Τεχνολογία

SMS ή e-mail: «Crash test» με εκπλήξεις

SMS ή e-mail: «Crash test» με εκπλήξεις

Tο 60% χρησιμοποιούν τα κινητά τηλέφωνά τους για να ενημερώνονται για προσφορές και προωθητικές ενέργειες

SMS ή e-mail; Ποιο είναι το καλύτερο εργαλείο μηνυμάτων; Σε μια αγορά στην οποία οι έξυπνες κινητές συσκευές είναι πια ο απόλυτος πρωταγωνιστής, θα έλεγε κανείς ότι το παραπάνω δίλημμα είναι ένας… ευχάριστος πονοκέφαλος για όσους αναζητούν το πιο αποτελεσματικό κανάλι επικοινωνίας, ιδιαίτερα για επαγγελματικούς σκοπούς.

Eνα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο για τη στάση των καταναλωτών/χρηστών έναντι των μηνυμάτων που λαμβάνουν είναι πως είτε πρόκειται για SMS είτε για e-mail, περισσότεροι από το 73% επιλέγουν να μην διαγραφούν από τη λίστα παραληπτών των μηνυμάτων, ενώ περίπου το 60% χρησιμοποιούν τα κινητά τηλέφωνά τους για να ενημερώνονται για προσφορές και προωθητικές ενέργειες (στοιχεία έρευνας της SMSAPI).
Πώς μπορεί, όμως, η επικοινωνία με τον καταναλωτή να είναι πραγματικά προσωπική, άμεση και γρήγορη;

Μήνυμα στο… λεπτό!
Τα πλεονεκτήματα του SMS ως εργαλείου marketing είναι πολλά σε σύγκριση με το –αναμφίβολα πολύτιμο– εργαλείο του e-mail. Ξεκινούν, δε, από την ίδια τη συμβατότητα του μέσου με τις συσκευές των καταναλωτών, καθώς παρότι τα smartphones κερδίζουν συνεχώς έδαφος και μερίδιο αγοράς μεταξύ των κινητών τηλεφώνων, ωστόσο ένα μεγάλο μέρος των συσκευών παγκοσμίως (το οποίο έφτανε το 60% έως και πριν από μόλις 5 χρόνια) δεν είναι smartphones και άρα δεν μπορούν να συνδεθούν στο διαδίκτυο και να λάβουν e-mail, την ώρα που το σύνολο των κινητών τηλεφώνων μπορούν να λάβουν SMS.
Εντυπωσιακά είναι τα στοιχεία για τα ποσοστά ανταπόκρισης των καταναλωτών στα μηνύματα που λαμβάνουν με μαζική αλληλογραφία, τα οποία ξεπερνούν το 90% για τα SMS ανεξαρτήτως κλάδου που προωθούν, την ώρα που για τα e-mail περιορίζονται λίγο πάνω από το 20% και μάλιστα με σημαντικές διακυμάνσεις ανάλογα με τον κλάδο που αφορούν, καθώς για συγκεκριμένους κλάδους τα ποσοστά μετά βίας ξεπερνούν το 10%.

Ακόμα πιο εντυπωσιακή, ωστόσο, είναι η μέση ταχύτητα ανταπόκρισης στη λήψη ενός μηνύματος, καθώς ένα e-mail μπορεί να ανοιχτεί από τον παραλήπτη σε χρόνο που μπορεί να ξεπεράσει και τις 6,5 ώρες, τη στιγμή που ο αντίστοιχος χρόνος για το SMS είναι κάτι λιγότερο από 1 λεπτό!

Το περιεχόμενο
Παραδοσιακά ισχυρό χαρτί του e-mail είναι το περιεχόμενο του μηνύματος, καθώς μπορεί να περιέχει φωτογραφίες, ενώ δεν υπόκειται στον περιορισμό των 160 χαρακτήρων κειμένου που ισχύει για τα μηνύματα SMS. Ωστόσο, και το περιεχόμενο των SMS είναι πλέον όλο και περισσότερο προσωποποιημένο και ελκυστικό για τον παραλήπτη, καθώς πέρα από ηλεκτρονικούς συνδέσμους (links) που μπορεί να περιέχει, υπάρχει η δυνατότητα να εμφανίζεται η ταυτότητα του αποστολέα και όχι απλώς ένας αριθμός, ενώ και ο περιορισμός των 160 χαρακτήρων κειμένου συνήθως βοηθά το περιεχόμενο να είναι σύντομο, στοχευμένο και να μην κουράζει ή αποπροσανατολίζει τον παραλήπτη. Παράλληλα, ο παραλήπτης έχει τη δυνατότητα να απαντήσει στο SMS που λαμβάνει, όπως ακριβώς συμβαίνει και με το e-mail.

Ο σωστός τρόπος…
Είναι ξεκάθαρο ότι όλα τα κανάλια επικοινωνίας έχουν πλεονεκτήματα και αδυναμίες. Γι’ αυτό, άλλωστε, η πιο πετυχημένη «συνταγή» για αποτελεσματικές ενέργειες marketing είναι ο επιδέξιος συνδυασμός τους σε μια συνεκτική δράση. Ωστόσο, είναι επίσης ξεκάθαρο πως όταν στόχος είναι η μέγιστη εμβέλεια και η υψηλότερη δυνατή ταχύτητα, το SMS είναι ένα πανίσχυρο «όπλο» στη μάχη της επικοινωνίας. Ένα όπλο, όμως, που για να λειτουργήσει σωστά πρέπει και να χρησιμοποιηθεί σωστά: με το κατάλληλο περιεχόμενο, τη σωστή στόχευση και, φυσικά, την απόλυτη συμμόρφωση με τις οδηγίες σχετικά με το περιεχόμενο και τις απαραίτητες άδειες που αφορούν τα προσωπικά δεδομένα.
Πηγή: Protothema.gr

TAGS:

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Σχετικά Άρθρα


tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup

tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup