«Η ληστεία του αιώνα» με τα καύσιμα - Πώς η Ελλάδα «εξάγει» μισό δισ. ευρώ κάθε μήνα (2 ΕΝΦΙΑ ή 1 Eastmed συνολικά) για να αγοράζει πανάκριβα πολύ μικρότερες ποσότητες
Σε ετήσια βάση δηλαδή, αν οι διεθνείς τιμές δεν υποχωρήσουν άμεσα, η εξαγωγή συναλλάγματος μέσα ένα χρόνο προς τις πετρελαιοπαραγωγές χώρες θα αυξηθεί κατά 6 ή 7 δισεκατομμύρια επιπλέον, μόνο και μόνο για το «καπέλο» που καλούνται να πληρώνουν οι έλληνες καταναλωτές.
Τα «υπερκέρδη» αυτά τα πληρώνει η Ελλάδα για πετρέλαια (σε χώρες όπως Κατάρ, Κουβέι, Ιράν, ΗΑΕ κλπ) και αφαιρούνται αυτομάτως από την ελληνική οικονομία. Κάνουν «στάχτη» Ανάπτυξη 3,5 - 4 μονάδων του ΑΕΠ που έχει απόλυτη ανάγκη η χώρα μας. Αντιστοιχούν σε σε 3 ολόκληρους ΕΝΦΙΑ κάθε χρόνο, ή στο συνολικό κόστος κατασκευής του αγωγού East Med (7,2 δισ. συνολικά) που θα τα πλήρωνε η χώρα εάν τον κατασκεύαζε εξ ολοκλήρου και από μόνη της, χωρίς καμία οικονομική συνδρομή από Ισραήλ, Αίγυπτο, Κύπρο και ΕΕ.
Και όλα τα αυτά, με βάση τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος ως τον Ιανουάριο του 2022, αφού δεν έχουν εκδοθεί ακόμα στοιχεία για πληρωμές καυσίμων τον Φεβρουάριο, οπότε και οι διεθνείς τιμές απογειώθηκαν μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία (24 Φεβρουαρίου)!
Δεν χρειάζεται ιδιαίτερη σοφία πάντως για να καταλάβει κανείς τι θα επακολουθήσει τους επόμενους μήνες: καθώς η δημόσια συζήτηση εξαντλείται στο αν το Δημόσιο «θησαυρίζει» από ΦΠΑ στα καύσιμα λόγω ανατιμήσεων (παραβλέποντας πόσα χάνει από ΕΦΚ λόγω μείωσης των λίτρων κατανάλωσης) ευχή όλων είναι να μειωθούν οι φόροι σε βενζίνες και πετρέλαια για να αγοράζουν πάλι όλοι ίδιες ή και μεγαλύτερες ποσότητες, εν συγκρίσει με όσα αγόραζαν πριν ξεσπάσουν κρίση και πόλεμος στην Ευρώπη.
Στην πράξη βέβαια τότε, το επιπλέον έλλειμμα του ισοζυγίου καυσίμων θα αυξανόταν ακόμα περισσότερο, ακόμα και πάνω από τα 10 δισ. ευρώ, επανεξάγοντας ίσως τελικά στο εξωτερικό ξανά και σχεδόν όλα όσα απέφερε σε συνάλλαγμα ο Τουρισμός στην Ελλάδα το 2021.
Συγκεκριμένα, η «ληστεία» του ελληνικού ΑΕΠ σε αριθμούς έχει ως εξής:
· Οκτώβριο 2021 η Ελλάδα είχε έλλειμμα ισοζυγίου Καυσίμων 569 εκατ. ευρώ σε 1 μήνα: εισέπραξε για εξαγωγές 1,039 δισ. ευρώ (όσο και τον Οκτώβριο), αλλά πλήρωσε για εισαγωγές 1,609 δισ. ευρώ. Οκτώβριο του 2020 είχε έλλειμμα 140 εκατ. ευρώ (429 εκατ. λιγότερα), το 2019 έλλειμμα 456 εκατ. ευρώ (73 εκατ. ευρώ λιγότερα). Ήταν ακόμα η αρχή…
· Νοέμβριο 2021 η Ελλάδα είχε έλλειμα ισοζυγίου Καυσίμων 983 εκατ. ευρώ, σχεδόν διπλάσιο από τον προηγούμενο 1 μήνα: εισέπραξε για εξαγωγές 1,093 δισ. ευρώ (ίδια με τον Οκτώβριο δηλαδή), αλλά πλήρωσε για εισαγωγές 2,076 δισ. ευρώ. Νοέμβριο του 2020 είχε έλλειμμα 169 εκατ. ευρώ (814 εκατ. λιγότερα!), ενώ το 2019 έλλειμμα 338 εκατ. ευρώ (645 εκατ. ευρώ λιγότερα).
· Δεκέμβριο 2021 η Ελλάδα είχε έλλειμμα ισοζυγίου Καυσίμων 896 εκατ. ευρώ, σχεδόν διπλάσιο από τον Οκτώβριο, αλλά και σχεδόν τριπλάσιο από τα 304 εκατ. ευρώ τον Δεκέμβριο του 2020 . Συγκεκριμένα, τον Δεκέμβριο του 2020 είχε έλλειμμα 304 εκατ. ευρώ (592 εκατ. λιγότερα), ενώ το 2019 έλλειμμα 288 εκατ. ευρώ (608 εκατ. ευρώ λιγότερα).
· Ιανουάριο 2022 η Ελλάδα είχε έλλειμμα ισοζυγίου Καυσίμων 969 εκατ. ευρώ σε 1 μήνα: εισέπραξε για εξαγωγές 903 εκατ. ευρώ, αλλά πλήρωσε για εισαγωγές 1,839 δισ. ευρώ. Ιανουάριο του 2021 είχε έλλειμμα 382 εκατ. ευρώ (587 εκατ. λιγότερα), το 2020 έλλειμμα 543 εκατ. ευρώ (426 εκατ. ευρώ λιγότερα)
· Στο τετράμηνο Οκτωβρίου-Ιανουαρίου φέτος, το έλλειμμα αγορών καυσίμων έφτασε στα 3,417 δισεκατομμύρια ευρώ, τρεισήμισι φορές μεγαλύτερο από πέρυσι (995 εκατ. ευρώ) και διπλάσιο από πρόπερσι (1,625 δισ. ευρώ).
· Το 4ο τρίμηνο του 2021 (Οκτώβριος – Δεκέμβριος) είχε το μεγαλύτερο έλλειμμα καυσίμων της τελευταίας 10ετίας: ανήλθε στα 2,450 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ μόνο το 1ο τρίμηνο του 2012 είχε φτάσει υψηλότερα, στα 2,845 δισ. ευρώ..
· Χειρότερο 4ο τρίμηνο δεν υπήρχε ποτέ στην Ελλάδα, τουλάχιστον στην 20ετία από 1.1.2002 και μετά, όπου ανατρέχουν τα αναλυτικά διαθέσιμα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος.