Σάββατο, 23 Φεβρουαρίου 2019 14:21

Επεκτάθηκε η παραχώρηση του «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Γράφτηκε από τον
Ad Slot

Ολοκληρώθηκε η διαδικασία της χρονικής επέκτασης κατά 20 χρόνια της Σύμβασης Παραχώρησης του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», με την καταβολή συνολικού τιμήματος 1,403 δισ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) από την εταιρεία «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.» (ΔΑΑ).

Το καθαρό έσοδο για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων ανέρχεται σε 1,132 δισ. ευρώ, το οποίο αποτελείται από το συμφωνηθέν τίμημα των 1,115 δισ. ευρώ, πλέον ποσού 16,676 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχεί σε ποσοστιαία προσαρμογή 10,30% ετησίως, υπολογισμένη αναλογικά σε ημερήσια βάση, από την 1η Ιανουαρίου 2019, όπως ορίζεται στη Σύμβαση Παράτασης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, του ΤΑΙΠΕΔ και του ΔΑΑ.

Το όφελος για το Ελληνικό Δημόσιο από την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης έως το 2046 είναι πολλαπλάσιο του ανωτέρω τιμήματος και εκτιμάται ότι μπορεί να ξεπεράσει συνολικά τα 6 δισ. ευρώ. Ειδικότερα, πέρα από το καταβληθέν τίμημα προβλέπεται: ετήσια αμοιβή παραχώρησης δικαιώματος ίση με το 15% επί των προ φόρων κερδών του ΔΑΑ, που εκτιμάται ότι θα ανέλθει συνολικά σε 1,1 δισ. ευρώ, προσδοκώμενα έσοδα από τη φορολογία εισοδήματος για την ίδια περίοδο ύψους 1,7 δισ. ευρώ και μερίσματα που δύνανται να διαμορφωθούν κατ’ εκτίμηση στα 2,2 δισ. ευρώ.

Παράλληλα, λόγω της εκτιμώμενης ανοδικής πορείας της επιβατικής κίνησης και της αναμενόμενης αύξησης του τουρισμού, προβλέπεται ότι ο ΔΑΑ θα κληθεί να πραγματοποιήσει συνολικές πρόσθετες επενδύσεις περίπου 2,9 δισ. ευρώ. Οι επενδύσεις αφορούν κυρίως σε έργα επέκτασης της χωρητικότητας του αεροδρομίου, οι οποίες σταδιακά, με βάση τις σημερινές προβλέψεις, θα ανεβάσουν τη σημερινή δυνατότητα εξυπηρέτησης από 26 εκατ. σε 50 εκατ. επιβάτες ετησίως έως το τέλος της παραχώρησης και περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων επεκτάσεις αεροσταθμού, νέες θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών, επέκταση οδικού δικτύου κλπ.

Η περαιτέρω ανάπτυξη του αεροδρομίου και των δραστηριοτήτων του σε συνδυασμό με την αύξηση του τουρισμού εκτιμάται ότι μπορούν να οδηγήσουν στην δημιουργία περίπου 180.000 άμεσων και έμμεσων νέων θέσεων εργασίας σε όλη τη χώρα.

Πηγή: cnn.gr -

Τελευταία τροποποίηση στις Σάββατο, 23 Φεβρουαρίου 2019 21:55

Σχετικά Άρθρα

  • Το πόρισμα για το στέγαστρο Καλατράβα - «Ούτε στο ελάχιστο επιτρεπόμενο η στατική επάρκεια»
    Το πόρισμα για το στέγαστρο Καλατράβα - «Ούτε στο ελάχιστο επιτρεπόμενο η στατική επάρκεια»

    SOS εκπέμπεται από τα συμπεράσματα της μελέτης του ΤΑΙΠΕΔ

    «Τόσο η μεταλλική κατασκευή του στεγάστρου του κεντρικού σταδίου στο ΟΑΚΑ, όσο και η αντίστοιχη μεταλλική κατασκευή του ποδηλατοδρομίου, δεν ανταποκρίνονται στο κανονιστικά ελάχιστο επιτρεπόμενο επίπεδο στατικής επάρκειας», καταλήγουν οι μελέτες που έγιναν από τον τεχνικό σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο έχει στο χαρτοφυλάκιό του τα συγκεκριμένα ακίνητα και είναι επιφορτισμένο με το έργο της συντήρησής τους

    Οι τεχνικοί σύμβουλοι, στους οποίους ανατέθηκε κατόπιν διαγωνισμού η «Εκτεταμένη επιθεώρηση των μεταλλικών κατασκευών Καλατράβα και των πολυκαρβονικών τους στεγάστρων», παρέδωσαν τη συγκεκριμένη μελέτη στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ που έχει αναλάβει να «τρέξει» τους διαγωνισμούς για τη συντήρηση ολόκληρου του ΟΑΚΑ, με προϋπολογισμό ύψους 56,5 εκατ. ευρώ.

    Ωστόσο, όπως εξηγούν στην εφημερίδα «Καθημερινή» πηγές που εμπλέκονται στη διαδικασία, αυτός ο προϋπολογισμός θα πρέπει πλέον κατά πάσα βεβαιότητα να αναθεωρηθεί προς τα πάνω, προκειμένου να περιλάβει τα σημαντικά έργα συντήρησης και επισκευής που προκύπτει ότι χρειάζονται για το κεντρικό στάδιο. Επί του παρόντος το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος έχει αναλάβει να επεξεργαστεί τα ευρήματα των συμβούλων του ΤΑΙΠΕΔ και να καταλήξει στη δική του αξιολόγηση.

    Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να ακολουθήσουν μελέτες για το τι πρέπει να γίνει και πώς θα γίνει, και κατόπιν διαγωνισμοί για την υλοποίηση των έργων.

    Σύμφωνα με όσα ανέφερε χθες το απόγευμα ο υπουργός Παιδείας με αρμοδιότητα τον Αθλητισμό Γιάννης Βρούτσης, το ποδηλατοδρόμιο είναι πιθανόν να μπορέσει να παραδοθεί το 2024. Ομως για το κεντρικό στάδιο επιφυλάχθηκε να απαντήσει, καθώς είναι προφανές πως δεν υπάρχει ακόμη ορατότητα ούτε καν για το χρονοδιάγραμμα που θα έχει η πορεία αποκατάστασης.

    Τα συμπεράσματα της μελέτης

    Με βάση τα συμπεράσματα της εκτενέστατης μελέτης, τα οποία έχει στη διάθεσή της η «Καθημερινή», που παραδόθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ στην κυβέρνηση και φέρει ημερομηνία 25/9/2023, η αξιολόγηση της στατικής επάρκειας του κεντρικού σταδίου έχει ως εξής:

    «Η μεταλλική κατασκευή του στεγάστρου του κεντρικού σταδίου δεν ανταποκρίνεται στο κανονιστικά ελάχιστο επιτρεπόμενο επίπεδο στατικής επάρκειας».

    «Από την παραπάνω αναλυτική διερεύνηση προκύπτει ότι η μεταλλική κατασκευή του στεγάστρου του κεντρικού σταδίου δεν ανταποκρίνεται στο κανονιστικά ελάχιστο επιτρεπόμενο επίπεδο στατικής επάρκειας (έλεγχος με ελαστική και πλαστική αντοχή των διατομών των τόξων). Η υπολογιστική αυτή ανεπάρκεια δεν σχετίζεται με κακοτεχνίες ή/και ανεπαρκή σύνδεση των φορέων κατά τη φάση της κατασκευής, αλλά αναφέρεται στην ιδεατή δομική κατάσταση που, υποθετικά, είχε το στέγαστρο αμέσως μετά την ολοκλήρωσή του, σε εφαρμογή της έβδομης έκδοσης της στατικής του μελέτης. Επιπλέον με βάση τα ευρήματα από την οπτική επιθεώρηση και τους μη καταστροφικούς ελέγχους που διενεργήθηκαν στα πλαίσια της παρούσας σύμβασης, προκύπτει πως η κατάσταση αυτή επιτείνεται από την ύπαρξη σημαντικών μη αποδεκτού χαρακτήρα αστοχιών συνδέσεων (δηλαδή ρωγμές σε μετωπικές συγκολλήσεις, προεντεταμένοι κοχλίες χωρίς προένταση, κοχλιωτές συνδέσεις μη αποδεκτού τύπου), οι οποίες είναι μεν επισκευάσιμες, αλλά απομειώνουν σημαντικά την ήδη επισημανθείσα περιορισμένη κανονιστική στατική επάρκεια των φορέων. Στη βάση των ανωτέρω θεωρούμε αναγκαία την επισκευή των προβληματικών σημείων και τη δρομολόγηση των απαραίτητων διαδικασιών αποκατάστασης του απαιτούμενου επιπέδου στατικής επάρκειας του εμβληματικού αυτού έργου».

    Οσον αφορά την αξιολόγηση της στατικής επάρκειας του ποδηλατοδρομίου, το συμπέρασμα της μελέτης έχει ως εξής:

    «Από την παραπάνω αναλυτική διερεύνηση προκύπτει ότι η μεταλλική κατασκευή του ποδηλατοδρομίου δεν ανταποκρίνεται στο κανονιστικά ελάχιστο επιτρεπόμενο επίπεδο στατικής επάρκειας με βάση την ελαστική αντοχή των διατομών των τόξων, ενώ λαμβάνοντας υπόψη την πλαστική αντοχή των διατομών διαπιστώνεται οριακή στατική επάρκεια. Ωστόσο, αν και με βάση την κατηγοριοποίηση των διατομών των τόξων είναι κανονιστικά αποδεκτή η χρήση πλαστικών αντοχών στους ελέγχους επάρκειας, θα πρέπει να τονιστεί πως η ανάπτυξη σημαντικών πλαστικών παραμορφώσεων σε ένα έντονα θλιβόμενο μέλος όπως το τόξο ανάρτησης είναι αμφίβολη και ως εκ τούτου η συγκεκριμένη προσέγγιση είναι μη συντηρητική. Επιπλέον εντοπίστηκε ανεπάρκεια φέρουσας ικανότητας στα εφέδρανα των τόξων. Οι συγκεκριμένες ανεπάρκειες δεν σχετίζονται με κακοτεχνίες κατά τη φάση της κατασκευής, αλλά αναφέρονται στην ιδεατή δομική κατάσταση που, υποθετικά, είχε το στέγαστρο αμέσως μετά την ολοκλήρωσή του. Επίσης, με βάση τα ευρήματα από την οπτική επιθεώρηση και τους μη καταστροφικούς ελέγχους που διενεργήθηκαν εντοπίζονται σημαντικά προβλήματα διάβρωσης των διατάξεων αγκύρωσης στη βάση των αναρτήρων, με ενδεχόμενη επίδραση του εσωτερικού της αγκύρωσης αλλά και στο σώμα των αναρτήρων. Στη βάση των ανωτέρω θεωρούμε αναγκαίο για την επισκευή των προβληματικών σημείων τη δρομολόγηση των απαραίτητων διαδικασιών αποκατάστασης του απαιτούμενου επιπέδου στατικής επάρκειας του εμβληματικού αυτού έργου».

    Πηγή: Protothema.gr

  • Προβληματισμός για το ΟΑΚΑ: Έλλειψη συντήρησης δείχνει το αιφνιδιαστικό λουκέτο - «Ξαφνικά ανακαλύφθηκε το πρόβλημα;», λέει καθηγητής του ΕΜΠ
    Προβληματισμός για το ΟΑΚΑ: Έλλειψη συντήρησης δείχνει το αιφνιδιαστικό λουκέτο - «Ξαφνικά ανακαλύφθηκε το πρόβλημα;», λέει καθηγητής του ΕΜΠ

    Έντονο προβληματισμό στους ειδικούς επιστήμονες προκαλεί το αιφνιδιαστικό οριστικό κλείσιμο του Ολυμπιακού Σταδίου ύστερα από τα σημαντικά προβλήματα στατικότητας των στεγάστρων Καλατράβα και του ποδηλατοδρομίου που κατέδειξε σχετική μελέτη που εκπονήθηκε για λογαριασμό του ΤΑΙΠΕΔ.

    Κι αυτό δεδομένου ότι μία σωστή και συστηματική συντήρηση της πιο εμβληματικής ολυμπιακής εγκατάστασης της χώρας θα είχε εντοπίσει σε πολύ πρωιμότερο στάδιο τα προβλήματα και σαφώς πριν χρειαστεί να μπει οριστικό λουκέτο στο Ολυμπιακό Στάδιο.

    Η συνέχιση της λειτουργίας του μάλιστα, τη στιγμή που όπως προκύπτει ήταν γνωστό πως ποτέ δεν είχε γίνει η απαραίτητη εξονυχιστική συντήρηση που απαιτούσε ένα τέτοιο έργο, έθετε όπως φαίνεται εκ του αποτελέσματος, κατ΄εξακολούθηση σε κίνδυνο εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους που παρακολουθούσαν αθλητικούς αγώνες και συναυλίες τους τελευταίους μήνες στις συγκεκριμένες εγκαταστάσεις.

    Σε κάθε περίπτωση οι τελευταίες εξελίξεις επιβεβαιώνουν την έλλειψη συστηματικής συντήρησης μιας τόσο κρίσιμης εγκατάστασης.

    Την έλλειψη συντήρησης, είχε παραδεχτεί και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης δύο χρόνια πριν κατά τη διάρκεια εκδήλωσης για την παρουσίαση των έργων αναβάθμισης στις ολυμπιακές εγκαταστάσεις: «Θα ξεκινήσουμε τη συντήρηση και την ενεργειακή αναβάθμιση του κεντρικού σταδίου, την επισκευή του στεγάστρου Καλατράβα, το οποίο απειλείται με εκτεταμένη διάβρωση καθώς δεν είχε γίνει η παραμικρή παρέμβαση στο στέγαστρο τα τελευταία 17 χρόνια» είχε αναφέρει χαρακτηριστικά προσθέτοντας πως «ταλαιπωρηθήκαμε πολύ να βρούμε τους κατάλληλους μελετητές».

    Τη διαχρονική εγκατάλειψη του ΟΑΚΑ είχε παραδεχτεί τον περασμένο Απρίλιο και ενώ βρίσκονταν ήδη σε εξέλιξη εργασίες ελέγχου βάσει σχετικής σύμβασης του ΤΑΙΠΕΔ, και ο τότε υφυπουργός Αθλητισμού Λευτέρης Αυγενάκης: «Για πρώτη φορά εδώ και 20 χρόνια ελέγχονται εξονυχιστικά οι μεταλλικές κατασκευές «Καλατράβα», ώστε να προκύψουν άμεσα οι αναγκαίες ενέργειες συντήρησης και αποκατάστασής τους», είχε επισημάνει.

    Καρύδης: Εάν το πρόβλημα είναι τόσο σοβαρό, ξαφνικά ανακαλύφθηκε;

    «Το στέγαστρο προχώρησε πολύ γρήγορα ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων και ήταν και δύσκολο να βρεθεί το κατάλληλο προσωπικό. Είχαμε δει στο παρελθόν να πέφτουν κομμάτια των μεταλλικών κατασκευών. Η συντήρηση ενός τέτοιου έργου θα έπρεπε να είναι εντατική και συστηματική», επισημαίνει στο «Εθνος» ο ομότιμος καθηγητής του ΕΜΠ, Παναγιώτης Καρύδης.

    Εξηγεί πως τα κτίρια αυτά έχουν έντονες ταλαντώσεις και τα υλικά τους παρουσιάζουν κόπωση με τα χρόνια: «Κάτι αντίστοιχο με τα πλοία που κόβονταν στη μέση και βούλιαζαν στο παρελθόν. Από τις εκατομμύρια φορές που ταλαντώνονται αυτές οι κατασκευές, το υλικό χάνει την αντοχή και την ελαστικότητά του και στο τέλος σπάει».

    Ένας από τους μεγαλύτερους κινδύνους για τις μεταλλικές κατασκευές είναι η διάβρωση: «Οφείλεται στη μη σωστή και συστηματική συντήρηση. Τότε παρατηρούμε να σκουριάζουν οι συγκολλήσεις, οι ενώσεις, τα μπουλόνια, όλες οι συνδέσεις, κλπ», σημειώνει ο πολύπειρος καθηγητής.

    Ο ίδιος δεν αφήνει ασχολίαστο και το ζήτημα της αιφνιδιαστικής οριστικής αναστολής της λειτουργίας του Ολυμπιακού Σταδίου: «Θα μπορούσε να υπάρξει η δυνατότητα μείωσης του πλήθους ή των εκδηλώσεων εάν το πρόβλημα δεν ήταν τόσο σοβαρό και εκτεταμένο. Αλλά εάν το πρόβλημα είναι τόσο σοβαρό, ξαφνικά ανακαλύφθηκε; Κανείς δεν το είχε εντοπίσει όταν δεν ήταν τόσο εκτεταμένο; Το πιθανότερο είναι πως οι εγκαταστάσεις δεν έχουν συντηρηθεί σωστά. Αλλά και τα αποτελέσματα της έλλειψης συντήρησης είναι σταδιακή, η εκτεταμένη διάβρωση δεν είναι κάτι που συμβαίνει από τη μια στιγμή στην άλλη», υπογραμμίζει.

    Υπενθυμίζεται ότι αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που το ΟΑΚΑ εμφανίζει προβλήματα. Το 2018 είχαν παρατηρηθεί ταλαντώσεις σε κερκίδες κατά τη διάρκεια αγώνα, οι οποίες είχαν γεννήσει ήδη από τότε σειρά ερωτημάτων για τη στατική επάρκεια της εγκατάστασης.

    Χωρίς οικοδομική άδεια για χρόνια

    Λίγους μήνες αργότερα, τον Μάρτιο του 2019 το Υπουργείο Υποδομών αναλάμβανε την υλοποίηση των απαραίτητων μελετών και έργων αποκατάστασης και συντήρησης που αφορούσαν το ΟΑΚΑ συμπεριλαμβανομένου του στεγάστρου Καλατράβα, των κερκίδων, του ποδηλατοδρομίου και των μεταλλικών κατασκευών. Οι μελέτες αυτές είχαν ανατεθεί, αλλά παραμένει ασαφές εάν ολοκληρώθηκαν ποτέ.

    Τον Νοέμβριο του 2022 το ΤΑΙΠΕΔ, στο οποίο έχει περιέλθει το ΟΑΚΑ υπέγραψε σύμβαση για την αναβαθμιση και συντήρηση των εγκαταστάσεων ύψους 1,79 εκ. ευρώ πλέον ΦΠΑ με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

    Σε ανακοίνωσή του μάλιστα τον περασμένο Απρίλιο, ανέφερε ότι βρίσκονταν σε πλήρη εξέλιξη η επιθεώρηση και ο έλεγχος των μεταλλικών κατασκευών «Καλατράβα» στο συγκρότημα του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών (ΟΑΚΑ) έπειτα από σχετικό διαγωνισμό που διενήργησε η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility) του Ταμείου για λογαριασμό του Υφυπουργείου Αθλητισμού και του ΟΑΚΑ.

    Το αντικείμενο του διαγωνισμού αφορούσε σε υπηρεσίες επιθεώρησης και ελέγχου των μεταλλικών κατασκευών και πολυκαρβονικών φύλλων επικάλυψης των εξής κατασκευών του ΟΑΚΑ:

    • Του στεγάστρου του Κεντρικού Σταδίου.

    • Του στεγάστρου του Ποδηλατοδρομίου.

    • Των δύο εισόδων.

    • Του Τείχους των Εθνών

    • Της Αγοράς.

    Σκοπός του ελέγχου ήταν να εντοπιστούν τυχόν προβλήματα που μπορεί ενδεικτικά να αφορούν σε διαβρώσεις, αποφλοιώσεις σε βαφές, προβλήματα σε συγκολλήσεις, προβλήματα σε κοχλιώσεις, αναρτήρες, κλπ. σε στοιχεία των μεταλλικών κατασκευών που χρήζουν αντιμετώπισης, συντήρησης και αποκατάστασης, καθώς και σε προβλήματα στα πολυκαρβονικά φύλλα, στις βάσεις στήριξης τους και στα υλικά στεγανοποίησης και σφράγισης αυτών.

    Στο σημείο αυτό θα πρέπει να επισημανθεί ότι το ΟΑΚΑ δεν είχε λάβει κανονική οικοδομική άδεια και είχε λειτουργήσει με μία άδεια λειτουργίας Ολυμπιακής Εγκατάστασης και με άδειες που επί σειρά ετών χορηγούνταν με Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις.

    Να σημειωθεί ότι το ζήτημα του στεγάστρου και της κατάστασής του είχε φτάσει στη Βουλή από το 2011 με τον τότε υφυπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού Γιώργο Νικητιάδη να σημειώνει στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου ήδη από τότε πως «το στρέγαστρο του Ολυμπιακού Σταδίου είναι μια μεταλλική κατασκευή, η οποία χρήζει συνεχούς συντήρησης και ελέγχου κατά τη διάρκεια της ζωής της, όπως όλες οι μεταλλικές κατασκευές», ενώ συμπλήρωνε πως προετοιμάζονταν οι διεθνείς διαγωνισμοί συντήρησης, οι οποίοι όπως όλα δείχνουν δεν προχώρησαν ποτέ.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Τρέχουν να προλάβουν κι άλλες φωτιές – Σε 49 δάση γίνονται τώρα καθαρισμοί
    Τρέχουν να προλάβουν κι άλλες φωτιές – Σε 49 δάση γίνονται τώρα καθαρισμοί

    Τα έργα που έχει αναθέσει το ΤΑΙΠΕΔ

    Με νωπά τα τραύματα από τις φωτιές στη Σαρωνίδα, το Λουτράκι και τα Δερβενοχώρια και με την πύρινη λαίλαπα στη Ρόδο να κατακαίει κάθε ίχνος δάσους αλλά και να κάνει παρανάλωμα του πυρός σπίτια και ξενοδοχεία, η κυβέρνηση τρέχει ασθμαίνοντας να σώσει οτιδήποτε αν σώζεται από τις δασικές εκτάσεις που έχουν απομείνει ζωντανές…

    Κι ενώ η θερινή σεζόν βρίσκεται στη μέση, οι καύσωνες σε ρόλο Νέρωνα σκάνε αλλεπάλληλοι και η αντιπυρική περίοδος μετρά αντίστροφα, όπως αποκαλύπτει ο ΟΤ βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη εργασίες καθαρισμού σε 49 δασικά οικοσυστήματα. Σε άλλα 35 αναμένεται να εγκατασταθούν συνεργεία, σύντομα.

    Ο ΟΤ παρουσιάζει την εξέλιξη του σχεδίου «AntiNero ΙΙ», ύψους 70 εκ. ευρώ. Πρόκειται για πρόγραμμα του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το οποίο παρέλαβε η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ μόλις στις 24 Μαρτίου, και περιλαμβάνει:

    • Τον καθαρισμό 65.000 στρεμμάτων
    • Τη συντήρηση και διάνοιξη δασικών δρόμων και αντιπυρικών ζωνών συνολικού μήκους 20.122 και 800 χιλιομέτρων αντίστοιχα, σε ευαίσθητα δασικά οικοσυστήματα σε όλη τη χώρα.

    Η επιλογή των δασικών εκτάσεων έγινε από τις δασικές υπηρεσίες του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και η ειδική μονάδα του ΤΑΙΠΕΔ ανέλαβε τους διαγωνισμούς για την ανάθεση των παραπάνω εργασιών.

    Το χρονοδιάγραμμα

    Σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεση του ο ΟΤ, το έργο «AntiNero II» στις 21 Μαρτίου εντάχθηκε για χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

    Στις 24 Μαρτίου υπεγράφη σύμβαση μεταξύ του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, και λίγε μέρες μετά στις 7 Απριλίου το ΤΑΙΠΕΔ δημοσίευσε την πρώτη πρόσκληση υποβολής προσφορών και ακολούθησαν άλλες 16 προσκλήσεις.

    Μέσα σε μόλις τρεις μήνες – έναντι της χρονικής καθυστέρησης του υπουργείου ΠΕΝ να εντάξει το «AntiNero II» στο Ταμείο Ανάκαμψης – το Ταμείο είχε ολοκληρώσει 16 διαδικασίες ανάθεσης, οι οποίες οδήγησαν σε 45 συμβάσεις με αναδόχους, ύψους 67,1 εκατ. Ευρώ καλύπτοντας κρίσιμα δασικά οικοσυστήματα της χώρας.

    Η εξέλιξη των έργων

    Ειδικά συνεργεία έχουν ήδη εγκατασταθεί σε 49 δασικά οικοσυστήματα – σε σύνολο 84 που εντάσσονται στο «AntiNero II» – και εκτελούν δασοτεχνικές εργασίες.

    Στα υπόλοιπα 35 αναμένεται σύντομα να εκδοθούν τα πρωτόκολλα εγκατάστασης.

    Μπορεί το συγκεκριμένο πρόγραμμα να καθυστέρησε να τρέξει από την πλευρά του υπουργείου, ωστόσο, όπως επισημαίνουν πηγές στον ΟΤ, «το γεγονός ότι σε πολλά δάση σε όλη τη χώρα βρίσκονται εγκατεστημένα συνεργεία είναι ιδιαίτερα σημαντικό δεδομένου ότι σε περίπτωση εκδήλωσης πυρκαγιάς μπορούν να αντιληφθούν το συμβάν, να ειδοποιήσουν εγκαίρως τις αρμόδιες αρχές και να τις υποστηρίξουν με τα δικά τους με σκοπό την άμεση καταστολή της».

    Θυμίζουν μάλιστα την περίπτωση της πυρκαγιάς στο Εθνικό Πάρκο Δαδιάς τον Ιούλιο 2022, όταν τα συνεργεία καθαρισμού συνέβαλαν καθοριστικά να μην επεκταθεί η φωτιά στον πυρήνα του δάσους.

    Οι περιοχές με τις εργασίες στα δάση

    Ο ΟΤ δημοσιεύει αναλυτικό πίνακα με τις ημερομηνίες ανάρτησης των 16 Προσκλήσεων, τις ημερομηνίες υπογραφής των 45 συμβάσεων και τις ημερομηνίες έναρξης των εργασιών κάθε σύμβασης, καθώς και το ύψος των συμβάσεων στις περιοχές στις οποίες γίνονται οι δράσεις πυροπροστασίας.

    https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/1-9-536x600.jpg 536w" alt="" pinger-seen="true" width="734" height="822" />
    https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/2-6-513x600.jpg 513w" alt="" pinger-seen="true" width="734" height="858" />
    https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/3-5-600x61.jpg 600w" alt="" pinger-seen="true" width="733" height="74" />

    Πηγή: in.gr

  • ΤΑΙΠΕΔ: Μια προσφορά για την αξιοποίηση ακινήτου με λιθόκτιστο κτίριο στην Ανδρίτσαινα
    ΤΑΙΠΕΔ: Μια προσφορά για την αξιοποίηση ακινήτου με λιθόκτιστο κτίριο στην Ανδρίτσαινα

    Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοίνωσε ότι κατατέθηκε μία προσφορά για την αξιοποίηση ακινήτου 245 τ.μ. με λιθόκτιστο τριώροφο κτίριο 362 τ.μ. στην Ανδρίτσαινα Ηλείας, από την εταιρεία με την επωνυμία «Εστία Εταιρεία Εκμετάλλευσης Ακινήτων Ι.Κ.Ε.».


    Η διαδικασία αξιολόγησης της προσφοράς προκειμένου να διαπιστωθεί η πλήρωση των προβλεπόμενων κριτηρίων θα εκκινήσει άμεσα, ενώ σε επόμενη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ θα αποσφραγιστεί η οικονομική προσφορά, ακολουθώντας όλες τις
προβλεπόμενες διαδικασίες.


    Το ακίνητο ευρίσκεται εντός των ορίων του Δημοτικού Διαμερίσματος Ανδρίτσαινας, εκτός Ζώνης Οικιστικού Ελέγχου και δεν δεσμεύεται από χρήσεις γης. Νομικός Σύμβουλος του έργου είναι η KLC Law Firm και Τεχνικός Σύμβουλος ο κ. Δημήτρης Καπνιάς.

    Ουσιαστικά σύμφωνα με την ανάρτηση του ΤΑΙΠΕΔ αφορά το κτίριο που παλιότερα στέγαζε το Ειρηνοδικείο Ανδρίτσαινας, ένα τριώροφο λιθόκτιστο κεραμοσκεπές κτίσμα προ του 1935 που αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα της τοπικής αρχιτεκτονικής και βρίσκεται στην επαρχιακή οδό Μεγαλόπολης – Ανδρίτσαινας, στην συνοικία Αγίας Βαρβάρας Ανδρίτσαινας.

  • Τι έγραφε το mail-φάρσα για βόμβα σε «Ελ. Βενιζέλος»-νοσοκομεία: «Στο όνομα του Αλλάχ πρέπει να πεθάνετε»
    Τι έγραφε το mail-φάρσα για βόμβα σε «Ελ. Βενιζέλος»-νοσοκομεία: «Στο όνομα του Αλλάχ πρέπει να πεθάνετε»

    Αναστάτωση σε έξι μεγάλα νοσοκομεία προκλήθηκε χθες το πρωί της Τρίτης μετά από e-mail που προειδοποιούσε για τοποθέτηση βόμβας από έναν υποτιθέμενο «εξτρεμιστή του Ισλάμ».

    Σύμφωνα με πληροφορίες του Star, ο αποστολέας φέρεται να είναι ισλαμιστής ο οποίος δήλωνε έτοιμος «να χύσει το αίμα του για το Ισλάμ».

    «Στο όνομα του Αλλάχ και του προφήτη μας Μωάμεθ πρέπει να πεθάνετε», έγραφε στο απειλητικό e-mail του.

    Από τις φωτογραφίες που παρουσίασε το Star, ο «ισλαμιστής» φέρεται να έγραψε στο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: «Είμαι ο ιμάμης Βλαντ Σεβελίεφ, από την οργάνωση των Ταλιμπάν. Είμαι Τατάρος Μουσουλμάνος και είμαι έτοιμος να χύσω το αίμα μου για το Ισλάμ. Σήμερα θα ανατινάξω τα νοσοκομεία σας στην Αθήνα. Υπάρχουν TNT βόμβες στα νοσοκομεία σας και σύντομα θα ανατιναχθούν. Στο όνομα του Αλλάχ και του προφήτη Μωάμεθ πρέπει να πεθάνετε».

    Μετά από αυτό το μήνυμα οι αστυνομικοί ήλεγξαν όλους τους χώρους, χωρίς όμως να βρεθεί κάτι, ενώ γίνεται έρευνα προκειμένου να εντοπιστεί η πηγή της απειλής.

    Το χρονικό με τα e-mails

    Συναγερμός σήμανε χθες το πρωί στις Αρχές μετά από mail-φάρσα, όπως αποδείχθηκε, που έφτασε τόσο στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος όσο και σε αρκετά νοσοκομεία της χώρας, το οποίο, με αναφορές στο Ισλάμ, ενημέρωνε για τοποθέτηση βόμβας.

    Αμέσως στο «Ελ. Βενιζέλος» βρέθηκαν δυνάμεις της Αστυνομίας και των ΤΕΕΜ που ερεύνησαν τους χώρους του αεροδρομίου, δίχως ωστόσο να εντοπίσουν τίποτα ύποπτο.

    Υπενθυμίζεται ότι αυτή είναι η δεύτερη φορά μέσα σε λίγες ημέρες που προκαλείται αναστάτωση στο «Ελ. Βενιζέλος», καθώς την περασμένη Κυριακή αεροσκάφος της Ryanair προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο συνοδευόμενο από μαχητικά F-16 μετά από ειδοποίηση για βόμβα.

    Και σε έξι νοσοκομεία εστάλη το ίδιο mail

    Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες από αστυνομικές πηγές, το συγκεκριμένο ηλεκτρονικό μήνυμα από άγνωστο αποστολέα, εκτός από το αεροδρόμιο των Αθηνών, έφτασε και σε έξι νοσοκομεία της πρωτεύουσας προκαλώντας αναστάτωση στο προσωπικό. Και σ' αυτήν την περίπτωση ειδοποιήθηκαν άμεσα οι Αρχές, οι οποίες έσπευσαν προκειμένου να ερευνήσουν τους χώρους σε περίπτωση που οι αναφορές του mail ήταν αληθινές.

    Πρόκειται για τα νοσοκομεία «Ευαγγελισμός», «Γεννηματάς», «Τζάνειο», «Παμμακάριστος», «Παίδων» και «Ερρίκος Ντυνάν». Όπως προαναφέρθηκε, στο mail γινόταν αναφορά στο Ισλάμ, ωστόσο μέχρι αυτήν την ώρα δεν έχει προκύψει κάτι.

    Πηγή: Ιefimerida.gr

  • Επένδυση στο Ελληνικό: Έπεσαν οι υπογραφές μεταξύ Lamda Development – TAIΠΕΔ
    Επένδυση στο Ελληνικό: Έπεσαν οι υπογραφές μεταξύ Lamda Development – TAIΠΕΔ

    Την μεταβίβαση των μετοχών της «Ελληνικό Α.Ε.» υπέγραψαν ο Εντεταλμένος Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Παναγιώτης Σταμπουλίδης και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lamda Development, κ. Οδυσσέας Αθανασίου

    Μία από τις πλέον εμβληματικές αξιοποιήσεις της δημόσιας περιουσίας ολοκληρώνεται σήμερα από το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία - μέλος του Υπερταμείου, με την υπογραφή από το Ταμείο και την HELLINIKON GLOBAL I S.A., θυγατρική της Lamda Development, του ιδιωτικού συμφωνητικού μεταβίβασης μετοχών για την απόκτηση του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας «Ελληνικό Α.Ε.».

    Την μεταβίβαση των μετοχών της «Ελληνικό Α.Ε.» υπέγραψαν ο Εντεταλμένος Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Παναγιώτης Σταμπουλίδης και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lamda Development, κ. Οδυσσέας Αθανασίου, σηματοδοτώντας την έναρξη της αξιοποίησης της έκτασης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού και του παραλιακού μετώπου του Αγίου Κοσμά και την μεγαλύτερη αστική ανάπλαση της Ευρώπης.

    Η υπογραφή έγινε παρουσία του υπουργού Οικονομικών, κ. Χρήστου Σταϊκούρα, του υπουργού Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. 'Αδωνι Γεωργιάδη, του αναπληρωτή υπουργού Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Νίκου Παπαθανάση και του διευθύνοντος συμβούλου του Υπερταμείου (ΕΕΣΥΠ), κ. Γρηγόρη Δ. Δημητριάδη.

    Το ΤΑΙΠΕΔ εισέπραξε το ποσό των 300 εκατ. ευρώ ως πρώτη δόση από το τίμημα των συνολικά 915 εκατ. ευρώ και επιπλέον, παρέλαβε την εγγυητική επιστολή πιστούμενου τιμήματος μέγιστου ποσού 347.191.349 ευρώ.

    Ο Εντεταλμένος Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Παναγιώτης Σταμπουλίδης δήλωσε: «Απαιτήθηκαν σχεδόν δέκα χρόνια από τη στιγμή που ξεκίνησε ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση του Ελληνικού το 2012 μέχρι και τη μεταβίβαση της Ελληνικό Α.Ε. Η σημερινή υπογραφή σφραγίζει την υλοποίηση μιας εμβληματικής για την αναπτυξιακή πορεία της χώρας επένδυσης, η οποία προσεγγίζει τα 8 δισ. ευρώ και δημιουργεί την προοπτική χιλιάδων θέσεων εργασίας με πολλασιαστικά οικονομικά οφέλη για το ελληνικό δημόσιο, την τοπική και ευρύτερη οικονομία και κοινωνία. Η Αττική τα επόμενα χρόνια θα αποκτήσει το μεγαλύτερο αστικό πάρκο σε όλη την Ευρώπη. Τέλος, θα ήθελα να ευχαριστήσω τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ για την άοκνη προσπάθεια και αφοσίωση που επέδειξαν, τους νομικούς και τεχνικοοικονομικούς συμβούλους μας, καθώς και όλους όσοι συνέβαλαν τα μέγιστα για να ολοκληρωθεί αυτό το εξαιρετικά απαιτητικό έργο».

    Πηγή: ethnos.gr

  • Πανδημία: Αποζημίωση 300 εκατ. ευρώ σε Αερολιμένα Αθηνών και Fraport για το 2020
    Πανδημία: Αποζημίωση 300 εκατ. ευρώ σε Αερολιμένα Αθηνών και Fraport για το 2020

    Τι ορίζει το σχέδιο νόμου που κατέθεσε στη Βουλή το υπουργείο Οικονομικών

    Τα 300 εκατομμύρια ευρώ ξεπερνά η αποζημίωση του Ελληνικού Δημοσίου προς τη Fraport-Greece, η οποία διαχειρίζεται τα 14 μεγάλα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας και τον Διεθνή Αερολιμένα της Αθήνας «Ελευθέριος Βενιζέλος» ως αντιστάθμισμα των απωλειών που υπέστησαν από την καθίζηση του κλάδου το 2020 εξαιτίας της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων που ακολούθησαν. Οι αποζημιώσεις θα δοθούν είτε ως απαλλαγές είτε ως καταβολή ποσών.

    Ειδικότερα, η αποζημίωση για τη Fraport-Greece ύψους 177,9 εκατομμύρια ευρώ για τις ζημίες που υπέστη δεν θα καταβληθεί στην εταιρεία αλλά αυτή θα απαλλαγεί από τμήμα των ετήσιων σταθερών και μεταβλητών τιμημάτων που καταβάλλει, ενώ για το αεροδρόμιο της Αθήνας προβλέπεται οικονομική ενίσχυση ύψους 130 εκατομμυρίων ευρώ.

    Να σημειωθεί ότι οι συγκεκριμένες αποζημιώσεις αφορούν αποκλειστικά το πρώτο έτος της πανδημίας (2020), και όχι το 2021 οπότε και ίσχυσαν εκ νέου περιοριστικά μέτρα για μεγάλο χρονικό διάστημα. Γι΄αυτό το λόγο και στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους αναφέρεται ξεκάθαρα σε νέα «ενδεχόμενη δαπάνη ή απώλεια εσόδων από την περίπτωση συνομολόγησης νέας αποζημίωσης υπέρ του παραχωρησιούχου για την οικονομική χρήση 2021».

    Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, το οποίο κατέθεσε στη Βουλή το υπουργείο Οικονομικών, καθορίζεται στο ύψος των 177,9 εκατομμυρίων ευρώ το ποσό της αποζημίωσης της Fraport-Greece για το έτος 2020. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί στη διαφορά των πραγματοποιηθέντων κερδών σε σχέση με τα οριζόμενα στη Σύμβαση Παραχώρησης.

    Η αποζημίωση στη Fraport-Greece θα καταβληθεί με συμψηφισμό καθώς ο παραχωρησιούχος δε θα καταβάλλει την ετήσια αμοιβή παραχώρησης για τα έτη 2019, 2020 και 2021, ενώ όπως επισημαίνεται συμφωνείται «υπό τις οριζόμενες προϋποθέσεις το ενδεχόμενο μη καταβολής της ανωτέρω αμοιβής και για το έτος 2022».

    Επιπλέον για το 2023 και μετά μετατίθεται και η αποζημίωση της Μεταβλητής Αμοιβης Παραχώρησης, αφού στη νέα συμφωνία ορίζεται πως «για το έτος 2020 συμφωνείται ο συμψηφισμός της αποζημίωσης με τη Μεταβλητή Αμοιβή Παραχώρησης, η οποία θα οφείλεται εκ νέου για το έτος 2022 και μεtά. Για το έτος 2021 συμφωνείται υπό τις οριζόμενες προϋποθέσεις το ενδεχόμενο της εκ νέου καταβολής της ανωτέρω αμοιβής για το έτος 2023 και μετά».

    Παράλληλα ορίζεται οτι σε περίπτωση που τα οικονομικά αποτελέσματα του παραχωρησιούχου υπολείπονται και πάλι των προβλεπόμενων από το εφαρμοζόμενοι οικονομικό μοντέλο, τα δύο μέρη θα εξετάσουν την ικανοποίηση τυχόν δικαιωμάτων και την εκπλήρωση τυχόν υποχρεώσεών τους σύμφωνα με τη Σύμβαση παραχώρησης, ενώ τυχόν αποζημίωση του παραχωρησιούχου μπορεί να συμψηφιστεί με οποιαδήποτε ετήσια ή μεταβλητή αμοιβή παραχώρησης και μετά το 2022.

    Για το Αεροδρόμιο της Αθήνας ορίζεται ότι χορηγείται κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης οικονομική ενίσχυση στην εταιρία «Δεθνής Αερολιμένας Αθηνών» έως του ποσό των 130 εκατομμυρίων ευρώ, για την οποία θεσπίζεται ειδικό προνομιακό φορολογικό καθεστώς. Η ενίσχυση θα δοθεί ως εξής:

    • Άμεση επιχορήγηση έως του ποσού των 51,6 εκ. ευρώ.
    • Δια συμψηφισμού υποχρεώσεων καταβολής αμοιβής συνολικού ύψους 78,4 εκατ. ευρώ καταβλητέων τα έτη 2020, 2021 και 2022.

    Το υπουργείο Οικονομικών σημειώνει ότι «η πρόβλεψη αυτή καθίσταται απαραίτητη διότι πρόκειται για καίριες υποδομές της χώρας, των οποίων η εύρυθμη λειτουργία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ομαλή διαβίωση στις περιοχές που εξυπηρετούν, και επειδή οι συγκεκριμένες υποδομές υπέστησαν ιδιαίτερα βαρύ πλήγμα από το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης και τους συνακόλουθους, αναγκαίους, περιορισμούς στις μετακινήσεις».

    Αναφέρεται ότι μετά το ξέσπασμα της πανδημίας του κορoνοϊού COVID-19 μειώθηκε παγκοσμίως η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια. Ειδικά στα αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport, η επιβατική κίνηση περιορίσθηκε για το έτος 2020 σε ποσοστό 70,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του έτους 2019 και σε ποσοστό 72,1% σε σχέση με τις προβλέψεις του Οικονομικού Μοντέλου.

    Αντίστοιχα στο Αεροδρόμιο της Αθήνας, η πτώση της επιβατικής κίνησης το 2020 ξεπέρασε το 68%, αλλά η εταιρία «ανταποκρινόμενη στον κρίσιμο ρόλο της ως φορέα λειτουργίας και διαχείρισης μιας στρατηγικής υποδομής για τη χώρα, συνέχισε – καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους 2020 - τη λειτουργία του αεροδρομίου, διασφαλίζοντας την εξυπηρέτηση της ελάχιστης εναπομείνασας εμπορικής αεροπορικής κίνησης, αλλά και των εθνικών αναγκών στο πλαίσιο της κρίσης. Ωστόσο, η συνέχιση της λειτουργίας με ταυτόχρονη σχεδόν καθολική έλλειψη εσόδων έχει ιδιαίτερα επιβαρυντικές συνέπειες στην επιχειρηματική βιωσιμότητα της εταιρείας και στη διατήρηση των θέσεων εργασίας», σημειώνεται.

    Στην έκθεση συνεπειών του σχεδίου νόμου υπογραμμίζεται ότι μέτρα κρατικών ενισχύσεων στο πλαίσιο αποζημίωσης των διαχειριστών των αεροδρομίων για την επανόρθωση ζημιών που προκαλούνται από έκτακτα γεγονότα, με τη μορφή άμεσων επιχορηγήσεων έχουν θεσπίσει η Πολωνία, η Γερμανία, η Ιταλία, η Ιρλανδία, η Σλοβακία, η Σκωτία και η Ρουμανία, η οποία, μάλιστα, θέσπισε μέτρο χορήγησης ατομικής ενίσχυσης, με τη μορφή άμεσης επιδότησης, προς το αεροδρόμιο της Timișoara, η Δανία, το Βέλγιο και η Κύπρος.

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Το πρώτο 5G Campus Network στην Ελλάδα από την COSMOTE για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών
    Το πρώτο 5G Campus Network στην Ελλάδα από την COSMOTE για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών

    Πιλοτικό use case διαχείρισης συμβάντων και φυσικής ασφάλειας - Αξιοποίηση του live δικτύου 5G της COSMOTE στο αεροδρόμιο

    Το πρώτο 5G campus network στην Ελλάδα δημιουργήθηκε από την COSMOTE στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, για πιλοτική εφαρμογή (use case) διαχείρισης συμβάντων και φυσικής ασφάλειας εσωτερικών ή εξωτερικών χώρων. Πρόκειται για το πρώτο ιδιωτικό δίκτυο στη χώρα με υποδομή κινητής τηλεφωνίας 5ης γενιάς, το οποίο βασίστηκε στο live COSMOTE 5G δίκτυο στο αεροδρόμιο.

    Αξιοποιώντας το 5G campus network, και μέσω ειδικού εξοπλισμού τοποθετημένου σε κινούμενο όχημα τύπου «follow me», μεταφέρθηκε εικόνα υψηλής ευκρίνειας στο κέντρο επιχειρήσεων του αεροδρομίου (ASOC) από περιοχές ιδιαίτερου επιχειρησιακού ενδιαφέροντος ή και περιορισμένης πρόσβασης (πεδία ελιγμών αεροσκαφών, θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών, συστήματα διαδρόμου απογείωσης & προσγείωσης). Χάρη στην υποδομή 5G, η μεταφορά της εικόνας έγινε σε πραγματικό χρόνο, με μηδενική καθυστέρηση και με ασφάλεια διαβίβασης.

    Το συγκεκριμένο απαιτητικό πιλοτικό use case αποτελεί ένα μόνο χαρακτηριστικό παράδειγμα χρήσης του 5G campus network. Μπορεί, επίσης, να εξασφαλίσει την απρόσκοπτη λειτουργία εξελιγμένων, κρίσιμων εφαρμογών που αφορούν στην οργάνωση και τη λειτουργία αεροδρομικών υποδομών, να διευκολύνει τις αερομεταφορές, αλλά και να συμβάλει δραστικά στην καλύτερη εμπειρία και εξυπηρέτηση επιβατών, επισκεπτών και επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην αεροδρομική κοινότητα.

    Όπως δήλωσε ο κ. Αλέξανδρος Ζιώμας, Διευθυντής της Επιχειρηματικής Μονάδας Συστημάτων Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του ΔΑΑ: «Η υλοποίηση της στρατηγικής μας εστιάζει στο “ψηφιακό αεροδρόμιο” και οι δράσεις μας στη κατεύθυνση αυτή είναι σε εξέλιξη. Αναμφίβολα, η αξιοποίηση των δυνατοτήτων της τεχνολογίας 5G σε συνδυασμό με το Internet of Things (IoT), την τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ), τις εφαρμογές εικονικής (VR) και επαυξημένης πραγματικότητας (AR), αποτελούν τις βασικές προϋποθέσεις για την ανάπτυξη των εφαρμογών που θα επιτρέψουν μια τέτοια μετάβαση. Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών αποτελεί διαχρονικά πρωτοπόρο φορέα υιοθέτησης και εφαρμογής καινοτόμων τεχνολογιών και ψηφιακών λύσεων. Παρά τις δυσκολίες που επέφερε η πανδημία, η ενίσχυση της λειτουργικότητας του αεροδρομίου σε κάθε δραστηριότητά του, αλλά και η διαρκής βελτίωση της ταξιδιωτικής εμπειρίας των επιβατών μας, παρέμεινε και παραμένει ο κύριος στόχος και το πρωταρχικό μέλημα του ΔΑΑ.»

    Ο Executive Director Ανάπτυξης & Λειτουργίας Δικτύου Κινητής και Σταθερής Ομίλου ΟΤΕ, κ. Γιώργος Τσώνης, δήλωσε: «Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που φέραμε άλλη μια πρωτιά υλοποιώντας με επιτυχία το πρώτο 5G campus network στην Ελλάδα στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, και δείξαμε τις δυνατότητες του δικτύου με ένα απαιτητικό πιλοτικό use case. To 5G campus network είναι ένα σύνθετο έργο, που δείχνει το δρόμο για την αξιοποίηση του 5G σε ποικίλους τομείς όπως η βιομηχανία, η υγεία, οι μεταφορές, οι «έξυπνες» πόλεις, η εκπαίδευση, κ.ά. Το 5G που πρώτη έφερε η COSMOTE στην Ελλάδα, δημιουργεί νέες προοπτικές ανάπτυξης και ψηφιακοποίησης κράτους και επιχειρήσεων, και θα αποτελέσει την τεχνολογική πύλη για να φέρουμε το μέλλον στο σήμερα. Με την τεχνολογία, δημιουργούμε έναν κόσμο καλύτερο για όλους».

    aia logo

    Τα πλεονεκτήματα των 5G campus networks

    Τα ιδιωτικά δίκτυα κινητής υπερέχουν σε ασφάλεια και σταθερότητα, καθώς επιτρέπουν την αξιοποίηση συγκεκριμένου φάσματος, αποδίδοντας κορυφαία ποιότητα και αξιοπιστία χωρίς παρεμβολές. Υποστηρίζουν την πλήρη κινητικότητα ανθρώπων, οχημάτων, μηχανών και συστημάτων, ενώ παρέχουν απόλυτη ευελιξία για κάθε μελλοντική χρήση σε άλλες εφαρμογές.

    Το 5G campus network, με μηδενική χρονοκαθυστέρηση και πολύ υψηλή χωρητικότητα και ταχύτητα μετάδοσης δεδομένων, αποτελεί μια καινοτόμο τεχνολογική λύση συνδεσιμότητας που θα συμβάλλει σημαντικά στον ψηφιακό μετασχηματισμό στη χώρα, επιταχύνοντας την ανάπτυξη της επόμενης γενιάς αερομεταφορών και υπηρεσιών των αεροδρομίων, αλλά και νευραλγικών τομέων της οικονομίας όπως είναι η βιομηχανία, τα logistics, ο τουρισμός κ.α.

    (Δελτίο Τύπου)

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch