Τετάρτη, 01 Μαϊος 2019 14:55

Ayrton Senna: 25 χρόνια από τον θάνατό του

Γράφτηκε από τον
Ad Slot

Συμπληρώνεται ένα τέταρτο του αιώνα από τον τραγικό θάνατο του μεγαλύτερου θρύλου των μηχανοκίνητων σπορ, την Πρωτομαγιά του 1994 στην πίστα της Ίμολα - Η Φόρμουλα 1 και αμέτρητοι φίλαθλοι σε όλο τον κόσμο δεν ξεπέρασαν ποτέ τον χαμό του

Η φυσική του ταχύτητα, η ακρίβεια, η απάρνηση του κινδύνου ήταν σε τέτοιο βαθμό ανεπτυγμένα στον Ayrton Senna ώστε στις καλύτερές του στιγμές έμοιαζε να αγγίζει το θείο. Στις κακές του δεν δίσταζε να αγγίζει τον διάβολο. Ο Ayrton Senna da Silva, ό,τι και εάν έκανε, καλό ή κακό, το έκανε στο απόλυτο maximum. Έως τα 34 του χρόνια, όταν και σκοτώθηκε οδηγώντας στο Γκραν Πρι του Σαν Μαρίνο, στην πίστα της Ίμολα, την Πρωτομαγιά του 1994, ο Βραζιλιάνος τρις παγκόσμιος πρωταθλητής είχε ήδη φτάσει να θεωρείται ένας από τους καλύτερους -αν όχι ο καλύτερος- πιλότος Φόρμουλα 1 όλων των εποχών.

Είναι πολύ εύκολο να βρει κάποιος τα επιτεύγματα του Senna μεταφρασμένα σε στατιστικά στοιχεία. Και να τα συγκρίνει με αυτά των επιγόνων του, με τον Michael Schumacher ή με τους νυν πρωταγωνιστές, δηλαδή με αστέρια όπως ο Lewis Hamilton, ο Sebastian Vettel ή ο Max Verstappen. Κάποιοι από αυτούς εμπνεύστηκαν από το φαινόμενο Senna, κάποιοι ήταν απλώς βρέφη όταν ο μεγάλος Βραζιλιάνος μεσουρανούσε. Δεν έχει σημασία. Το στοιχείο που αναδεικνύει (αν και μόνο εν μέρει) το μέγεθος της προσωπικότητας του Senna είναι ότι η Φόρμουλα 1 άλλαξε εξαιτίας του. Άλλαξε εξαιτίας του θανάτου, αλλά και εξαιτίας της ζωής του Ayrton Senna στις πίστες. Γιατί ο Senna, ακόμη και εάν έχει ξεπεραστεί σε ό,τι αφορά στους αριθμούς, παραμένει ένας αστέρας πιο λαμπρός από το ίδιο το σπορ. Άλλωστε, αυτό είναι το έσχατο κριτήριο κατά τη σύγκριση ανάμεσα στους κορυφαίους: Ποιος από τους πρωταθλητές δικαιούται να φέρει τον τίτλο του «Bigger than the sport»; Ή, όπως λέει η τυποποιημένη έκφραση, επίσης στα αγγλικά, «Larger than life»; Ο Ayrton Senna ήταν το αρχέτυπο του ανδρός που με την αριστεία, την τελειομανία ή και σκέτη τη μανία του να ξεπεράσει κάθε όριο, μηχανικό ή ανθρώπινο, ξεπερνά εν τέλει και τα ανθρώπινα όρια.

Με όρους αρχαίας τραγωδίας, ο Senna τιμωρήθηκε για την ύβρη του: Σκάλιζε όλο και πιο βαθιά μέσα του, τόσο για να γίνει καλύτερος και ταχύτερος οδηγός, όσο και για να ανακαλύψει τον μυστικό μηχανισμό του νου. Όταν «βρήκε τοίχο» στράφηκε στον Θεό, σαν ένα δεκανίκι πίστης στην ίδια του την πνευματική δύναμη που την είχε εξαντλήσει. Κάποιος δημοσιογράφος, πολύ εύστοχα και επιτυχημένα, χαρακτήρισε κάποτε τον Senna σαν «Ο Φιλόσοφος Βασιλιάς». Πλατωνικές θεωρίες στη Φόρμουλα 1; Για χάρη του Senna, ναι, γιατί όχι;

Ασυνήθιστη περίπτωση ταλέντου και διάνοιας, ο Ayrton έκανε τα πάντα με το δικό του τρόπο: Καταγόταν από μια ζάπλουτη οικογένεια αλλά ήταν περήφανος για τον πάμπτωχο λαό του. Οποία αντίφαση: Ο Senna ήταν πλούσιος και λευκός, όταν η πλειονότητα των Βραζιλιάνων είναι ακριβώς το αντίθετο. Υπήρξε εξωφρενικά εργασιομανής και μονοδιάστατος, στοχοπροσηλωμένος μέχρι αηδίας, καταρρίπτοντας τη στερεότυπη αντίληψη για τη νωθρότητα και τη φυγοπονία των συμπατριωτών του. Για όλα αυτά που ήταν, που πίστευε και κήρυττε με τα λόγια ή με τα γκάζια, για το ένστικτο του ατρόμητου μονομάχου που κατεβαίνει στην αρένα για να σκοτώσει ή για να σκοτωθεί, ο Ayrton Senna λατρεύτηκε και μισήθηκε εξίσου.
Γι' αυτό και η Φόρμουλα 1, από την Πρωτομαγιά του 1994 έως σήμερα, προσπαθεί να ξεπεράσει το «σύνδρομο Senna». Το οποίο όμως είναι πλέον ένας από τους θεμέλιους λίθους του σπορ: Μετά από το θάνατό του ο Ayrton έγινε το μόνιμο σημείο αναφοράς, το μέτρο σύγκρισης. Και τελικά, 25 χρόνια μετά από τη στιγμή που έσκασε με 200+ χλμ/ώρα στον τσιμεντένιο τοίχο της καμπής Ταμπουρέλο στην Ίμολα, κανείς δεν θέλει κατά βάθος να ξεπεράσει, να αφήσει πίσω του, να «προσπεράσει» την απουσία του Ayrton Senna.

Αντί απαρίθμησης των -αμφιλεγόμενων και μη- κατορθωμάτων του, ακολουθεί η λεπτομερής περιγραφή μιας στιγμής όπου ο Senna απέδειξε την οδηγική του ιδιοφυία, τότε που έβαλε όπισθεν εν κινήσει και ενώ φαινομενικά είχε χάσει τον έλεγχο του μονοθεσίου. Πρόκειται για ένα απόσπασμα από το βιβλίο «Senna, Το πνεύμα της ταχύτητας» των εκδόσεων Key Books.

Γκραν Πρι Ισπανίας, 29/09/1991, Πίστα: Catalunya (Βαρκελώνη)

Ανάποδα

Υπάρχουν τουλάχιστον τρεις καλοί λόγοι για να θυμάται κανείς το ισπανικό GP του 1991: Ένας ήταν η επική αναμέτρηση του Mansell-Senna στην αρχή του αγώνα, ένας άλλος το ότι η Φόρμουλα 1 εγκαινίαζε την ολοκαινούργια πίστα της Βαρκελώνης, ενώ ο τρίτος είχε να κάνει με την οδηγική μεγαλοφυΐα του Ayrton. Σε ένα Γκραν Πρι που ο ίδιος θα ήθελε δικαίως να διαγράψει από το βιογραφικό του ως ένα μελανό σημείο στην καριέρα του, κατάφερε να κλέψει την παράσταση με μια ενέργεια που δικαιολογούσε πλήρως το προσωνύμιο «magic».

Ήταν ο 13ος γύρος του αγώνα, όταν ο Senna, πλησιάζοντας στην τελευταία δεξιά στροφή της πίστας πριν από τη μεγάλη ευθεία, έχασε ξαφνικά τον έλεγχο της McLaren του και έκανε τετ-α-κε, με ένα στιλ που θύμιζε αρχάριο σε αγώνες μονοθεσίων. Το μονοθέσιο στριφογύρισε και φάνηκε ότι θα κατέληγε στη δεξιά πλευρά της ευθείας, κοντά στον τσιμεντένιο τοίχο. Ο Ayrton όμως αστραπιαία, την ώρα που η MP4/6 δεν είχε καν ολοκληρώσει την πιρουέτα της και βρισκόταν κάθετα στην πίστα, έβαλε όπισθεν και εξαφανίστηκε στον χώρο διαφυγής ακριβώς απέναντι, στην εξωτερική της στροφής. Ο επερχόμενος Michael Schumacher με την Benetton-Ford πιθανότατα δεν πρόλαβε να καταλάβει τι έκανε ακριβώς ο Senna μπροστά του, το βέβαιο είναι όμως ότι καθώς η McLaren αποσύρθηκε ως δια μαγείας από την πορεία του, ο Γερμανός δεν χρειάστηκε καν να αντιδράσει για να αποφύγει τη σύγκρουση με τον Senna. Το μεγαλειώδες στην κίνηση του Ayrton ήταν ότι έβαλε όπισθεν, γνωρίζοντας ακριβώς τι έπρεπε να κάνει τη συγκεκριμένη στιγμή, στο συγκεκριμένο σημείο της πίστας όπου βρισκόταν. Σαν να είχε την ικανότητα να κατοπτεύει το χώρο γύρω του σε ακτίνα 360 μοιρών, ο Ayrton έβαλε όπισθεν για να προστατευθεί, τόσο από την σύγκρουση με κάποιον άλλον πιλότο όσο και από την εγκατάλειψη που θα ήταν βέβαιη εάν άφηνε το μονοθέσιό του να πέσει στον τοίχο. Τι θα έκανε κάποιος άλλος, ακόμη και με την εμπειρία του Senna, σε μια αντίστοιχη περίπτωση; Θα περίμενε την ολοκλήρωση του τετ-α-κε, θα προσπαθούσε να περιορίσει τις απώλειες αφήνοντας τα φρένα και απλώς κρατώντας σταθερά το τιμόνι. Στην καλύτερη περίπτωση, ίσως επιχειρούσε να σώσει την κατάσταση πατώντας γκάζι. Υπάρχουν όμως βάσιμες υποψίες πως κανείς δεν θα σκεφτόταν να βάλει όπισθεν, εφόσον δεν θα έβλεπε πού πήγαινε. Ο Senna όμως ήταν σίγουρος ότι είχε χώρο πίσω του και θα ήταν απολύτως ασφαλής εάν έβγαζε το πίσω μέρος της McLaren του για λίγο στο γρασίδι του χώρου διαφυγής. Έχασε βέβαια τη 2η θέση και έπεσε στην 7η καθώς τον πέρασαν αμέσως οι Mansell, Schumacher, Alesi, Patrese και Piquet, κατάφερε όμως να συνεχίσει τον αγώνα - και αυτό μετρούσε περισσότερο από οτιδήποτε άλλο.

Πέραν του προφανούς, ότι δηλαδή η πίστα ήταν υγρή από τη βροχή που έπεφτε κατά διαστήματα, το γιατί ο Senna έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του δεν έχει και τόση σημασία, παρόλο που ο ίδιος φρόντισε να δώσει μια κάποια εξήγηση: «Πιστεύω πως έκανα τετ-α-κε γιατί τα ελαστικά για στεγνό οδόστρωμα που είχαμε τοποθετήσει στους αριστερούς τροχούς ήταν πολύ σκληρά κι έτσι δεν είχα κράτημα στο βρεγμένο. Μετά από το τετ-α-κε τα λάστιχα στην αριστερή πλευρά είχαν φθαρεί και ήταν αδύνατο να κινηθώ πιο γρήγορα». Ο Senna έλεγε την αλήθεια, όχι όμως όλη την αλήθεια. Διότι μπορεί η πίστα να ήταν υγρή και τα ελαστικά του σκληρά, αυτό που παρασιωπούσε όμως ήταν ότι ευθυνόταν αποκλειστικά ο ίδιος και ουδείς άλλος για την τοποθέτηση των πιο σκληρών Goodyear τύπου «C» στους δύο αριστερούς τροχούς του - αντίθετα προς τις παραινέσεις των τεχνικών. Ήταν μία από τις σπάνιες φορές που ο Senna είχε πλανηθεί σε κάποια επιλογή που αφορούσε στις ρυθμίσεις του μονοθεσίου του. Το λάθος του το πλήρωσε με μια απαράδεκτη εμφάνιση και έναν τερματισμό μόλις στην 5η θέση της κατάταξης, σε μια φάση μάλιστα όπου δεν είχε εξασφαλίσει ακόμη τον τίτλο της χρονιάς. Για ορισμένους, όμως, οι μεμονωμένες επιδείξεις κάποιων ανώτερων ικανοτήτων αξίζουν όσο και μια νίκη ή ακόμη και ένα πρωτάθλημα - ίσως μάλιστα και περισσότερο, ιδιαίτερα εάν σκεφτεί κανείς ότι η όπισθεν στα αγωνιστικά κιβώτια ταχυτήτων είναι συνήθως «κλειδωμένη», προστατευμένη με μια ασφάλεια από τις εσφαλμένες, ακούσιες κινήσεις του λεβιέ και, εν πάση περιπτώσει, εσκεμμένα δύσκολη στην επιλογή της.
Πηγή: Protothema.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 01 Μαϊος 2019 21:15

Σχετικά Άρθρα

  • Μπραντ Πιτ: Κυκλοφόρησε το teaser της νέας του ταινίας «F1»
    Μπραντ Πιτ: Κυκλοφόρησε το teaser της νέας του ταινίας «F1»

    Ο ηθοποιός υποδύεται έναν πρώην οδηγό της F1, ο οποίος επιστρέφει στην ενεργό δράση

    Κυκλοφόρησε το πρώτο teaser της πολυσυζητημένης ταινίας «F1», με πρωταγωνιστή τον Μπραντ Πιτ.
    Το βίντεο αρχίζει με τη μουσική του θρυλικού τραγουδιού «We Will Rock You» των Queen και στα πλάνα μπορεί κανείς να παρακολουθήσει ένα γρήγορο μοντάζ με πίστες του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
    Δείτε το teaser:
    Την ταινία έχει αναλάβει η εταιρεία Apple Original Film. Πρόκειται για μια τεράστια παραγωγή, με δημοσιεύματα να αναφέρουν ότι ο προϋπολογισμός έχει ξεπεράσει τα 300 εκατ. δολάρια.

    Το σενάριο υπογράφει ο Έχρεν Κρούγκερ, με τον Μπραντ Πιτ να υποδύεται έναν πρώην οδηγό της F1, ο οποίος επιστρέφει στην ενεργό δράση για να βοηθήσει ένα νέο ταλέντο, τον Joshua Pearce, να ενταχθεί στην ομάδα APXGP.

    Στο πλάι του ο Βρετανο-Νιγηριανός ηθοποιός Ντάμσον Ίντρις, ο Οσκαρικός Χαβιέ Μπαρδέμ και οι Κέρι Κόντον, Τομπάιας Μένζις, Σάρα Νάιλς, Κιμ Μπόντνια και Μαξ Φερστάπεν.
    Πηγή: Protothema.gr
  • F1: Η τελευταία χρονιά του Λιούις Χάμιλτον με την Mercedes ξεκίνησε σήμερα
    F1: Η τελευταία χρονιά του Λιούις Χάμιλτον με την Mercedes ξεκίνησε σήμερα

    Ο Λιούις Χάμιλτον έκανε την πρώτη του εμφάνιση στην τελευταία του χρονιά με την Mercedes.

    Πρώτη δημόσια εμφάνιση για τον Λιούις Χάμιλτον μετά την ανακοίνωση της μεταγραφής του στην Ferrari το 2025, καθώς ο βρετανός πιλότος βρέθηκε στην τελετή παρουσίασης του μονοθεσίου W15 της Mercedes. Ο Χάμιλτον θα αγωνιστεί για τελευταία χρονιά με τα «ασημένια βέλη», στα οποία εντάχθηκε το 2013 και έκτοτε κέρδισε 6 παγκόσμια πρωταθλήματα οδηγών.

    Δεδομένων των προβλημάτων που αντιμετώπισε με τα μονοθέσια των προηγούμενων ετών (W13 και W14, το 2022 και το 2023) η Mercedes έχει εργαστεί για να βελτιώσει τα προβλήματα που αντιμετώπιζε και να παρέχει στους πιλότους της ένας ανταγωνιστικό όχημα.

    «Ξέρω τι είναι ικανή αυτή η ομάδα», πρόσθεσε ο Χάμιλτον. «Είμαι απίστευτα ευγνώμων για τη δουλειά κάθε ατόμου σε αυτήν την ομάδα. Κάθε φορά που βρίσκομαιστο εργοστάσιο, μπορώ να δω την απόλυτη προσήλωση και αποφασιστικότητα όλων. Έχουμε όλοι μεγάλο κίνητρο για το επόμενο έτος και θα του δώσουμε όλα όσα έχουμε στον χρόνο που έχουμε μπροστά μας».

    Αυτή θα σηματοδοτήσει την τελευταία σεζόν στη μακρά θητεία του Χάμιλτον με τη Mercedes, με τον Βρετανό να έχει ενταχθεί στην ομάδα το 2013. Ο Χάμιλτον κέρδισε έξι από τους επτά τίτλους οδηγών του με την γερμανική ομάδα μεταξύ 2014 και 2020, ενώ η ομάδα κέρδισε οκτώ συνεχόμενα πρωταθλήματα κατασκευαστών, με το τελευταίο να έρχεται το 2021.

    Ανακοινώθηκε στις αρχές Φεβρουαρίου ότι ο Χάμιλτον θα ενταχθεί στη Ferrari το 2025 με πολυετές συμβόλαιο και θα συνεργαστεί με τον Σαρλ Λεκλέρ, αλλά και τον αρχηγό της ομάδας Φρεντ Βασερ.

    Πηγή: iEidiseis.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ CAROLINE BREHMAN
  • O Lewis Hamilton πάει στη Ferrari - Σε σοκ η Μercedes, τι είπαν στην σύσκεψη
    O Lewis Hamilton πάει στη Ferrari - Σε σοκ η Μercedes, τι είπαν στην σύσκεψη

    Η είδηση που ξεκίνησε να κάνει το γύρο του διαδικτύου από το πρωί με την αρχή να γίνεται από ιταλικά και ισπανικά μέσα ενημέρωσης και να μεταδίδεται σχεδόν με σιγουριά από τα βρετανικά, επιβεβαιώνεται. Ο Lewis Hamilton φεύγει από τη Mercedes και πάει στη Ferrari.

    Οπως μεταδίδει το SkySports οι εργαζόμενοι στη Mercedes ενημερώθηκαν σήμερα επίσημα για τη φυγή του σούπερ σταρ οδηγού τους. Αναμένονται πλέον οι επίσημες ανακοινώσεις.

    Σύμφωνα με τις πληροφορίες από ξένα ΜΜΕ που διακινούνται από το πρωί η μετακίνηση θα γίνει την επόμενη χρονιά, δηλαδή αρχής γενομένης από το 2025.

    Ξένοι δημοσιογράφοι της Formula 1 σχολιάζουν την είδηση ως τη μεγαλύτερη βόμβα στον κόσμο της F1 την τελευταία δεκαετία, από τότε που ο ίδιος ο Hamilton εγκατέλειψε τη McLaren για τη Mercedes το 2013. «Ίσως μάλιστα να ανατρέψει τη μετακόμιση του Michael Schumacher στη Ferrari από την Benetton το 1995», σχολιάζει το Sky Sports.

    Δέκα χρόνια μετά, σε μια στιγμή που όλοι είχαν πειστεί ότι ο 7 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής θα ολοκληρώσει την καριέρα του στη Formula 1 στη Mercedes -με την οποία κέρδισε έξι πρωταθλήματα- και στο παρά ένα της έναρξης του νέου πρωταθλήματος ο Βρετανός κάνει επίσης μια κίνηση σοκ, που αποτελεί σίγουρα τη μεγαλύτερη είδηση στο σύμπαν της F1 τα τελευταία χρόνια. Φεύγει από τη Mercedes για τη Ferrari.

    Ο Lewis Hamilton ανανέωσε το περασμένο καλοκαίρι με τη Μercedes για δύο ακόμη χρόνια. Αυτό που αναφέρουν τα ξένα ΜΜΕ από το πρωί είναι ότι προφανώς το συμβόλαιο ήταν για ένα χρόνο με οψιόν για έναν ακόμη δίνοντας την ευκαιρία στον Βρετανό να αποχωρήσει στο τέλος του 2024. Ο Hamilton δηλαδή θα μετακομίσει στο Μαρανέλο από το 2025 αντικαθιστώντας τον Carlos Sainz του οποίου το συμβόλαιο στη Ferrari λήγει στο τέλος του 2024.,

    Σύμφωνα με το Sky Sports νωρίτερα σήμερα η Mercedes συγκάλεσε έκτακτη σύσκεψη στο εργοστάσιο στο Μπράκλεϊ. Εκλήθησαν όλοι οι εργαζόμενοι στους οποίους ανακοινώθηκε η αποχώρηση του Lewis Hamilton. Οπως αναφέρει το ίδιο μέσο, η απόφαση αυτή του Βρετανού ήταν κάτι που φαίνεται να έπιασε εξ' απίνης άπαντες. Και τον Toto Wolff o οποίος συμμετείχε στη σύσκεψη με τηλεδιάσκεψη καθώς βρίσκεται στο εξωτερικό. Σύμφωνα με το ίδιο μέσο ο Hamilton ενημέρωσε τον Wolff χθες το βράδυ επιμένοντας απλώς ότι επιθυμεί να δοκιμάσει κάτι νέο. «Και, από το τίποτα, η σεζόν του 2024 που έμοιαζε τόσο μπαγιάτικη (χωρίς νέους οδηγούς, χωρίς νέους αγώνες) και με ένα φαβορί στη Red Bull, έχει ξανά αποκτήσει νόημα. Ένα πυροτέχνημα που η F1 χρειαζόταν πολύ», σχολιάζει το βρετανικό μέσο.

    Lewis Hamilton: Μετακομίζει στη Ferrari από φέτος;

    Πάντως, την ίδια ώρα που όλοι αναρωτιούνταν και προσπαθούσαν να φανταστούν πώς θα κυλήσει το 2024 για τη Μercedes, τη Ferrari, τον Lewis Hamilton, τον Carlos Sainz γνωρίζοντας ότι το 2025 θα γίνουν... κοσμογονικές αλλαγές, μια νέα φήμη κυκλοφορεί πάλι από τα ιταλικά ΜΜΕ και το Gazzeta dello Sport που προειδοποιεί όλους να μην εκπλαγούν αν η μεταγραφή δεν περιμένει το 2025 αλλά έχει άμεση ισχύ από φέτος!

    Οι ίδιες φήμες πάντως αναφέρουν ότι οι επίσημες ανακοινώσεις αναμένονται σήμερα, οπότε και οι απορίες όλων αναμένεται να λυθούν.

    Σε κάθε περίπτωση όπως γράφει το SkySports, φέτος «η προσοχή θα στραφεί γρήγορα στον Hamilton και τη Ferrari. Γιατί η F1 έχει πλέον το ονειρικό της δίδυμο. Kάτι που αποδεικνύεται απλά και από το γεγονός ότι σήμερα η μετοχή της Ferrari, μόνο με τις φήμες για τη μεταγρφή, σημείωσε αύξηση 7% που ισοδυναμεί με άνοδο 4 δισ. λιρών».

    Ποιος θα πάει στη θέση του Lewis Hamilton στη Μercedes

    Το επόμενο ερώτημα που προκύπτει τώρα είναι ποιος θα καλύψει το κενό του Lewis Hamilton στη Mercedes. Θα γίνει μια ευθεία ανταλλαγή; Θα πάει δηλαδή απλά ο Carlos Sainz από τη Ferrari στη Mercedes ή θα ξεκινήει η αναζήτηση για άλλον οδηγό; Τις τελευταίες ώρες διακινούνται πληροφορίες πάντως ακόμη και για τον Fernando Alonso. Ο Ted Kravitz του SkySports υποστήριξε ότι άνθρωποι του Alonso και το αφεντικό της Mercedes είχαν τηλεφωνική επαφή τις τελευταίες ώρες. O Αlex Albon είναι επίσης μια επιλογή με πολλά ακόμη ονόματα να πέφτουν στο τραπέζι.

    Πηγή: Ιefimerida.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ CAROLINE BREHMAN

  • Ο Χάμιλτον ψάχνει τον «υπεύθυνο» για την κατάσταση που επικρατεί στην Mercedes
    Ο Χάμιλτον ψάχνει τον «υπεύθυνο» για την κατάσταση που επικρατεί στην Mercedes

    Ο Λιούις Χάμιλτον αμφισβήτησε τον εαυτό του στην φετινή σεζόν της Mercedes στην F1.

    Ο Λιούις Χάμιλτον έψαχνε τον… φταίχτη για την κακή απόδοση που είχε το μονοθέσιο της Mercedes στην φετινή σεζόν της F1, με τον ίδιο να παραδέχεται: «Δεν ήξερα αν φταίω εγώ ή το αυτοκίνητο». Μπορεί η Mercedes να τερμάτισε στην δεύτερη θέση του πρωταθλήματος των κατασκευαστών, όμως στα γκαράζ της γερμανικής ομάδας υπάρχει ακόμα «γκρίνια» από την πλευρά των οδηγών, για την χαμηλή απόδοση που είχε το μονοθέσιό τους.

    Αυτό έφερε τον Λιούις Χάμιλτον σε σημείο να αμφισβητήσει τον εαυτό του και να αναρωτηθεί εάν ο ίδιος έχει ακόμα την δύναμη και την ταχύτητα να διεκδικήσει το κάτι παραπάνω. «Όταν έχεις δύσκολες σεζόν όπως αυτή, θα υπάρχουν πάντα στιγμές που δεν ξέρεις τι φταίει. Αναρωτιέσαι αν το έχεις ακόμα ή αν δεν μπορείς να αποδώσεις στο μέγιστο πια».

    Μιλώντας για την ψυχολογία του αθλητή, ο 38χρονος πλέον οδηγός τόνισε ότι όταν αγωνίζεσαι στο κορυφαίο επίπεδο πάντα έχει την αμφιβολία μέσα σου εάν κα΄τι δεν πάει καλά ή όπως το είχες σχεδιάσει. «Είμαι άνθρωπος όπως όλοι μας», είπε «Αν κάποιος στον κόσμο σας πει ότι δεν βιώνει την αμφιβολία μέσα του σε δύσκολες στιγμές, σας λέει ψέματα».

    «Ζήτησα αλλαγές και δεν έγιναν»

    Η Mercedes έμεινε… στάσιμη φέτος επειδή οι αλλαγές που ήθελε να κάνει πάνω στο μονοθέσιο απαιτούσαν θεμελιώδεις τροποποιήσεις στην κατασκευή του αυτοκινήτου, και αυτό δεν ήταν εφικτό καθώς ξεπερνούσαν τους περιορισμούς του ανώτατου ορίου κόστους των 135 εκατομμυρίων δολαρίων. «Είχα ζητήσει να γίνουν κάποιες αλλαγές στο όχημα, αλλά δεν μπορούσαν να γίνουν. Έτσι μείναμε με αυτό το μονοθέσιο για μεγάλο χρονικό διάστημα», τόνισε ο Χάμιλτον.

    Η Mercedes δουλεύει ήδη για το 2024 προκειμένου να προσφέρει στους πιλότους της ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο, κάτι το οποίο έχει αντιληφθεί ο Βρετανός οδηγός.

    «Πιστεύω ότι έχουμε ένα άστρο που μας οδηγεί τώρα», τόνισε, «Είναι κάτι που δεν είχαμε εδώ και δύο χρόνια, αλλά και ο δρόμος για την επιτυχία δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα», κατέληξε.

    Πηγή: iEidiseis.gr

  • Formula 1: Νικητής στη «βρεγμένη» Σιγκαπούρη ο Πέρεζ
    Formula 1: Νικητής στη «βρεγμένη» Σιγκαπούρη ο Πέρεζ

    Ο Πέρεζ έκανε καταπληκτική εκκίνηση, πέρασε στον poleman, Σαρλ Λεκλέρ κι άντεξε μέχρι το φινάλε, βλέποντας πρώτος την καρό σημαία

    Ο Σέρχιο Πέρεζ με Red Bull ήταν ο μεγάλος νικητής του Grand Prix της Formula 1 στη Σιγκαπούρη, με τις καιρικές συνθήκες να έχουν παίξει καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα.

    Πάντως, oι αγωνοδίκες εξετάζουν πιθανή παρατυπία του Μεξικανού της Red Bull στην επανεκκίνηση, μετά από αυτοκίνητο ασφαλείας.

    Ο Πέρεζ έκανε καταπληκτική εκκίνηση, πέρασε στον poleman, Σαρλ Λεκλέρ κι άντεξε μέχρι το φινάλε, βλέποντας πρώτος την καρό σημαία. Όμως, θα πρέπει να περιμένει την απόφαση των αγωνοδικών, αν και σε περίπτωση που δεχθεί ποινή 5 δευτερολέπτων δεν θα χάσει την πρώτη θέση, καθώς είχε διαφορά 7.5’’ από τον δεύτερο.

    Αυτός ήταν ο Σαρλ Λεκλέρ, ενώ τρίτος τερμάτισε ο άλλος πιλότος της Ferrari, Κάρλος Σάινθ.

    Επί της ουσίας η μόνη περίπτωση να χάσει τη νίκη ο Μεξικανός είναι να δεχθεί δύο ποινές πέντε δευτερολέπτων. Αυτή, πάντως, ήταν η ενημέρωση των ανθρώπων της Scuderia στον Λεκλέρ.

    Οι καιρικές συνθήκες έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη, ειδικά από τη στιγμή που ο αγώνας ξεκίνησε με πάνω από μια ώρα καθυστέρηση, λόγω βροχόπτωσης. Επίσης, το ατύχημα του Γιούκι Τσουνόντα της Alpha Tauri που προκάλεσε την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας ήταν αυτό που άλλαξε τα δεδομένα, καθώς ο Πέρεζ μπήκε στα pits και βγήκε πάλι πρώτος.

    Κάπως έτσι δεν πρόλαβε να αποδώσει η στρατηγική της Ferrari για τον Λεκλέρ, ο οποίος θα μπορούσε να δώσει μάχη στο τέλος, αν δεν τον προλάβαινε ο Ιάπωνας.

    Ο πρωτοπόρος για τον τίτλο Μαξ Φερστάπεν που ξεκίνησε από την 8η θέση, τερμάτισε στην 7η, ανανεώνοντας το «ραντεβού» για την εξασφάλιση του τίτλου στη συνέχεια του πρωταθλήματος.

    Πηγή: cnn.gr
  • Formula 1: O Χάμιλτον μιλά για τον ψυχολογικό πόλεμο με τον Φέτελ
    Formula 1: O Χάμιλτον μιλά για τον ψυχολογικό πόλεμο με τον Φέτελ

    Ο 7 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της F1 παραδέχθηκε πως υπήρξαν στιγμές όπου η σχέση του με τον Γερμανό δεν ήταν καθόλου καλές

    Από τις μικρές κατηγορίες του μηχανοκίνητου αθλητισμού, οι Λιούις Χάμιλτον και Σεμπάστιαν Φέτελ πάλευαν μεταξύ τους για νίκες και πρωταθλήματα. Αμφότεροι έκαναν το ντεμπούτο τους στη Formula 1 το 2007, με τον Βρετανό να κατακτά τον πρώτο του τίτλο το 2008, ενώ ο Γερμανός το κατάφερε δύο χρόνια αργότερα, το 2010.

    Στην πίστα έχουν δώσει πολύ σκληρές μάχες, ενώ έχουν βρεθεί αντιμέτωποι και για το πρωτάθλημα αρκετές φορές με όσες ομάδες κι αν έχουν οδηγήσει. Οι σχέσεις των δύο μπορεί να είναι σε πολύ καλό σημείο αυτή την περίοδο, όμως δεν ίσχυε πάντα αυτό. Όπως παραδέχθηκε ο Χάμιλτον στο Racer, αυτός και ο Φέτελ έχουν περάσει το δικό τους ψυχολογικό πόλεμο.

    «Με τον Σεμπ είχαμε τόσες πολλές μεγάλες μάχες στο παρελθόν και είμαι πολύ περήφανος για εκείνον, για το ταξίδι του, για το ότι έχει ανοιχτεί και δεν φοβάται να μιλήσει για θέματα που τον προβληματίζουν και συνεχίζει να το κάνει. Δεν έχω καμία αμφιβολία πως ό,τι κι αν αποφασίσει να κάνει μελλοντικά, θα το συνεχίσει. Το να έχεις αυτό το σεβασμό μεταξύ δύο ανθρώπων που είχαν τόσο σκληρές μάχες είναι δύσκολο. Είναι πολύ δύσκολο να είσαι φίλος με κάποιον που μάχεστε ρόδα με ρόδα για το πρωτάθλημα και ένας από τους δύο είναι αυτός που δεν θα κερδίσει. Ο ψυχολογικός πόλεμος που περνάς, είναι πολύ δύσκολος. Το να το ξεπερνάμε αυτό και να είμαστε τόσο καλοί φίλοι είναι κάτι που είμαι ευγνώμων. Πιστεύω πως θα γίνουμε ακόμη καλύτεροι φίλοι στο μέλλον», ανέφερε ο 37χρονος.

    Lewis Hamilton on the edge, Sebastian Vettel defending with all his might ⚔️

    What a battle it was between these two drivers! 🤯#RussianGP #F1 pic.twitter.com/1EUjFu1z0F

    — Formula 1 (@F1) September 23, 2021

    Τόσο ο Χάμιλτον όσο και ο Φέτελ έχουν γράψει με χρυσά γράμματα τα ονόματά τους στη σύγχρονη ιστορία της Formula 1. Πρόκειται για δύο κορυφαίους οδηγούς, με τον ένα να έχει κατακτήσει επτά παγκόσμια πρωταθλήματα και τον άλλο τέσσερα.

    Ο Φέτελ θα αποχωρήσει από τη Formula 1 στο τέλος της φετινής χρονιάς, βάζοντας τέλος σε μία πολύ πλούσια καριέρα. Στην Aston Martin τη θέση του θα πάρει ο Φερνάντο Αλόνσο, ο οποίος επέλεξε να μην συνεχίσει με την Alpine.

    Από τη μεριά του ο Χάμιλτον είναι ιδιαίτερα χαρούμενος στη Formula 1 και δεν σκοπεύει να αποχωρήσει σύντομα από το σπορ.

    Can we order another battle between these two at @COTA, please 😋

    The full race and duel between Hamilton and Vettel is available for F1 TV subscribers >> https://t.co/4Glv9YmKNO 🍿 #USGP 🇺🇸 #F1
    pic.twitter.com/I8FnGbGJy4

    — The Official F1® Help Channel (@F1Help) October 15, 2018

    Πηγή: Gazzetta.gr - Protothema.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-EPA/ KAMRAN JEBREILI/ POOL

  • Formula 1: Ο Χαμίλτον αλλάζει μονάδα ισχύος και ξεκινάει από το τέλος του grid στη Μόντσα
    Formula 1: Ο Χαμίλτον αλλάζει μονάδα ισχύος και ξεκινάει από το τέλος του grid στη Μόντσα

    Ο Λούις Χάμιλτον πρόκειται να ξεκινήσει από τις τελευταίες θέσεις του grid στη Μόντσα, καθώς η Mercedes αποφάσισε να αλλάξει την μονάδα ισχύος του Βρετανού.

    Δεν αναμένεται να ξεκινήσει καλά το αγωνιστικό τριήμερο της Μόντσα για τον Λούις Χάμιλτον. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το motorsport.com, η Mercedes πρόκειται να προχωρήσει σε αλλαγή της μονάδας ισχύος στο μονοθέσιο του επτά φορές παγκοσμίου πρωταθλητή.

    Αυτή θα είναι η τέταρτη μονάδα ισχύος που χρησιμοποιεί μέσα στη σεζόν και εφόσον το όριο είναι τρεις, σημαίνει πως ο Χάμιλτον θα εκκινήσει στον αγώνα της Κυριακής (11/9, 16:00) από τις πίσω θέσεις.

    Η μονάδα ισχύος που παρουσιάζει πρόβλημα είναι αυτή που φορούσε η Mercedes του Χάμιλτον στη μάχη του με τον Αλόνσο στον πρώτο γύρο του Σπα. Θυμίζουμε πως τότε ο Βρετανός είχε αναγκαστεί να εγκαταλείψει.

    Το μονοθέσιο του παγκόσμιου πρωταθλητή αναπήδησε και προσγειώθηκε βάναυσα στο οδόστρωμα. Μάλιστα, η μονάδα ισχύος της Mercedes δέχθηκε πίεση 45G και έχασε υγρά. Στο εργοστάσιο της εταιρίας έγινε ο διαγνωστικός έλεγχος με τα νέα να μην είναι καλά. Έτσι, πρόκειται να γίνει αλλαγή.

    Επιπλέον, ο Βαλτέρι Μπότας θα έχει "φρέσκο" κινητήρα στο GP Ιταλίας και θα εκκινήσει επίσης από τις πίσω θέσεις του grid.

    Πηγή: Sport24.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-EPA/ KAMRAN JEBREILI POOL

  • Formula 1: Προάγγελος τίτλου με εμφατική νίκη του Φερστάπεν και της Red Bull στο Σπα
    Formula 1: Προάγγελος τίτλου με εμφατική νίκη του Φερστάπεν και της Red Bull στο Σπα

    Μια εμφατική νίκη που ουσιαστικά αποτελεί και προάγγελο τίτλου κατέκτησε ο Μαξ Φερστάπεν και η Red Bull στην πίστα του Σπα. Ο Ολλανδός παγκόσμιος πρωταθλήτης, μολονότι εκκίνησε από τη 14η θέση, πραγματοποίησε έναν καταπληκτικό αγώνα και μετέτρεψε σε... βόλτα στο πάρκο το γκραν πρι του Βελγίου, φτάνοντας στην 29η νίκη καριέρας, ένατη στους 14 αγώνες του εφετινού πρωταθλήματος και τρίτη συνεχόμενη.

    Ο σούπερ Μαξ, ο οποίος οδεύει πανηγυρικά για τον δεύτερο σερί τίτλο του στη Formula 1 αύξησε ακόμα περισσότερο τη διαφορά του απ' τον Σαρλ Λεκλέρκ που εκκίνησε απ' τη 15η θέση αλλά τερμάτισε πέμπτος. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο Φερστάπεν να βρεθεί στο +98 (με 284 βαθμούς) απ' τον Μονεγάσκο, τον οποίο πλέον ξεπέρασε σε βαθμούς και ο Σέρχιο Πέρες με 191 βαθμούς αντί 186.

    Η Ferrari περιορίστηκε στην τρίτη θέση του Σάινθ αλλά και σε μια ακόμα λανθασμένη στρατηγική κίνηση καθώς στο φινάλε κι ενώ ο Λεκλέρκ ήταν πέμπτος, μπήκε στα πιτς για αλλαγή ελαστικών προκειμένου να κυνηγήσει τον επιπλεόν βαθμό του ταχύτερου γύρου και τελικά βγήκε χαμένος. Μπήκε με μεγάλη ταχύτητα στα πιτς και τιμωρήθηκε στο τέλος του αγώνα με ποινή 5 δευτερολέπτων που τον έριξε στην έκτη θέση!

    Η τελική δεκάδα: Φερστάπεν, Πέρες, Σάινθ, Ράσελ, Αλόνσο, Λεκλέρκ, Οκόν, Φέτελ, Γκασλί, Άλμπον.

    Το επόμενο γκραν πριν είναι προγραμματισμένο για την Ολλανδία και την πίστα Ζαντβούρτ στις 4 Σεπτεμβρίου.

    Η εξέλιξη του αγώνα

    Στον πρώτο γύρο, μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα, έγινε ο... κακός χαμός. Ο Πέρες έκανε λάθος, ο Αλόνσο και ο Χάμιλτον τον προσπέρασαν αλλά λίγο μετά ο Ισπανός και ο Άγγλος είχαν επαφή με αποτέλεσμα ο Μεξικανός να επιστρέψει στη δεύτερη θέση. Παράλληλα, όμως η επαφή οδήγησε σε εγκατάλειψη τον Χάμιλτον μόλις στον δεύτερο γύρο.

    Aυτό το συμβάν επανέφερε στο προσκήνιο και τη διαχρονική κόντρα Αλόνσο-Χάμιλτον που κρατά απ' την εποχή που οι δυο τους ήταν στη McLaren. Μιλώντας προς τους μηχανικούς του, ο Ισπανός αναφέρθηκε με σκληρά λόγια για τον Βρετανό: «Τι ηλίθιος. Μου έκλεισε την πόρτα από την εξωτερική. Κάναμε και οι δύο εξαιρετική εκκίνηση αλλά αυτός ο τύπος ξέρει μόνο πώς να οδηγεί και να εκκινεί από την πρώτη θέση»...

    Φανερά απογοητευμένος ο Χάμιλτον πήρε το δρόμο της επιστροφής με τα πόδια... Αργότερα πάντως ο Βρετανός παραδέχθηκε το λάθος του λέγοντας: «Δεν έχει σημασία τι είπε ο Αλόνσο, δεν με ενδιαφέρει. Είναι δικό μου το λάθος. Ήταν στο τυφλό σημείο και δεν του άφησε αρκετό χώρο. Ήμουν μπροστά από αυτόν, αλλά το λάθος ήταν δικό μου»,

    Την ίδια στιγμή ο Φερστάπεν έκανε καταπληκτικό αγώνα στις πίσω θέσεις καθώς εκκίνησε απ' τη 14η θέση και γρήγορα βρέθηκε στην όγδοη, έχοντας πίσω του τον Λεκλέρκ που επίσης εκκίνησε απ' το 15 και έφτασε στο 9 αλλά πήρε το ρίσκο για γρήγορη αλλαγή ελαστικών πέφτοντας στη 17η θέση. Με την έξοδο απ' την πίστα του οχήματος ασφαλείας η κατάταξη είχε ως εξής: Σάινθ, Πέρες, Ράσελ, Αλόνσο, Φέτελ, Ρικιάρντο, Αλμπον, Φερστάπεν, Στρολ, Μάγκνουσεν.

    Η ξέφρενη πορεία του Φερστάπεν συνεχίστηκε καθώς με την ολοκλήρωση του 7ου γύρου είχε ανέβει στο 4 και μετά τον 8ο στο 3 προσπερνώντας και τον Ράσελ. Στον 12 γύρο έφτασε και τον Πέρες και τον προσπέρασε με άνεση, ανεβαίνοντας στην πρώτη θέση καθώς ο Σάινθ στο ενδιάμεσο μπήκε στα πιτς.

    Μετά τον 16ο γύρο και με τον Φερστάπεν και τον Πέρες να έχουν μπει στα πιτς, ο Σάινθ βρέθηκε ξανά πρώτος αλλά έπειτα από δυο γύρους ο Ολλανδός τον προσπέρασε με μεγάλη άνεση χτίζοντας μάλιστα και διαφορά. Το ίδιο συνέβη και με την έτερη Red Bull του Πέρες που πέρασε εύκολα τον Ισπανό για το 1-2 των «Ταύρων».

    Πηγή: ethnos.gr - Φωτογραφία: EPA/KAMRAN JEBREILI / POOL

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς