Σάββατο, 30 Ιανουαρίου 2021 12:27

ΦΠΑ 24% στις καλλιτεχνικές παραστάσεις μέσω streaming

Γράφτηκε από την

Ο μειωμένος συντελεστής ισχύει μόνο για... φυσική αγορά εισιτηρίων

Με έναν... «πλήρη» συντελεστή ΦΠΑ 24% θα επιβαρύνεται η... περιορισμένη δυνατότητα που έχουν οι πολίτες να δουν έστω και διαδικτυακά μία θεατρική παράσταση!

Παρά το γεγονός ότι θέατρα και κινηματογράφοι έχουν κλείσει με κρατική εντολή για υγειονομικούς λόγους το ίδιο το Δημόσιο δεν προτίθεται να εφαρμόσει το μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ που το ίδιο ψήφισε όταν ήταν ανοιχτά. Επίσης, με το τρόπο αυτό “ψαλιδίζονται” περισσότερο τα πενιχρά έσοδα που μπορεί να έχουν τα θέατρα οι ηθοποιοί και το τεχνικό προσωπικό...
Σε εγκύκλιο που εξέδωσε η ανεξάρτητη αρχή δημοσίων εσόδων διευκρινίζεται ότι ο μειωμένος συντελεστής ΦΠΑ 13% που ισχύει στα εισιτήρια των κινηματογράφων και ο συντελεστής 6% για τα εισιτήρια των θεατρικών παραστάσεων και συναυλιών ισχύει μόνο για τα φυσικά εισιτήρια. Δηλαδή για τα εισιτήρια που θα αγοράζαμε από τα θέατρα και τους κινηματογράφους... αν δεν ήτανε κλειστά! Όπως αναφέρεται στην σχετική εγκύκλιο «δεν προκύπτει η εφαρμογή των ανωτέρω αναφερομένων μειωμένων συντελεστών στην περίπτωση που οι παραστάσεις παρακολουθούνται σε πραγματικό χρόνο μέσω διαδικτύου. Ως εκ τούτου, το αντίτιμο για το δικαίωμα πρόσβασης στην παρακολούθηση αυτή επιβαρύνεται με τον κανονικό συντελεστή ΦΠΑ 24%». Μένει να φανεί εν λόγω της απόφασης αυτή αυξηθούν και τα ηλεκτρονικά εισιτήρια των παραστάσεων που μεταδίδονται διαδυκτιακά μέσω streaming.

Το σίγουρο είναι ότι το Δημόσιο αποφασίζει να εξαντλήσει τα όρια της φορολογικής νομοθεσίας πάνω στην ελάχιστη διασκέδαση των πολιτών που μένουν περιορισμένοι κατ'οίκον ενώ ανενεργό παραμένει ουσιαστικά το μέτρο τις επιδότησης των άδειων καθισμάτων στις αίθουσες. Σύμφωνα με την σχετική διάταξη που έχει ψηφιστεί η επιδότηση αφορά ένα ποσό της τάξης των 10 ευρώ για τις θέσεις θεάτρων και 4 ευρώ για τις θέσεις σε κινηματογράφους, ενώ επιδοτούνται 24 παραστάσεις το μήνα στα θέατρα και 40 παραστάσεις το μήνα στους κινηματογράφους. Για τις λειτουργούσες επιχειρήσεις καλύπτεται 40% των θέσεων, ενώ για τις κλειστές το 20%.
Πηγή: Protothema.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Σάββατο, 30 Ιανουαρίου 2021 09:49

Σχετικά Άρθρα

  • ΑΑΔΕ: Έρχεται η αυτόματη είσπραξη ΦΠΑ - Τέλος οι περιοδικές δηλώσεις
    ΑΑΔΕ: Έρχεται η αυτόματη είσπραξη ΦΠΑ - Τέλος οι περιοδικές δηλώσεις

    Την αυτόματη βεβαίωση και είσπραξη του ΦΠΑ κατά τη στιγμή της συναλλαγής, χωρίς να απαιτείται η υποβολή δηλώσεων από τους συναλλασσόμενου έχει ξεκινήσει να σχεδιάζει η ΑΑΔΕ. Πρόκειται για το επόμενο βήμα το οποίο δρομολογείται στα πλαίσια της νέας ψηφιακής εποχής της εφορίας με στόχο η εισπραξιμότητα του ΦΠΑ να φτάσει στο 100%.

    Διαβάστε περισσότερα στο imerisia.gr

  • Στο ΦΕΚ ο νέος Κώδικας ΦΠΑ – Τι αναφέρει για ειδικό και κανονικό καθεστώς αγροτών
    Στο ΦΕΚ ο νέος Κώδικας ΦΠΑ – Τι αναφέρει για ειδικό και κανονικό καθεστώς αγροτών

    Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ ο νέος νόμος 5144/2024 με τίτλο: «Κώδικας Φόρου Προστιθέμενης Αξίας», όπου επί των άρθρων 48 και 49 έχει συγκεκριμένες προβλέψεις για τους αγρότες.

    Άρθρο 48

    Ειδικό καθεστώς αγροτών

    1. Οι αγρότες, οι οποίοι κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος πραγματοποίησαν προς οποιοδήποτε πρόσωπο παραδόσεις αγροτικών προϊόντων καθώς και παροχές αγροτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με το άρθρο 49, των οποίων η αξία αθροιστικά ήταν κατώτερη των δεκαπέντε χιλιάδων (15.000) ευρώ και έλαβαν επιδοτήσεις των οποία η αξία ήταν κατώτερη των πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ, δύνανται, αντί της εφαρμογής του κανονικού καθεστώτος, να εντάσσονται στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου με την επιφύλαξη της παρ. 2.

    Για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου ως αξία για τις παραδόσεις αγροτικών προϊόντων και τις παροχές αγροτικών υπηρεσιών λαμβάνεται αυτή που προκύπτει από τα οικεία νόμιμα λογιστικά στοιχεία (παραστατικά), εφόσον η παραγωγή προϊόντων και η παροχή υπηρεσιών προέρχονται από εκμετάλλευση περιουσιακών στοιχείων που είτε ανήκουν στον αγρότη κατά κυριότητα είτε ο αγρότης έχει το δικαίωμα εκμετάλλευσης με οποιαδήποτε έννομη σχέση. Σε περίπτωση παράδοσης αγροτικών προϊόντων από τρίτους υποκείμενους στον φόρο, για λογαριασμό των παραγωγών αγροτών, η παραπάνω αξία λαμβάνεται χωρίς φόρο και προμήθεια. Για τον προσδιορισμό της αξίας λαμβάνεται υπόψη και αυτή που αναγράφεται στο ειδικό στοιχείο της παρ. 5.

    2. Δεν εντάσσονται στο καθεστώς του παρόντος άρθρου, αλλά στο κανονικό καθεστώς, οι αγρότες που:

    α) ασκούν τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις και παρέχουν τις αγροτικές υπηρεσίες του άρθρου 49, με τη μορφή εταιρείας οποιουδήποτε τύπου ή αγροτικών συνεταιρισμών,
    β) πωλούν αγροτικά προϊόντα παραγωγής τους ύστερα από επεξεργασία που μπορεί να προσδώσει σε αυτά χαρακτήρα βιομηχανικών ή βιοτεχνικών προϊόντων,
    γ) ασκούν παράλληλα και άλλη οικονομική δραστηριότητα, για την οποία έχουν υποχρέωση να τηρούν λογιστικά αρχεία (βιβλία),
    δ) παραδίδουν προϊόντα παραγωγής τους από λαϊκές αγορές ή από δικό τους κατάστημα ή πραγματοποιούν εξαγωγές ή παραδόσεις των προϊόντων τους προς άλλο κράτος μέλος, κατ’ εφαρμογή των άρθρων 29 και 33 αντίστοιχα.

    3. Οι αγρότες που εντάσσονται στο καθεστώς του παρόντος άρθρου δεν επιβαρύνουν με ΦΠΑ τις παραδόσεις των αγαθών και τις παροχές των υπηρεσιών της παρ. 1 και δικαιούνται επιστροφής του ΦΠΑ που επιβάρυνε τις αγορές αγαθών ή λήψεις υπηρεσιών, τις οποίες πραγματοποίησαν για την άσκηση της αγροτικής τους εκμετάλλευσης ή την παροχή αγροτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τις παρ. 4 και 5.

    4. Το ποσό της επιστροφής προκύπτει με την εφαρμογή κατ’ αποκοπή συντελεστή έξι τοις εκατό (6%) στην αξία των παραδιδόμενων αγαθών και των παρεχόμενων υπηρεσιών της παρ. 1 προς άλλους υποκείμενους στον φόρο. Για την επιστροφή υποβάλλεται δήλωση – αίτηση επιστροφής.

    5. Η παρ. 4 δεν εφαρμόζεται για παραδόσεις αγαθών και παροχές υπηρεσιών της παρ. 1 προς άλλους αγρότες ενταγμένους στο καθεστώς του παρόντος άρθρου, ή προς μη υποκείμενα στον φόρο πρόσωπα. Για τις πράξεις του πρώτου εδαφίου εκδίδεται ειδικό στοιχείο που περιλαμβάνει το είδος, την ποσότητα και την αξία των παραδιδόμενων αγαθών, ή το είδος και την αξία των παρεχόμενων υπηρεσιών.

    6. Οι αγρότες που επιθυμούν την ένταξή τους στο καθεστώς του παρόντος άρθρου, κατά την έναρξη αγροτικών εκμεταλλεύσεων και υπηρεσιών του άρθρου 49, υποβάλλουν δήλωση ένταξης σύμφωνα με τον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ΚΦΔ, ν. 5104/2024, Α’ 58).

    Οι αγρότες του κανονικού καθεστώτος που επιθυμούν την υπαγωγή στο καθεστώς του παρόντος άρθρου υποβάλλουν δήλωση μεταβολών σύμφωνα με τον ΚΦΔ αποκλειστικά από την έναρξη του φορολογικού έτους, με την προϋπόθεση ότι πληρούνται τα κριτήρια της παρ. 1 και δεν υφίστανται οι περιορισμοί της παρ. 2.

    Η υποχρέωση των προηγούμενων εδαφίων καταλαμβάνει και τους αγρότες που πραγματοποιούν αποκλειστικά τις πράξεις της παρ. 5.
    Η δήλωση ένταξης στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου υποβάλλεται πριν από την υποβολή της δήλωσης – αίτησης επιστροφής της παρ. 4. Προκειμένου να παρέχεται δικαίωμα επιστροφής για παραδόσεις αγαθών και παροχές υπηρεσιών της παρ. 1 που πραγματοποιήθηκαν κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος η δήλωση ένταξης στο καθεστώς υποβάλλεται με δηλούμενη ημερομηνία τουλάχιστον την 31η Δεκεμβρίου του προηγούμενου φορολογικού έτους.

    Οι αγρότες του ειδικού καθεστώτος του παρόντος άρθρου υποβάλλουν δήλωση για την απένταξή τους από αυτό, η οποία μπορεί να έχει και αναδρομική ισχύ, με την επιφύλαξη της διακοπής της αγροτικής εκμετάλλευσης κατά τον χρόνο απένταξης.

    7. Κατά τη μετάταξη από το κανονικό καθεστώς στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου οι μετατασσόμενοι έχουν υποχρέωση:

    α) Να υποβάλλουν, μέσα σε δύο (2) μήνες από τη μετάταξη, δήλωση αποθεμάτων μετάταξης, που να περιλαμβάνει:
    αα) τα αποθέματα των αγροτικών προϊόντων, στα οποία περιλαμβάνονται όσα έχουν συλλεχθεί, οι ηρτημένοι καρποί και οι καλλιέργειες που βρίσκονται σε εξέλιξη,
    αβ) τα αποθέματα των πρώτων υλών της αγροτικής παραγωγής, όπως σπόρων, λιπασμάτων, φυτοφαρμάκων, ζωοτροφών και λοιπών συναφών, κατά συντελεστή φόρου,
    αγ) τα αγαθά επένδυσης, εφόσον χρησιμοποιούνται για τους σκοπούς της επιχείρησης και δεν παρήλθε η πενταετής περίοδος του διακανονισμού του άρθρου 38.
    Τα αποθέματα της υποπερ. αα) απογράφονται σε τιμές πώλησης κατά τον χρόνο της μετάταξης και τα αποθέματα των υποπερ. αβ) και αγ) απογράφονται σε τιμές κόστους.
    β) Να καταβάλλουν τον φόρο:
    βα) που αναλογεί στα αποθέματα των αγροτικών προϊόντων, τα οποία θεωρούνται ως παραδόσεις αγαθών κατά τον χρόνο της μετάταξης, υποκείμενων στον φόρο με την εφαρμογή του κατ’ αποκοπή συντελεστή,
    ββ) που έχουν επιβαρυνθεί τα αποθέματα των πρώτων υλών της αγροτικής παραγωγής, καθώς και τα αγαθά επένδυσης κατά το μέρος του φόρου που αναλογεί στα υπόλοιπα έτη του διακανονισμού.
    γ) Να υποβάλλουν έκτακτη δήλωση ΦΠΑ για την καταβολή του φόρου που προκύπτει σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περ. β), μέχρι την τελευταία εργάσιμη για τις δημόσιες υπηρεσίες ημέρα του επόμενου μήνα από αυτόν που υποβάλλεται η δήλωση αποθεμάτων μετάταξης.

    8. Τα άρθρα 35, 36 και 37 δεν εφαρμόζονται για τους αγρότες που υπάγονται στο καθεστώς του παρόντος άρθρου. Το ίδιο ισχύει και για τα άρθρα 41 και 43, με εξαίρεση τις υποχρεώσεις που αφορούν σε ενδοκοινοτικές αποκτήσεις αγαθών ή λήψεις υπηρεσιών.

    9. Οι αγρότες που αρχίζουν για πρώτη φορά τις εργασίες τους και επιθυμούν να υπαχθούν στο κανονικό καθεστώς υποβάλλουν δήλωση έναρξης σύμφωνα με τα οριζόμενα στον ΚΦΔ. Οι αγρότες που εντάσσονται στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου μετατάσσονται στο κανονικό καθεστώς, προαιρετικά ή υποχρεωτικά, με υποβολή δήλωσης μεταβολών σύμφωνα με τον ΚΦΔ. Η μη υποβολή της δήλωσης μεταβολών δεν επηρεάζει την υποχρεωτική μετάταξη στο κανονικό καθεστώς. Η μετάταξη στο κανονικό καθεστώς πραγματοποιείται υποχρεωτικά, από την έναρξη του επόμενου φορολογικού έτους σε περίπτωση μη πλήρωσης των προϋποθέσεων που αναφέρονται στην παρ. 1 εντός του τρέχοντος φορολογικού έτους, ή από τον χρόνο που συντρέχει μία από τις προϋποθέσεις που ορίζονται στις περ. α) έως δ) της παρ. 2. Η μετάταξη στο κανονικό καθεστώς πραγματοποιείται προαιρετικά σε οποιοδήποτε χρόνο. Σε περίπτωση που η προαιρετική μετάταξη πραγματοποιείται από την έναρξη του φορολογικού έτους, η δήλωση υποβάλλεται εντός της προθεσμίας που ορίζεται στον ΚΦΔ και δεν δύναται να ανακληθεί πριν από την πάροδο τριετίας. Σε περίπτωση που η προαιρετική μετάταξη πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια του φορολογικού έτους ισχύει αποκλειστικά από την ημερομηνία υποβολής της ανωτέρω δήλωσης και δεν δύναται να ανακληθεί πριν από την πάροδο τριετίας, η οποία αρχίζει από την έναρξη του επόμενου από τη μετάταξη φορολογικού έτους.

    10. Αν η ένταξη στο κανονικό καθεστώς πραγματοποιείται εντός του φορολογικού έτους, οι αγρότες έχουν δικαίωμα επιστροφής, σύμφωνα με τις παρ. 4 και 5, για πράξεις που πραγματοποιούνται από τον χρόνο ένταξής τους στο καθεστώς του παρόντος άρθρου και έως την ένταξή τους στο κανονικό καθεστώς.

    11. Κατά τη μετάταξη από το ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου στο κανονικό καθεστώς οι μετατασσόμενοι έχουν:

    α) Υποχρέωση να υποβάλλουν, μέσα σε δύο (2) μήνες από τη μετάταξη, δήλωση αποθεμάτων μετάταξης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περ. α) της παρ. 7.
    β) Δικαίωμα έκπτωσης του φόρου:
    βα) που αναλογεί στα αποθέματα των αγροτικών προϊόντων, τα οποία θεωρούνται ως αγορές του κανονικού καθεστώτος, κατά τον χρόνο της μετάταξης, με την εφαρμογή του κατ’ αποκοπή συντελεστή,
    ββ) που έχουν επιβαρυνθεί τα αποθέματα των πρώτων υλών της αγροτικής παραγωγής, καθώς και τα αγαθά επένδυσης κατά το μέρος του φόρου που αναλογεί στα υπόλοιπα έτη του διακανονισμού. Ο φόρος αυτός εκπίπτει με τη δήλωση ΦΠΑ που αφορά στη φορολογική περίοδο εντός της οποίας υποβάλλεται η δήλωση αποθεμάτων μετάταξης.

    12. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών μπορεί να ορίζεται ότι:

    α) η επιστροφή του φόρου ενεργείται από τον αγοραστή των αγροτικών προϊόντων ή τον λήπτη των αγροτικών υπηρεσιών, και

    β) οι αγροτικοί συνεταιρισμοί συνιστούν φορείς που μεσολαβούν στην υποβολή των δηλώσεων – αιτήσεων επιστροφής και γενικά στη διαδικασία επιστροφής του φόρου.

    13. Με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ ορίζονται:

    α) Ο τρόπος και ο χρόνος υποβολής της δήλωσης – αίτησης επιστροφής, ο τύπος και το περιεχόμενο αυτής, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, καθώς και κάθε σχετικό θέμα για την εκκαθάριση και την απόδοση του επιστρεπτέου φόρου.
    β) Ο τύπος και το περιεχόμενο του ειδικού στοιχείου που προβλέπει η παρ. 5, καθώς και κάθε άλλο διαδικαστικό θέμα.
    γ) Ο τύπος και το περιεχόμενο της δήλωσης αποθεμάτων που προβλέπει το παρόν άρθρο, καθώς επίσης τα συνυποβαλλόμενα με αυτές στοιχεία.

    Άρθρο 49

    Αγρότες, αγροτικά προϊόντα, αγροτικές εκμεταλλεύσεις και υπηρεσίες

    Για την εφαρμογή του άρθρου 48 θεωρούνται:

    1. Ως αγρότες, αυτοί που ασκούν προσωπικά ή με τα μέλη της οικογένειάς τους ή με μισθωτούς ή εργάτες τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις και υπηρεσίες των παρ. 3 και 4.

    2. Ως αγροτικά προϊόντα, τα αγαθά που παράγονται από τους αγρότες στο πλαίσιο των αγροτικών τους εκμεταλλεύσεων.

    3. Ως αγροτικές εκμεταλλεύσεις:

    α) η γεωργία γενικά και ιδίως η καλλιέργεια δημητριακών, κηπευτικών, καπνού, βαμβακιού, οπωροφόρων και καρποφόρων δέντρων, αρωματικών και διακοσμητικών φυτών, η αμπελουργία, η ανθοκομία, η παραγωγή μανιταριών, μπαχαρικών, σπόρων και φυτών,
    β) η εκτροφή ζώων γενικά, στην οποία περιλαμβάνονται ιδίως η κτηνοτροφία, η πτηνοτροφία, η κονικλοτροφία, η μελισσοκομία, η σηροτροφία και η σαλιγκαροτροφία,
    γ) η δασοκομία γενικά,
    δ) η αλιεία σε γλυκά νερά, η ιχθυοτροφία, η βατραχοτροφία, η καλλιέργεια μυδιών, στρειδιών και η εκτροφή μαλακίων και μαλακοστράκων,
    ε) οι μεταποιητικές δραστηριότητες του αγρότη, που πραγματοποιούνται με συνήθη μέσα, στο πλαίσιο των αγροτικών εκμεταλλεύσεων, σε προϊόντα τα οποία προέρχονται κατά κύριο λόγο από την αγροτική του παραγωγή.

    4. Ως αγροτικές υπηρεσίες, οι παρεχόμενες από τους αγρότες με χειρωνακτική εργασία ή με το συνήθη εξοπλισμό της εκμετάλλευσής τους, οι οποίες συμβάλλουν στην παραγωγή αγροτικών προϊόντων. Στις υπηρεσίες αυτές περιλαμβάνονται κυρίως:
    α) οι εργασίες σποράς και φύτευσης, καλλιέργειας, θερισμού, αλωνίσματος, δεματοποίησης, περισυλλογής και συγκομιδής,
    β) οι εργασίες προπαρασκευής για την πώληση προϊόντων, όπως η διαλογή, η ξήρανση, ο καθαρισμός, η άλεση, η έκθλιψη, η απολύμανση, η συσκευασία και η αποθήκευση,
    γ) η φύλαξη, η πάχυνση και η εκτροφή ζώων,
    δ) η μίσθωση μηχανικών μέσων και εξοπλισμού γενικά, που χρησιμοποιούνται στις αγροτικές εκμεταλλεύσεις,
    ε) η τεχνική βοήθεια,
    στ) η καταπολέμηση επιβλαβών φυτών και ζώων, καθώς και ο ψεκασμός φυτών και εδάφους,
    ζ) η χρησιμοποίηση αρδευτικών, αποξηραντικών μέσων και εξοπλισμού,
    η) η υλοτομία, η κοπή ξύλων, καθώς και άλλες δασοκομικές υπηρεσίες.

    5. Σε κάθε περίπτωση ως αγροτικά προϊόντα και αγροτικές υπηρεσίες νοούνται τα αγαθά και οι υπηρεσίες του Παραρτήματος IV.

    Διαβάστε το ΦΕΚ εδώ

    Πηγή: Etheas.gr

  • Οι συντελεστές ΦΠΑ πλήττουν την ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας – 27η μεταξύ των 38 χωρών του ΟΟΣΑ
    Οι συντελεστές ΦΠΑ πλήττουν την ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας – 27η μεταξύ των 38 χωρών του ΟΟΣΑ

    Σύμφωνα με το ΚΕΦιΜ, η χώρα μας έχει έναν από τους υψηλότερους συντελεστές ΦΠΑ στον ΟΟΣΑ, με μία από τις πιο περιορισμένες φορολογικές βάσεις

    Την 27η θέση ανάμεσα στις 38 χώρες του ΟΟΣΑ καταλαμβάνει η Ελλάδα στον φετινό Δείκτη Διεθνούς Φορολογικής Ανταγωνιστικότητας που δημοσιεύει σήμερα το Κέντρο Φιλελεύθερων Μελετών (ΚΕΦΙΜ) στη χώρα μας σε συνεργασία με το Tax Foundation. Η κατάταξη της Ελλάδας παραμένει αμετάβλητη ως προς το 2023.
    Συγκεκριμένα, για το 2023 η Ελλάδα συγκεντρώνει συνολική βαθμολογία 60,9 στον Δείκτη. Ως προς τις επιμέρους κατηγορίες του Δείκτη, η Ελλάδα κατατάσσεται:

    - στη 17η θέση στην εταιρική φορολόγηση,
    - στην 9η θέση στη φορολόγηση φυσικών προσώπων,
    - στην 34η θέση στη φορολόγηση της κατανάλωσης,
    - στην 27η θέση στους φόρους επί της ιδιοκτησίας,
    και στην 21η θέση ως προς τη φορολόγηση των κερδών στο εξωτερικό.

    Οι συγγραφείς του φετινού Δείκτη, υπογραμμίζουν τις παρακάτω αδυναμίες του φορολογικού συστήματος της Ελλάδας:

    - Οι εταιρείες στην Ελλάδα αντιμετωπίζουν αυστηρούς περιορισμούς ως προς τα ποσά των καθαρών ζημιών χρήσης με τα οποία μπορούν να αντισταθμίσουν μελλοντικά κέρδη. Επίσης, δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν ζημιές για να μειώσουν προηγούμενο φορολογητέο εισόδημα.
    - Η Ελλάδα έχει ένα σχετικά περιορισμένο δείκτη φορολογικών συμβάσεων (58 συμβάσεις έναντι 75 του μέσου όρου του ΟΟΣΑ).
    - Η Ελλάδα έχει έναν από τους υψηλότερους συντελεστές ΦΠΑ στον ΟΟΣΑ (24%) με μία από τις πιο περιορισμένες φορολογικές βάσεις, καθώς καλύπτει μόλις το 37% της τελικής κατανάλωσης.

    Διαβάστε περισσότερα στο newmoney
    Πηγή: Protothema.gr
  • Σενάρια για μείωση ΦΠΑ στο ελαιόλαδο - Η κατανάλωση έχει πέσει 40% διεθνώς
    Σενάρια για μείωση ΦΠΑ στο ελαιόλαδο - Η κατανάλωση έχει πέσει 40% διεθνώς

    Σχέδιο για μείωση του ΦΠΑ σε βασικά καταναλωτικά αγαθά φαίνεται πως επεξεργάζεται η κυβέρνηση, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες, ενδέχεται να είναι ένα από τα μέτρα που αναμένεται να ανακοινώσει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στη ΔΕΘ.

    Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Mega, ανάμεσα στα προϊόντα που εξετάζεται η μείωση ΦΠΑ είναι το ελαιόλαδο, καθώς η κατανάλωση έχει μειωθεί γύρω στο 40%, με αποτέλεσμα να έχουν κατ’ επέκταση μειωθεί και τα έσοδα.

    Υπενθυμίζεται οι εκτιμήσεις για την επόμενη ελαιοκομική περίοδο το Νοέμβριο είναι καλές, με τους ανθρώπους του χώρου να τονίζουν πως παρότι δεν είναι μια υπερπαραγωγή, αλλά είναι μια καλή παραγωγή.

    Μετά τις ιστορικά υψηλές τιμές που έφθασαν έως και 9,5 ευρώ το κιλό το προηγούμενο διάστημα, παρατηρείται εδώ και περίπου τρεις μήνες υποχώρηση στα 7 ευρώ το κιλό, καθώς μειώθηκε παγκοσμίως η κατανάλωση, όπως έχει δηλώσει ο Μανώλης Γιαννούλης Πρόεδρος Εθνικής Διαπραγματευτικής Οργάνωσης Ελαιόλαδου.

    Πηγή: Cnn.gr

  • ΣΥΡΙΖΑ: Ο Μητσοτάκης ήταν που υποσχόταν διατήρηση του 13% στον καφέ
    ΣΥΡΙΖΑ: Ο Μητσοτάκης ήταν που υποσχόταν διατήρηση του 13% στον καφέ

    Νέα πυρά εξαπέλυσε ο ΣΥΡΙΖΑ προς τη Νέα Δημοκρατία και τον Κυριάκο Μητσοτάκη με αφορμή, ανακοίνωσή της που κατηγορούσε τον Στέφανο Κασσελάκη για διαστρέβλωση της αλήθειας για την τιμή του καφέ.

    «Η ΝΔ διά του κ. Ρωμανού, εκτόξευσε γραφικές κατηγορίες κατά του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Στέφανου Κασσελάκη για «διαστρέβλωση της αλήθειας» και «μαύρη προπαγάνδα», επειδή απλώς ανέδειξε το προφανές και αυταπόδεικτο: η κυβέρνηση Μητσοτάκη ανέβασε τον ΦΠΑ στον σερβιριζόμενο καφέ στο 24%, έναντι 13% ως τώρα», αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ και συνεχίζει:

    «Ο κ. Ρωμανός καλά θα κάνει να φτιάξει έναν κρύο καφέ και να ακούσει στο ηχητικό που ακολουθεί τον ίδιο τον Κυριάκο Μητσοτάκη πριν από μερικές εβδομάδες να λέει από ραδιοφώνου (Παραπολιτικά FM) ότι «θα λάβει πολύ σοβαρά υπόψη» την άνοδο της τιμής του καφέ διεθνώς και ότι «θα πράξει τα δέοντα για το ζήτημα». Να υπόσχεται, δηλαδή, ψευδώς, ότι θα διατηρήσει τον ΦΠΑ στο 13%. Επιστρέφουμε λοιπόν τα περί ψεύδους στη ΝΔ, και σημειώνουμε: το ψέμα είναι το βασικό εργαλείο όσων νομίζουν ότι μπορούν να εμπαίζουν τους πολίτες επ’ άπειρον και χωρίς αντίλογο».

    Πηγή: Cnn.gr

  • Ηλεία: “Φαρμάκι” ο καφές για καταναλωτές και εστίαση - Μεγάλο το δίλλημα και το ρίσκο της απορρόφησης του ΦΠΑ από τις καφετέριες
    Ηλεία: “Φαρμάκι” ο καφές για καταναλωτές και εστίαση – Μεγάλο το δίλλημα και το ρίσκο της απορρόφησης του ΦΠΑ από τις καφετέριες

    Της Δήμητρας Βέλμαχου

    Έντονος προβληματισμός και ανησυχία επικρατεί στους κόλπους των ιδιοκτητών café και στον Πύργο καθώς ήδη από χθες ο συντελεστής ΦΠΑ στο σερβιριζόμενο καφέ, κακάο, τσάι και τα άλλα αφεψήματα επέστρεψε στο 24% μετά από τέσσερα χρόνια που είχε πέσει στο 13% λόγω της πανδημίας.

    Σε ό,τι αφορά όμως το delivery ή take away ο ΦΠΑ παραμένει στο 13% αλλά αυτό δεν λύνει το πρόβλημα όπως επισημαίνουν χαρακτηριστικά οι καταστηματάρχες αφού η αγαπημένη συνήθεια των Ελλήνων να απολαύσουν τον καφέ τους στην αγαπημένη τους καφετέρια εξελίσσεται σίγα-σιγά σε ακριβό “σπορ”.

    Το κλίμα ωστόσο για το τι μέλλει γενέσθαι στην πράξη ακόμα δεν έχει ξεκαθαρίσει καθώς τις επόμενες ημέρες για τους επαγγελματίες της καφεστίασης θα ακολουθήσουν συναντήσεις και συζητήσεις με τους συλλόγους τους προκειμένου να συναποφασίσουν τι είναι δυνατό να απορροφήσει ο καταστηματάρχης και τι αναγκαστικά θα μετακυλήσει στον πελάτη. Όπως όμως οι περισσότεροι έκαναν γνωστό μιλώντας στο ilialive.gr ήδη έχουν επιβαρυνθεί και έχουν απορροφήσει πολλές αυξήσεις και είναι εξαιρετικά δύσκολο να συνεχίσουν με αυτόν τον τρόπο καθώς πλέον τίθεται ζήτημα επιβίωσης και αντοχής των επιχειρήσεών τους.

    Δεδομένης μάλιστα της προαναγγελθείσας αύξησης και της πρώτης ύλης του καφέ και του κακάο τα πράγματα εξελίσσονται ακόμα πιο δυσοίωνα τόσο για τους επαγγελματίες όσο και για τους πελάτες.

    Ο ιδιοκτήτης του café Black Rabbit Αλέκος Τομαρόπουλος, εμφανίστηκε ιδιαίτερα απαισιόδοξος για το μέλλον, προβλέποντας οδυνηρές εξελίξεις για τον κλάδο σημειώνοντας πως:

    kafes 3

    «Περιμέναμε την αύξηση, μας είχαν προειδοποιήσει. Τα πράγματα γίνονται κάθε μέρα και δυσκολότερα, μιλούν για το take away λες και ο κόσμος παίρνει μόνο έτσι καφέ. Έτσι και αλλιώς ξέραμε ότι το κράτος θέλει το 50% από εμάς. Μηχανεύονται πράγματα για να δυσκολεύουν την ζωή ,μας. Καλά μας κάνουν όμως αφού έχουμε αυτούς που μας αξίζουν. Πιστεύω ότι τα πράγματα θα πάνε πολύ άσχημα με οδυνηρές για όλους μας εξελίξεις. Θέλαμε πρώτα να μιλήσουμε ως σύλλογος και να δούμε πως θα πράξουμε και όχι ο καθένας ξεχωριστά. Σίγουρα εμείς δεν μπορούμε να απορροφήσουμε και αυτή την αύξηση του ΦΠΑ, γνωρίζουμε ότι θα αυξηθεί και η τιμή του καφέ και του κακάο. Δεν γνωρίζω ακόμα τι θα μπορέσουμε να απορροφήσουμε από όλα αυτά. Χτυπούν τον κλάδο μας πολύ βάναυσα και δεν γνωρίζω τον λόγο».

    Για σοβαρό πλήγμα στα καταστήματα του café έκανε λόγο από την πλευρά του ο Σάκης Θεοδωρακόπουλος, ιδιοκτήτης του café Duomo.

    kafes 2

    «Η αλήθεια είναι ότι τα πράγματα δυσκολεύουν όλο και περισσότερο και αυτό είναι ένα πλήγμα για τα μαγαζιά. Δεν μπορούμε να τα ρίχνουμε και όλα πάνω στον κόσμο από την άλλη όμως κι εμείς είμαστε σε πολύ δύσκολη θέση, πρέπει να μιλήσουμε και με τον σύλλογο και τα υπόλοιπα μαγαζιά έτσι ώστε να δούμε τι μπορούμε να απορροφήσουμε. Έχουν γίνει όλες οι αυξήσεις μαζί. και το θέμα είναι ότι ή εμείς δεν θα “βγαίνουμε” ή ο κόσμος θα πρέπει να πληρώνει παραπάνω. Είμαστε στη μέση και κοιτάμε να δούμε πως θα το αντιμετωπίσουμε. Τις επόμενες ημέρες θα έχουμε κάποιες συναντήσεις και θα δούμε τι καλύτερο μπορούμε να κάνουμε κυρίως για τον κόσμο» επεσήμανε χαρακτηριστικά ο κ. Θεοδωρακόπουλος.

  • Εστίαση: «Πικρός» ο καφές από την 1η Ιουλίου
    Εστίαση: «Πικρός» ο καφές από την 1η Ιουλίου

    Αντιμέτωποι με αυξήσεις στον καφέ που σερβίρεται στα καταστήματα εστίασης αναμένεται να βρεθούν από τη Δευτέρα 1 Ιουλίου, οι καταναλωτές λόγω της αύξησης του συντελεστή ΦΠΑ, στο 24%.

    Υπενθυμίζεται πως ο μειωμένος ΦΠΑ 13% στον καφέ, όπως και σε κακάο, τσάι και χαμομήλι παραμένει μόνο στις περιπτώσεις που ο καταναλωτής τα παραλαμβάνει από το κατάστημα ή παραγγέλνει μέσω delivery.

    Η επαναφορά του ΦΠΑ στο 24% στα σερβιζόμενα ροφήματα, αντίστοιχα δηλαδή με τα μη αλκοολούχα ποτά, έχει προκαλέσει την έντονη αντίδραση των επαγγελματιών της εστίασης. Όπως υπογραμμίζουν οι εκπρόσωποι του κλάδου, μέσα στο περιβάλλον των έντονων πληθωριστικών πιέσεων της τελευταίας τριετίας, με το λειτουργικό κόστος των επιχειρήσεων να έχει αυξηθεί κατακόρυφα, αδυνατούν πλέον να απορροφήσουν την όποια επιπλέον επιβάρυνση. Την ίδια στιγμή μάλιστα, που η διεθνής τιμή του καφέ βρίσκεται τους τελευταίους μήνες σε ανοδικό «ράλι».

    Έρχονται αυξήσεις

    Παρότι κάθε επιχείρηση αποφασίζει εκείνη πως θα διαμορφώσει τις τιμές των υπηρεσιών που παρέχει, στην προκειμένη περίπτωση, σύμφωνα με όσα επισημαίνουν οι εκπρόσωποι της εστίασης, φαίνεται δύσκολο να αποφευχθούν οι αυξήσεις στην τελική τιμή προς τους καταναλωτές.

    «Είναι αδύνατο να απορροφηθεί ο, σχεδόν διπλάσιος πλέον, ΦΠΑ. Τα περιθώρια για τις επιχειρήσεις έχουν εξαντληθεί λόγω της μεγάλης επιβάρυνσης που έχουν δεχθεί την τελευταία τριετία από την αύξηση του λειτουργικού κόστους» σημειώνει χαρακτηριστικά στο CNN Greece, o Γενικός Διευθυντής της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρήσεων Οργανωμένης Εστίασης, Γιάννης Λιάρος. Ο ίδιος επισημαίνει μάλιστα πως μεσούσης της καλοκαιρινής σεζόν και των αυξημένων τουριστικών αφίξεων, η χώρα μας έχει πλέον υψηλότερο ΦΠΑ σε σχέση με τις ανταγωνίστριες, σε επίπεδο τουρισμού, χώρες.

    Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων, Γιώργος Καββαθάς σημείωνε στο CNN Greece πως «είναι σαφές ότι θα υπάρξουν αυξήσεις στην τιμή του καφέ» εξηγώντας πως «η εστίαση έχει αυξημένα κατά 42% λειτουργικά έξοδα, ενώ στον καταναλωτή έως τώρα έχει περάσει μόνο το 12%». Υπενθυμίζεται πως για το συγκεκριμένο ζήτημα, η ΠΟΕΣΕ, έχει αποστείλει και σχετική επιστολή προς τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, ζητώντας ενιαίο συντελεστή ΦΠΑ 13% σε όλη την εστίαση, πλην των αλκοολούχων ποτών.

    Σε ό,τι αφορά το ύψος της αύξησης που θα δουν οι καταναλωτές από τη Δευτέρα στα καταστήματα, αυτή αναμένεται να διαμορφωθεί, σύμφωνα με την πολιτική που θα ακολουθήσει κάθε επιχείρηση. Εάν δηλαδή θα επιλέξει να «περάσει» στην τιμή το σύνολο της επιπλέον επιβάρυνσης από τον ΦΠΑ ή θα απορροφήσει έστω ένα μέρος αυτής.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Πικρός... καφές από 1η Ιουλίου: Πού θα φτάσουν οι τιμές μετά την άνοδο του ΦΠΑ στο 24%
    Πικρός... καφές από 1η Ιουλίου: Πού θα φτάσουν οι τιμές μετά την άνοδο του ΦΠΑ στο 24%

    Λίγο πιο πικρή γεύση θα έχει ο καφές από την 1η Ιουλίου

    Λίγο πιο πικρή γεύση θα έχει ο καφές από την 1η Ιουλίου, καθώς ο ΦΠΑ από το 13% που είναι σήμερα θα επιστρέψει στο 24%.

    Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του OPEN οι επιχειρηματίες της εστίασης προσανατολίζονται στο να μετακυλήσουν εξ ολοκλήρου την αύξηση στους καταναλωτές, καθώς αρκετοί ήδη απορρόφησαν την ανατίμηση του καρπού στη διεθνή αγορα.

    Εάν αυτό συμβεί fredo espresso, που κοστίζει σήμερα 2,50 ευρώ θα ανέβει στα 2,80 ευρώ, ενώ fredo espresso, που κοστίζει 3,50 ευρώ θα σκαρφαλώσει στα 4 ευρώ.

    Πάντως, οι τιμές στα take away προβλέπεται να παραμένουν στα ίδια επίπεδα, καθώς η αύξηση του ΦΠΑ επηρεάζει μόνο τον καφέ που σερβίρεται στο τραπέζι.

    Πηγή: ethnos.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ