260 εκατομμύρια hl: -12% μετά από το πολύ γενναιόδωρο έτος 2018, ακολουθούμενο από μια μικρή συγκομιδή το 2017. Η παγκόσμια κατανάλωση κρασιού σταθεροποιήθηκε το 2019 στα 244 εκατομμύρια hl (+ 0,1%), ενώ οι παγκόσμιες εξαγωγές σημείωσαν νέα άλματα: + 2% σε όγκο και + 1% σε αξία (στα 106 εκατομμύρια hl και 31,8 δισεκατομμύρια ευρώ). Το 2019, το 43% του εμφιαλωμένου κρασιού που καταναλώθηκε παγκοσμίως ήταν σε μια χώρα διαφορετική από εκείνη της παραγωγής του. Τα στοιχεία του 2019 δείχνουν μια δεδομένη ισορροπία.

Πηγή: Κeosoe.gr - NeaPaseges.gr

TAGS:

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Σχετικά Άρθρα


tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup
tsoukalas popup