Πέμπτη, 08 Οκτωβρίου 2020 10:24

Νέα απάτη στις ηλεκτρονικές συναλλαγές μέσω e-banking - Καμπανάκι από τις τράπεζες

Γράφτηκε από
Ad Slot

Οι δράστες τηλεφωνούν, συνήθως από το εξωτερικό, σε ανυποψίαστους πολίτες και υποδύονται τεχνικούς από μεγάλη εταιρεία πληροφορικής. Αφού εγκαταστήσουν τις εφαρμογές τους έχουν πλήρη έλεγχο στις ηλεκτρονικές συσκευές των ανυποψίαστων πολιτών

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει η Ελληνική Ένωση Τραπεζών στους καταναλωτές ενημερώνοντας τους για απάτης που αφορά τηλεφωνικές κλήσεις για υποτιθέμενη βλάβη υπολογιστή. Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, «η ΕΕΤ ενημερώνει το συναλλακτικό κοινό για μια νέα τυπολογία απάτης που έχει εμφανιστεί και γίνεται με τη μέθοδο της επισκευής υποτιθέμενης βλάβης υπολογιστή ή παροχής υπηρεσιών τεχνικής υποστήριξης (“technical support scams”).

Οι δράστες τηλεφωνούν, συνήθως από το εξωτερικό, σε ανυποψίαστους πολίτες και υποδύονται τεχνικούς από μεγάλη εταιρεία πληροφορικής. Η τηλεφωνική συνομιλία γίνεται μάλιστα αρκετές φορές στα αγγλικά. Με πρόφαση ότι ο υπολογιστής τους ή / και η φορητή συσκευή τους είναι “μολυσμένα” από κακόβουλο λογισμικό ζητούν να εγκαταστήσουν λογισμικό απομακρυσμένης πρόσβασης, για τη δήθεν επιδιόρθωση – αποκατάσταση του προβλήματος».

Πώς λειτουργούν οι εφαρμογές

Οι εφαρμογές αυτές, αφότου εγκατασταθούν, επιτρέπουν στους δράστες να έχουν πλήρη έλεγχο στις ηλεκτρονικές συσκευές των ανυποψίαστων πολιτών, τους οποίους στη συνέχεια εξαπατούν για να τους «δώσουν» και τους προσωπικούς κωδικούς τους πρόσβασης στο e-banking (user name, password, κ.λπ.), καθώς και τους κωδικούς μίας χρήσης που λαμβάνουν μέσω SMS (SMS One-Time-Password/OTP). Οι δράστες προβαίνουν στη συνέχεια σε μεταφορές χρημάτων από τους λογαριασμούς (e-banking) των θυμάτων τους σε τραπεζικούς λογαριασμούς που ελέγχουν οι ίδιοι ή οι συνεργοί τους.

Καθώς οι δράστες χρησιμοποιούν τα πραγματικά στοιχεία που έχουν υποκλέψει από τους πολίτες, οι τράπεζες δεν μπορούν να γνωρίζουν ότι ο πελάτης τους στο e-banking έχει πέσει θύμα τέτοιας εξαπάτησης και δεν μπορούν οι ίδιες να προβούν σε κατάλληλα μέτρα πρόληψης και αποτροπής τέτοιων κακόβουλων ενεργειών. Για τον λόγο αυτό ενημερώνουν το συναλλακτικό κοινό, καθώς η ευαισθητοποίηση και η συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων μερών αποτελεί τον βέλτιστο τρόπο πρόληψης και αποτροπής των ηλεκτρονικών απατών, ειδικά αυτή την περίοδο, όπου η χρήση ηλεκτρονικών υπηρεσιών έχει αυξηθεί σημαντικά σε παγκόσμιο επίπεδο λόγω της πανδημικής κρίσης. Τη συγκυρία αυτή προσπαθούν να εκμεταλλευτούν οι επίδοξοι δράστες και πρέπει με την πρόληψη να τους εμποδίσετε.

Χρήσιμες Συμβουλές

Εάν κάποιος σας καλεί από άγνωστο αριθμό, ειδικά από το εξωτερικό και ισχυρίζεται ότι είναι από οποιαδήποτε εταιρεία πληροφορικής, χωρίς να έχετε δηλώσει κάποια βλάβη του υπολογιστή σας, να διακόπτετε την κλήση. Mην προχωράτε ποτέ στην εγκατάσταση του προτεινόμενου από αγνώστους λογισμικού απομακρυσμένης διαχείρισης. Μην αποκαλύπτετε για κανέναν λόγο σε τρίτους τους κωδικούς πρόσβασής σας στο e-banking, τους κωδικούς μίας χρήσης που λαμβάνετε μέσω SMS, καθώς και τα προσωπικά και οικονομικά σας στοιχεία. Εάν έχετε πέσει θύμα αυτού του τύπου απάτης και έχετε διαπιστώσει συναλλαγές οι οποίες δεν έχουν την έγκρισή σας ενημερώστε άμεσα την τράπεζά σας.

Πηγή: Ethnos.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 08 Οκτωβρίου 2020 10:25

Σχετικά Άρθρα

  • Φοροδιαφυγή: POS και ηλεκτρονικές συναλλαγές εκτινάσσουν τα φορολογικά έσοδα
    Φοροδιαφυγή: POS και ηλεκτρονικές συναλλαγές εκτινάσσουν τα φορολογικά έσοδα

    Το πρώτο εξάμηνο εφέτος τα έσοδα από τον ΦΠΑ παρουσίασαν αύξηση 10,3% - Οι επόμενες παρεμβάσεις του υπουργείου Οικονομικών

    Η επιχείρηση περιστολής της φοροδιαφυγής αποδίδει καρπούς και επιτρέπει στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης να σχεδιάσει τις επόμενες κινήσεις του για τη μείωση των φόρων την επόμενη τριετία.
    Η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS και η εξάπλωση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, σταδιακά σε όλο και μεγαλύτερο εύρος της οικονομικής δραστηριότητας, σε συνδυασμό με τους ελεγχους της ΑΑΔΕ, ανοίγει το δρόμο για την επίτευξη του στόχου αύξησης των ετήσιων εσόδων από τη φοροδιαφυγή στα 2,5 δισ ευρώ έως το 2027 και διευρύνει τα περιθώρια για μείωση των φορολογικών επιβαρύνσεων που αποτελεί βασική δέσμευση της κυβέρνησης.
    Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία για την πορεία των φορολογικών εσόδων, σύμφωνα με τα οποία το πρώτο εξάμηνο εφέτος τα έσοδα από τον ΦΠΑ παρουσίασαν αύξηση 10,3% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό εξάμηνο, γεγονός που αποδίδεται στις παρεμβάσεις που αφορούν στην επέκταση των ηλεκτρονικών συναλλαγών καθώς και στην ανάπτυξη της οικονομίας

    Η πολιτική αυτή του υπουργείου Οικονομικών θα συνεχιστεί, όπως έχει προαναγγείλει ο υπουργός Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης. Έτσι, από το 2025 θα τεθούν σε υποχρεωτική εφαρμογή τα ηλεκτρονικά τιμολόγια σύμφωνα με τις αποφάσεις που έχουν ανακοινωθεί, ενώ θα επεκταθεί η χρήση POS στις λιανικές πωλήσεις περισσότερων κλάδων της οικονομίας.

    Ήδη σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία για την εφαρμογή του νέου αυτοκόλλητου σήματος στα ΤΑΞΙ που θα ενημερώνει τους πελάτες για την υποχρέωση των επαγγελματιών να δέχονται πληρωμές μέσω POS. Είναι ενδεικτικό ότι, χωρίς ακόμη να έχει εφαρμοστεί το μέτρο, οι ηλεκτρονικές συναλλαγές στα ΤΑΞΙ κινούνται με διπλάσιο ρυθμό σε σχέση με το 2023. Χαρακτηριστική, επίσης, για τα αποτελέσματα από την αύξηση της χρήσης των ηλεκτρονικών συναλλαγών είναι η αύξηση του δηλωθέντος τζίρου στην εστίαση που συνοδεύεται από αύξηση των δηλωθέντων φιλοδωρημάτων κατά 400 εκατ. ευρώ.

    Ακόμη μία από τις παρεμβάσεις στις οποίες θα προχωρήσει το οικονομικό επιτελείο μέσα στο πρώτο τετράμηνο του επόμενου έτους είναι και η διεύρυνση της χρήσης συστημάτων άμεσων πληρωμών, όπως το IRIS, προκειμένου να καλύψουν το σύνολο των επιχειρήσεων. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία 3,3 εκατ. ΙΒΑΝ έχουν συνδεθεί με το IRIS..

    Χαρακτηριστικά για την επέκταση των ηλεκτρονικών συναλλαγών και την αύξηση του τζίρου που δηλώνεται στις φορολογικές αρχές από βασικές οικονομικές δραστηριότητες είναι τα ακόλουθα στοιχεία που ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών:

    - Ο τζίρος των συναλλαγών μέσω POS στον κλάδο της εστίασης το οκτάμηνο Ιανουαρίου - Αυγούστου εφέτος ανήλθε σε 5,5 δισ. ευρώ, σημαντικά υψηλότερος (κατά 700 εκατ ευρώ) του τζίρου των 4,8 δισ ευρώ του αντίστοιχου διαστήματος πέρυσι. Στο υπουργείο Οικονομικών εκτιμούν ότι σε ετήσια βάση το τζίρος αυτός θα ανέλθει στα 7,9 δισ ευρώ, υψηλότερος κατά 1,1 δισ ευρώ του αντίστοιχου περυσινού (6,8 δισ ευρώ)

    - Στον κλάδο των κομμωτηρίων και στις υπηρεσίες προσωπικής φροντίδας ο τζίρος που δηλώθηκε μέσω POS στο οκτάμηνο του 2023 ήταν 326 εκατ. ευρώ ενώ στο διάστημα Ιανουαρίου -Αυγούστου 2024 ανήλθε στα 371 εκατ. ευρώ. Συνολικά το 2024, εκτιμάται πως ο τζίρος του συγκεκριμένου κλάδου θα φτάσει τα 575 εκατ. ευρώ με αύξηση κοντά στο 14% από πέρυσι.

    - Στα ταξί οι εισπράξεις μέσω POS εκτινάχθηκαν κατά 177% συγκριτικά με το αντίστοιχο οκτάμηνο πέρυσι. Ειδικότερα, το οκτάμηνο φέτος εμφανίστηκαν εισπράξεις 50 εκατ ευρώ έναντι 18 εκατ ευρώ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Εκτιμάται ότι σε ετήσια βάση το σύνολο του τζίρου μέσω ηλεκτρονικών συναλλαγών στον συγκεκριμένο κλάδο θα ανέλθει στα 73 εκατ ευρώ από 26 εκατ ευρώ πέρυσι.

    Η άλλη όψη του νομίσματος περιστολής της φοροδιαφυγής είναι η επιβράβευση των συνεπών φορολογουμένων. Ο Κ. Χατζηδάκης ανακοίνωσε στις αρχές της εβδομάδος αλλαγές στην διαδικασία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων με βάση τις οποίες επιβραβεύονται με υψηλότερη έκπτωση οι φορολογούμενοι που προχωρούν έγκαιρα στην υποβολή της φορολογικής τους δήλωσης και καταβάλλουν εφάπαξ το φόρο εισοδήματος.

    Ετσι, η έκπτωση φόρου από 3% που ίσχυε έως τώρα αυξάνεται στο 4% εφόσον η δήλωση υποβληθεί εντός του πρώτου ενάμιση μήνα της προθεσμίας υποβολής των φορολογικών δηλώσεων, που ορίζεται σταθερά πλέον στις 15 Μαρτίου και θα ολοκληρώνεται στις 15 Ιουλίου.

    Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ - Protothema.gr
  • Φορολοταρία: Ένας υπερτυχερός τη Δευτέρα θα κερδίσει 50.000 ευρώ
    Φορολοταρία: Ένας υπερτυχερός τη Δευτέρα θα κερδίσει 50.000 ευρώ

    Ξεκινά τη Δευτέρα η νέα φορολοταρία του Δημοσίου - Μεγαλύτερα δώρα, λιγότεροι τυχεροί

    Ξεκινά τη Δευτέρα, 28 Φεβρουάριου η νέα φορολοταρία του Δημοσίου η μηνιαία κλήρωση θα μοιράζει σε έναν υπερτυχερό το ποσό των 50.000 ευρώ, ενώ προβλέπει και μία ετήσια κλήρωση με το έπαθλο να αγγίζει τα 100.000 ευρώ.

    Μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2021 η φορολοταρία μοίραζε το ποσό των 1.000 ευρώ σε 1.000 τυχερούς. Από τον Ιανουάριο του 2022 όμως τα βραβεία κλιμακώνονται και κυμαίνονται μεταξύ των 1.000 και 50.000 ευρώ.

    Στην πρώτη κλήρωση της χρονιάς θα μπουν οι αποδείξεις ηλεκτρονικών αγορών που πραγματοποιήθηκαν τον περασμένο μήνα, δηλαδή τον Ιανουάριο.

    Την ίδια ώρα, «μπόνους» λαχνών ανάλογα με την οικογενειακή κατάσταση, το ύψος του εισοδήματος και την αξία των ηλεκτρονικών αποδείξεων θα κερδίζουν οι φορολογούμενοι που χρησιμοποιούν ηλεκτρονικό χρήμα στις καθημερινές συναλλαγές τους και θα συμμετέχουν κάθε μήνα στη φορολοταρία της ΑΑΔΕ.

    Αφορολόγητο το έπαθλο

    Σημειώνεται ότι το χρηματικό έπαθλο είναι αφορολόγητο, δεν αποτελεί εισόδημα και δεν υπόκειται σε καμιά κράτηση υπέρ του Δημοσίου ή τρίτου.

    Σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται στη σχετική διαδικασία το έπαθλο από τη φορολοταρία για τους φορολογούμενους είναι αφορολόγητο, δεν αποτελεί εισόδημα και δεν υπόκειται σε καμιά κράτηση υπέρ του Δημοσίου ή τρίτου.

    Κάθε μήνα η φορολοταρία θα κληρώνει και μετά θα πληρώνει 556 τυχερούς λαχνούς ως εξής:

    1 που κερδίζει 50.000 ευρώ,

    5 που κερδίζουν 20.000 ευρώ,

    50 που κερδίζουν 5.000 ευρώ και

    500 που κερδίζουν από 1.000 ευρώ.

    Πως γίνεται η πληρωμή των κερδών

    1. Η πληρωμή των επάθλων γίνεται από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων. Τα χρηματικά έπαθλα πιστώνονται στον λογαριασμό πληρωμών που έχει δηλώσει ή θα δηλώσει ο ενδιαφερόμενος για το σκοπό αυτό στο myAADE της ΑΑΔΕ, στην επιλογή «Μητρώο και Επικοινωνία» και στον οποίο απαιτείται να εμφανίζεται ως δικαιούχος.

    2. Στους πολίτες που κληρώνονται και δεν έχουν δηλώσει λογαριασμό πληρωμών, δίνεται προθεσμία τριών (3) μηνών από την επομένη της ημερομηνίας διεξαγωγής της κλήρωσης, προκειμένου να δηλώσουν στην ΑΑΔΕ, τον λογαριασμό στον οποίο επιθυμούν να πιστωθεί το χρηματικό έπαθλο. Η πίστωση του ποσού στην περίπτωση αυτή γίνεται ατόκως, μετά τη δήλωση του λογαριασμού πληρωμών.

    3. Σε περίπτωση που δεν δηλωθεί λογαριασμός πληρωμών εντός της ως άνω προθεσμίας, το χρηματικό ποσό που αντιστοιχεί στο έπαθλο λογίζεται ως αδιάθετο για τις ανάγκες εφαρμογής του δεύτερου εδαφίου της παρ. 3 του άρθρου 5 της παρούσας. Ως αδιάθετο για την εφαρμογή της ίδιας διάταξης λογίζεται και κάθε χρηματικό ποσό που αντιστοιχεί σε έπαθλο, σε περίπτωση αποβίωσης νικητή σε προγενέστερο από την πληρωμή των επάθλων χρόνο.

    4. Τα έπαθλα είναι σε κάθε περίπτωση προσωπικά και το δικαίωμα λήψης τους δεν μεταβιβάζεται και δεν κληρονομείται.

    Υπενθυμίζεται ότι τα χρηματικά έπαθλα του Προγράμματος Δημοσίων Κληρώσεων είναι ακατάσχετα, αφορολόγητα, δεν αποτελούν εισόδημα και δεν υπόκεινται σε καμιά κράτηση υπέρ του Δημοσίου ή τρίτου.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Ηλεκτρονικές αποδείξεις: Ποιες φέρνουν έξτρα έκπτωση φόρου και ποιες μετρούν διπλά
    Ηλεκτρονικές αποδείξεις: Ποιες φέρνουν έξτρα έκπτωση φόρου και ποιες μετρούν διπλά

    Σάρκα και οστά παίρνει η απόφαση για την παροχή έξτρα κινήτρων στους φορολογούμενους προκειμένου να προχωρούν σε ηλεκτρονικές συναλλαγές, αφού τις επόμενες ημέρες δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

    Από τον Ιανουάριο και έως το 2025, το 30% των δαπανών που πραγματοποιούνται με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής προς συγκεκριμένους επαγγελματικούς κλάδους θα εκπίπτουν από το φορολογητέο εισόδημα των φυσικών προσώπων, ενώ ιατρικά έξοδα τα οποία θα εξοφλούνται με τον ίδιο τρόπο θα μετρούν διπλά στον υπολογισμό του ορίου 30% του εισοδήματος, σύμφωνα με το imerisia.gr.

    Με το συγκεκριμένο μέτρο οι φορολογούμενοι που θα ζητούν και θα παίρνουν αποδείξεις από συγκεκριμένους επαγγελματίες θα μπορούν να γλιτώνουν φόρο:

    • έως 450 ευρώ αν έχουν ετήσιο εισόδημα μέχρι 10.000 ευρώ,
    • έως 1.100 ευρώ αν έχουν ετήσιο εισόδημα από 10.000 έως 20.000 ευρώ,
    • έως 1.400 ευρώ για εισόδημα από 20.000 έως 30.000 ευρώ,
    • έως 1.800 ευρώ για εισόδημα από 30.000 έως 40.000 ευρώ, και
    • έως 2.200 ευρώ αν το ετήσιο εισόδημά τους υπερβαίνει τα 40.000 ευρώ.
    • Ποιες αποδείξεις δίνουν έξτρα μπόνους

    Τα επαγγέλματα που δίνουν κίνητρα για τη συλλογή e-αποδείξεων είναι:

    • δικηγόροι,
    • αρχιτέκτονες,
    • ιδιωτικοί ερευνητές,
    • εργολάβοι κηδειών και καύσης νεκρών,
    • εργολάβοι κλιματισμού, θέρμανσης και υδραυλικών,
    • νοσηλευτές, νοσηλεύτριες-αποκλειστικές,
    • ξυλουργοί,
    • συνεργεία καθαρισμού και συντήρησης κτιρίων,
    • επαγγελματίες που παρέχουν υπηρεσίες φροντίδας παιδιών,
    • γραφεία ενοικίασης πολυτελών αυτοκινήτων,
    • οδηγοί ταξί,
    • επιδιορθωτές ρούχων και άλλων υφασμάτων,
    • επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων και σκαφών αναψυχής,
    • ψυκτικοί και επισκευαστές εγκαταστάσεων ψύξης,
    • επαγγελματίες που παρέχουν συμβουλευτικές υπηρεσίες,
    • φωτογράφοι,
    • εργολάβοι σκυροδέματος.

    Για παράδειγμα, ένας φορολογούμενος που έχει ετήσιο φορολογητέο εισόδημα 15.000 ευρώ πληρώνει με κάρτα ή μέσω e-banking αμοιβή ύψους 5.000 ευρώ σε ελεύθερο επαγγελματία. Το 30% της δαπάνης των 5.000 ευρώ -δηλαδή 1.500 ευρώ- θα αφαιρείται από το φορολογητέο εισόδημά του, το οποίο περιορίζεται σε 13.500 ευρώ. Για το εισόδημα των 15.000 ευρώ θα πλήρωνε φόρο 2.000 ευρώ, ενώ για το εισόδημα των 13.500 ευρώ μετά την αφαίρεση του 30% των δαπανών θα πληρώσει 1.670 ευρώ. Δηλαδή θα γλιτώσει φόρο 330 ευρώ.

    Ποιες αποδείξεις μετρούν διπλά

    Παράλληλα, τα ετήσια έξοδα που πραγματοποιεί κάθε φυσικό πρόσωπο για επισκέψεις σε ιατρούς, οδοντιάτρους, ορθοδοντικούς και κτηνιάτρους καθώς και για εξετάσεις σε ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα και για άλλες υπηρεσίες ιατρικού χαρακτήρα, πλην της αγοράς φαρμάκων και της νοσηλείας σε νοσοκομεία, θα «μετρούν» εις διπλούν για την κάλυψη του 30% του ετησίου πραγματικού εισοδήματος με ηλεκτρονικές δαπάνες. Με το μέτρο αυτό οι φορολογούμενοι διευκολύνονται στην κάλυψη του 30% του εισοδήματός τους με δαπάνες που γίνονται με ηλεκτρονικό χρήμα και θα μπορούν να αποφύγουν το πέναλτι φόρου 22% στην περίπτωση που δεν θα μπορούν να συγκεντρώσουν το απαιτούμενο ποσό ηλεκτρονικών αποδείξεων.

    Με βάση το υφιστάμενο καθεστώς, το απαιτούμενο ποσό δαπανών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής για κάθε φορολογικό έτος ορίζεται σε ποσοστό 30% του πραγματικού εισοδήματος, που προκύπτει στην ημεδαπή ή/και στην αλλοδαπή και προέρχεται από μισθωτή εργασία και συντάξεις, από επιχειρηματική δραστηριότητα και από ακίνητη περιουσία και μέχρι 20.000 ευρώ δαπανών. Για τους φορολογούμενους οι οποίοι θα συγκεντρώσουν μικρότερα ποσά δαπανών με πλαστικό χρήμα, προβλέπεται πρόσθετος φόρος με συντελεστή 22% στη διαφορά ανάμεσα στις απαιτούμενες και τις καταγεγραμμένες δαπάνες.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Πιερρακάκης: 500 εκατομμύρια ψηφιακές συναλλαγές το 2021, 55 λιγότερες ουρές για κάθε ενήλικο
    Πιερρακάκης: 500 εκατομμύρια ψηφιακές συναλλαγές το 2021, 55 λιγότερες ουρές για κάθε ενήλικο

    «Η εκθετική αύξηση αντικατοπτρίζει την πρόοδο και τις δυνατότητες της χώρας» σημειώνει στο Twitter o υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης

    Τα 500 εκατομμύρια έφτασαν οι ψηφιακές συναλλαγές το 2021, όπως εξάλλου είχε προβλέψει νωρίτερα αυτόν τον μήνα ο Κυριάκος Πιερρακάκης.

    Σε σημερινή ανάρτησή του στο Twitter o υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης υπογραμμίζει ότι οι πάνω από 500 εκατομμύρια ψηφιακές συναλλαγές της χρονιάς μεταφράζονται σε περίπου 55 λιγότερες ουρές για κάθε ενήλικο πολίτη, και συμπληρώνει ότι η εκθετική αύξηση αντικατοπτρίζει την πρόοδο και τις δυνατότητες της χώρας.

    Οι πάνω από 500 εκατομμύρια ψηφιακές συναλλαγές μεταφράζονται σε περίπου 55 λιγότερες ουρές για κάθε ενήλικο πολίτη. Η εκθετική αύξηση αντικατοπτρίζει την πρόοδο και τις δυνατότητες της χώρας.@georgantasgr @th_livanios @christopoulosgr @DimosthenisAnag @staverisT @MinDigitalGr pic.twitter.com/RYpF6DLCuq

    — Kyriakos Pierrakakis (@Pierrakakis) December 31, 2021
    Νωρίτερα αυτόν τον μήνα ο κ. Πιερρακάκης είχε προβλέψει ότι οι ψηφιακές συναλλαγές θα ξεπερνούσαν ως το τέλος της χρονιάς τα 500 εκατομμύρια. «Ξεκίνησαν από τα 8,8 εκατομμύρια το 2018, περνάνε στα 34 εκατομμύρια το 2019, στα 94 εκατομμύρια το 2020. Τα περισσότερα είναι διαλειτουργικότητες, αυτό σημαίνει ότι το κράτος έχει αρχίσει να λειτουργεί με έναν τρόπο ολοένα και πιο έξυπνο» τόνισε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης στο πλαίσιο της 7ης Ετήσιας Οικονομικής Διάσκεψης ΕΕΝΕ. Ο κ. Πιερρακάκης επανέλαβε ότι το κράτος πρέπει πλέον να σχεδιάζει πολιτοκεντρικές υπηρεσίες, όπως έγινε και στο σύστημα εμβολιασμού, στον ανασχεδιασμό των γεγονότων ζωής και υπογράμμισε ότι «στις μεταβιβάσεις θα έχουμε μια μεγάλη αλλαγή, το ψηφιακό σύστημα μεταβίβασης ακινήτων». Όπως επεσήμανε, «είναι ενδιαφέρον να δίνει κανείς τα κατάλληλα κίνητρα ώστε να μπορεί να μεταβαίνει ο εργαζόμενος σε αναβάθμιση δεξιοτήτων στην πορεία της ζωής του. Θα κάνουμε περισσότερες από μια καριέρα στην ζωή μας, ιδιαίτερα η επόμενη γενιά. Το reskilling θα γίνεται αναγκαίο σε κάθε επίπεδο για αυτό και χρειάζονται οι κατάλληλες θεσμικές παρεμβάσεις».

    Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο υπουργός, η ψηφιακή πολιτική είναι ένας μηχανισμός μείωσης των ανισοτήτων. «Ένα κράτος που λειτουργεί ψηφιακά και γρήγορα είναι ένα κράτος που δημιουργεί ένα πεδίο ισότητας, βοηθά τους απόδημους, τα άτομα με αναπηρία, τον εργαζόμενο γονιό» και συμπλήρωσε ότι η ψηφιοποίηση δημιουργεί ένα κράτος που θα δουλεύει καλά, για όλους κι όχι μόνο για εκείνους που θα μπορούν να το προσεγγίσουν. «Βελτιώνει την παραγωγικότητα, τις υποδομές, με ίση πρόσβαση στις υποδομές».
    Πηγή: Protothema.gr
  • Ηλεκτρονικές συναλλαγές: Στενεύουν τα χρονικά περιθώρια για την συλλογή των φετινών e-αποδείξεων
    Ηλεκτρονικές συναλλαγές: Στενεύουν τα χρονικά περιθώρια για την συλλογή των φετινών e-αποδείξεων

    Σε πλήρη ισχύ, με τα μέχρι τώρα δεδομένα, το μέτρο της υποχρεωτικής κάλυψης του 30% του εισοδήματος με ηλεκτρονικές συναλλαγές - Τι πρέπει να ξέρετε για να αποφύγετε το φορο-προστιμο του 22%

    Μόλις 10 μέρες έχουν στην διάθεση τους οι φορολογούμενοι προκειμένου να συγκεντρώσουν το απαιτούμενο ποσό ηλεκτρονικών συναλλαγών (οι λεγόμενες e-αποδείξεις) για να μην βρεθούν αντιμέτωποι με επιπλέον φόρο.

    Βάσει της νομοθεσίας, όπως τροποποιήθηκε το 2019, όσοι απέκτησαν εισοδήματα από μισθούς, συντάξεις, επιχειρηματικές δραστηριότητες και εκμετάλλευση ακινήτων πρέπει μέχρι τις 31-12-2021 να έχουν εξοφλήσει με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής, δηλαδή με τραπεζικές κάρτες ή μέσω e-banking, δαπάνες για αγορές αγαθών και παροχή υπηρεσιών συνολικού ύψους ίσου με το 30% των ετησίων εισοδημάτων τους για το τρέχον έτος.

    Όλα δείχνουν ότι φέτος δεν θα ισχύσεις το πάγωμα του μέτρου όπου έγινε πέρσι λόγο τα υγειονομικής κρίσης. Όμως, οι τελικές αποφάσεις θα πρέπει να ληφθούν έως και την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων, την άνοιξη του 2022. Ωστόσο αυτή την στιγμή όλα δείχνουν πως δεν υπάρχει λόγος να μην εφαρμοστεί κανονικά το μέτρο
    Έτσι λοιπόν οι φορολογούμενοι θα πρέπει λοιπόν να φροντίσουν να καλύψουν έως τις 31-12-2021 τα ποσά που απομένουν μέχρι οι ηλεκτρονικά εξοφληθείσες δαπάνες τους για αγορές αγαθών και λήψη υπηρεσιών να φτάσουν το 30% επί των εκτιμώμενων ποσών ετήσιου εισοδήματος για το 2021. Σε περίπτωση που δεν καλύψουν το 30% του φετινού ετησίου εισοδήματος με ηλεκτρονικές πληρωμές δαπανών θα κληθούν να καταβάλουν το 2022, με τα εκκαθαριστικά των δηλώσεων φόρου εισοδήματος για το 2021, επιπλέον φόρο ίσο με το 22% της ακάλυπτης διαφοράς.

    Για παράδειγμα αν ένας φορολογούμενος του οποίου το ετήσιο εισόδημα έτους 2021 ανέρχεται σε 20.000 ευρώ πραγματοποιήσει ολόκληρο το 2021 ηλεκτρονικές πληρωμές δαπανών συνολικού ύψους 5.000 ευρώ, οι οποίες αντιστοιχούν στο 25% του ετήσιου εισοδήματός του, θα κληθεί να πληρώσει επιπλέον φόρο 22% επί του ακάλυπτου 5% του ετησίου εισοδήματός του, δηλαδή ένα ποσό της τάξεως των 220 ευρώ (22% Χ 5% Χ 20.000 ευρώ). Θα πληρώσει δηλαδή φόρο 22% επί της διαφοράς μεταξύ του 25% του εισοδήματός του, το οποίο κάλυψε, και του 30%, το οποίο έπρεπε να έχει καλύψει.

    Αναλυτικά, οι διατάξεις της παραγράφου 6 του άρθρου 15 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 4172/2013), που επανέρχονται από το φορολογικό έτος 2021 σε κανονική ισχύ (μετά τις έκτακτες εξαιρέσεις και τροποποιήσεις επί το ευνοϊκότερο που έγιναν ειδικά για το φορολογικό έτος 2020 λόγω των οικονομικών επιπτώσεων της επιδημίας του κορωνοϊού) προβλέπουν τα εξής:

    1) Κάθε φορολογούμενος που είναι μισθωτός, συνταξιούχος, κατά κύριο επάγγελμα αγρότης ή αυτοαπασχολούμενος καθώς και κάθε φορολογούμενος με εισοδήματα από ενοίκια ακινήτων πρέπει να έχει πραγματοποιήσει έως το τέλος του τρέχοντος έτους δαπάνες για αγορές αγαθών και παροχή υπηρεσιών συνολικού ύψους ίσου με ποσοστό 30% του ετήσιου ατομικού πραγματικού εισοδήματός του. Οι δαπάνες αυτές για να αναγνωριστούν θα πρέπει να εξοφληθούν με πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες ή με άλλα ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής (προπληρωμένες κάρτες, πληρωμές μέσω e-banking κ.λπ.) και να έχουν εκδοθεί γι’αυτές και οι σχετικές αποδείξεις λιανικών συναλλαγών. Στο εισόδημα που λαμβάνεται υπ’ όψιν για τον υπολογισμό του 30% δεν περιλαμβάνεται η ειδική εισφορά αλληλεγγύης για όσους εξακολουθούν να την πληρώνουν, δηλαδή για τους δημοσίους υπαλλήλους, τους δημόσιους λειτουργούς (στρατιωτικούς, αστυνομικούς, λιμενικούς πυροσβέστες, δικαστικούς, ιατρούς του ΕΣΥ, πανεπιστημιακούς κ.λπ.) και τους συνταξιούχους, εφόσον έχουν ετήσιο εισόδημα άνω των 12.000 ευρώ.

    2) To ανώτατο όριο του ποσού των δαπανών που πρέπει να έχουν εξοφληθεί έως το τέλος του τρέχοντος έτους με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής ανέρχεται σε 20.000 ευρώ.

    3) Από την υποχρέωση να έχουν καλύψει το ποσοστό 30% του ετήσιου πραγματικού εισοδήματος με δαπάνες για αγορές αγαθών και παροχή υπηρεσιών εξοφληθείσες με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής εξαιρούνται όσοι φορολογούμενοι θα έχουν πραγματοποιήσει εντός του 2021 δαπάνες για πληρωμές φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων και ΕΝΦΙΑ, για τοκοχρεωλυτικές δόσεις δανείων και για ενοίκια, οι οποίες υπερβαίνουν αθροιστικά το 60% του ετήσιου πραγματικού εισοδήματος. Οι φορολογούμενοι αυτοί πρέπει να καλύψουν ποσοστό 20% του ετήσιου πραγματικού εισοδήματος με δαπάνες για αγορές αγαθών και παροχή υπηρεσιών εξοφληθείσες με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής. Προϋπόθεση όμως για να ισχύσει αυτό το μειωμένο ποσοστό είναι οι δαπάνες για φόρους, δάνεια και ενοίκια να έχουν εξοφληθεί με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής.

    4) Σε κάθε φορολογούμενο του οποίου έχει κατασχεθεί τραπεζικός λογαριασμός, το απαιτούμενο όριο δαπανών περιορίζεται κατ΄ ανώτατο όριο στις 5.000 ευρώ.

    5) Σε κάθε περίπτωση φορολογουμένου ο οποίος δεν θα καταφέρει να πραγματοποιήσει το απαιτούμενο συνολικό ποσό ηλεκτρονικών πληρωμών δαπανών, το «ακάλυπτο» ποσό θα φορολογηθεί με 22%, το 2022 όταν θα γίνει η εκκαθάριση της φορολογικής δήλωσης για τα εισοδήματα του 2021. Π.χ. σε περίπτωση που το ετήσιο ατομικό εισόδημα ανέρχεται σε 10.000 ευρώ, το απαιτούμενο ποσό δαπανών έτους 2021 ανέρχεται σε 3.000 ευρώ (30% των 10.000 ευρώ). Αν ο φορολογούμενος που έχει αυτό το εισόδημα πραγματοποιήσει συνολικό ποσό ηλεκτρονικών πληρωμών δαπανών 1.000 ευρώ, τότε θα χρεωθεί με επιπλέον φόρο 22% επί της «ακάλυπτης» διαφοράς των 2.000 ευρώ, δηλαδή θα κληθεί να καταβάλει επιπλέον φόρο 440 ευρώ (2.000 ευρώ Χ 22%).

    6) Στις δαπάνες που λαμβάνονται υπόψη για την κάλυψη ποσοστού έως 30% του ετήσιου πραγματικού εισοδήματος περιλαμβάνονται τα περισσότερα από τα καθημερινά, μηνιαία και ετήσια έξοδα κάθε νοικοκυριού, όπως οι δαπάνες για αγορές τροφίμων, ποτών, ρούχων, παπουτσιών, κλινοσκεπασμάτων, χαρτικών ειδών, τσιγάρων, ειδών υγιεινής και καθαριότητος, για αγορές ηλεκτρικών, ηλεκτρονικών συσκευών, επίπλων και άλλων διαρκών ειδών οικιακής χρήσης, οι δαπάνες για παντός είδους υπηρεσίες επισκευών, καθώς και τα έξοδα για πληρωμές λογαριασμών ΔΕΚΟ και κοινοχρήστων, για δίδακτρα, ιατρικές επισκέψεις, ιατρικές εξετάσεις, νοσήλια και ασφάλιστρα. Εξαιρούνται οι πληρωμές για ενοίκια, δάνεια, φόρους και τέλη υπέρ του δημοσίου, καθώς και οι δαπάνες για αγορές ακινήτων, αυτοκινήτων, δικύκλων (πλην ποδηλάτων), σκαφών, αεροπλάνων, αεροσκαφών, αποταμιευτικών και επενδυτικών προϊόντων (μετοχών, ομολόγων κ.λπ.).
    Πηγή: Protothema.gr
  • Ηλεκτρονικές αποδείξεις: Ποιες δαπάνες εκπίπτουν από το φορολογητέο εισόδημα
    Ηλεκτρονικές αποδείξεις: Ποιες δαπάνες εκπίπτουν από το φορολογητέο εισόδημα

    Από τον Ιανουάριο του 2022 και έως το 2025, το 30% των δαπανών που πραγματοποιούνται με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής προς συγκεκριμένους επαγγελματικούς κλάδους και μέχρι του ποσού των 5.000 ευρώ ετησίως, εκπίπτουν από το φορολογητέο εισόδημα των φυσικών προσώπων, όπως διευκρίνισε τη Δευτέρα ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Θεόδωρος Σκυλακάκης, κατά τη διάρκεια της εξειδίκευσης των μέτρων που είχε εξαγγείλει ο πρωθυπουργός στο πλαίσιο της 85ης ΔΕΘ.

    Ειδικότερα, ενδεικτικοί κλάδοι που επηρεάζονται από το μέτρο αυτό είναι οι εξής:

    • Εργασίες υδραυλικού, ηλεκτρολόγου, ελαιοχρωματιστή
    • Οικιακές υπηρεσίες, Υπηρεσίες καθαρισμού, Υπηρεσίες φροντίδας παιδιών, Υπηρεσίες για βοήθεια ατόμων στο σπίτι
    • Γυμναστήρια, σχολές χορού
    • Ταξί
    • Νομικές υπηρεσίες

    Επιπλέον, οι δαπάνες για ιατρικές, οδοντιατρικές και κτηνιατρικές υπηρεσίες μετρούν διπλά στο ελάχιστο όριο δαπανών 30% με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής.

    «Η πρόοδος των ηλεκτρονικών συναλλαγών αποτελεί για μας κεντρικό στοιχείο της πολιτικής μας και θα συνεχίσει να ενθαρρύνεται με κάθε τρόπο. Για τον σκοπό αυτό, θα υπάρξει σύντομα και σχετική ενημερωτική εκστρατεία από το Υπουργείο Οικονομικών», σημείωσε - μεταξύ άλλων - ο κ. Σκυλακάκης.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Ηλεκτρονικές συναλλαγές: POS παντού και περισσότεροι κλάδοι που θα δίνουν έκπτωση φόρου
    Ηλεκτρονικές συναλλαγές: POS παντού και περισσότεροι κλάδοι που θα δίνουν έκπτωση φόρου

    Υποχρεωτικά και πιθανότατα από την 1η Ιανουαρίου του 2022 θα διαθέτουν μηχανήματα POS όλοι οι κλάδοι που μέχρι σήμερα εξαιρούνται όπως είναι τα ταξί ή τα περίπτερα

    Την υποχρεωτική χρήση συσκευών ηλεκτρονικής χρέωσης POS από όλους τους επιχειρηματικούς κλάδους προωθεί το Υπουργείο Οικονομικών με το νομοσχέδιο για την ενίσχυση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, το οποίο θα κατατεθεί το επόμενο διάστημα στη Βουλή .Υποχρεωτικά και πιθανότατα από την 1η Ιανουαρίου του 2022 θα διαθέτουν μηχανήματα POS όλοι οι κλάδοι που μέχρι σήμερα εξαιρούνται όπως είναι τα ταξί ή τα περίπτερα.

    Σήμερα στη σχετική λίστα περιλαμβάνονται περισσότερες από 110 επαγγελματικές δραστηριότητες ενώ με την υποχρεωτική εγκατάσταση POS θα συμπεριληφθεί το σύνολο των δραστηριοτήτων. Βασικός στόχος του οικονομικού επιτελείου είναι να εκδίδεται ταυτόχρονα η απόδειξη λιανικής πώλησης με την απόδειξη του POS ,καθώς δεν είναι λίγες οι επιχειρήσεις που στις συναλλαγές με πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες δεν εκδίδουν την απόδειξη λιανικής.

    Προϋπόθεση για να προχωρήσει το σχέδιο ήταν η έναρξη των ηλεκτρονικών βιβλίων (my data) που κάνει πρεμιέρα σήμερα και η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα συστήματα POS. Παράλληλα, η αντικατάσταση χιλιάδων ταμειακών μηχανών που θα μεταφέρουν σε πραγματικό χρόνο πληροφορίες για τις αποδείξεις τις οποίες εκδίδουν τα καταστήματα και οι επιχειρήσεις θα δώσει καίριο χτύπημα στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και θα αποτελέσει μία βασική παράμετρο του ευρύτερου κυβερνητικού σχεδίου για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής.

    Στο ίδιο νομοσχέδιο, σύμφωνα με το imerisia.gr θα περιλαμβάνονται και τα κίνητρα που σχεδιάζει το δώσει το Υπουργείο Οικονομικών στους φορολογούμενους για την ενίσχυση των ηλεκτρονικών συναλλαγών ώστε να ζητούν αποδείξεις κυρίως από κλάδους που βρίσκονται ψηλά στη λίστα της φοροδιαφυγής. Ειδικότερα, θα εκπίπτει από το φορολογητέο εισόδημα κάθε φυσικού προσώπου το 30% των εξόδων που πραγματοποιεί κάθε χρόνο μέσω ηλεκτρονικών πληρωμών για υπηρεσίες παρεχόμενες από 18 κατηγορίες ελευθέρων επαγγελματιών, στις οποίες το επίπεδο των ηλεκτρονικών πληρωμών είναι χαμηλό και συνεπώς αναμένεται υψηλή φοροδιαφυγή.

    Η λίστα

    Στη σχετική λίστα βρίσκονται δεκαοκτώ κατηγορίες επαγγελμάτων αλλά θεωρείται βέβαιο ότι θα διευρυνθεί καθώς θα ενταχθούν και άλλοι επαγγελματικοί κλάδοι που θεωρούνται ύποπτοι για φοροδιαφυγή. Με τα σημερινά δεδομένα, οι 18 κατηγορίες επαγγελματιών

    1. Δικηγόροι
    2. Αρχιτέκτονες
    3. Ιδιωτικοί ερευνητές
    4. Εργολάβοι κηδειών και καύσης νεκρών.
    5. Εργολάβοι κλιματισμού, θέρμανσης και υδραυλικών.
    6. Νοσηλευτές, νοσηλεύτριες-αποκλειστικές.
    7. Ξυλουργοί
    8. Συνεργεία καθαρισμού και συντήρησης κτιρίων.
    9. Επαγγελματίες που παρέχουν υπηρεσίες φροντίδας παιδιών.
    10. Γραφεία ενοικίασης πολυτελών αυτοκινήτων (λιμουζινών).
    11. Ταξιτζήδες.
    12. Αλουμινάδες
    13. Μοδίστρες, ράφτες, επιδιορθωτές ρούχων και άλλων υφασμάτων.
    14. Επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων, σκαφών αναψυχής κλπ.
    15. Ψυκτικοί, επισκευαστές αιρκοντίσιον, ψυγείων και άλλων εγκαταστάσεων ψύξης.
    16. Επαγγελματίες που παρέχουν συμβουλευτικές υπηρεσίες.
    17. Φωτογράφοι.
    18. Εργολάβοι σκυροδέματος.

    Επιπλέον, οι αποδείξεις από γιατρούς, οδοντιάτρους, ορθοδοντικούς, κτηνιάτρους θα μετράνε διπλά στο όριο του 30% του εισοδήματος το οποίο θα πρέπει να καλύπτουν οι φορολογούμενοι με ηλεκτρονικές αποδείξεις για να μην επιβαρυνθούν με έξτρα φόρο. Από το μέτρο αυτό εξαιρούνται τα φαρμακευτικά έξοδα και τα έξοδα νοσηλείας.

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Hλεκτρονικές συναλλαγές: Οι βασικές μορφές απάτης - Τι να προσέχουν οι καταναλωτές
    Hλεκτρονικές συναλλαγές: Οι βασικές μορφές απάτης - Τι να προσέχουν οι καταναλωτές

    Η Αρχή της η Αρχής Καταπολέμης της Νομιμοποίησης Εσόδων απο Εγκληματικές Δραστηριότητες συνιστά προσοχή προς το καταναλωτικό κοινό

    Βασικές μορφές απάτης από επιτήδειους μέσω του διαδικτύου ή άλλων μορφών ηλεκτρονικών συναλλαγών καταγράφει σε ανακοίνωσή της η Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες με σκοπό την ενημέρωση και την προστασία των καταναλωτών. Παράλληλα η Αρχή δίνει συγκεκριμένες οδηγίες προς τους καταναλωτές προκειμένου να μην πέφτουν θύματα εξαπάτησης.

    Στην ανακοίνωση της Αρχής σημειώνεται οτι "το φαινόμενο της απάτης με διάφορες παραλλαγές και ιδίως της απάτης μέσω διαδικτύου, το τελευταίο διάστημα έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις.." Για αυτό και η Αρχή παραθέτει τις ακόλουθες βασικές μορφές απάτης που παρουσιάζουν μεγάλη συχνόητητα:

    ΑΠΑΤΕΣ ΣΕ ΑΓΟΡΕΣ ΜΕΣΩ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ

    Απάτη των ψευδών αναγγελιών πώλησης διαφόρων αγαθών σε δημοφιλείς διαδικτυακούς ιστοτόπους αγγελιών αγοραπωλησίας (marketplace, car.gr κ.ά.) ή μέσων κοινωνικής δικτύωσης (Facebook)

    Οι δράστες της απάτης των ψευδών αναγγελιών πώλησης αγαθών άλλοτε μεν αξιώνουν την κατάθεση του τιμήματος πριν την παράδοση του πωλούμενου, το οποίο ουδέποτε παραδίδουν, άλλοτε δε αποστέλλουν πλαστογραφημένα αντίγραφα εμβάσματος και SWIFT, που φέρουν στοιχεία υπαρκτών εταιρειών με συναφή δραστηριότητα, ισχυριζόμενοι ότι εκ παραδρομής έχουν μεταφέρει χρηματικά ποσά στους τραπεζικούς λογαριασμούς των υποψήφιων αγοραστών. Εν συνεχεία, εκμεταλλευόμενοι την καθυστέρηση της πίστωσης του ποσού, λόγω του μηχανισμού των τοκοφόρων ημερομηνιών (valeur) μεταξύ διαφορετικών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, ζητούν την επιστροφή των χρημάτων σε υποδεικνυόμενους τραπεζικούς λογαριασμούς, τα οποία ιδιοποιούνται παράνομα.

    ΑΠΑΤΗΛΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΤΡΑΠΕΖΩΝ

    Τα κακόβουλα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου περιλαμβάνουν ηλεκτρονικούς συνδέσμους (links), που φέρουν αντίγραφα λογοτύπου επίσημων τραπεζών, οι οποίοι σύνδεσμοι τους ανακατευθύνουν σε μια ψεύτικη ιστοσελίδα, δήθεν της επίσημης τράπεζας συνεργασίας, όπου τους ζητείται να αποκαλύψουν τα οικονομικά και προσωπικά τους στοιχεία. Οι ψεύτικες ιστοσελίδες τραπεζών προσομοιάζουν αρκετά με τις νόμιμες ιστοσελίδες τραπεζών.

    ΑΠΑΤΕΣ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΣΧΗΜΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ

    Άτομα επιχειρούν να παραπλανήσουν χρήστες του διαδικτύου, προσποιούμενοι τους τεχνικούς που εργάζονται σε κέντρα υποστήριξης μεγάλων εταιρειών λογισμικού. Μέσω κλήσεων από τηλέφωνα τρίτων χωρών «προθυμοποιούνται» να βοηθήσουν στην επίλυση τεχνικών προβλημάτων του υπολογιστή. Από τα θύματα ζητούν να εγκαταστήσουν στον υπολογιστή τους λογισμικό απομακρυσμένης πρόσβασης. Με αυτόν τον τρόπο αποκτούν πλήρη έλεγχο και έχουν πρόσβαση σε αποθηκευμένους κωδικούς, τους οποίους στη συνέχεια έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν για παράνομες ενέργειες.

    ΑΠΑΤΗ ΤΟΥ CEO /ΑΠΑΤΗ ΜΕ ΤΟ ΕΤΑΙΡΙΚΟ E-MAIL

    Η απάτη τύπου CEO / απάτη με το εταιρικό e-mail, λαμβάνει χώρα όταν ένας εξουσιοδοτημένος να πραγματοποιεί πληρωμές υπάλληλος της εταιρείας εξαπατάται προκειμένου να πληρώσει ένα πλαστό τιμολόγιο ή να διενεργήσει μια μη εγκεκριμένη μεταφορά πίστωσης, από τον εταιρικό λογαριασμό της επιχείρησης. Επίσης, έχουν παρατηρηθεί περιπτώσεις αποστολής απατηλών e-mails από λογαριασμούς ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, οι οποίοι διαφέρουν ελάχιστα από λογαριασμούς ηλεκτρονικού ταχυδρομείου πραγματικών συνεργαζόμενων φορέων / εταιρειών / πελατών / προμηθευτών κλπ.

    ΑΠΑΤΕΣ ΣΧΕΤΙΖΟΜΕΝΕΣ ΜΕ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ /ΑΠΑΤΗ ΤΩΝ “ΜΗ ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΑΠΟΔΟΣΕΩΝ”

    Οι κοινές απάτες σχετιζόμενες με επενδύσεις υποσχόμενες εξαιρετικά υψηλές αποδόσεις, μπορεί να περιλαμβάνουν επικερδείς επενδυτικές ευκαιρίες, όπως μετοχές, ομόλογα, κρυπτονομίσματα, πολύτιμους λίθους, υπεράκτιες επενδύσεις σε ακίνητη περιουσία και εναλλακτικές πηγές ενέργειας.

    ΑΠΑΤΗ ΤΗΣ ΜΟΡΦΗΣ "Phishing, Pharming & Cracking" ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΤΗ ΜΟΡΦΗ "Sim Swapping".

    Οι δράστες σε αρκετές περιπτώσεις αποκτούν παράνομη πρόσβαση στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές των θυμάτων και υποκλέπτουν τα ονόματα χρήστη και τους κωδικούς πρόσβασής τους στις διαδικτυακές τραπεζικές πλατφόρμες. Εν συνεχεία, με τη χρήση των στοιχείων αυτών εκδίδουν εξουσιοδοτήσεις, μέσω υπηρεσιών της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, δήθεν για λογαριασμό αυτών. Αφού εκδώσουν όλα τα απαραίτητα έγγραφα, οι δράστες χρησιμοποιούν «αχυράνθρωπους» για να εκδώσουν νέες κάρτες SIM για λογαριασμό των θυμάτων. Με τον τρόπο αυτό καταφέρνουν να παρακάμψουν τις διαδικασίες ασφαλείας του e-banking (αποστολή SMS ή VIBER κειμένου στους πελάτες με μοναδικό κωδικό για κάθε συναλλαγή) και να αφαιρέσουν μεγάλα χρηματικά ποσά από τα θύματα.

    ΑΠΑΤΗΛΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΤΑΧΥ∆ΡΟΜΕΙΟΥ (PHISHING)

    Ο όρος "phishing" αναφέρεται στα απατηλά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, που σκοπό έχουν να εξαπατήσουν τους παραλήπτες τους και να γνωστοποιήσουν στους επιτήδειους δράστες προσωπικές και οικονομικές πληροφορίες ή κωδικούς ασφαλείας των θυμάτων.

    ΑΠΑΤΗΛΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ SMS (SMISHING)

    Ο όρος "smishing" (ένας συνδυασμός των λέξεων "SMS" και "Phishing") αναφέρεται στην προσπάθεια των επιτήδειων δραστών να αποκτήσουν προσωπικές και οικονομικές πληροφορίες ή κωδικούς ασφαλείας μέσω μηνυμάτων SMS. Το μήνυμα κειμένου συνήθως ζητά από το θύμα να κάνει κλικ σε έναν ηλεκτρονικό σύνδεσμο (link) ή να καλέσει έναν αριθμό τηλεφώνου, προκειμένου να επαληθεύσει, ενημερώσει ή επανανεργοποιήσει τον λογαριασμό του.

    ΑΠΑΤΗ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΡΑΠΕΖΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΤΑΧΕΙΑΣ ΑΝΑΛΗΨΗΣ ΜΕΤΡΗΤΩΝ

    Η τραπεζική υπηρεσία παρέχει τη δυνατότητα άμεσης ανάληψης μετρητών από τα ΑΤΜ Τράπεζας, χωρίς τη χρήση κάρτας. Στην προκειμένη περίπτωση, ανάληψη των μετρητών μπορεί να κάνει ακόμη και παραλήπτης που δεν είναι πελάτης της Τράπεζας από οποιοδήποτε ΑΤΜ, αρκεί να διαθέτει τον Κωδικό Ανάληψης Μετρητών που για λόγους ασφαλείας η Τράπεζα κοινοποιεί μόνο στον αποστολέα των χρημάτων. Ειδικότερα, οι δράστες των εν λόγω απατών χρησιμοποιούν εύσχημες δικαιολογίες και βασίζονται κυρίως στην άγνοια των υποψήφιων θυμάτων για το πώς λειτουργεί η ως άνω τραπεζική υπηρεσία. Παραπλανούν τα θύματα και αυτά ενώ πιστεύουν ότι πληκτρολογούν το ποσό που θα λάβουν για συγκεκριμένη συναλλαγή/αγοραπωλησία/συμφωνία, στην πραγματικότητα δίνουν εντολή χρέωσης του δικού τους λογαριασμού (δηλαδή γίνεται ανάληψη από το λογαριασμό τους). Στη συνέχεια, οι δράστες ζητούν από τα θύματα να τους γνωρίσουν τον Κωδικό Ανάληψης Μετρητών μίας χρήσης που τα θύματα λαμβάνουν από την Τράπεζα. Τέλος, οι δράστες, μέσω του εν λόγω κωδικού, εισπράττουν άμεσα με ανάληψη από ΑΤΜ τα χρήματα που υποτίθεται ότι έπρεπε να καταβάλουν στα θύματα για τη συγκεριμένη συναλλαγή / αγοραπωλησία / συμφωνία.

    Η Αρχή της η Αρχής Καταπολέμης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες συνιστά προσοχή προς το καταναλωτικό κοινό και προχωρεί στις εξής συμβουλές:

    • Μην κάνετε κλικ ποτέ σε ηλεκτρονικούς συνδέσμους (links) που περιλαμβάνονται σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τα οποία δήθεν ανακατευθύνουν στην ιστοσελίδα της τράπεζας συνεργασίας.
    • Μην δίνετε τον κωδικό "PIN" / "ΕΧΤΡΑ PIN" της πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας ή τον κωδικό πρόσβασης του τραπεζικού λογαριασμού μέσω e-banking. Η τράπεζα συνεργασίας δεν θα ζητήσει ποτέ τέτοιου είδους πληροφορίες.
    • Συνιστάται ιδιαίτερη προσοχή για συναλλαγές ή επικοινωνίες κατά τις μεταμεσημβρινές / απογευματινές / βραδινές ώρες καθώς και κατά τις ημέρες εορτών και αργιών και θεωρείται αναγκαία η άμεση τηλεφωνική επικοινωνία με την τράπεζα συνεργασίας.

    Πηγή: Ethnos.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο