Πέμπτη, 03 Δεκεμβρίου 2020 09:24

Επιστολή Ακαδημαϊκών σε Κεραμέως για τη διάσωση του Τμήματος Μουσειολογίας

Γράφτηκε από τον
Ad Slot

Την δημιουργία «ειδικής γραμμής στήριξης» του Τμήματος Μουσειολογίας για να ανταποκριθεί στις ανάγκες διδακτικού έργου για συνολικά 1600 φοιτητές και να λειτουργήσει όπως επιβάλλουν οι ακαδημαϊκές συνθήκες, ζητών με επιστολή τους προς τη Νίκη Κεραμέως, ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών Χρήστος Μπούρας, η Πρόεδρος του Τμήματος Μουσειολογίας Αναστασία Ζαφειροπούλου – Μακρυγένη και το μέλος της ΔΕΠ Γιώργος Παναγιωτόπουλος.

Στην επιστολή προς την υπουργό Παιδείας, οι ακαδημαϊκοί αναφέρουν τα εξής:

“Κυρία Υπουργέ,

Σε μια χώρα με τόσο σημαντικό πολιτιστικό κεφάλαιο όπως η Ελλάδα, οι δυνατότητες επεξεργασίας και ανάδειξης της υλικής και άυλης κληρονομιάς αποτελούν αποφασιστικές παραμέτρους για την ανάπτυξη τόσο του πνευματικού όσο και του παραγωγικού δυναμικού της χώρας. Το όραμα του Τμήματος Μουσειολογίας δυνητικά συνίσταται στην καλλιέργεια και προαγωγή της γνώσης για την αξιοποίηση της Μουσειολογίας ως εφαρμοσμένης επιστήμης, με απώτερο σκοπό την αειφόρο ανάπτυξη της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Το Τμήμα Μουσειολογίας, αφιερωμένο καθ’ ολοκληρίαν στο αντικείμενο της Μουσειολογίας και γι’ αυτό μοναδικό, πανελλαδικά, σε προπτυχιακό επίπεδο, σε εγγύτητα με εξέχοντες χώρους πολιτιστικής αναφοράς (Αρχαία Ολυμπία, Αρχαία Ήλιδα, Κάστρο Χλεμούτσι, Ναό Επικούριου Απόλλωνα κλπ), επιδιώκει την εννοιολογική διασύνδεση με τη φυσιογνωμία της περιοχής, «Ολυμπιακή Γη», ως «θύλακα» πολιτισμού και μπορεί να αποτελεί μια εκπαιδευτική – ακαδημαϊκή οντότητα με πολυδιάστατο χαρακτήρα και διεξόδους, για μετάβαση στην νέα εποχή .

Κυρία Υπουργέ,
Σας είναι γνωστό ότι, με τον υπ’ αριθ. 4610/2019 (Α’70) νόμο που αναφέρεται ως «Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις» και στην περ. ιε’ της παρ. 1 του άρθρου 36 αυτού, ιδρύθηκε Τμήμα Μουσειολογίας, του Πανεπιστημίου Πατρών, με έδρα τον Πύργο, εντασσόμενο στη Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών και λειτουργεί έχοντας 500 ενεργούς φοιτητές.

Επιπλέον, σας είναι γνωστό ότι, με τον ίδιο νόμο και με την επιστημονική ευθύνη του Τμήματος Μουσειολογίας, συνεχίζεται μεταβατικά η ακαδημαϊκή λειτουργία του τμήματος Διοίκησης Οικονομίας και Επικοινωνίας Πολιτιστικών και Τουριστικών Μονάδων του πρώην Τ.Ε.Ι. Δυτικής Ελλάδας και στο οποίο είναι εγγεγραμμένοι – φοιτούν 1100 φοιτητές με υποχρεώσεις φοίτησης, με το τρέχον έτος , δύο ακαδημαϊκών ετών.

Κυρία Υπουργέ,

Σε εφαρμογή των διατάξεων του Ν. 4610/2019, εντός του 2019, μετακινήθηκαν τρία (3) μέλη ΔΕΠ και ένα (1) ΕΔΙΠ, σε άλλα τμήματα του Πανεπιστημίου Πατρών, με αποτέλεσμα στο τμήμα Μουσειολογίας να υπηρετούν μόνο δύο (2) μέλη ΔΕΠ.

Κατά το ακαδημαϊκό έτος 2019 - 2020, υπήρξε κατανομή 38 νέων θέσεων μελών ΔΕΠ στο Πανεπιστήμιο Πατρών (Υπουργική Απόφαση Φ/106843/Ζ2, 2/7/2019), «Κατανομή πεντακοσίων (500) θέσεων για την πρόσληψη διδακτικού προσωπικού / μελών Δ.Ε.Π. στα Α.Ε.Ι. για το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020», ως αναγκαίες ώστε να συνεχίσουν απρόσκοπτα οι διαδικασίες για την ομαλή έναρξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας την ακαδημαϊκή χρονιά 2019-2020, κυρίως για τα νέα τμήματα που ιδρύθηκαν στα πανεπιστήμια με τους νόμους 4559/2018, 4589/2019 και 4610/2019, στο τμήμα Μουσειολογίας δυστυχώς, με ευθύνη της προηγούμενης πρυτανικής αρχής, δεν δόθηκε καμία θέση μόνιμου μέλους ΔΕΠ.

Σας ενημερώνουμε δε, ότι με βάση τις πιστώσεις που δόθηκαν, για συμβασιούχους διδάσκοντες, το Πανεπιστήμιο Πατρών αδυνατεί να καλύψει τις τρέχουσες ανάγκες. Αποτέλεσμα αυτού είναι να μην διδάσκονται τα μισά (50%) μαθήματα του νέου τμήματος Μουσειολογίας και το 70% των μαθημάτων του μεταβατικού τμήματος του πρώην ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας.

Κυρία Υπουργέ,

Ζητάμε άμεσα από εσάς, την δημιουργία «ειδικής γραμμής στήριξης» του Τμήματος Μουσειολογίας για να ανταποκριθεί στις ανάγκες διδακτικού έργου για συνολικά 1600 φοιτητές και να λειτουργήσει όπως επιβάλλουν οι ακαδημαϊκές συνθήκες.

Συγκεκριμένα

  • Την κατανομή τουλάχιστον οκτώ (8) θέσεων μελών ΔΕΠ
  • Την κατανομή τουλάχιστον μίας (1) θέσης ΕΤΕΠ
  • Την πρόσληψη τουλάχιστον δύο (2) θέσεων διοικητικού προσωπικού
  • Την ολοκλήρωση της διαδικασίας μετάταξης σε θέση ΕΔΙΠ του τμήματος, δύο εκπαιδευτικών, που εκκρεμεί, πέντε μήνες, στο Υπουργείο Παιδείας .
  • Την αύξηση των πιστώσεων προς το Πανεπιστήμιο Πατρών, για συμβασιούχους διδάσκοντες, έτσι ώστε, να καταστεί δυνατή η διδασκαλία στο εαρινό εξάμηνο των μαθημάτων που δεν διδάσκονται σήμερα, διότι οι φοιτητές κινδυνεύουν να χάσουν ένα έτος και όχι μόνο το τρέχον εξάμηνο".
Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 03 Δεκεμβρίου 2020 13:14

Σχετικά Άρθρα

  • Μαύρη στιγμή για την Ηλεία η απώλεια των Πανεπιστημιακών Τμημάτων - Τι δηλώνει ο πρόεδρος της Μουσειολογίας Γ. Παναγιωτόπουλος
    Μαύρη στιγμή για την Ηλεία η απώλεια των Πανεπιστημιακών Τμημάτων - Τι δηλώνει ο πρόεδρος της Μουσειολογίας Γ. Παναγιωτόπουλος

    Ολοκληρώνεται η μετακόμιση του εξοπλισμού του Τμήματος Μουσειολογίας Πύργου για την Πάτρα και παραμένουν αναπάντητα τα “γιατί” υπήρξε αυτή η εξέλιξη, με την αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας να αρχίζει και να τελειώνει στην Ηλεία. Ο νομός μας είναι ο μοναδικός χωρίς τμήματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα και αυτό φέρει την υπογραφή της Νίκης Κεραμέως, της Κυβέρνησης Μητσοτάκη και φυσικά χρεώνεται στην διοίκηση του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Πατρών Χρήστου Μπούρα.

    Για εμάς το “κακό” με τα τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ηλεία ξεκίνησε την εποχή του περίφημου σχεδίου “Αθηνά”. Τότε που κυρίως για τον Πύργο, ένα τμήμα που είχε μέλλον αφού αναφερόταν στον κλάδο των new media, αυτό της Πληροφορικής και ΜΜΕ, μετατράπηκε σε τμήμα Διοίκησης Οικονομίας και Επικοινωνίας Πολιτιστικών και Τουριστικών Μονάδων και έπειτα σε Τμήμα Μουσειολογίας.

    Ουσιαστικά τότε τελείωσαν όλα, όταν το “ΠΛΗ και ΜΜΕ” έπαψε να υπάρχει στον Πύργο και το πλήθος των σπουδαστών - όσων δεν πρόλαβαν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους, είτε εγκατέλειψαν, είτε μεταπήδησαν σε άλλο τμήμα και φυσικά έφυγαν από την περιοχή.

    Έκτοτε η πορεία του ΤΕΙ Πύργου ή μετέπειτα τμήματος ΑΕΙ, παρουσίασε μια πτωτική πορεία χωρίς επιστροφή.

    Η μετακόμιση στην Πάτρα

    Μιλώντας στο ilialive.gr ο πρόεδρος του Τμήματος Μουσειολογίας έως τις 31/8 και αναπληρωτής καθηγητής του Πανεπιστημίου Πατρών, Γιώργος Παναγιωτόπουλος, σημείωσε ότι “… κλείνει ο κύκλος μίας διαδρομής της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στο νομό Ηλείας. Ουσιαστικά σήμερα με την μετακόμιση του εξοπλισμό του εργαστηριακού και του υλικού που υπήρχε στην υπηρεσία των φοιτητών που υπήρχαν μέχρι σήμερα προς την Πάτρα. Από 1/9 το πρόγραμμα για το τμήμα ουσιαστικά καταργείται, θα λειτουργεί μέσα στο τμήμα Ιστορίας Αρχαιολογίας που και αυτό μετακινείται από το Αγρίνιο στην Πάτρα. Αυτό που έχω εγώ σήμερα ως ευθύνη είναι να συντονίσω αυτή την μεταφορά όπως είμαι υποχρεωμένος από τον ρόλο μου και την ιδιότητά μου από τη μία, από την άλλη όμως αποτελεί και μία συμβολική μέρα ήττας για το νομό για ένα γεγονός που έχει προαναγγελθεί εδώ και δύο χρόνια σχεδόν, όπου ο ομίλων έχει εκφράσει δημοσίως τις απόψεις του, όχι ως πρόεδρος του τμήματος αλλά ως ενεργός πολίτης αυτού του τόπου”.

    panagiotopoulos

    Ο κ. Παναγιωτόπουλος τόνισε ακόμα “… θεωρώ ότι είναι μία ιδιαίτερα άσχημη μέρα για το νομό, η τριτοβάθμια εκπαίδευση αποτελεί ένα εργαλείο επιστημονικό, κοινωνικό και οικονομικό – αναπτυξιακό για το νόμο, απόδειξη είναι ότι όλοι οι νομοί της χώρας, ιδιαιτέρως οι πρωτεύουσες, και αυτό ήταν μία πολιτική του ελληνικού κράτους, φιλοξενούν τμήματα τα οποία συμβάλλουν στην λειτουργία γενικότερα της ποιότητας της κοινωνίας. Εδώ όπως βλέπετε παραδίδεται το κτίριο μάλιστα στο πλαίσιο αυτό επισκέφτηκε και ο αντιδήμαρχος, εκπρόσωπος του Δήμου για να δει ποια είναι η διαδικασία της παράδοσης, τον ενημέρωσα ότι το πανεπιστήμιο θα είναι μέχρι 31/8 για να γίνει ουσιαστικά η μεταφορά, όλου του εξοπλισμού που είχε και μετά βεβαίως το θέμα το ιδιοκτησιακό αφορά το πανεπιστήμιο και τον Δήμο, δεν αφορά εμένα και δεν επεισέρχομαι στο συγκεκριμένο”.

    Αναφερόμενος στην απώλεια του τμήματος ο κ. Παναγιωτόπουλος ανέφερε ότι “… όπως καταλαβαίνετε ο νομός χάνει ένα εργαλείο που είχε. Από ότι βλέπουμε ο νομός έχει μόνο ήττες και προσφέρει μία ακόμα ήττα στην διαδρομή του. Όπως και η ήττα στο χώρο της υγείας, στο χώρο των νοσοκομείων, ήττα στην καθημερινότητα του πολίτη που σχετίζεται με το αυξημένο κόστος ζωής, ήττα στα ζητήματα της επικοινωνίας και αναφέρομαι στους δρόμους και τα υπόλοιπα, ήττα στον πρωτογενή τομέα, ήττα και στην εκπαίδευση. Νομίζω ότι τα λέει όλα η εικόνα που δεν είναι μόνο 1000 λέξεις, αυτή η εικόνα της μεταφοράς που θα έλεγα ότι είναι πολύ περισσότερες από 1000 λέξεις και δεν ξέρω κατά πόσο νιώθουν περήφανοι οι γείτονες του νομού, οι θεσμικοί εκφραστές του νομού και οι βουλευτές που συνετέλεσαν με την συνδρομή τους ή με την απάθεια τους στο να ξεγραφτεί ο νομός Ηλείας από τον ακαδημαϊκό χάρτη ως ο μοναδικός νομός, όχι της Πελοποννήσου αλλά της χώρας που είναι εκτός ακαδημαϊκού χάρτη. Είκοσι χρόνια μετά λοιπόν τίτλοι τέλους”.

    Ο κ. Παναγιωτόπουλος μίλησε και για τα θέματα που αφορούν το προσωπικό. “Υπάρχει ένα ζήτημα το οποίο σχετίζεται με το προσωπικό, αναφέρομαι καταρχήν στην γραμματεία, που θα πρέπει να μετακινηθεί στην Πάτρα και αυτό όπως καταλαβαίνετε είναι ζήτημα και κόστους μεταφοράς των εργαζομένων οι οποίοι είναι από την Ηλεία. Όπως επίσης και το υπόλοιπο υποστηρικτικό προσωπικό και αναφέρομαι στις καθαρίστριες που έχουμε εδώ οι οποίες πρέπει να μεταφερθούν στην Πάτρα. Το τρίτο είναι ότι θα περάσει στην ανεργία μία ομάδα ανθρώπων που δουλεύουν στην φύλαξη. Με ρωτούσαν πριν λίγο τι θα κάνουμε εμείς… Δεν μπορούσα να απαντήσω όπως είναι κατανοητό… Το πιθανότερο είναι να περάσουν στην ανεργία και αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο ζήτημα. Σε κάθε περίπτωση δεν είναι μία εξέλιξη που συνάδει με την ουσία και τον συμβολισμό της Ολυμπιακής γης. Είναι μία ημέρα άσχημη και δεν ξέρω ποιος νιώθει ικανοποιημένος από αυτή την εξέλιξη. Σίγουρα ο αντίκτυπος θα υπάρξει μεσοπρόθεσμα και βραχυπρόθεσμα για την κοινωνία του Πύργου, αλλά και για την κοινωνία της Αμαλιάδας. Τα κτίρια θα παραδοθούν και φαντάζομαι να φιλοξενήσουν κάτι που θα αντικαταστήσει τους εκατοντάδες φοιτητές ή τους χιλιάδες φοιτητές που επί 20 χρόνια πέρασαν, έζησαν, άφησαν με την παρουσία τους το αποτύπωμα τους στην τοπική μας κοινωνία” κατέληξε ο κ. Παναγιωτόπουλος.

    tei metakomisi 2

    tei metakomisi 3

    tei metakomisi 4

  • Κατσιφάρας: Οριστικά έπεσε η Αυλαία της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης στην Ηλεία
    Κατσιφάρας: Οριστικά έπεσε η Αυλαία της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης στην Ηλεία

    Νωρίς, νωρίς σήμερα το πρωί ξεκίνησε και η μεταφορά του εξοπλισμού από το καταργηθέν πλέον τμήμα Μουσειολογίας του Πύργου στην Πάτρα.

    Η Ηλεία είναι πια ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ νομός στην Ελλάδα χωρίς ακαδημαϊκά τμήματα.

    Όλη αυτή η αρνητική εξέλιξη και υποβάθμιση έχει την υπογραφή των :

    Α. Κυριάκου Μητσοτάκη Προέδρου της ΝΔ και πρωθυπουργού της χώρας

    Β. Νίκης Κεραμέως υπουργού παιδείας της κυβέρνησης, που με την στενή καθοδήγησή της εξελίχθηκε όλη η διαδικασία.

    Γ. Χρήστου Μπούρα πρύτανη πανεπιστήμιου Πατρών, που βιάστηκε και εισηγήθηκε την κατάργηση των τμημάτων.

    Δ. Νεκτάριου Φαρμάκη περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδος που ως μόνιμος παρατηρητής όχι μόνο δεν υπερασπίστηκε τις ανάγκες του νομού αλλά διευκόλυνε την Κυβέρνηση.

    Όσο για τους Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας ουδέν σχόλιο .

    ΜΠΡΑΒΟ σας Κύριοι τα καταφέρατε μια χαρά !!!

    (Δελτίο Τύπου)

  • Τμήμα Μουσειολογίας Πύργου: Τα μάζεψαν τα πράγματα κι έφυγαν γι' άλλη πόλη
    Τμήμα Μουσειολογίας Πύργου: Τα μάζεψαν τα πράγματα κι έφυγαν γι' άλλη πόλη

    Ο επίλογος του "δράματος" της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στον Πύργο, γράφεται σήμερα... Από το πρωί φορτηγά μεταφορικής εταιρίας και προσωπικό, βρίσκονται στο χώρο του Τμήματος Μουσειολογίας Πύργου και αδειάζουν το κτίριο.

    Εξοπλισμός και άλλα υλικά φορτώνονται στα φορτηγά που θα τα μεταφέρουν στην Πάτρα, εκεί που θα λειτουργήσει πλέον το τμήμα με τη νέα δομή και ονομασία.

    Και μαζί θα πρέπει να ακολουθήσουν και οι μαθητές, όσο δεν οδηγηθούν στο να εγκαταλείψουν τη σχολή.

    Περισσότερα σε νεότερη ανάρτηση...

    tei metakomisi 2

    tei metakomisi 3

    tei metakomisi 4

  • Καλαματιανός: Η κυβέρνηση αποφάσισε και ολοκλήρωσε το κλείσιμο των Πανεπιστημιακών Τμημάτων στην Ηλεία
    Καλαματιανός: Η κυβέρνηση αποφάσισε και ολοκλήρωσε το κλείσιμο των Πανεπιστημιακών Τμημάτων στην Ηλεία

    Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το Προεδρικό Διάταγμα, σύμφωνα με το οποίο τα Τμήματα που λειτουργούσαν στην Ηλεία, της Μουσειολογίας του Πύργου και της Γεωπονίας της Αμαλιάδας, κλείνουν και μεταφέρονται.

    Με αυτόν το τρόπο ολοκληρώθηκε το κλείσιμο των Πανεπιστημιακών Τμημάτων της Ηλείας.

    Την ευθύνη για αυτή τη δυσμενέστατη εξέλιξη την έχει, αναμφισβήτητα, η Κυβέρνηση με τη βοήθεια του Πανεπιστημίου Πατρών.

    Οι κυβερνώντες αποφάσισαν ότι τα Πανεπιστημιακά Τμήματα που θεσμοθετήθηκαν το 2019 με το νόμο 4610/19 στην Ηλεία, δεν πρέπει να λειτουργούν.

    Αποφάσισαν ότι η Ηλεία και η Ολυμπία με το τεράστιο πολιτιστικό και αθλητικό κεφάλαιό της, με τα παγκόσμιας αξίας και ακτινοβολίας μουσεία της, δεν πρέπει να έχει Πανεπιστημιακό Τμήμα Μουσειολογίας.

    Αποφάσισαν ότι η Ηλεία και η Αμαλιάδα, με έναν από τους μεγαλύτερους και πιο παραγωγικούς κάμπους της Xώρας, δεν μπορούν να έχουν Πανεπιστημιακό Τμήμα Γεωπονίας.

    Αποφάσισαν ότι η γη της Ολυμπίας, η γενέτειρα των Ολυμπιακών Αγώνων, δεν πρέπει να έχει Τμήμα Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) και ανέστειλαν τη λειτουργία του.

    Δυστυχώς, η Ηλεία είναι ο μοναδικός νομός στη Χώρα που του στερούν την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

    Και δυστυχώς, μαζί με τα Τμήματα αποχωρούν και χιλιάδες φοιτητές, οι οποίοι μαζί με τις οικογένειές τους βλέπουν τον προγραμματισμό τους να τινάζεται στον αέρα. Μέσα σε συνθήκες γενικευμένης ακρίβειας και βαθιάς οικονομικής κρίσης υποχρεώνονται να αλλάξουν τόπο διαμονής, δίχως την παραμικρή δική τους ευθύνη.

    Πλέον, όλοι στην Ηλεία έχουμε αντιληφθεί αυτό που συμβαίνει. Έχουμε καταλάβει τον εμπαιγμό μιας επικίνδυνης και ιδεοληπτικής κυβέρνησης, που από την αρχή της διακυβέρνησής της στοχοποίησε το νομό μας. Μιας κυβέρνησης που μας φέρεται αλαζονικά και εκδικητικά αφαιρώντας κεκτημένα, ξηλώνοντας δομές και υποδομές.

    Η απώλεια των Πανεπιστημιακών Τμημάτων είναι ένα ακόμα χτύπημα για την Ηλεία. Ναρκοθετεί την εκπαιδευτική και πολιτιστική ανέλιξη του τόπου μας, προκαλώντας παράλληλα οικονομική και αναπτυξιακή υπονόμευση και υποβάθμιση.

    Έχουμε, επανειλημμένα, προειδοποιήσει για την ευρύτητα των αρνητικών επιπτώσεων αυτής της απαράδεκτης κυβερνητικής απόφασης.

    Εάν νομίζουν, όμως, οι κυβερνώντες ότι αυτό θα περάσει έτσι, πλανώνται. Οι πολίτες της Ηλείας, στις εκλογές που έρχονται σύντομα, θα καταδικάσουμε με δυναμικό τρόπο τις κυβερνητικές αποφάσεις. Θα εμπιστευθούμε μια νέα προοδευτική κυβέρνηση με το ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για να αποκαταστήσει τις αδικίες και να θέσει σε επαναλειτουργία τα Πανεπιστημιακά Τμήματα της Ηλείας.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Τέλος ΑΕΙ στην Ηλεία και "με τη βούλα" - Εκδόθηκε το ΦΕΚ του ΠΔ για τις καταργήσεις - συγχωνεύσεις
    Τέλος ΑΕΙ στην Ηλεία και

    Το νέο Προεδρικό Διάταγμα για την Ίδρυση, Κατάργηση, Συγχώνευση, Μετονομασία και Μεταβολή έδρας Τμημάτων στο Πανεπιστήμιο Πατρών - Οι φοιτητές των Τμημάτων που καταργούνται και συγχωνεύονται εντάσσονται από 1-9- 2022 στα Τμήματα που προκύπτουν από τη συγχώνευση

    Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης το νέο Προεδρικό Διάταγμα για την Ίδρυση, Κατάργηση, Συγχώνευση, Μετονομασία και Μεταβολή έδρας Τμημάτων στο Πανεπιστήμιο Πατρών.

    Πατήστε εδώ για να ανοίξετε το ΦΕΚ

    Με το Προεδρικό Διάταγμα:

    1. Ιδρύεται Τμήμα Αειφορικής Γεωργίας και εντάσσεται στη Σχολή Γεωπονικών Επιστημών με έδρα το Αγρίνιο.
    2. Τα Τμήματα Γεωπονίας με έδρα την Αμαλιάδα, Επιστήμης Φυτικής Παραγωγής με έδρα το Μεσολόγγι και Επιστήμης Βιοσυστημάτων και Γεωργικής Μηχανικής με έδρα το Μεσολόγγι του Πανεπιστημίου Πατρών συγχωνεύονται σε Τμήμα Γεωπονίας που ιδρύεται με έδρα το Μεσολόγγι.
    3. Το Τμήμα Γεωργικής Βιοτεχνολογίας με έδρα το Αγρίνιο το οποίο ιδρύθηκε με την περ. ια ́την παρ. 1 του άρθρου 36 του ν. 4610/2019 (Α ́70) καταργείται.
    4. Το Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος της Πολυτεχνικής Σχολής συγχωνεύεται με το ιδρυόμενο με το άρθρο 1 Τμήμα Αειφορικής Γεωργίας της Σχολής Γεωπονικών Επιστημών με έδρα το Αγρίνιο σε Τμήμα Αειφορικής Γεωργίας με έδρα το Αγρίνιο.
    5. Το Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων της Σχολής Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης Επιχειρήσεων, με έδρα το Αγρίνιο συγχωνεύεται με το Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων της Σχολής Γεωπονικών Επιστημών, με έδρα το Αγρίνιο, σε Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων με έδρα το Αγρίνιο.
    6. Το Τμήμα Μουσειολογίας με έδρα τον Πύργο συγχωνεύεται με το Τμήμα Ιστορίας – Αρχαιολογίας της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών, σε Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών.
    7. Ο πρώτος κύκλος σπουδών του Τμήματος Γεωπονίας με έδρα το Μεσολόγγι και του Τμήματος Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων με έδρα το Αγρίνιο έχει διάρκεια δέκα (10) ακαδημαϊκών εξαμήνων.
    8. Το Τμήμα Ζωικής Παραγωγής Αλιείας και Υδατοκαλλιεργειών της Σχολής Γεωπονικών Επιστημών μετονομάζεται σε Τμήμα Αλιείας και Υδατοκαλλιεργειών με το ίδιο γνωστικό αντικείμενο. Ο χορηγούμενος τίτλος από το Τμήμα Ζωικής Παραγωγής Αλιείας και Υδατο- καλλιεργειών της Σχολής Γεωπονικών Επιστημών είναι ισότιμος με τον χορηγούμενο τίτλο του Τμήματος Αλιείας και Υδατοκαλλιεργειών της ίδιας Σχολής.
    9. Το Τμήμα Ιστορίας – Αρχαιολογίας της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών με έδρα το Αγρίνιο μεταφέρεται στην Πάτρα.
    10. Το Τμήμα Φυσικοθεραπείας της Σχολής Επιστημών Αποκατάστασης της Υγείας με έδρα το Αίγιο μεταφέρεται στην Πάτρα.

    Ειδικότερα, το Προεδρικό Διάταγμα προβλέπει τα εξής:

    ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α ́ ΑΡΘΡΟ 1
    ΙΔΡΥΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

    1. Ιδρύεται Τμήμα Αειφορικής Γεωργίας και εντάσσεται στη Σχολή Γεωπονικών Επιστημών με έδρα το Αγρίνιο.

    2. Το γνωστικό αντικείμενο του Τμήματος Αειφορικής Γεωργίας εστιάζει στην αειφορική, αποδοτική και δίκαιη διαχείριση του φυσικού κεφαλαίου και του περιβάλλοντος της υπαίθρου που συμμετέχει στην παραγωγή τροφίμων και πρώτων υλών και υποστηρίζει τη βιοποικιλότητα και τις οικοσυστημικές υπηρεσίες. Το αντικείμενο της αειφορικής γεωργίας περιλαμβάνει όλες τις μορφές της ολοκληρωμένης γεωργίας, της βιολογικής και οικολογικής γεωργίας, της γεωργίας ακριβείας, της εκτατικής γεωργίας, της γεωργοδασοκομίας, της γεωργίας δέσμευσης άνθρακα, της αγροοικολογίας, του οικοτουρισμού καθώς και όλων των άλλων μορφών γεωργίας και κτηνοτροφίας που συμβάλλουν στην αει- φορική διαχείριση και προστασία των φυσικών πόρων και των οικοσυστημάτων της υπαίθρου, στο πλαίσιο της κλιματικής αλλαγής και των Ευρωπαϊκών και διεθνών συμβάσεων για τη διαχείριση και προστασία του περι- βάλλοντος και των φυσικών πόρων της υπαίθρου.

    3. Η αποστολή του Τμήματος είναι η εκπαίδευση γεωτεχνικών επιστημόνων με τις απαραίτητες γνώσεις της επιστήμης και της τεχνολογίας για την εκπόνηση ολοκληρωμένων σχεδίων αειφορικής γεωργικής ανάπτυξης, μελετών και έργων, τη σύνταξη στρατηγικών και πολιτικών σχετικά με την αειφορική γεωργική πρακτική και την οικολογική μετάβαση της γεωργικής πρακτικής και παραγωγής, τον σχεδιασμό και διάδοση πρακτικών για τον μετριασμό των επιπτώσεων της γεωργίας στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και την προσαρμογή της γεωργίας σε μεταβαλλόμενες κλιματικές συνθήκες, την προετοιμασία τους για τη στελέχωση φορέων του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, των γεωργικών εκμεταλλεύσεων, των επιχειρήσεων του κλάδου των τροφίμων και των ποτών, των φορέων ελέγχου και υποστήριξης των επιχειρήσεων, όπως ερευνητικών εργαστηρίων και ινστιτούτων, εργαστηρίων μικροβιολογικών αναλύσεων και ποιοτικού ελέγχου της γεωργικής παραγωγής, αειφορικής διαχείρισης φυσικών πόρων και προετοιμασίας των εξαγωγικών επιχειρήσεων τροφίμων, φορέων παροχής συμβουλευτικών και εκπαιδευτικών υπηρεσιών με έμφαση στα συστήματα αειφορικής διαχείρισης, βιο- λογικής γεωργίας, οικολογικής γεωργίας, ολοκληρωμένης γεωργίας, γεωργίας ακριβείας, γεωργίας δέσμευσης άνθρακα, κ.λπ.

    4. Ο πρώτος κύκλος σπουδών του Τμήματος έχει διάρκεια δέκα (10) ακαδημαϊκών εξαμήνων.

    5. Η διαμόρφωση του προγράμματος σπουδών γίνεται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

    ΑΡΘΡΟ 2
    ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ – ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΤΜΗΜΑΤΩΝ

    1. Τα Τμήματα Γεωπονίας με έδρα την Αμαλιάδα, Επιστήμης Φυτικής Παραγωγής με έδρα το Μεσολόγγι και Επιστήμης Βιοσυστημάτων και Γεωργικής Μηχανικής με έδρα το Μεσολόγγι του Πανεπιστημίου Πατρών συγχωνεύονται σε Τμήμα Γεωπονίας που ιδρύεται με έδρα το Μεσολόγγι.

    2. Το Τμήμα Γεωργικής Βιοτεχνολογίας με έδρα το Αγρίνιο το οποίο ιδρύθηκε με την περ. ια ́την παρ. 1 του άρθρου 36 του ν. 4610/2019 (Α ́70) καταργείται.

    3. Το Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος της Πολυτεχνικής Σχολής συγχωνεύεται με το ιδρυόμενο με το άρθρο 1 Τμήμα Αειφορικής Γεωργίας της Σχολής Γεωπονικών Επιστημών με έδρα το Αγρίνιο σε Τμήμα Αειφορικής Γεωργίας με έδρα το Αγρίνιο.

    4. Το Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων της Σχολής Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης Επιχειρήσεων, με έδρα το Αγρίνιο συγχωνεύεται με το Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων της Σχολής Γεωπονικών Επιστημών, με έδρα το Αγρίνιο, σε Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων με έδρα το Αγρίνιο.

    5. Το Τμήμα Μουσειολογίας με έδρα τον Πύργο συγχωνεύεται με το Τμήμα Ιστορίας – Αρχαιολογίας της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών, σε Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών.

    6. Ο πρώτος κύκλος σπουδών του Τμήματος Γεωπονίας με έδρα το Μεσολόγγι και του Τμήματος Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων με έδρα το Αγρίνιο έχει διάρκεια δέκα (10) ακαδημαϊκών εξαμήνων.

    7. Στο Τμήμα Αειφορικής Γεωργίας συστήνεται Γραμματεία η οποία λειτουργεί σε επίπεδο Τμήματος και παρέχει διοικητική και γραμματειακή υποστήριξη του εκπαιδευτικού και ερευνητικού έργου του.

    8. Ο εξοπλισμός, τα εργαστήρια, τα αρχεία και οι βιβλιοθήκες των Τμημάτων που συγχωνεύονται σύμφωνα με την παρ. 1 – 5 μεταφέρονται αντίστοιχα στα Τμήματα που προκύπτουν από τη συγχώνευση.

    ΑΡΘΡΟ 3
    ΕΝΤΑΞΗ ΜΕΛΩΝ ΔΕΠ

    1. Τα μέλη Δ.Ε.Π. των συγχωνευόμενων Τμημάτων του Πανεπιστημίου Πατρών εντάσσονται ως εξής:

    α. Τα μέλη Δ.Ε.Π. του Τμήματος Γεωπονίας με έδρα την Αμαλιάδα, του Τμήματος Επιστήμης Φυτικής Παραγωγής και του Τμήματος Επιστήμης Βιοσυστημάτων και Γεωργικής Μηχανικής με έδρα το Μεσολόγγι εντάσσονται στο Τμήμα Γεωπονίας με έδρα το Μεσολόγγι.
    β. Τα μέλη Δ.Ε.Π. του Τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος με έδρα το Αγρίνιο εντάσσονται στο Τμήμα Αειφορικής Γεωργίας με έδρα το Αγρίνιο.
    γ. Τα μέλη Δ.Ε.Π. του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων με έδρα το Αγρίνιο εντάσσονται στο Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων με έδρα το Αγρίνιο.
    δ. Τα μέλη Δ.Ε.Π. του Τμήματος Μουσειολογίας εντάσσονται στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών.

    2. Τα μέλη Δ.Ε.Π., των οποίων το γνωστικό αντικείμενο υπάγεται σε περισσότερα από ένα Τμήματα της παραγράφου 1, εντάσσονται σε ένα μόνο από τα Τμήματα αυτά με πράξη του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Πατρών, ύστερα από αίτηση που κατατίθεται στη Γραμματεία της Συγκλήτου εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Η Σύγκλητος, με αιτιολογημένη απόφαση και αφού λάβει υπόψη τις λειτουργικές ανάγκες εκάστου Τμήματος, αποφαίνεται εντός είκοσι (20) ημερών. Η πράξη του Πρύτανη δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

    ΑΡΘΡΟ 4
    ΕΝΤΑΞΗ ΜΕΛΩΝ Ε.ΔΙ.Π. – Ε.Τ.Ε.Π. – Ε.Ε.Π.

    Τα μέλη του Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.), Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού (Ε.Τ.Ε.Π.) και Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) εντάσσονται στα Τμήματα σύμφωνα με την αντιστοιχία της παρ. 1 του άρθρου 3.

    ΑΡΘΡΟ 5
    ΕΝΤΑΞΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

    1. Οι φοιτητές των Τμημάτων Γεωπονίας με έδρα την Αμαλιάδα και Επιστήμης Βιοσυστημάτων και Γεωργικής Μηχανικής με έδρα το Μεσολόγγι που είναι εγγεγραμμένοι μέχρι και το ακαδημαϊκό έτος 2021 – 2022 και οι φοιτητές του Τμήματος Επιστήμης Φυτικής Παραγωγής με έδρα το Μεσολόγγι που είναι εγγεγραμμένοι μέχρι και το ακαδημαϊκό έτος 2022 – 2023, συνεχίζουν και ολοκληρώνουν το Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος εισαγωγής τους και λαμβάνουν τον αντίστοιχο τίτλο σπουδών.

    2. Οι φοιτητές του Τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος με έδρα το Αγρίνιο που είναι εγγεγραμμένοι μέχρι και το ακαδημαϊκό έτος 2021 – 2022, συνεχίζουν και ολοκληρώνουν το Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος εισαγωγής τους και λαμβάνουν τον αντίστοιχο τίτλο σπουδών.

    3. Οι φοιτητές του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων με έδρα το Αγρίνιο που είναι εγγεγραμμένοι μέχρι και το ακαδημαϊκό έτος 2021 – 2022, συνεχίζουν και ολοκληρώνουν το Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος εισαγωγής τους και λαμβά- νουν τον αντίστοιχο τίτλο σπουδών.

    4. Οι φοιτητές του Τμήματος Μουσειολογίας με έδρα τον Πύργο που είναι εγγεγραμμένοι μέχρι και το ακαδημαϊκό έτος 2021 – 2022, συνεχίζουν και ολοκληρώνουν το Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος εισαγωγής τους και λαμβάνουν τον αντίστοιχο τίτλο σπουδών.

    5. Προγράμματα Μεταπτυχιακών σπουδών των παραπάνω Τμημάτων που άρχισαν πριν τη συγχώνευση συνεχίζονται έως την ολοκλήρωση του Προγράμματος από εγγεγραμμένους μέχρι και το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 φοιτητές, οι οποίοι ολοκληρώνουν το πρό- γραμμα και λαμβάνουν τον αντίστοιχο τίτλο σπουδών του Τμήματος.

    6. Για την ολοκλήρωση των Προγραμμάτων Σπουδών, την παροχή τίτλων σπουδών, πιστοποιητικών και πάσης φύσεως βεβαιώσεων σε αποφοίτους των Τμημάτων που συγχωνεύονται αρμόδια είναι τα όργανα των Τμημάτων που προκύπτουν από τη συγχώνευση.

    7. Για τη διεξαγωγή των εκπαιδευτικών και εξεταστικών διαδικασιών και την πρακτική άσκηση των φοιτητών των Τμημάτων που συγχωνεύονται, αρμόδια είναι τα Τμήματα που προέκυψαν από τη συγχώνευση.

    ΑΡΘΡΟ 6
    ΜΕΤΟΝΟΜΑΣΙΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ – ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΕΔΡΑΣ

    1. Το Τμήμα Ζωικής Παραγωγής Αλιείας και Υδατοκαλλιεργειών της Σχολής Γεωπονικών Επιστημών μετονομάζεται σε Τμήμα Αλιείας και Υδατοκαλλιεργειών με το ίδιο γνωστικό αντικείμενο. Ο χορηγούμενος τίτλος από το Τμήμα Ζωικής Παραγωγής Αλιείας και Υδατοκαλλιεργειών της Σχολής Γεωπονικών Επιστημών είναι ισότιμος με τον χορηγούμενο τίτλο του Τμήματος Αλιείας και Υδατοκαλλιεργειών της ίδιας Σχολής.

    2. Το Τμήμα Ιστορίας – Αρχαιολογίας της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών με έδρα το Αγρίνιο μεταφέρεται στην Πάτρα.

    3. Το Τμήμα Φυσικοθεραπείας της Σχολής Επιστημών Αποκατάστασης της Υγείας με έδρα το Αίγιο μεταφέρεται στην Πάτρα.

    ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β ́
    ΑΡΘΡΟ 7 ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΣΧΟΛΩΝ

    Μετά τις μεταβολές του παρόντος διατάγματος η συγκρότηση των Σχολών του Πανεπιστημίου Πατρών είναι η ακόλουθη:

    Α. ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ

    α. Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών

    β. Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας
    Υπολογιστών

    γ. Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής

    δ. Τμήμα Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανι- κών

    ε. Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών στ. Τμήμα Χημικών Μηχανικών

    Β. ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

    α. Τμήμα Βιολογίας

    β. Τμήμα Γεωλογίας

    γ. Τμήμα Επιστήμης των Υλικών

    δ. Τμήμα Μαθηματικών

    ε. Τμήμα Φυσικής

    στ. Τμήμα Χημείας

    Γ. ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ

    α. Τμήμα Ιατρικής

    β. Τμήμα Φαρμακευτικής

    Δ. ΣΧΟΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

    α. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων

    β. Τμήμα Οικονομικών Επιστημών

    γ. Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας

    δ. Τμήμα Διοίκησης Τουρισμού

    Ε. ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

    α. Τμήμα Επιστήμης της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας

    β. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία

    γ. Τμήμα Θεατρικών Σπουδών

    δ. Τμήμα Φιλολογίας

    ε. Τμήμα Φιλοσοφίας

    στ. Τμήμα Ιστορίας – Αρχαιολογίας

    ΣΤ. ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

    α. Τμήμα Νοσηλευτικής

    β. Τμήμα Λογοθεραπείας

    γ. Τμήμα Φυσικοθεραπείας

    Ζ. ΣΧΟΛΗ ΓΕΩΠΟΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

    α. Τμήμα Αλιείας και Υδατοκαλλιεργειών

    β. Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων

    γ. Τμήμα Γεωπονίας

    δ. Τμήμα Αειφορικής Γεωργίας

    ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ ́
    ΑΡΘΡΟ 8
    ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

    1. Η διοικητική λειτουργία των Τμημάτων Αειφορικής Γεωργίας με έδρα το Αγρίνιο και Γεωπονίας με έδρα το Μεσολόγγι αρχίζει από την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους 2022 – 2023. Τα τμήματα αυτά συνεχίζουν την εκ- παιδευτική λειτουργία για τα προγράμματα σπουδών των υπό συγχώνευση τμημάτων. Η ακαδημαϊκή λειτουργία των νέων προγραμμάτων σπουδών των τμημάτων και η εισαγωγή των πρώτων φοιτητών αρχίζει το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024.

    2. Με πράξη του Πρύτανη οι φοιτητές των Τμημάτων που καταργούνται και συγχωνεύονται εντάσσονται από 1-9- 2022 στα Τμήματα που προκύπτουν από τη συγχώνευση.

    Οι φοιτητές των Τμημάτων Γεωπονίας με έδρα την Αμαλιάδα, Επιστήμης Φυτικής Παραγωγής με έδρα το Μεσολόγγι και Επιστήμης Βιοσυστημάτων και Γεωργικής Μηχανικής με έδρα το Μεσολόγγι που εντάσσονται στο Τμήμα Γεωπονίας με έδρα το Μεσολόγγι οι οποίοι δεν έχουν υπερβεί τη διάρκεια των εξαμήνων που απαιτούνται, σύμφωνα με το εκπαιδευτικό Πρό- γραμμα Σπουδών για τη λήψη του πτυχίου, δύνανται να μην λάβουν τον τίτλο σπουδών του Τμήματος που εισήχθησαν αλλά τον τίτλο σπουδών του Τμήματος Γεωπονίας στο οποίο εντάχθηκαν, με τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

    α) Υποβολή αίτησης από τους ενδιαφερόμενους στη Συνέλευση του Τμήματος Γεωπονίας εντός αποκλειστικής προθεσμίας είκοσι (20) ημερών μετά τη συμπλήρωση του δέκατου εξαμήνου για όσους δεν το έχουν υπερβεί την 31-8-2022 και είκοσι (20) ημερών πριν τη λήψη του τίτλου για όσους φοιτητές το έχουν υπερβεί. Μετά την πάροδο της παραπάνω ημερομηνίας εξαντλείται η δυνατότητα λήψης τίτλου σπουδών του Τμήματος Γεωπονίας.

    β) Απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος Γεωπονίας για τη συμβατότητα του Προγράμματος Σπουδών των Τμημάτων που καταργήθηκαν με το Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος Ένταξης

    3. Οι κενές θέσεις πάσης φύσης προσωπικού των Τμημάτων που συγχωνεύονται μεταφέρονται με πράξη του Πρύτανη στο οικείο Τμήμα που προκύπτει από τη συγχώνευση. Θέσεις μελών Δ.Ε.Π., Ε.ΔΙ.Π. και Ε.Τ.Ε.Π. για την προκήρυξη των οποίων έχει εκδοθεί εγκριτική απόφαση της επιτροπής της παρ. 1 του άρθρου 2 της Π.Υ.Σ. 33/2006 (Α’ 280) προκηρύσσονται από το οικείο Τμήμα απορρόφησης.

    4. Οι διαδικασίες εκλογής σε νέες θέσεις μελών Δ.Ε.Π. των Τμημάτων που συγχωνεύονται, για τις οποίες έχει εκδοθεί προκήρυξη μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος, και οι διαδικασίες εξέλιξης ή μονιμοποίησης για τις οποίες έχει υποβληθεί αίτηση από το ενδιαφερόμενο για εξέλιξη μέλος Δ.Ε.Π. μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος, καθώς και οι διαδικασίες μετακίνησης που εκκρεμούν κατά την έναρξη του παρόντος, συνεχίζονται από το σημείο που βρίσκονται και ολοκληρώνονται από τα όργανα του Τμήματος στο οποίο εντάσσονται, σύμφωνα με τις διατάξεις, το νομικό καθεστώς και τα πραγματικά περιστατικά που ίσχυαν κατά τη δημοσίευση της προκήρυξης ή υποβολής της αίτησης.

    5. Ο χρόνος που τα μέλη Δ.Ε.Π. έχουν διανύσει στην εκάστοτε βαθμίδα ως μέλη Δ.Ε.Π. Τμημάτων που συγχωνεύονται συνυπολογίζεται μετά την ένταξή τους στο οικείο Τμήμα συγχώνευσης και προσμετράται για κάθε νόμιμη ενέργεια.

    6. Οι εκκρεμείς διαδικασίες κρίσης και μονιμοποίησης μελών Ε.ΔΙ.Π. και Ε.Τ.Ε.Π. ολοκληρώνονται από τα όργανα του Τμήματος στο οποίο εντάσσονται.

    7. Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών, που έχουν ιδρυθεί με τους ν. 4485/2017 (Α ́114) και 4610/2019 (Α ́70) και λειτουργούν στα Τμήματα που συγχωνεύονται μπορούν να επανιδρύονται στα Τμήματα που προκύπτουν από τη συγχώνευση, για εισαγωγή φοιτητών από το ακαδημαϊκό έτος 2022 – 2023 και εφεξής, με αίτημα του οικείου Τμήματος και απόφαση της Συγκλήτου που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και κοινοποιείται στο Υπουργείο Παιδείας, και Θρησκευμάτων, χωρίς την τήρηση της διαδικασίας των παρ. 7 και 8 του άρθρου 32 του ν. 4485/2017 (Α ́114), όπως εκάστοτε ισχύει, υπό την προϋπόθεση ότι δεν μεταβάλλεται το περιεχόμενο της απόφασης ίδρυσης του Π.Μ.Σ. παρά μόνο ως προς το επισπεύδον Τμήμα.

    8. Τα όργανα Διοίκησης των Τμημάτων που συγχωνεύονται παύουν να λειτουργούν από την 1/9/2022.

    9. Στα Τμήματα που προκύπτουν μετά τη συγχώνευση με απόφαση της Συγκλήτου λειτουργεί προσωρινή Συνέλευση σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν. 4485/2017 (Α ́114). Στις περιπτώσεις που πληρούνται οι προϋποθέσεις περί αυτοδυναμίας διεξάγονται εκλογές για την ανάδειξη των Οργάνων τους με ευθύνη των Προέδρων των προσωρινών Συνελεύσεων μέχρι την 31/10/2022.

    10. Η ακαδημαϊκή λειτουργία του Τμήματος Μουσειολογίας συνεχίζεται μεταβατικά μέχρι την αποφοίτηση των ήδη εγγεγραμμένων φοιτητών από το Τμήμα Ιστορίας – Αρχαιολογίας της Σχολής Ανθρωπιστικών Σπουδών, στην έδρα του στην Πάτρα.

    11. Η ακαδημαϊκή λειτουργία του συγχωνευόμενου Τμήματος Γεωπονίας με έδρα την Αμαλιάδα συνεχίζεται μεταβατικά μέχρι την αποφοίτηση των ήδη εγγεγραμμένων φοιτητών από το Τμήμα Γεωπονίας στην έδρα του στο Μεσολόγγι.

    12. Φοιτητές των Τμημάτων Γεωπονίας στην Αμαλιάδα, Μουσειολογίας στον Πύργο, Ιστορίας και Αρχαιολογίας στο Αγρίνιο και Φυσικοθεραπείας στο Αίγιο, οι οποίοι έχουν μόνιμη κατοικία ή των οποίων οι γονείς έχουν μόνιμη κατοικία στις εν λόγω περιοχές αντίστοιχα, στεγάζονται κατά προτεραιότητα στη φοιτητική εστία ή σε μισθωμένες κλίνες του ιδρύματος.

    13. Διαδικαστικά ζητήματα καθώς και λεπτομέρειες που ανακύπτουν και δεν ρυθμίζονται από τις διατάξεις του παρόντος, ρυθμίζονται με απόφαση της Συγκλήτου.

    14. Η ισχύς του παρόντος άρχεται από 1/9/2022 εκτός των περιπτώσεων που προβλέπεται διαφορετικά.

    Πηγή: esos.gr

  • Εκπαιδευτική επίσκεψη στην Καλαμάτα για τους φοιτητές της Μουσειολογίας Πύργου
    Εκπαιδευτική επίσκεψη στην Καλαμάτα για τους φοιτητές της Μουσειολογίας Πύργου

    Την Τετάρτη 25 Μαΐου του 2022, φοιτητές από το 4ο και 6ο εξάμηνο του Τμήματος Μουσειολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών που εδρεύει στον Πύργο με τον συμβ. Επίκουρο Kαθηγητή Νέων Τεχνολογιών Κο Βεργόπουλο Δημήτρη, πραγματοποίησαν εκπαιδευτική δράση - επίσκεψη στη γείτονα πόλη της Καλαμάτας, προκειμένου να επισκεφτούν μουσεία και ιδιωτικές συλλογές ιδιαίτερου πολιτιστικού ενδιαφέροντος, στο πλαίσιο σειράς δράσεων εξωστρέφειας και επαφής με το πεδίο που οργανώνονται από τους ίδιους τους φοιτητές του Τμήματος, συνεπικουρούμενοι από το διδακτικό προσωπικό.

    Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης οι φοιτητές ξεναγήθηκαν στο Αρχαιολογικό, στο Στρατιωτικό μουσείο, στο Ανοιχτό μουσείο Αμαξοστοιχιών του ΟΣΕ και στην Ιδιωτική Συλλογή Ελληνικών Ενδυμασιών ¨ΒΙΚΤΩΡΙΑ Γ. ΚΑΡΕΛΙΑ¨, μοναδική στην Ελλάδα. Η προσέγγιση της παρουσίασης των παραπάνω χωρών από τους υπευθύνους έγινε κυρίως μουσειοκεντρικά, με στόχο να έρθουν οι φοιτητές σε επαφή με τον τρόπο με τον οποίο τοποθετήθηκαν τα εκθέματα στο χώρο, τη λογική που επικράτησε για το φωτισμό των εκθεμάτων, τη μουσική επένδυση, τη χρήση εφαρμογών νέας τεχνολογίας, την επιλογή των χρωμάτων, του τρόπου προβολής - τεκμηρίωσης και συντήρησης, αποκτώντας έτσι μια χρήσιμη τεχνογνωσία, ενώ παράλληλα θαύμασαν το μοναδικό πλούτο που περιέχουν και εκτίθενται στους χώρους αυτούς.

    Ιδιαίτερα μεγάλο ενδιαφέρον είχε η παρουσίαση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και λοιπών δράσεων, οι οποίες έχουν οργανωθεί και πραγματοποιούνται σε τακτά χρονικά διαστήματα με τη συμμετοχή μαθητών, φοιτητών και ενηλίκων επισκεπτών στους χώρους των μουσείων και των εκθεμάτων, γεγονός που σχετίζεται με τη σύγχρονη φιλοσοφία της κοινωνικής εξωστρέφειας και επαφής των συλλογών με τους πολίτες.

    Η εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει και παρουσιάστηκε στους φοιτητές, εκτός από το να τους εντυπωσιάσει, τους έδωσε τα κατάλληλα ερεθίσματα ούτως ώστε οι ίδιοι να δημιουργήσουν τις δικές τους προτάσεις για δραστηριότητες και εκπαιδευτικά προγράμματα αξιοποιώντας έτσι τις πλούσιες γνώσεις που έχουν λάβει κατά τη διάρκεια των σπουδών τους στο Τμήμα Μουσειολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών στον Πύργο, στο οποίο Πρόεδρος είναι ο Καθηγητής Κος Γεώργιος Παναγιωτόπουλος.

    Μετά το πέρας των προγραμματισμένων επισκέψεων στους χώρους ενδιαφέροντος, δόθηκε η ευκαιρία στους φοιτητές να περπατήσουν στο Ιστορικό Κέντρο της πόλης και να γευτούν τοπικές απολαυστικές συνταγές αναδεικνύοντας μια άλλη πτυχή του πολιτισμού, του τουρισμού και της ανάπτυξης, που δεν είναι άλλη από τη γαστρονομία.

    Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με μια απολαυστική βόλτα στο παραλιακό μέτωπο της πόλης με τα καταγάλανα νερά, απολαμβάνοντας ένα απογευματινό branch με θέα το Μεσσηνιακό κόλπο.

    mouseiologia 2

    mouseiologia 3

    mouseiologia 4

    mouseiologia 5

    mouseiologia 6

    mouseiologia 7

  • Καταστροφή των Μνημείων Πολιτιστικής Κληρονομιάς και η εργαλειοποίηση της Ιστορίας - Πώς τα μνημεία εξυπηρετούν πολιτικούς στόχους
    Καταστροφή των Μνημείων Πολιτιστικής Κληρονομιάς και η εργαλειοποίηση της Ιστορίας - Πώς τα μνημεία εξυπηρετούν πολιτικούς στόχους

    Άρθρο των
    Μαρίας Θεοφιλοπούλου
    Δήμητρας - Νεκταρίας Γκίλλα
    Ελένης Δημητρακοπούλου *

    Ο πόλεμος της Ουκρανίας τους τελευταίους μήνες αλλά και η δικαιολόγησή του από τον Πρόεδρο της Ρωσίας Βλαντιμίρ Πούτιν στα τέλη Φεβρουαρίου ανέδειξαν ένα σημαντικό θέμα σχετικά με τη μνήμη, την ιστορία και τη διαχείριση αυτών στο πλαίσιο εξυπηρέτησης κρατικών συμφερόντων. Στα διαγγέλματά του, λίγο πριν την έναρξη της εισβολής στην Ουκρανία, ο Ρώσος πρόεδρος μίλησε για «διόρθωση λαθών της ιστορίας» ενώ λίγα χρόνια νωρίτερα, το 2014, είχε δικαιολογήσει την ενσωμάτωση της Κριμαίας ως μία περιοχή που παραδοσιακά ανήκε στη Ρωσία. Ταυτόχρονα, η Ουκρανία χαρακτηρίζεται ως «τεχνητό κράτος» από τους Μπολσεβίκους, χωρίς «δική του ιστορία και ιστορικές καταβολές».

    Το 2015-16 στη Μέση Ανατολή η προσπάθεια επικράτησης του λεγόμενου Ισλαμικού Κράτους οδήγησε στην καταστροφή της Παλμύρας που αποτέλεσε μία πρωτοφανή, για τα σύγχρονα δυτικά δεδομένα, εμπρόθετη καταστροφή ιστορικού μνημείου. Ο στόχος τότε ήταν να σβηστεί η ιστορία και η ιστορική μνήμη της περιοχής για να μπορέσει να δημιουργηθεί το νέο Ισλαμικό Κράτος από το μηδέν.

    Πέρα από αυτά τα παραδείγματα υπάρχουν και πολλά άλλα μικρότερης ή μεγαλύτερης κλίμακας που αφορούν την καταστροφή των μνημείων. Κάποιες φορές η καταστροφή συμβαίνει μαζί με μία αλλαγή καθεστώτος και θεωρείται νόμιμη, κάποιες άλλες, αποτελεί μία προσπάθεια λήθης για αρνητικά γεγονότα του παρελθόντος. Σήμερα όμως βλέπουμε μία στοχευμένη προσπάθεια διαστρέβλωσης και καταστροφής για την νομιμοποίηση άλλων ενεργειών, ίσως και εξυπηρέτησης κρατικών συμφερόντων. Τα ερωτήματα όμως που προκύπτουν είναι ποιοι είναι οι λόγοι καταστροφής ενός μνημείου για λόγους πολιτικής εργαλειοποίησης και γιατί στοχοποιείται η ιστορία και τα ιστορικά μνημεία, καθώς και τι εξυπηρετεί και πώς μπορεί να αποτραπεί.

    Η ιστορία θεωρείται σημαντική για την προέλευση του κόσμου, των πολιτισμών και των ανθρώπων. Παρόλο που πολλές φορές η πολιτική ιστορία εμπεριέχει σημεία διχασμού των λαών, στην πραγματικότητα αποτελεί σημείο ταύτισης καθώς η πληροφορία για την προέλευση περιέχει και στοιχεία για την αποτροπή των ίδιων λαθών για το μέλλον. Τα μνημεία, από την άλλη, αποτελούν σημάδια ενθύμησης αυτού του παρελθόντος τα οποία είναι σύμβολα θριάμβων ή καταστροφών και επιδιώκουν να αποτελέσουν «σημαδούρες» της ιστορίας και «φάρους» για το μέλλον. Τα μνημεία αυτά είτε πρόκειται για ιστορικά μνημεία είτε για σύγχρονα δημιουργήματα και αγάλματα, αποτελούν κομμάτι ενός έθνους και συνθέτουν την εθνική και πολιτιστική του ταυτότητα. Με τον τρόπο αυτόν δημιουργούνται σημεία συνταύτισης και γνώσης του «εαυτού» και του «άλλου». Αποτελούν δηλαδή μέρος της «εθνικής ψυχολογίας» ενός έθνους-κράτους.

    Ο πολίτης εκπαιδεύεται στην ιστορία, συσχετίζεται και επαναπροσδιορίζεται μέσω συμβόλων, αξιών, μνημών, μύθων και παραδόσεων, όλα εκ των οποίων αποτελούν κομμάτι της ιδιαίτερης κληρονομιάς ενός λαού. Σύμφωνα με την UNESCO, η πολιτιστική κληρονομιά ανήκει σε όλο το ανθρώπινο γένος και η αξία των περιεχομένων της διαρκεί για πάντα.

    Εμπεριέχει επίσης την προστασία ανθρωπίνων δικαιωμάτων και φυσικού πλούτου. Επιπλέον, στο διεθνές δίκαιο υπάρχουν διατάξεις και συμφωνίες για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς στην περίπτωση ενόπλων συρράξεων.

    Η εθνική ταυτότητα και τα εθνικά σύμβολα δένουν τους πολίτες με την αρχαιότητα και τα εθνικά αφηγήματα. Οι άνθρωποι μελετώντας, αξιολογώντας και ερμηνεύοντας τα σύμβολα (μια ηρωική πράξη, η σημαία του έθνους, τα αγάλματα, τα μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς κλπ.) δημιουργούν, εμπλουτίζουν και επαναπροσδιορίζουν τις εθνικές τους ταυτότητες. Οι δε αρχαιότητες έχουν τη δυνατότητα να διαμορφώνουν εθνικούς μύθους που μαζί με τα σύμβολα συνδέουν τους ανθρώπους με έναν κοινό παρονομαστή, την ιστορία τους. Τέλος, οι μύθοι λειτουργούν στο συμβολικό περιβάλλον ως στοιχεία ταυτότητας και εθνικής κουλτούρας. Προέρχονται από την προγονική ιστορία ενός λαού, την παράδοση και την πολιτιστική κληρονομιά τα οποία δημιουργούν μια αδιάκοπη συνέχιση.

    Με βάση τα στοιχεία αυτά μπορεί να συμπεράνει κανείς πως η εργαλειοποίηση της ιστορίας, των συμβόλων και της πολιτιστικής κληρονομιάς μπορεί να ωφελήσει σε διάφορες κατευθύνσεις. Η εργαλειοποίηση μπορεί να διαχωριστεί σε τέσσερις βασικές κατηγορίες:

    Καταστάσεις Αλλαγής καθεστώτος: Κατά την αλλαγή ενός καθεστώτος είναι σημαντικό να υπάρξει μια ριζική αλλαγή σε συμβολικό επίπεδο. Αυτό μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα είτε την καταστροφή αγαλμάτων που σχετίζονταν με το προηγούμενο καθεστώς, είτε την καταστροφή μνημείων. Τέτοια παραδείγματα υπάρχουν πάρα πολλά στην ιστορία της ανθρωπότητας. Χαρακτηριστικά μπορούν να αναφερθούν, η καταστροφή των αρχαίων ναών την Βυζαντινή εποχή ή ακόμα και η αποκαθήλωση του αγάλματος του Στάλιν στη Βουδαπέστη κατά την Ουγγρική Επανάσταση του 1956.

    Πολεμικές Συγκρούσεις: Σε εμπόλεμες καταστάσεις είναι πολύ πιθανό τα μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς να καταστραφούν ως αποτέλεσμα των συγκρούσεων. Παρόλο που υπάρχουν και διεθνείς συμβάσεις για την προστασία τους, κάτι τέτοιο δεν είναι πάντοτε εφικτό ή επιθυμητό. Πολλές φορές η καταστροφή των μνημείων στον πόλεμο μπορεί να αποτελεί στοχευμένη ενέργεια για την καταρράκωση του ηθικού των αμυνόμενων.

    Καταστροφές με στόχο την ιστορική λήθη: Αρκετές φορές στην ιστορία, έγινε προσπάθεια να αφανιστεί η ιστορική μνήμη άλλων λαών μέσω της ολοκληρωτικής καταστροφής ιστορικών μνημείων ή συμβόλων. Από την αρχαιότητα, η περίπτωση της καταστροφής των μνημείων του Ακενατόν στην Αίγυπτο και της πόλης που έχτισε από μεταγενέστερους Φαραώ είχε σαν στόχο την πλήρη διαγραφή του από την ιστορική μνήμη. Πιο σύγχρονο παράδειγμα αποτελεί η ολοκληρωτική καταστροφή της Παλμύρας το 2017 από τον ISIS με στόχο την ιστορική λήθη και την δόμηση του κράτους τους από την αρχή, χωρίς τίποτα να θυμίζει το παρελθόν και μία άλλη εθνική ταυτότητα πέρα από τη δική τους.

    Στρατηγική Παραποίηση της Ιστορίας: Η τέταρτη κατηγορία αφορά μία πιο άμεση επίθεση στην ιστορία ενός τόπου ή ενός έθνους. Η στοχευμένη παραποίηση ιστορικών αφηγήσεων ενός κράτους αποτελεί μια προσπάθεια επηρεασμού στο πλαίσιο ενός πληροφοριακού πολέμου που μπορεί να περιέχει και προσπάθειες νομιμοποίησης ενεργειών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα παραποίησης της ιστορίας αποτελεί ο λόγος του προέδρου Πούτιν πριν τον πόλεμο της Ουκρανίας. Η άρνηση ή η διαφορετική παρουσίαση ιστορικών γεγονότων είναι και αυτή μέρος της παραποίησης της ιστορίας. Τέτοιου είδους παραδείγματα είναι η άρνηση αναγνώρισης γενοκτονιών ή ο σφετερισμός ιστορικών γεγονότων που ανήκουν σε άλλα κράτη.

    Πέρα από τις αρνητικές προσπάθειες παραποίησης ή εργαλειοποίησης της ιστορίας υπάρχουν και οι «θετικές». Σε αυτές συγκαταλέγεται η προσπάθεια δόμησης μιας ιστορικής μνήμης κυρίως για λόγους διαμόρφωσης εθνικής ταυτότητας. Ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση της Βόρειας (πλέον) Μακεδονίας που χρησιμοποιούσε την μακεδονική ιστορία ως στοιχείο της εθνικής της ταυτότητας. Με στόχο τη δημιουργία εθνικού αφηγήματος έκανε ονοματοδοσία με μακεδονικά ονόματα, στήσιμο αγαλμάτων του Μεγάλου Αλεξάνδρου κλπ. Πέρα από αυτά, υπήρξε και η χρήση αρνητικών στοιχείων, όπως η παραποίηση της ιστορίας των Μακεδόνων και του Μεγάλου Αλεξάνδρου τόσο στα εκπαιδευτικά βιβλία όσο και στις επίσημες πηγές.

    Συμπερασματικά, παρατηρείται μία συνεχής χρήση της στρατηγικής εργαλειοποίησης της ιστορίας ως εργαλείου πολιτικής στο πλαίσιο συγκρούσεων. Το γεγονός πως η ιστορία γίνεται εργαλείο αναθεωρητικών ή αυταρχικών δυνάμεων δείχνει τη μεγάλη σημασία της στο συμβολικό περιβάλλον. Η δόμηση της εθνικής ταυτότητας και της συσπείρωσης των πολιτών μέσα από τον πολιτισμό και την πολιτισμική κληρονομιά δείχνει τη μεγάλη ανάγκη για την προστασία της τόσο σε συμβατικό - νομικό όσο και σε πολιτικό επίπεδο. Καθώς ο πολιτισμός αποτελεί ένα σημείο συνταύτισης και ένωσης των λαών θα πρέπει να προστατευτεί μέσω της επιστημονικής γνώσης και των φορέων της από την εργαλειοποίηση της για λόγους εξυπηρέτησης εφήμερων πολιτικών συμφερόντων.

    * Φοιτήτριες, Τμήματος Μουσειολογίας, Πανεπιστήμιο Πατρών.

    Το άρθρο αυτό βασίστηκε στις εργασίες γύρω από τον θεματικό άξονα: «Καταστροφές Μνημείων και Συμβόλων: Νομικές, Πολιτικές και Ηθικές πλευρές», στο πλαίσιο του μαθήματος «Μουσειακή Ηθική» του Τμήματος Μουσειολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών, υπό την επιμέλεια και επιστημονική καθοδήγηση του Δρ. Ασπριάδη Νεόφυτου.

  • Πανελλαδικές 2022: Στους 68.394 ο αριθμός των εισακτέων στα Πανεπιστήμια - Χωρίς εισακτέους τα τμήματα σε Πύργο - Αμαλιάδα - Εκδόθηκε το ΦΕΚ
    Πανελλαδικές 2022: Στους 68.394 ο αριθμός των εισακτέων στα Πανεπιστήμια - Χωρίς εισακτέους τα τμήματα σε Πύργο - Αμαλιάδα - Εκδόθηκε το ΦΕΚ

    Δείτε το ΦΕΚ με τον αριθμό των εισακτέων στα ΑΕΙ της χώρας αναλυτικά ανά σχολή

    Ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας ο αριθμός των εισακτέων ανά Πανεπιστημιακή Σχολή/Τμήμα για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023. Τα τμήματα της Ηλείας, Μουσειολογία Πύργου και Γεωπονία Αμαλιάδας, όπως αναμενόταν είναι χωρίς εισακτέους.

    Ο συνολικός αριθμός εισακτέων στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, στην ΑΣΠΑΙΤΕ και στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 ανέρχεται σε 68.394 (στους οποίους θα προστεθούν και οι εισακτέοι στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές και στις Ακαδημίες της Πυροσβεστικής, του Εμπορικού Ναυτικού και του Λιμενικού Σώματος). Υπενθυμίζεται ότι ο αριθμός των υποψηφίων που εισήχθησαν το 2021 σε ΑΕΙ, ΑΣΠΑΙΤΕ και ΑΕΑ ανερχόταν σε 60.070.

    Ο ορισμός και η κατανομή του αριθμού στα επιμέρους Τμήματα έλαβε υπ’ όψη της και τα ακόλουθα κριτήρια με στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων σπουδών:

    • Τις εισηγήσεις των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων για τον αριθμό των εισακτέων, υπό το πρίσμα και του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου των μετεγγραφών.

    • Τον εξορθολογισμό του συστήματος κατανομής εισακτέων μετά την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.

    • Τη στήριξη σπουδών σε Τμήματα Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων εκεί όπου υπάρχουν δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης, αλλά και με μέριμνα για τις ακριτικές περιοχές (πχ. το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας έχουν μεγαλύτερο μερίδιο εκεί όπου αυξήθηκαν οι θέσεις).

    • Τη σύνδεση της ανώτατης εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας σε συνδυασμό με γεωγραφικούς αναπτυξιακούς στόχους για τμήματα με σημαντικές δυνατότητες απορρόφησης των αποφοίτων τους.

    Δείτε το ΦΕΚ με τον αριθμό των εισακτέων, πατώντας ΕΔΩ.

    Πηγή: Protothema.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch