Η Honda ανακοίνωσε και επισήμως το τέλος της παραγωγής για το ηλεκτρικό μοντέλο e.
Όταν η Honda λάνσαρε για πρώτη φορά το ιδιαίτερης σχεδίασης μοντέλο της «e», πολλοί μίλησαν για ένα πραγματικό βήμα εμπρός, κυρίως για την τεχνολογία του, αν και η αρκετά υψηλή τιμή του δεν λειτούργησε υπέρ του.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το Honda e να μην έχει την αναμενόμενη εμπορική πορεία που ανέμεναν στην ιαπωνική εταιρεία. Έτσι, αποφάσισαν να σταματήσουν την παραγωγή του στα τέλη Ιανουαρίου 2024.
Όπως ανακοινώθηκε, το μοντέλο θα είναι διαθέσιμο μέχρι να εξαντληθεί το παραχθέν απόθεμα. Οι άνθρωποι της Honda υπολόγιζαν να πουλούν 10.000 μονάδες του μοντέλου ετησίως στην Ευρώπη. Όμως, βάσει των στοιχείων της Dataforce, το 2021 πουλήθηκαν σε αυτή μόλις 3.436 μονάδες και το 2022 μόνο 2.110. Συνεπώς, η μετέπειτα πορεία του ήταν προδιαγεγραμμένη.
Το αμιγώς ηλεκτρικό όχημα πόλης της ιαπωνικής εταιρείας καινοτομούσε σε πολλούς τομείς, κατά τη συνήθη πρακτική της.
Η retro nouveau σχεδίασή του, οι κάμερες αντί για εξωτερικούς καθρέφτες, οι πολλές οθόνες στο ταμπλό, η πρακτικότητα και η ευρυχωρία του εσωτερικού του έδειχναν την κατασκευαστική φιλοσοφία των ανθρώπων της Honda.
Το ίδιο έκανε και η σχετικά μικρή αυτονομία κίνησής του. Τα στελέχη της εταιρείας ήταν σαφή, καθώς βάσει έρευνάς τους είδαν ότι η μέση ημερήσια απόσταση που διανύει ένας ιδιοκτήτης ηλεκτροκίνητου οχήματος δεν ξεπερνούσε τα 25-30 χλμ.
Έτσι, αποφάσισαν να κατασκευάσουν το Honda e αντιστοίχως. Δηλαδή, με σχετικά μικρής χωρητικότητας μπαταρίες 35,5 kWh, οι οποίες παρέχουν μέγιστη θεωρητική αυτονομία που φτάνει τα 210 χλμ. Το σκεπτικό τους ήταν ότι η απόσταση αυτή θα είναι επαρκής για τη φόρτιση των συσσωρευτών μία φορά εβδομαδιαίως.
Πάντως, το Honda e εκπλήρωσε τον ρόλο του ως ένας πρωτοπόρος στην κατηγορία του, παρά το γεγονός ότι δεν ήταν εμπορικά επιτυχημένο.
Πηγή: Protothema.gr