Πέμπτη, 13 Ιουνίου 2019 08:23

Πύργος: Εν αναμονή της απόφασης για τον πλειστηριασμό του Γιώργου Δούνια

Γράφτηκε από τον
Ad Slot

Με δεκάδες πολίτες στο πλευρό του αλλά και τον επικεφαλής της «Αντίστασης Πολιτών» Δυτικής Ελλάδας Βασίλη Χατζηλάμπρου, ο Γιώργος Δούνιας βρέθηκε χθες στην αίθουσα των δικαστηρίων, προκειμένου να εκδικαστεί η αίτηση ανακοπής του πλειστηριασμού στο κατάστημά του.

Ο κ. Δούνιας εμφανίστηκε αισιόδοξος για την έκβαση της υπόθεσής του και αφού ευχαρίστησε όλους όσοι του στάθηκαν στον αγώνα του τόνισε ότι: «...Βρεθήκαμε στα δικαστήρια για την υπόθεση που έχουμε με την τράπεζα Πειραιώς και έχει να κάνει με τον πλειστηριασμό.
Η υπόθεση εκδικάστηκε και είμαστε εν αναμονή της απόφασης. Βλέπουμε θετικά την όλη διαδικασία και είμαστε σε αναμονή της απόφασης του δικαστηρίου. Η απόφαση τώρα περνάει στην δικαιοσύνη και έχουμε πλήρη εμπιστοσύνη ότι θα έχουμε την σωστή απόφαση. Να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλο τον κόσμο που συμπαραστάθηκε στον αγώνα με την απεργία διαρκείας που ξεκίνησα εδώ και έναν μήνα αλλά και σε όλο τον κόσμο που ήταν δίπλα μου και στα δικαστήρια . Από αυτή τη στιγμή αναστέλλω την απεργία διαρκείας. Είμαστε σε αναμονή έως την απόφαση του δικαστηρίου».
Στη συνέχεια ο Βασίλης Χατζηλάμπρου ανέφερε : «Εκδικάστηκε σήμερα η διαδικασία ανακοπής μέχρι να εκδικαστεί στην ουσία η υπόθεση των πλειστηριασμών. Εδώ οι κάτοικοι του Πύργου συμπαραστάθηκαν σε πολίτες οι οποίοι χάνουν την περιουσία τους μέσα από το καθεστώς της κρίσης όλων αυτών των χρόνων, ενώ δεν μπορούν να γλιτώσουν από τα πανωπροίκια και το μικρό χρέος να έχει γίνει τεράστιο. Η αλληλεγγύη των ανθρώπων μπορεί να σώσει και στα σπίτια των υπολοίπων. Σε αυτή τη διαδικασίαήρθαμε να συμπαρασταθούμε σαν Αντίσταση Πολιτών».

Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 13 Ιουνίου 2019 19:39

Σχετικά Άρθρα

  • Ηλεία: Έρχονται πλειστηριασμοί «φωτιά» για εκατοντάδες ιδιοκτήτες
    Ηλεία: Έρχονται πλειστηριασμοί «φωτιά» για εκατοντάδες ιδιοκτήτες

    Στο «σφυρί» κατοικίες, επαγγελματικοί χώροι και αγροτεμάχια

    Της Βίκυς Γκουγκουστάμου

    Δύσκολος προβλέπεται ο Σεπτέμβριος για εκατοντάδες ιδιοκτήτες ακίνητης περιουσίας καθώς την πρώτη βδομάδα του μήνα ξεκινούν και πάλι οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί για κατοικίες, επαγγελματικούς χώρους και αγροτεμάχια. Στην Ηλεία βγαίνουν στο «σφυρί» το επόμενο διάστημα 182 ακίνητα και πολλά από αυτά αφορούν την πρώτη κατοικία.

    Την δυσάρεστη «πρωτιά» κρατά, σύμφωνα με τα στοιχεία της πλατφόρμας Landea ο δήμος Πύργου με 65 ακίνητα να βγαίνουν σύντομα σε πλειστηριασμό και ακολουθούν ο δήμος Ανδραβίδας Κυλλήνης με 30, ο δήμος Ήλιδας με 30, ο δήμος Πηνειού με 22 και ο δήμος Αρχαίας Ολυμπίας με 23 ακίνητα. Στον δήμο Ανδρίτσαινας Κρεστένων βγαίνουν 4 ακίνητα σε πλειστηριασμό και στο δήμο Ζαχάρως 3. Η αυξητική πορεία των πλειστηριασμών του τρέχοντος έτους ξεκίνησε από το πρώτο δίμηνο του 2024 κατά το οποίο οι μεταβιβάσεις διαμερισμάτων παρουσίασαν αύξηση κατά 47,7% σε σχέση με το πρώτο δίμηνο του 2023 ενώ η μέση τιμή αγοράς ανά τετραγωνικό μέτρο αυξήθηκε κατά 9,9%.

    «Η κατάσταση είναι ιδιαίτερα δύσκολη. Πολλά ακίνητα, όχι μόνο κατοικίες αλλά και επαγγελματικά ακίνητα εκτίθενται σε πλειστηριασμό. Τον Σεπτέμβριο, από την εικόνα που έχουμε που πρόκειται να διενεργηθούν πολλοί πλειστηριασμοί» δηλώνει στο ilialive.gr η δικηγόρος Μαριάννα Σταθοπούλου και υπογραμμίζει την ελλιπή προστασία των οφειλετών.

    «Δυστυχώς το πλαίσιο προστασίας για τους οφειλέτες είναι εξαιρετικά δυσχερές. Υπάρχει ο εξωδικαστικός μηχανισμός που προσφέρει μια ευκαιρία αλλά ας μην ξεχνάμε ότι πολλές από τις αιτήσεις που γίνονται στο πλαίσιο αυτό, δυστυχώς απορρίπτονται. Υπάρχει και η δυνατότητα για έκδοση βεβαίωσης ευαλώτου αλλά πάλι και εκεί είναι τέτοια τα κριτήρια που μεγάλος αριθμός συμπολιτών μας δεν γίνονται δεκτοί. Δεν χρειάζεται να αναφερθούμε για την απ’ ευθείας διαπραγμάτευση με τις εταιρείες διαχείρισης οι οποίες στην πλειοψηφία των περιπτώσεων είναι ανεπιτυχείς, διότι αιτούνται προκαταβολές δυσθεώρητες, και όπως αντιλαμβανόμαστε όλοι, οι πολίτες δεν μπορούν να καταβάλουν».

    Όπως σημειώνει η κ. Σταθοπούλου, η προστασία της κύριας κατοικίας εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα δεν υφίσταται, γεγονός που δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο την κατάσταση των οφειλετών. Τονίζει ότι ο εξωδικαστικός μηχανισμός είναι ένα σημαντικό εργαλείο, ωστόσο θα πρέπει να γίνουν κάποιες βελτιώσεις κυρίως ως προς τη δέσμευση των πιστωτών να αποδέχονται τις αιτήσεις για ρύθμιση οφειλών.

    «Να επισημάνουμε ότι υπάρχουν ένδικα βοηθήματα, αποφάσεις οι οποίες δικαιώνουν οφειλέτες που τα ακίνητά τους βγαίνουν στον πλειστηριασμό, γι’ αυτό είναι πολύ σημαντικό όταν ο οφειλέτης παραλαμβάνει μια κατασχετήρια έκθεση να μην επαναπαύεται, να απευθύνεται στον δικηγόρο του προκειμένου να τύχει και της ανάλογης καθοδήγησης» καταλήγει.

    Πολλά τα προβλήματα της πλατφόρμας εξωδικαστικού μηχανισμού

    «Ο μόνος τρόπος να αποφύγει ο κόσμος τους πλειστηριασμούς είναι οι ρυθμίσεις» τονίζει η δικηγόρος Δώρα Καλάκου. Ωστόσο, όπως επισημαίνει, τόσο οι Τράπεζες όσο και οι Διαχειριστικές εταιρείες των απαιτήσεων δεν είναι τόσο ευέλικτες στις ρυθμίσεις που κάνουν. «Απαιτούν μεγάλο ποσοστό προκαταβολής για να ματαιώσει πλειστηριασμούς και ένα δοσολόγιο που ναι μεν μπορεί να ανακουφίζει προσωρινά τον οφειλέτη, δεν τον απαλλάσσει όμως από τόκους και προσαυξήσεις και ουσιαστικά παρατείνει το πρόβλημά του».

    Ως το κυριότερο εργαλείο που δίνει λύσεις και μια ανάσα στους οφειλέτες, χαρακτηρίζει τον εξωδικαστικό μηχανισμό η κ. Καλάκου, που όμως ενσωματώνει πολλά προβλήματα.

    « Ο μόνος τρόπος που κάπως μπορούμε να πούμε ότι κάποιους έχει βοηθήσει και έχουν ρυθμίσει πιο ανθρώπινα τις οφειλές τους, είναι η πλατφόρμα του εξωδικαστικού μηχανισμού. Όμως έχει πάρα πολλά προβλήματα και κάνουν όλους εμάς που ασχολούμαστε με αυτές, να καθυστερούμε την οριστικοποίηση των αιτήσεων και να κερδίζουν οι αντίδικοί μας χρόνο και όχι εμείς. Έχει πολλά λειτουργικά προβλήματα τεχνικής φύσεως και βέβαια κατά τη γνώμη μου υπάρχει περιθώριο πολλών και σημαντικών βελτιώσεων. Για παράδειγμα, όταν αποτύχει μία προσπάθεια ρύθμισης μέσω του εξωδικαστικού, ο οφειλέτης έχει δικαίωμα να επανέλθει μετά από ένα ημερολογιακό έτος. Δηλαδή για έναν χρόνο είναι εντελώς απροστάτευτος από το κράτος και ανά πάσα στιγμή κινδυνεύει. Ένα ακόμη πρόβλημα είναι ότι απορρίπτει αιτήσεις για πολύ ευφάνταστους λόγους, όπως για παράδειγμα αν μια οφειλή ρυθμίστηκε μέσα σε προηγούμενο χρονικό διάστημα. Δηλαδή αντί να επιβραβεύσουμε έναν άνθρωπο που προσπαθεί να ρυθμίσει την οφειλή του, τον τιμωρούμε» καταλήγει η κ. Καλάκου, υπογραμμίζοντας την αναγκαιότητα ενός νέου νόμου που θα κινείται στο πλαίσιο του καταργηθέντος νόμου Κατσέλη.

  • Ηλεία: Στα δικαστήρια και πάλι ο πρόεδρος της ΟΑΣΗ για τις αγροτικές κινητοποιήσεις – “Προσπαθούν να μας τρομοκρατήσουν”
    Ηλεία: Στα δικαστήρια και πάλι ο πρόεδρος της ΟΑΣΗ για τις αγροτικές κινητοποιήσεις – “Προσπαθούν να μας τρομοκρατήσουν”

    Της Δήμητρας Βέλμαχου

    Στα δικαστήρια βρέθηκε για μια ακόμη φορά ως κατηγορούμενος, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Ηλείας, Θανάσης Βομπίρης εξαιτίας μιας κινητοποίησης που πραγματοποιήθηκε πριν από περίπου δυο χρόνια, κατά την διάρκεια της οποία αγρότες έκλεισαν συμβολικά την Εθνική Οδό στον κόμβο της Αγ. Γεωργίου στον Πύργου.

    Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, μιλώντας στο ilialive.gr και στο Gaia365.gr ο κ. Βομπίρης, από την πλευρά της κυβέρνησης επιχειρείται μια προσπάθεια τρομοκράτησης των αγροτών προκειμένου να κάμψουν το ηθικό τους και να σταματήσουν τις διεκδικήσεις τους.

    Εμφανίστηκε όμως αποφασισμένος τόσο ο ίδιος όσο και οι συνάδελφοί του παραγωγοί, να μην εγκαταλείψουν την προσπάθεια και να συνεχίσουν τις διεκδικήσεις, αφού ως μοναδικό στόχο έχουν την επιβίωσή τους και την παραμονή στην γη που χρόνια τώρα υπηρετούν.

    OASI Dikast 3

    «Είμαστε για άλλη μια φορά στα δικαστήρια, προσπαθούν να μας τρομοκρατήσουν και να κάμψουν το ηθικό μας.

    Σήμερα βρισκόμαστε στο δικαστήριο για μια κινητοποίηση που έγινε το 2022 που κλείσαμε συμβολικά τον δρόμο στο ύψος της Αγ. Γεωργίου, για 20-30 λεπτά χωρίς να δημιουργήσουμε πρόβλημα στην κυκλοφορία.

    Σήμερα μας κουβάλησαν εδώ όπως και άλλες φορές. Εμείς θέλουν δεν θέλουν θα συνεχίσουμε να παλεύουμε προκειμένου να παραμείνουμε στα χωράφια μας γιατί δεν έχουμε άλλο δρόμο. Είναι μονόδρομος η διεκδίκηση για την επιβίωσή μας και αυτό έχουμε υποχρέωση να κάνουμε.

    Σήμερα είμαι μόνο εγώ κατηγορούμενος ως πρόεδρος της Ομοσπονδίας. Τώρα σε ό,τι τις φετινές κινητοποιήσεις μας η αστυνομία καλεί συναδέλφους μας με στόχο να τους τρομοκρατήσει και ζητούν να δώσουν στοιχεία για το ποιοι συμμετείχαν» επεσήμανε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΟΑΣΗ Θανάσης Βομπίρης.

    OASI Dikast 2

  • 2ο Γυμνάσιο Πύργου: Διδακτική επίσκεψη μαθητών/τριών στο Δικαστικό Μέγαρο Πύργου
    2ο Γυμνάσιο Πύργου: Διδακτική επίσκεψη μαθητών/τριών στο Δικαστικό Μέγαρο Πύργου

    Την Πέμπτη 18 Απριλίου 2024 πραγματοποιήθηκε διδακτική επίσκεψη μαθητών/τριών της Γ’ τάξης του 2ου Γυμνασίου Πύργου στο Δικαστικό Μέγαρο Πύργου στο πλαίσιο του μαθήματος της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής.

    Οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τον χώρο των Δικαστηρίων από κοντά και να παρακολουθήσουν τη διεξαγωγή μίας ολοκληρωμένης δίκης στο ακροατήριο του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Ηλείας. Ήταν μία μοναδική και ενδιαφέρουσα εμπειρία για τους μαθητές οι οποίοι έδειξαν μεγάλο ενθουσιασμό. Τους μαθητές συνόδευαν οι εκπαιδευτικοί: κ. Μαρία Μπαντούνα, Διευθύντρια του σχολείου και η κ. Παναγιώτα Ρούτουλα, Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Ένα Πρωτοδικείο στην Ηλεία με κεντρική έδρα στον Πύργο και παράλληλη στην Αμαλιάδα
    Ένα Πρωτοδικείο στην Ηλεία με κεντρική έδρα στον Πύργο και παράλληλη στην Αμαλιάδα

    Αναπόφευκτες είναι οι αντιδράσεις για το σχέδιο νόμου «Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης» στην Ηλεία. Το σχέδιο νόμου που τέθηκε από την Πέμπτη 4 Απριλίου 2024, σε δημόσια διαβούλευση και η διαδικασία θα ολοκληρωθεί στις 18.04.2024, αλλάζει το χάρτη και στην Ηλεία με ένα Πρωτοδικείο στο νομό με κεντρική έδρα στον Πύργο και παράλληλη έδρα στην Αμαλιάδα, Παράλληλα καταργούνται ιστορικά Ειρηνοδικεία, σε συνέχεια της συρρίκνωσης τους, από τα προηγούμενα χρόνια.

    Την Τρίτη 9 Απριλίου 2024 και ώρα 12.30 στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων "Λάμπρος Μαργαρίτης" (Μεσογείων 96, ισόγειο), θα παραχωρήσουν συνέντευξη Τύπου ο Υπουργός Δικαιοσύνης, κ. Γιώργος Φλωρίδης και ο Υφυπουργός Δικαιοσύνης, κ. Ιωάννης Μπούγας. Θέμα της συνέντευξης θα είναι η παρουσίαση του Σχεδίου Νόμου «Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης».

    Δικηγορικός Σύλλογος Ηλείας: “Πλήγμα για τις τοπικές κοινωνίες”

    Ως πλήγμα για τις τοπικές κοινωνίες χαρακτηρίζει τις αλλαγές που φέρνει το νέο σχέδιο νόμου στη Δικαιοσύνη, ο Δικηγορικός Σύλλογος Ηλείας. Στην ανακοίνωσή του, στέκεται στις καταργήσεις των Ειρηνοδικείων, ενώ παρουσιάζει ως “θετικό στοιχείο” τη διατήρηση της παράλληλης έδρας του Πρωτοδικείου στην Αμαλιάδα “… με πλήρη αρμοδιότητα ως προς τις υποθέσεις που εκδικάζονταν μέχρι σήμερα και βεβαίως η δικαστική ενοποίηση πλέον της Ηλείας ώστε να ταυτίζονται τα διοικητικά με τα δικαστικά όρια της και να σταματήσουν διαιρέσεις που δεν ανταποκρίνονται στα σημερινά δεδομένα” όπως αναφέρει η ανακοίνωση.

    Συγκεκριμένα ο Δικηγορικός Σύλλογος Ηλείας αναφέρει τα εξής στην ανακοίνωσή του: “Μετά από πολύμηνη κυοφορία το Υπουργείο Δικαιοσύνης έθεσε σήμερα σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου για το νέο δικαστικό χάρτη της χώρας. Οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι σε αντίθεση με ότι συνέβη σε άλλες περιπτώσεις κομβικών νομοθετημάτων, στην περίπτωση αυτή προηγήθηκε μακρύς και συχνά επίπονος διάλογος μεταξύ όλων των εμπλεκομένων φορέων προκειμένου το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου να αποτυπώνει τη μέγιστη δυνατή συναίνεση όλων των συλλειτουργών της δικαιοσύνης χωρίς να προκαλεί διαιρέσεις στις τοπικές κοινωνίες. Αυτό δεν επιτεύχθηκε σε όλες τις περιπτώσεις και ως προς όλα τα σημεία που ρυθμίζει το συγκεκριμένο σχέδιο. Διατηρούμε πολλές επιφυλάξεις για την αποτελεσματικότητα της κατάργησης των ειρηνοδικείων και κατά πόσον αυτή θα οδηγήσει σε συντόμευση του χρόνου εκδίκασης των υποθέσεων, ιδίως αν ληφθεί υπόψη ότι οι δικαστικοί λειτουργοί που στελεχώνουν μέχρι τώρα τα ειρηνοδικεία θα κληθούν πλέον, μεταξύ άλλων, να διαχειριστούν σοβαρές ποινικές υποθέσεις που δεν αποτελούσαν το αντικείμενο της αρμοδιότητάς τους και συνεπώς στερούνται της αντίστοιχης εμπειρίας. Γενικώς η κατάργηση των ειρηνοδικείων και ιδίως των περιφερειακών αποτελεί ένα πλήγμα για τις τοπικές κοινωνίες και επιτείνει το φαινόμενο της ερημοποίησής τους. Αυτό είναι ένα σοβαρό ζήτημα και για το νομό μας, όπου το σχέδιο νόμου προβλέπει την κατάργηση όλων των ειρηνοδικείων, ακόμα και αυτών που υπήρχαν σοβαροί λόγοι για τη διατήρησή τους, όπως τα ειρηνοδικεία Ολυμπίων και Αρήνης (Ζαχάρως). Ωστόσο για την Ηλεία υπάρχουν και αρκετά θετικά στοιχεία στο νομοσχέδιο, όπως η διατήρηση της παράλληλης έδρας του Πρωτοδικείου στην Αμαλιάδα με πλήρη αρμοδιότητα ως προς τις υποθέσεις που εκδικάζονταν μέχρι σήμερα και βεβαίως η δικαστική ενοποίηση πλέον της Ηλείας ώστε να ταυτίζονται τα διοικητικά με τα δικαστικά όρια της και να σταματήσουν διαιρέσεις που δεν ανταποκρίνονται στα σημερινά δεδομένα. Στο δημόσιο διάλογο που ξεκινά για το συγκεκριμένο νομοσχέδιο θα προσέλθουμε με συγκροτημένες θέσεις και απόψεις, ώστε να πετύχουμε τις μέγιστες δυνατές βελτιώσεις στα σημεία που το νομοσχέδιο θεωρούμε ότι θα προκαλέσει προβλήματα όταν ψηφιστεί και εφαρμοστεί”.

    Δικηγορικός Σύλλογος Αμαλιάδας «Το Πρωτοδικείου Αμαλιάδας υποβαθμίζεται - Υπάρχουν κενά σε σχέση με τη λειτουργία του»

    Την αντίθεσή του στο, υπό διαβούλευση Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης για την αναδιάταξη του Δικαστικού Χάρτη της χώρας, εκφράζει το Δ.Σ. του Δικηγορικού Συλλόγου Αμαλιάδας, καθώς όπως σημειώνει το προεδρείο, το Πρωτοδικείο Αμαλιάδας υποβαθμίζεται, ενώ υπάρχουν πολλά κενά σε σχέση με την λειτουργία του.

    Στην τελευταία του συνεδρίαση ο Δικηγορικός Σύλλογος Αμαλιάδας, ομόφωνα, αναφέρει τα εξής: «Το Διοικητικό Συμβούλιου του Δικηγορικού Συλλόγου Αμαλιάδας αποφασίζοντας ομόφωνα, εκφράζει την αντίθεσή του στο κατατεθέν στην διαβούλευση Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης που αφορά την χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης. Το Πρωτοδικείου Αμαλιάδας υποβαθμίζεται καθόσον μετατρέπεται σε παράλληλη έδρα Πρωτοδικείου, χάνοντας την αυτοτέλεια του, χωρίς πλέον οργανικές θέσεις δικαστών και υπαλλήλων. Η δε πρόβλεψη του Σχεδίου Νόμου για διατήρηση πλήρους αρμοδιότητας στην παράλληλη έδρα του Πρωτοδικείου Αμαλιάδας, αφήνει πολλά κενά σε σχέση με την πραγματική έννοια της πλήρους λειτουργίας.

    Δικηγορικός Σύλλογος Αμαλιάδας: Το Πρωτοδικείο μας χάνει την αυτοτέλεια του

    Η ανακοίνωση του σχεδίου νόμου μόνο ικανοποίηση δεν φέρνει στους νομικούς κύκλους της Αμαλιάδας και του κάμπου, που ξεκαθαρίζουν πως το Πρωτοδικείο Αμαλιάδας υπό αυτή την εξέλιξη χάνει την αυτοτέλεια του. Σε ανακοίνωση του ο Δικηγορικός Σύλλογος Αμαλιάδας, που υπογράφουν ο πρόεδρος και τα μέλη της διοίκησης, αναφέρει χαρακτηριστικά τα εξής: “Το Διοικητικό Συμβούλιου του Δικηγορικού Συλλόγου Αμαλιάδας αποφασίζοντας ομόφωνα, εκφράζει την αντίθεσή του στο κατατεθέν στην διαβούλευση Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης που αφορά την χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης. Το Πρωτοδικείου Αμαλιάδας υποβαθμίζεται καθόσον μετατρέπεται σε παράλληλη έδρα Πρωτοδικείου, χάνοντας την αυτοτέλεια του, χωρίς πλέον οργανικές θέσεις δικαστών και υπαλλήλων. Η δε πρόβλεψη του Σχεδίου Νόμου για διατήρηση πλήρους αρμοδιότητας στην παράλληλη έδρα του Πρωτοδικείου Αμαλιάδας, αφήνει πολλά κενά σε σχέση με την πραγματική έννοια της πλήρους λειτουργίας.

    Αλλαγές και σκοποί στη νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Δικαιοσύνης

    Σε δημόσια διαβούλευση έχει τεθεί η νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Δικαιοσύνης, υπό τον τίτλο: «Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης».

    Σκοπός των προτεινόμενων ρυθμίσεων του Μέρους Α’ του νομοσχεδίου είναι να αντιμετωπιστεί το διαχρονικό πρόβλημα της (χρονικής) αποτελεσματικότητας της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης, καθώς και της καθυστέρησης στην έκδοση των δικαστικών αποφάσεων στην Ελλάδα. Βασικό ανασχετικό παράγοντα του ρυθμού απονομής της Δικαιοσύνης αποτελεί η άνιση κατανομή εργασίας στους δικαστές του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας (ειρηνοδίκες - πρωτοδίκες).

    Το αντικείμενο των νέων διατάξεων συνίσταται:

    α) στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης μέσω της αναδιάρθρωσης των πρωτοβάθμιων δικαστηρίων και του καθορισμού της έδρας και της περιφέρειάς τους με σκοπό την επιτάχυνση και την ποιοτική απονομή της δικαιοσύνης,

    β) στην ορθολογικότερη αξιοποίηση του έμψυχου δυναμικού που υπηρετεί στη δικαιοσύνη, με αναλογική κατανομή ανθρώπινων πόρων στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης των δικαστικών υπηρεσιών,

    γ) στην αποσυμφόρηση των δικαστηρίων,

    δ) στην απαλλαγή των διευθυνόντων τα δικαστήρια από τα διαχειριστικά τους καθήκοντα (εκτός των δικαστικών - δικαιοδοτικών τους καθηκόντων), όπως προμήθειες, επισκευές/συντήρηση δικαστικών κτιρίων.

    Συγκεκριμένα, στο άρθρο 4 του νομοσχεδίου προβλέπεται η ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης, η οποία επιτυγχάνεται με την κατάργηση των ειρηνοδικείων ως θεσμού του δικαστικού μας συστήματος.

    Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, ο συγκεκριμένος τρόπος ενοποίησης του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας επιλέχθηκε, καθώς, σύμφωνα με όλα τα συγκεντρωμένα δεδομένα της Παγκόσμιας Τράπεζας, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Αποτελεσματικότητα της Δικαιοσύνης (European Commission for the Efficiency of Justice, CEPEJ), των σχετικών επιτροπών και ομάδων εργασίας, αλλά και της πρακτικής, δεν επιτυγχάνεται η απαιτούμενη αποτελεσματικότητα σε δικαστήρια με λιγότερο από 15 υπηρετούντες δικαστές, τα οποία στην Ελλάδα αποτελούν την πλειοψηφία των δικαστικών σχηματισμών.

    Επιπροσθέτως, κρίθηκε αναγκαίο να εναρμονιστεί το σύστημα πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης με το ισχύον σύστημα διοικητικής δικαιοσύνης, ήτοι με ένα μόνο δικαστήριο στον πρώτο βαθμό (πρωτοδικείο).

    Επιπλέον, κρίθηκε αναγκαίο να τερματιστεί η ανορθολογικότητα της εκδίκασης, από ξεχωριστά δικαστήρια και δικαστές, υποθέσεων με μόνο κριτήριο το χρηματικό όριο των 20.000 ευρώ, μολονότι εφαρμόζεται η ίδια διαδικασία.

    Με αυτά τα δεδομένα, προκρίθηκε, ως λύση στο πρόβλημα, η ενοποίηση των ειρηνοδικείων με τα πρωτοδικεία, με στόχο την ύπαρξη δικαστηρίων με σωστή κατανομή δικαστών και υποθέσεων αναλογικά με τον πληθυσμό.

    Αναφορικά με τις οργανικές θέσεις των δικαστών και εισαγγελέων, η συγκέντρωση όλων των οργανικών θέσεων στην κεντρική έδρα του εκάστοτε πρωτοδικείου, καθιστά το πρωτοδικείο έναν παραγωγικό δικαστικό σχηματισμό, αφού, σύμφωνα με τις μελέτες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Αποτελεσματικότητα της Δικαιοσύνης (European Commission for the Efficiency of Justice, CEPEJ), η καμπύλη παραγωγικότητας στα δικαστήρια βρίσκεται στο χαμηλότερο σημείο στα δικαστήρια με μέχρι 20 υπηρετούντες δικαστές και στο υψηλότερο σημείο στα δικαστήρια με περισσότερους από 25 υπηρετούντες δικαστές, λαμβάνοντας υπόψη και τον αριθμό των εισερχόμενων υποθέσεων.

    Στο άρθρο 5 προβλέπεται η καθ’ ύλη αρμοδιότητα των εδρών των πρωτοδικείων. Οι κεντρικές και οι παράλληλες έδρες των πρωτοδικείων διατηρούν πλήρη καθ’ ύλη αρμοδιότητα πρωτοδικείου, ενώ οι περιφερειακές έδρες εκδικάζουν υποθέσεις αρμοδιότητας μονομελούς πρωτοδικείου και μονομελούς πλημμελειοδικείου, πλην των αυτόφωρων.

    Ακολούθως, στο άρθρο 6 επιδιώκεται ο λελογισμένος περιορισμός του αριθμού των υφιστάμενων δικαστηρίων, με τη διατήρηση του αναγκαίου και χρήσιμου αριθμού δικαστηρίων πρώτου βαθμού.

    Ειδικότερα, ορίζονται οι κεντρικές και οι τυχόν παράλληλες και περιφερειακές έδρες των πρωτοδικείων κάθε περιφερειακής ενότητας (πρώην νομού), καθώς και η κατά τόπο αρμοδιότητά τους. Οι βασικοί κανόνες που ακολουθούνται είναι οι εξής: α) κάθε περιφερειακή ενότητα (πρώην νομός) έχει ένα κεντρικό δικαστήριο πρώτου βαθμού (πρωτοδικείο) και σε όποια περιφερειακή ενότητα υπάρχουν σήμερα 2 ή περισσότερες έδρες πρωτοδικείων, προβλέπεται η σύσταση έδρας παράλληλης με την κεντρική, β) τα όρια της κάθε πρωτοδικειακής περιφέρειας, ταυτίζονται κατ’ αρχήν με τα διοικητικά όρια της περιφερειακής ενότητας και γ) ειδική μέριμνα λαμβάνεται στα σύνορα και στα νησιά για εθνικούς λόγους (Έβρος, Δωδεκάνησα, Πέλλα).

    Επίσης, πλην των κεντρικών και παράλληλων εδρών των πρωτοδικείων, όπου υπάρχουν ανάγκες και το επιτρέπουν οι συνθήκες (κυρίως φόρτος εργασίας, κτιριακές υποδομές, απόσταση από την κεντρική έδρα), ορίζονται περιφερειακές έδρες των πρωτοδικείων, με σκοπό την αποφόρτιση των κεντρικών (και παράλληλων) εδρών και την καλύτερη πρόσβαση των πολιτών στη δικαιοσύνη.

    Όσον αφορά στην περιφέρεια Αττικής, προτείνεται να διατηρηθούν 3 περιφερειακές έδρες του Πρωτοδικείου Αθηνών και 2 περιφερειακές έδρες του Πρωτοδικείου Πειραιώς, με ορθολογική κατανομή της τοπικής αρμοδιότητας των εν λόγω πρωτοδικείων.

    Με το άρθρο 7 καταργείται ο ειρηνοδίκης ως βαθμός ιεραρχίας των δικαστικών λειτουργών των πολιτικών και ποινικών δικαστηρίων. Ταυτόχρονα, δημιουργείται ειδική επετηρίδα, η οποία ορίζεται ως ο πίνακας αρχαιότητας των ειρηνοδικών.

    Επιπλέον, αφενός αυξάνεται το οικονομικό αντικείμενο των πολιτικών υποθέσεων που δύνανται να δικάζουν οι ειρηνοδίκες [δεν θα περιορίζονται σε υποθέσεις έως 20.000 ευρώ όπως σήμερα], αφετέρου δίνεται στους ειρηνοδίκες η δυνατότητα, μετά από κατάλληλη και υποχρεωτική επιμόρφωση, να έχουν σταδιακά ισότιμη συμμετοχή στην ποινική διαδικασία (προδικασία και κύρια διαδικασία), γεγονός που προδήλως θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ταχύτητα απονομής της δικαιοσύνης.

    Στο Μέρος Β’, επιχειρείται η άμεση αντιμετώπιση ζητημάτων που έχουν προκύψει κατά την εφαρμογή διατάξεων αναφορικά με την Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών, το ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης, τη δικαστική αστυνομία, τη διαμεσολαβητική διευθέτηση, τη σύνταξη διαπιστωτικών εκθέσεων από τους δικαστικούς επιμελητές και τα αδικήματα που στρέφονται κατά των οικονομικών συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αμεσότερα ή πιο έμμεσα συμβάλλουν στην ποιοτικότερη παροχή δικαιοσύνης.

    Συγκεκριμένα, το αντικείμενο των νέων διατάξεων συνίσταται, μεταξύ άλλων:

    α) στην αντιμετώπιση πρακτικών δυσχερειών στον τρόπο διενέργειας των εξετάσεων, μέσω σημειακών παρεμβάσεων στον ν. 4871/2021 (Α’ 246), ενόψει και του επερχόμενου διαγωνισμού,

    β) σε παρεμβάσεις στον ν. 3251/2004 (Α’ 127), που ενσωματώνει την υπό στοιχεία 2002/584/ΔΕΥ Απόφαση-Πλαίσιο του Συμβουλίου, της 13ης Ιουνίου 2002, για το ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης και τις διαδικασίες παράδοσης μεταξύ των κρατών μελών, προκειμένου να επέλθει πλήρης εναρμόνιση,

    γ) σε σημειακές παρεμβάσεις στον ν. 4963/2022 (Α΄ 149), ώστε να καταστεί περισσότερο αποτελεσματική η λειτουργία της δικαστικής αστυνομίας,

    δ) στην τροποποίηση του άρθρου 3 του ν. 4640/2019 (Α΄ 190), ώστε να επιλυθεί ένα ζήτημα ερμηνείας που διαπιστώθηκε στην πράξη και προκάλεσε συμφόρηση στα δικαστήρια, αναφορικά με τις διαφορές που υπάγονται στη διαδικασία της διαμεσολάβησης και την υποχρέωση ενημέρωσης του εντολέα από τον πληρεξούσιο δικηγόρο,

    ε) στην τροποποίηση του άρθρου 1 του ν. 2318/1995 (Α΄ 126), ώστε μέσω της σύνταξης διαπιστωτικών εκθέσεων από δικαστικούς επιμελητές έπειτα από παραγγελία, να παρασχεθεί στον πολίτη η δυνατότητα προσκόμισης ενός ακόμη αποδεικτικού μέσου στην πολιτική δίκη.

    Πηγή: Lawpost.gr

  • Πώς θα βάλετε «φρένο» στους πλειστηριασμούς για χρέη – Πώς κερδίζετε κούρεμα και αποπληρωμή σε 240 δόσεις
    Πώς θα βάλετε «φρένο» στους πλειστηριασμούς για χρέη – Πώς κερδίζετε κούρεμα και αποπληρωμή σε 240 δόσεις

    «Φρένο» στους πλειστηριασμούς των υποθηκευμένων τους ακινήτων μπορούν να βάλουν χιλιάδες οφειλέτες μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού: Και αυτό δεν αφορά μόνο στην κατηγορία των ευάλωτων δανειοληπτών, αλλά και εκείνους που δεν συμπεριλαμβάνονται στην εν λόγω κατηγορία. Μόνο που οι τελευταίοι θα βρουν μπροστά τους μια «παγίδα» στην προσπάθειά τους να μην βγουν τα περιουσιακά τους στοιχεία στο «σφυρί», αφού πιθανόν θα τους ζητηθεί προκαταβολή 10% επί του χρέους. «Κέρδος» όμως ίσως αποδειχτεί και ενδεχόμενο «κούρεμα» και αποπληρωμή της οφειλής σε 240 δόσεις.

    Γράφει ο Βαγγέλης Δουράκης

    Ο εξωδικαστικός μηχανισμός συνιστά σύμφωνα με το enikonomia.gr μια διέξοδο για χρεωμένους ιδιώτες, επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες, που επιθυμούν να ρυθμίσουν συνολικά τα χρέη τους προς εφορία, ασφαλιστικά ταμεία, δήμους, τράπεζες και servicers. Μέσω αυτού μπορούν να εξασφαλίσουν «κούρεμα» της οφειλής, αποπληρωμή της σε 240 δόσεις και διάσωση της μοναδικής τους κατοικίας. Όσον αφορά πάντως το «φρένο» στις διαδικασίες πλειστηριασμού για οφειλέτες που δεν ανήκουν στα ευάλωτα νοικοκυριά υπάρχει ο «βραχνάς» της προκαταβολής ως 10%.

    Ποιες οι διέξοδοι και ποιες οι «παγίδες» του εξωδικαστικού

    Μέσω του μηχανισμού ρυθμίζεται το σύνολο των χρεών μέσω αυτοματοποιημένης λύσης, ενώ μετά και τις τελευταίες αλλαγές που έγιναν, οι οφειλέτες που εντάσσονται στον μηχανισμό μπορούν να εξασφαλίσουν:

    • Επιπλέον έως 28% κούρεμα της οφειλής σε δάνεια με εμπράγματη εξασφάλιση.
    • 3% σταθερό επιτόκιο για 3 έτη για όλες τις ρυθμίσεις.
    • Αυτόματη και υποχρεωτική αποδοχή από τράπεζες και Δημόσιο της πρότασης αναδιάρθρωσης του χρέους εφόσον έχει εκδοθεί η Βεβαίωση Ευάλωτου Οφειλέτη μέσω του gov.gr. O δανειολήπτης διατηρεί το δικαίωμα να απορρίψει την πρόταση ενώ οι τράπεζες και οι servicers, σε περίπτωση διαφωνίας, θα πρέπει να προσφεύγουν δικαστικά (αναλαμβάνοντας και το κόστος της διαδικασίας) εάν πιστεύουν ότι ο οφειλέτης δεν είναι πραγματικά ευάλωτος.
    • Δυνατότητα ένταξης στον εξωδικαστικό μηχανισμό σε πρόσωπα που «κληρονόμησαν» οφειλές προς το Δημόσιο και Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, από επιχειρήσεις που έχουν τεθεί σε λύση ή εκκαθάριση.
    • Αναστολή των μέτρων ατομικής και συλλογικής αναγκαστικής εκτέλεσης κατά του οφειλέτη (π.χ. πλειστηριασμοί και κατασχέσεις) εφόσον τηρείται η ρύθμιση.
    • Έκδοση αποδεικτικού φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας.
    • Ρύθμιση των δανείων που έχουν εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου.
    • Έως 240 δόσεις για αποπληρωμή οφειλών προς το Δημόσιο και τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης και έως 420 δόσεις προς χρηματοπιστωτικούς φορείς.
    • Δυνατότητα διαγραφής βασικής οφειλής, τόκων, προστίμων και προσαυξήσεων.
    • Μερική διαγραφή χρέους, ενώ αποφεύγεται η προσφυγή σε δικαστικές λύσεις. Προϋπόθεση είναι η απόδειξη πραγματικής οικονομικής αδυναμίας από την πλευρά του οφειλέτη, των συνοφειλετών, καθώς και των εγγυητών.

    Υπάρχει πάντως και μία (τουλάχιστον) «παγίδα» για τους μη ευάλωτους για τους οποίους έχει εκδοθεί πρόγραμμα πλειστηριασμού: Οι πιστωτές προκειμένου να συναινέσουν σε ρύθμιση και να ανασταλεί έτσι ο πλειστηριασμός, μπορούν να ζητήσουν προκαταβολή προκειμένου να συναινέσουν, η οποία διαμορφώνεται μέχρι και στο 10% επί της οφειλής… Αν μη τι άλλο έχει τεθεί όριο στην εν λόγω απαίτηση.

    Σε τι ύψος διαμορφώνεται πιθανό «κούρεμα»

    Όλοι οι οφειλέτες με ποσό οφειλών που υπερβαίνει τα 10.000 ευρώ, μπορούν να υποβάλουν αίτηση ένταξης στο εξωδικαστικό. Ενήμερες ή εξυπηρετούμενες οφειλές μπορούν να υπαχθούν στον εξωδικαστικό μηχανισμό εάν αποδεικνύεται επιδείνωση της οικονομικής κατάστασής τους κατά ποσοστό τουλάχιστον 20%.

    Η πρόταση ρύθμισης των οφειλών προκύπτει αυτοματοποιημένα βάσει του ειδικού αλγορίθμου της πλατφόρμας και λαμβάνει υπόψη την αξία της περιουσίας και του διαθέσιμου εισοδήματος, μετά την κάλυψη των εύλογων και ανελαστικών δαπανών, τόσο του οφειλέτη όσο και των συνοφειλετών – εγγυητών του, εφόσον έχουν κάνει άρση απορρήτου.

    Στο πλαίσιο του μηχανισμού προβλέπεται η μερική διαγραφή έως:

    • 75% επί της βασικής οφειλής προς το Δημόσιο,
    • 85% επί των προσαυξήσεων των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς ΑΑΔΕ και e-ΕΦΚΑ,
    • 95% επί των προστίμων της ΑΑΔΕ,
    • έως 80% επί της βασικής οφειλής, καθώς και έως 100% επί των τόκων προς τις τράπεζες και τους διαχειριστές δανείων.

    Πηγή: enikos.gr

  • Έβγαλαν στο «σφυρί» το σπίτι χήρας για οφειλή 11.700 ευρώ - Πώς τη δικαίωσε το δικαστήριο
    Έβγαλαν στο «σφυρί» το σπίτι χήρας για οφειλή 11.700 ευρώ - Πώς τη δικαίωσε το δικαστήριο

    Ενώπιον πλειστηριασμού του ακινήτου της βρέθηκε χήρα γυναίκα όταν έβγαλαν την περιουσία της, αξίας 73.000 ευρώ, στο σφυρί, για ένα χρέος που η ίδια κληρονόμησε από τον θανόντα σύζυγό της, ύψους 11.700 ευρώ.

    Η γυναίκα δικαιώθηκε τελικά από το Ειρηνοδικείο Αθηνών που έκρινε τον πλειστηριασμό καταχρηστικό. Όπως καταγγέλθηκε κατά τη δικαστική διαδικασία, μάλιστα, είχε η ίδια ζητήσει να αποπληρώσει εφάπαξ το χρέος ενώ, εκ μέρους της τράπεζας, οι εταιρείες διαχείρισης της άφηναν διαβεβαιώσεις ότι το αίτημά της είχε δρομολογηθεί.

    Όπως αναφέρει το dikastiko.gr, η γυναίκα προσέφυγε στο Δικαστήριο ζητώντας ακύρωση της διαδικασίας του πλειστηριασμού και επισημαίνοντας πως «το πρώτον πληροφορήθηκε την ύπαρξη του επικείμενου δια της προσβαλλόμενης πράξεως εκτελέσεως πλειστηριασμού κατά τον χρόνο ασκήσεως αυτής (κρινόμενης ανακοπής), καθόσον στην προκειμένη περίπτωση η προσβαλλόμενη από 4-1-2023 έκθεση αναγκαστικής κατάσχεσης επιβλήθηκε κατά προσώπου – οφειλέτη μη υπαρκτού, ήτοι του αποβιώσαντος την 2-5-2022 συζύγου της ανακόπτουσας…, και όχι κατά της τελευταίας, με την ιδιότητά της ως κληρονόμου αυτού, με αποτέλεσμα να μην έχει εκκινήσει καμία προθεσμία ως προς αυτήν για την προσβολή της προσβαλλόμενης αναγκαστικής κατάσχεσης και του επισπευδόμενου πλειστηριασμού του επίδικου ακινήτου».

    «Ουδεμία απάντηση για την εφάπαξ καταβολή της οφειλής»

    Όπως αναφέρει η απόφαση του Ειρηνοδικείου Αθηνών, «η ανακόπτουσα ισχυρίζεται ότι η καθ’ ης επισπεύδει παράνομα και καταχρηστικά πλειστηριασμό του ακινήτου της, προσδιορισθείσας εμπορικής αξίας 73.000 ευρώ, για οφειλή ποσού 11.710,33 ευρώ, παρά το γεγονός ότι της γνωστοποίησε από τον Μάρτιο 2023 τον θάνατο του συζύγου της και ακολούθησε ανταλλαγή μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από τα οποία αποδεικνύεται ότι αυτή (καθ’ ης) είχε πλήρη γνώση του θανάτου του συζύγου της, δοθέντος ότι της ζητήθηκε να προσκομίσει τα απαιτούμενά δικαιολογητικά για τη νομιμοποίηση των κληρονόμων, τα οποία και της απέστειλε ήδη από 7-4-2023, ζητώντας της να της κάνει γνωστό το ύψος των οφειλών του αποβιώσαντος συζύγου της με σκοπό την ρύθμιση τους».

    Σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις της καθ’ ης «στις 24-4-2023 της απάντησε ότι το αίτημα της έχει δρομολογηθεί και θα ενημερωθεί από το αρμόδιο τμήμα σε εύλογο χρόνο και μη έχοντας (η ανακόπτουσα) ουδεμία ενημέρωση μέχρι την κατάθεση της κρινόμενης ανακοπής της δημιουργήθηκε ευλόγως η πεποίθηση ότι η καθ’ ης θα πράξει τούτο (γνωστοποίηση των οφειλών του αποβιώσαντος συζύγου της με σκοπό τη διευθέτηση τους)».

    Παράλληλα, το Δικαστήριο δέχθηκε τα όσα εξέθεσε η ανακόπτουσα, δηλαδή πως «στις 23-8-2023 η πληρεξούσια δικηγόρος της απέστειλε ηλεκτρονικό μήνυμα στον υπογράφοντα την προσβαλλόμενη κατασχετήρια έκθεση… δικαστικό επιμελητή, στην ορισθείσα για τον πλειστηριασμό συμβολαιογράφο, καθώς και στην καθ’ ης, προτείνοντας την καταβολή ολόκληρου του ποσού των 11.710,33 ευρώ της επιβληθείσας κατάσχεσης».

    «Προφανώς καταχρηστική» η συμπεριφορά της Τράπεζας

    Ωστόσο, όπως σημειώνεται δεν έλαβε ουδεμία απάντηση με «η συμπεριφορά αυτή δε, της καθ’ ης είναι προφανώς καταχρηστική και παραβιάζει την αρχή της αναλογικότητας, αφού επισπεύδει πλειστηριασμό ακινήτου αξίας τουλάχιστον 100.000 ευρώ έναντι απαιτήσεως 11.710,33 ευρώ, το οποίο της προτάθηκε να καταβληθεί εφάπαξ».

    Συγκεκριμένα, στην απόφασή του το Ειρηνοδικείο Αθηνών αναφέρει ότι «το Δικαστήριο άγεται στην κρίση ότι η καθ’ ης η ανακοπή όχι μόνο επέσπευσε καταχρηστικώς αναγκαστική εκτέλεση κατά μη υπαρκτού προσώπου μάλιστα, ενώ η ανακόπτουσα – οφειλέτρια είχε την εύλογη πεποίθηση ότι αυτή δεν θα την συνέχιζε, αλλά και της πρότεινε την καταβολή ολόκληρου του ποσού των 11.710,33 ευρώ της επιβληθείσας αναγκαστικής κατάσχεσης σε βάρος του αποβιώσαντος συζύγου της, του οποίου και κατέστη μοναδική του κληρονόμος εκ διαθήκης, επέλεξε και μέτρο ιδιαίτερα επαχθές, ευρισκόμενο σε λογική ανακολουθία συγκριτικά με την ωφέλεια από την είσπραξη της απαίτησής της, ύψους 11.710,33 ευρώ, δεδομένου ότι επέλεξε να κατασχέσει για το ποσό αυτό το ένδικο ακίνητο, συνολικής εμπορικής αξίας ασυγκρίτως μεγαλύτερης, υπερβαίνουσας το ποσό των 73.000 ευρώ, προκαλώντας υπέρμετρη βλάβη σε αυτήν (ανακόπτουσα)».

    Και καταλήγει: «Συνεπώς, η εν λόγω κατάσχεση εμφανίζεται ως μέτρο εξαιρετικής σκληρότητας για την ανακόπτουσα, το οποίο υπερβαίνει τα ανεκτά όρια θυσίας της, αφού υπάρχει δυσαναλογία μεταξύ του μέσου αναγκαστικής εκτελέσεως και του σκοπού, για τον οποίο επιβάλλεται, κατά παραβίαση της αρχής της αναλογικότητας. Κατόπιν όλων των ανωτέρω, η άσκηση από την καθ’ ης η ανακοπή του δικαιώματος να επισπεύσει την ανωτέρω αναγκαστική εκτέλεση και μάλιστα κατά μη υπαρκτού προσώπου, ήτοι του αποβιώσαντος πριν τη σύνταξη της προσβαλλόμενης έκθεσης αναγκαστικής κατάσχεσης συζύγου της ανακόπτουσας, αντίκειται στην καλή πίστη και τα χρηστά ήθη αλλά και στον κοινωνικό και οικονομικό σκοπό του δικαιώματος της προς επίσπευση της διαδικασίας της αναγκαστικής εκτέλεσης, αλλά και στην αρχή της αναλογικότητας και είναι καταχρηστική»

    Πηγή: ethnos.gr

  • Ένοχος ο οδηγός του απορριμματοφόρου για τη θανατηφόρα παράσυρση της Ανδριάνας Σταμοπούλου
    Σε ποινή φυλάκισης 30 ετών με τριετή αναστολή καταδικάστηκε από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Ηλείας ο οδηγός απορριμματοφόρου για τη θανατηφόρα παράσυρση της 30χρονης Ανδριάνας Σταμοπούλου , υπάλληλο στην υπηρεσία καθαριότητας στο Δήμο Πύργου, τον Αύγουστο του 2017 στην περιοχή Αλκυώνα στο Κατάκολο. Ο οδηγός κρίθηκε ένοχος γιατί, από αμέλειά του δηλαδή έλλειψη της προσοχής, την οποία όφειλε κατά τις περιστάσεις και μπορούσε να καταβάλλει, δεν προέβλεψε το αξιόποινο αποτέλεσμα της πράξης του και επέφερε το θάνατο της Ανδριάνας Σταμοπούλου. Κατά το κατηγορητήριο δεν οδηγούσε με σύνεση και διαρκώς τεταμένη την προσοχή του, ούτε ασκούσε την αναγκαία επί της οδού και επί του οχήματος εποπτεία. Το περιστατικό είχε σημειωθεί τον Αύγουστο του 2017, όταν στην προσπάθεια του οδηγού να προσεγγίσει με οπισθοπορεία τον κάδο απορριμμάτων, ο τροχός του οχήματος που οδηγούσε καταπλάκωσε την άτυχη 30χρονη, η οποία είχε κατέβει από το όχημα για να συλλέξει απορρίμματα, με αποτέλεσμα να προκαλέσει το θάνατό της. Για τους υπόλοιπους έξι κατηγορούμενους που εργάζονταν εκείνη την περίοδο στο Δήμο Πύργου, το δικαστήριο αποφάσισε την αθωότητά τους και ότι δεν φέρουν καμία ευθύνη για την κατάσταση που βρισκόταν το απορριμματοφόρο, το οποίο σύμφωνα με το κατηγορητήριο δεν διέθετε κάμερα επισκόπησης, συστήματα ηχητικής επικοινωνίας και τα ηλεκτρονικά συστήματα φωτοκύτταρων στο πίσω μέρος του οχήματος δεν λειτουργούσαν.

    Σε ποινή φυλάκισης 30 μηνών με τριετή αναστολή καταδικάστηκε από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Ηλείας ο οδηγός απορριμματοφόρου για τη θανατηφόρα παράσυρση της 30χρονης Ανδριάνας Σταμοπούλου , υπάλληλο στην υπηρεσία καθαριότητας στο Δήμο Πύργου, τον Αύγουστο του 2017 στην περιοχή Αλκυώνα στο Κατάκολο.

    Ο οδηγός κρίθηκε ένοχος γιατί, από αμέλειά του δηλαδή έλλειψη της προσοχής, την οποία όφειλε κατά τις περιστάσεις και μπορούσε να καταβάλλει, δεν προέβλεψε το αξιόποινο αποτέλεσμα της πράξης του και επέφερε το θάνατο της Ανδριάνας Σταμοπούλου. Κατά το κατηγορητήριο δεν οδηγούσε με σύνεση και διαρκώς τεταμένη την προσοχή του, ούτε ασκούσε την αναγκαία επί της οδού και επί του οχήματος εποπτεία.

    Το περιστατικό είχε σημειωθεί τον Αύγουστο του 2017, όταν στην προσπάθεια του οδηγού να προσεγγίσει με οπισθοπορεία τον κάδο απορριμμάτων, ο τροχός του οχήματος που οδηγούσε καταπλάκωσε την άτυχη 30χρονη, η οποία είχε κατέβει από το όχημα για να συλλέξει απορρίμματα, με αποτέλεσμα να προκαλέσει το θάνατό της.

    Για τους υπόλοιπους έξι κατηγορούμενους που εργάζονταν εκείνη την περίοδο στο Δήμο Πύργου, το δικαστήριο αποφάσισε την αθωότητά τους και ότι δεν φέρουν καμία ευθύνη για την κατάσταση που βρισκόταν το απορριμματοφόρο, το οποίο σύμφωνα με το κατηγορητήριο δεν διέθετε κάμερα επισκόπησης, συστήματα ηχητικής επικοινωνίας και τα ηλεκτρονικά συστήματα φωτοκύτταρων στο πίσω μέρος του οχήματος δεν λειτουργούσαν.

    Όπως δήλωσε στο ilialive ο συνήγορος υπεράσπισης δύο εκ των έξι κατηγορουμένων υπαλλήλων του Δήμου Πύργου, Δημήτρης Δημητρουλόπουλος "Από την αποδεικτική διαδικασία προέκυψε ξεκάθαρα ότι καμία ευθύνη δεν είχαν για το τραγικό συμβάν, στο οποίο έχασε την ζωή της η νεαρή εργαζόμενη, οι υπάλληλοι του Δήμου Πύργου. Δεν αποδείχθηκε ότι γνώριζαν με οποιονδήποτε τρόπο την ύπαρξη προβλημάτων στα συστήματα ασφαλείας του απορριμματοφόρου ή ότι υποχρεούνταν να ακινητοποιήσουν το όχημα αυτό και να μην το έχουν θέσει σε κυκλοφορία. Η απόφαση του δικαστηρίου προφανώς ικανοποίησε ιδιαίτερα τους εντολείς μου διότι από την αρχή ισχυρίζονταν ότι δεν παρέλειψαν καμία από τις υποχρεώσεις τους και δεν είχαν καμία ευθύνη για το αποτέλεσμα αυτό. Η ικανοποίησή τους όμως αυτή σε καμία περίπτωση δεν μειώνει την λύπη τους για το θάνατο της άτυχης κοπέλας και τον πόνο των συγγενών της. Ανεξάρτητα πάντως από το αποτέλεσμα της δίκης, αυτό το οποίο κατέστη σαφές και επιβεβαιώθηκε για μία ακόμα φορά είναι η ανάγκη να τηρούνται απαρέγκλιτα οι κανονισμοί που καθιερώνουν συγκεκριμένες διαδικασίες τόσο για τον τρόπο κίνησης των οχημάτων όσο και για την συντήρησή τους και γενικώς να λαμβάνονται όλα τα μέτρα ασφαλείας που η νομοθεσία προβλέπει για την αποτροπή τέτοιου είδους δραματικών περιστατικών.

  • Τροπολογία για εξωδικαστικό: Φρένο στους πλειστηριασμούς με προκαταβολή 10% στους servicers
    Τροπολογία για εξωδικαστικό: Φρένο στους πλειστηριασμούς με προκαταβολή 10% στους servicers

    Προβλέπεται, για λόγους ασφάλειας δικαίου, ρητά το δικαίωμα των διαχειριστών πιστώσεων να παρίστανται ως μη δικαιούχοι διάδικοι στα πολιτικά δικαστήρια σε σχέση με τις πιστώσεις που διαχειρίζονται

    Κίνητρο προκειμένου να συναινέσουν σε ρύθμιση στο πλαίσιο του εξωδικαστικού μηχανισμού θα έχουν οι servicers προβλέπει η τροπολογία που κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου «Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167», που ψηφίζεται τη Δευτέρα (4/12).

    Ειδικότερα, παρέχεται η δυνατότητα στους πιστωτές να ζητήσουν προκαταβολή μέχρι 10% της αξίας της οφειλής, όπως προκύπτει από το υπολογιστικό εργαλείο του εξωδικαστικού μηχανισμού στις περιπτώσεις που έχει εκδοθεί πρόγραμμα πλειστηριασμούγια τα ακίνητα οφειλετών – εκτός αν ανήκουν στη κατηγορία των ευάλωτων για τους οποίους έχει εκδοθεί βεβαίωση ευάλωτου δανειολήπτη.

    Λαμβάνεται περαιτέρω μέριμνα για την περίπτωση οφειλετών για τους οποίους συντρέχουν ιδιαίτεροι κοινωνικοί ή οικονομικοί λόγοι.

    Αποτέλεσμα αυτής της ρύθμισης αναμένεται να είναι η σύναψη περισσότερων ρυθμίσεων, η αύξηση ρευστότητας σε σχέση με οφειλές για τις οποίες υπάρχει εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου στο πλαίσιο του προγράμματος «Ηρακλής» και η αποτροπή πλειστηριασμών.

    Οι πιστωτές, όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, κατά βάση απορρίπτουν προτάσεις για συμβιβαστική επίλυση του εξωδικαστικού ή ζητούσαν υψηλές προκαταβολές προκειμένου να συναινέσουν.

    Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στο άρθρο 3 της τροπολογίας:

    «(…) Για περιπτώσεις οφειλετών στους οποίους έχει κοινοποιηθεί πρόγραμμα πλειστηριασμού, εξαιρουμένων των ευάλωτων οφειλετών για τους οποίους έχει εκδοθεί βεβαίωση ευάλωτου οφειλέτη, η αντιπρόταση των χρηματοδοτικών Φορέων δύναται να περιέχει προκαταβολή έως δέκα τοις εκατό (10%), επί του κεφαλαίου, όπως διαμορφώνεται από την πρόταση του υπολογιστικού εργαλείου, οποία καταβάλλεται στον πιστωτή με το μεγαλύτερο άθροισμα ποσών ανάκτησης ανά οφειλή. Ο πιστωτής αυτός δύναται να εξαιρέσει από τη χορηγηθείσα αντιπρόταση τη λήψη της προκαταβολής του προηγούμενου εδαφίου ή να τη μειώσει εφόσον συνεκτιμήσει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που τεκμηριώνουν την ιδιαίτερη οικονομική δυσχέρεια ή τυχόν κοινωνικά κριτήρια ή ειδικά προβλήματα υγείας.».

    O servicers υποστηρίζουν ότι με την προκαταβολή – που στις διμερείς ρυθμίσεις μπορεί να φτάσει και το 30% - οι οφειλέτες δεσμεύονται για την τήρηση της ρύθμισης και ζητούσαν εισαχθούν και στον εξωδικαστικό, ώστε να μειωθεί κάτω από το 35%-40% το ποσοστό των ρυθμίσεων που «χαλάνε» από τους πρώτους κιόλας μήνες. Με την τροπολογία η προκαταβολή θα μπορεί να ζητηθεί μόνο σε εκείνους τους οποίους έχει κοινοποιηθεί πρόγραμμα πλειστηριασμού.

    Με την ίδια τροπολογία επιτρέπεται εντός δύο μηνών από έναρξη ισχύος του νόμου, η υποβολής νέας αίτησης για την υπαγωγή στον εξωδικαστικό μηχανισμό οφειλών προς το Δημόσιο και τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, οι οποίες βεβαιώθηκαν μετά την ημερομηνία οριστικής υποβολής της αρχικής αίτησης, εφόσον το χρονικό διάστημα από την αρχική αίτηση και την επίτευξη σύμβασης αναδιάρθρωσης δεν έχει μεγαλύτερη διάρκεια των 12 μηνών.

    Νέες οφειλές

    Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, αντιμετωπίζεται με τον τρόπο αυτό, σε εναρμόνιση με τη νέα πρόβλεψη του άρθρου 67 του νομοσχεδίου περί επικαιροποίησης των στοιχείων οφειλών πριν την χορήγηση ρυθμίσεων, η περίπτωση αιτήσεων που καθυστέρησε η αξιολόγησή τους από τους πιστωτές για διαφόρους λόγους πέραν του διμήνου που ορίζει ο νόμος και στο μεταξύ γεννήθηκαν, μετά την οριστικοποίηση της αίτησης, νέες οφειλές προς το Δημόσιο ή τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης.

    Δικονομικά δικαιώματα

    Τέλος προβλέπεται, για λόγους ασφάλειας δικαίου, ρητά το δικαίωμα των διαχειριστών πιστώσεων να παρίστανται ως μη δικαιούχοι διάδικοι στα πολιτικά δικαστήρια σε σχέση με τις πιστώσεις που διαχειρίζονται, σε εναρμόνιση με την απόφαση 1/2023 του Αρείου Πάγου και ο ορίζεται ο τρόπος απόδειξης της νομιμοποίησης τους. Ειδικότερα, δεν απαιτείται να προσκομίσουν τον σύνολο της σύμβασης διαχείρισης που περιλαμβάνει πιστώσεις με πολλούς άλλους οφειλέτες, των οποίων τα προσωπικά δεδομένα μπορεί να τίθενται στον κίνδυνο να εκτεθούν προς τρίτους, άλλα μόνο τα στοιχεία που αποδεικνύουν τη μεταβίβαση και τη διαχείριση της σύμβασης τους που αφορά τη δίκη.

    «Η ασάφεια ως τα δικονομικά δικαιώματα των πιστώσεων οδήγησε σε πολλές δίκες και κατασπατάληση πόρων, προκειμένου να κριθεί αν οι διαχειριστές πιστώσεων έχουν το δικαίωμα να παρίστανται σε δίκες που αφορούν πιστώσεις που διαχειρίζονται» αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση.

    Πηγή: imerisia.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς